Epätoivon eepos

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja badganondorf » 08.05.2011 22:24

On monta vaihtoehtoa, mistä aloittaisin raporttini. Mennyt kausi on yksi parhaimmistani koskaan Pokemonin piirissä ja formaatti on kaikesta yksinkertaisuudestaan huolimatta erittäin taitoa vaativa(mod. donkit). Olin löytänyt lähes MetaNiten tasoisen pakan, jolla on hyvä match-up pakkaa kuin pakkaa vastaan, ja loput on täysin pelaajasta kiinni – puhun tietenkin LostVileGarista. Minun täytyy lähinnä menestyksestäni kiittää sitä, että Andrea C flippasi ECC:n topeissa headsin Fainting Spellista, sillä ilman sitä headsia ja siitä johtunutta tappiota, en olisi koskaan ottanut LostVileGaria tosissani, olisihan voittanut sen 2-0 Luxchompillani. Onnea onnettomuudessa siis ehdottomasti.

Olin päättänyt pakkani SM-kisoihin jo siinä kohtaa kun voitin 3. turnauksen Gengarilla putkeen. Pidin tästä huolimatta kuitenkin ulkoisesti ”kaikki” mahdollisuudet avoinna. SM-kisojen lähestyessä ihmiset alkoivatkin arvailemaan pakkaani ja kaikki arvailivat eri pakkoja, joka oli mielestäni huvittavaa.

Kun Jouni otti Blisseyn jostain jenkkipakasta Gengariinsa säikähdin sen mirror tehokkuutta. Säikähdin myös sitä, että se veisi täydellisestä listasta, jotain, joka tekisi listasta hieman epätäydellisemmän kuitenkin taaten Mirrorin voittamisen. Testasin siis 4 mirroria Istoa vastaan itse pelaten ilman Blisseya. Tulokset olivat vähän liikaa, sillä Isto voitti 3-1, en ollut kertaakaan hävinnyt pakallani aikaisemmin 2 ottelua putkeen, joten otin opista vaarin ja laitoin Blisseyn pakkaan samalla kärsien henkisesti ottaen toisen Unown Q:n pakasta pois.

Viimeinen viikko menikin tämän jälkeen ilman Pokemonia, en testannut yhtään ottelua Gengarilla, jossa oli Blissey ja luin lähinnä pääsykokeisiin ja hoidin koulun loppuun.

Pian olikin perjantai ja viimeinen päivä ennen turnausta. Pelasin random pakkoja testaten kuitenkin kaksi ottelua Genkullani Matiusta ja MachamPlumeani vastaan. Voitin vaikka evosin aika urakalla. Lähdimme liigasta jo 7, sillä menimme järjestämään turnauspaikkaa valmiiksi. Menin kuitenkin paikalle vain mäkkiläskeilemään, koska olin suurimman osan pöydistä kantanut lähinnä parin henkilön avustuksella aiemmissa Hyvinkään turnauksissa. Menin vielä himaan, tein pakkalistani ja menin hermostuneena nukkumaan.


SM-kisat 7.5.2011


Heräsin, kävin suihkussa ja ajoin playoff-partani pitkän harkinnan jälkeen. Menin turnauspaikalle, kävin deck-checkaamassa ja aloin pyörimään hermostuksissani ympäri turnauspaikkaa. Isto keksi hienon säännön, etten voi scouttia kaikkien pakkoja ensimmäisellä ja toisella kierroksella kun minulla oli bye, sillä otteluita ei saanut kattoa. Mielestäni sääntö oli vähän meh – etenkin turnauksen loppupuolella, mutta noin turnauksen alussa ymmärsin sen. Mutta niin itse turnaukseen.


1. kierros Awarded Bye

Söin ja join.
1-0


2. kierros Awarded Bye

Kävin vessassa.
2-0

En pysty kuvailemaan kuinka paljon rauhoitti 2 byeta. Tiesin, että pääsisin 4-2 varmasti jatkoon byeiden ansiosta, joten paniikkini oli swissien osalta nollassa. Olin lähes varmasti jatkossa, enhän ollut hävinnyt pakalla vasta kuin yhden ottelun turnauksissa – ja senkin mirrorin karmeaan tuuriin.

Se – mikä minua kuitenkin oli odottavana turnauksessa oli jotain paljon enemmän kuin kaikki huono tuuri kuluneen kauden aikana yhdistettynä. Karma tuli ja iski lujaa.

3. kierros Leevi Raussi(Luxchomp/Weavile)

En muista alustani, muuta kuin, että kädessäni oli 3 Twinsia. Lefa sai kuitenkin trainerlukossa hyvin sniputtua Gengariani, joten jouduin Seekeroimaan sen, että saan sen pidettyä elossa. Koska Twinsit eivät aktivoituneet, en saanut alussa mitään aikaiseksi, sillä Bebet eivät suostuneet nousemaan ja Uxie LV.X ei tullut yhden Unown Q.n takia peliin asti. Päätin lähteä ottamaan Lopulta Weavilen tullessa jyräämään prizeja penkiltä ja luottaa siihen, että joku 2-3 Fainting Spellista menisi Headsiksi ja Weavile kuolisi kaikki Lefan energiat mukanaan. Luonnollisesti kaikki menivät tailsiksi ja Weavile otti 5 prizea. Alun Stallin takia, en onnistunut saamaan tarpeeksi prizeja ja aika huudettiin juuri kun iskin. Olin 2 prizea taka-ajoasemassa ja minulla oli vain yksi vuori. Seekeroin Genkun penkiltäni, toivoen, että saan Trade Offilla Crobatin 7 kortin pakastani. Sillä tavalla olisin saanut 2 prizea yhdessä vuorossa(Azelf menettänyt Lefan penkillä 60, jota ei syystä X nostanut Seekerilla). En kuitenkaan nostanut Crobatia ja scooppaan.
2-1


Olin turhautunut, tuntui kuin olisin ollut unessa. Pakkani tuntui kömpelöltä ja hitaalta ilman 2 unown Q:ta ja huomasin, että Palmerikin olisi tuonut mielenrauhaa äskeisessä match-upissa. Olisin voinut lähteä lähestymään äskeistä peliä myös eri tavalla, jolloin olisin varmasti voittanut, mutta otin flippilinjan ja kärsin siitä.

Tähän väliin tuli ruokatauko, joka oli erityisen turhauttava, koska äskeinen peli painoi vain takaraivossa ja halusin vain päästä 3-1 tilanteeseen ja saada mielenrauhani takaisin. Ruokatunti oli piinallisen pitkä.

4. kierros Janina Kivimäki(Luxchomp/Dialga/Purugly/Roserade/Chatot)

Olisin halunnut kenet tahansa muut vastaani kuin Janinan Luxchompin. Onnekseni Janinan alku oli huono ja itse sain Collectorin. Janina pelasi penkille Azelfin ja Uxien ja hänellä oli alussa Chatot. Tiesin, että voitin jo ottelun, sillä Weavile olisi koko loppupelin ajan täysin turha. Päätin siis lähteä Lost Zoneemaan ja sainkin 9 Pokemonia Lost Zoneen samalla kun Janina päätti lukittaa Purugly G:nsa eteen. 7-8 vuoron nostoyrityksen jälkeen Janina ei ollut muistaakseni onnistunut nostamaan yhtään prizea ja nostin vihdoin Lost Worldin.
3-1


Mielenrauha palautui. 2 ottelusta pitäisi voittaa 1. Pitäisi olla helpommin tehty kuin sanottu. Katsoin pairingseja ja en tiennyt mitä ajatella.


5. kierros Joona Vainisto(Uxie Donk)

Tiesin, että IP pelaa Uxie donkia, tiesin siis, että kyseessä olisi erittäin lähellä autowin. Riittäisi että saan alkuun Gastlyn, Tombin tai sitten IP aloittaa ja saan Collectorin. Nostin alkukäteni ja kirosin. Ei Tombia eikä Gastyla näkyvillä. Collector sen sijaan kyllä. Riittäisi siis, että IP joutuisi aloittamaan. Niin varmaan. Aloitan Azelfilla ja topdeckaan Oddishin. Isken Lock Upin Unown R:n ja toivon parasta. Sitten… Huomaan spiritombin prizejeni päällä. Lasken prizeni – 6. Kädessäni ja pelissä olisi Tomb yhteen laskettuna 8 korttia, eli oikea määrä. Pyydän IP:ta ottamaan bäkkiä, jotta voisin retreatata Tombin eteen, mutta IP ei luonnollisesti suostu. Tombin sain kuitenkin penkille, ja IP:n piti donkata siis jopa 3 Pokemonia. En tiedä, miten onnistuin tiputtamaan Tombin kädestäni, mutta kirosin sitä koko seuraavan IP:n 20 minuutin vuoron ajan.
3-2

Huhhuh. Mieleni teki oikeasti nauraa ja itkeä ja hakata päätäni seinään samaan aikaan. Kaikki tuntui menevän tänään päin seiniä. Olin mokannut varman match-upin flippituuriini luottamiseen ja hävisin autowin match-upin idioottimaisten sekoilujeni takia. Mitäs seuraavaksi…


6. Romeo Leinbaum(Gyarados/Mew)

Lähdin Lost Zoneemaan jälleen erittäin hitaasti, mutta onneksi sain Karpin Lost Zoneen, sillä Romeo jätti sen käteen. Päätin myös tietenkin käyttää Azelfin Mespritin Psychic Bindin läpi, jonka Romeo huomasi vasta kun olin katsonut prizeni. Noh Kivikero tulee ja sekoittaa prizeni. Facepalmasin urakalla, oloni oli kuin vuoden 2008 MM-kisoissa kun meinasin mokata Glaceonilla GG:ta vastaan kun käytin Cosmic Powerin Psychic Lockin läpi. Sain kuitenkin 6 Lost Zoneen ja julistin itseni voittajaksi. Huokaisin.
4-2


Tänään ei ollut minun päiväni, tiesin sen tasan tarkkaan. En tiedä mistä kaikki sekoilu ja hitauteni tänään johtui, mutta olin lähes varma, että tämä turnaus ei tulisi päättymään hyvin.


Top16 minun ei tarvinnut jännätä, koska tiesin, että olin jatkossa ja kun katsoin pairingseja olin suht helpottunut.


Top16 Kim Roos(LostVileGar)

1. Ottelu

Ensimmäinen ottelu turnauksessa Kimia vastaan muistaakseni koskaan. Emme olleet koskaan pelanneet aikaisemmin samassa ikäluokassa. Match-up on huomattavasti puolellani ja vaikka Kimin alku on jumalainen omaani verrattuna(Lost Zone hänelle 4-0) yhdessä kohtaan, tiedän että peli on hallussa. Lähden itse Lost Zoneemaan Set-Upin tehtyäni ja yhtäkkiä Kimin kaikki Haunterit ovatkin Lost Zonessa ja hän ei saa Genkkua enää pystyyn.
1-0(5-2)

2. Ottelu

Saan T1 Gengar Primen Lost Zoneemaan ja alkukäteni on semihyvä, joten olen varma, että voitan. Katsoin vielä, että lost Worldini on prizeissa, joten se on helppo saada tarvittaessa. Unohdin kuitenkin katsoa yhden tärkeän jutun – missä Azelfini on! No prizeissa tietenkin. Voi….Kim saa 6 ukkelia Lost Zoneen ja Lookeroin hänen Lost Worldinsa,. Pyrin itse nostamaan Azelfin prizeista, jonka vihdoin saan. Sitten tarvitsen enää Psychic energian. Yritän nostaa sitä 5 vuoroa – turhaan ja Kim nostaa vihdoin Lost Worldin ennen kuin nostan 4-5 Uxien jälkeen yhtä Psy enua…
1-1(5-3)

3. Ottelu

Olin turhautunut ja aikaa oli niin vähän, että tiesin, että ottelu tulisi menemään prizeihin. Alkuni on hyvä collectorin kanssa ja laitan Kimin aloittamaan. Yksinäinen Unown Q…. Pelaan Collectorin ja donkaan Q:n. Kimillä ei ollut kädessä muuta kuin energiaa ja Gengar Prime. PP.

2-1(6-3)


Minulle tullaan sanomaan, että saan seuraavaksi vastaani DH:n, joka ei ole hävinnyt vielä yhtään ottelua turnauksen aikana. Olin hakannut Gigaseja paljon aikaisemmin, mutta jostain syystä oloni oli jälleen epäitsevarma.


Top8 Tomi Sjöblom(Regiggigigigiggas)

1. Ottelu

Saan ok alun, paitsi, että nostan Collectorilla ja Uxiella vain energiaa. En syystä X etsi TuplaTombia, DH saa Beltin Gigasille, jonka tiedän koituva turmiokseni, ellei hän lähde leikkimään sankaria Gigasillaan Genkkuani päin. En saa Twinseja toimimaan, koska DH saccaa joka vuoro ukkeleitaan, ja huomaan, että teoriassahan minulla on mahdollisuus, sillä saan prizeja, vaikka en teekään mitään. Joudun uhraamaan Vileplumen ja en saa toista pystyyn, Warp Pointilla DH pystyy siis saamaan viimeisen prizen. Warp Point oli DH:n prizeissa, mutta surkeilla nostoilla DH sai kuitenkin prizensa.
0-1(6-4)


2. Ottelu

En voinut olla ajattelematta, että DH ei ollut hävinnyt edelleenkään yhtään ottelua turnauksessa. Päätän mennä toisena. DH aloittaa Gigasilla ja antaa energian. Pelaan idioottina Chanseyn penkille(!Mitä oikein mietin!). Etsin tuplatombin ja Darkness Graean. Huomaan, että DH ei tee muuta kuin liittää energian ja huomaan mahdollisuuteni. En lähde rakentamaan Plumea vaan luotan, ettei DH nosta mitään. Kehitän genkun ja liitän enun. dh tuo eteen Blisseyn ja kiroan miksi edes pelasin sen penkille. Onneksi kädessäni on Seeker ja retreattaan Blisseyn Unown Q:n kanssa ja Seekeroin sen pois. Tuon Tombin eteen ja annan vuoron. DH nostaa kortin, drag offaa jotain ja liitän Unown Q:n ja tuun Poltergeistaamaan – tarpeeksi trainereita.
1-1(7-4)


3. Ottelu

Olin jälleen elossa, mutta alkukäteni on karmea. Saan sentään Pitch Darkin ja DH näyttää kätensä. energia, energia, energia, energia, energia, energia, Giratina…Lol. Let Loose ja saan jumala käden. DH ei nosta edelleenkään mitään ja saan oman Set-Upini huomattavasti DH:ta paremmin. Tulen leikkimään Poltergeist Genkulla ja DH saa lopulta Gigasin pystyyn. Tämä ottelu meni mallioppisemmin minulta, sain Warpattua Plumet pois edestä ja Level downattua Gigasin. Ratkaisen pelin kun DH Zen Bladee Fainting Spell Genkkuni hengiltä. Katson kättäni ja mietin. Järkevintä olisi, että jos en topdeckaa energiaa tai Gengar Primea en saisi penkillä olevaa Gigasia alas(menettänyt 60). Jos saisin Gigasin alas, DH:lla ei olisi pelissä kuin Uxieita. Jätän siis Fainting Spellini heittämättä ja moni – DH mukaan lukien varmasti ihmetteli, että wut. En topdeckaa mitään järkevää – yllättäen – ja etsin Twinsilla mitä tarvitsen. Tapan Gigasin ja otan Genkku Primen Spreadilla vielä loput prizet. Hyvät pelit!
2-1(8-4)


Huhhuijaa, seurailen otteluita ja huomaan, että näyttää että Topeissa on enää Luxchompeja ja minä. DH onnitteleekin minua Suomenmestaruudesta ja poistuu takavasemmalle. Odottelun jälkeen pääsemme pelaamaan Top4:aa, jossa toisessa pöydässä oli Karri ja Tom. Olin erittäin yllättynyt siitä, että kumpikin heistä oli näinkin pitkällä huomioon ottaen menneet turnaukset. Leikittelin ajatuksesta, jossa pelaisin Tomppaa vastaan(lol, milloinkohan viimeksi), mutta sitä ennen pitäisi keskittyä Eeliksen voittamiseen.



Top4 Eelis Peltola(Luxchomp)

1. Ottelu

Eelis onnistuu tuhoamaan Gloomini ja en saa trainerlukkoa ollenkaan. Totean, että Eeliksellä on niin karmea käsi, että taidanpa tyytyä Lost Zoneen Poltergeistin sijaan. Lähden Lost Zoneemaan ja saan twinseilla 3 Seekeria käteeni. Heittelen ukkeleita Lost Zoneen ja voitan suht helposti, vaikka en trainerlukkoa saakaan.
1-0(9-4)

2. Ottelu

Turnauksen paras alku. Saan T2 Poltergeist Genkun ja Vileplumen ilman Twinseja. Eeliksellä ei kuitenkaan ole kuin läjä trainereita kädessä. Totean siis, että noh, Seeker Genkku Prime sen sijaan. Tulen T3 Lost Zoneemaan ja näen Eeliksen karmean käden. Saan Dialgan Lost Zoneen, Eelis katsoo korttejaan ja toteaa ”Jaksatko pelata?”. En totisesti jaksanut ja sanoinkin Eelikselle, että enköhän pääse pelaamaan Luxchompia vastaan sitten finaalissa ihan tarpeeksi. Eelis scooppaa.
2-0(10-4)


Olin luottavainen finaalin suhteen oli vastassanu Karri tai Tom. En tiennyt kummankaan pakastaan oikeastaan mitään, mutta Luxchompin pitäisi olla yksi helpoimmista match-upeista Gengarille. Tom voitti piti vähän taukoa ottelunsa jälkeen, menimme pöytään, saimme 75 minuuttia finaaliaikaa ja aloitimme. Taisimme tavata finaalissa viimeksi joskus vuonna 2007.


SM-FINAALI Tom Roos(Luxchomp/Weavile)

1. Ottelu

Alkuni oli ok, sain Collectorin, mutta sen jälkeen en nostanut enää mitään. Paino sanalla mitään. En muista ottelusta paljoa ja haluaisinkin nähdä videot finaaleistamme, sillä kiinnostaisi ehdottomasti nähdä ottelun kulku. Muistan vain sen verran, että prizeissani oli 2 Twinsia ja jotain muuta tärkeää, joten annoin 4 prizea Tompalle eteen. Lähdin Lost Zoneemaan ja en aivan ehtinyt saada Lost Zoneen 6, ennen kuin Tom rämpi viimeiset prizensa.
0-1(10-5)

2. Ottelu

Ensimmäiseen otteluun oli mennyt luvattoman kauan. Olisin voinut scoopata, mutta ajattelin että mahdollisuus olisi. Noh, nostan toisen ottelun alkukäteni ja revin lähinnä tukkaa päästäni ja sydäntä rinnastani. Gloom, Oddish , ja Oddish ja energiaa. Hhöghöghöghögö. Tulen jossain t2-3 returnamaan Blisseylla kortteja. Käytän Collectorin ja oikeasti meinaan scoopata. Prizeissani lojuu Azelf, Crobat G, Gengar ja 2. uxieni. 1. Uxie kuoli n. T4. En pysty millään muulla kuin Twinseilla nostamaan kortteja, oikeasti mitä piip. Annan jälleen 3 prizea eteen ennen kuin saan Genkku Primea eteen heilumaan. Blissey kuitenkin häiritsee Tompan ajatuksia sen verran, että hän tekee pari turhaa iskua, koska ei laske Nurse Callia. Saan tällä juuri tarpeeksi aikaa Vuorokorteille, Seekereille ja Twinseille ja kuin ihmeen kaupalla revin Tompalle 6 ukkelia Lost Zoneen. UGH!
1-1(11-5)


3. OTTELU

Aikaa on liian vähän. Aloitan Gastlylla ja Uxie kädessä. Tom laittaa minut aloittamaan. Ihmiset huutavat valkokankaalla Unown Q:ta ja sieltähän se tulee, Tom avaa yksinäisellä Unown Q;lla, aivan kuin veljensä. Yritän nostaa Uxiella jotain, millä voisin donkata, mutta turhaan. Tom:lla on Collector kädessä, joten Pitch Darkistani ei ollut tarpeeksi haittaa. Tom set-uppaa ja itse kidun. Kädessäni on n. 13 pokemonia, oujee. Aikaa huudetaan 10 ja Tom johtaa 3 prizella. Penkkini oli täynnä ja olin luovuttmassa, koska ei ollut merkkiäkään Twinseista, joilla saisin jotenkin SF Genkun peliin, jotenkin kuitenkin sain sen antamatta ilman turhia prizeja eteen. Jouduin samalla nopeuttamaan peliäni järjettömästimaa peliä,sillä Lost Zone ei nyt riittänyt. Sainpa ainakin järkeviä Pokemoneja Lostiin. Kuten bronzong G:n. Lähden juoksemaan vuorojani ja huomaan 3 twinsia olevan prizeissa(WWTTTFFFF????). Mistä näitä prizeja oikein tulee, siis ihan oikeasti. Saan, jotenkin säästyttyä turhilta tapoilta ja saan SF genkun ottamaan prizeja. Poltergeistilla saan tarpeeksi damagea. Nostan prizen, Tom pelaa vuoronsa, nostan kortin, pelaan twinsin ja Level downaan ja isken. Tom nostaa kortin, pelaa vuoronsa ja antaa vuoron. Minun on pakko ehtiä ottamaan prize ennen kuin aika huudetaan. Lyön twinsin pöytään huudan jotain sekaisin Level downia ja Poltergeistia, nostan prizen ja Tom ja Kivikero tuijottavat ihmeissään mitä tapahtui. Aikaa ei huudeta, joten jöö. Tom saa vuoron ja aika huudetaan, fufufufuuu. Olen 2 prizea jäljessä ja minulla on 2 vuoroa aikaa. Tompalla Weavile G Dark enun kanssa penkillä, joten olin lähes varma, että flippiin mennään. Snnipuun 60 Luxraylle penkille, enkä nosta prizea. Tom nostaa kortin, ei tee mitään ja antaa vuoron. Huokaisen helpotuksesta, vuoro 3. Minun pitää ottaa 2 prizea. Mietin tarkkaan. Minun pitää Level Downata Luxray, Level downaan. Nostan prizen. 1 Prize. Katson Tompan penkkiä. Weavile Dark enun kanssa, Lucario GL sekä garchomp C LV.x. Poltergeistaan ja katson Tompan kättä tietäen, että flippiin mennään, jos DCE löytyy. Tomppa näyttää kätensä, dCe löytyy, mutta Basicit puuttuvat. Bebe löytyy, Tom nostaa topdeckinsa ja miettii, tiesin, ettei sieltä tullut Collector. Voitinko oikeasti, mietin. Tom pelaa Beben ja tiesin, että se oli siinä. Tom unohti, että Bronzong G oli Lost Zonessa, ja etsii Bebella jotain katsoo hetken pöytää ja kättelee.
2-1(12-5)


!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En käsittänyt ottelun päätyttyä mitä oikein tapahtui. olin valmis scooppaamaan moneen kertaan. Ja kuulemma suurin osa ihmisistä oli muutenkin varmoja, että häviäisin. En usko, että 5 minuutin kohdalla kukaan enää uskoi voittooni, minä itse vähiten.

Voitin kuitenkin järjettömien evotusten, käsittämättömän huonon tuurin ja hirveän tiukkojen pelien jälkeen viidennen Suomenmestaruuteni. En ollut parhaimmillani turnauspäivänä, mutta periaatteessa olen kiitollinen siitä, että pakkani ei toiminut ihan niin hyvin kuin aikaisemmin. Uskon, että finaali ei olisi mennyt niin tiukalle, jos kaikki olisi mennyt niin kuin Strömsössä, mutta tänään ei mennyt mikään sillä tavalla.

Voittoni hyödytti myös montaa muuta ihmistä, kuin itseäni. Isto pääsee pitkän tauon jälkeen pelaamaan MM-kisoihin. Jouni saa MM-kisa inviten ehkä jopa 17. sijalta! Matius veti itselleen inviten, josta olen erityisen iloinen, koska Matiuksen koko kausi ennen Machampiin vaihtamista oli mennyt erittäin alakanttiin. Miska sai myös invitensa, joten team Hyvinkää on valmiina MM_kisoja varten. Ainoana takapakkina on Annin todennäköinen ranking inviten menetys, mutta toivotaan nyt parasta kunnes asia varmistuu Heinäkuussa.

Finaalin jälkeen oli harvinaislaatuista, kun ihmiset pyysivät minua heittämään nimikirjoituksia kortteihinsa. Viimeksi jakelin nimmareita 2008 MM-kisoissa kun rölläsin itseni Top8:n Glaceonilla. Oli hienoa kuulla, että ihmiset oikeasti katsoivat finaalia seinältä videoituna. Itse ainakin haluan nähdä finaalin videon erittäin innolla.

Menimme vielä Hesejatkoille, ja sieltä Miskajatkoille. Menin nukkumaan kai 4 yöllä? Ja heräsin 7 aamulla – starscreamiin? Pelasimme Dominionia, jossa sitten olikin parempi nostotuuri ja voitimme Annin kanssa suurimman osan matseista, Miskaa, Matiusta, pakkista ja Juliaa vastaan. Toivottavasti en kuluttanut MM-kisojen tuuriani tuohon

Plussat ja miinukset:

+ Voitin 5. suomenmestaruuden
+ Miska sai ehkä inviten
+ Järjettömän tiukat ottelut
+ Nousin 2 toppimatsissa voittoon ensimmäisen ottelun hävittyäni
+ Tiukin turnaus koskaan
+ 2 rauhoittavaa ja ratkaisevaa byeta
+ Marttikalla voitti Seniorit – vaikka oli droppaamassa
+ Suomelta lähtee erittäin paljon Mastereita MM-kisoihin
+ GS-on MM-kisat
+ Kaikki, jotka pyysivät nimmareita ja kannustivat minua
+ Kaikki, jotka pelasivat minua Fantasy Teamissaan ylihinnastani huolimatta
+ Turnausjärjestäjät
+ DH ei tullut turnaukseen krapulassa/kännissä
+ Kuvaajat SM-kisoissa
+ Miska ja Hesejatkot
+ Epätoivosta voitonriemuun parissa sekunnissa, monessa ottelussa
+ Koko kausi
+ 1000 dollarin stipendi ja maksettu Amerikan matka
+ Sinulle, kun luit tämän raportin
+ Kaikki, jotka uskoivat minuun koko kisan ajan
+ Onnistunein raporttini pitkään aikaan


- Matius ei saanutkaan invitea
- Evosin luvattomasti
- Pakka ei toiminut ollenkaan
- Donkit
- Aivot eivät toimineet useimmiten toppien ensimmäisessä ottelussa
- Joku ylempi voima vastusti voittoani kaikilla mahdillaan
- Anni menetti todennäköisesti ranking invitensa


Minä kiitän ja kuittaan tältä kaudelta. Seuraavana vuorossa intensiivinen puolentoistakuukauden pääsykokeisiin lukeminen ja sitten uusin voimin GS-onin aikaan. Seuraava raporttini tuleekin tuomaan lämpimiä tuulahduksia San Diegon auringon lämmöstä. Mieluusti tuomisena 3. suomalainen maailmanmestari. Kiitos vielä kerran kaikille tästä kaudesta ja kommenttia saa heittää.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Poweri » 08.05.2011 22:35

Aivan mahtava raportti! Onnittelut SM -voitosta!
GS-On MM-kisat tulevat olemaan mielenkiintoiset.
Avatar
Poweri
 
Viestit: 63
Liittynyt: 01.11.2010 15:06
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Juusto » 08.05.2011 22:48

<3;__________;
Sait mut itkemään ekaa kertaa 10 vuoteen, dude.
Viimeksi muokannut Juusto päivämäärä 08.05.2011 23:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja JayEm » 08.05.2011 22:49

Wau, jaksoin jopa lukaista rapsan
Grätsit SM-voitosta, ja onnea sekä pääsykokeisiin että MM-kisoihin!
...olisi pitänyt kuulla Blisseystä Gengarissa aiemmin.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 08.05.2011 22:52

GG, onnea SM-voitosta. Kun katsoo koko kautta, niin ei epäilystäkään, etteikö kauden paras pelaaja voittanut.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Roseanni » 08.05.2011 23:01

JEEEEEEEEEE!! Esa voitti jeee!!! >xo Hassua kun luki tota raporttia niin aloin uudestaan tuntemaan sitä kauheaa jännitystä joka oli koko top 16 lähtien. xD Oikeesti kädet hikos monta tuntia ja etenkin finaalin aikana tutisin hullun lailla. Oli kamalaa katsoa selän takana kättä, nostoa ja prizeissä olevia kortteja. Ugh... Kun 10 min huudettiin olin varma, että häviät aikaan. En edes käsitä miten onnistuit vielä voittamaan siitä tilanteesta. Kuka tahansa muu olisi todennäköisesti luovuttanut ja scoopannut. Propsit siitä, että pelasit loppuun, sillä se todellakin kannatti.
Kaikesta kamalan surkeasta tuuristasi huolimatta voitit. Jejeje! MM-kisoissa ja ECC:ssä voittoa ei herunut pitkälti tuurin takia, onneksi nyt herui. Meni oikeaan osoitteeseen, todellakin! :D
Tänä vuonna sitten voitat MM-kisat, eikös vaan?!?! Oot PARAS!! ;___; <3 Tyksin.

Noniin, enköhän ole jo tarpeeksi hypettänyt....
Niin ja..

"Jee olin miinuksissa!!"
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Tonu » 08.05.2011 23:19

Todellakin oli sen verran näyttävä kausi Esalta, että oikea henkilö vei SM:t. Rapsaa lukiessani en tienyt edes, että teit noinkin suuria inhimillisiä virheitä joita tunnuit jäävän katumaan. Lisäksi ihan käsittämättömän huonot prizet onnistuit saamaan prizeihin top-cuteissa. Oli kyllä aikamoinen ihme, että sait tehtyä comebäkkejä toivottomattomista tilanteista.
Nyt meet sinne San Diagoon nappaamaan jo sen sulle kuuluvan MM-tittelin!

PS: Pyysin sulta nimmarin kanssa pari kuukautta aiemmin Turun STP:ssä. :>
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja aono » 08.05.2011 23:29

Yhdyn tosiaan ylläoleviin kommentteihin, kauden selkeästi paras pelaaja voitti, että ihan ansaitusti tuli tänä vuonna SM titteli pokattua. Oli kyllä harvinaisen huono tuuri prizejen kanssa! Uskomattomia comebäkkejä tosiaan tuli tehtyä! Oikein paljon onnea voitosta ja onnea sinne Känädään!
Oli ihan jepat hese ja miskajatkot! Hyvät Dominion pelit + laatu sarja DMC yöllä herätti ihmetystä ja naurua!
BW prelikkaa odotellessa!
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja R0xu » 08.05.2011 23:30

Katsoin mielenkiinnolla finaalipelejä ja vähän "kauhistelin" gengarisi kamalan huonoja alkuja.
Isot onnittelut voitosta, vieppä MM:t kanssa ja kiitos nimmarista xP

Miskajatkotkin olivat hienot ja kai tykkäsin animeyöstä?
Starscream tosiaan hieman riehusi aamulla.
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Steve » 08.05.2011 23:36

Onnittelut! Harmi etten päässyt katsomaan toppipelejäsi, intensiivistä ainakin näyttää olleen : D. Muutenkin kun pelejäsi kattoo, niin oppii itsekin pelaamaan tilanteita oikein jatkossa. Etenkin kun on laputellut suht. vähän, niinkuin minä tällä kaudella.
Hienosti selviydyit peleistä ja Rohan-rölleistä! Niin ja tälläsiin kysymyksiin (lainaus sun raportista):

"Vastustaja: Oletko hyväkin pelaaja?
Minä: Ihan hyvä joo.
Vastustaja: Ootko maas parhaita?
Minä: Joo, oon parhaiden joukossa."

,vastaat sit ainakin seuraavan kauden ajan nöyrästi et oot paras, eikö?
Nojoo~~~
Steve
 
Viestit: 16
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Lars » 09.05.2011 00:25

Jes jes hyvä Esa! Mähän sanoin, että aina sä kuitenkin voitat. : > Vaikka täytyy myöntää, että viimeinen peli oli kyllä niin jäätävän ahdistava, etten voinut katsoa loppuun! Oli myös huippua Miska-jatkoilla, tamburiini-rape-animea ja Dominionia, joka olikin just hyvä peli. : D Sisäinen kellosi kyllä lievästi heittää, koska nukahdettiin kuuden aikaan. Lol.
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 09.05.2011 00:29

Kunnia sille jolle se kuuluu, mieletöntä sarjaa kyllä oot taas tällä kaudella vetäny. Toivon vilpittömästi, että mm-kisoissa pp-kerroin on sulla kerrankin inhimillisellä tasolla ja löydät itsesi, ansaitusti, viimeinkin finaalipöydästä.
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja aono » 09.05.2011 00:29

reps @ tamburiini-rape-anime
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 09.05.2011 00:30

GJ. Oli hienoa nähdä, että et aina nosta kaikkea niin helposti! Yleensä kortit vaan nousee siihen kohtaan, kun niitä tartteet! Hyvät pelit vedit.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Hero » 09.05.2011 00:35

Jippii, olen taas plussissa!

Joo, mitä tuli katsottua viimeistä matsia, sinun olisi pitänyt hävitä.. No mut, mites muutenkaan kuin kusettamalla voitetaan. GJ!
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja McKettu » 10.05.2011 20:04

Vaikeuksien kautta voittoon on hermoja repivää. Noilla peleillä osoitit olevasi mestaruuden arvoinen. Sydämelliset onnittelut!
Avatar
McKettu
 
Viestit: 86
Liittynyt: 22.10.2010 10:04

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Blueblue » 12.05.2011 14:10

Onnea voitosta!
Blueblue
 
Viestit: 8
Liittynyt: 08.04.2011 18:16

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Revo » 17.05.2011 23:27

Steve kirjoitti:Onnittelut! Harmi etten päässyt katsomaan toppipelejäsi, intensiivistä ainakin näyttää olleen : D. Muutenkin kun pelejäsi kattoo, niin oppii itsekin pelaamaan tilanteita oikein jatkossa. Etenkin kun on laputellut suht. vähän, niinkuin minä tällä kaudella.
Hienosti selviydyit peleistä ja Rohan-rölleistä! Niin ja tälläsiin kysymyksiin (lainaus sun raportista):

"Vastustaja: Oletko hyväkin pelaaja?
Minä: Ihan hyvä joo.
Vastustaja: Ootko maas parhaita?
Minä: Joo, oon parhaiden joukossa."

,vastaat sit ainakin seuraavan kauden ajan nöyrästi et oot maailmanparas, eikö?

Fix'd.
Avatar
Revo
 
Viestit: 55
Liittynyt: 01.11.2010 13:38

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja Suicu Azul » 23.05.2011 11:34

Luin raporttisi (nyt vasta juu) ja olin yllättynyt siitä miten tiukalle turnauksesi meni. En ehtinyt tuomaroinnista seurata pelejäsi ollenkaan, ja eräällä tavalla melkein ilahduttaa että sait oikein tapella voitostasi tälläkin kertaa. Voitto tuntuu yleensä paremmalta silloin? Varsinkin finaalipeli tuntui menevän tosi tiukalle, todennäköisesti siksi että molemmat pelaajat pelasivat todella hyvin.
Ehdottomasti lukemisen arvoinen raportti, ja tosiaan se epätoivon tunne välittyy aika hyvin lukijalle. Hymähdin myös bye-kierrosten selostuksille. Sinulla tuntui olevan kauhean huonot prizet koko turnauksen aikana :o
Harmi myös että Annille kävi noin SM-kisoissa, kun koko kauden rankingit kuitenkin olleet menossa siihen suuntaan että pääsee. Lähdette varmaan kaikki kuitenkin?

Ja vielä kysymys : D
Spoiler:
Tämä ottelu meni mallioppisemmin minulta, sain Warpattua Plumet pois edestä ja Level downattua Gigasin. Ratkaisen pelin kun DH Zen Bladee Fainting Spell Genkkuni hengiltä. Katson kättäni ja mietin. Järkevintä olisi, että jos en topdeckaa energiaa tai Gengar Primea en saisi penkillä olevaa Gigasia alas(menettänyt 60). Jos saisin Gigasin alas, DH:lla ei olisi pelissä kuin Uxieita. Jätän siis Fainting Spellini heittämättä ja moni – DH mukaan lukien varmasti ihmetteli, että wut. En topdeckaa mitään järkevää – yllättäen – ja etsin Twinsilla mitä tarvitsen. Tapan Gigasin ja otan Genkku Primen Spreadilla vielä loput prizet. Hyvät pelit!
2-1(8-4)

Miksi et flipannut fainting spelliä? en jotenkin ymmärtänyt tekstistä.

Kiitos raportista ja onnea upeasta turnaussijoituksesta!
Vaihtolista
Dropbox +250MB tästä linkistä
Myyntilista
- Tyhjiä boostereita myynnissä base setistä asti.
Avatar
Suicu Azul
 
Viestit: 357
Liittynyt: 31.08.2010 21:42

Re: Epätoivon eepos

ViestiKirjoittaja R0xu » 23.05.2011 11:57

Tilanne olisi ilmeisesti mennyt prizeissä tasatilanteeseen eikä twins olisi silloin toiminut, jolla Esa sitten sai haettua cursed droppiin kamat, millä sai 40hp jäljellä olevan gigasin alas, eikös?
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Seuraava

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron