"Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

"Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja aono » 10.03.2011 00:02

Suuren kysynnän vuoksi päätin tehdä rapsan huikeasta menestyksekkäästä State viikonlopusta. Oikeastihan olen vain saannut kuulla, että "miksi sä kirjotat rapsaa vihkoos,
muttet koskaan postaa rapsaa foorumeille?".
Että näin... Päätin kyllä jo ennen ensimmäistä state viikonloppua tehdä raportin, mutta se sitten vähän venähti, kun olin niin väsynyt ma ja ti.
Tässäpä tätä sitten!

3.3 Torstai

Saavuin Jyväskylään jo torstaina nähdäkseni lapsuuskaveriani. Päivä oli mahtava, sillä pääsi koulustakin 4h aikasemmin matkaan kuin aluksi oli suunniteltu, sillä opettajilla oli joku koulutus tsydeemi. Tämähän passasi minulle todella loistavasti! Painelin heti ensimmäisenä asemalle VR:n myyntipisteeseen ja aikaistin lähtöäni.
Saavuin alkuillasta jyväskylään, kaverini tuli minua vastaan kivasti kauppakadulle, siitä sitten käytiin kaupasta hakemassa evästä ja paineltiin kaverin kämpille kokkailemaan, syömään ja kattelemaan animea. Ilta/yö sujui todella mukavasti ja siinä 2 aikoihin paineltiin pehkuihin.

4.3 Perjantai

Perjantai aamu, tai oikeastaan päiväähän se lähenteli, heräilin siinä 12 aikoihin. Olin päättänyt jo aiemmin viikolla että käyn "raidaamassa" jyväskylän perjantain liigan ja siellä pidettäisiin joku pieni turnaus.
Saavuin n. klo 15:45 Sepänkeskukselle ja olin ihan hukassa mistä ovesta sitä pitäisi mennä sisälle, kaikki ovet olivat lukossa... Noh kellohan on vasta 15 vaille, että jos ihmiset ei olekkaan vielä saapunut. Siinä samassa Panda ja JayEm pamahtavat ovesta ulos jotain huutaen. Pieni aono taisi hieman pelästyä ;__;
Aloiteltiin mini turnaus kun ihmiset saapuivat paikalle, pelasin dialgachomppiani (sama lista kuin huomisissa Stateissa), meitä oli huikeat 8 pelaajaa ja pelattiin muistaakseni 3 kierrosta ja finaali. Zenja voitti tangollansa ja minä olin toinen. Saatiin molemmat yhdet boosterit, josta nostin Mr. Mime normin ja Mr. Mime reversen, gg.

Tämän jälkeen lähdin takaisin kaverin luokse, kävin suihkussa ja lähdimme kiinalaiseen syömään, oli ihan hyvät sapuskat. Syötyämme lähdimme takaisin kaverille ja katsoimme loppu illan animea, yay! Taidettiin kuitenkin valvoa hieman liika myöhään (varmaan yhteen?) ja aamulla väsyttäisi...


5.3 Lauantai STP Jyväskylä

En edes muista listaani, eipä varmaan kovinkaan hääppöinen, mutta pelasin kuitenkin DialgaChomppiani jossain muodossa (sama kuin eilisessä miniturnauksessa).


1. Kierros Toni M./SL (Gigas)

En yllättynyt lainkaan että SL pelaa gigassia, oloni oli ihan hyvä matsiin lähtiessä. SL aloittaa pelin gigasilla, laittaa enun ja passaa. Aloitan mukavasti Dialgalla ja saan trainer lukon T1. SL ei trainer lukosta välitä vaan hakee collectorilla mesprit, regice, giratina. Olen siis power lukossa T2 lähtien ja giratinan let loose ei yhtään auta asiaa. Onnekseni nostan collectorin ja saan poksuja peliin. Ensi vuorolla tulee judge ja gigas alkaa olemaan ladattuna, ei hyvä... Onnekseni nostin jälleen supon judgesta ja en tipu pelistä. Saan ladattua dialgani ja beltin, lv. x vain uupuu, enkä saa sitä. Seuraavalla vuorolla tulee uusi let loose ja beltillinen dialgani kopsuu giga blasterista... En nosta mitään ja peli alkaa olla pelattu ja niin se onkin.

0-1


2. Kierros Juri/? (Tyris/Plume)

En oikein tiedä mitä tässä tapahtui. Juri sai tyris primen eteen riehumaan ladattuna, enkä kertakaikkiaan saanut sitä tapetuksi lainkaan... Vileplume oli pelissä melkein koko pelin, Juri tappoi ladatun Dialga G X:ni 2 kertaa pelin aikana, gg.

0-2


3. Kierros Anni P./Roseanni (Pumpuli)

Pelkäsin donkkia yli kaiken, mutta ilmeisesti Anni kärsi huonosta alusta, kun ei tullut pumpuli riehumaan T1. Pelini kuitenkin kaatuu siihen kun en nosta yhtään cyrusta koko pelin aikana, PP.

0-3


4. Kierros Matius H./Ironlion (Magnezone)

Tämä peli oli todella hupaisa, molemmat evotettiin vuorotellen kaikkea ja annettiin toisillemme ottaa backia ehkä turhankin paljon. En nosta tarvittavia lappuja turpiin tulee jälleen, ei hyvin mene...

0-4


5. Kierros Joni K./? (LuxChomp)

MITÄ?! Joni Kivimäki viimeinen vastustajani?! Miten tämä on mahdollista... minähän olen 0-4... Ollaan kohdattu Jonin kanssa yllättävän usein turnauksissa, mutta yleensä alkukierroksilla, eikä viimeisen kierroksen jumbo finaalissa! Alkuhämmennyksen jälkeen käymme taistoon! Molemmilla mielestäni hyvä alku, saadaan molemmat penkit täyteen nopeasti ja sitten alkaa taktisempi osuus. Otan ensimmäisen prizen chomp x:lläni kun sniputan Jonin chompin penkiltä. Tästä lähtee counter->counter->counter->counter sarja ja otamme prizen tyyliin jokaisella vuorollamme. Voitan pelin koska olin tällä kertaa agressiivisempi?

1-4


Vouuuu.... Aika hurja päivä ja ottelut, en olisi ikinä uskonut että häviän kaiken muun ja sitten voittaisin Jonin luxchompin? Mikä logiikka...?
Siinä sitten swissien jälkeen Esa ottaa puhelun veljelleen Istolle ja kertoo tilastoja. Siinä samalla lasketaan myös ratingit, miten päivän ottelut vaikuttivat rankingeihin. Menin siinä sitten naureskellen Esan, Miskan, Annin ja Matiuksen seuraksi läppärin äärelle ja pyysin Esaa laskemaan ratingini. Esa hymähtää ja sanoo: "musta tuntuu että sä et halua tietää".
Siinä sitten Esa laskeskeli meidän muiden hajotessa, kuinka rankini tippui pohja lukemiin!
Koko kauden saavutukseni kuittaantuivat tällä yhdellä State fiaskollani.Turnauksen jälkeen lähdettiin jatkoille Kebab Houseen ja oli muuten hyvää kebua siellä ja halpaa. Tämän jälkeen toivotettiin näkemiin ja huomisiin Tampereen STP:tä ajatellen.

Tämän jälkeen palasin kaverini luokse ja leivottiin kivasti sitruuna kakkua ja katsottiin animea jälleen yhteen asti.


6.3 Sunnuntai STP Tampere

Oivoi... Kello herättää 15 vaille 7... Ei tahtoisi vielä nousta.. Mutta pakko, sillä JayEm ja kumppanit tulevat matkakeskukselle 7:30! Siinä sitten hyppään nopeasti suihkuun, tämän jälkeen kasaan kimpsut ja kampsut ja lähen painelemaan matkakeskusta päin. En kerennyt syömään mitään aamupalaa, mutta käteeni tarttui joku random sipsi pussi, joka oli jäänyt edellis illalta. Siinä sitten mussutin niitä autossa aamupalaksi.
Reilu puolen välin jälkeen saavuttiin johonkin ABC:lle, jossa oli hese. Otin juustohampparin ja 2 kanafilettä+dipin, jonka jälkeen hain ABC:n kaupasta rodeo energy drinkin, jospa sitä vaikka piristyisi.
Kanafileet ja hamppari saapui pöytään, ensinnäkin, mun dippi ei ollu tarjottimella, lähdin hakemaan sitä, haettuani sen huomasin että kanafileeni ovat palaneet... En kyllä varmana lähtisi enään sinne tiskille... söin siinä sitten palaneet kanafileet ja kylmän juustohampparin. Menin siinä sitten ketutukseeni pelaamaan pelikonetta ja sain 7euroa ulos, "jee".

Matka jatkui kohti tamperetta, saavuimme paikalle n. 10:30. Ensimmäinen asia mitä kuulen on kun Water huutaa "10min aikaa rekisteröytyä" ja olen sillain wut? Olin ihan kujalla ja sitten ihmiset tulee repimään minua "hei toi yks tarvii lappui". No eihän siinä, heitin ihmisille tarvittavat laput ja tein pakkaani viime hetken muutokset, joita olin miettinyt koko auto matkan, koska eilinen turnaus oli niin loistava menestys! Heitin laput sisään ja kirjoitin pakkalistan, olin viimeinen henkilö joka rekisteröityi mukaan, oho.

Pakkani kun on vielä koossa, niin tälläisella listalla pelasin:

1x Unown Q
1x Azelf
1x Crobat G
1x Weavile G
1x Lucario GL
1x Bronzong G
1x Porocroak G
1x Nite FB
1-1 ERL
2-1 Uxie X
2-1 Dialga G X
2-2 Chomp X

1x Premier Ball
1x Pokemon Rescue
1x VS Seeker
1x Expert Belt
1x Junk Arm
1x Lost Remover
2x SP Radar
3x Energy Gain
4x Poké Turn

1x Aaron
2x Bebe
2x PONT
3x Collector
4x Cyrus

1x Dark
1x Psy
1x Light
1x Fire
2x Warp
3x Metal
4x DCE


1. Kierros Tonu (Gyara)

Tonu aloittaa smearglella ja minä azelfilla. Tonu joutuu/saa aloittaa, kädessäni lojuu kaikki mahdollinen mm. collector,cyrus, pont. Tonu pelaa collectorin, hakee uuden smearglen, unown q:n ja regicen ja antaa vuoron. Pelaan collectorin ja haen poksuja peliin ja annan vuoron. Tonu tulee T2 riehumaan gyarallaan ja ottaa ensimmäisen prizensä. Tonulla on penkki täys powerillisia poksuja ja päätänkin heti hankkia ERLin peliin, huomaan kuitenkin jossain vaiheessa peliä että sähkö enuni on jossain prizeissäni, sekä myös lucarioni... Ei hyvä. No pitää yrittää sitten vain munkittaa ne. Haen chomppeja peliin ja ammun pelin aikana 2 poksua, eli 2 prizeä, kummastakaan ei nouse kumpikaan ja scoppaan siinä vaiheessa kun Tonu pelaa beltin gyaralleen ja jään 10 päähän sen tappamisesta, PP.

0-1


2. Kierros Joni K. (LuxChomp)

Ja taas Joni! Eilen kohdattiin viimeksi ja osasin odottaa kovaa revanssia. En osaa oikein muuta sanoa tästä pelistä kuin että mahtava peli, varmaankin kauteni ja koko "urani" paras peli. Molemmat antoivat kaikkensa ja käyttivät kaikki resurssinsa saavuttaakseen voiton. Joni oli tänään parempi, hatun nosto hänelle, gg.

0-2


3. Kierros Zami (DialgaChomp)

OMG! Mirror! En ole pelannut dialgachomp mirroria sitten Battle Roadien. Tiesin kuitenkin että Zami on kokematon DialgaChompin pelaaja, joten lähdin hyvin luottavaisin mielin pelaamaan. Zami saa tasoitusta, kun aloittaa smearglella ja minä jollain randomilla. Zami lähtee pyörittämään kun kädestäni löytyy cyrus ja collector. En tahdo pysyä Zamin mukana, hänellä on jo T3 Dialga G X edessä 3 special metal energyllä. Onnekseni/harmikseni Zami tyytyy vain iskemään deafenia muutaman vuoron, joka taas hidastaa minun peliäni yllättävänkin paljon. Olisin muuten tullut ERLillä ohkoamaan kivasti, mutta ei tällä kertaa. Kuin ihmeen kaupalla Zami pistää minut pinteeseen tekemällä erikoisen liikkeen ja pakenee dialgallaan edestä ja tulee hutkimaan chompillansa. En voi muuta kuin tulla iskemään ERLillä thunder fallia ja mennään suddeniin.
Minulla startissa muistaakseni Crobat + Bronzong combo ja Zami aloittaa jälleen smearglella.
Onnekseni minulla on vain bebe, eikä cyrus tai collector. Zami taisi hakea crobat g:n? en muista. Saan vuorollani pelattua beben ja päätin hakea sillä niten, annan sille kädestä DCE:n. Annan myös beltin crobatilleni. Zami ei oikein saa mitään aikaa ja päättää pitää smearglea edessä, koska seuraavalla vuorolla niteni olisi ladattu ja se löisi SP:t alas. Nostan SP Radarin top deckistä ja haen garchompin, siirrän bronzingin avulla DCE:n nitel chompille ja turnaan crobatin ja annan beltin chompilleni, kädessä vielä toinen turni, 2 flash biteä ja 50 claw swipe, gg.

1-2


4. Kierros Sam the Onion (Steelix)

Peli alkoi hitaasti molemmilla, sam sai steelixinsä peliin ja ladattua. Pelin käännekohta oli se kun pelasin ERLin penkille ja annoin sille tuli energian. Sam perääntyy steelixillään ja napsin prizejä chompilla ja dialgallani, kunnes enään on steelixit jäljellä, gg.

2-2

Oho, 0-2 -> 2-2, näyttää lupaavalta. Saa nähdä mitä jatko tuo tullessaan.


5. Kierros Roseanni (LuxChomp)

Jälleen Anni vastaan, ei ollut eilen kivaa pelata pumpulia vastaan. Mutta onnekseni Anni pelaisi tänään LuxChomppia, enkä tiedä kuinka hyvä Anni sen kanssa on, joten odotin ihan mielenkiintoista peliä, kunnes huomaan alkukäteni... UNOWN Q ainoa basic kädessä! Ei näin! Heitetään noppaa, Anni aloittaa ja huokaan helpotuksesta kun Anni kääntää promocroakin edessä, mutta sitten unown q kääntyy penkillä! ilmeesi kun...! ;__; Anni heittää leap away heads! ja antaa enun unown q:llensa, PP.

2-3


6. Kierros SP (Pumpuli)

Mitäköhän tästä sanoisi... saan älyhuonon alun, ei yhtään suppoa... Saan kuitenkin kuin ihmeen kaupalla poksuja peliin kiitos SP radarien, Uxien ja Weavile G:n. Otan pelin aikana muistaakseni 2 prizeä, mutta peli kaatuu siihen kun saan vasta ekan supponi vuorolla X kun SP:llä 2 prizeä jäljellä PP, taisin scooppaa kun huomasin ettei mikään pokemonini kestä pumpulin massa hyökkäystä eikä kädessä ollut mitään mullistavaa, PP.

2-4


Ohhoh mikä viikonloppu! En olisi kyllä ihan heti uskonut, mutta sitten taas toisaalta.. Tämä oli opettava kokemus ja vetää nöyräksi. Olihan tämä ensimmäiseksi kaudekseni jo aikamoista hurjastelua, 4 top-cuttia jo mahtunut tälle kaudelle, ei voi olla kuin tyytyväinen.


Jälkipyykki:

+ Majoitus kaverin luona JKL:ssä <3
+ Mukava viikonloppu, huonosta tuloksesta huolimatta
+ Kekkosen mahtava finaali top cut tampereella, jyväskylän 0-5 jälkeen!
+ Hero 3. tampereella
+ Miska 4. tampereella
+ Ville vei jyväskylässä!
+ Turnausjärjestäjille ja judgeille
+ JayEm kimppakyyti
+ Roseanni kimppakyyti ja paluumatka tampereelta, oli vissiin hauskaa tai jotain!
+ Kebab House jatkot
+ Hese jatkot
+ ERL on aika imba...
+ Sain vihdoin deckini full foiliksi!
+ Hyvät tradet


- 1-4 ja 2-4 tulokset
- Evotukseni peleissä
- SP:n trollaukset
- Liian vähän unta
- Epätasapainoinen rapsa ja muistiongelmat...
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 10.03.2011 20:54

Parempi onni ensi kerralla! Hieno mies. Kiitos propseista
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja Hero » 10.03.2011 20:58

Postaan, koska piti postata huomiota.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja Juusto » 10.03.2011 20:59

Postaan, huomio-stituoitu
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: "Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja aono » 10.03.2011 21:04

olette ilkeitä hero ja lehtis... sanonpahan vain!
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Tripla" Rapsa, omg minä tein sen!

ViestiKirjoittaja Roseanni » 11.03.2011 00:30

Pitänyt koko päivän kommentoida mut unohtunu... xP Enivei, kiva kun kerrankin jaksoit kirjottaa rapsan! :> PP kun meni vähän penkin alle, jatkossa sitten taas paremmin! Ja oli kyl tosi hauska paluumatka Tampereelta, kiitos seurasta. Piditte huolen, ettei alkanut väsyttää ratissa. :D
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron