"POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

"POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Jite » 19.03.2011 18:19

Lista @TKU:

4-4 Gyara
3 Smeargle
3 Sable
2 Uxie
2 Unown Q
1 Regice
1 Combee SF
1 Crobat G
=21

2 Belt
2 Rescue
1 Luxury Ball
1 Reversal
1 Warp Point
3 Communication
4 SSU
4 Junk Arm
3 Collector
3 Seeker
2 PONT
2 Bebe
1 Black Belt
4 BT-S
=33

3 Rescue Energy
3 Warp Energy

Torstai 17.3

Edellisenä päivänä mulle oli määrätty loppuviikoksi sairaslomaa, joten käytin tilanteen hyväkseni testaamalla pakkaani koko sen ajan, minkä olin kotona. Eli lähes koko ajan. Kokeilin ilman Azelfia ja sen kanssa, todeten, että kanssa on hieman parempi. Miksiköhän? xD

Perjantai 18.3

Testasin pakkaa lisää vetämällä aloituskäsiä, sekä lukemalla kaikki tekstit ulkoa. Päätin päivällä meneväni koko illaksi viihdyttämään itseäni yliopistolle Yakuza-teemaisella animella sekä doramalla. Olihan se hauskaa katsottavaa, mutta olihan siinä vaikea keskittyä, jos vieressäsi istuu kaverisi pikkusisko, ja toisella puolellasi kaverisi, jonka kanssa olet tekemisissä usein paikallisen animeseuran sihteerin ominaisuudessa... Enemmän taisin keskittyä heidän kanssaan juttelemiseen, kuin doraman katselemiseen. Onneksi olin katsonut kaikki vaihturit, ja vastaavat valmiiksi, koska en pystynyt enää sinä iltana kunnolla keskittymään. Söin nuudeleita sekä lihapullia, ja menin noin kello 22 nukkumaan.

Lauantai 19.3

Saavuin turnauspaikalle noin puoli tuntia etukäteen, koska Marika (Mewstor) oli puhunut, että pöytien siirtelemisessä kaivattaisiin apua. Noh, Marikaa ei ollut missään, mutta heti perääni tuli Water, kysyen, että onko hän oikeassa paikassa. Lainasin Waterille turnausta varten Warp Energyn. Heti sen jälkeen paikalle alkoi tulemaan hirveästi ihmisiä suoraan kahvilatiloihin, vaikka paikka ei edes ollut vielä kunnossa. Onneksi Marika tuli samassa laumassa, ja kaikki pöytien siirtelemistä toteutettiin. Vimman työntekijä näet hiillosti mua pöytien järjestelyyn liittyvissä asioissa, kun kerran selitin tuntevani Marikan. Kasatessani pöytiä taisin jutella jostain Joonan (Innokas Pelaaja) ja Rikun (Regimeta) kanssa. Otin pari valokuvaa, testatakseni valotusominaisuuksia ruotsin reissua varten. Juuri, kun pöydät oli saatu kasattua paikoilleen, Aapo (Arcanine) selitti, että Räty (Registeel) oli vahingossa mennyt Panimolle, liiga paikkaan. Nauratti hieman. Lainasin Zoroarkzille Uxien.

Järjestelin pakkani listan tekoa varten, ja tajusin samalla, että pakastani puuttuu 3 korttia. Niin ainakin luulin. Olin näet pistänyt proxyt, jotka aion korvata muilla korteilla sivuun, enkä muistanut tietenkään laskiessani kortteja. Laskin kortit ainakin 5 kertaa, ja sain aina tulokseksi 57 korttia. Eelis (Master Entei) lainasi mulle Smearglen. Taisin pakkaa järjestellessäni todeta Slayerille, että pokemonissa oikea motto on "POIS ALTA, KÖYHÄT!!" Sain listan valmiiksi, ja pistin deckcheckiin. Se oli harvinaisen nopeasti ohi. Kiitos, Malk! Slayer totesi, että foorumilla on liian tiukat säännöt, johon pystyin vain myhäilemään hieman. Malk huusi rekisteröintiin olevan enää 3 minuuttia aikaa, ja samalla totesin etukäteen, että turnee gyaralla menee penkin alle. Noh, tavallaan totta.

Pete (Kysyjä) ja Pate (Patemon) pahonpitelivät luonnosvihkoani (annoin luvan jo töhrityille sivuille) pelaamalla ristinollaa sillä. Lisäksi Kysyjä piirteli sinne sun tänne, mun luonnosvihkoon, Eeliksen pakkalistaan, yms... Varmaan pointtini ymmärtää. Juuri ennen turneen alkua, naureskelin Joonalle tuomaripöydällä olevan kynän värityksestä, että varmaan Bovallius-ammattiopisto, paikallinen kehitysvammaisten ammattioppilaitos oli sponssannut turneeta.

R1: VS BYE (WW2 Italia)

BYE oli mulle tuttu vastus aikaisemmista turnauksista. Hän pelasi taas sitä klassista WW2 Italiaa. Valitettavasti se ei taaskaan päässyt deckcheckistä läpi, joten mulle jouduttiin antamaan ilmainen voitto. En ollut yhtään tyytyväinen.

1-0

Kirjoittelin foorumille pari viestiä kierroksen aikana, kiitos Vimman asiakastietokoneiden. Naureskeli Ökän (Mint) ja Rädyn kanssa sanavalintaa, mitä käytettiin kortissa. Ei näin!!! Joona voitti Slayerin hupimatsissa, oletettavasti donkkaamalla.

R2: VS Mauri V./R0xu (Steelix)

Nyt mun on tunnustettava, ettei Steelix kuulu mun ylreissivistykseeni. Kuitenkin, mun oli pakko pelata sitä vastaan. Valitettavasti pakka hyytyi yhden karpin ollessa prizeissa, eikä Azelfia tietenkään ollut käytettävissä pakassani. Tuomari huusi timeout, mutta scooppasin, samalla kertoessani tuomarille, miksi en kykene enää voittamaan kahdessa vuorossa. Koko pelin aikana taisin flippiä muutaman kerran, ja tasan 1 tails. Mitä ihmettä?!?

1-1

Ruokatauolla käväisin Peten kanssa S-marketissa, siinä inhoamassani sokkelossa. Ostin jääteetä, ja karkkia.

R3: VS Anni P./Roseanni (LuxChomp)

Tämä matchup oli suoraan sanoen syvältä. Tiesin jo valmiiksi, että tuskin voitan Gyaralla. Onnistuin sinnittelemään pitkään, mutta lopulta peli kaatui, koska en voinut kaataa Luxray X:ää yhdessä vuorossa eräässä kohdassa, koska Black Belt oli prizeissa. PP!

1-2

Välillä olevasta ajasta mulla ei ole mitään muistiinpanoja. Toisin sanoen ei tapahtunut kierrosten välissä mitään erikoista, muuta kuin, että Sini (Dark Ho-oH) feilasi jälleen turneessa. Täydet myötätuntoni hänelle.

R4: Jouni L./Lehtis (Steelix)

Fuuasin, kun tajusin Jounin pelaavan Steelixia. Totesin jo matsissani Roxua vastaan, että inhoan kyseistä stallipakkaa... Jostain hassusta syystä mul oli keskinkertainen alku, ja Jounilla suht huono. Aloitan Sablen takia, ja heti Collector. Taas kävi samalla tavalla, kuin aikasemmin rautakäärmettä vastaan, eli 3 karppia pakassa, ja 1 prizeissa. Kuitenkin, kiitos Jounin hitaan alun saan 4 prizea 2 karpilla discissä, ja beltillä. Tulihan se viimeinen karppi lopulta käteen. 110 vahinkoa w/ 0 energiaa. Kun varustettu rautakäärme tulee häiritsemään, hän saa pari prizea, mutta vaihtaa Steelixiä beltittömään, kun beltillinen oli kärsinyt tarpeeksi. Saan käteeni Reversalin, ja satumainen flippituurini Turussa jatkuu, tarkoittaen jälleen headsia. Valitettavasti flippituurilla ei turneeta voiteta. Mä en kestä!!!

Juttelin hieman Sinin ja Julian (Lars) kanssa, aiheena uusien pokemon-pelien yaoi-painoitteisuus... Niitä vihjeitähän on kaikkialla. Hero taisi jonkin jotain sekoilla pop-garchompiin liittyen, en oikeastaan muista tarkaleen, mitä se oli... Jostain turnauslaillisuudesta, oletettavasti.

R5: Tri Q. /dAcktor (Regigigas)

Ei mitään hajua, mitä hän pelasi. Kaikki, mitä näin oli Uxie. Mulla nimittäin oli klassinen Unown-alku. PP! Inhoan sitä, kun pelaan uppairingia vastaan... Tunnen aina asiasta hirveää syyllisyyttä, koska saatan vahingossa huonontaa voittamalla toisen sijoitusta...

Totesin turneen loputtua, että metagame vihaa mua. Hukkasin kynäni, ja Ödis naljaili pienestä puheviasta, enhän mä milleen synnynnäiselle vialle voi mitään (okei, nyt olen julkisesti myöntänyt ongelmani.) Kysyin Marikalta, onko mulla aikaa kirjoittaa turneerapsaa Turusta koneelle toppipelejen aikana. Toinen syy paikalle jäämiseen oli, että Pete oli topcutissa! Tietenkin häntä piti jäädä kannustamaan! Tonu vaihtoi mulle Azelfin, vai asioinko sittenkin käytännössä Kumiksen kanssa? En ole varma, koska Celebi tuli kuulemma hänelle. Kuitenkin, aloin jo Turussa kirjoittamaan rapsaa, ja olen käytännössä koko ajan turneen jälkeen tehnyt vain rapsaa... Water kehui, että käytän rapsassa sanaa yaoi. (En rupea selittelemään tarkkaa selitystä, mutta tarkoitan tässä vain poikien välistä rakkautta, ei sen vakavampaa.) Tukholma tulossa maanantaina. Jite kuittaa turusta.

+ Pete pääsi toppeihin
+ Uskomaton flippituurini, taisi olla jotain 14-1... En oo varma
+ Pokemon White on aika yaoipainotteinen peli...
+ Turneerapsan kirjoittaminen paikan päällä on aika hienoa!
+ Waterin kommentti
+ Seuraava turnee Ruotsissa
-/+ Punainen kuulakärkikynä katosi ja löytyi
- Mut donkattiin
- Metagame vihaa mua
- Tieto siitä, että ranking tulee kai ruotsalaisten kanssa pelatessa laskemaan...


Lista @STH:

4-4 Gyara
3 Smeargle
3 Sable
2 Uxie
2 Unown Q
1 Regice
1 Combee SF
1 Crobat G
1 Azelf
=22

2 Belt
2 Rescue
1 Luxury Ball
1 Reversal
1 Warp Point
3 Communication
4 SSU
4 Junk Arm
3 Collector
3 Seeker
2 PONT
2 Bebe
1 Black Belt
4 BT-S
=32

3 Rescue Energy
3 Warp Energy

Kävin pikaisesti Mäkkärissä syömässä, jossa mutustin alle 2 minuutissa kanahampparin. Siitä otin suoraan linja-auton, ja köröttelin satamalle. Ville (powerkeeper) oli jo paikalla. Paikalla oli myös Hero, Miska, ja muu turneiden vakiopoppoo. Hero kertoi suhteestaan Masseen, ja Jouni selitti, miten porukat droppailevat taktisesti. Otin pari kuvaa, ja soitin Marikalle. Hän kertoi olevansa myöhässä. Kello oli jotain 20.15, kun Peltsi (aka Eelis) tuli, perässään Marika. Mentiin check-iniin. Kaikki muut pääsivät ongelmitta sisään, paitsi Ville, jonka vanhemmille soitettiin matkustusluvan takia. Siinä pyörittiin jonkin aikaa, kunnes laivaan pääsi sisälle. Periaatteessa se meni ongelmitta. Juttelimme Marikan ja Peltsin kanssa turun liigan historiasta, ja sen pahimmista häiriköistä. Tuli aika monta mieleen. Lopulta lähdin vaihtamaan rahaa, Marika mukanani. Sen hyttiavaimen takia siis. Rahanvaihdon jälkeen pelasimme korteilla, ja Marika voitti juuri ja juuri, mirrorilla. Hän lähti säätämään jotain liittyen hyttiavaimeen, ja mä lähdin laulamaan karaokea. Paikan päällä tajusin, että siellä on joku surkea jonotussysteemi, jonka takia ei pääse laulamaan paljoa. (haloo?!?) Eka kappaleeni on Ohikiitävää, mielessäni totesin sen olleen virhe, koska mulle tuli laulaessa mieleen se kaverini sisko. Toisen kerran pääsen laulamaan karaoken päätteeksi, Nirvanan Smells Like Teen Spiritin. Unohdin, että kertosäe oli hirveää rääkymistä, ja rikoin kurkkuni siinä välissä. Hyvä mie! Menin puolenyön aikoihin (suomen aikaa) nukkumaan.

Aamu oli lähinnä huvittavaa katsottavaa. Hero ja Kumis krapulassa. Ainakin siis selvemmin. Muista hyvinkääläisistä en oikein teidä. Päästyäni ulos, kävelin Marikan, Peltsin, ja VIllen kanssa Mäkkäriin. Ödis oli jo saavuttuamme paikalla. Otin reissun ruotsin harjoittelun kannalta, ja tilasin aamiaiseni ruotsiksi. Söin sen, ja pelasin Whitea, kunnes koneestani loppui akku. Otin pannareita, ja kahvia, vaikken yleensä juo sitä. Tein pakkalistani, ja lahjoitin mukanani olleet ylimääräiset pohjat VIllelle ja Miskalle. Lähdimme hyttiporukan, ja Tonun kanssa marssimaan kohti Dragon's Lairia. Tonu kertoi aikasempien matkojen feilit, ja mua vaan nauratti. Olimme turnauspaikalla etuajassa, ja kävimme läheisessä Icassa ostoksilla... Ostin punaista Mountain Dewiä, kun sitä ei suomesta saa. paikan päällä pelasin Whitea, ja onnistuin nappaamaan jonkun ruotsalaisen Blackistä porukkaa White Forestiin. Hyvä mie! Deckcheckissä hermostutti ekaa kertaa elämässä, kiitos tuomarin, Heidin.

R1: VS. Joni K. (LuxChomp)
Peli meni hyvin, vaikka hävisin. Rehellisesti sanoen homma kaatui siihen, että käytin reversalia väärällä vuorolla. Unohdin siis sujuvasti, että Trash Bolt pystyy tekemään vahinkoa. Prizet peräti 0-1.

0-1

R2: VS. Miska S. (LuxChomp)
Miska sadetti peliäni paljon Honcholla, ja kolmella sprayllä. Peli venyi ajalle, Prizet taas 0-1, LuxChompin hyväksi. Hyvä mie, kun oon saanut toisen kerran tiukan tappion autolossi vastaan.

0-2

Ruokatauolla ostan ruotsalaisia lihapullia (muuten, parempia, kuin ne suomessa myytävät). Syön lihikset pikaisesti ennen seuraavaa kierrosta. Laskeseklin mahdollisuuksiani päästä ruotsalaista vastaan. Se oli yksi syy, miksi lähdin ruotsiin. Mutta, oli myös pakko kokea koko juttu.

R3: VS. Marika M./Mewstor (Mirror)

Olenko koskaan maininnut, että rakastan mirroreita? Kuitenkin, nyt se on kerrottu. Jouduin siis Marikaa vastaan. Hän oli juuri nauranut, että todennäkösesti olisimme vastakkain. (Älä kiroa, siis ihan oikeesti xP) Joka tapauksessa, feilattiin molemmat pahasti pelaillessa... Mä nostin väärän korttimäärän PONTilla, josta tietenkin sain varoituksen. Aivan kuin se ei olisi vielä riittänyt, Marika pelasi Gyarassa kahta karppia pelissä, antaen mulle pienen etulyöntiaseman, jonka turvin voitin, saatuani pelin kunnolla käyntiin. Aijuu, ja Marika unohti käyttää Azelfin efektiä loppuun asti. Hienoa feilailua turun professoreilta xD

1-2

Selitin Kettuselle ottelun kulun, hänen vain naureskellessa, että sellaista sattuu paremmissakin piireissä.

R4: VS. Petri T./Kumis (Lost World)

Ei mitään jakoa! Pakka on kuin luotu Gyaraa vastaan. Scooppaan nopeasti, kun hän nollaa gyarani hyökkäysvoiman. Kumispeliksi tämä kyllä oli mun mielestäni harvinaisen typerä. Samassa menetän mahikset turnauksessa tulokseen 4-2.

1-3

Ärsyyntyneenä Kumispelistäni menen rauhoittumaan kaupan yläkertaan. Palaan hieman ennen seuraavia pairingseja, rauhoituttuani hieman.

R5: VS Teemu V./Murre (Tyris)

Alussa näyttäisi, että olen hätää kärsimässä, kiitos hirveesti lyövän, ja hirveesti kestävän Tyriksen. Kuitenkin, kun kaadan sen, onni yhtäkkiä hymyilee mulle. Murre ei voi enää käyttää yhtään tyristä, koska hyökätessä kaikki menivät disciin... Sinänsä helpotus, sinänsä sääli... Olisin henkilökohtaisesti halunnut nähdä pakan toimivan mua vastaan...

2-3

Viimeinen kierros, eikä vieläkään yhtään ruotsalaista vastassa. Olin jo luopua toivosta, kun viimeiset pairingsit tulivat. Jag gillar!

R6: VS Jakob B. (Vespiquen)

Viimeinkin!!! Viimeinkin ruotsalaista vastaan! Siis ruotsalaista! Pyydän, että hän vetää matsin ruotsiksi. Opettelen samalla siis pelin aikana puhumaan ruotsia... Kuitenkin, kaadan Gyaralla T2 Combeen, joten... Sad...

3-3

Matsin jälkeen otan ruotsalaisvastustajani kanssa hupipelin. Ottelu kesti niin kauan, että Heidi luuli sitä turnauspeliksi, kun huudettiin aikaa xD Lol. Aijuu, ja voitin sen suvereenisti.

Sijoitus oli jotain 18. paikkeilla. Käyn yläkerrassa ostamassa pakkakotelon, ja uuden kansion, jonka jälkeen Marikan kanssa kävellen laivalle. Otimme valokuvia, ja puhuttiin yhtä sun toista. Selitin Kumispeliäni, ja Blackin/Whiten maailmanpyöräkohtausta. Laivalla syötiin, pelattiin DS:llä, ja nukuttiin. Eelikselle kerroin, että mut saa pokerin Hi-Lo-versioihin helposti mukaan. Yritin saada Ödikseltä takaisin lainaamaani Ambipon G:tä, tuloksetta. Yks Sable hukkui, mutta mitäs pienistä, kun oli kerran vaihtareissa. Jouduin olemaan töiden takia tylsä tyyppi täl reissulla... Sori.

Ruotsista:
+ Oli mahtava reissu
+ Kiitokset Villelle, kun järkkäsi hytin
+ Uusi kansio <3
+ Noin 40 valokuvaa kamerassani reissulta
+/- 3-3
- Kumispeli
- Otin liian vähän kruunuja mukaan...
- En laula enää Viikkarilla karaokea!!!

Ekstrat, joita en voi laittaa varsinaisesti kumpaakaan:
+ Regimetalle iso kiitos, kun suostui lainaamaan mulle gyaraansa ruotsiin
+ Tonulle Azelfin vaihdosta
- Mint, odotan edelleen sitä Ambipon G:täni takaisin!!!

Jite kuittaa, tällä kertaa toistaiseksi turnauspeleistä lopullisesti, ainakin SM-kisoihin saakka!
Viimeksi muokannut Jite päivämäärä 24.03.2011 20:05, muokattu yhteensä 2 kertaa
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa

ViestiKirjoittaja Regimeta » 19.03.2011 21:47

Eihän se turnaus nyt niiiiiin huonosti mennyt. Tukholmassa paremmin, kun omistat Azelfin ja saat toivottavasti loputkin kortit lainaan. Plussist puuttuu ainakin yksi juttu, minä! Lainasin sulle (lähes) kokonaisen pakan, enkä saa mitään propseja. :p
EDIT: juu, heitin lähinnä läpällä tähän väliin. Odotan innolla jatkoa Ruotsin reissusta, luen vasta kun koko rapsa valmis.
Viimeksi muokannut Regimeta päivämäärä 21.03.2011 19:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Jite » 24.03.2011 20:07

Sain ruotsin reissusta version viimienkin valmiin version kasaan... Ja tässä vielä sanon kiitokset kaikille, jotka kestivät mua reissulla.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 24.03.2011 20:57

Mun nimi mainittu yay! En tajuu mikä yaoissa on niin hienoa...

E: en niin lol
Viimeksi muokannut Dark Ho-oH päivämäärä 24.03.2011 21:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Jite » 24.03.2011 21:33

No, et olekaan animefangirl ^^'
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Tonu » 25.03.2011 13:12

2-3 ja 3-3 Gyaralla? Ei kovin paha suoritus vaikkakin olisikin voinut mennä paremmin. Ekan turnauksen häviöt varmaan Azelffin puuttumisen syytä pitkälti. :P

PS: Unohin merkata Turun 4. ja 5. pelin jälkeen että voitikto vai et. Oletan et voitit kun Reversal Heads ja hävisit kun Q startti. :P
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: "POIS ALTA, KÖYHÄT!!", TKU/STH-rapsa [valmis]

ViestiKirjoittaja Jite » 25.03.2011 14:43

Juu, neljännen pelin voitin, ja viidennen hävisin... Olisi tosiaan voinut mennä paremmin turnaus...
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron