Omega Ruby ja Alpha Sapphire

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Deriko » 05.12.2014 17:28

necaki kirjoitti:Olen kyllä asiasta samaa mieltä. Pokémonista yritetään varmaan poistaa kaikki lapsille "haitallinen" sisältö, joten kilpailija ei enää tulekkaan nenän eteen lesoamaan taidoillaan ja lähde tekosyitä selittäen karkuun hävitessään. Vaan nykyään se on sitä "Hei naapuri, otetaanko leikkimielinen kisa kaverimielessä että kumpi on parempi".
Uppoaa ehkä lapsiin, mutta ei enää vanhempiin faneihin.

Suurin naamapalmuni tähän asti tuli eilen kun olin läpäissyt neljännen salin:
Spoiler:
Rivalisi antaa sinulle Go-Gogglet kuten ennenkin. Tämän lisäksi hän tarjoaa sinulle warpia Petalburgiin, miksi? Juuri kun pääsisit aavikolle, niin pahalla tuurilla päädytkin aivan muualle. Tähän olisi aivan hyvin voinut heittää tarinaeventin sen fossiilin noutamisesta ensin.

Itse pikamatkustus ei minua kasuaalisesta luonteestaan huolimatta haittaa, mutta ehkä sen olisi vähän fiksumpaan kohtaan sijoittaa..?


Saramo kirjoitti:Ennen olen pelannut Pokémon-pelit läpi vain samassa pelissä pyydystämilläni pokémoneilla. Nyt kun minulla on Mudkip ja Torchic eri pelistä ja vielä event-Beldum ja itse asiassa näiden lisäksi vielä yksi Y:ssä IV-briidattu, pitääkin olla tarkkana, ettei leveleitä tule liian paljon. Tietääkö joku, millä leveleillä vieraat pokémonit tottelevat milläkin salimerkkimäärillä näissä peleissä? En löytänyt googlaamalla enkä Serebiistä.

Tässähän tämä: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/ ... enn_League
Melko lineaarisestihan tuo kasvaa.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Reimius » 05.12.2014 19:07

Ite pääsin vasta nyt Rustboro Cityyn kun aloitin pelin kaks kertaa alusta ja muutenkin vähän tuli kikkailtua. Aloitin Torchicilla joka on kerinny kehittymään Combuskeniksi ja sen lisäks tiimissä on Event-Beldum.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Jite » 05.12.2014 19:24

Niin ikään itsekin sain Delta Episoden läpäisty.
Spoiler:
Itseäni otti todella paljon se, että suuri osa episodista oli Space Centerin ja muiden paikkojen välillä ravailua. Ja totta puhuen mua alkoi yhdessä vaiheessa ottamaan Zinnia todella paljon päähän kun mokoma pilaa kaikki suunnitelmat, otaksuu pelaajan tajuavan hänen ajatuksen kulkuaan, ja kun muutenkin kyseessä on niin neiti täydellinen. Tykkäsin kylläkin itse hahmodesignista. Ja ne pitkät cutscenet olivat suorastaan raivostuttavia, etenkin lopussa; onneksi sain Reiskalle kelvollisen naturen ja Deoxykselle aika hassun jos siit joskus viitsii jalostaa mitää kivaa.


Ai niin, ja sain ilmeisesti Eon Ticketin, fuu. Eniten ottaa päähän se, että tiedän et todennäkösesti se ensimmäinen tiketti on haksattua alkuperää, enkä mielelläni huijaa pokémonien saamisen kanssa mut ku kun kohtasin sen StreetPassissa, mä vaan satuin saamaan sen :/
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Raltsy » 05.12.2014 22:49

Haha, olin nappaamassa rayquazaa kun totesin et se on taso 70 ja olen niin alilevattu, ei siinä pikachu ohkotettu latias sisään ray käyttää e-vauhdin vastaan dragon pulsee ja boom n.50%hp jäljellä kokeilla ultra palloa ja naps rayquaza get :D Viikon kohokohta oli kyllä tässä :P
Avatar
Raltsy
 
Viestit: 91
Liittynyt: 07.03.2014 19:35

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Saramo » 05.12.2014 23:21

Deriko kirjoitti:
Saramo kirjoitti:Ennen olen pelannut Pokémon-pelit läpi vain samassa pelissä pyydystämilläni pokémoneilla. Nyt kun minulla on Mudkip ja Torchic eri pelistä ja vielä event-Beldum ja itse asiassa näiden lisäksi vielä yksi Y:ssä IV-briidattu, pitääkin olla tarkkana, ettei leveleitä tule liian paljon. Tietääkö joku, millä leveleillä vieraat pokémonit tottelevat milläkin salimerkkimäärillä näissä peleissä? En löytänyt googlaamalla enkä Serebiistä.

Tässähän tämä: http://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki/ ... enn_League
Melko lineaarisestihan tuo kasvaa.

Kiitos! No tuohan on helppo muistaa.
Avatar
Saramo
 
Viestit: 42
Liittynyt: 10.10.2014 21:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Reimius » 06.12.2014 21:13

Tällä hetkellä oon Mauville Cityssä ja kävin nappaamassa in-game tiimiin Roselian. Onnistuin dexnavin avustuksella nappaamaan ihan mukavan yksilön. Lvl 24, Leaf Storm egg movena ja IVt 31, 18-21, 0-1, 31, 15-19, 31. Naive nature. Muuten ihan hyvä, mutta fyysiset iskut taitaa olla tän tuho.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 07.12.2014 16:23

Itse vedinkin jo koko tarinan läpi. :P

Spoiler:
Aivan liian helppo peli oli Primal Kyogrea lukuunottamatta joka one shottaili tiimiäni, jopa Roseraden jatkuvasti... Rayquaza jäi kolmannesta ultra pallosta minkä heitin, Deoxysin kopsutin koska elite fourin jälkeen voin mennä nopeammin resettailee oikeita IV:tä/Naturea siihen. Hyvä shiny reiska mulla onkin jo joten ei tarvinnut reiskaa resettailla.

Tiimini on tosiaan:
Image

Lombre oli sitten HM orjana.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Reimius » 07.12.2014 19:19

Zhaituki kirjoitti:Itse vedinkin jo koko tarinan läpi. :P

Spoiler:
Aivan liian helppo peli oli Primal Kyogrea lukuunottamatta joka one shottaili tiimiäni, jopa Roseraden jatkuvasti... Rayquaza jäi kolmannesta ultra pallosta minkä heitin, Deoxysin kopsutin koska elite fourin jälkeen voin mennä nopeammin resettailee oikeita IV:tä/Naturea siihen. Hyvä shiny reiska mulla onkin jo joten ei tarvinnut reiskaa resettailla.

Tiimini on tosiaan:
Image

Lombre oli sitten HM orjana.


Miten teit ton kuvan mikä sulla on spoilerissa?
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja canles » 07.12.2014 23:29

Tehän kaikki tiedätte, että joku Game Freakissa tykkää erittäin paljon kummituksista. No, kävin tänään siinä laivan hylyssä ja sain kaiken kivan mitä sieltä löytyy (kuten vanhoissa peleissäkin) mutta sitten pääsin erääseen hyttiin, jossa...

Spoiler:
Yhdessä hytissä löytyy mielenkiintoinen kummitus, jonka esiintulo yllättää sinut täysin jos saat sen näkyviin. Kannattaa tallentaa ennen kuin rupeat ratkomaan tätä mysteeriä.
Hwo am I kidding here... Se on Spiritomb!
Saat sen näkyviin, kun menet hytin vasen-ylä-kulmaan ja katot mitä kirjahyllyssä on. Tän jälkeen tunnet että takanasi on jotain. Kun menet laukkuvalikkoosi ja tuut takaisin on Spiritomb takanasi ja taistelu alkaa heti. Good luck

EDIT: Varituksen sana; Spiritomb on hyvin itsetuhoinen. (osaa Mementon)
Avatar
canles
 
Viestit: 63
Liittynyt: 26.08.2014 18:57
Paikkakunta: Seinäjoki (alunperin Tampereelta)
(: FC: 4640 - 0170 - 7533

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 08.12.2014 16:38

Reimius kirjoitti:
Miten teit ton kuvan mikä sulla on spoilerissa?

Pokemon Global linkistä otin. :P Synccaa peli jonka jälkeen sitten etsit tapahtuma historiasta ekan hall of fame vedon ja printscreen.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Ihmemies » 08.12.2014 18:45

Joo-o... Ite en voi muuta sanoa et oon iha valtavasti nauttinu pelata Alpha Sapphiree :D.

Vaikka onkin tultua pelattua 100h ni silti vaa jaksaa vääntää mm. kerätä kaikki poket ja shinyjen hunttaamista.
Itel venähti vähäsen pelin läpäisy kun aloin breedaamaan starttereita... että saisin lisää starttereita... Ja "muutaman" tunnin aikana omistinkin jo kaikki startterit :D Ja sit breedatuil starttereil sain vaihdettuu lempparipoketki peliin.

Mites onks muut tehny wondertradee ja saanu ylläripokei sieltä? Itel tuntuu tulevan rakkaita Zigzagoonei, Poochyenei, Raltsei ja Wurmplei
FC : 4098 - 4429 - 8667
Ihmemies
 
Viestit: 2
Liittynyt: 03.12.2014 17:43

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Reimius » 08.12.2014 21:14

Ihmemies kirjoitti:
Mites onks muut tehny wondertradee ja saanu ylläripokei sieltä? Itel tuntuu tulevan rakkaita Zigzagoonei, Poochyenei, Raltsei ja Wurmplei


Yhden Petililin sain aika alussa kun vaihdoin pari ylimääräistä poksua pois.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Yukimura » 09.12.2014 00:17

Etenen hitaasti, mutta varmasti :'D Sain heti ensimmäisenä Petalburgin metsästä shiny Slakothin, mikä oli aika yllättävää. Oli pakko napata, vaikka en sillä mitään varmaan teekkään.

Nyt kun sanoitte muakin alkoi ärsyttämään toi rivalin ylihuolehtivaisuus ja jatkuva poksujen hiilaus, aargh. Varmaan lapsiin juu uppoaa, mutta ei ainakaan muhun >__<

Ps. Kuka sanoi tyttöpelaajan kenkien näyttävän kumisaappailta? Kiitos, nyt en saa sitä ajatusta pois mielestä ja katon niitä kenkiä piinaavasti xD
Yukimura
 
Viestit: 10
Liittynyt: 02.10.2013 15:02

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 09.12.2014 13:55

Kylläpä jaksaa kyllästyttää legujen nappaaminen. Minusta on kiva, että niin monta saa napattua, mutta se on työn ja tuskan takana kun yritän soft resettailla kaikille hyvän naturen ja IV:t. Onneksi Deoxys ja Ho-Oh suostuivat yhteistyöhön, mutta esim. Regitrio ei meinannut hyväksyä synchronize naturea ja IV:t olivat usein ihan väärissä stateissa.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 09.12.2014 17:56

Illusions kirjoitti:Kylläpä jaksaa kyllästyttää legujen nappaaminen. Minusta on kiva, että niin monta saa napattua, mutta se on työn ja tuskan takana kun yritän soft resettailla kaikille hyvän naturen ja IV:t. Onneksi Deoxys ja Ho-Oh suostuivat yhteistyöhön, mutta esim. Regitrio ei meinannut hyväksyä synchronize naturea ja IV:t olivat usein ihan väärissä stateissa.

Legujen nappailussa synchronize pokemonit on kultaa. Itse perehdyn legujen nappailuun vasta lomalla koska silloin on aikaa...
Spoiler:
Aikaa soft resettailla shiny Zekromia varsinkin.


Tosiaan kans delta episodessa kopsutin Deoxysin että helpommin soft resetettavissa elite four rematchejen jälkeen Sky Pillarissa.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja MokKish » 10.12.2014 16:55

Saapuihan se oma steelbook Alpha Sapphirekin vihdoin. Päädyin aloittamaan pelin Torchicilla, en ole tuota aiemmin käyttänytkään ja ihastuin heti kättelyssä tuohon söpöön kipitykseen Scratchin käytön jälkeen :3 lisäksi tää uusi DexNav on kyllä älyttömän koukuttava, pelaaminen etener hitaasti kun perfektionistina yritän napata kaikki otukset matkan varrelta.

Edit koska en tahdo tuplapostata: pääsin Kyogreen saakka, ja kuten joku jo mainitsikin niin onpas yhtä tuskaa tuon soft resettaaminen. Onneksi tajusin ottaa synchronizerin sekä heal block + false swipe Shedinjan mukaan, mutta silti nuo cut scenet tekevät tästä loputtoman urakan.. Tahtosin vain Kyogren dive ballissa ja hyvillä statseilla, onko tuo nyt liikaa pyydetty.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 14.12.2014 10:59

^ Itse aloitin melkein ensimmäistä kertaa elämässäni Mudkipilla, muistan kun aikoinani sain Sapphiren aloitin Treeckolla ja myöhemmin uusissa saveissa ja Rubyssa sekä Emeraldissa Torchicilla (tulityypit for life). Täytyy kyllä sanoa, että ORAS on ehkä "monipuolisin" Pokémon-peli pitkään aikaan ainakin ingamen suhteen. Vaikka läpipeluu oli suhteellisen helppoa ylilevutetuilla popeilla, kesti ainakin itselläni läpäisemisessä pidempään kuin aiemmissa peleissä - ajattelen tässä ehkä eniten X&Y -pelejä.

DexNav on ihanin uudistus jota toivoa saattaa! Kesti kyllä pitkään tajuta sen syvemmät ulottuvuudet, vasta E4:n jälkeen huomasin, että sillä voi etsiä vain tiettyä Pokémonia, mikä olisi helpottanut esim. Raltsin nappaamisessa.

Yksi miinuspuoli on se, että Destiny Knotin hankkiminen on tehty turhankin vaikeaksi. Kukaan faneistani ei suostunut antamaan kyseistä tavaraa contestien jälkeen, ja Sea Mauvillen rakastavaisparikaan ei kovin hevillä siitä luopunut. Lopulta päätin tallentaa parin eteen ja soft resetata taistelun niin kauan kunnes Destiny Knot heruisi, ja onneksi sen sain jo ensimmäisen SR:n jälkeen. Pääsen siis viimein breedaamaan ja pian myös kokeilemaan Wi-Fi -taisteluita. :3
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zino » 14.12.2014 12:48

Viime yönä viimein liiga läpi (ja ensimmäisellä yrittämällä, noh poketkin oli jollain 70lvl että ei kai siinä mitään)! Muistan vielä ajan kun tahkosin emeraldin e4:sta ehkä surkeimmalla mahdollisella tiimillä (mm plusle mukana. Noh, toisaalta tällä kertaa oli mukana 70lvl Skitty jota en sitten koskaan raaskinut kehittää kun se vaan on niin söpö!!!) ja tuntui ettei millään voi mennä läpi, mutta tämänkertainen e4 oli melkein liiankin helppo. Tosin melkein kompastuin omaan egooni kun Stevenin Mega Metagross löi mega svamperttini ihan yllättäen ja kaksi jäljellä olevaa pokea oli sen verran heikossa hapessa taisteluiden jälkeen, että yksi osuma olisi riittänyt lyömään molemmat. Voin sanoa, ettei ole koskaan aikaisemmin niin houkuttanut ajatus potionin käytöstä liigan aikana! :D Noh, onneksi Altaria olikin kuin olikin nopeampi Mega MG:tä, eikä Steven turvautunut full restoreen, joten sain hoideltua viimeisenkin esteen dragon pulsella. Ja ah, kuinka oikeesti rakastan pientä tsundere "don't go reading anything into it" Brendania! En vaan voi ymmärtää kuinka se on joistain teistä rasittava, se on niin suloinen (joskin ei lähelläkään pelin ykköshunksia - Tabitabia!)!
Avatar
Zino
 
Viestit: 45
Liittynyt: 19.03.2011 22:53

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 14.12.2014 14:33

^ Jotenkin tuntuu, että rivalina May on lällympi kuin Brendan. Ainakin ymmärtääkseni valitukset ovat tulleet lähinnä siltä suunnalta. Valitsin hahmokseni tytön, obviously, joten omia kokemuksia on vain Brendanista. Sen perusteella mitä esim. YT:stä on tullut katsottua, niin kyllä May ärsyttävämmältä vaikuttaa dialogin perusteella.

Haha, naurattaa toisaalta, miten shippasin omaa hahmoani ja Steveniä. :D Koko ajan tuntui siltä, että romanssi on puhkeamassa, vaikka ei sellaista koskaan nyt Pokémoniin tungettaisi. Kuinkakohan vanha Steven sitä paitsi edes on? Toivoni elää kuitenkin yhä...
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja sleepy » 14.12.2014 15:57

En ole varma, mutta bulbapedian wikin mukaan Steven olisi 25 ja jotain tuota luokkaa itsekin kuvittelisin hahmon olevan.

Aloitin myös pelini tytöllä ja olen törmännyt Brendaniin vain pari kertaa, en ole ehtinyt muodostaa mielipidettäni vielä, mutta ei ole vielä ainakaan alkanut ärsyttää. Tiimin kasaamisessa meni hetki niin olen päässyt vasta voittamaan Brawleyn enkä ole Steveniä vielä nähnytkään kuin demossa. :D Kohta pääsen pelaamaan kunnolla kunhan töiltäni ehdin.
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron