2000-X

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

2000-X

ViestiKirjoittaja badganondorf » 21.03.2011 22:47

Jos olet lukenut viimeisimmän raporttini, tiedät mihin se päättyi. Jos et lukenut tai tarvitset muistinvirkistystä se päättyi kysymykseen, mitä teen kaikella rankingilla: pelaan “hauskoja” pakkoja ja yritän rämpiä metagame suossa tai tähtään kunnianhimoisesti 2000 pisteeseen ennen SM-kisoja 3 Statessa, joita oli jäljellä.

Puhuin asiasta erinäisten ihmisten kanssa ja tulin suht selvään päätökseen: tähtään niin korkealle kuin mahdollista ihan vain koetellakseni rajoja. K-Valuet ovat turnauksissa pienemmät kuin 2007 vuonna, jolloin rankingini oli 2055.83, joista silloinkin varmaan 60-80 pistettä oli ilmaa vielä. Mietinkin olisiko mahdollista ihan vain pelaamalla päästä noin korkealle. Tavoite oli siis asetettu.

Pakkavalinta oli jo selvä. Tampereella LostVileGar oli näyttänyt kyntensä(12-0), joten sillä mentiin. Ihan vain senkin takia, että halusin vielä kokea turnauksessa match-upit nimeltään Steelix ja Regigigas. Oletin myös, että sillä minulla on parhaat mahdollisuudet pärjätä näin monimuotoisessa metagamessa ja Luxchomp mirrorit eivät innostaneet juurikaan, niiden monotonisuuden takia. Pakkakin oli siis päätetty ja ei muuta kuin kohti uusia seikkailuja ja elämyksiä, joita TurkuTukholma poikkeuksetta tuottaa.

Perjantai 18.03.2011


Päätin siis pakan jo pari päivää etukäteen ja menin liigaan. Liigassa pelasin Annia vastaan, koska Anni tulisi pelaamaan Turussa Luxchompia, joten sillä pelaamista piti vähän harjoitella. Istokin kävi Hyvinkäällä ja kaikkien pakat olivat valmiita kunnes huomasin, että omistan vain 3 Uxie X:aa, sillä yksi Uxie LV.X(Ranskankielinen, huonossa kunnossa) oli kadonnut jonnekin vuonna nakki keppi. Jos joku muistaa lainanneensa sellaisen Istolta tai minulta niin saa ilmoittaa ja palauttaa, kthxbye!

Noh, siinä sitten selviteltiin Iston kanssa asiaa yöllä ja totesin, että varmaan pelaan sitten puhdasta LostGaria, minä olin kuitenkin ainut, joka ei tarvinnut Rankingia eikä siis tarvinnut Uxie X:aa. Isto ehdotti, että Ökältä voisi vielä kysyä seuraavana päivänä, mutta olin jo asennoitunut Lostgarin pelaamiseen.


Lauantai 19.03.2011

Heräsimme, lagasimme ja ehdimme helposti 6.23 junaan. Juna oli siitä karmea, että vaihtoaika oli yli puoli tuntia ja juna Pasilasta Turkuun oli Pendolino =19 euroa yhteen suuntaan opiskelijalle. Junassa ja asemalla törmäsimme läjään pelaajia kuten aina(ainut Hesan suunnasta ehtivä juna Turkuun). Istuimme lähelle SP:n porukkaa, johon myös Ökä istuutui ja sattumalta Ökä sattui tarvitsemaan Toxi G:ta. Muilta ei hellinnyt lainaan sitä, joten päätin että voin lainata sen mikäli Ökältä löytyy Uxie X tosiaan lainaan. Löytyihän se, joten pakkalista uusiksi ja LostvileGaria pelaamaan ja rankingeja fagailemaan. Loppumatkan kirjoitin käsikirjoitusta RPG:hn, jonka Otto pyysi minua tekemään. Muut eivät pitäneet siitä, sillä olin kuulemma liian epäsosiaalinen. Miska kuitenkin nauroi käsikirjoitukselleni joissain kohtaan, joka sinänsä oli mukavaa. Anni ei suostunut sitä edes lukemaan...

Turnauspaikalle oli yli 600 metrin matka, vaikka eniro muuta väitti. Reppu ja kassi oli jo siinä kohtaan niin painavia, että edellisen päivän salin jälkeen kädet olivat ihan hellinä. Mikäli turnaus olisi ollut vanhassa paikassa, olisin joutunut pitämään taukoja, koska käsiin vain sattui niin paljon(lol).

Turnauspaikka oli myös aivan Amarillon vieressä, jonne meillä oli pöytävaraus 18.00. Pitäisi siis tippua aikaisin tai pelata 5 jatop4 tai sitten voittaa ylinopeasti(joka nyt ei välttämättä kuulu Genkun vahvuuksiin).

Saavuimme turnauspaikalla, joka näytti yllättävän pieneltä verrattuna siihen, että oletin vähintään 60 pelajaaa. No osoittautui, että porukkaa tuli lähinnä turkulaiset + ihmiset + pari random ruottalaista, jotka olivat menossa Tukholmaan. Mastereita oli 28 kun kaikki olivat rekisteröityneet, joten 5 alkukierrosta ja top4 olisi tulossa – ehtisinpä ainakin ruokailemaan ajoissa. Lopputulos olikin kuitenkin yllättäen 5 alkukierrosta ja top8 – harvinaisuus jota tuskin tulee kokemaan kauhean monessa turnauksessa. No, Marika ja Malk turnauksen alkuun nopeasti ja

1. kierros Terhi Kettunen(Mirror)

Dodiin, mirroria pukkaa. Olin pelannut ennen tätä Istoa vastaan 3 mirroria, jotka olin kaikki voittanut eri tyylillä. Hyvällä mielellä menin siis pelaamaan mirroria. Näytti myös siltä, että oma alkuni oli ihanne alku juuri mirroria varten ja Terhillä hieman hidas set-up. Tulen Hurlailemaan T3 ja Hurlailen ja Trade Offailen vuorotellen siinä välissä vähän Seekeroiden ja varmistaen, että saan pokemonit Lost Zoneen. Lopulta olen saanut Lost Zoneen 6 pokemonia ja nostanut Seeker Uxiella ja Trade Offeilla Lost Worldin. Julistan itseni voittajaksi.
1-0(13-0)

2. kierros Karri Mäkelä(Luxchomp)

Muistaakseni pelasi Karria vastaan tässä kohtaan. 2. ja 3. kierros ovat hieman sekaisin ja en ole edes varma toisesta vatustajasta, mutta oletan, että Karri oli 2. kierroksen vastustajani. Saan suht hyvän alun ja kun Karri ottaa prizen Spiritombista saan Twinsit pyörimään. Pääsen turhan helpolla kun Karrin ainoa techi oli EnteiRaikou, joka ei tehnyt yhtään mitään pakkaani vastaan. Pääsin jossain kohtaa poltergeistaamaan Genkulla 180 ja jossain vaiheessa Karrilla oli enää 1 pokemon penkillä, joten Seeker ja kops.
2-0(14-0)

Luxchomp match-up on hölmö niin kauan kuin vastustajalla ei ole counteria. En kyllä tiedä onko match-upissa muutenkaan mitään järkeä, vaikka olisi kaiken maailman techit Genkkua vastaan. Tässä vaiheessa oli jokatapauksessa lakisääteinen ruokatauko(whippii). En siis syönyt mitään edelleenkään, joten yritin nukkua tuloksetta.

3. Kierros Eelis Peltola(Luxchomp)

Vastassani oli Eelis, muistaakseni. Sain turboalun ja tämän matsin taisin Seeker donkata jossain vuorolla 5-6. Joku virkistäköön muistiani, koska pääni lyö tyhjää tämän kierroksen osalta.
3-0(15-0)

Katselin pöytiin ja huomasin, että vastassani olisi todennäköisesti Gigas. Sehän sopi minulle enemmän kuin hyvin, koska en match-upia ollut vielä kokenut ja strategia oli sitä varten avoin.

4. kierros Tri Quach(Regigigigigigigigagagagagagas)

Nauroimme Trin kanssa, että saisimmekohan kunnon ottelua kerrankin, koska yleensä matsimme ovat täynnä schaiba alkuja(molemmille osapuolille). Noh, en itseasiassa edes muista millainen alkuni oli. Psychic enuja set-upistani puuttui, mutta päätin lähteä silti Lost Zoneemaan. Tri ei voinut säkätä, ja nostin Warp enut sopivasti kun Tri rahtasi Vileplumen kolme kertaa putkeen eteen. Lopulta sain 6 Pokemonia Lost Zoneen Hurl Into Darknessilla ja Tri päättää säkätä 2 Regigigas LV.X:aansa Lost Zoneen. Pelin lopussa Discard pilessa olikin 10 pokemonia, jeejee.
4-0(16-0)

Oli positiivista, että pääsin käyttämään Lost Worldia jo toisen kerran turnauksen aikana. Edellisessä turnauksessa kun olin käyttänyt Lost Worldia vain kerran. Kysyjä voitti Gigasillaan toisen 3-0 ottelun ja vastaani asettuisikin siis toinen Gigas. Gigasia koko rahan edestä – vaikka turnaus olikin ilmainen.

5. kierros Kysyjä(en muista oikeaa nimeä xD)(Gigagagsggasgasgags)

Aloitin Tombilla, Kysyjä Mespritilla tai Uxiella. Trainer lukko ja heikko alku olivat hänelle liikaa. Sain 4 vuoroon mennessä Poltergeistin ja Seekerin ja koska Kysyjällä oli vain 1 pokemon penkillä, Seeker donkkasin – taas.
5-0(17-0)


Swissit vain hujahtivat ohi. 5 kierrosta on erittäin vähän verrattuna kuuteen. Noh, voitin kaikki, joten rankingit heiluineivat noin 1890 tuolla hetkellä. Tappiosta siis sakotettaisiin entistäkin enemmän. Yksi tappio rankaisi vähintään 24 pistettä, jolloin jäisin vain n. 20 pistettä voitolle koko turnauksesta(jee). Standingsit tulivat ja koska Isto oli mennyt voittamaan Annin viimeisellä kierroksella(!), Anni oli 9. ja en päässyt menettämään 17 ottelun voittoputkeani Annille

Top8 Karri Mäkelä(Luxchomp)

1. Ottelu

Nämä ottelut ovat, kuten aiemmin mainitsin, lähinnä karmeita. Sain tosin yksinäisen Unown Q:n alkuun ja Karri sai aloittaa ottelun... Karrilla oli kädessä DCE,mutta alussa Lucario GL(huh). Helpotuksen jälkeen siis kunnon Set-up ja Poltergeistia 300 naamaan. Fainting Spelleja en tainnut edes päästä heittelemään kun Karri ei kunnolla nostanut mitään.
6-0(1-0)(18-0)

2. Ottelu

Ei Unown Q starttia. Normi set-up
7-0(2-0)(19-0)

Olimme valmiita muita huomattavasti nopeammin ja pääsin katselemaan muiden ihmisten pelejä. Vastaani tulisi jälleen Tri, joten Gigasia tulisi oikeasti koko rahan edestä(missä Steelixit? Vastaus 2-3:ssa).

Top4 Tri Quach(Gigggass)

1. Ottelu

Tri mulligoi kaksi kertaa, alussani on 2 Spiritombia ja schaissea. Aloitan. Nostan ja annan vuoron. Tri iskee Uxiella Tombiini. Nostan, annan vuoron. Tri huomaa mahdollisuuden donkkailla Tombini ja etsii Uxie LV.X:n ja tappaa tombini Zen Bladella. Nostan, eikä vieläkään mitään. Tri ei pysty ensi vuorolla vielä Zen Bladeemaan, joten annan vuoron. Tri etsii jotain penkille ja iskee 20(Topdeck plz). Noh, Collector...Käytän Collectorin ja räjäytän koko käteni yhdellä vuorolla pöytään. Tri tuhoaa Tombini ja huomaan, että vieläkin nosto on puutteellista. Trainerlukon ansiosta Tri ei kuitenkaan nosta järkevästi kamaa ja vihdoin Set-upin saatuani Tri scooppaa, koska ei etene trainer lukossa mihinkään.
8-0(1-0)(20-0)

Hei, 20 voiton putki saavutettu, ei muuta kuin seuraavaa kymppiä kohden.

2. Ottelu

Käteni on huomattavasti paremmin kuin ensimmäisessä ottelussa ja 3 kertaa Trin raahauttua Vilen eteen ja aina minun palauttaen Gengar takaisin eteen. Sain lopulta Gigasin alas Shadow Roomilla ja Poltergeistilla ja Tri päättää scoopata, koska trainerlukossa ei pärise.
9-0(2-0)(21-0)


Gigas osoittautui huomattavasti helpommaksi match-upiksi, mitä olin alunperin kuvitellut. Noh, katselin Kysyjän ja Janinan Top4 ottelua, joka oli muistaakseni yllättävän tiukka. Janina kuitenkin voitti, lisää Luxchompia siis.

Finaali Janina Kivimäki(Luxchomp)

1. Ottelu

En muista pelin yksityiskohtia tarkkaan paitsi etten nostanut oikein mitään missään kohtaan. Joudun koko noston pelaamaan Twinsilla, vaikka Trade Off oli käytössä koko ajan. Janina veti Sagella, topdeckeilla ja prizeilla kaikki tarvitsemansa kortit(ei kuitenkaan laisinkaan ylimääräisiä trainereita). Heitin ensimmäisestä Fainting Spellista headsin(Weavile tuhoutui). Ja peli päättyi siihen kun heitin vielä 2. headsin Fainting Spellista. Säälittävää...Evosin viimeisellä vuorolla vielä jotain, joten voittoni ei olisi edes ollut varma, jos olisin heittänyt Tailsin.
10-0(1-0)(22-0)

2. Ottelu

Nostan huomattavasti paremmin kuin edellisessä ottelussa, mutta jostain ihmeest Janina repii silti kaiken tarvittavan jälleen. Peli meni lähinnä ihmetellessä, miten Luxcomp toimii niin hyvin jatkuvan trainerlukon alla. Sain kuitenkin tässä pelissä Weavilen Lost Zoneen Chute Mauditella, joten vein pelin loppuun Poltergeistilla Janinan ollessa iskukyvytön.
11-0(2-0)(23-0)

Luxchomp-matsien ei kuuluisi olla noin vaikeita. Tärkeintä oli joka tapauksessa lopputulos, joka oli toivotunlainen. Toinen turnausvoitto ja täysin puhdas turnaus minulle ja Genkulle. Tukholmaan piti lähteä pelleilemään Luxchompilla, mutta totesin, että pakkohan Gengaria oli pelata ennen kuin onnistun häviämään sillä yhden ottelun(edes topeissa).

Olimme jo 30 minsaa myöhässä pöytävarauksesta, joten menimme reippaasti ravintolaan, jossa edes juomia ei oltu tuotu pöytään, vaikka ne Ilari, Joonas ja Milla olivat tilanneet ne jo paljon aikaisemmin. Big Burgerit tulivat kuitenkin ajoissa, joten ei siinä mitään. Järkyttävään nälkään Big Burger mahtui helposti.

Amarillon jälkeen lähdimme autolle päin, mutta Iston porukan sähellyksen takia päätimme mennä Annin kanssa satamaan bussilla. Olimmekin perillä ainakin 30 minuuttia ennen Iston porukkaa. Menimme laivaan, kävimme peseydyimme ja aloitimme illanpidon.

Sunnuntai 20.03.2011

Olin syystä X niin väsynyt, että en jaksanut kauhean pitkään yöhön toisin kuin eräät. Kävin katsastamassa pokeripöydän, pelaamassa rahani koneissa ja keskustelemassa Trin kanssa. Menimme vielä huoneesta baariin, josta päädyimme discoon, josta päädyimme hyttiin ja loput voittekin arvata.

Aivan oikein! Menimme hytissä heti nukkumaan ja heräsimme aamulla pirteänä. Veimme ylimääräiset tavarat kaappiin satamalla, jotta en kuolisi kantamuksiin. Lähdimme suuntaamaan jo traditioksi syntynyttä mäkkäriä(jossa oli tietenkin jälleen nousuvesi). Sivuhuone oli kuitenkin jätetty auki(selvästi juuri meidän yli 30 hengen porukkaa varten). Anni tilasi aamiaisen ruotsiksi ja söimme sen, jonka jälkeen kirjoitin pakkalistan ja yritin nukkua. Nukkumisesta ei tullut mitään, joten epämääräistä lagia oli seuraavat puolitoista tuntia.

Lähdimme lyllertämään liiankin tutuksi tullutta tietä pitkin kohti turnauspaikkaa. Tällä kertaa reitti oli kuitenkin jotenkin erilainen kuin ennen(jokin tie meni taas vähän eri tavalla). Tukholmassa oli vaihteeksi loskaschaisse sää osin, osin jäistä ja osin täysin kuivaa. Erittäin vaihtelevaa – ja ärsyttävää myös. Kävelin niin hitaasti kuin mahdollista turnauspaikalle, jotta en joutuisi tuijottelemaan aulan vitriinejä puolta tuntia niin kuin yleensä.

Saavuimme turnauspaikalle ja kerrankin kauppa oli jo auki! Menimme alakertaan turnauspaikalle, jossa ihmiset olivat jo deck checkia tekemässä. Istuin ainakin 20 minuuttia odottaen deck check vuoroa, koska Heidin deck checkit ovat hitaita – korjaan - tarkkoja. Fiksasin vielä pakkalistaani numerot ennen kuin Timo päästi minut deck checkista läpi. Turnaus alkoi ruottalaisella aikaskaalalla yllättävänkin nopeasti.


1. kierros Mewstor(Gyarados)

Aloitan yksinäisellä Oddishilla ja Collectorilla kädessä. Noh, Marika aloittaa Smearglella. Tiedän että donki tulee jos Marikalla on kaikki tarvittavat kortit kädessä/pakassa ja hän tajuaa/jaksaa donkata. Donkkia ei todennäköisesti tullut, koska Marika ei halunut donkata. Set-uppaan siis normaalisti ja pelaamme matsin loppuun.
1-0(24-0)

Kiitokset Marikalle siitä, ettei jaksanut donkata. Olisi ollut ärsyttävää hävitä siihen, että ei olisi saanut edes vuoroa. Jos olisin aloittanut topdeckista kun olisi tullut Spiritomb.

2. kierros Joni Kivimäki(Luxchomp)

Tiesin, että Kivimäkien Luxchompit aiheuttivat pientä päänvaivaa pakalleni. Kummankaan alku ei ollut erityisen mahtava, mutta Joni stallasi turhaan ensimmäistä prizen ottoa. Kun hän vihdoin otti prizen, hänen kätensä ei ollut erityisen hyvä ja olin päässyt jo Hurlaamaan 2 Luxray LV.X:aa Lostiin. Minähän en tosiaan tarvitse yhtään prizea pelin voittamiseen, toisin kuin Luxchomp. Joni oli kuitenkin Earthquakennut ja sen jälkeen Judgennut itsensä. Päätin siis ottaa riskin, lähdin Compound Painaamaan ja mikäli Jonilla ei olisi Garchomp LV.X:aa kädessä, ensi vuorolla lähtisi 5 pokemonia Lost Zonea ja saisin 5 prize samalla. Lost World oli pelissä. Joni nostaa, käyttää Uxien, tekee jotain ja antaa vuoron. Compound Painaan kokoko pöydän puhtaasti(Uxieta lukuunottamatta) ja Joni scooppaa.
2-0(25-0)

Lounastauko jälleen. Ruotsin tyyliin kuitenkin 45 minuutin pituinen. Aivan liian pitkä makuuni. Vähän liian hitaasti se tosiaan sitten menikin.

3. kierros Ruottalainen(Magnezone/Raichu)

Pakka oli uniikki ja hyvä. Sääli vain, että koko nosto perustui trainereihin. Voitin hänet T4 Seeker donkkiin, koska yksikään kortti hänen kädessään ei toiminut. Pelasimme ottelun jälkeen hupiottelun, jossa en vaivautunut pelaamaan Vileplumea peliin. Silloin hän voitti ja aika selvästi vielä. Hyvä pakka siis kaikin puolin.
3-0(26-0)

4. kierros Random Senior(Luxchomp)

Ville oli onnistunut vääntää voiton Istosta viime kierroksella, kun Isto pelasi samaa pakkaa. Tällä kertaa kuitenkaan tuuri ei ollut aivan yhtä suosillonen Villelle. Muistaakseni pelissä ei oikein ollut mitään pelaamista, koska Ville sai kätensä täyteen trainereita ja Poltergeistasin koko pelin yhdellä Genkulla scooppaamiseen asti.
4-0(27-0)

Matti päättää dropata tässä kohtaan. Hän on siis toinen(ja ainoa) 4-0 lisäkseni. Olen siis 5. kierroksella varmasti jo downer pairingia vastaan...Matti on nössö.

5. kierros Isto Juntunen(Mirror)

Hehhehheee, mirror Istoa vastaan. Tiesin, että edes melkein järkevällä alulla saisin helpon voiton. Alkukäsi ei tietenkään ollut edes melkein järkevä. Siihen lisättynä Iston T3 Hurl into Darkness, yhdistettynä pelkkiin pokemoneihini kädessäni, yhdistettynä Lost Worldiini prizeissa, yhdistettynä Iston Lost Worldin topdeckaamiseen ilman Uxieta, Trade Offia, Seeker Uxieta tai Twinsia...
4-1(27-1)

Ärsyyntymistaso oli luokkaa X^89977786. Isto oli mennyt voittamaan eilen Annin mirrorissa, koska Anni ei nostanut mitään ja nyt sama tapahtui uudelleen. Eniten tappiossa häiritsi kuitenkin se, että putki katkesi. Tappio kun sattui olemaan ensimmäinen tappio koskaan missään minulle tällä kyseisellä pakalla. No pieni lohdutus nyt on edes se, että pakka, jolle hävisin oli täysin identtinen. Niin ja muuten, Isto droppasi tämän kierroksen jälkeen. Nössöt...

6. Kierros Janina Kivimäki(Luxchomp)

Olin edellisessä ottelussa menettänyt todennäköisesti kaikki ranking pisteet, mitä olin Tukholmassa siihen mennessä kerännyt. Ei muuta kuin uutta nousua pohjalta! Sain lähes täydellisen alun ja mainitsin siitä Janinalle. Janina sai suunnilleen samaa tasoa olevan startin. Jälleen ongelmaksi muodostui käsittämätön trainereiden puute Janinan kädessä ja oma energiattomuuteni. Ottelu meni aikaan, joka oli minulle ensimmäinen kerta piiittkkäään aikaan. Prizet olivat 3-3 ja vuoro oli 1. Janinalla. Janina lataa penkille jotain ja tuo Crobatin eteen ottamaan iskun, koska se ei tuhoutuisi. Tarkistin Janinan Discard Pilen(2 Warp enua). En ollut varma oliko Kivimäkien pakassa enää 3 Warp enua(joskus oli), mutta jokatapauksessa olisi epätodennäköistä, että se olisi kädessä juuri silloin. Toisekseen, jos Warp enu oltaisiin liitetty Crobatille, Janina ei olisi päässyt iskemään ja olisin saanut Shadow Roomilla Crobatista jokatapauksessa Prizen. Janinalla ei siis ollutkaan Warp enua, vuorot loppuvat Janinan vuorolla, saan vuoron ja otan viimeisen prizen Crobatista.
5-1

Olin jatkossa, varmasti jälleen 1. koska olin viimeinen 4-0. Kello alkaa taas näyttää paljon ja tärkeimmäksi asiaksi topeissa osoittautuu Hampuksen tiputtaminen(joka tuli Janinan vastuulle). Hero ei suostunut droppaamaan, jotta Anni olisi päässyt jälleen 8. vaan halusi tulla ottamaan pataan autoloss match-upilta huonolla motivaatiolla jättäen Annin jo toisen kerran 9. putkeen. Olin ärsyyntynyt tästä syystä Heroon ja muutaamaan muuhun ihmiseen, mutta mikäs siinä, pakko oli vääntää loppuun asti, jotta jäisin edes pari pistettä plussalle koko turnauksesta.

Top8 Hero(Lehtiksen pakka)

1. Ottelu

Saan schaibaa. Hero nostaa kaiken ja voitan silti.
1-0(6-1)

2. En saa schaibaa. Voitan silti.
2-0(7-1)

Kello lähestyy uhkaavasti kahdeksaa ja viimeinen top8 ottelu(juuri se Hampuksen ja Janinan matsi tietenkin) meni Sudden Deathiin, joka venyi ikuisuksiin, mutta Janina onneksi lopuksi voitti ottelun.

Kello oli jo liian paljon, että kukaan jaksoi vääntää mitään, joten otimme tavarat ja lähdimme kävelemään kohti satamaa. Matkalla satamaan porukka hajosi jälleen miljoonaan osaan, tosin onneksi nyt kaikki osasivat kunnolla turnauspaikalle ja laivalle. Olimme ajoissa satamalla ja laskeskelimme pisteitä ja huomasimme, että jos häviäisin vielä yhdenkin ottelun tässä turnauksessa, jäisin miinuspisteille vaikka vetäisin 7-2. Hyvä systeemi...

Laivalla vein tavarat hyttiin, kävin mättämässä kauhean määrän ruokaa naamaani(muussia ja lihapullia, omnom). Söin siis kesken turnauksen... no rehellisesti sanoen oli pakko. Olisin varmaan pyörtynyt ja nukahtanut kesken otteluiden. Lagaan hetken, haen kortit ja menen odottelemaan top4 vastustaajani ja pian hän saapuukiin. Aloitamme pelin ennen Janinaa ja Roxua.

Top4 Tri Quach(Gigas)

1. Ottelu

Noh, tämähän nähtiin edellisenä päivänä jo 3 kertaa. Päätän kuitenkin lähteä tällä kertaa kylmästi Poltergeist linjalla. Tri saa hyvin Drag Offattua porukkaa jokapuolelle, mutta koska olen tappiolla Judgeista nostamat Twinsit pelastivat pelin. Trainerlukko jätti Trin aseettomaks ja sainkin Poltergeistilla lopuksi tarpeeksi paljon damagea.
1-0(8-1)

2. Ottelu

Sain jälleen ihan ok alun. Tri sai huomattavasti huonommin ja Giga Blaster ei tainnut koskaan edes tulla. Trilla ei ollut kädessään Judgen jäljiltä oikein mitään, kirjaimellisesti. Lähinnä energiaa, joten Poltergeistikin teki yllättävän vähän. Tri ei kuitenkaan nostanut eimihinkään mitään lisää, joten voitin.
2-0(9-1)


Roxu ja Janina pelasivat aikaansa mirroreita ja Roxun evotessa 2. ottelun donki Janinan oli helppo voittaa Roxun ollessa melkein puoliunessa. Tai siltä Roxu ainakin näytti. Jonkun sortin kooma jokatapauksessa.

Finaali Janina Kivimäki(Luxchomp)

1. Ottelu
Hmh, olenkohan nyt kirjoittanut saman turnauksen kahteen kertaan. Toppi vastustajat kun näyttävät auttamattomasti samalta kuin aikaisemminkin. Tämä ottelu oli helpohkoin Janinaa vastaa pelaamistani. Trainer lukko tuli ja pysyi ja kerrankin Janinan käteen kertyi turhia trainereita. Nostin myös ihan ok:sti joten en tarvinnut mitään urotekoja ottelun voittoon.
1-0(10-1)

2. Ottelu

Alkukäteni oli viikonlopun toisiksi karmein. Onneksi Janinalla ei ollut myöskään mitään superturbostarttia vaikka Sage olikin. Vemputin 4 vuoroa 2 Uxiella ja Seekereilla ennen kuin sain mitään muuta peliin asti. Uxiet eivät kuolleet kun toin Tombin eteen, Janina ei halunnut aktivoida Twinsejani(joita minulla tosin ei ollut koska käteni oli niin schaibaa). Lopulta Janina nostaa prizen tombista ja olen nostanut siinä ajassa 5 Set-Upilla jopa yhden Twinsin käteeni, jolla poksautan taas yhdessä vuorossa Plumen ja Genkun peliin. Niin, mutta mites ne energiat...Noh, annan 3 prizea Janinalle eteen, kun en nosta energiaa Genkulleni. Sen jälkeen. Janinalle on vihdoin kertynyt kauhea läjä hyödyttömiä trainereita ja Poltergeistaan 200 loppupelin ajan. Saan 3 prizea viidessä minuutissa ja saan loputkin prizet Poltergeistilla.
2-0(11-1)


No en hävinnyt rankingejani yhtään enempää kuin sen mitä Istolle menetin. Sain ehkä 15 pistettä lisää, koko turnauksen aikana...Taitaa olla istumisen aika Hesassa. Paitsi käytännössä ei, jos vaikka pääsisin Annia vastaan...

Finaalin jälkeen otin 3. laatikkoni lempisettiäni, CL:aa. Menin nukkumaan heti kun nousin pöydästä, heräsin aamulla ja rushimme laivasta junaan. Minä, Anni, Matius ja Miska mentiin mäkkäriin ja meille, jossa Miska halusi pelata korttia ja Matius nukahti kolmeksi tunniksi sohvalle. Menin koneelle tarkistamaan rankingit(jotka eivät olleet vielä päivittyneet : ( ) ja aloin pelaamaan Miskaa vastaan. Sitten eksyinkin jo kirjoittamaan tätä raporttia.


Lopuksi plussat ja miinukset

+ Tuplavoitto
+ Nousenen maailman rankingin ykköseksi
+ TurkuTukholma reissu on aina aivan yhtä mahtava
+ Anni veti molemmat turnaukset plussalle
+ Laivalla oli hauskaa
+ Rankingit päivittyy huomenna
+ 3 CL boxia, oujee
+ Pääsin pelaamaan paljon Gigasia vastaan

- En päässyt Steelixia vastaan
- Hävisin ottelun
- Isto^2
- Anni oli 2 kertaa yhden sijan 30 plus pisteen päässä


Raportti venyi jälleen, mutta miksipä ei. Kahdessa päivässä sattuu ja tapahtuu vaikka mitä. Helsingissä pitää hakea pisteitä vielä 2000 pojon verran. Kommenttia voi heittää ja laittakaa vielä kommenttia noiden otteluiden korjauksista. Alkaa muisti vähän tökkiä joissain kohtia,
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja Roseanni » 21.03.2011 23:14

"Jee, olen plussissa!"

Gräts (taas jälleen kerran) kahdesta turnausvoitosta! :D Kurjaa kun hävisit shaibaan tuuriin, mutta periaatteessa oli jo vähän aikakin, että se tapahtuu.

Oli kieltämättä todella ärsyttävää olla kaksi kertaa 9. sijalla ja sen takia olla saamatta tarpeeksi pisteitä. Olis ihan jepa se invite, etenkin kun matkakin on maksettu... -.- Mehh.

Mut joo, oli kiva vklo jälleen kerran, jee! :3 Hyvä rapsa!
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja Juusto » 21.03.2011 23:30

hp. Jos muiden ihmisten pelifilosofia ärsyttää niin oot nössö )=
Viimeksi muokannut Juusto päivämäärä 22.03.2011 00:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja Master Entei » 22.03.2011 00:10

Jooh, heitit meidän pelissä parin vuoron lahtaamisen jälkeen Beben pöytään, pyysit backiä ja tulit trollaamaan Seekerillä.
Ranking vuonna 07 oli?
Avatar
Master Entei
 
Viestit: 509
Liittynyt: 01.11.2010 11:27
Paikkakunta: Turku

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja Hero » 22.03.2011 01:35

Olen ihan oikea sopupeli. HB silti.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja JayEm » 22.03.2011 13:16

Onnittelut tuplavoitosta, hieno rapsa :D
Nyt ketuttaa kun itsellä ei löytynyt resursseja lähteä tuohon reissuun...
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: 2000-X

ViestiKirjoittaja Tonu » 25.03.2011 13:57

tl;dr.

Luen myöhemmin tänään tai huomenna. Onnee taas tuplavoitosta jaa PP kun Isto combo-breakkasi. :P
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron