Pokémon-pelit tulevaisuudessa

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Jok3r » 07.11.2014 00:06

Laitetaanpa tällainen keskustelu pystyyn, kun ei sokea löytänyt aiempaa vastaavaa keskustelua!

Eli siis, tässä topicissa olisi tarkoitus keskustella uusista Pokémon-peleistä, joita ei ole vielä julkaistu/joita ei löydy kauppojen hyllyiltä. Minkä nimisiä nämä uudet pelit olisivat? Mikä olisi alue? Perinteinen Pokémon-RPG, vai jotain muuta? Mitä uudistuksia haluaisit nähdä peleissä?

Otetaanpa tähän väliin pääsarjassa ilmestyneet pelit:
Spoiler:
Pokémon Red&Green, (1996 Japani) Red&Blue,( 1998 USA, 1999 Eurooppa)

Kautta aikain ensimmäiset ikinä julkaistut Pokémon-pelit näkivät päivänvalon Japanissa vuonna -96, ja kliseisesti sanottuna loppu on historiaa. Oli valtaisa menestys Japanissa, ja nousi suureen suosioon myös muuallakin maailmassa, erityisesti Pokémon-animen myötä. Pelin alueena toimii Kanto, jonka esikuvana toimii oikea Japanista löytyvä vastaavan niminen alue. PokéDex ymmärsi tuolloin 151 Pokémonia, ja pelialustana toimi Nintendo Game Boy.

Ainoat Pokémon-pelit uusintapainosten lisäksi, joiden kansikuvana toimivat starttereiden viimeiset muodot (Green: Venusaur, Red: Charizard, Blue: Blastoise).

Uusintapainokset: Pokémon FireRed&LeafGreen, Gameboy Advance

Pokémon Yellow: Special Pikachu Edition (1998 Japani, 1999 USA, 2000 Eurooppa )

Muunneltu versio alkuperäisistä Red&Green-peleistä, joka mukailee Pokémon-animea. Alku-Pokémon on Pikachu, Red&Greenin startterit on saatavissa tarinan aikana, ja myös tuttu Rakettiryhmän kolmikko Jessie, James ja Meowth ovat osa peliä.

Pokémon Yellow on toistaiseksi ainoa peli, jossa ei voi valita startteria eri vaihtoehdoista. Lisäksi tyyppi on electric, mikä myöskin eroaa perinteisestä kivi-paperi-sakset henkisestä fire-, grass- ja water-tyypeistä.

Pokémon Gold&Silver (1999 Japani, USA 2000, Eurooppa 2001)

Toisen sukupolven Pokémon-pelit, jotka esittelivät kokonaan uuden Johto-alueen sekä 100 uutta Pokémonia, PokéDexin numeron näyttäessä tällöin lukemaa 251. Pelit toimivat jatko-osina aiemmin ilmestyneille Red&Green-peleille, tarinan sijoittuessa kolme vuotta myöhempään aikaan. Pelissä oli myös kello ja vaihtuvat vuorokauden ajat. Pelialustana toimi Gameboy Color.

Kansikuvina toimivat pelien päälegendaariset: Ho-Oh (Gold), Lugia (Silver).

Erityismainintana voidaan todeta, että kyseessä on ainoat Pokémon-pelit, joissa on kaksi aluetta ja kerättävissä 16 salimerkkiä.

Pokémon Crystal, (2000 Japani, 2001 USA&Eurooppa)

'Päivitetty versio' Gold&Silver-peleistä. Hyvin pitkälti samanlainen kuin Gold&Silver, mutta oli ensimmäinen pääsarjan peli jossa pystyy valitsemaan joko tyttö- tai poikahahmon, ja myös Pokémoneille oli tehty pieniä animaatiota ottelun alkaessa. Pelistä löytyi myös Battle Tower, ja kansikuvana toimivan Suicunen tarina poikkeaa Gold&Silver-peleistä.

Pokémon Ruby&Sapphire (2002 Japani, USA&Eurooppa 2003)

Kolmannen sukupolven pelit ilmestyivät Gameboy Advancelle. Ruby&Sapphire esittelivät aiemmista osista riippumattoman uuden Hoenn-alueen sekä 135 uutta Pokémonia, nostaen PokéDexin lukemaan 386. Pelien huomattavimmat uudistukset olivat täysin uusittu grafiikka, double battlet sekä Pokémonien erikois-abilityt ja luonteet, jotka loivat pohjaa tulevaisuuden kilpailulliselle pelaamiselle. Crystalista poiketen Pokémonien pienet animaatiot oli poistettu, eikä peleissä nähty vaihtuvia vuorokauden aikoja. Kello peleistä tosin löytyi.

Kansikuvina toimivat päälegendaariset Groudon(Ruby), Kyogre(Sapphire). Pelien päälegendaarisilla oli aiempia pelejä isompi rooli tarinassa.

Uusintapainos: Pokémon Alpha Sapphire&Omega Ruby(2014, 3DS)

Pokémon FireRed&LeafGreen (2004)

Uusintapainokset ensimmäisen sukupolven Red&Green-peleistä. Sama tarina pääpiirteissään uusituin grafiikoin ja Pokémonein (386 kpl), mutta esitteli pienen Sevii Islands:ksi kutsutun saaristo-alueen. Kun tämän lisäalueen pelasi läpi, Pokémon-liigasta tuli aavistuksen haastavampi (korkeammat tasot, uusia Pokémoneja).

Pokémon Emerald (2004 Japani, 2005 USA&Eurooppa)

Ruby&Sapphire-pelien kolmas ja aavistuksen verran paranneltu osa. Pelattavien hahmojen vaatteet aavistuksen eriväriset, tarina legendaaristen suhteen erilainen, ja Battle Frontier näki päivänvalon.

Kansikuva: Rayquaza

Pokémon Diamond&Pearl (2006 Japani, 2007 USA&Eurooppa), Platinum (2008 Japani, 2009 USA&Eurooppa)

Pokémon-pelien neljäs sukupolvi rantautui Nintendo DS:lle. Uusi hienompi grafiikka, edellisistä peleistä riippumaton uusi Sinnoh-alue sekä 107 uutta Pokémonia, PokéDexin näyttäessä lukemaa 493. Peli hyödynsi NDS:n kosketusnäyttöä sekä Internet-ominaisuuksia, mahdollistaen näin kansainväliset vaihdot ja ottelut.

Platinum oli aavistuksen paranneltu versio Diamond&Pearl-peleistä, Emeraldin tapaan. Kaikista peleistä löytyy Battle Frontier

Kansikuvat: Dialga(Diamond), Palkia(Pearl), Giratina(Platinum)

Pokémon HeartGold&SoulSilver (2009 Japani, 2010 USA&Eurooppa)

Uusintapainokset Gold&Silver-peleistä. Tarinallisesti peleissä ei ole merkittäviä eroja Gameboy-versioihin verrattuna, mutta DS:n ominaisuudet toivat peliin aivan uudenlaisen kokemuksen. 'Aftergamessa' enemmän tekemistä: uusia legendaarisia, salijohtajia vastaan uusinta-otteluita jne. Suicunen tarina on verrattavissa Crystaliin. Sisältää myös Battle Frontierin.

Pelien mukana sai myös eräänlaisen askelmittarin, jonne pystyi lähettämään haluamansa Pokémonin ja kouluttamaan sitä 'käymällä kävelyllä'. Askelmittarissa oli myös minipelejä, jotka mahdollistivat uusien esineiden ja Pokémonien löytämisen.

Pokémon Black&White (2010 Japani, 2011 USA&Eurooppa)

Viidennen sukupolven Pokémon-pelit toivat uuden Unova-alueen sekä 156 uutta Pokémonia, kokonaismäärän ollessa tällöin 649. Grafiikkaa oli jälleen paranneltu aiempiin peleihin nähden, triple- ja rotation battlet esiteltiin, sekä ensimmäistä kertaa peleistä löytyivät vaihtuvat vuodenajat (kesä, syksy, talvi, kevät). Pelit julkaistiin Nintendo DS:lle.

Kansikuva: Zekrom(Black), Reshiram(White)

Pokémon Black2&White2 (2012)

Black&White-pelien jatko-osat, jotka sijoittuvat kaksi vuotta myöhempään aikaan. Pelattavat hahmot ovat uudet, Unova-alueelle on tullut uusia alueita, ja tarina on uusi verrattuna Black&White-peleihin. Peleistä löytyy paljon Pokémoneja vanhemmista peleistä, ja uutuutena esitellään myös Pokémon World Tournament, jossa pelaaja voi otella vanhojen pelien salijohtajia ja mestareita vastaan. Lisäksi pelissä on 'Memory Link'-ominaisuus, jonka avulla voi 'yhdistää' Black&White-pelin tallennettuja tietoja Black2&White2-peliin, kuten esimerkiksi kouluttajan nimen. Tämä avaa peliin uusia ominaisuuksia erilaisten takautumien ja otteluiden muodossa.

Kansikuva Black Kyurem(Black2), White Kyurem(White2)

Pokémon X&Y (2013)

Kuudennen sukupolven Pokémon-pelit julkaistiin gloobalisti yhtä aikaa Nintendo 3DS:lle. Grafiikka koki päivityksen 3d-aikaan, ja pelimekaniikka otti monta harppausta eteenpäin. Uutena säväyksenä mega-evoluutiot, jotka mahdollistavat tiettyjen Pokémonien kehittymisen viimeisestä muodosta eteenpäin väliaikaisesti mega-kiven avulla. Uusi Kalos-alue, joka toi mukanaan 72 uutta Pokémonia, nostaen kokonaislukeman lukuun 721.

Internet-ominaisuudet ovat pelin suola, sillä otteleminen ja vaihtaminen onnistuu missä vain ja milloin vain, mikäli olet internetin äärellä. Lisäksi esiteltiin maksullinen pilvipalvelin PokéBank, jonne voi lähettää Pokémoneja talteen.

Kansikuva: Xerneas(X), Yveltal(Y)

Pokémon Alpha Sapphire&Omega Ruby (2014)

Ruby&Sapphiren uusintapainokset julkaistaan tätä kirjoittaessa kuluvan marraskuun aikana. Henkilökohtaisesti en peleistä juurikaan tiedä (koska en halua tietää), muuta kuin että megoja on tullut lisää ihan kiitettävä määrä.


Pelejä on siis kertynyt tulemaan jo ihan kiitettävä määrä, ja tänä aikana Pokémonista on tullut niin iso ilmiö maailmanlaajuisesti ettei loppua ole ihan heti näköpiirissäkään. Kuten tuosta listauksesta voidaan todeta, kahdesta pääpelistä on aina tullut se kolmas osa, joka on joko pelkästään paranneltu versio tai myös tarinallinen jatko-osa.

X&Y-peleistä tuntuisi loogiselta Z-versio. Kun Xerneas esittää X-versiota ja Yveltal Y-versiota, on varsin todennäköistä että näemme Z-version Zygarden kera. En jaksa uskoa jatko-osamaiseen tarinaan, vaan enemmänkin Emerald/Platinum-henkistä peliä. Julkaisuajankohdaksi veikkaan 2015 loppusyksyä.

Mitäs uutta sitten? Väitän, että mahdollisen Z-version jälkeen emme näe täysin uusia Pokémon-pelejä, vaan uusintapainokset vanhoista klassikoista, nimittäin Red 3D&Green 3D:n, jotka julkaistaan 2016. Joo, näistä on tehty remake jo vuonna 2004 FireRed&LeafGreenin muodossa, mutta siinä on kaksi isoa seikkaa jotka minun puolesta puoltavat näitä pelejä:

1) Pokémonin 20-vuotisjuhlia vietetään 2016. Mikäs sen parempi tapa viettää synttäreitä kuin lätkäistä uudet versiot klassikoista markkinoille?

2) Kanto-alue (Red&Blue, FireRed&LeafGreen) on ainut alue, joka ei ole siirtynyt DS/3DS-aikaan omana pelinään. Pelille olisi tässäkin perspektiivissä tarjolla selvä markkinarako.

Millainen peli Red 3D/Green 3D sitten olisi? Perus remake olisi tylsä, kun se on jo kertaalleen tehty. Miten olisi mahdollinen 'jatko-osa'? Pelit sijoittuisivat vaikka viisi vuotta eteenpäin FireRed&LeafGreen aikakaudesta sekä kaksi vuotta HG&SS ajasta. Tällöin olisi mahdollista edetä myös Kanto-alueelta Johto-alueelle, ja kerätä ne 16 salimerkkiä. Siihen sitten Battle Frontier päälle ja pikkunäppäilyt Sevii Islands:lla, niin alkaa olla jo isohko Pokémon-peli kasassa! :D

Mene ja tiedä, tuommoiset ovat mietteet asiasta! Laitetaanhan kunnon keskustelut pystyyn mielenkiintoisesta ja aina enemmän tai vähemmän ajankohtaisesta aiheesta!

EDIT: Virhe korjattu.
Viimeksi muokannut Jok3r päivämäärä 09.11.2014 22:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Aina kohteessa.
HeartGold GOLD's FC: 3310 1206 5677
Black Julio's FC: 1893 0834 4466
Avatar
Jok3r
 
Viestit: 72
Liittynyt: 30.12.2010 14:21

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 07.11.2014 11:53

Jok3r kirjoitti:Uusi Kalos-alue, joka toi mukanaan 70 uutta Pokémonia, nostaen kokonaislukeman lukuun 719.

Korjaan sen verran, että Kalos toi kylläkin 72 Pokémonia, jolloin kokonaislukemaksi tulee 721. Unohdit Hoopan ja Volcanionin laskuistasi, tosin niitä ei ole vielä jaettu missään joten ihan ymmärrettävä unohdus.

Jok3r kirjoitti:Mitäs uutta sitten? Väitän, että mahdollisen Z-version jälkeen emme näe täysin uusia Pokémon-pelejä, vaan uusintapainokset vanhoista klassikoista, nimittäin Red 3D&Green 3D:n, jotka julkaistaan 2016. Joo, näistä on tehty remake jo vuonna 2004 FireRed&LeafGreenin muodossa, mutta siinä on kaksi isoa seikkaa jotka minun puolesta puoltavat näitä pelejä:

1) Pokémonin 20-vuotisjuhlia vietetään 2016. Mikäs sen parempi tapa viettää synttäreitä kuin lätkäistä uudet versiot klassikoista markkinoille?

2) Kanto-alue (Red&Blue, FireRed&LeafGreen) on ainut alue, joka ei ole siirtynyt DS/3DS-aikaan omana pelinään. Pelille olisi tässäkin perspektiivissä tarjolla selvä markkinarako.

20-vuotisjuhlaversiot Redistä ja Greenistä ovat hyvinkin mahdollisia, niille tosiaan olisi selvä ja hyvä markkinarako olemassa 2016.

Jok3r kirjoitti:Tällöin olisi mahdollista edetä myös Kanto-alueelta Johto-alueelle, ja kerätä ne 16 salimerkkiä. Siihen sitten Battle Frontier päälle ja pikkunäppäilyt Sevii Islands:lla, niin alkaa olla jo isohko Pokémon-peli kasassa! :D

En usko mahdollisuuteen edetä Kanto-alueelta Johto-alueelle, koska silloin peli muistuttaisi liiaksi GSC- ja HGSS-pelejä. Battle Frontier ja Sevii Islands sen sijaan ovat hyvinkin mahdollisia.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Reimius » 07.11.2014 19:08

Jos 2016 tulee uus Kanto -alueeseen liittyvä peli niin toivon että sinne tulee joitakin uusia alueita ja että teknologinen kehitys näkyisi enemmän kaupungeissa ja muualla.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Jok3r » 09.11.2014 22:10

Mewtwolover kirjoitti:En usko mahdollisuuteen edetä Kanto-alueelta Johto-alueelle, koska silloin peli muistuttaisi liiaksi GSC- ja HGSS-pelejä.


Rehellisesti sanottuna en usko minäkään, mutta jos he haluaisivat tehdä pelistä tarinallisen jatko-osan sekä RBY/FR&LG- että GSC/HG&SS-peleistä, niin siinä tapauksessa Kanto-alueelta pitäisi päästä myös Johto-alueelle.
Aina kohteessa.
HeartGold GOLD's FC: 3310 1206 5677
Black Julio's FC: 1893 0834 4466
Avatar
Jok3r
 
Viestit: 72
Liittynyt: 30.12.2010 14:21

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja X-SCISSOR » 29.11.2014 00:54

Hyvät perustelut löytyi kyllä Redin ja Greenin mahdollisten uusintapainosten ilmestymiselle. Olen itsekin sellaista vaihtoehtoa tullut ajatelleeksi, saa nyt nähdä mitä tuleman pitää! Voisikohan tulevaisuudessa olla odotettavissa remake myös Yellowista? Aikaisemminhan niitä ei olla tehty kolmansista versioista (kuten Crystal), mutta miksipä vanha sanonta ei voisi päteä tässäkin asiassa; kerta se on ensimmäinenkin? :D
Ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen grafiikoiden ja otteluissa nähtävien effektien kehittyminen edelleen tulevissa peleissä. Ja nyt kun X/Y:n mukana on tullut mahdollisuuksia vaikuttaa oman hahmon ulkonäköön, niin voisi kuvitella, että tulevaisuudessa vastaavia elementtejä olisi enemmänkin ja hieman laajemmin.
X-Scissor
Avatar
X-SCISSOR
 
Viestit: 4
Liittynyt: 28.11.2014 22:03

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Lumina » 04.12.2014 17:37

Jok3r kirjoitti:Mitäs uutta sitten? Väitän, että mahdollisen Z-version jälkeen emme näe täysin uusia Pokémon-pelejä, vaan uusintapainokset vanhoista klassikoista, nimittäin Red 3D&Green 3D:n, jotka julkaistaan 2016. Joo, näistä on tehty remake jo vuonna 2004 FireRed&LeafGreenin muodossa, mutta siinä on kaksi isoa seikkaa jotka minun puolesta puoltavat näitä pelejä:

1) Pokémonin 20-vuotisjuhlia vietetään 2016. Mikäs sen parempi tapa viettää synttäreitä kuin lätkäistä uudet versiot klassikoista markkinoille?

2) Kanto-alue (Red&Blue, FireRed&LeafGreen) on ainut alue, joka ei ole siirtynyt DS/3DS-aikaan omana pelinään. Pelille olisi tässäkin perspektiivissä tarjolla selvä markkinarako.


Voisin myös itse kannattaa tätä, koska itse en edes hankkinut noita alkuperäisiä remakejä kyseisistä peleistä (näin ollen firered, leafgreen ja sapphire ovat ainoat pääsarjan Pokemonpelit, joita en ole hankkinut).

Sitten joitakin uudistuksia/parannuksia vanhaan, joita haluaisin nähdä tulevissa pelissä. Ensiksi pakko myöntää, että olen huono käyttämään mielikuvitusta sen suhteen, että keksisin jotakin aivan uutta, mikä olisi kivaa saada Pokemonpeleihin.

Aloitetaan vaikka nyt sillä, että ORAS-pelien "dexnav" on mielestäni mukava keksintö. Sen lisäksi, että se kykenee kertomaan routelta löytyvät Pokemonit (huom. tämähän oli mahdollista jo BW2-peleissä) kertoo se myös pokemonin levelin, tyypin, abilityn, hold itemin, ensimmäisen iskun sekä mahdollisen potentiaalin (IV:t). Lisäksi pidän tuosta ideasta, että Pokemonien luokse pitää hiipiä, jotta niiden kanssa pääsee ottelemaan. Tämä olisi mielestäni ominaisuus, joka kannattaa ehdottomasti säilyttää ja kehittää eteenpäin.

Toinen seikka, johon olen kiinnittänyt huomiota on Pokemon amie. Okei, kaikki eivät pidä tästä paijaamispelistä, mutta aina silloin tällöin se on ihan mukavaa viihdettä. Mielestäni tämäkin ominaisuus voi jäädä myös tuleviin peleihin, mutta niin, että tähän keksittäisiin, joitakin uusia minipelejä. Pettymys oli nimittäin ORAS-pelien kohdalla, koska pelejä ei oltu muutettu X & Y - pelien minipeleistä. Pientä uudistusta siis. Lisäksi, itseäni häiritsee se, että tuossa puzzle-pelissä ei voi ottaa niitä valmiita palapelejä, tallentaa niitä 3DS:n muistikortille/lähettää Global Linkkiin, koska aina silloin tällöin palapelin liike pysähtyy juuri sopivaan kohtaan, kun palapelin saa valmiiksi eli siis erittäin söpöjä pokemonkuvia, joista parhaimmat olisi kiva saada talteen. En näe miksei tämä olisi mahdollista, varsinkin nyt kun ORAS-peleissä on mahdollista ottaa kuvia contest-kilpailuista.
Pokemon X friend safari: Water safari: Krabby, Quagsire & Frogadier (FC: löytyy friend safari -topicista)
Lumina
 
Viestit: 58
Liittynyt: 30.01.2014 09:50

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Flyffel » 04.12.2014 19:25

En kyllä jaksaisi taas kerran pelia, joka sijoittuu Kantoon. Olemme käyneet nyt Kantossa generaatioissa 1, 2, 3 ja 4 (!). Ja kun miettii että viides generaatio oli samalla konsolilla kuin neljäs, olemme siis päässeet jokaisella edellisellä käsikonsoigeneraatiolla tälle alueelle. Kyseinen alue alkaa siis suoraan sanoen pursuamaan jo korvistani ulos. xD

Vaikka tykkään Kanton karttadesignistä (eli mistä pitää mennä minnekin jne.), itse Kanto on melko tylsä alue. Kaupungit, routet, luolastot eivät ole kovinkaan erikoisia, mikä on toki ymmärrettävää ottaen huomioon alkuperäisen julkaisualustan. Mutta nyt kun on päässyt maistamaan Unovan ja Kalosin mielikuvituksellisia kaupunkeja ja sijainteja, ei kyllä hirveämmin houkuttele mennä "taas kerran" noihin samoihin tylsähköihin maisemiin.

Jos nyt seuraavaksi saadaan se Z / XZ/YZ / mikälie "kolmas XY peli" ja sitten joko seuraava generaatio tai vaikkapa Sinnohin remaket, niin olen ihan tyytyväinen.

Tosin, pidän ihan mahdollisena että saamme (ennen tai jälkeen "Z":n, oikeastaan varmaan ennen...) midgen-pelin, joka "laajentaa" kuudetta generaatiota. XY:ssä on vihjeitä siitä, että tulossa on täysin uusi alue. Nämä eivät vaikuta vinkeiltä seuraavasta generaatiosta. Mitä jos olemme nähneet vasta puolet kuudennesta generaatiosta, kuten XY:n Pokémonlukumäärä (72 * 2 = 144) mahdollisesti vihjailee? Kutsumalla "seuraavaa generaatiota" kuudennen generaation peliksi, GameFreak voisi pitää nykyisen pelimoottorin, julkaista pelit nopeammin ja saada suopeamman vastaanoton pienemmälle määrälle uudistuksia. Jos nämä pelit tulisivat ennen "Z":aa, nämä Pokémonit löytyisivät sitten ainakin Z:sta, mikä saisi nämä pelit todellakin tuntumaan osalta kuudetta generaatiota! Voisin ihan hyvin uskoa GameFreakin vetäisevän tämmöisen tempun.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Deriko » 04.12.2014 20:39

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Tosin, pidän ihan mahdollisena että saamme (ennen tai jälkeen "Z":n, oikeastaan varmaan ennen...) midgen-pelin, joka "laajentaa" kuudetta generaatiota. XY:ssä on vihjeitä siitä, että tulossa on täysin uusi alue. Nämä eivät vaikuta vinkeiltä seuraavasta generaatiosta. Mitä jos olemme nähneet vasta puolet kuudennesta generaatiosta, kuten XY:n Pokémonlukumäärä (72 * 2 = 144) mahdollisesti vihjailee? Kutsumalla "seuraavaa generaatiota" kuudennen generaation peliksi, GameFreak voisi pitää nykyisen pelimoottorin, julkaista pelit nopeammin ja saada suopeamman vastaanoton pienemmälle määrälle uudistuksia. Jos nämä pelit tulisivat ennen "Z":aa, nämä Pokémonit löytyisivät sitten ainakin Z:sta, mikä saisi nämä pelit todellakin tuntumaan osalta kuudetta generaatiota! Voisin ihan hyvin uskoa GameFreakin vetäisevän tämmöisen tempun.

Toisaalta GameFreak ei patchannut X/Y-pelejä edes uusille megaevoluutioille. Uusia Pokémoneja samaan sukupolveen joita ei voisi käyttää kaikissa peleissä - eihän siinä olisi mitään järkeä! Sitä paitsi mielestäni megaevoluutiot nimenomaan kompensoivat uusien Pokémonien puutetta. 72 uutta Pokémonia + 30 megaevoluutiota tekee jo 102. ORAS mukaan niin määrä nousee noin sataan kahteenkymmeneen. Tämä on ihan normaaleissa rajoissa.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Tas » 05.12.2014 18:29

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Vaikka tykkään Kanton karttadesignistä (eli mistä pitää mennä minnekin jne.), itse Kanto on melko tylsä alue. Kaupungit, routet, luolastot eivät ole kovinkaan erikoisia, mikä on toki ymmärrettävää ottaen huomioon alkuperäisen julkaisualustan. Mutta nyt kun on päässyt maistamaan Unovan ja Kalosin mielikuvituksellisia kaupunkeja ja sijainteja, ei kyllä hirveämmin houkuttele mennä "taas kerran" noihin samoihin tylsähköihin maisemiin.

Kutsumalla "seuraavaa generaatiota" kuudennen generaation peliksi, GameFreak voisi pitää nykyisen pelimoottorin, julkaista pelit nopeammin ja saada suopeamman vastaanoton pienemmälle määrälle uudistuksia. Jos nämä pelit tulisivat ennen "Z":aa, nämä Pokémonit löytyisivät sitten ainakin Z:sta, mikä saisi nämä pelit todellakin tuntumaan osalta kuudetta generaatiota! Voisin ihan hyvin uskoa GameFreakin vetäisevän tämmöisen tempun.

Itse kyllä ottaisin uuden Kantoon sijoittuvan pelin ihan ilomielin vastaan näiden uusimpien jälkeen. Turhauttaa ihan liikaa kuinka yksinkertaisiksi nuo on tehty. BW:ssä vedettiin suoraa koko peli, BW2 oli vieläkin hirveämpi. En osaa edes pukea vihaani BW2 kohtaan kunnolla sanoiksi. Niin hirveätä huutoripulioksennusta koko roska. XY:tä en ole jaksanut vielä pelata edes läpi asti, kun taas turhauttaa se ympyrän juokseminen. Tosin onhan sitä monimutkaistettu tekemällä siitä keskikaupungista koko Pokemon-maailman suurin helvetti. Minuutti sinne saapumisen jälkeen teki jo mieli polttaa koko peli roviolla ja kaapia itseltäni naama irti juustoraastimella. Niin ihana paikka se oli. Ja tietenkin siitä jouduttiin kulkemaan läpi useampaan kertaan, koska kerta sitä nautintoa ei riittänyt.

Tosin jouduttaisiinpa noista suurista kaupungeista nauttimaan Kantossakin (ja Johtossa), jos tulisi uusi sinne sijoittuva peli. Toivoisin siinä tapauksessa vain sitä, että annettaisiin sen kameran pysyä samalla tapaa yhdessä asemassa kuin muuallakin liikkuessa ja jätettäisiin alueiden väliset liikkumiset pois kaupungin sisällä... En osaa nauttia noista suurista kaupungeista yhtään samalla tapaa kuin aiemmista pienistä muutenkaan noiden leikkausten takia. Ei niiden kylästen tarvitse olla joka kerta niin suuria, ettei niitä voi mahduttaa normaaliin maailmaan ilman ainaisia tulleja vai mitälie, minkä läpi tulee aina kulkea.

Tuota XY:n laajennusta en varsinkaan toivoisi. Muutenkin pelien moottoria saisi parantaa mielestäni huomattavasti sen sijaan, että koitetaan tehdä kaikesta suurempaa. ORAS kuulemma lagailee ja juuri nuo kaupungin sisäiset siirtymisetkin hajottavat ihan liikaa. Koko idea kuulostaa muutenkin kuin uudelle BW2:lle. Siinä tapauksessa voi oikeasti olla hyvin lähellä, että jää pokemonit lopullisesti omalta kohdalta siihen pisteeseen.

Pelejä työstetään mielestäni tällä hetkellä aivan väärään suuntaan, kun lisätään kaikkea turhaa paijausta ja pakollisia leffojen tekoja, ja samalla sitten riisutaan itse peliä koko ajan tylsemmäksi. Enää ei ole mitään seikkailufiilistä noissa uusissa peleissä, kun juostaan vain rinkiä ja kaverit kertoo aina 10 metrin välein, että olet menossa oikeaan suuntaan, ettet vahingossa kääntyisi ympäri ja menisi siihen ainoaan väärään suuntaan koko pelissä - takaisin mistä olet tulossa.

Se, että kaupunkeihin ja saleihin yms. lisätään uutta sälää ei tee niistä mielestäni yhtään sen mielenkiintoisempia kuin aiemmat. Salit turhauttavat, kun niiden läpikäyminen kestää typerien ammuskelujen ja surffailujen takia harmillisen pitkään. Arvostan sitä, että niistä tehdään mielenkiintoisen näköisiä, mutta jos joudun käyttämään useita minuutteja tappeluiden välissä vuorikiipeilyyn tai joidenkin hunajaseinien läpi tunkeutumiseen, niin ei kiitos. Myös kaikki uusi lore, jota on koitettu työstää on mielestäni vain tylsää, minkä vuoksi selitysen pakollinen kuuntelu hajottaa myös entistä enemmän.

Miksi vanha hyvä formaatti, missä pääpaino oli tappelemisessa, uusien pokemonien nappaamisessa ja kouluttamisessa, sekä itse oman reitin oivaltaminen on vaihdettu soopaan, missä joudutaan jatkuvasti kuuntelemaan ärsyttäviä jorinoita ja sinut ohjataan kädestä pitäen läpi ison ympyrän, missä ei yksinkertaisesti voi jäädä jumiin? Mikähän se asia on näissä uusissa peleissä ja niiden maisemissa, mikä mukamas voittaa vanhat pelit?
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Hero » 05.12.2014 18:57

Samoilla linjoilla Tasin kanssa.

Itse en koskenut BW2-peleihin, koska BW-pelit olivat yksiselitteisesti tylsiä. Haluan yhtyä Tasin aatteisiin. Pokémonia on mielestäni kehitetty aivan väärään suuntaan. Viimeisin peli, missä muistaakseni olisin oikeasti seikkailin oli Diamond&Pearl-pelisarja. Minusta ne olivat hyviä. Niissä oli juuri sopivasti ylimääräistä krääsää kaupungeissa. Riittävästi katseltavaa ja ihasteltavaa. Parasta tietenkin on seikkailu ja tutkiminen eri paikoissa. Parasta DP:ssä oli, etteivät gymleaderit olleet järjestyksessä. Joutui hieman edes ihmettelemään maailman menoa.

Luulin BW:n olevan kunnon pohjanoteeraus. Sehän oli lineaarinen kuin mikä. En edes kyennyt tajuamaan miten on pystytty tekemään köyhä Pokémon-peli. Pelit tietenkin ovat "kerää kahdeksan salimerkkiä ja hurrdurr." Itse en vain saanut oikein mitään irti kyseisestä pelisarjasta, enkä edes halua tietää millaisia pohjakosketuksia BW2-pelit ovat. Miksi ihmeessä on tungettu enemmän grafiikkaa ja vähemmän sisältöä? Pokémon-ottelut olivat nättejä, koska tällä kertaan Pokémonit jopa liikkuivat eivätkä möllöttäneet paikoillaan. Silti kaipasin sitä pientä eksymistä ja muuta. En tiedä miten kersat edes pystyisivät pelaamaan RBY/FRLG-sarjan pelit, jotka ovat "köyhiä" ja "samanlaisia kaikki" (terveisin Reiska.)

Sitten kun tuli XY. Ajattelin skippaa koko pelin. Kuitenkin suostuin pelaamaan kaverini kanssa sen, koska en ollut vielä omistanut yhtään 3DS-peliä. Miksipä ei?
Voi miksipä kyllä olisi pitänyt jättää ostamatta. Jos BW oli mielestäni lineaarinen pyhäinhäväistys, niin XY kosketti pohjaa oikein kunnolla. Siinä ei ollut mitään sisältöä. Se ei edes tuntunut hauskalta pelaamiselta. Sinulle jopa annettiin aloituspokémonin lisäksi viisi ilmaista Pokémonia. Sinun tiimisikin jopa annettiin pelissä. Et edes pystynyt eksymään, koska sinulla oli aina hetken päästä joku kaveri kertomassa mihin menet ja kuinka selviydyt tästä. En edes ymmärrä miten GameFreaks pitää lapsia ihan avuttomina. Mihin on jäänyt vanhojen pelien oivaltaminen? Pelasin XY:n kirjaimellisesti töissä vessassa tai ruokatauoilla, koska ei kauheasti napannut muuten pelaa. Ei edes mitään endgamea. En tule kaipaamaan mitään Z-versiota tai jotain muuta pilipalia.

Jos ylistän oivaltamista, niin RSE:ssä sai eksyy ja etsiä sukellusvenettä ja muuta kivaa. Avasin ORASin ja voi kauhistus. Miksi ihmeessä sitä opastusta tulee joka käänteessä? En avannut Super Mariota, missä peli jo pelaa itsensä läpi. Mikä pointti on edes pelaa peliä, missä et pysty kokemaan mitään onnistumisen tunnetta. Tiedän, olen itse pelannut RSE:n "muutaman kerran" läpi. En muista oliko XY:ssä hilight merkintöjä puheessa, mutta miksi ihmeessä tässä on? Sinun ei edes enää tarvitse lukea tekstejä oivaltaaksesi mitä pitäisi tehdä. Eheii, tässä oikein väritetään avainsanat mitä teet seuraavaksi. Sen sijaan tässä teille lisää grafiikkaa. 3DS:n rauta ei edes pysty pyörittämään kaikkea sitä grafiikan määrää mitä näytöllä pitäisi olla. Mauville City on pilkottu, koska liikaa elementtei. Slateport Cityn tori on erikseen, koska liikaa elementtei. Ärsyttävää kulkea kokoajan ovista tai siirtymäkohdista, koska rauta on heikkoa. Samaan aikaan vähennetään itse sisältöä.

Hienoa.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 05.12.2014 21:05

Kiitos Nintendon en ole vielä päässyt käsiksi XY:hyn/ORAS:iin ja saa nähdä tulenko koskaan edes vaivautumaankaan. Niiden juttujen perusteella, mitä kuullut, niin ei kumpikaan liiemmin innosta, vaikka ORAS saattaisikin olla ihan mukava kokemus RSE:n takia. Kuitenkin epäilyksiäkin löytyy. Heron mainitsemat lagiset kohdat ovat mielestäni täysin naurettavia ja osoittavat onnettomia ratkaisuja Nintendon päässä, jos mitään. Siinä vaiheessa kun rauta, jota ei pysty vaihtamaan, ei kykene pyörittämään peliä, niin jotain on pahasti pielessä.

Mutta miten tämä sitten liittyy ollenkaan tuleviin PKMN-peleihin? Siten, etten halua nähdä enää yhtään pääsarjan PKMN-peliä, oli kyseessä remake tai kokonaan uusi generaatio (tai se Z), 3DS:llä. Nintendo on loistavasti demonnut, ettei se kykene tekemään sulavasti pyörivää peliä nykyisellä raudallaan, joten mieluummin sitten odotetaan uusia konsoleita ja pistetään ihan kaikki uusiksi. Itseä ei kiinnosta pätkääkään grafiikoilla mehustelut, jos pelimekaniikan sulavuus ja ruudunpäivitysnopeus kärsivät tästä. Mikäli graafisista ominaisuuksista oltaisiin valmiita karsimaan, niin okei, tehkää sitten 3DS:lle uusi peli. Mutta tällaista ratkaisua ei tulla missään nimessä näkemään, olisihan se liian suuri nöyryytys Nintendolle, että jouduttaisiin ottamaan tietoisesti takapakkia.

Mitä sitten seuraava PKMN-peli saisi sisältää? (Raudan tuoma) [S]ulavuus nyt on itsestäänselvyys, jota ei tarvitse edes mainita (mainitsinpa kumminkin). Toivoisin myös Heron ja Tasin ohella monimutkaisempaa peliä. Kuten totesin, en ole koskenut XY/ORAS-peleihin, joten en ole joutunut kärsimään näiden kädestä taluttamista. BW/BW2 tuli kumminkin koettua ja vaikka ne eivät sinällään olleet suoranaista kädestä taluttamista, niin eipä pelaajalla ole mitään vaaraa eksyä tai ylipäätänsä edes tutkia ympäristöään. BW:hän oli julkaisunsa jälkeen (ja onhan se edelleenkin) yksi suuri vitsi karttansa ja liikkumisensa ansiosta, ja vaikka BW2 muuttikin kulkusuuntaa kesken kaiken, niin melkoista putkijuoksua sekin oli. Kaiken lisäksi pelit olivat äärettömän tylsiä. BW2 oli erityisesti hyvin mitäänsanomaton, enkä muista pelistä juuri mitään. Tämä turha yksinkertaistaminen alkoi jo Platinumin aikoihin, kun salijärjestystä muutettiin suoraviivaisemmaksi, mikä oli täysin turhaa mielestäni. Pidin itse DP:n seikkailuluonteesta, eikä peliä voi missään nimessä kuvata liian vaikeaksi.

Haluaisinko Kantoon uuden pelin? Ihan yksi lysti. BW:n maailma osoitti sen, ettei uusi maailma ole aina hyvä asia, ja kun Kanto on omasta mielestäni ihan jees paikka, niin mikäs siinä. En kyllä masennukaan, jos seuraava PKMN-peli olisi kokonaan uusi seikkailunsa. Aiemmin mainitsemieni ehtojen toteutuessa voinen ottaa mitä vain.


tl;dr: Nintendo kusee atm rankasti tekemällä pelejä, joita nykyinen rauta ei jaksa pyörittää. Asia saadaan kuntoon uudella, tehokkaammalla konsolilla ja vähemmällä grafiikkamehusteluita. Pt:tä edeltänyt seikkailuhenki tuotava takaisin ja kädestä pitäen tapahtuva ohjaus heitettävä helvettiin.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Deriko » 06.12.2014 04:26

Olen aika lailla samaa mieltä kuin Tas, mutta henkilökohtaisesti pidin B2/W2 peleistä huomattavasti enemmän verrattuna ykkösosiin. Näin jälkeenpäin ihmettelen kyllä miksi, pelasin Black 2:n vajaa viikossa läpi enkä sen jälkeen ole siihen liiemmin koskenut, paitsi Poké Transferia käyttäessäni. Jos Black 2 jotain tarjosi, se oli haastetila - vasta liigan jälkeen? Hölynpölyä. Lisäksi viidennen sukupolven ulkoasu oli ruma; liian isot skaalaerot spriteissa tekivät taisteluista sotkua.

Lyhyen ikänsä vuoksi minusta edelleen tuntuu, että viides sukupolvi oli vain helppoa rahastusta ennen kuin X ja Y saataisiin valmiiksi. Pelit olivatkin huomattava kasvojenkohotus pelisarjalle: Visuaalinen puoli harppasi kunnolla eteenpäin ja nettiominaisuudet paranivat siihen asteeseen, että sarjalle ominaisesta vaihtoelementistä on vihdoin jotain iloa. Myös EV/IV koulutus tehtiin sopivan nopeaksi, että sitä oikeasti viitsii harrastaa. Valitettavasti mukana tulivat omat ongelmansa eli kädestä pitäminen ja laitteiston rajoitukset. Exp. Sharesta olen kahtaa mieltä, sillä alussa pidin sitä naurettavana helpotuksena. Elite 4:n jälkeen otin sen kuitenkin käyttöön, koska esimerkiksi Pokédexiä täyttäessä se oli vastaus rukouksiin.

Lore megaevoluutioissa oli myös hyvin epäkiinnostavaa. Siitä puhutaan kuin epätavallisesta ruoka-aineesta, vaikka se paljastuukin hyvin tavanomaiseksi elementiksi. Missä ovat Sinnohin eeppiset myytit, kuten Cyntihian kolmioteoria? Neljäs sukupolvi teki todella hyvää työtä tarinan ja pelimaailman suhteen, mutta mitä ihmettä sitten oikein tapahtui? Tilalle saatiin hippi nimeltä N ja XY-peleissä kourallinen merkityksettömiä sivuhahmoja, jotka roikkuivat perässä ja höpöttivät ystävyydestä joka käänteessä. Tiimit Aqua, Magma ja Sinnohin Galactic toimivat oikeasti jonkin päämäärän perässä, ja viimeisenä mainittu vasta puuhasikin mielenkiintoisia asioita. Ehkä Plasmalle voisi vielä antaa kunnianosoituksen yrityksestä, oli se Ghetsis sen verran kova äijä.

Haluan tässä vaiheessa kuitenkin huomattaa että olen pitänyt kaikista Sinnohinkin jälkeisistä Pokémon-peleistä, vaikka tuonkin paljon negatiivista esille. Ne eivät kuitenkaan jaksa tarinallisesti kiinnostaa, mikä on hyvin suuri sääli. Mystery Dungeonit (ainakin Rescuet ja Explorersit) onnistuivat välittämään hyvin tunnelmallisen tarinan, joka pystyi käsittelemään monia aiheita. Miksei tätä potentiaalia tunnusteta? Onko pelien tyhmennys kompensaatiota visuaalisuudelle, joka nosti ikärajan seitsemään? Nimittäin silloin ollaan menossa väärään suuntaan.

Eräs suuri murheeni Pokémoneissa on vuotuinen julkaisutahti. Ubisoft on osoittanut kuinka imeä kiinnostavastakin pelisarjasta kaikki mehut irti, enkä toivoisi sen tapahtuvan Pokémonille. Kuitenkin voisin lyödä melkein vetoa, että jotain sieltä tulee taas ensi vuonna. Koska kuudennessa sukupolvessa voi jo kerätä kaiken, epäilen GameFreakin siirtyvän seuraavaksi jo seitsemänteen - kuten Unovan kanssa kävi. En tahtoisi nähdä tätä vielä, mutta on vaikeaa uskoa muuhunkaan. Seuraava sukupolvi ei tule kuitenkaan näyttämään mitenkään erilaiselta, sillä laitteisto on edelleen sama. Edes uusi 3DS ei ymmärtääkseni jaksa ylläpitää riittävää ruudunpäivitystä taisteluissa, minkä pitäisi jo soittaa hälytyskelloja.

Summa summarum, tässä omat toiveeni jatkolle:
    - Ei uutta peliä vuonna 2015; älkää kuluttako pelisarjaa loppuun
    - Seitsemänteen sukupolveen
      - Ei enää salimerkkejä; näitä on kerätty jo tarpeeksi
      - Enemmän vapautta pelaajalle; ei jatkuvia keskeytyksiä yksinkertaisilla reiteillä. Jos koette tarvetta vinkeille, antakaa hitto vie päivittyvä tehtäväloki
      - Hahmon muokkaaminen takaisin; ominaisuus oli kiva lisä eikä ole mitään järkevää syytä rajoittaa sitä vain Kalosiin
      - Tehkää peleistä yhteensopivia keskenään; mitä järkeä ripotella uusia megaevoluutioita sun muita jos ne eivät toimi keskenään yhteensopivissa peleissä?

Sanokaa se minun sanoneen, yksikään noista kohdista ei tule toteutumaan. Jatkuvan opastuksen lähdöstä herättelen vielä hartaita toiveita, mutta se jää nähtäväksi. Jos ensivuoden peli todella on Z, voinen sen hyvillä mielin skipata. Zygarde kun ei ole millään muotoa mielenkiintoinen, ja GameFreak ei kuitenkaan tulee patchaamaan nykyisiin peleihin mahdollisesti tulevia uutuuksia.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Flyffel » 06.12.2014 05:00

Itseänikin lähestulkoon raivostuttaa tämä ORAS:in kädestä pitely. Näin hieman liioiteltuna joka ingamen 300 metriä joku tulee ja kertoo, minne pitää mennä, vaikka se olisikin edellisen ohjeistuksen toistamista. En kyllä muista, että XY:ssä olisi ollut tällaista.

B/W:n kartta oli ihan ok. Mielestäni ympyrä oli ihan mielenkiintoinen kokeilu ja se toimi hyvin, mutta en haluaisi sitä enää uudestaan. Kaikki B/W:n kaupungit ovat todella mielenkiintoisia ja uniikkeja, B2W2:ssa on ehdottomasti lempikaupunkini - ja ah niiden musiikit! Lacunosa Town on sekä ulkoasultaan (ihanat talot, jotenkin seesteisen hyvä tunnelma) että musiikiltaan sarjan lempparein. Myös routeilla oli alku-routeja lukuun ottamatta (koska alun oli tarkoitus olla throwback vanhoihin peleihin niin kaupungeilta kuin routeilta, minkä Castelia Cityyn meneminen ja ympyrän aloittaminen muuttaa) omat teemansa, ja ne eivät olleet pelkästään "laitetaan tänne ruohoa, tuohon legde, tässä vähän vettä"-tyylisiä kuten usein ennen. (Imo BW:ssä on paras Pokémon-pelien tarina, ja B2W2 taas on muutoin toistaiseksi paras sarjan osa.)

En ole huomannut mitään lagia ORAS:issa.

Deriko kirjoitti:- Ei uutta peliä vuonna 2015; älkää kuluttako pelisarjaa loppuun

Sanoisin että on lähestulkoon varmaa, että uusi peli/uudet pelit tulevat. GameFreak panostaa nykyään viralliseen turnauspelaamiseen, ja jotta turnausformaatin voi pitää tuoreena, he haluavat tuoda joka vuosi uudet pelit, jotta kaksi vuotta eivät menisi samoilla seteilla. Ja tietty raha.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Reimius » 06.12.2014 11:35

Ite haluaisin tulevaisuuden pokemon peleihin mahdollisuuden vaikuttaa tarinaan. Joissakin nykypäivän RPG peleissä omat päätökset saattaa vaikuttaa tarinan kulkuun. En tiedä sitten miten sellainen toimis pokemon peleissä.
Kuva
3DS FC: 1564-4474-4935
Reimius
 
Viestit: 99
Liittynyt: 31.07.2014 21:59
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Hikaru » 15.02.2015 01:41

En usko, että 1. generaatiosta tulee enää remakeja, ainakaan samalla kaavalla kuin mitä tähän saakka on tehty. Ehkä sitten jos keksivät jonkin uuden tavan tehdä niitä, esim. siirtymällä pois käsikonsoleista Wii U:lle tai vastaavalle tulevaisuuden pelikonsolille. Tai sitten tuo jatko-osa RBGY:n ja GSC:n väliin olisi mielenkiintoinen. Mutta en usko, että silloin olisi kovin järkevää olla mahdollista mennä Johto-alueelle.

Toivoisin, että jo 6. generaation aikana julkaistaisiin uusi spinoff-RPG, joka olisi yhtä hyvä ja kiinnostava kuin Rangers ja Mystery Dungeon. Tai vaikka edes uusi Rangers, nyt kun Mystery Dungeonkin heräsi 5. genen yli hypättyään eloon. Lisäksi tai vaihtoehtoisesti toivoisin, että TCG-aiheiset RPG:t saisivat jatkoa, koska vaikka siinä ei kummoista juonta ollutkaan, niin tykkäsin tosi paljon siitä Game Boy Colorin pelistä. Wikipedian mukaan lännessä julkaisematon sarjan kakkososa oli juoneltaan ja maailmaltaan laajempi, ja uskon että korteista voisi ammentaa tosi hyvän RPG:n nytkin.

Jos sitten puhutaan ihan unelmapeleistä, niin ahh olisi niin ihanaa saada mmorpg Pokémonista. Tai jos ei sitä, niin rpg open worldilla vaikka Wii U:lle tai jotain. Tykkään tosi paljon Pokkenin tyylistä, joten olisi kiva saada jotain sellaisilla graafikoilla. Katsonkin koko ajan haikeasti pelin taustoja, että ah kumpa pääsisi tuonne kehän ulkopuolelle käyskentelemään. :D

Pokemonista oikeasti saisi paljon monipuolisempia pelejä. Harmittaa oikein ettei sen mahdollisuuksia hyödynnetä kunnolla. Varsinkin pääsarjan pelit alkaa käydä niin samanlaisiksi kaikki, että täytyy miettiä seuraavan kohdalla ihan tosissaan että jaksaako tuohon tuhlata rahojaan.

Ja sivunmennen sanoen minuakin ärsytti tavattomasti ORAS:ssa jatkuva kädestä pitely. ._. Muuten kyllä oli oikein nautittava kokemus. Paitsi että sydämeni särkyi Battle Resortissa enkä ole sen jälkeen koskenut koko peliin.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon-pelit tulevaisuudessa

ViestiKirjoittaja Nastiina » 04.05.2015 22:39

Itseäni kutkuttaisi ajatus saada remake Red/Blue/Green-versioista, oikeastaan mikäpä olisi parempi idea juhlavuotta ajatellen. Lisäksi olen parantumaton pokemon-nostalgikko, joten oma kiinnostus sarjaan nojaan nimenomaan sarjan 150 ekaa hirviötä + Kanto-aluetta kohtaan.

Jos itse saisin päättää, niin tekisin alkuperäisitä peleistä 3D-versiot, jossa tuota 3D-ominaisuutta hyödynnettäisiin entistä enemmän. Se tosin voisi muuttaa pelia aika radikaalistikkin, mutta olisi tavallaan kutkuttavaa jos kamera muuttuisi yläviistosta hahmon taakse.. Lisäksi olisi aika rajua jos pelejä tulisikin kahden sijasta kolme ja hirviöt jaettaisiin niihin paljon rajummin. Pelaajat joutuisivat oikeasti käymään hirviöillä vaihto-kauppaa tosissaan. Kyllä yli 700 Pokemonista riittäisi hyvin jaettavaa kolmelle eri pelille. Peleissä voisi olla myös keskenään jotain radikaaleja eroavaisuuksia, esim. erilainen etenemisjärjestys tai erillisiä alueita, joihin ei muissa peleissä pääsisi. Näin pelaajat joutuisivat tarkkaan miettimään, minkä version valitsevat ja keräilijöille tulisi kunnon rahameno ostaa kaikki kolme peliä.. *electrode*

Olisi myös aika mahtavaa jos Pokewalkeria jatko-työstettäisiin. Minusta sen ajatus on mainio ja mikä parasta: se innostaa lenkkeilemään ihan tosissaan! :)
Image
Avatar
Nastiina
 
Viestit: 37
Liittynyt: 18.04.2014 22:12
Paikkakunta: Tampere


Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron