Turun statet, 3. sija SableLockilla

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Turun statet, 3. sija SableLockilla

ViestiKirjoittaja Regimeta » 20.03.2011 00:42

Turun statet

Pakkani miettiminen jäi vähälle, koska sain alkuviikosta vihdoin oman Pokémon Whiteni ja pelasin sitä lähes koko viikon tauotta. Loppuviikosta kuitenkin päätin pelata SableLockiani, koska olen tylsä ihminen ja flippituurini on hyvä. Pakka oli samanlainen kuin ennenkin, ainoa muutos oli Uxie X, jonka sain lainaan Maijalalta.

Saapuessani Vimmaan, jossa Turun statet oli tarkoitus järjestää, lähdin etsimään muuta Turun porukkaa ja leiriydyin Aapon (Arcanine) ja Patrikin (Patemon) seuraan. Pian paikalle saapuu lisää porukkaa ja Räty (Registeel) soittaa, että järjestetäänkö turnaus normaaliin tapaan Auran panimolla. xp Käväisin lainaamassa Tonilta Uxie X:än ja Rätyn saapuessa paikalle lainasin häneltä Power Sprayn ja Sagen. Oleilin pöydässä jutellen muiden senioreiden kanssa ja aloitin kiireellä kirjoittamaan decklistaa ja järjestämään pakkaa kun kuulin että on viisi minuuttia aikaa ilmoittautua. Kirjoitin nopeasti listan loppuun ja paperini joutui väkivallan kohteeksi ihmisten yrittäessä scouttia pakkaani ja lopulta listani melkein repeytyi, mutta se kelpasi deckcheckissä. Nopeasti se turnaus sitten alkoikin. Kävin kurkkaamassa pairingsit, sain vastaani byen.

Round 1 VS. Bye
Sain Sableyen ja Dark Enun alkuun, vastustaja yhden ainoan Unown Q:n.

1-0

Pelin ollessa lyhyt, tutkailin muiden pelejä ja scouttisin pelatut pakat. Seurasin paria otteluita ja kuulin kamalaa meteliä Rätyn ja Ökän pöydästä, jossa Räty fägää Garchompin eteen tuomisesta. Eniten minua kiinnosti Aapon ottelu ruotsalaista Gyaradosia vastaan, kannustin häntä odotellessani ja seurasin peliä. Lopulta Aapo voitti huonolla pakallaan.

Round 2 VS. Patrik Räty (LostVileGar)
Sain aluksi lukotettua Rätyn pelin, mutta pian hän sai Gengar SF:än hakkaamaan prizejä Poltergeistillä ja Shadow Roomilla, koska en voinut käyttää PokeTurnia Chatotiin koska edessä oleva Spiritomb hidasti peliäni ja energianpuute vaivasi itseäni. Sain kuitenkin jossain vaiheessa pari prizeä Rätyn penkiltä ja aktiivisesta Gengar SF:ästä, jonka Powerin Räty heitti tailsiksi. Vileplume kuitenkin haittasi peliäni liikaa ja Räty vain rushi tietään voittoa kohti. Sain kuiotenkin hankittua Honchkrow SV:n kerran peliin kolmella enulla, mutta Fainting Spellistä tullessa heads, hävisin.

1-1

Round 3 VS. Johannes Marttikala (Healix)
Sekoittaessamme pakkaa Miikun kortti oli kääntynyt dekissä, -> uudelleensekoitus, tällä kertaa Steelix väärinpäin, -> uudelleensekoitus. Aloitin Crobatilla ja Unown Q:lla, Johannes Onixilla. Miikku aloittaa, liittää enun ja käyttää Hardenia. Itse käytän kädestä löytyvän ainoan supporterin, Initiativen. Heitän yhden headsin ja ihmettelen hieman Miikun sukkaa kättä, josta ei yksinkertaisesti löydy mitään. Heitän Seekerin pois mahdollista Uxie topdeckiä varten. Miikku nostaa pakan päältä vain jotain roskaa ja käyttää Hardenia. Hankin Chatot G:n peliin ja lukotan koko loppupelin ajan. Parissa vaiheessa peliä pelleilin Bronzongilla hieman ja Miikku healasi kaikki tekemäni Eathquaken vahingot Moomoo Milkeillä. Pelissä ei yksinkertaisesti tapahtunut mitään, mutta peli oli hidas koska en nostanut omaa supporteriani pariin vuoroon ja Miikku healasi kaiken damagen Moomooilla. Pelin lopussa Miikku halusi itse Dragon Rushata hänen viimeisen Pokénsa ottamalla käsikorttini ja tappamalla Skuntank G:n.
Peli oli mielestäni turnauksen hauskoin. Yleensä lukkoalut ovat todella tylsiä, mutta Miikun kanssa oli kiva pelata.

2-1

Pelin ollessa aika lyhyt, päätimme ottaa uusintamatsin odotellessa muita.
Sekottaessamme pakkaa hupipelissä, Miikku huomasi tällä kertaa pakkaansa joutuneen Dark Enun ja Garchompin, lolwut. Tarkistimme pakkamme kokonaan ja Miikun pakkaan oli eksynyt useampikin kortti omasta pakastani, lol. Tarkistaessamme pakan viisi kertaa, aloitamme hupipelin. Miikku saa starttiin Smearglen, minä aloitan yksinäisellä Murkrowilla. Peli meni lähinnä pelleilyksi, koska kädestäni löytyi viisi eri supporteria ja Miikku sai käytettyä niitä omilla Smeargleillaan, itse en saanut tehtyä mitään energiapulassa. Vihdoinkin saadessani jotain aikaiseksi, Miikulla on pari Smearglea pelissä Portraittamassa hyvät korttini pois omalla Initiativellä. :p scoop

Round 4 VS. Ville Litmanen (LuxChomp)
Nähdessäni pairingsit ihmettelin, että kuka hemmetti on joku Ville Litmanen. :p Metatti on tuttu, mutta Ville Litmasesta en ole kuullut mitään. :p

Shuflattiin dekit, aloitan muistaakseni jollain Crobatilla ja Dragonite FB:llä, Metatti Luxrayllä, Promocroakilla ja Dragonite FB:llä. Ville aloittaa, liittää enun muistaakseni Dragonitelle ja pass. Itse käytän kädestäni Initiativen ja heitän ainoan supporterin pakan alle ja heitän Chatotilla lukot päälle eikä Ville saa mitään aikaiseksi. Hakkaan rauhassa Dragonitella tasaisesti ainakin 3 prizeä Metatin passatessaan vuoroja putkeen. Jossain vaiheessa meinasi tulla raja vastaan eli lukko meinasi heltyä, mutta lopulta päädyimme 1-6 tilanteeseen. Itselläni on edessä ladattu kolmienuinen Dragonite FB, Villellä Azelf ja pelin alusta asti olleet Dragonite ja Garchomp. Omat tehoni meinasivat loppua kesken, aika huudettiin ja jouduin hyökkäämään kahtakymppiä Azelfiin kolme kertaa. Ville pääsi peliin "mukaan" ja sai kolmennella vuorolla kaadettua Garchompini penkiltä, ei sentään hävinnyt ottamatta yhtään prizeä. :p

3-1

Olin tyytyväinen tulokseeni, tiesin olevani neljän parhaan joukossa ja saavani boostereita. Olin kolmas, eli tulisin saamaan 8 boosteria. Toppipelien alkaessa lähdin pelialueen ulkopuolelle vaihtelemaan ja pelailemaan. Pelasin Julian (Larssin) LuxChompia vastaan muistaakseni neljä peliä, joista kaksi lukotin, yhden donkkasin ja yhden hävisin. Julia oli tullut paikalle junalla Helsingistä asti kokonaisella LuxChompillaan, eikä edes pelannut sitä turnauksessa. Julia väitti olevansa huono pelaamaan ja Toni ja Miska saapuivat auttamaan ja yritin itsekin auttaa häntä parissa hupipelissä pääsemään alkuun. Pelaaminen oli tosi mukavaa ja aika kului nopeasti. Jossain vaiheessa kävin hankkimassa palkintoboosterini, joita availin pelialueen ulkopuolella Rätyn kanssa. Räty ei nostanut 18 boosterista oikeastaan mitään, mutta itse sain kolme reverse-enua, paljon hyviä suppoja, Lost Worldeja ja yhden Lost World reversen, josta sitten kinattiin seuraavat 15 minuuttia. Olin ympäröity ihmisillä jotka halusivat sitä, mutten halunnut luopua siitä. Mutta koska Räty haluaa olla ego, hän tarjosi lopulta kahta Smeargle UD:ta ja vaihdoin Lost Worldini pois. :p

Julian lähtiessä juna-asemalle päin, lähdin pelialueelle pelaamaan Aapon paranneltua Tyranitarta vastaan. Huonojen starttien takia scooppasin pari ekaa matsia, Aapon donkkasi kolmannen ja itse voitin loput kaksi tai kolme peliä pakkaan lisätyn Toxicroak G:n takia, jolla sai helposti pari Tyranitaria kaadettua.

Hyvin meni turnaus omalta osaltani, 8 boosteria on aina kiva juttu ja olen tyytyväinen tulokseeni. Muut turkulaiset pärjäsivät myös kohtalaisen hyvin, Räty oli toinen, Pete kolmas tai neljäs ja Aapolla neutraali 2-2. Patrik on poissuljettu, 1-3 on huono tulos. :p

+ oli hauskaa
+ seura
+ lainakortit, tosin Uxie X:ällä en tehnyt mitään
+ 3. sija
+ Rätyn 2. sija
+ Pete topeissa
+ "senkin läski!"
+ flippituuri turnauksessa
+ kahdestatoista boosterista neljä reverse-enua ja reverse Lost World, Räty ei nosta mitään
+ Smearglet

+/- en päässyt ruotsalaista vastaan
+/- Julia tuli paikalle...

- ...Julia ei pelannut
- Mikael ei tullut, missä olet?

Ensi kerralla Hyvinkää ja/tai Helsinki.
Viimeksi muokannut Regimeta päivämäärä 21.03.2011 19:31, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turun statet, 3. sija SableLockilla

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 20.03.2011 00:44

Hyvä rapsa Luin kokonaan xP, 8 buusteria for da lulz
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Turun statet, 3. sija SableLockilla

ViestiKirjoittaja Registeel » 20.03.2011 08:56

Joo hieno rapsa. Vielä meidän matsista, että matsi meni aikaan ja oli vuoro 1 jolloin sait Honchkrowin peliin.

Onnee 3. sijasta. :)
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Turun statet, 3. sija SableLockilla

ViestiKirjoittaja The Miikku » 21.03.2011 17:26

Onnee 3. sijasta :P

Oli kyl kieltämättä hieno peli meidän välill, vaikkei tekemistä ollu paljoa niin oli silti rento vaan jutella
Original ~~
Avatar
The Miikku
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

Re: Turun statet, 3. sija SableLockilla

ViestiKirjoittaja Lars » 24.03.2011 03:59

Onneksi olkoon! Oli huippua pelailla sun kanssa ne pari peliä (etenkin kun pääsi pakkakin käyntiin siinä vikassa pelissä ja Miska neuvoi). : 3
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron