Sm-kisat

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 12.05.2011 16:46

No siis itseltäni stoori ja taisto sm-kilpailuihin lähti kevään Br tunauksien väännöstä. BR-turnaukset menikin ihan kiitettävästi 2/3 Victory joista toinen Tuli VileLostGarilla ja toinen Machampilla vähän kyseen alaisten finaalien jälkeen... No mutta Gengar tuntui hyvältä alla, koska sen "tuntuma" oli hyvä ja tilanne ymmärtäminen oli tosi hyvä kunnes ESa spämmii jotain pelaa machoo voit voittaa vaan sillä ja liutan syitä. Syyt olivat hyviä ja perusteltuja esim. on parempia lostgarpelaajia ja Luxchompissaa häviit mirrorin nikolle. Lopputulos: olisi turnauksen kannalta ollut helpompaa pelaa Lostgaria tai LuxChomppia ja Top 4 olisi ollut saavutettavissa, joten propsit menevät Esalle. Mut ei sitä ennen turnausta voi tietää miten siellä menee pelit joten myös kiitokset esalle, että pääsin sluipailemaan Sm-Kisat. Siis toisin sanottuna peli ei ollut parasta Macholla verrattuna mitä se olisi ollut LuxChompilla(ketuttaa että en pelaannu kun kuuluu lemppari dekkeihin). Luxchompillahan olin vääntänyt Citari voiton (Ks.Froslass) ja ECC:n 6-0 Swissit pudoten Giant Tail...Tailsiin ja Fainting Spell Flippiin. (Eihän VileGaria vastaan tulla iskemään giant tailia, mutta jos alussa ja sudarissa on Dragonite, Trainereita ja 2x DCE niin). Top cuttauksiin liittyi myös aika paljon tuuria esimerkkinä Ecc:n kuudes kierros jossa sain unown Q:n alkuu ja kaveri Uxie ja Cyrys
kaveri tuulettaa kun käyttää cyryksen, mutta huomaa KAIKKIEN Enujen olevan prizeissä ja pelaa Bat turnin. Top Deck seeker joo olin iskenyt Quulla jo uxieen joten seeker donkkasin t2 unown Quulla jolloin tunsin ylpeyttä ja kunniaa, samalla kun näkee kaverin ilmettä. Mut just tollasia pullamunkeroita on ollut kaikissa turneissa jossa olen top cutannut joten voin myöntää sen että olen osittain tuuripelaaja, en pärjää ilman tuuria, mutta se ei pelkästään ole pärjäämisen pohjana on siellä taitoakin.

Koko kauden tiivistyksessä ei ole kummallista, paitsi olen huomannut sen että isto ragee vieläkin Top 16 kuuluisasta evosta, mitä olisi tapahtunut jos olisin ollut miska? Toinen Seikka on ollut se että kaikki kiinnostus kaikkeen on heikentynyt ja Pokemon ei kiinnosta, jos ei tule top cutteja. Alkukauden BR-turnaukset eivät olleet niin läpiajoja joita niiden piti olla ja Heikki sai parhaan pelaajan maineen, jonka vei laukunkantajani viime wordlseistä. Mitä minä ilman Johannksen laukunkanto apua voin pärjää worldseissä. Kauden aikana jouduin myös kokea normielämässä suuria ongelmia riitoja, tappeluita ja muita henkilökohtaisia ongelmia, joita jotkut tämän rapsan lukijat tietävät, koska temperamenttinen asenteeni johtaa minut outoihin tekoihin ja hlöt jotka lukevat rapsaa ja tietävät näistä ongelmista niin pyytäisin ystävällisesti pitämään päänsä kiinni... No nuo hehkui suoraan pelaamiseen, mitä enemmän ongelmia sitä parempaa pelaaminen. Jostainhan sitä mielenrauhaa piti hakea ja koneen ollessa minulle ei niin kovin tärkeä ja kavereiden pitkien etäisyyksien ja riitojen takia piti pelata POKEMONIA.

Positiivistä kaudessa oli
+Heikki,Johannes,Tatti,SL,Tonu,Esa,Tri ja idolini REVO(ja tietenkin muut henkilöt jotka olivat kivoja)

Suurin miinus oli
-Ei oikein panostusta niinkun viimekaudella

Viimeinen viikko ennen SM-kisoja meni kokeisiin lukiessa ja pelaamis saldo jäi perjantain tuusulan hätäkokousta lukuun ottamatta nollille. Ärsytti Tommin asenne siinä, että minun pitäisi uhrata tunteja harjoitus ajastani tehdäkseni henkilöille joita en edes tunne niin pakkoja no tein sitten JUHANALLE, joka on kelpo tyyppi niin pakat.

Illalla Pakkasin kamat (NOT) ja Mietin mitä eväiksi ja päätin otta kivennäis vettä ja välipalapatukoiita. Toinen vaihtoehto oli ES ja Karjalan piirakat mutta olin ES-lakossa niin en voinut valikoida numero kakkosta.

LAuntai aamuu .... Oi kuulen jo sen tänään on sm-kisat! Innostus severti korkealla että kastuin aamulla unenlahjojeni takia mukavat pyöreät 12 Tuntia tuli nukuttua. Aamulla sitten luin senioreille mastereiden aikataulun ja olin ihan PP kun tulin paikalle. Sit pyörin paikanpäällä pääasiassa pottujen kanssa, jotka olivat saapuneet paikalle jo ajoissa.

Myöhemmin kun Johannes aka laukunkantaja ja Mikko Aarnos aka senior sinilintu olivat saapuneet paikalle niin pääsin puhumaan siitä että marion voi vetää läpi viidessä minuutissa ja huomasin että missäs niko kun egoa ei ole näkynyt missään. Äijä oli muutenkin hiljainen koko päivän kiitokset siitä nikolle ja siitä että asenne oli kohdallaan ja niko oli normaalia parempi jätkä, samaa käytöstä jatkossa. Mut sitten Deck Check... Kivi enu ei mennyt läpi ja täysin ymmärrettävästä syystä olin ihan evo sen enun kanssa. No sain sitten revolta....Pinkin vaihto sleevin siis!

No eiku pelit pyörii

Round 1 Awarded bye
Jee Räty pelas marioo ja Johannes jotain mitä on vaikea arvata. Nikonkin feilaukset oli mariossa kivoja.
1-0

Round 2 Ökä Vs Joku? (Machamp vs MewDos)
Jee alku lähtee normaalisti saan t2 Plumen pienen munkin jälkeen ja set uppailen rauhassa. No set uppini oli enu pulan takia ihan kivan hidasta ja tulen peliin mukaan vasta 6-2 Tilanteessa. Lookeroin hänen katensä jolla hän olisi voittanut no sain macho primen buildattu iskemää Champ Busteria ja gyärat lähti kahkolla. Tulee mewi vasta lost zonettaa Vika gyära prizeossä ja buildaan mun trollfacen ja iseken mewin kumoon. Kaveri käyttää kollektorin ja huomaa combiin ollen prizeissä ja azelf diskissä buldaan nytten coolfacepalmin ja sitten vaan isken sen 120 4 vuoroa ja kukaan ei kestö sitö niin voitan.
2-0

No Ruoka taulla menen rölläämään Johannesta,Niko,Heikkia ja muita gööpeopleja ja vedän luonaani 2 väli pala patukkaa ja 2 lasia vettä normaalin joka kierroksen jälkeisen 1-1 suhteen sijaan pian se rundi alkaa jo

Round 3 Ökä vs Tommi (Macho vs Honkrow/Garchomp C/Luxray GL/Entei Raikou legend)
Pakkahan oli omaa käsi alaa joten tiesin jokaisen siirron mitä sillä pitäisi tehdä missäkin matchupissa. Erityisesti tässä tuun take out macholla ja jätän tompin henkiin taktisen kympin takia no tulee niinkun pitäisi tulla honkku peliin ja ottaa machon alas, mutta hei Machohan tekee nytten 110 Damagea ja lyhyelläkin matikalla laskee että 110-20=90 no rushaan taas macholla jonkin aikaaa kunnes tulee Erli ja jään bätin päähän ja diskissä bätti tommi käytti aaronin ja haki 1-1 luxrayn ja huomas evotuksen-Ei päkkkiä no voitan konokkaamalla erlin
3-0

Eipä aikaakaan kun tulee seuraavan kierrokesen paringsit kun meni ottamaan välipala patukoita ja vettä.

Round 4 Ökä vs Heikki (Macho vs LostGar)
No alkuni oli nyt semmone alku että heikki pääsee buldaa 2 Genkkua peliin ennen kuin itse päässyt iskemään Champ busteria. No taas lähtee Champ Busterilla rushaaminen joka onnistuu hyvin ja olen voittamassa pelin, mutta tietty ongelma tuli. Toinen MachoPrime Prizeissä ja minulle tuli enu pula ja kun Machamp Primeni lensi lost zoneen olisi minun heitettävä hurricane Punchista 3heads
no tuleee 2 fuu ja sit Seeker Ja poke lostiin ja kysyn lost worldia no sehän on scuup
3-1

Sen mitä huomasin, että nostoni oli pepusta kooko turnauksen ajan ja oli vaan ajan kysymys milloon häviän pelin siihen.

No Paringsit tulevat huokahdan helpotuksesta näkiessäni tuuslalaisen hepun ja ihmettelen hänen voittoaan.

No kummiskin

Round 5 ökä vs Juhana (VileChamp vs DonkKindra)
Kaverin pakassa over 9000 traineria. Saan T2 Plumen ja T3 Machon iskemään Champ Pusteria (Engiiner Ja Regirock kool) no sitten 120,120,120,120 kun vastahyökkäystä ei tule ja silloin kun kaveri sai tehtyä jotain niin heitin lookerin, josta kaveri nosti kivasti 5 traineria.
4-1

Jeee peli ollut nopea no seuraavaa pukkka

Ökä vs Jari laakko (Machamp VS Machamp)
Saan Smeargle alulla t2 Gloomin ja Machon, koska kaverin macho oli sellanen turbo. Kaveri kivasti top dekkaa reversalin ja siitä kivasti tulee headsi ja mukavasti gloom kuolee ja kivast meinaan kiroilla... No sitten momentin jälkeen prizen vaihtoa tasasesti, mutta ongelmaksi koitui että hänellä oli beltti... No peli etenee siihen tilanteeseen että prizet 1-2 hänelle ja minulle riittää hänen champpinsä knokkaus. Katon lookerilla käden ja huomaan no dce all right oma käsi menee ja crusching Punch Dce roskiin. KAveri top dekkaa DCEN ja Crushing punchaa. No Itse nostan ja isken Crushing punchin ja huh onneks ei ole DECetä. No Top deck DCE ja Crushing Punch sanoo moimoi... Oli kyllä kiva fiilis pelin jälkeen Tuuri vastaan Taito ei mennyt kohdalleen. Propsit siitä että äijä pullatti paremmin kuin minä konsanaan. mut thats pokemon
4-2

Tiesin prossieni riittävän jatkoon

Top 8 Heikki VS Ökä (Macho VS Gengar)
No molemmat saa kura alun ja kumpikaan ei saa mitään järkevää set uppia kasaan moneen vuoroon, kunnes hyödynnän smeargleani ja katon heikin käden seeker! Voi kakka heikillä uxie penkillä ja minulla ladattu machoke >__<" no pelaan machopimn peliin DCE kiinni ja pass. Heikki Buldaa Uxie Seekr Uxiella Gangarin peliin ja 1-1 Machoke Lostiin. Fuu No saan peliä hyvin kasaan, mutta toisen Machamp Primen ollessa prizeissä niin pelistä ei tullut mitään ja eipä aikaakan kun heikki saa lost worldin
0-1 (4-3)

Toka peli
Mietin jonkun aikaa mistä leikkaiisin ja xiittasin juuri liikaa sopivasti (Heikin rölläily) ja itse sain T2 Machon iskee Crushing Punchia. Saan prizejä ja heikki set uppaa siinä vaiheessa kun prizet minulle 1-4 ja 2 pokea lostissa heikki scuuppaa
1-1 (4-4)

Kolmas peli
Heti mun T1 jälkeen aikaa jes saan T1 Macho SF:n ja Heikki T2 Gengae SF:n No Take out ottaa tompan alas. Genkku Shadow Roomaa batin kanssa jotain alas okei 5-5. Tuun Macholla (Primellä) genkun alas ja top 4 paikka riippu yhden nopan päättämästä tuloksesta heikki ottaa riskin ottaa minun nopan noppa pyörii kädessä jonkun aikaa meinaan jo itkeä tuskaa kuluu klonks klonks kun noppa pyörii pyödällä siitä tulee tietenkin HEADS ja heikki ei viittinyt edes tuulettaa voittoaan. Tiedän että minulla on aikaa 1 vuoro ottaa vielä prize mutta ainoa joka voi hyökätä on macho SF ja on jotenkin vaikeaa heittää Hurricane punchista 5 Headsia, koska heikin aktiiviseksi pokemoniksi tuli genkku prime...
1-2 (4-5)

Tuli ihan hiton masentunu olo ja onneksi Tommi haki minulle Rodeata ja Karkkia kaupasta. Mieliala down ja up koska Top 4 oli kivat sennut
Tuomo,Heikki,Aarnos,Johannes. Johannes taisteli lähes droppaamisesta itsenä vuoden 2011 mestarikisi!!! Hyvä Johannes!! <3 Aarnos kiva kakkonen varsinkin kun tulin jotain sanomaan finaali pelien aikana ja tuomarit kommentoi sitä pelaajia häiritseväksi mutta aarnos sanoo että: ei välii luuleks et jaksan pelaa finallit kun oon jo hävinny? Tuomarin ilme.
No jään paikalle pyörimään seuraamaan esan matseja ja finaaleita katsellessa tuli trollailtua vähän kaikkien kanssa. Ja Aarnoksen avatessa puustereita niin juhana (se random tuusulalainen) tulee kommentoimaan:" Toi on hyvä poke kun sitä on kiva vetää koko pelin ajan käteen". Repesimme pahasti ja isto tuli taas rageemaan kun oli finaalit. Camoon isto, Esa voi pelata missä tahansa milloin tahansa ja missä melussa tahansa aina paremmin kuin vastustajansa.

Props und Slops
+Aarnos
+Johannes kauden 2011 Pokemon mestaaja
+ Taas kaikki hienot hemmot
+Juhana ja käteen vedon syvällistä analyysiä
+Esa voitti
+Tri sai inviten
+Sain itse Siirretyn inviten (Röll two times a row, here i cume to win! Eiku häh?=D)
+Tommi
+LuxChompin pelaamisen jättäminen sikseen vaikka koko kauden pelannut.

Slops
-Istoo
-Gengar SF
-Akiver
- Zami (Ihan outoo että kommentoi pelisiirtoja kesken pelien!)
-Miska ei ajattele monimutkaisesti
-Anniii ei invitee ja sit rageee esalleeee esaa antaa esaan annille ja anni ei enään ragee

Kiitos kaikille hienoille miehille ja naisille jotka tekivät tästä kaudesta loistavan ja mahdollisen
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Registeel » 12.05.2011 19:47

Onnee top kasista. Et sitten scooppaa, kun saat time extensionin täl kertaa? xD

No kummiskin hyvin pelattu.

Hyvä ettei sua sentään donkattu (tosin et pelannu Q:ta(?)).
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 12.05.2011 20:48

Scoutin pelasin Quuta...
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Tonu » 12.05.2011 22:47

"LOL, luin jonkun seniorin rapsan."

Hyvin pelasit huonoilla nostoilla. Vähän kaivertaa tuo Jarin tupla DCE munkitus varmaa kanssa. Repesin kans tohon "Cyrus - kaikki Basic enut prizeissä" kohtaan. ;D
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 13.05.2011 14:23

Hei, olen propseissa ekana!

"Aarnos kiva kakkonen varsinkin kun tulin jotain sanomaan finaali pelien aikana ja tuomarit kommentoi sitä pelaajia häiritseväksi mutta aarnos sanoo että: ei välii luuleks et jaksan pelaa finallit kun oon jo hävinny? Tuomarin ilme."

PElimme oli vähän härö, kuuntele kommenttiraita nauhoituksesta. Tiesin että olin hävinnyt siinä vaiheessa, jotne mitä väliä vaikka joku vähän häiritsee kumpaakin.

Gratzia vaan samasta sijoituksesta kuin nikolla, Top8 on ihan koht. mukava. Niko on kuitenkni AIKA varma että ei. Hänen rapsaansa odotellessa...

PS. Kostin aika monelle hyvälle pelaajalle, JAri laakko ja Tuomo combobreakattu by me.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Sm-kisat

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 13.05.2011 16:14

Tonu kirjoitti:"LOL, luin jonkun seniorin rapsan."

Hyvin pelasit huonoilla nostoilla. Vähän kaivertaa tuo Jarin tupla DCE munkitus varmaa kanssa. Repesin kans tohon "Cyrus - kaikki Basic enut prizeissä" kohtaan. ;D


Sitten itse pelissä pokka ei petä... Kaverilla 5 Basic enua pakassa kun näytti listans top kasin jälkeen. Oikeasti ei sen näin pitänyyt mennä.

Aarnos:Kuulin ja olin keskustelussa mukana niin ei mun mitään kommentti raitoja pidäkuunnella
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron