Pokémon X/Y apuketju

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Doragon » 17.02.2015 22:24

mrml kirjoitti:Hei!

Tässä hieman katselin, että olisiko kysymykselleni joku sopivampi paikka, mutta päädyin nyt tähän ketjuun. Pahoittelen, jos toimin väärin.

Eli mulla on tämän sukupolven peleistä X ja AS, joiden välillä olen pokemoneja vaihtanut (GTS). Eilen illalla pistin jonkun yhdentekevän pokemonin vaihtoon (AS) Haunteria vastaan, vaihdoin tämän jälkeen peliä kuten normaalisti, mutta en tätä omaa vaihtoon pistämääni pokea löytänyt, vaikka kuinka kaivoin. Ajattelin, että mokasinko jotain. Vaihdoin peliä jälleen vain todetakseni, että kyllä se turhake siellä vaihdossa on. Toisessa pelissä sitä ei kuitenkaan näy. Olen nyt 10+ kertaa yrittänyt eri pokemoneja käyttäen, mutta aina sama tulos, eli vaikka olen pokemonin vaihtoon laittanut, niin toisessa pelissä sitä ei näy.

En nyt ymmärrä ollenkaan mistä johtuu, sillä eilen päivällä homma pelitti vielä hyvin. Mitään käryä, että mistä johtuu?

Tuopa on merkillistä. Voin todeta että oman X:ni ja AS:n kanssa vaihto GTS:n kautta sujui ongelmitta kun kerran kokeilin. Ehkä etsit Pokémoniasi väärillä hakukriteereillä, esim. pistit väärän sukupuolen tai levelirajan?
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja mrml » 17.02.2015 22:35

Doragon kirjoitti:
mrml kirjoitti:Hei!

Tässä hieman katselin, että olisiko kysymykselleni joku sopivampi paikka, mutta päädyin nyt tähän ketjuun. Pahoittelen, jos toimin väärin.

Eli mulla on tämän sukupolven peleistä X ja AS, joiden välillä olen pokemoneja vaihtanut (GTS). Eilen illalla pistin jonkun yhdentekevän pokemonin vaihtoon (AS) Haunteria vastaan, vaihdoin tämän jälkeen peliä kuten normaalisti, mutta en tätä omaa vaihtoon pistämääni pokea löytänyt, vaikka kuinka kaivoin. Ajattelin, että mokasinko jotain. Vaihdoin peliä jälleen vain todetakseni, että kyllä se turhake siellä vaihdossa on. Toisessa pelissä sitä ei kuitenkaan näy. Olen nyt 10+ kertaa yrittänyt eri pokemoneja käyttäen, mutta aina sama tulos, eli vaikka olen pokemonin vaihtoon laittanut, niin toisessa pelissä sitä ei näy.

En nyt ymmärrä ollenkaan mistä johtuu, sillä eilen päivällä homma pelitti vielä hyvin. Mitään käryä, että mistä johtuu?

Tuopa on merkillistä. Voin todeta että oman X:ni ja AS:n kanssa vaihto GTS:n kautta sujui ongelmitta kun kerran kokeilin. Ehkä etsit Pokémoniasi väärillä hakukriteereillä, esim. pistit väärän sukupuolen tai levelirajan?


En määrittele erikseen levelirajoja tai sukupuolia, ainoastaan sen pakollisen, eli mihin pokeen haluan vaihtaa. Varmaan about 10 kertaa tuo vaihto onnistui, se lähettämäni poke oli aina listan ensimmäisenä, kun pelinvaihdon jälkeen etsin sitä nimellä. Eli kaikki sujui vaivattomasti. Katselin ihan varmuuden vuoksi tänään netistäkin jotain opastevideoita homman suorittamisesta siltä varalta, että mulla on iskenyt jonkinlainen lagi ja jättäisin jonkin vaiheen tekemättä/tekisin väärin, mutta ei, ihan oikein olen kaiken tehnyt.

Pelit ei varmaan voi itseään itsestään päivitellä? Mietin, että olisiko jotain päivityksiä tai jotain tapahtunut, jotka blokkii mun toista peliä tai jotain? Molemmissa peleissä näyttää edelleen toimivan tuo GTS:n kautta vaihto jonkun muun kanssa, mutta omien pelien välillä ei. *?* Helkkari, ajattelin yrittää hommata kaikki legendaariset ja startterit + muutaman muun suosikkini samalle pelille, mutta jos ei tämä ongelma ratkea, niin se on täysi mahdottomuus. :(
mrml
 
Viestit: 12
Liittynyt: 17.02.2015 17:00

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 17.02.2015 22:39

En osaa auttaa asiassa, mutta mainittakoon että jos jaksat maksaa vitosen niin ainakin PokéBankilla homma hoituu nopeasti/helposti/varmasti.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja mrml » 17.02.2015 22:50

Flyffel kirjoitti:En osaa auttaa asiassa, mutta mainittakoon että jos jaksat maksaa vitosen niin ainakin PokéBankilla homma hoituu nopeasti/helposti/varmasti.


Ei se femma kyllä paha ole, pitää varmaan tutustua tuohon pokebankkiin ellei ala kohta pelittämään tuo GTS:n vaihtosysteemi. Ottaa vaan päähän, kun jo ilman tätäkin ongelmaa menisi pirun hankalaksi tuo tavoitteen saavuttaminen. Muutaman kerran pitäisi X pelata läpi ja siirtää ne poket AS:ään, sen jälkeen siirtää se 30+ pokea X:ään ja pelata muutaman kerran AS läpi, joka pelikerran jälkeen pokejen siirto toiseen peliin.Mutta kiitos vastauksista, vielä jos jollain on ideoita ongelman ratkaisuun, niin saa ilman muuta vinkata.
mrml
 
Viestit: 12
Liittynyt: 17.02.2015 17:00

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja MokKish » 17.02.2015 23:31

Yksi vaihtoehto (vaikkakin äärimmäisen epätodennäköinen) saattaisi olla että jos vaihdat AS:stä X:ään niin pokemon saattoi tietää jonkun iskun, jota ei voi vaihtaa X-peliin? Tiedän ainakin että poke bankilla en pystynyt Rayqyazaani vaihtamaan X:ään kun se osasi Dragon Ascent -liikkeen. Tuskin tämmöinen on nyt kyseessä mutta vaihtoehto kai tämäkin.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja mrml » 18.02.2015 18:52

MokKish kirjoitti:Yksi vaihtoehto (vaikkakin äärimmäisen epätodennäköinen) saattaisi olla että jos vaihdat AS:stä X:ään niin pokemon saattoi tietää jonkun iskun, jota ei voi vaihtaa X-peliin? Tiedän ainakin että poke bankilla en pystynyt Rayqyazaani vaihtamaan X:ään kun se osasi Dragon Ascent -liikkeen. Tuskin tämmöinen on nyt kyseessä mutta vaihtoehto kai tämäkin.


Ongelma, mikä sitten ikinä olikaan, on nyt korjaantunut, vaihtaminen toimii taas pelien kesken. MokKish, jälkeenpäin kun mietin, niin tuo saattoi hyvinkin olla se ongelma, tai joku samankaltainen syy. Braviaryä yritin vaihtaa valehtelematta sen 5-6 kertaa, sen lisäksi Eevee oli ainakin yksi, jonka vaihtaminen ei onnistunut. Toisaalta en tiedä, sillä kun pistin Chespinin vaihtoon (pelin varrelta saatu, oliko nyt Chesteriksi nimetty), niin en itse löytänyt sitä millään, mutta jonkun ajan päästä joku muu tyyppi sen onnistui löytämään ja suoritti vaihdon. :/

Mutta kiitos kaikille jelpistä!
mrml
 
Viestit: 12
Liittynyt: 17.02.2015 17:00

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 21.02.2015 12:17

Mikä on helpoin tapa löytää HA Zubat? Jotain neuvoja yritin netistä löytyä mut en ihan hiffannu muuta ku et hordeista. Siihen oli joku tekniikka millä selvittää millä niisä on HA.
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja MokKish » 21.02.2015 15:31

Jos haluat ihan itse napata niin hordeista tosiaan. Käytät Sweet Scentiä alueella, joilla zubat esiintyy jolloin niitä hordeja tulee,. Sitten suosittelisin käyttämään jotain pokemonia, joka osaa esim simple beamin tai vastaavan abilityä vaihtavan liikkeen ja käytät sitä niihin niin kauan kunnes jollain on se Hidden Ability.

Helpommalla tosin pääsisit jos vain löydät jonkun joka suostuisi vaihtamaan sen sinulle.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja pikanoob » 22.02.2015 04:44

Eduboy94 kirjoitti:Mikä on helpoin tapa löytää HA Zubat? Jotain neuvoja yritin netistä löytyä mut en ihan hiffannu muuta ku et hordeista. Siihen oli joku tekniikka millä selvittää millä niisä on HA.


Horde victory roadilla. Käytä pokellasi substitutea, ja katso jos joku zubateista iskee sen läpi.
Avatar
pikanoob
 
Viestit: 185
Liittynyt: 24.12.2012 03:23

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Dreaming » 07.05.2015 18:46

tyhmä kysymys mutta onko oval stoneen dexin pokejen oltava kalos bred? menee hermot secret super trainingiin ni meinasin siirtää ainakin osan aiemmista peleistä...
Friend Code: 1993-8115-5117
Dreaming
 
Viestit: 22
Liittynyt: 12.11.2010 20:10

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Doragon » 07.05.2015 19:12

Dreaming kirjoitti:tyhmä kysymys mutta onko oval stoneen dexin pokejen oltava kalos bred? menee hermot secret super trainingiin ni meinasin siirtää ainakin osan aiemmista peleistä...

Dexin täyttämisessä ei ole tähellistä mistä pelistä otukset on peräisin.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja MegAbsol » 12.11.2015 20:18

Vähän aikaa sitten kohtasin ongelman, että en voi vaihtaa Pokemoniani vuorojen välissä esi. Elite Fouria vastaan pelatessa.
Se nyt on ollut jo päivän pari :|


Tarkotan jos vihollisen pokemoni on faintannu
:)
Avatar
MegAbsol
 
Viestit: 26
Liittynyt: 20.10.2015 00:08
(: Terveppä terve

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Reimius » 12.11.2015 20:23

MegAbsol kirjoitti:Vähän aikaa sitten kohtasin ongelman, että en voi vaihtaa Pokemoniani vuorojen välissä esi. Elite Fouria vastaan pelatessa.
Se nyt on ollut jo päivän pari :|


Tarkotan jos vihollisen pokemoni on faintannu


Ootko kattonu jos vaikka asetukset olis vaihtunu? Jos Battle Mode on Shift niin silloin saa vaihtaa. Jos se taas on Set niin silloin ei saa vaihtaa.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja MegAbsol » 12.11.2015 21:24

Reimius kirjoitti:
Ootko kattonu jos vaikka asetukset olis vaihtunu? Jos Battle Mode on Shift niin silloin saa vaihtaa. Jos se taas on Set niin silloin ei saa vaihtaa.


Juu se oli Set. Kiitos paljon, olin varmaan vaihtanut vahingossa kun vaihdoin taustan teemaa.
:)
Avatar
MegAbsol
 
Viestit: 26
Liittynyt: 20.10.2015 00:08
(: Terveppä terve

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 13.11.2015 12:13

MegAbsol kirjoitti:
Reimius kirjoitti:
Ootko kattonu jos vaikka asetukset olis vaihtunu? Jos Battle Mode on Shift niin silloin saa vaihtaa. Jos se taas on Set niin silloin ei saa vaihtaa.


Juu se oli Set. Kiitos paljon, olin varmaan vaihtanut vahingossa kun vaihdoin taustan teemaa.

XY on niin helppo että ihan hyvin voit pelata Set:llä läpi ja silti päästä läpi helposti.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Deriko » 13.11.2015 14:04

Zhaituki kirjoitti:XY on niin helppo että ihan hyvin voit pelata Set:llä läpi ja silti päästä läpi helposti.

On ja suosittelisin yleisestikin käyttämään Set-taistelutilaa koska se tuo peliin jonkin verran lisää mielenkiintoa. Pitää hieman kestää osumaakin kun ei voi etukäteen counter-swapata tyyppietuun.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja MegAbsol » 14.11.2015 16:09

Zhaituki kirjoitti:
MegAbsol kirjoitti:
Reimius kirjoitti:
Ootko kattonu jos vaikka asetukset olis vaihtunu? Jos Battle Mode on Shift niin silloin saa vaihtaa. Jos se taas on Set niin silloin ei saa vaihtaa.


Juu se oli Set. Kiitos paljon, olin varmaan vaihtanut vahingossa kun vaihdoin taustan teemaa.

XY on niin helppo että ihan hyvin voit pelata Set:llä läpi ja silti päästä läpi helposti.



Olin pelannut pelin jo läpi, mutta en ollut tajunnu että asetukset edes ovat olemassa, ennen kuin sen jälkeen. :'D
:)
Avatar
MegAbsol
 
Viestit: 26
Liittynyt: 20.10.2015 00:08
(: Terveppä terve

Edellinen

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron