Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Lapras » 06.06.2016 12:03

Morjesta, olen tosiaan uusi täällä,
Asiani koskee kolmannen generaation Glitchejä ja sitä Pomeg glitchiä.

onko kukaan teistä kokeillut tätä? Olen siinä vaiheessa kun pitäisi antaa se pomeg berry iso levelliselle pokemonille; Chickasaurus puhuu youtubevideossaan: setting up your 65535 hp pokemon ja "switch pokemon" ja fainted
Lapras
 
Viestit: 1
Liittynyt: 04.06.2016 18:18

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 02.07.2016 20:25

Tietääkö joku, voiko esim GameStopissa vaihtaa sisäisen pariston Goldiin ja Silveriin? Ja jos ei, niin missä sitten? :/
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewstor » 02.07.2016 22:55

Ciel Phantomhive kirjoitti:Tietääkö joku, voiko esim GameStopissa vaihtaa sisäisen pariston Goldiin ja Silveriin? Ja jos ei, niin missä sitten? :/

Patterin vaihtaminen on niin helppoa, että sen voi tehdä itsekin jos vain tuntee jonkun jolla on kolvi. Itse vaihdoin patterin Crystaliini enkä edes käyttänyt siihen kolvia. Mutta jos haluat jonkun ammattilaisen vaihtavan sen, veikkaan, että mikä tahansa pienelektroniikkaliike vaihtaa sen mielellään.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 22.10.2016 16:18

Itselläni tuli mieleen kysyä että, pystynkö vaihtaa kahden Nintendo Pokemon Advance pelien välillä pokemoneja jos käyttää kahta DS Lite:ä, ilman Wifi/kaapelia?

Itse kun satuin sattumalta hankimaan toisen DS Liten vain siksi että, voisin vaihtaa pokemoneja GBA pelien välillä mutta, ja sitten tajusin vasta myöhmmin kun olen yrittänyt katsoa tietoa pokemonien vaihtamisesta että, itselläni on molemmissa vanhempi DS Lite järjestelmä jossa ei ole Wifi tukea ja laiteen pystyisi jotenkin päivittämään että, saisi tuon tuen mutta, itse en pysty tekemään tätä ja eikä laitteessa ole kaapelipaikkaa, jotta sellaista voisi käyttää niin, miten pystyn vaihtamaan pokemoneja vanhojen pelien välillä?

Pystyn kait minä sentään vielä Mirage:ttaa GBA pelistä DS:sään kun tuon aika tulee ja eikä tuo tarvitse tai vaadi GBA wifiä?
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Doragon » 22.10.2016 16:51

Varaosa kirjoitti:Itselläni tuli mieleen kysyä että, pystynkö vaihtaa kahden Nintendo Pokemon Advance pelien välillä pokemoneja jos käyttää kahta DS Lite:ä, ilman Wifi/kaapelia?

Itse kun satuin sattumalta hankimaan toisen DS Liten vain siksi että, voisin vaihtaa pokemoneja GBA pelien välillä mutta, ja sitten tajusin vasta myöhmmin kun olen yrittänyt katsoa tietoa pokemonien vaihtamisesta että, itselläni on molemmissa vanhempi DS Lite järjestelmä jossa ei ole Wifi tukea ja laiteen pystyisi jotenkin päivittämään että, saisi tuon tuen mutta, itse en pysty tekemään tätä ja eikä laitteessa ole kaapelipaikkaa, jotta sellaista voisi käyttää niin, miten pystyn vaihtamaan pokemoneja vanhojen pelien välillä?

Pystyn kait minä sentään vielä Mirage:ttaa GBA pelistä DS:sään kun tuon aika tulee ja eikä tuo tarvitse tai vaadi GBA wifiä?

Kahden GBA-pelin välillä pystyy vaihtamaan linkkikaapelin avulla eli tarvitset kaksi Game Boy Advancea ja linkkikaapelin. LeafGreenin ja FireRedin kanssa tuli joskus myös semmoinen juttu joka mahdollisti vaihdon langattomasti. GBA-peleissä ei ole koskaan ollut WiFi-mahdollisuutta, tämä tuli vasta DS:n peleihin.

Pokémonien siirto GBA-peleistä DS-peleihin onnistuu yhdellä DS-konsolilla.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 22.10.2016 19:21

Kahden GBA-pelin välillä pystyy vaihtamaan linkkikaapelin avulla eli tarvitset kaksi Game Boy Advancea ja linkkikaapelin. LeafGreenin ja FireRedin kanssa tuli joskus myös semmoinen juttu joka mahdollisti vaihdon langattomasti. GBA-peleissä ei ole koskaan ollut WiFi-mahdollisuutta, tämä tuli vasta DS:n peleihin.

Pokémonien siirto GBA-peleistä DS-peleihin onnistuu yhdellä DS-konsolilla.


-Mulla on valitettavasti vain 2 DS Lite:ä ei Advancea, jolla tarvisi tehdä vaihto jotenkin.

Itselläni on Leaf/Fire mut, ne on tullut erikseen hommattua käytettynä ja niis ei tullut mitään mukana. DS:sässä Wifi:n käyttäminen ei tule ongelmaksi itelleni vaan GBA pelien osalta pelkästään jos ne tarvitsee sitä mut, kyll Wifi on ollut mut, tarkemmin sanottuna DS Litessä on ollut joku Wifi Adapteri juttu ja sen sellaista, jolla pystyi ottaa yhteyttä verkkoon ja päivittää DS Lite järjestelmä sen kautta sen kautta vaihtaa GBA pelien pokemoneita keskenään mut, itel ei ole tätä. Joobs, muistelisin ja pystyy tuon Miragen tekee DS Liten kautta, käyttäen molempia slotteja, GBA peli ja DS peli.
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.10.2016 22:37

Doragon kirjoitti:LeafGreenin ja FireRedin kanssa tuli joskus myös semmoinen juttu joka mahdollisti vaihdon langattomasti.

Tuo juttu oli Game Boy Advance Wireless Adapter.

Varaosa kirjoitti:itselläni on molemmissa vanhempi DS Lite järjestelmä jossa ei ole Wifi tukea ja laiteen pystyisi jotenkin päivittämään että, saisi tuon tuen mutta, itse en pysty tekemään tätä

Kaikissa DS Liteissä on Wi-fi-tuki, tosin se on vain vanhalle IEEE 802.11b-standardille (nykyinen on IEEE 802.11n), eli joudut muuttamaan reitittimesi asetuksia että Wi-Fi toimisi noissa konsoleissa. Vaihda salaukseksi WEP ja käytettäväksi standardiksi reitittimen merkistä riippuen "bgn" tai "802.11bgn" (tällöin käytössä on kaikki 3 yleisintä wi-fi-standardia), jälkimmäinen asetus tosin voi olla jo oletuksena oikea. Muista vaihtaa salaus takaisin WPA:ksi kun et enää tarvitse Wi-fiä noille konsoille, sillä WEP on tietoturvariski.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 22.10.2016 22:50

Kaikissa DS Liteissä on Wi-fi-tuki...


-Tarkoitan tätä ominaisuutta jo silloin kun käynnistää DS Liten vain menuun, ei pokemon pelissä niin, siellä ei ole missään kohtaan mainuttu tai valintoja Wifi:stä ja kun itse yritän mennä pokemon centterin kautta tekee pokemon vaihtoa käyttäne Wifi vaihtoa tai vastaavaa ni, kumpikaan DS Lite konsolini ei löydä toisinaan, edes mun omassa verkossa. En oo tosin kyll tehnyt mitään verkkoasetus muutoksia modeemissani vaan pelkästään yrittänyt yhdistää laitteita käyttämällä kaikkia pelissä olevia yhteys menetelmiä mut, mikään ei toimi.
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 22.10.2016 23:20

Varaosa kirjoitti:-Tarkoitan tätä ominaisuutta jo silloin kun käynnistää DS Liten vain menuun, ei pokemon pelissä niin, siellä ei ole missään kohtaan mainuttu tai valintoja Wifi:stä ja kun itse yritän mennä pokemon centterin kautta tekee pokemon vaihtoa käyttäne Wifi vaihtoa tai vastaavaa ni, kumpikaan DS Lite konsolini ei löydä toisinaan, edes mun omassa verkossa. En oo tosin kyll tehnyt mitään verkkoasetus muutoksia modeemissani vaan pelkästään yrittänyt yhdistää laitteita käyttämällä kaikkia pelissä olevia yhteys menetelmiä mut, mikään ei toimi.

Tuota ominaisuutta ei ole DS Litessä eikä sitä voi siihen päivittää, se tuli käyttöön vasta DSi:ssä. Wi-Fi-asetukset löytyvät aina pelin alkuvalikosta, tosin Nintendo Wi-Fi Connection on lopetettu, joten vaihtojen tekeminen ei ole mahdollista vaikka yhteyden saisikin muuten toimimaan.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 19.06.2018 21:36

Tuli mieleen kysyä koska nähnyt ja kuullut huhuja että, Professor Oak:kkiakin vastaan pystyy taistelemaan mutta, siihen tarvii osata tehdä joku glichsi tai vastaava. Ni, tuli mieleen kysyä että, onko kukaan kokeillut tai taistellut Professor Oak:kkia koskaan?

Pystyykö tätä vastaan pääsemään taistelee ilman glicshiä?

Josku olin lukenut että, jotta Professori Oakkia vastaan pystyy taistelemaan ni, on oltava täydellinen Pokedex:si mutta, en muista pitääkö paikkansa tuo juttu mutta, jos siihen on joku tapa tehdä tai sääntö nii, osaako joku kertoa asiasta paremmin?

Samoin mitä tulee Mew glitchiin että, alkuperäisessä vanhassa pelissä pystyisi saamaan useamman Mew:in yhden sijasta että, onko tuokin mahdollista laillisin keinoin ilman Shark codea tai emulaatio juttuja?

Ja onko näitä glichejä tai juttuja mahdollista toistaa uudestaan ja uudestaan? Kuten taistella Oakkia vastaan useamman kerran kuin yhden tai saamaan mewin?
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.06.2018 15:54

Varaosa kirjoitti:Josku olin lukenut että, jotta Professori Oakkia vastaan pystyy taistelemaan ni, on oltava täydellinen Pokedex:si mutta, en muista pitääkö paikkansa tuo juttu mutta, jos siihen on joku tapa tehdä tai sääntö nii, osaako joku kertoa asiasta paremmin?

Tuo lukemasi juttu ei pidä paikkaansa. Oakia vastaan pääsee taistelemaan kahdella eri glitchillä: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki ... #Prof._Oak

Varaosa kirjoitti:Samoin mitä tulee Mew glitchiin että, alkuperäisessä vanhassa pelissä pystyisi saamaan useamman Mew:in yhden sijasta että, onko tuokin mahdollista laillisin keinoin ilman Shark codea tai emulaatio juttuja?

Käsittääkseni glitchillä saa sekä alkuperäisissä että VC-versioissa ainakin 2 Mewiä, siitä glitchistä kun on 2 eri versiota, kts. tämä. Huomaa että VC-versioissa glitchillä saatu Mew on pienen kikkailun jälkeen siirrettävissä Poké Transporterilla.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 05.03.2019 15:05

Mewtwolover kirjoitti:
Varaosa kirjoitti:Josku olin lukenut että, jotta Professori Oakkia vastaan pystyy taistelemaan ni, on oltava täydellinen Pokedex:si mutta, en muista pitääkö paikkansa tuo juttu mutta, jos siihen on joku tapa tehdä tai sääntö nii, osaako joku kertoa asiasta paremmin?

Tuo lukemasi juttu ei pidä paikkaansa. Oakia vastaan pääsee taistelemaan kahdella eri glitchillä: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki ... #Prof._Oak

Varaosa kirjoitti:Samoin mitä tulee Mew glitchiin että, alkuperäisessä vanhassa pelissä pystyisi saamaan useamman Mew:in yhden sijasta että, onko tuokin mahdollista laillisin keinoin ilman Shark codea tai emulaatio juttuja?

Käsittääkseni glitchillä saa sekä alkuperäisissä että VC-versioissa ainakin 2 Mewiä, siitä glitchistä kun on 2 eri versiota, kts. tämä. Huomaa että VC-versioissa glitchillä saatu Mew on pienen kikkailun jälkeen siirrettävissä Poké Transporterilla.


-Kiitos tiedoista mut, tulikin mieleeni nyt kysyä kun tuota olen katsellut että, homma toimii kyllä emulaattorilla mutta, itse laitteella pelattuna itse satun olemaan nyt sellaisessa tilanteessa että, olen jo taistellut noita kaikkia trainereita vastaan ja ne eivät reakoi enään taistelemaan jos niiden ohi käveleepi niin, miten tuon tai nämä "glitchit" pystyy tekemään enään uudestaan?
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Varaosa » 10.08.2019 13:05

Varaosa kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
Varaosa kirjoitti:Josku olin lukenut että, jotta Professori Oakkia vastaan pystyy taistelemaan ni, on oltava täydellinen Pokedex:si mutta, en muista pitääkö paikkansa tuo juttu mutta, jos siihen on joku tapa tehdä tai sääntö nii, osaako joku kertoa asiasta paremmin?

Tuo lukemasi juttu ei pidä paikkaansa. Oakia vastaan pääsee taistelemaan kahdella eri glitchillä: https://bulbapedia.bulbagarden.net/wiki ... #Prof._Oak

Varaosa kirjoitti:Samoin mitä tulee Mew glitchiin että, alkuperäisessä vanhassa pelissä pystyisi saamaan useamman Mew:in yhden sijasta että, onko tuokin mahdollista laillisin keinoin ilman Shark codea tai emulaatio juttuja?

Käsittääkseni glitchillä saa sekä alkuperäisissä että VC-versioissa ainakin 2 Mewiä, siitä glitchistä kun on 2 eri versiota, kts. tämä. Huomaa että VC-versioissa glitchillä saatu Mew on pienen kikkailun jälkeen siirrettävissä Poké Transporterilla.


-Kiitos tiedoista mut, tulikin mieleeni nyt kysyä kun tuota olen katsellut että, homma toimii kyllä emulaattorilla mutta, itse laitteella pelattuna itse satun olemaan nyt sellaisessa tilanteessa että, olen jo taistellut noita kaikkia trainereita vastaan ja ne eivät reakoi enään taistelemaan jos niiden ohi käveleepi niin, miten tuon tai nämä "glitchit" pystyy tekemään enään uudestaan?


-Edelleen kyselisin tätä asiaa että, pystyykö tätä tekemään tässä tapauksessa uudestaan jos kyseisestä "glitchi" -trainerista on mennyt ohi jota vastaan on taistellut?

Haluasin kysyä myös sellaista asiaa liittyen tuohon "Pokemonien" -vaihtamiseen laitteiden välillä. Itselläni kun on tuo Dsi, josta olen aikasemmin kysynyt tähän liittyen asiaa että ja kun et pysty vaihtamaan pokemoneja GBA -pelien välillä, koska siihen ei saa "link" -kaapelia niin ja jos hankkisin itselleni 2kpl vanhempaa laitetta ja kaapelin niin, pystyykö tai voiko GBA -pokemoneja vaihtaa "Nintendo Game Boy Advance SP" -versiossa ja saako tähän linkki kaapelia vai pitkääkö laitteen olla vain se vanhempi alkuperäinen "GBA Advance" -laite?
Varaosa
 
Viestit: 44
Liittynyt: 21.01.2014 22:22

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Doragon » 10.08.2019 14:34

Varaosa kirjoitti:Haluasin kysyä myös sellaista asiaa liittyen tuohon "Pokemonien" -vaihtamiseen laitteiden välillä. Itselläni kun on tuo Dsi, josta olen aikasemmin kysynyt tähän liittyen asiaa että ja kun et pysty vaihtamaan pokemoneja GBA -pelien välillä, koska siihen ei saa "link" -kaapelia niin ja jos hankkisin itselleni 2kpl vanhempaa laitetta ja kaapelin niin, pystyykö tai voiko GBA -pokemoneja vaihtaa "Nintendo Game Boy Advance SP" -versiossa ja saako tähän linkki kaapelia vai pitkääkö laitteen olla vain se vanhempi alkuperäinen "GBA Advance" -laite?

Itse omistan GBA-linkkikaapelin joka toimii moiteetta SP-konsoleillakin. Voin taata tämän todeksi, sillä kaikki vaihdokset jotka olen itse tehnyt GBA-aikakauden Pokémon-peleissä on tehty kahdella Game Boy Advance SP-konsolilla ja linkkikaapelilla.

Ainoa ongelma tätä nykyä lienee vain se, että mistä löydät kaksi toimivaa konsolia ja linkkikaapelin ilman että maksat itsesi siitä kipeäksi.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Edellinen

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa