Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja The Miikku » 13.05.2011 20:31

Chapter 1 - Pakkaa väsäämässä

Koska aloitan tärkeimmällä ja ajattelin selittää pakastani ja miksi valitsin sen. Toisin kuin muut, en harjoitellut paljoankaa SMiin. Ei ollut mahdollisuutta. Ja koska ei ollut myöskään mahdollisuutta(paljoa), en voi tehdä pakkaan mitään muutoksia. Joten minun pitäisi valita pakka, jolla osaan, ja joka voisi pärjää. Mutta heti ensimmäiseen kohtaan töppäsin. Kun luottavainen olen, en uskonut että osaisin Uxie Rushia kummempaa pakkaa. Meinasin kyllä harjoitella kyseistä pakkaa, mutta päätin että valitsen sen toisella tavalla, ottaa pakan, joka oli pärjännyt.

Ajattelin ottaa ensimmäiseksi LVG(LostVileGarin). Mutta pakka oli suhteellisen tylsä pelata. En jaksanut miettiä edes mitä mirrori olisi, mitä siinä pitäisi tehdä. Varsinkin siinä kohtaan luovuin kyseisestä pakasta, koska kuulin monet LVGeet tulevan, ja en osaisi mirroreita lähes yhtään. Päätin siis heivata LVGeen vähäisen harjoittelun, ja epäillen että Steelix ja jopa Machamp voisi voittaa sen. En pitänyt kyseisestä pakasta kun pelasin itse sillä, joten yksi pakka pois.

Seuraavaksi iski Steelix. Steelixillä olin pelannut Tuhkolmassa, häviten vain Unown Q donkin(Mintille). Mutta sitten ajattelin että pelasin kyseistä pakkaa myös Turussa, jossa floppasin ihan kunnolla. Pakka oli vähän hidas, Machamp matchup oli kauhea, ja LVGeellekkin tulisin varmaan häviämään. En osaisi sitä matchuppia, muutakuin heitellä skunkkeja kaikkialle ja koittaa voittaa overspeedamaamalla. Mutta vaikeaa sekin olisi, joten scooppasin tämänkin pakan epäillessäni huonojen matchuppien tulevan, ja osaamattomuuteeni, vaihteeksi.

Olin jo tässä kohtaa niin todellisen varma itteeni, että käännyin pian Shuppettiin, jos Uxie rush ei ollut tarpeeksi. Gigas oli seuraavana kohteena, mutta scooppasin koska en keksinyt mitään counteria LVGeelle enkä Machampille. Muuten kyllä, mutta 2 yleisinpiä pakkaa ajelisi surutta läpi. Pakkaa kyllä osaisin hakattuani sitä vaikka kuinka monta turnausta ja harjoituspeliä, mutta pakka tällä kertaa oli ongelma.

Machamppia(jota moni ehdotteli) harkittin kanssa kovalla kädellä. Pakka oli hyvä, sillä ei ollut pahemmin autolosseja, ja toimi hyvin. Mutta LVG oli vieläkin vaikea matchup, ja en osaisi pelata sitä tarpeen tullessa. Mirroritkin tulisi olemaan kauheita, ja mitä Esan rapsaa lukiessa olin todennut, ei ollut ihan 100 varmakaan. Scooppasin siis tämänkin.

Seuraavana listalla oli Luxchomp, joka lähti kättelyssä koska oli monta parempaa Luxchompin pelaajaa, ja enkä osaisi taaskaan sitä pakkaa. Ainoana vaihtoehtona, jäi pelata MewGyaraa. Se oli mielestäni hyvä pakka, since sille oli vain vaikeita matchuppei LVGee, Luxchomp ja DialgaChomp. Vain kolme yleisintä. Voisin koittaa techata niitä vastaan, ja muokata listaa. Tyydyin siihen lopulta, koska en osaisi vaan pelata muita

Lista:

4 Magikarp
4 Gyarados
3 Smeargle
2 Sableye
1 Regice
1 Combee
1 Crobat G
1 Azelf
3 Mew
1 Uxie
1 Unown Q
1 Toxicroack G
1 Skuntank G
=24

3 Warp Energy
3 Rescue Energy
2 Psychic Energy
=8

4 Collector
3 Seeker
3 Sage's Training
1 Looker's Investigation
1 Cyru's Consipiracy
2 Bebe's Search
1 Black Belt

3 Broken Time-Space


1 Expert Belt
1 Poke Turn
1 Energy Gain
3 Junk Arm
1 VS Seeker
2 Pokemon Rescue
1 Warp Point
=28

24+8+28=60

Korteista en ala selitteleen yksi kerrallaan, muuten tästä tulisi sietämättömän pitkä, jota se varmaan tulee oleenkin. En tiedä tässä vaiheessa kuinka kauvan jaksan kirjoitella tätä. Mutta itse pakkaan. Vaikka valitsin MewGyaran ainoana vaihtoehtona jota voisin pelaa, koska osasin sitä vähän(voittaen turnauksen lähes ainoastaan autowin matchupeil) pelailla, ja sen matchupit, olivat ihan okoot. LVGee oli vaikea, laiton 3. mewin ja Skuntankin toivoen auttavan tarpeeksi kyseistä matchuppia vastaan. Joskin koko pakka vs pakka oli niin hikinen, että en halunnut sitä vastaan. Taas Luxchompia vastaan techasin Toxicroackin, joka auttaisi myös mahdollista Tyristä ja Gigasta vastaan. Ja halusin myöskin lisätä tähän vähän varmuutta, ja totesin viimmeturnauksessa 2. uxien olevan turha kuin Gigasissa Weezing RR.

Chapter 2 - Matka alkaa(20.4)

Aloitan kertomukseni todella varhain, koska tämä viikonloppu oli näin jälkeenpäin katottuna tärkein. Ja muutenkin tämä oli vain vähän ennen Hygen Statee, joten saa jatkettu hienosti tarinaa. Joskin en tiedä kovin moni luki viimmerapsaa, tai kuinka moni jaksaa lukea näitäkään selostuksia, mutta ihan sama, selitänpä silti. Mutta takaisin tähän tilanteeseen. En ikinä ollut saanut tälläistä tilaisuutta, joka olisi aika moinen yllätys. Mua kutsuttiin perjantaista sunnuntaihin leirille, kettusille. Joskin tää oli aikamoinen yllätys, since en ajatellut että olisin kovin muuta kuin uus tyyppi täällä. Käytin kutsun hyväkseni ja menin perjantaina Kettusille. Päästyäni Kettusille, pääsimme suoraan Kangasalalan liigaan. Olin ennen käynyt kyseisessä liigapaikassa, ja tiesin kyllä ketä ihmisiä siellä kulki. Roxu, Janski, JPee(joka yllätti läsnäolollaan), Mikko, Eero, Jouni, Mikko ja tietenkin Kettuset. Pelailin parisen kertaa Heikin kanssa Gyara mirroria, ja kyllästyättyäni siihen otin vuorotellen jokaisen pakan pöydältä häviten joka pelin. Totesin että jooh terve nyt on pelaaminen mun osalta loppu ja kiertelin paikkaa. Videopeli turnauksen tapainen juttu oli käynnissä ja seurailin sitä innookkaana. Koko liigan henkikin tuntui todella mukavalta. Rentoa pelaamista, ilman paineita, mukavia tyyppejä ja kaikki olivat todella ystävällisiä.

Siitä lähdimme takaisin Kettusten autolla. Juttelimme JPeen ja Mikon kanssa(ja tietenkin Kettusten) kanssa kaikesta mahdollisesta, Flyffistä mopoihin. Lopulta Kettusille päästyämme, pelailimme Wiitä jonkin aikaa, meleetä ja brawlia sopivasti sekaisin, unohtamatta Starcraftia, jota muutenkin porattiin kokoajan. Jossain vähän illemmalla väsyimme touhuun ja päätimme suuntaa nukkumaan. Totesin että huomenna on ensimmäinen turnaus(Hygen BR) johonka heräisin ilman herätystä.

Chapter 2 - Hygen valloitusyritys

Ilmiselvästi, heräsin ilman herätystä, mikä on uutta minulle. Kerrankin olin lähellä turnauspaikkaa, eikä missään Nurmossa joka on kaukana kaikesta tarpeellisesta. Heräsimme Heikin kanssa lähes samaan aikaan. Juttelimme kaikesta TCGeestä ja tietenkään Starcraftia unohtamatta samalla kun pelasimme pari kertaa wiitä. Vähä ennen lähtöä Ville(Poweri) soitti että oli tullut kipeeksi eilisestä, eikä päässyt tulemaan. Harmi. Lähdimme matkaan ja noukimme Mikon kotoaan. Peksu oli takana keinuissa, kuulemma ei halunnut tulla pelaamaan. Harmi, sillä kaipasin jo Peksun seuraa turnauksissa. Kuulemma oli tulossa SMiin, muttei jaksanut tulla tähän. Matka sujui kanssa Starcraftista jutellen, ja muista jutuista.

Itse turnaus, oli mulle vähän sama kun eilinen liiga. Tarkoitus olisi saan vaan vähä tuntumaan pakasta ja muusta. Lista oli vielä ihan eri kuin se mikä tuolla ylhäällä hilluu. Joten lähdin vaan pelailemaan, ja koska siitä on niin kauvan, huomasin että en muista mitään peleistä. Lopulta päädyin 2-2 tulokseen, häviten Mintille ja Gamelle. Pakka osotti tarpeeksi hyvin toimivan. Sen jälkeen odotimme että Mastereilta loppuisi pelit, ja suuntasimme takaisin Kettusille. Paluumatka sujui Doodle Jumpin parissa, ja pysähdyttiin ABCeellä, lainaten Mikolle rahat ateriaan. Lopulta Kettusille päästyämme Mikkokin halusi tulla pelailemaan. Pistelimme siinä vaikka kuinka kauvan eeppisiä pelejämme, ja jonkin ajan kuluttua kyllästyimme hiukkasen, ja vaihdoimme Starcraftiin. Sitä datasimme Heikin kanssa niin kauvan, kunnes Juntus Fleet saapui. Ihmiset rupesivat pelaamaan TCGeetä, ja syytän jälkeenpäin, etten itte mennyt pelaamaan, vain jäin dataamaan. Mutta en kadu sitäkään kyllä liikaa, koska olihan se mukavaa, kuten aina.

Jonkin ajan kuluttua päätimme suuntaa saunaan. Olimme siellä lähes 40min ajan, ja juttelimme kaikesta hienosta, kuten muunmuassa Seinäjoen pikaluistelun joukkueesta. Mietimme myös mitä MMt toisivat tullessaan, ja kuinka pahasti tästä voisi tulla Japanilaisten vuosi. Sisälle päästyämme, menimme jonkin ajan kuluttua nukkumaan päin, eka katottuamme Action 52 selostuksen, ehkä historian huonoimmasta pelistä.

Heräsin aikaisin, taas Sunnuntaina. Oli lähdettävä pois, vaikka olisin halunnutkin jäädä tänne pelailemaan(jota en ollut vielä tajunnut tehdä, hyvä minä) mutta sisko tuli Lontoosta kotiin enkä voinut missata sitä, kerran kun niin harvoin tulee. Kiitin ja kuittasin hyvästä viikonlopusta Kettusille ja Matti heitti minut bussipysäkille ja palasin kotiin.

Chapter 3 - Päivät ennen SMiä 26.4-6.5

Käytännössä, pitäisi aloittaa rapsa tästä, mutta halusin vaan kertoa jotain pakkavalinnasta ja viikonlopusta. Mutta vaikka aikavälikin on pari viikkoa, voin sanoa että en tehnyt mitään pahemmin ennen kahta vikaa päivää. Olin päättänyt pakan, mutta lista oli auki. Ja piti harjoitellakkin sitä. Mutta olin kipeä. Tuurillani, justiinsa ainoat viikot kun pitäisi harjoitella ja olla virkeä ja käydä vaikka Kivimäillä pelaamassa, en vain pystynyt. En jaksanut pelata edes paljoa itteäni vastaan. Ainut mitä tein oli että juttelin Tonin(SL) ja Tapsan(Hai) kanssa kaikesta mahdollisesta, mm. techeistä ja kuinka pitäisi pelata kaikenlaisia pakkoja vastaan. Myös juttelin Rikun(Regimeta) kanssa paljon mesessä, joskin autoin häntä pelaamaan Steelixiä, annoin listani ja tein korttivarauksia. Ja samoin Gamenkin kanssa. En juttele paljo kaverin kanssa, vaikka haluaisinkin, mutta hän on niin harvoin online. Kuulin myös että tämä oli mahdollisesti kyseisen pelaajan vipa kausi. Toivottavasti ei pidä paikkaansa. Ja sen lisäksi juttelin Jounin ja monen muun kanssa ja koitin aprikoida että pelaanko tätä ja millaista listaa, ilmiselvästi. Koska se oli ainut mitä voin tehdä.

Torstaina, vain pari päivää ennen turnausta, nousi paniikki. En tiedä, osaisinko pelata. Pakka sai ihan kauheita alkuja. Todella epävarmoja välillä, joskus peli katosi vain kädestä, ja joskus se 30hp magikarp aloittaa pelin, ilman mitään supporteria. En pitänyt tästä, mutta oli liian myöhäistä muuttaa asioita. Onneksi Toni pelasti minut antamalla hänen ja Jounin listan muokkauksen. Pidin kyseisestä listasta, muutin pari korttia ja totesin että tää on parasta mihinkä pystyn. Ilman tota viimmeistä listaa en olisi varmaan saanut mitään järkevää listaa aikaiseksi.

Perjantaina, paniikkipossuilin kuin hullut. Vakuutin kaikille, ittestäni Gameen että tulen floppaamaan tuon turnauksen ihan totaalisesti. Ja paineita toi sekin että moni oli veikannut minut voittajaksi. Todella moni. En tiedä että minkä ihmeen takia. Olin voittanut pari autowin turnausta, joissa käytännössä topeissa tehnyt mitään. Olin vielä tämän kauden alussa omistanut vain parhaimmallani yhden kakkosijan, enkä ikinä ollut voittanut mitään kaupunginmestaruutta suurempaa. Tämä kausi oli ollut minulle todella hieno, josta voin vaan kiittää Tonia ja Tapsaa tästä, ja toki monea muutakin. Mutta pääosin he olivat tähän asti antaneet pakat. Ja niin oli nytkin. Luotin siihen, mutta en pelaamiseeni. Epäilin monen yliajelevan mut ihan helposti koska olivat saaneet todella paljon harjoitusta, olivat miettineet isommalla porukalla pakkoja, ja olivat itsevarmoja. Iteltäni puuttui kaikki noi. En luottanut itseeni, vaihteeksikaan.

Chapter 4 - Hygen valloitusyritys^2

Heräsin 04:00. Ja kirosin rankasti sitä että asun täällä, kaukana kaikesta. Hypähdin suihkuun. Ajatukseni eivät kulkeneet millään tasolla. Väsytti. Olin mennyt eilen liian myöhään. Ja se kostautui. Hypättyäni suihkusta menin alas. Isä ja Äiti ihan täysissä energioissaan olivat hereillään. Istahdin pöytään ja haukkasin jotain mikä tuli eteen. Totesin että nyt jos tällä fiiliksellä pitäisi pelaa, tulisi varmaan se 2-4, mitä predictasin tulevan jo muutenkin. Mutta en jaksanut yliajaa itteäni fiiliksellä, ja keskityin vaan miettimiseen. Mietin miltä tuntuisi jos asuisi Hyvinkäällä, voisi nukkua myöhään. Kateellisena ja katkerana. Hypähdin autoon, ja nukahdin takapenkille, joka oli yllättävän mukava paikka nukkua.

Heräsin. Olimme tuttua tutummallakin paikalla, Toijalan ABCeellä. Olin ollut siellä lukemattomia kertoja. Lähes joka kerta kun menemme ohi, käymme siellä. Keräsin itteäni, nousin ylös ja kävelin porukoiden perässä sisälle. Totesin että Hese on kiinni. Harmitti. Tyydyin syömään leipää, jota harvoin syön. Totesin myös että tämäkään fiilis ei varmaan parempaa tulosta toisi. Juttelin porukoiden kanssa kaikesta mahdollisesta, ja koitin vaan miettiä jotain muuta kuin turnausta. Palattuani autoon otin vielä torkut, jotka olivat aika lyhyet.

Viimmein Hyvinkäällä. Alko kyllästyttää jo tuo autossa makailu. Hyppäsin ihan innoissani yllä kun näin turnauspaikan. Totesin kyllä että aika kauvan joutuisin venaa ennenkuin turnaus alkaisi kohdaltani. Kävelin sisälle ja spottasin kaikki Pälkäne-Tampere akselilta istuvan siellä, jopa Peksukin! Hienoa, ja lisää porukkaa rullasi vain sisään. Juttelin kaikkien kanssa välillä, kävin tervehtimässä Tonua, Tonya ja myöhemmin Tonia. Ja tietenkin kaikkia, ketkä vaan tunsin, kuten Karria jota en ollut taas nähnyt hetkeen. Kirjottelin pakkalistaani, ja hyppäsin deck chekkiin. Juttelin koko ajan Heikin kanssa Starcraftista ja muustakin. Heikki on kyllä kieltämättä todella hyvää juttuseuraa. Koko viikonloppu Kettusillakin oli mennyt pääasiassa Heikin kanssa jutellessa(toki kyllä muidenkin kanssa). Loistava tyyppi. Deck Chekissä Tatti tuli lainamaan rahaa uusiin suojiin, ja totesin itekkin pian että joudun mennä vaihtamaan suojat. Eihän se toki haitannut, mutta ei jaksaisi vaan vaihtaa niitä. Vihdoinkin suojat vaihdettuani pääsin Deck Chekistä läpi, tällä kertaa jutellen Tatin ja Gamen kanssa. Game koitti sanoa että olisin jotenkin itsevarmempi tällä kertaa, ja voittaisin tämän. Nauroin hänelle että ei me nyt missään Kala-Paratiisissa oltaisi.

Vihdoinkin Deck Chekissä päästyäni lähdin Tonin(SL) kanssa kokeilemaan pelejä Kebab ravintoloita vastaan.

Round 1 vs Kebabbila

Jaha, tämä onkin kiinni. Aukeis 10min päästä, ei jaksa jäädä venaan. Ragequit.

0-1

Round 2 vs Kebabbila^2

Mitäs ihmettä. Tääkin on kiinni. Ja tän pitäis olla auki! Ilmeeni ja Tonin ilme oli kyll aika FUUUUU

0-2

Round 3 vs Kebabbila^3



0-3

Round vs Kebabbila ^4

Vihdoinkin, jotain toivoa. Yksi neljästä Kebabbipaikoista onkin auki. Tää on kai jokin paikallinen perinne perustaa 4 kebab ravintolaa ja pitää niitä auki sillon ku huvittaa.

1-3

Tilasin ilmiselvästi Pitsaa ja Toni kebabbia. Keskustelimme MM lätkästä ja koulusta palatessamme takaisin turnauspaikalle, muiden pelatessa roundiansa. Yritin pitää ajatukset kaukana turnauksesta. En halunnut myöskään pelata testipeliä, koska en halunnut saada tuota epävarmuuden tuntua. Palattuamme koululle pääsimme luokkahuoneeseen muiden pelaajien kanssa. Istuin ja juttelin vähä kaikkien kanssa katsellen kun muut pelasivat. Se hetki olisi kyllä ollut hiukan tylsä, jollei muillakin olisi ollut kahta byetä. Je tietenkin oli. Heikin ja Nikon kanssa se toinenkin rundi tuli menevän kuin siivillä. Vihdoin, toinen Senioroiden rundi oli alkamassa. Olin istunut siellä vaikka kuinka kauvan, venaten ekaa peliäni. Ja vihdoinkin odotukseni palkittiin.

Chapter 5 - Players gonna play, haters gonna hate

Round 3 - Caj Toppari(LostVileGar)

Jaha. Heti sitä matchuppia vastaan mitä pelkäsinkin. Ja huomasin että Caj oli onnistunut turneessaan, pitkästä aikaa. Viimmeksi olin nähnyt hänen olleen 3-0 oli Turun CC. Todella hienoa sinänsä, mutta en vaan toivonut joutuvani häntä vastaan.

Mutta peli, joksi sitä voi kutsua, oli sellasta mitä en odottanut. Molemmissa päissä pöytää kuului kiroilua ja tuskan huutoja, kun totesimme aloittavan 30hpeisilla Pokemoneilla. Tästä oli tulossa lyhyt peli. Sain luvan aloittaa, ja käänsin Magikarppini Caj:n Unown Q:uuta vastaan. Totesin, että jos nyt en topdeckaa Pokemonia muuten hyvälle kädelleni, alan olemaan varmaan hävinnyt. Ei tullut kyllä mitään tuuria, ja kirosin. Caj aloittaa jo juhlien voittoansa, pelaa Bätin ja tappaa Magikarpin Unown Q:uun iskullansa.

2-1(0-1)

Ei voi olla totta. Heti eka peli, pakka näyttää kyntensä ja sain turpaani ennenkuin aloitin pelaamisenkaan. Olin jo heittämässä pakkaani seinään, koska se fiilis tarvitsi sitä. Kaikki muut mitkä odotinkin voittavan, melkein voittivatkin. Master puolella Karri oli yllättämässä ilokseni ja oli 3-0. Myös Waker oli Glaceonillansa järjestämässä yllätystä. Ihmettelin kuinka jännästi tilastot olivat menneet. Myös Matius oli 3-0, jota en ollut ihan odottanut. Matius oli hyvä pelaaja ilman muuta, mutta ei kuulunut tähän ennakkosuosikki ryhmään. Odottelin aikani ja angstasin, ja pian se uusi roundi alkoikin

Round 4 - ????? (Kingdra)

En tuntenut tyyppiä. Hyvin nuori. Hyvin uusi. Varmaan tuusulasta oleva. Tiedä sitten. Aloitin pelin suhteellisen epävarman oloisena. Ja sitä se käsikin sanoi. Totesin alkukäteeni kuuluvan 4 Pokemonia, ja 3 täysin hyödyttömää korttia. Ja en jaksa selitellä paljoa tästä pelistä, koska tässä pelissä vaan ei tapahtunut mitään. Koitin topdeckkailla kortteja toisensa jälkeen, nostamatta mitään. Nostin 1 Seekerin, siinä ajassa kun kaveri sai 4 Kingdraa pyörimään. Hävisin tekemättä mitään. Taas. En voi uskoa. Pakka johonka olin luottanut niin paljo petti minut jälleen, ja tällä kertaa en pystynyt edes sanoa että pelasin huonosti, koska en voinut edes päättää mitää aloituspokemonia lukuunottamatta.

2-2(0-2)

Nyt se pakka lentikin komeassa kaaressa. Mieleni teki huutaa. Ja huutaa. Ja riehua. Olin hävinnyt kaksi peliä suoraan, ja MM ranking invitekin oli hupenemassa kädestäni. Paniikki tuli. Entä jos menetänkin Ranking inviten. Liput oli tilattu jo. Pitäiskö dropata. Olin menettänyt jo 50 pistettä, ja mulla olisi jäljellä 1750 pistettä. Vielä kaksi häviötä ja se oli siinä. Kyselin Tonulta, Esalta ja Istolta että pitäisikö droppaa. Kaikki sanoi että pelaa nyt ainakin yksi. Päätin rohkaistua ja pelata sen yhden, toivoen että voittaisin edes yhden oikean pelin.

Round 5 - Ville Litmanen/Tatti(Gyarados)

Gyarados mirrori. Mahtavaa. Näin alkukäteni, ja meinasin itkeä. Mitä ihmettä. Aloitin ilman mitään, taaskin. Ainoana toivona Smeargle ja topdeck. Tatti aloitti tekemättä paljoa, ja antoi vuoron. Topdeckkasin supporterin, collectorin. Ja siitä se peli lähtikin. Jossain kohtaa tasaisesti vaihdeltua prizejämme Tatti tuli nollaamaan käden Exeguuttorilla. Pelini oli Smearglen varassa. Tein pari misplayta, tapoin Tatin gyaria Black Belteillä. Käytin monesti Warp enuja ja seekereitä. Lopulta Tatin engine petti ja ei saanutkaan uutta Gyaraa peliin, ja joutui antaa mulle lisää etumatkaa, ja siinä kohtaa se peli olikin jo ratkaistu. Vihdoinkin sain pelaamalla voiton.

3-2(1-2)

Tähän asti ainut peli. Mitähän ihmettä, ja 5 roundia jo tavallaan mennyt. Paineet olivat vähän lähteneet. Olin saanut tavoitteeni enkä mokannut Ranking inviteäni, ja olin saanut ensimmäisen voiton. Harvinaisen hyvältä tuntu. Samaan aikaan Mastereissa Matius ja Karri potki eteenpäin toppeihin. Hienoa nähdä Karrinkin toppaavan pitkästä aikaa. Ilman suurempia puhumisia, siirryn seuraavaan rundiin.

Round 6 - Patrik Räty/Registeel(LostVileGar)

Röllättyäni hetken Patemonia, totesin olevani hiukan pulassa. Vaikein matchup, mutta paineita ei ollut. Ja ne hävisivät kokonaan kun taputimme Jounin 9. sijalle. Hienoa Jouni. Mutta peliin. Riku oli kehunut Patea Turun parhaimmaksi LVGeeksi, jota pelkäsin siis aika paljon. Itse pelistä, en muista paljoa, muutakuin se oli tiukka(ja mulla oli 2 karppia ja muutenkin 6 pokemonia prizeissä) Patrik sai lostattua minulta 1 Gyaran lisäksi, 3 Mewiä ja Smeargle. Siinä ajassa aika oli huudettu, ja minulla 2 prizen etumatka(1 jäljellä), ja Paten tokavipa vuoro. Hänen Gengar olisi kuolemassa, joten joutui retreaattaaman sillä, ja ei saanut lostattua sillä olisin voittanut jos olisi jättänyt sen eteen. Patrik retreaatta ja tuo eteen blisseyn, seekeröiden Gengarinsa. Isken Blisseyhyn ja Patrikin vipa vuoro alkaa. Hän tulee ja lostaa kädestäni vipan Pokemonin, mutta häviää aikaan koska ei saanut pelattua Lost Worldia millään. Tiukaksi mennyt peli kääntyi aikaan.(Eka kerta ikinä minkä voitan aikaan)

4-2(2-2)

Kiitin Patrikkia hyvästä pelistä, ja sanoin että harmikseni en pääse varmaan jatkoon. Olin väärässä. Heikki juosten tuli ilmoittamaan että pääsisin jatkoon, ja pelaisin Cajta vastaan. Ilmeeni oli aika hämmästynyt. En tiennyt että pääsisin droppausmietteistäni toppiin asti. Mastereissa samaan aikaan Karri jatko menoansa, samoin Eeliskin joka oli toinen yllättäjä. Molemmat tyypit olivat todella mukavia joten toivon että pärjäisivät hyvin, mutta monta peliä olisi vielä ennen top4. Ihmeempiä löpinöitä, seuraavaan peliin.

Chapter 6 - Topcut

Round 7/Top 8 - Caj Toppari(LostVileGar)

Olisi aika kostaa. Peleistä en epäonneksi muista paljoa että voisin kirjottaa ihmeempiä, muutakuin sen, että ne olivat aina yksipuolisia.

Eka peli:

Pelasin kerrankin hyvän startin saaneena, ja Cajn keskiverto starttia vastaan, saan vaan kaiken liian nopeesti peliin. Caj ei voinut tässä pelissä paljoa, saaneeni 3 mewiä peliin t3 ja ottamaan prizejä, ennenkuin Caj oli saanut pahemmin yhtä Gengaria enemmän peliin.

Toka peli:

Tämä oli täysi vastakohta edelliselle. Tällä kertaa mun käsi jääty prizejen myötä. Siellä oli 2 karppia kanssa prizeissä, ja enkä saanut mitään toimimaan. Caj ajeli tämän pelin todella nopeasti, ja pääsimme kolmanteen peliin.

Kolmas peli:

Tällä kertaa molemmat saivat hyvät startit, mutta pienenä erona on se että sain Lookeroitua Cajn käden, joka kadotti voimansa. Ja sen takia pääsin ajelemaan parilla mewillä helposti läpi. Myös retreat portrait toimi seekereihin välillä, ja sain healauttua Mewejä. Regicekin pysyi koko pelin elossa ja sain disattua lähes kaiken kädestä, josta olisi ollut haittaa. Lopulta olin ottanut vaan tarpeeksi ison eron että Caj ei voinut mitään. Jossain kohtaa myös Zami tuli judgeamaaan väärin Smearglen(ja mentiin uskomaan se) ja peli meni siitä vähän sekaisin.

5-2(3-2)

Jeee. Varma inviteee. Tunnelmat oli katossa. Näköjään oli tulossa kyllä vaikeita matchuppeja kaikki. DialgaChomp(Mikko), Steelix(Tuomo) ja LVG(Heikki). Ja kaikki muut olivat Pälkäneeltä/Kangasalalta, ja ketään noista en halunnut vastaani. Ja vaikka sitten olisinkin voittanut LVGeen äsken, en olisi sitä vastaan missään ylilyönnissä. Ja Steelixiä vastaan ainut keino oli saada Black Belt ja meweillä tehtyä tarpeeksi damagea, lookeroida oikeassa kohtaa ja ajella vaan läpi. Mutta jos se failaa, BT-S loppuu ja jne. häviän varmasti. Myös DialgaChomp olisi vaikea. Lopulta sain vastaani Heikin.

Round 8/Top 4 - Heikki(LVG)

En olisi halunnut Heikkiä vastaan missään kohtaa turnausta. Ehkä finaalissa. Mutten nyt. Heikki oli mielestäni vähintään kahden parhaan pelaajan joukossa Senioreissa, ja pakkakin oli hänelle vähän suosiollista(tällä kertaa), joten tarvitsisin paljon tuuria voittaakseni hänet. Heikki oli voittanut top 8 Mintin tiukasti, ja harmistelin sitä. Jos Mintti olisi voittanut, olisi matchup minulle suhteellisen suosiollinen. Mutta ei kaikkea voi kanssa toivoa yhdelle turnaukselle. Tai yhtään hyvää matchuppia edes. Huhhuh. Mitäköhän tästäkin tulisi.

Peli yksi:

Aloitin, ja ihmettelin. Kerrankin hyvä alku. Collectori ja smeargle ja vielä mewi psy enun kanssa. Mitäs tämä on. Aloitin, käytin portraitin ja huomasin että Heikin käsi ei ole kyllä ihan yhtä turbo kuin minun. Siinä kohtaa missä Heikin varmuus oli pettänyt, mun pakka alko vasta näyttää kynsiänsä tässä osuudella. Sain portraitilla Collectorin, mistä uuden smearglen, ja setupattua Regicellä 2 karppia diskiin, ja yhden mewin ylimääräistä. Kerrankin pakka toimi kun pitäisi, vielä tärkeimmällä hetkellä. Heikki katseli hetken kättänsä ja totesi että ei ollut yhtä onnekas. Setuppailuni oli valmis muutamassa vuorossa haettuani vipan karpin prizeistä, ja todeten että vihdoinkin pelini alkaisi toimimaan. Heikin pakka ei vaan pysynyt enään perässä, fainting spellit meni 50/50 ja pääsin vaan ajelemaan läpi. Heikki scooppasi ja mentiin peli kakkoseen.

Peli kaksi:

Katoin kättäni, ja ilmeeni oli onnellinen. Mitä tämä on, toinen lähes yhtä hyvä käsi. Ja näin Heikin kädestä vähän pettyneen ilmeen. Ja voin sanoa valehtelematta, että oikeasti harmitti ettemme saaneet oikeaa peliä. Ja tässä pelissä sain Skuntank G:een peliin(ekaa kertaa turnauksessa) ja kiersin jopa rescue enut. Myös bätit teki työnsä ja heikin vähän hitaampi alku ei taaskaan pystynyt seuraamaan perässä.

6-2(4-2)

Alko harmittamaan. Olin saanut finaalipaikan. Mutta millä tavalla. En saanut edes kunnon peliä. Enkä tuntunut että ansaitsin tätä voittoa. Mutta olin taas onnellinen että voisin hyödyntää viimmeisen vuoden Senioreissa. Kiertelin ja totesin Karrin olevan jopa top 4. Ja jopa Eelis! Hienoa pojat. Toisen top 4 puolisko ei yllättyntkään minua niin pahasti. Kaikkien ennakkosuosikki Esa oli pääsemässä taas finaaliin, ja Roos, jonka hyvin tiedän junnuvuosiltani, ei ihmetyttänyt niin pahasti. Roos on kuitenkin pitkään pelannut, ja voittanut sen niin paljon hehkutetun MM mestaruudenkin, että molemmat pelaajat olivat ennakkosuosikkien joukossa, joskin Roos vähemmän pelattuaan niin vähän tällä kaudella. Ja viimmevuoden Senior voittaja Karri oli kyllä osoittanut mulle osaavansa pelaavan todella hyvin, mutta viimmeaikoina ei ollut kortti luistanut ihan niinkuin Senioreissa, onneksi saanut sen reilaa justiin parhaimpana aikana.

Kävelin takaisin Senioreiden pöytään. Mikko oli ottamassa voittoa Tuomosta onnekseni. DialgaChomp oli hiukan helpompi matchup kuin Steelix, mutta molempien pitäisi olla vaikeita. Keskustelimme Mikon kanssa niitä näitä, ja totesimme olevamme todella väsyneitä, ja todella nälkäisiä. Mitäköhän pelistä tulisi kun en voisi keskittyä edes peliin tässä kondiksessa. Jep. Sen te arvasitte. Totaalista pelleilyä. Sitähän se olikin.

Final Round/Finaali - Mikko Aarnos/Bloodbane(DialgaChomp)

Pelin alussa. Molemmat olivat jo valmiita sanomaan että jooh hävisin. Mutta mahdotonta tuo olisi jos molemmat sanoisivat saman asian. Matius tuli säätämään kameran meidän onneksi/epäonneksi ja taltioimaan tämän vähän nolomman finaalivideon. Olisi pitänyt koittaa keskittyä peliin, mutta ei siitä tullut mitään. Mutta mitä väliä, pelasin kuitenkin paria misplayta lukuunottamatta ihan kohtalaisesti. Paremminkin olisi voinut pelata. Kaikki halukkaat voivat kattoa sen Tuubista: http://www.youtube.com/watch?v=SZHQTEpfjgw

Muuta peliin ei tarvi varmaan lisätä. Näin jälkeenpäin huomasin lataavani 2 energiaa vuorossa, josta Roxu huomautti. Mutta se ei paljoa kuitenkaan peliä muokannut, joten en voi sanoa että mikään kauhea huijjaus olisi. Olin yllättynyt kuinka helposti tämä pelikin oli sujunut, ihan hyvällä alulla. Vaikka evosinkin sen BT-S kanssa kerran. Pelin jälkeen meidät häädettiin toiseen pöytään, ja teimme tietä vähän tärkeimmälle pelaajille, mastereille.

Toka peli:

Aloitin toisen pelin yhtä heikossa mielentilassa kuin äskeisenkin. Aloitin, täydellinen alku. Pyöritin alottaessani kaks karppia diskiin, yhden penkille rescue enun kanssa ja kädestä löytyi muu tärkeä. Mikko aloitti vuoron, pelasi curyksen, ja latasi pari lappua, iski deafenin. Ihmettelin kauvan mitä tapahtui. Kaverilla oli collector kädessä. Ja uxie! Miks ihmeessä hän teki noin. Vastauksen kuulin pian. Hän sanoi olevansa jo hävinnyt tuolle alulle, eikä halunnut edes koittaa tuollaista starttia vastaan. Ihmettelin ja päätin pelin bätin ja Gyaran kanssa. En voi uskoa että finaalin vipa peli voisi olla yhtä helppo peli kuin Steelix vs Blaziken.

Ja tämä fiilis, oli hyvä. Ja olisi ollut parempikin jos kondis olisi ollut parempi. Mutta oma moka etten nukkunut enempää. Kuitenkin, voitto oli tullut johonka jotkut olivat uskoneet. Joskin itse en olisi edes uskaltanut unelmoida tästä. Mutta sillä väliä, silti, en uskoisi sitä.

Hyppelehdin avaamaan boxia luokkahuoneeseen ja juttelemaan hetkeksi kaikkien kanssa. Ja sit lähdin porukoiden kanssa takaisin kotiin. Väsyneenä ja nälkäisenä, samalla onnellisena. Hämärä fiilis. Hämärät muistikuvat.



Final Chapter - Kausi 2011

Ajattelin vielä loppuun kertoa kaudesta, joka on ollut historiani paras, ja varmaan tulee olemaankin sitä. Sain ekan turnausvoittoni ikinä (Helsingin CC) ja samalla sain myös 3 muuta voittoa. En ollut tätä ennen myöskään pärjännyt mitenkään lähelle tätä tilannetta. Ja vieläkin kuulun siihen porukkaan joka ei harjoittele lähes yhtään. Monet luulevat että voisin valehdella, mutta näin ei ole. Ennen SMiä, pelasin itteäni vastaan kertaa X, mutta sitä en voisi laskea pelaamiseksi/harjoittelemiseksi, koska katsoin TVeetä samalla, ja innostukseni on suhteellisen pieni siihen. Kauden stätsejä voisin listata sen verran mitä muistan, mutta läheskään niin kattavaa kuten mm. Tonulla on, ei tule. Listaan vaan turnaukset, mitä pelasin ja kuinka meni.

Kausi 2011 turnaukset

Tampereen BR Sija 2. 5-2 (DusseObama)

Helsingin CC Sija 1. 6-0 (Gigas)
Espoon CC Sija alle 8. 2-2 (Gigas)
Turun CC sija 9. 2-2(Luxchomp)
Tampereen CC Sija 11. 3-2(Gigas)
Hyvinkään CC Sija 17. 2-3(Sablelock)
Seinäjoen CC Sija 3. 2-1(GengarMachamp)
Pälkäneen CC Sija 3. 2-1(UxieRush)

Tampereen State 3. 4-2(Luxchomp)
Jyväskylän State 3. 2-1(Gigas)
Hyvinkään State 1. 6-1 (Gyarados)
Helsingin State 6. 3-1(Steelix)
Turun Statet Sija 2-2 (Steelix)
Tukholman Statet 1. 6-1 (Steelix)

Hyvinkään SM 7-2 (Gyarados)

=55-23

Props/Slops

+Original~~(Hai + SL)
+Karri, Eelis, Tony, Tonu, Juntuset, Kivimäet, Kettuset, Mikot, Timsku, ja kaikki muut hyvät ihmiset(jaksa luetella loppupäivää niitäkin)
+ Hieno MM porukka lähdössä
+ MM invite varmana
+ Hienot SMt
+ Esa otti odotetusti voiton
+ Paras kausi ikinä
+ Isto pääsee pelaamaan
+ Kettusviikonloppu
+ Mukavat ihmiset
+ Hyvät turnausjärjestelmät
+ Paljon tuomareita
+ Senioreissa todella hyvä tiimi MMiin, eiköhän haeta voittoa

- Jotkut judget ei osaa
- Anni menetti MM inviten koska jotkut ei tajua mitään
- Välillä turnauksissa vihaamista
- Kipeenä oleminen


Kiitos kun jaksoit lukea tämän rapsan, joka oli lyhyempi kuin luulinkaan. Tästä piti tulla eepos, mutta ei tullutkaan. Noh, käyhän tämäkin. Turhaa tekstiä on paljon, joten pahoittelut siitä.

Katsotaan mitäs ens kausi tuo tullessaan, kiitos kaikille tästä kaudesta.
Viimeksi muokannut The Miikku päivämäärä 13.05.2011 23:00, muokattu yhteensä 2 kertaa
Original ~~
Avatar
The Miikku
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Roseanni » 13.05.2011 20:57

Onnea voitosta!! Oli hauskaa seurata teiän finaalia kun ihme settiä koko ajan. :D Badgerbadgerbadger...

The Miikku kirjoitti:- Anni menetti MM inviten koska jotkut ei tajua mitään

xDD Hajottaa. Kiva kun muistit mua miinuksissa. :3 Mukaan olen tulossa kuitenkin, katsotaan josko grindereissä onnistais..
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Master Entei » 13.05.2011 22:04

Hieno mies. Ei mulla muuta.
Avatar
Master Entei
 
Viestit: 509
Liittynyt: 01.11.2010 11:27
Paikkakunta: Turku

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja R0xu » 13.05.2011 22:08

Lainaten Juustolta tätä, mikä kuvaa täysin turnauspäivääsi xP

Onnee sm-voitosta, vaikka ikävästi heikin tiputit topeissa. Tervetulloo master sarjaan ens kaudeksi ;o
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Tonu » 13.05.2011 23:33

Mushroom, mushroom!

Oli vähän asdf kun tulit kertomaan että otit kaksi byetä ja ton jälkeen kaksi PP-kerroin peliä. Onneksi kuiteskin päätit jatkaa ja voitit pari seuraavaa pelii jotka nosti top-cuttaamiseen asti. Ihan kiva, että ne hyvät alut jäi toppeihin jolloin veit pelit ehkäpä liian helposti. Onnea vielä SM-winner tittelistä, matkasta, invitestä, lolzeista, tube videosta (oli hasukaa katottavaa), jne. Olisin onnitellut irl kans mut en tiennyt edes kuka voitti tuon kisan ennen kun pääsin takaisin "kotiin". xP

Toivottavasti ensi kauden aikana päästään pelaamaan vastakkain edes kerran. :>

PS: Rapsa oli hienoa luettavaa. Erityisesti pelin selostukset olivat loistavia.
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 14.05.2011 10:39

Terve, gratzia tai jotain, olisin itsekkin halunnut MM:iin. *Nyyh*. Empähän ole enää random Seniori. Hyvän sijan sain. Paremman kuin Niko
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 15.05.2011 11:54

onnee voitostasi. Itsekin uskoin sinuun koko ajan ja nähään leireillä ja worldseissä! Voitappaahan poika nekin
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Kapu » 15.05.2011 15:19

Mahtava rapsa! Ihmettelen aina, kuinka jotkut jaksaa kirjoittaa näitä ;)
Boom, headshot.
Avatar
Kapu
 
Viestit: 67
Liittynyt: 07.11.2010 16:20

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Hai » 15.05.2011 16:12

Grattista voitostas vaan :b Odotan innolla kuis vetelet MMissä.
Avatar
Hai
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01.11.2010 19:22

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 15.05.2011 20:45

Hai kirjoitti:Grattista voitostas vaan :b Odotan innolla kuis vetelet MMissä.

Samalla linjalla mennään :D. Gräts voitosta, oot sen ansainnu vaikka turnaus vähän heikosti alkoikin. Ja kiitos vielä kebbabiseurasta, en olis yksin viittiny lähteä kebabille :3!
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Miiq @ SM 2011//Senioreiden 1. sija

ViestiKirjoittaja Regimeta » 16.05.2011 15:56

Onnee vielä voitosta! Mahtava rapsa, luin kiireiltäni vasta tänään ajatuksella läpi. Pitäis vielä jaksaa kattoa toi otteluvideo tuubista. Onnee sit MMiin.
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron