Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Inazuma » 14.09.2011 18:00

Pelaan Leaf Greeniä.

Eli olen saanut kaikki kahdeksan salimerkkiä. Ja nyt tarvitsisin sen voiman joka siirtää kiviä (streght?)? Joten mistä sen saisi?
There`s no good or evil. Just life or death. - Tear, Tales of the Abyss

Avatar (c) Ginga Place
Avatar
Inazuma
 
Viestit: 11
Liittynyt: 08.03.2011 15:36

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 14.09.2011 20:45

Inazuma kirjoitti:Pelaan Leaf Greeniä.

Eli olen saanut kaikki kahdeksan salimerkkiä. Ja nyt tarvitsisin sen voiman joka siirtää kiviä (streght?)? Joten mistä sen saisi?

Etsi Safari Zonelta Wardenin hampaat (Gold Teeth) ja palauta ne hänelle Fuchsia Cityssä. Saat Strengthin vastalahjaksi.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwo » 20.10.2011 10:08

Olen alkanut pelaamaan s/g/c pelejä taas läpi... Olisiko internetissä jossain taulukkoja mitä liikkeitä ne 150 ekaa pokemonia oppii noissa peleissä? Eroaa jonkun verran liikkeet ja tyyppimääritelmät kuitenkin r/b/y pelistä että olisi ihan hyvää tietoa... Sitten olisi hieno saada näistä s/g/c pelien hyökkäyksistä taulukko josta näkyy mitä niiden karkeat arviot " mikä tyyppi/PP:n riittävyys ja kuinka vahva mikäkin hyökkäys on verrattuna toisiinsa. Samalla tavalla kuin aikoinaan suomessa julkaistussa r/b/y läpipeluuoppaissa on merkitty. Onko vaan netissä tälläisiä olemassa?
Avatar
Mewtwo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 04.05.2011 11:12

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 20.10.2011 14:14

Mewtwo kirjoitti:Olen alkanut pelaamaan s/g/c pelejä taas läpi... Olisiko internetissä jossain taulukkoja mitä liikkeitä ne 150 ekaa pokemonia oppii noissa peleissä? Eroaa jonkun verran liikkeet ja tyyppimääritelmät kuitenkin r/b/y pelistä että olisi ihan hyvää tietoa... Sitten olisi hieno saada näistä s/g/c pelien hyökkäyksistä taulukko josta näkyy mitä niiden karkeat arviot " mikä tyyppi/PP:n riittävyys ja kuinka vahva mikäkin hyökkäys on verrattuna toisiinsa. Samalla tavalla kuin aikoinaan suomessa julkaistussa r/b/y läpipeluuoppaissa on merkitty. Onko vaan netissä tälläisiä olemassa?

No Serebiin RBYGSC:n Pokédexistä näkyy jokaisella Pokémonilla niiden oppimat liikkeet kummassakin generaatiossa, rinnakkain. Link. Sieltä voi tosin jokaisen Pokémonin hakea vain erikseen. Liikkeiden voima/PP/tarkkuus ei tietääkseni I ja II generaation välillä kauheasti eroa, mutta tässä on Bulbapedian lista kaikista liikeistä lajiteltuna generaation mukaan. Mukana on myös ihanasti kaikki erikoistiedot, joista GSC:tä koskevat tyyppi, PP, voima ja tarkkuus. Jos siellä on jotain muutoksia tapahtunut, niin sinne on viljelty sellaisia pieniä tähtiä joiden päälle kun laittaa hetkeksi hiiren niin tieto tulee esiin. Se sitten kertoo mikä muutos on ja mitä generaatiota se koskee. Toivottavasti nuo olivat ne taulukot mitä hait.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.10.2011 14:41

Mewtwo kirjoitti:Olen alkanut pelaamaan s/g/c pelejä taas läpi... Olisiko internetissä jossain taulukkoja mitä liikkeitä ne 150 ekaa pokemonia oppii noissa peleissä? Eroaa jonkun verran liikkeet ja tyyppimääritelmät kuitenkin r/b/y pelistä että olisi ihan hyvää tietoa...

Varsinaista taulukkoa en ole missään nähnyt, mutta jos et halua hakea tietoja kunkin poken kohdalta erikseen Serebiistä, niin täältä löydät tiedot siitä, mitä 1. gen poket oppivat noissa peleissä. Älä anna otsikon hämätä, tuo käy Goldiin ja Silveriinkin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwo » 20.10.2011 19:57

Kiitos teille todella paljon Hikaru ja Mewtwolover nopeasti vastauksesta! Nyt tiedän mitkä hyökkäykset on kaikkein parhaimmat opettaa millekin pokémonille.
Avatar
Mewtwo
 
Viestit: 4
Liittynyt: 04.05.2011 11:12

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja inulove » 30.10.2011 19:43

Pelaan FireRediä ja jumitan pahasti. Mitä pitää tehdä/pitää olla tehty, että pääsee Saffron Cityyn?
Avatar
inulove
 
Viestit: 29
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 30.10.2011 19:48

Käy hakemassa siitä Celadon Cityn kaupan viereisestä talosta mummolta teetä ja anna vartijalle.
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Shadow Dialga » 19.11.2011 13:26

mitä eroo on leaf greenillä ja fire redillä.
Avatar
Shadow Dialga
 
Viestit: 35
Liittynyt: 05.01.2011 17:35

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 19.11.2011 13:36

Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja dragonair » 25.11.2011 16:30

mulla olisi lista kysymyksiä

1.ostin vähän aikaa sitten fire redin ja leaf greenin ja leaf greenin leaf greenissä oli bugi koska siellä oli 99x jokaista esinettä myös masterball mutta haluaisin hyvät poket siirtää mutta en löydä sieltä move forgeteria
2.en löydä miten pääsee niille saarille 1,2,3
3.onko 1 island sama asia kuin rainbow island
4.miten pääsee pokemon liigaan kun se vaan sanoo joku puuttuu ja haaskasit aikaa

jos joku jaksaa vääntää mulle rautalangasta niin kiitos
Avatar
dragonair
 
Viestit: 78
Liittynyt: 07.03.2011 18:20
Paikkakunta: Castelia city
(: Tulta ja tappuraa...

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 25.11.2011 17:19

dragonair kirjoitti:1.ostin vähän aikaa sitten fire redin ja leaf greenin ja leaf greenin leaf greenissä oli bugi koska siellä oli 99x jokaista esinettä myös masterball

Ei tuo mikään bugi ole, vaan Leaf Greenin edellinen omistaja on käyttänyt ARskaa ja haxannut itselleen 99x jokaista itemiä. Hän on voinut haxata muutakin, joten kannattaa olla tarkkana sen pelin kanssa ja tallennella usein, sillä huonot haxaukset ovat voineet sotkea peliä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 25.11.2011 17:21

dragonair kirjoitti:mulla olisi lista kysymyksiä

1.ostin vähän aikaa sitten fire redin ja leaf greenin ja leaf greenin leaf greenissä oli bugi koska siellä oli 99x jokaista esinettä myös masterball mutta haluaisin hyvät poket siirtää mutta en löydä sieltä move forgeteria
2.en löydä miten pääsee niille saarille 1,2,3
3.onko 1 island sama asia kuin rainbow island
4.miten pääsee pokemon liigaan kun se vaan sanoo joku puuttuu ja haaskasit aikaa

jos joku jaksaa vääntää mulle rautalangasta niin kiitos

1. Move Deleter on Fuchsia Cityssä.
2. Sinulla pitää olla Volcano Badge, eli täytyy päihittää Blaine Cinnabarissa. Jos tämä on jo tehty, niin Vermilionin satamasta.
3. No ei, mistä sä tollasen keksit. Rainbow Islandia ei ole olemassakaan.
4. Liigaan päästäksesi sinulla pitää olla 8 merkkiä.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja dragonair » 25.11.2011 19:54

kiitos ja se rainbow island tuli jostain serebiistä
Avatar
dragonair
 
Viestit: 78
Liittynyt: 07.03.2011 18:20
Paikkakunta: Castelia city
(: Tulta ja tappuraa...

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Hikaru » 25.11.2011 21:11

dragonair kirjoitti:kiitos ja se rainbow island tuli jostain serebiistä

Koska sitä ei löydy Bulbapediasta, se taitaa sitten olla jokin fanitermi. Serebii käyttää sellaisia joskus, esim. mangojen chapterkuvauksissa on fanikäännettyjä nimiä. Se on aika ärsyttävää.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Onix » 16.04.2012 02:38

Meikäläinen on aika aloittelija näissä peleissä, mutta nyt on tullut pelailtua jokusen aikaa Fire Rediä. Sellaista kysyttävää olisi, että kun tuossa "teamissa" voi olla kuusi pokemonia, joita käyttää matsin aikana, niin jos olen napannut vaikka kymmenen pokemonia, niin mihin ne neljä muuta menevät? Miten saan sen vaihdettua tiimiin jonkun niistä kuudesta tilalle?

Anteeksi huonot selitykseni, toivottavasti joku ymmärsi.
Avatar
Onix
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16.04.2012 02:30

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Flyffel » 16.04.2012 02:53

Ne menevät tietokoneelle Someone's PC:lle (tai Bill's PC:lle). Pääset tietokoneelle jokaisessa Pokémon Centerissä ja parissa muussakin paikassa.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Onix » 16.04.2012 16:37

Kiitoksia paljon. :)
Avatar
Onix
 
Viestit: 3
Liittynyt: 16.04.2012 02:30

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja dragonair » 25.06.2012 21:12

Olen joskus kysynyt siitä hackitystä leaf greenistä niin minulla on 8 salimerkkiä mutta indigo plataeau (en tiedä menikö oikein) ssa joku ukko sanoo että yksi elite fourin kouluttaja puuttuu ja tuhlasit aikaasi?miten siis saada se toimimaan
Avatar
dragonair
 
Viestit: 78
Liittynyt: 07.03.2011 18:20
Paikkakunta: Castelia city
(: Tulta ja tappuraa...

Re: Pokémon R/B/Y/FR/LG ja G/S/C apuketju

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 26.06.2012 12:54

dragonair kirjoitti:Olen joskus kysynyt siitä hackitystä leaf greenistä niin minulla on 8 salimerkkiä mutta indigo plataeau (en tiedä menikö oikein) ssa joku ukko sanoo että yksi elite fourin kouluttaja puuttuu ja tuhlasit aikaasi?miten siis saada se toimimaan

Todennäköisesti hackaus on jäänyt kesken, joten tekijä on tehnyt siihen tuollaisen "lopetuksen" välttääkseen pelin päättymisen kaatumiseen.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron