Pelin aloitus

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Zunami » 29.10.2012 02:37

Itse kun olen vain satunnais pelailija niin en tiedä miten olisi parasta hoitaa tuo pelin aloitus. Aloittaessa on aina tietty päämäärä, tavalla tai toisella kaikki alku pokemonit (lukuun ottamatta GBA-pelejä). Kun tämä on hoidettu alan etenemään tarinaa kohti ensimmäistä salia yleensä tasaisesti kehittäen pokemonejani. Ensimmäisellä salilla menee sitten kaikki pieleen, kiroan, pottuunnun, lopetan pelaamisen pitkäksi aikaa ja/tai aloitan pelin alusta paremmalla tavalla.
Alku pokemonin yleensä valitsen sen perusteella mikä on ensimmäisten kahden salin kannalta järkevää, mutta esim LG:ssä on vaikuttamassa se että alkupokemon määrää jonkun Enteistä, Raikousta tai Suicunesta niin se hankaloittaa aloitusta, varsinkin jos haluaa Suicunen.
Noh kun ei se tasaisesti kouluttaminen auta niin keskityn yleensä yhdellä tai kahdella pokemonilla jyynäämiseen joka sitten kostautuu loppuvaiheilla kun vihollisilla on imbat jotka hakkaavat ne kaksi parasta, sitten ollaan lirissä eikä auta mikään.
Tähän tarvittaisiin joku simppeli tapa eikä mikään annetaan 73 zinciä ja 56 proteinia ja tämmöistä vaan ihan helppoa ja yksinkertaista.
+ Haluan olla mahdollisimman hyökkäävä eli mieluusti en opeta mitään defense curlia ja tämmösiä pokemoneilleni vaan mielummin heti pois
Avatar
Zunami
 
Viestit: 2
Liittynyt: 29.10.2012 01:59
Paikkakunta: Lempäälä
(: Moi *wave*

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Oshawott » 31.10.2012 16:29

Jaajaa. Itse valitsen aina söpöimmän. Ekan salin menen 10 levusilla pokémoneilla seuraava 20 levusilla yms. Itse valitsen sen viimeisen kehitysmuodon perusteella, tai sillä että esims. minulla on Pearlissa Turtwig, niin sitten Platinumiin Piplup ja jos ostan Diamondin, niin sitten Chimchar. ^^
It's just me~

Pokémon<3
Avatar
Oshawott
 
Viestit: 176
Liittynyt: 30.09.2012 15:41

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Pokéyas » 30.12.2012 13:49

Aloittelen uusia pelejä todella usein ja yleensä ennen pelin aloittamista tarkistan Bulbapediasta eri Pokémonien esiintyvyydet ja luon tiimin valmiiksi etukäteen (myös aivan uusien pelien ilmestyessä) ja tiimi on jokaisella pelikerralla pääosin eri. Päätän myös, pelaanko tyttö- vai poikahahmolla (haluan pelata kaikki pelit läpi aloittaen vuorotellen jokaisella aloitusPokélla kummallakin hahmolla).
Minua voisi siis jossain määrin luokitella kontrollifriikiksi...
Speaking of Pokémon!
Avatar
Pokéyas
 
Viestit: 26
Liittynyt: 28.12.2012 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 30.12.2012 18:17

En KOSKAAN aloita peliä alusta.
Koska olen friikki joka rakastaa Pokéjaan.
Tai no aloitin Platin ja HG:n just pari viikkoa sitten... Koska en ollut pelannut kumpaakaan vuoteen... Vaihdoin kyllä tärkeimmät siskolleni ennen resetoimista. Ja itkin vuolaasti kun resetoin...

Senkun pidätte hulluna.
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Pokéyas » 30.12.2012 18:59

^
Kyllä minäkin kiinnyn aivan jokaiseen Pokéeni, enkä voisi mitenkään "lopettaa" niitä. Vaihdan ne vain veljeni kanssa jaettuun kakkos-Whiteen (vähän niinkuin varasto (minulla on Black ja hänellä lisäksi oma White)). Muilta kausilta siirrän ne seuraavan kauden peliin, josta edelleen varastointi-Whiteen. Uuden pelin aloittaminen on näin helppoa ja vailla kärsimystä tai hirveää vaihtorumbaa. ^^
Speaking of Pokémon!
Avatar
Pokéyas
 
Viestit: 26
Liittynyt: 28.12.2012 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 30.12.2012 19:21

Wow hyvä idea mutta itselläni ei taitais sisu riittää kun siirtäisin Pokéja ja haluisin säästää kaikki... Platista ja HG:stä säästin moolemmista kuusi:

Platinum:

Torterra (aloituspoké)
Lickilicky (tiimistäni)
Staraptor (tiimistäni)
Chatot (tiimistäni)
Hoppip x2 (älä kysy...)

HG:

Meganium (kaikista ensimmäinen Pokéni, koska HG oli eka pelini)
Pidgeot (tiimistäni)
Shiny Ledyba (koska se on Shiny)
Suicune (koska se on legendaarinen)
Ho-Oh (kaikista ensimmäinen nappaamani legendaarinen)

Ja kauheaa kun muut katosivat... Ja tajusin vasta jälkeenpäin että olisin voinut lähettää ne Blackiin Poké Transferilla... Shame.

Spoiler:
Btw voisitko laittaa profiiliisi tietosi? (ikä, sukupuoli, ect.) Kun vaikutat mukavalta tyypiltä niin olis kiva tietää sinusta lisää ;)
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Pokéyas » 30.12.2012 21:07

^
Minulla oli veljeni kanssa ennen varasto-Blackin saamista hirveät vaihtorumbat, sillä aloitamme uusia pelejä erittäin usein; usein piti vaihtaa toisen peliin ensin omat Pokét (myös aiempien kausien tälle kaudelle siirretyistä Pokéista joita on siis paljon) ja sen jälkeen, kun toinen oli aloittanut uuden pelin vielä toiseen peliin takaisin siihen peliin + toisen omat Pokét... Usko pois, ei sitä jaksa kun pitää vaihtaa parhaimmillaan (vai pahimmillaan?) yli 30 Pokéa ensin yhteen peliin ja taas toiseen... Onneksi saimme tutulta Whiten (jonka hän oli saanut ostaessaan DS:n kaupanpäälle) ja nyt "varastointi" on helppoa. ;)
Speaking of Pokémon!
Avatar
Pokéyas
 
Viestit: 26
Liittynyt: 28.12.2012 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Pikapika » 03.01.2013 23:45

Jep. Minullakin on tällainen tapa etten enää aloittele alusta. Pelaan kaikki pelit läpi, nuzlockena ja aloitin White kakkosesta. Aloitin kaikki alusta :( koska halusin pelata pelin uudestaan ja missään ei ollut sillä hetkellä leguja ja sen jälkeen en enää alota alusta.
Avatar
Pikapika
 
Viestit: 638
Liittynyt: 07.11.2010 11:24
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Flyffel » 03.01.2013 23:59

Itse olen aloittanut vain Blueni pari kertaa alusta, sillä pelleilin MissingNo.:n jne. kanssa pienempänä ja peli meni hieman (ei paljoa) sekaisin ja silloin minusta uudestaan aloittamisella ei ollut väliä, ja koska seivini ei ollut eka niin isompanakin aloitin sitten vain pokalla uudestaan. Muissa peleissä en ole koskaan aloittanut uudestaan alusta, enkä myöskään aio tehdä niin. Platinum oli mielestäni jopa suht tylsä Diamondin jälkeen (Platinumia pelattu vain jotain yli 70h) joten enpä edes tykkäisi uudelleenaloittamisesta muutenkaan. : P
Varmaan ainoat pelit jotka olen vetänyt useamman kerran läpi ovat Pokémon Blue (3-4 kertaa), Zelda Oracle of Ages (3-4 kertaa), Oracle of Seasons (3-4 kertaa), Minish Cap (2 kertaa) The World Ends with You (2 kertaa) ja Dragon Ball Z: The Legacy of Goku 2 (2-3 kertaa). Muita ei ainakaan tule ihan heti mieleen. (Ellei sitten lasketa 999 eri endingit, Binding of Isaacin jatkot jne.)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 06.01.2013 16:46

NO VOIHAN *********
Miten edes voin olla näin tyhmä!
Tajusin juuri, etten siirtänyt rakasta, rakasta, RAKASTA Giratinaani Platista pois ennen resetointia!!! EI VOI OLLA TODELLISTA!!!
I loved her/him(?) so much... ;(
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Silver » 06.01.2013 21:58

PokéGirl4-ever kirjoitti:I loved her/him(?) so much... ;(


It. Giratina on sukupuoleton.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 06.01.2013 22:05

Joo ofc tiedän ;)
Mutta kuten sanottu minä=PokéFRIIKKI, joten tuntuu halventavalta sanoa "it". Mutta ehkä hän oli "her" koska nimesin silloin "Tiina":ksi... XP
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Waker » 07.01.2013 08:56

"It" koska elukka, ei ihminen. Nojoo myönnetään, ei se ole aina ihan suoraan noin.
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Charmander-95 » 07.01.2013 17:33

Englannissa kyllä yleensä puhutaan ainakin lemmikkieläimistä he/she. Ja eikös pokemonit ole vähän niinkuin lemmikkejä?
Avatar
Charmander-95
 
Viestit: 26
Liittynyt: 05.01.2013 21:45

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 07.01.2013 18:10

Charmander-95 kirjoitti:Englannissa kyllä yleensä puhutaan ainakin lemmikkieläimistä he/she. Ja eikös pokemonit ole vähän niinkuin lemmikkejä?

Onhan ne, niissä pelien alkulöpinöissäkin sanotaan, että useimmille ne ovat lemmikkejä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 07.01.2013 19:16

Ja-a, itse ainakin sanon "hän" eli he tai she... Juuri leguista onkin vaikea päättää, kummin sanoo kun ei ole sukupuolta. Kuten sanottu, ehkä Giratinani oli tyttö, koska nimi oli "Tiina"... :DDD
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Silver » 07.01.2013 19:42

Voi jessus sukupuolettomista termi on it, jos se taasen on tyttö niin she jos poika niin he käykää siellä englannintunneilla.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja mikehill » 26.05.2013 10:00

Pelin alku on yleensä pelin parasta aikaa. itse haluan tietää peleistä ja pokeista mahdollisimman vähän jotta seikkailun tunne säilyy.
Teen Pokemon läpipeluita ja kaikkea muuta jännittävää!
http://www.youtube.com/user/Mikehillschannel
Blogini jossa kirjoitan kaikenlaisia jänniä tarinoita!
http://mikentarinat.blogspot.fi/
Avatar
mikehill
 
Viestit: 38
Liittynyt: 19.03.2013 17:55

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 26.05.2013 10:15

^Heh, muistan kun pelatessani Black 2:ta, en halunnut spoilata itselleni MITÄÄN. Kn kaverit puhuivat pelin tapahtumista, minä olin kädet korvilla ja huusin "LALALALALALA..." :D

Kyllä kannatti, koska kaikki pelin tapahtumat tulivat yllätyksenä, ja monet iloisena sellaisena! ^^
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pelin aloitus

ViestiKirjoittaja Staryu » 03.07.2013 18:58

Silver kirjoitti:Voi jessus sukupuolettomista termi on it, jos se taasen on tyttö niin she jos poika niin he käykää siellä englannintunneilla.

Vähän kuin puhuisit Suomessa ja kutsuisit kaikkia muita 'hän' ja paria 'se'. Pokéillakin on tunteet! xD
Avatar
Staryu
 
Viestit: 519
Liittynyt: 17.08.2012 17:40
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron