ORAS apuketju (+TM/HM list)

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 26.12.2014 14:50

Kiitos. Mulla olisi vielä yksi kysymys. Pystynkö saamaan vanhoja iskuja takaisin?
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Jite » 26.12.2014 14:58

Move Reminder Fallarbor Townissa. Vaatii maksuksi Heart Scalen.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Tiia » 28.12.2014 13:36

Tietääkö kukaan kehittyykö Eevee Sylveoniksi samalla tavalla Amien avulla kuin xy:ssä vai onko siihen jokin toinen tapa? :o Eeveen olen jo löytänyt, nyt pitäisi vain saada kehittymään mutta mieluiten oikealla tavalla :3
Tiia
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07.12.2014 21:54

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 28.12.2014 13:59

Tiia kirjoitti:Tietääkö kukaan kehittyykö Eevee Sylveoniksi samalla tavalla Amien avulla kuin xy:ssä vai onko siihen jokin toinen tapa? :o Eeveen olen jo löytänyt, nyt pitäisi vain saada kehittymään mutta mieluiten oikealla tavalla :3

Ihan samalla tavalla Amien avulla. Miksi muutenkaan Amie olisi enään olemassa? :D
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Tiia » 28.12.2014 15:48

Zhaituki kirjoitti:
Tiia kirjoitti:Tietääkö kukaan kehittyykö Eevee Sylveoniksi samalla tavalla Amien avulla kuin xy:ssä vai onko siihen jokin toinen tapa? :o Eeveen olen jo löytänyt, nyt pitäisi vain saada kehittymään mutta mieluiten oikealla tavalla :3

Ihan samalla tavalla Amien avulla. Miksi muutenkaan Amie olisi enään olemassa? :D

Niin mietinkin halusin vielä varmistaa ^.^ kiitos~!! :D
Tiia
 
Viestit: 4
Liittynyt: 07.12.2014 21:54

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Flyffel » 01.01.2015 19:15

Tiia kirjoitti:
Zhaituki kirjoitti:
Tiia kirjoitti:Tietääkö kukaan kehittyykö Eevee Sylveoniksi samalla tavalla Amien avulla kuin xy:ssä vai onko siihen jokin toinen tapa? :o Eeveen olen jo löytänyt, nyt pitäisi vain saada kehittymään mutta mieluiten oikealla tavalla :3

Ihan samalla tavalla Amien avulla. Miksi muutenkaan Amie olisi enään olemassa? :D

Niin mietinkin halusin vielä varmistaa ^.^ kiitos~!! :D

(Se tarvitsee kahden Amie-sydämen lisäksi yhden Fairy-tyypin iskun level upilla.)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja sleepy » 06.01.2015 22:02

Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, onko porukka resettaillut shiny leguja nyt ORAS:issa? Mikäli joku on niin tehnyt, mihin palloon olette shinyn napanneet? Olen tässä ajatellut, että kun sen aika tulee niin voisin koettaa ensimmäistä kertaa tosissani resettaa jotain legua, mutta huolettaa sen pyydystäminen. Kun aika harva legu tuntuu olevan shiny lukittu niin ei Master pallojakaan taida kaikkiin riittää, jos shinyn sattuu saamaan. Niin, kokemuksia? Millä saatte shinyn napattua? :D
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Flyffel » 06.01.2015 22:29

sleepy kirjoitti:Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, onko porukka resettaillut shiny leguja nyt ORAS:issa? Mikäli joku on niin tehnyt, mihin palloon olette shinyn napanneet? Olen tässä ajatellut, että kun sen aika tulee niin voisin koettaa ensimmäistä kertaa tosissani resettaa jotain legua, mutta huolettaa sen pyydystäminen. Kun aika harva legu tuntuu olevan shiny lukittu niin ei Master pallojakaan taida kaikkiin riittää, jos shinyn sattuu saamaan. Niin, kokemuksia? Millä saatte shinyn napattua? :D

Luxury Ball. Miksi nappaisit shinyn johonkin rumaan palloon?
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Daroc » 06.01.2015 22:32

sleepy kirjoitti:Ihan näin mielenkiinnosta kyselen, onko porukka resettaillut shiny leguja nyt ORAS:issa? Mikäli joku on niin tehnyt, mihin palloon olette shinyn napanneet? Olen tässä ajatellut, että kun sen aika tulee niin voisin koettaa ensimmäistä kertaa tosissani resettaa jotain legua, mutta huolettaa sen pyydystäminen. Kun aika harva legu tuntuu olevan shiny lukittu niin ei Master pallojakaan taida kaikkiin riittää, jos shinyn sattuu saamaan. Niin, kokemuksia? Millä saatte shinyn napattua? :D



Itse olen pyrkinyt nappaamaan shiny legut Premier ball:n, vain siksi että itse tykkään kyseistä pallosta ;). Tähän menessä olen saanut shiny Zekromin, Cresselian ja Virizionin. Kannattaa tosin aina pyrkiä pitämään Masteria mukana, kaiken varalta. Toinen vinkki minkä voin antaa on, että kannattaa vaikka Serebii:stä katsoa mitkä hyökkäykset kyseisellä legulla on, ja laskea niiden PP:t yhteen. Sitten vain pidät tappelussa kirjaa joka kierroksesta jolla legu tekee jonkin liikkeen, jotta vältyt siltä että kyseinen poke tappaa itsensä strugglella *electrode*. Kun pidät kirjaa PP:stä, voit huoletta yrittää haluamaasi palloa mahdollisimman kauan (minulla shiny Cresselialle taisi jäädä noin 3 PP:tä).
3DS Friend Code: 1091-9140-3803
Daroc
 
Viestit: 16
Liittynyt: 12.06.2014 20:01

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 07.01.2015 11:55

Daroc kirjoitti:Itse olen pyrkinyt nappaamaan shiny legut Premier ball:n, vain siksi että itse tykkään kyseistä pallosta ;). Tähän menessä olen saanut shiny Zekromin, Cresselian ja Virizionin. Kannattaa tosin aina pyrkiä pitämään Masteria mukana, kaiken varalta. Toinen vinkki minkä voin antaa on, että kannattaa vaikka Serebii:stä katsoa mitkä hyökkäykset kyseisellä legulla on, ja laskea niiden PP:t yhteen. Sitten vain pidät tappelussa kirjaa joka kierroksesta jolla legu tekee jonkin liikkeen, jotta vältyt siltä että kyseinen poke tappaa itsensä strugglella *electrode*. Kun pidät kirjaa PP:stä, voit huoletta yrittää haluamaasi palloa mahdollisimman kauan (minulla shiny Cresselialle taisi jäädä noin 3 PP:tä).

Itse nappaan yleensä siihen palloon mikä väriin sopii parhaiten. Esim. Shiny Zekrom Dusk Balliin.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja sleepy » 07.01.2015 12:35

Onpas hassua miten pallolla on noin paljon merkitystä :'D Itsellä DPP:stä alkaen varmaan 90% kaikista pokémoneista on dusk pallossa, poksusta riippumatta. Sama kaikissa peleissä sen jälkeen heti kun dusk palloja vain suinkin saa. Mietin itse vain käytännöllisintä/nopeinta/helpointa tapaa pyydystää, mutta käyhän se noinkin. Hyvin harvoin kiinnitän mitään huomiota siihen, mikä pallo pokémonilla sattuu olemaan.

Noh, ellen parempaa keksi ja ORAS:istakin löytyy dusk palloja (Zhaitukin toteamuksen perusteella vastaus on ilmeisestikin kyllä) niin niillä varmaan mennään kuten tähänkin asti. Noiden PP:eiden laskeminen kyllä kuulostaa hyvältä ajatukselta niin välttyy legun itsetuhoisuudelta, kun asenne on vähän "mennään eikä meinata" niin tuollaiset pikkujutut saattaa helposti unohtua.
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Dreaming » 08.01.2015 10:00

nyt. miten saan siirrettyy bw pokeja? meni hermot granite caven kanssa kun ei vaan se axew tuu...
Friend Code: 1993-8115-5117
Dreaming
 
Viestit: 22
Liittynyt: 12.11.2010 20:10

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 08.01.2015 10:20

Dreaming kirjoitti:nyt. miten saan siirrettyy bw pokeja? meni hermot granite caven kanssa kun ei vaan se axew tuu...

Pokepankin avulla poketransporterilla. :) Maksaa hitusen per vuosi että voi käyttää tosin.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Dreaming » 08.01.2015 10:35

ei muuta tapaa? hienoa, lisää rahastusta. ennen sentään pysty siirtää genest seuraavaan ilmatteeks...
Friend Code: 1993-8115-5117
Dreaming
 
Viestit: 22
Liittynyt: 12.11.2010 20:10

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja MokKish » 08.01.2015 12:08

Dreaming kirjoitti:ei muuta tapaa? hienoa, lisää rahastusta. ennen sentään pysty siirtää genest seuraavaan ilmatteeks...

Jos aletaan hiuksia halkomaan, niin tuo tranporer millä pokemonit siirretään 5. genistä kutoseen on ilmainen softa. Se vain vaatii toimiakseen myös tuon poke bankin joka maksaa 5€ vuodessa, mutta tuo maksu on kyllä ollut mielestäni ihan kohtuullinen kun ottaa huomioon miten paljon sillä saa säilytystilaa pokeilleen. Lisäki sen avulla pystyy esim. siirtämään otuksia omien 6. genin pelien välillä ilman että tarvii toista konsolia.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.01.2015 15:40

MokKish kirjoitti:
Dreaming kirjoitti:ei muuta tapaa? hienoa, lisää rahastusta. ennen sentään pysty siirtää genest seuraavaan ilmatteeks...

Jos aletaan hiuksia halkomaan, niin tuo tranporer millä pokemonit siirretään 5. genistä kutoseen on ilmainen softa. Se vain vaatii toimiakseen myös tuon poke bankin joka maksaa 5€ vuodessa, mutta tuo maksu on kyllä ollut mielestäni ihan kohtuullinen kun ottaa huomioon miten paljon sillä saa säilytystilaa pokeilleen. Lisäki sen avulla pystyy esim. siirtämään otuksia omien 6. genin pelien välillä ilman että tarvii toista konsolia.

Sama. 5€ vuodessa rahastusta? Vuodessa! Enemmän kuin kohtuullista mielestäni kun otetaan huomioon servuilla oleva säilytystila jota ylläpidetään.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja pikanoob » 09.01.2015 12:25

Mewstor kirjoitti:
MokKish kirjoitti:
Dreaming kirjoitti:ei muuta tapaa? hienoa, lisää rahastusta. ennen sentään pysty siirtää genest seuraavaan ilmatteeks...

Jos aletaan hiuksia halkomaan, niin tuo tranporer millä pokemonit siirretään 5. genistä kutoseen on ilmainen softa. Se vain vaatii toimiakseen myös tuon poke bankin joka maksaa 5€ vuodessa, mutta tuo maksu on kyllä ollut mielestäni ihan kohtuullinen kun ottaa huomioon miten paljon sillä saa säilytystilaa pokeilleen. Lisäki sen avulla pystyy esim. siirtämään otuksia omien 6. genin pelien välillä ilman että tarvii toista konsolia.

Sama. 5€ vuodessa rahastusta? Vuodessa! Enemmän kuin kohtuullista mielestäni kun otetaan huomioon servuilla oleva säilytystila jota ylläpidetään.


Jees, vaikka nyt kun aloin miettimään niin ei nuo pokemonit varmaan hirveästi tilaa vie, meinaan jos vertaa hackeroitujen pokemonien tiedostoihin koneella (.pkm-tiedostot), nämä ovat ~200b kooltaan. Sinulla saa olla 3000 pokemonia bankissa (30 per boksi, 100 boksia?) eli yhteensä about 0,6 Mb...
Eli käytännössä saat yhden megan käyttöösi viidellä eurolla vuodessa, mikä taitaa olla kallein pilvipalvelu mitä löytyy... :D

Eihän se nyt ihan noin toimi, omasta mielestäni ihan kohtuullinen hinta. Liittyyhän tuohon paljon muuta kuin pelkkä säilytystila. Ja kun Nintendo/Gamefreak on ylläpitänyt noita aikaisempia servuja ihan ilmaiseksi niin kuinkas siinä kävikään? (4/5 gen wifi) Jos tällä tavalla saataisiin joku takuu että palvelu pysyy jatkossa.

(Ja olihan bank ilmainen ensimmäisen kuukauden ilman mitään niksejä, jolloin sai siirrettyä vanhat poket ja haettua celebin)

Taisi mennä vähän off topic
Avatar
pikanoob
 
Viestit: 185
Liittynyt: 24.12.2012 03:23

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 09.01.2015 12:56

pikanoob kirjoitti:Jees, vaikka nyt kun aloin miettimään niin ei nuo pokemonit varmaan hirveästi tilaa vie, meinaan jos vertaa hackeroitujen pokemonien tiedostoihin koneella (.pkm-tiedostot), nämä ovat ~200b kooltaan. Sinulla saa olla 3000 pokemonia bankissa (30 per boksi, 100 boksia?) eli yhteensä about 0,6 Mb...
Eli käytännössä saat yhden megan käyttöösi viidellä eurolla vuodessa, mikä taitaa olla kallein pilvipalvelu mitä löytyy... :D

Se on kallein pilvipalvelu mitä löytyy.

pikanoob kirjoitti:Ja kun Nintendo/Gamefreak on ylläpitänyt noita aikaisempia servuja ihan ilmaiseksi niin kuinkas siinä kävikään? (4/5 gen wifi) Jos tällä tavalla saataisiin joku takuu että palvelu pysyy jatkossa.

Wifin sulkemista ei olisi maksullisuudella vältetty, sillä se suljettiin tarpeettomaksi käyneenä, Nintendo Network korvasi sen. Maksullisuus ei siis takaa Bankinkaan pysyvyyttä, sillä sekin voi käydä tarpeettomaksi, voi tulla esim. mahdollisuus tallentaa pokét muistikortille.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja Deriko » 18.01.2015 20:32

Mewtwolover kirjoitti:
pikanoob kirjoitti:Ja kun Nintendo/Gamefreak on ylläpitänyt noita aikaisempia servuja ihan ilmaiseksi niin kuinkas siinä kävikään? (4/5 gen wifi) Jos tällä tavalla saataisiin joku takuu että palvelu pysyy jatkossa.

Wifin sulkemista ei olisi maksullisuudella vältetty, sillä se suljettiin tarpeettomaksi käyneenä, Nintendo Network korvasi sen. Maksullisuus ei siis takaa Bankinkaan pysyvyyttä, sillä sekin voi käydä tarpeettomaksi, voi tulla esim. mahdollisuus tallentaa pokét muistikortille.

Nintendo ei voinut vaikuttaa 4/5-sukupolvien nettiominaisuuksien säilymiseen, sillä se johtui Gamespyn alasajosta.
http://www.nintendolife.com/news/2014/0 ... connection

Mitä tulee Poké Transferiin, uskon sen olleen Nintendon yritys päästä eroon hakkeroiduista Pokémoneista. Toimihan se, vaihtelevalla menestyksellä...

Ei se tietenkään maksullisuutta oikeuttanut, mutta näiden konsoleiden kanssa ollaan aina vähän valmistajan tossun alla. Mielummin kuitenkin 5€ vuodessa PokéBankista kuin 5€ kuukaudessa nettipelaamisesta Sonyn tai Microsoftin konsoleilla. Muistikortteihin en jaksa uskoa, sillä Game Freak haluaa jatkossakin valvoa mahdollisimman paljon Pokémonien "laillisuutta". Powersavet tosin ovat sotkeneet tätäkin asiaa.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: ORAS apuketju (+TM/HM list)

ViestiKirjoittaja sleepy » 22.09.2015 15:58

Tietääkö kukaan miksei minulle enää ilmesty uusia Mirage Spotteja, kun käytän Omega Rubyn netissä? Alunperin kun netin käytti auki niin uusia Mirage Spotteja tuli joku 3-4 ja niiden läpikäymisessä meni oma aikansa. Näin oli useamman päivän ajan ja olin melko tyytyväinen, kun siten sain lähes kaikki niissä ilmestyvät pokémonit parin päivän sisään. Nyt multa kuitenkin uupuu edelleen parit poksut, eikä uusia spotteja enää tunnu tulevan, vain se yksi per päivä, mutta ei enempää ja ymmärrettävistä syistä tällä tavalla en oikein saa niitä puuttuvia pokémoneja.

Olen koettanu googlailla ja tutkia asiaa, mutta en löydä tälle mitään järkevää selitystä. En ole vaihtanut DS:äni kelloa ikuisuuksiin, en ole käyttänyt peliä edes pois DS:stä saati vaihtanut sitä eri konsoliin. Uudet Secret Baset päivittyy päivittäin ilman ongelmia, mutta useampana päivänä Mirage Spotit jäävät kokonaan tulematta. Onko tämä vain arpapeliä, niitä joko tulee tai sitten ei vai onko jossakin nyt joku onkelma? Ymmärrettävistä syistä en myöskään oikein voi streetpassailla itselleni niitä kun Suomessa tämä yhteisö ei ole niin aktiivinen, että kaupassa käymällä saisin montakin streetpassia.

En tiedä kuuluuko tämä tähän topikkiin, jos ei niin joku on hyvä ja siirtää sen sitten oikeaan osoitteeseen. Mutta olisiko kellään vaihtaa Torchicia tai vaikka sen munaa ORASissa? Peli on tosiaan OR ja Treecko ja Mudkip löytyvät jo, mutta Torchic puuttuisi.
sleepy kiittää ja kuittaa
Avatar
sleepy
 
Viestit: 204
Liittynyt: 11.11.2010 20:34
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron