Pokémon X/Y apuketju

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Deriko » 04.06.2014 23:26

SandyArticuno kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä Shinya. Mutta sain just selville että se pokemonin etsijä kone ei lataudu rullaluistimilla, mutta en saa niitä pois mun tyypiltä. : / Auttakaa!

Hahmosi liikkuu jalan kun käytät ristiohjainta.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja SandyArticuno » 05.06.2014 10:08

Olen jo pitkään halunnut napata Zapdoksen, sillä olen tavannut sen pari kertaa. En vaan saa sitä sinne luokalle joka on siellä merellä. Auttakaa!
Haluan enemmän kavereita Friend Safariin! Yksäriä vain tulemaan, jos kiinnostaa. ;3
========================================================================
Aloituspokemonien breeding toimii minulla. Yksää jos kiinnostaa. ;)
========================================================================
Vaihdan Virizionia. Yksää vain tulemaan. :D
Avatar
SandyArticuno
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04.06.2014 20:03

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Doragon » 05.06.2014 11:09

SandyArticuno kirjoitti:Olen jo pitkään halunnut napata Zapdoksen, sillä olen tavannut sen pari kertaa. En vaan saa sitä sinne luokalle joka on siellä merellä. Auttakaa!

Sinun pitää ensin törmätä siihen suunnilleen 12 kertaa, sen jälkeen se lentää Sea Spirit's Deniin, jossa sen voi pyydystää.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja SandyArticuno » 06.06.2014 15:50

Olen yrittänyt jo hetken saada Mega Stoneja. Katsoin yhden videon niistä, mistä ne voi löytää, kun menin niihin tiettyisiin paikkoihin, ei siellä ole mitään kipinöitä jotka pitäisi näkyä. Olen päässyt pelin läpi ja tehnyt sen mikälie Looker jutunkin. Mikä on pielessä? :S
Haluan enemmän kavereita Friend Safariin! Yksäriä vain tulemaan, jos kiinnostaa. ;3
========================================================================
Aloituspokemonien breeding toimii minulla. Yksää jos kiinnostaa. ;)
========================================================================
Vaihdan Virizionia. Yksää vain tulemaan. :D
Avatar
SandyArticuno
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04.06.2014 20:03

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 06.06.2014 17:49

Mega Stoneja voi löytää vain klo 20-21 (DS:n oma kello), kun Anistar Cityn kristallijuttu on toiminnassa.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 08.06.2014 13:50

Toivottavasti tämä nyt tulee oikeaan ketjuun... :P Mutta siis; onko totta, että Chain Fishingissa ei haittaa, vaikka lähtisi taistelusta (eli jokaista Pokéa ei tarvitse voittaa, vaan voi vain painaa "Run")?
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 09.06.2014 01:18

PokéGirl4-ever kirjoitti:Toivottavasti tämä nyt tulee oikeaan ketjuun... :P Mutta siis; onko totta, että Chain Fishingissa ei haittaa, vaikka lähtisi taistelusta (eli jokaista Pokéa ei tarvitse voittaa, vaan voi vain painaa "Run")?

Joo, joko pökerrytät sen tai juokset pakoon, mutta et saa missään nimessä napata ei-shinyä.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 09.06.2014 12:38

Kiitos! Nyt kuitenkin tuli toinenkin kysymys: Jos Partyn edessä olevalla Pokélla on Suction Cups, onko pientäkään mahdollisuutta että tulisi teksti "Nothing seems to be biting"? :o Olin nimittäin luullut että ei, mutta juuri äsken niin kävi...
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 09.06.2014 18:01

On aina mahdollisuus.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Shiny Entei » 29.06.2014 12:10

Kysäisenpä nyt seuraavaa: Olen yrittänyt saada shinyä Charmanderia Masuda Methodilla jo 1800 munan verran (Luin toisten laskelmia, joiden mukaan mahd. on n. 1/683), joten alan hieman epäillä, että teen jotain väärin. Ditollani on JPN tägi, mutta se on Poké Transferin kautta siirretty, ja Charmander on itse breedaamani. Pitääkö molempien vanhempien olla Kalosista peräisin, jotta Masuda Method toimisi?
White Friend Code: Alex: 0948 1614 7186.
3DS Friend Code: Alex: 1950-8795-1614
Avatar
Shiny Entei
 
Viestit: 821
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Crown City
(: Tähänkö sitä pitäisi jotain tekstiä pistää? :)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja pikanoob » 01.07.2014 13:38

Shiny Entei kirjoitti:Kysäisenpä nyt seuraavaa: Olen yrittänyt saada shinyä Charmanderia Masuda Methodilla jo 1800 munan verran (Luin toisten laskelmia, joiden mukaan mahd. on n. 1/683), joten alan hieman epäillä, että teen jotain väärin. Ditollani on JPN tägi, mutta se on Poké Transferin kautta siirretty, ja Charmander on itse breedaamani. Pitääkö molempien vanhempien olla Kalosista peräisin, jotta Masuda Method toimisi?



Ei. Huono tuuri vain. Älä luovuta.
Avatar
pikanoob
 
Viestit: 185
Liittynyt: 24.12.2012 03:23

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Shiny Entei » 03.07.2014 18:56

Juu, sieltähän se tuli, 1817. muna. Kaikesta valittaminen yleensä auttaa xD Harmi vain, että sen IV spread oli 31/31/31/15/31/31 >.<
White Friend Code: Alex: 0948 1614 7186.
3DS Friend Code: Alex: 1950-8795-1614
Avatar
Shiny Entei
 
Viestit: 821
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Crown City
(: Tähänkö sitä pitäisi jotain tekstiä pistää? :)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 03.07.2014 23:39

Shiny Entei kirjoitti:Juu, sieltähän se tuli, 1817. muna. Kaikesta valittaminen yleensä auttaa xD Harmi vain, että sen IV spread oli 31/31/31/15/31/31 >.<

Onnittelut~
Harmi että se on täydellinen Charizard X... ööh.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 04.07.2014 10:51

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Shiny Entei kirjoitti:Juu, sieltähän se tuli, 1817. muna. Kaikesta valittaminen yleensä auttaa xD Harmi vain, että sen IV spread oli 31/31/31/15/31/31 >.<

Onnittelut~
Harmi että se on täydellinen Charizard X... ööh.

Hän varmaan halusi siitä Y:tä. Mutta X:ksi tuo yksilö on. :D

Imo Mega Charizard X on kilpailullisesti parempi kuin Y pelkästään jo sen takia että Heatran on olemassa. Vaikka Y voi mennä mixed linjalla Earthquakella.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Atlas » 04.07.2014 12:48

Zhaituki kirjoitti:Imo Mega Charizard X on kilpailullisesti parempi kuin Y pelkästään jo sen takia että Heatran on olemassa. Vaikka Y voi mennä mixed linjalla Earthquakella.

Focus Blast on kyllä aika vakio lähes tulkoon kaikissa Mega Charizard Y:n seteissä, joten ei Heatran sen maailmaa varsinaisesti kaada. Tuskin Earthquake mitään välitöntä turvaa antaa, sillä 9/10 Heatraneista käyttää Air Balloon:ia.

Itse näen Mega Charizard X:n kilpailullisen menestyksen sen monipuolisuudessa: se pystyy suorittamaan erinomaisesti monia rooleja ja on ennalta-arvaamattomampi kuin Mega Charizard Y, joka on lähes tulkoon aina All-Out Attacker. Vaarallinen sekin on kuitenkin ellei vastustajalta löydy e.g. Florges, Blissey tai Chansey tai jotain vastaavanlaista. Joka tapauksessa Charizard antaa jo Team Preview:issä vastustajalle huomattavaa painetta, sillä varautuminen väärään Mega-muotoon voi olla suhteellisen kohtalokasta~.
Feeling it
XY: 5429-7397-3389
Avatar
Atlas
 
Viestit: 205
Liittynyt: 01.11.2010 08:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 04.07.2014 14:05

Atlas kirjoitti:
Zhaituki kirjoitti:Imo Mega Charizard X on kilpailullisesti parempi kuin Y pelkästään jo sen takia että Heatran on olemassa. Vaikka Y voi mennä mixed linjalla Earthquakella.

Focus Blast on kyllä aika vakio lähes tulkoon kaikissa Mega Charizard Y:n seteissä, joten ei Heatran sen maailmaa varsinaisesti kaada. Tuskin Earthquake mitään välitöntä turvaa antaa, sillä 9/10 Heatraneista käyttää Air Balloon:ia.

Itse näen Mega Charizard X:n kilpailullisen menestyksen sen monipuolisuudessa: se pystyy suorittamaan erinomaisesti monia rooleja ja on ennalta-arvaamattomampi kuin Mega Charizard Y, joka on lähes tulkoon aina All-Out Attacker. Vaarallinen sekin on kuitenkin ellei vastustajalta löydy e.g. Florges, Blissey tai Chansey tai jotain vastaavanlaista. Joka tapauksessa Charizard antaa jo Team Preview:issä vastustajalle huomattavaa painetta, sillä varautuminen väärään Mega-muotoon voi olla suhteellisen kohtalokasta~.

Focus Blast tosin ei ohkoa Heatrania ja EQ on imo paljon vaarallisempi varsinkin jos olet saanut mahdollisen air balloonin rikottua.

Itse en omalla Heatranilla käytä Air balloonia ainakaan koska haluan edes jonkun näköistä recoveryä. :P Wish supportia kun en yleensä käytä.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 07.07.2014 22:44

Säilyykö Vivillonin pattern breedatessa? :o
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 07.07.2014 22:50

FinQLloyd kirjoitti:Säilyykö Vivillonin pattern breedatessa? :o

Ei, tulee se mikä se paikallinen on. Eli esim. suomessa se Icy Snow pattern.

Ja tämä meinaa sitä että jos vaikka saa wonder tradessa randomilta Scatterbugin, kannattaa evolvaa koska voi olla uusi pattern.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja sleepy » 08.07.2014 04:13

En tiedä kuuluisiko tämä tänne vai Friend Safari-ketjuun, mutta koska tarvitsen apua luulisi sen olevan yhtä aiheellinen asia täälläkin. Mikäli postaus meni väärään paikkaan voi joku sen ystävällisesti nakata oikeaan.

Yritin googlata vastausta tähän kysymykseen jo tunnin, mutta en löytänyt mitään järkevää vastausta. Minulla on kaksi 3DS:ää ja kolme peliä. 3DS:ssä on pokémon Y:lle olemassa iso lista friend codeja ja samaten friend safareita. Kerran erehdyin käyttämään Y:n toisessa konsolissa (alunperin pelattu 3DS ja siirsin 3DS XL:ään) ja friend safari resetoitui (= kolmas pokémon hävisi, piti nähdä onlinessa uudestaan) enkä ole tämän jälkeen enää uskaltautunut pelaamaan "väärällä" konsolilla. Poikakaverini pelaa X:ää XL:llä emmekä ole vaihtaneet pelejä enää päittäin konsoleissa jottei safari katoaisi. Y:tä ei ole siis enää kertaakaan siirretty toiseen konsoliin.

Nyt hommasin itselleni X:än ja aloitin pelin 3DS:ssä kunnes tajusin, että jos nyt siirrän X:än XL:llään niin resettaako se friend safarin Y:stä. Käytin X:n toisessa konsolissa ja konsoli ilmoitti kavereiden päivittyneen. Nyt en enää uskalla pelata X:ää 3DS:llä koska pelkään friend safarin resetoituvan Y:stä.

Onko kellään siis parempaa tietoa siitä, tuleeko friend safarini kolmas pokémon katoamaan Y:stä (jota ei ole käytetty eri konsolissa) mikäli pelaan X:ää (jota on käytetty eri konsolissa) samalla 3DS:llä kuin Y:tä? Voiko toinen peli resetoida friend safarin vaikka toista olisi koko ajan pelattu samalla konsolilla?
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.07.2014 10:53

sleepy kirjoitti:Onko kellään siis parempaa tietoa siitä, tuleeko friend safarini kolmas pokémon katoamaan Y:stä (jota ei ole käytetty eri konsolissa) mikäli pelaan X:ää (jota on käytetty eri konsolissa) samalla 3DS:llä kuin Y:tä? Voiko toinen peli resetoida friend safarin vaikka toista olisi koko ajan pelattu samalla konsolilla?

Peli on konsolikohtainen eivätkä pelit voi ns. tunnistaa toisiaan. Peli käyttää sitä friend listiä joka on konsolissa eikä voi tietääkseni muokata konsolin sisältöä. Peli päivittää oman friend safarin sisältöntä suoraan konsolista, joten jos kerran toinen peli ei voi tehdä muutoksi konsoliin, vaan vain päivittää itsensä konsolin sisällön mukaan, ei toisella pelillä pitäisi olla mitään hätää oman safarinsa suhteen.

On hyvin loogista, että safari resetoituu kun peliä pelaa toisessa konsolissa. Vieraan konsolin friend list päivittyy peliin joten vanha katoaa. Kun peli palaa vanhaan konsoliin ei se enää muista ketä oli tavannut ja ketä ei sillä aikaisempi lista oli pyyhitty kun uusi tuli tilalle.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron