Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 15.05.2011 20:10

Kekkosen seikkailuraportti 2010-2011

Koko kaudella en ole erinäisistä syistä (lähinnä laiskuus) saanut aikaiseksi kirjoittaa ainuttakaan raporttia, mikä on sääli sillä tykkään kovasti rapsojen kirjoittelusta. Nyt päätinkin sitten että kauden ollessa osaltani ohi, on hyvä aika jakaa ajatuksia ja pohdiskella sm-kisoja, koko mennyttä kautta ja kenties jopa tätä kulunutta viittä vuotta, jotka olen Pokemonia vaihtelevalla aktiivisuudella kilpailullisesti pelannut.

Joo. Raportin aloittaminen on kohtalaisen hankalaa, kun tarkoitus on raportoida koko kaudesta. Eihän minulla luoja paratkoon ole minkäänlaista muistikuvaa kauden alkupään yksittäisistä turnauksista tai peleistä, mutta heitellään nyt mitä mieleen tulee.

Korostaakseni Pokemonin suunnatonta jännittävyyttä saatan välillä eläytyä jopa urhean ritarin sielunmaisemaan, on se kuitenkin niin lyömättömän miehekästä ja uljasta katsottavaa kun isot miehet läiskii söpöjä Pokemon-kortteja pöytään ja heittelee noppia. Siinä läski tummuu, tanner tömisee ja heikommat ajautuvat sulaan hulluuteen.



Osa 1 - Keksi seikkailee citareissa ja br:issä

Kauden alussa kärsin vähän motivaatiopulasta peliä kohtaan kun formaatti tarjosi imo lähinnä vesitettyjä versioita edellisen kauden pakoista, mutta suuret seikkailut ja uroteot houkuttivat kuitenkin niin paljon, että sain aikaiseksi osallistua ensimmäisiin BR-turnauksiini koskaan. Jyväskylän ja Tampereen br-viikonloppu saikin siis valmistautua kohtaamaan minut. Teroitin sapelini, potkaisin hevostani persuuksille ja suuntasin taistelukentille ehkä heikommin valmistautuneena kuin koskaan.

Valitettavasti ristiretkeni ei ollut kovinkaan hohdokas, Tampereella pelasin 2-3 tai 2-4, en ole edes varma kumpi määrä kierroksia siellä edes oli. Kyseisessä turnauksessa taistelin Steelixieni rinnalla urheasti, mutta niiden rohkaus ja pelottomat hyökkäykset olivat täysin turhia pelikykyjeni ollessa niin rupuiset että evottelin toistuvasti. Muistan kuitenkin saaneeni Roxun Jumpluffien päänahat metallimöröilläni, mikä tuotti suurta tyydytystä : ))))))

Jyväskylän turnaukseen vein hassunhauskan Gyara-listani, joka sisälti esim. Underground Expeditioneja, joista olin hyvin ylpeä. Lista pelitti varsin nätisti, mutta jouduin taipumaan miekkojen kalistelussa sekä JP:n spread-Galladelle, että Kivimäki malen Luxchompille, jonka Purugly G yllätti minut ja jouduin perääntymään sen verran että jäin prizekamppailussa jälkeen.

Jyväskylän turnauksen parasta antia oli pelien sijaan kuitenkin jättipatongit, jotka Miskan ja Steven kanssa rakenneltiin ruokatauolla. Muilta sai hämmentynyttä palautetta kun jokasella kourassa kokonainen valtava patonki joihin survottiin makoisia täytteitä. Sain myös yhden vuoden parhaimmista ohjeista, jonka olen painanut tarkasti mieleeni, kiitos Miskalle tästä: ”Patongissa kaikki muu niinku juusto ja salaatti voi olla halpaa, mutta lihan pitää olla laadukasta ja kallista” Kovana syöjänä tätä neuvoa en tule koskaan unohtamaan ;_;

Citarikauteen lähdin aikalailla samoin eväin kun Stateihinkin. Citareiden antoisin reissu oli Turku-Tukholma -viikonloppu, joka oli aivan loistava. Seura oli mahtavaa kuten koko matka muutenkin, lisäksi olin mielettömimmällä pakkaviritelmälläni koskaan 3-0 Tukholmassa ennen PP-kertoimen iskua (= aloin saamaan sellaisia alkuja kuin noin häröllä listalla kuuluisikin). Lol, on se Victreebel/Vileplume/Slowking/Honchkrow/Memory Berry vaan aika kaunis pakka<3 Muun pakasta saamani positiivisen palautteen lisäksi on mieleen jäänyt erityisesti se, että ensimmäisen kerran koskaan sain nuoremmalta Kivimäeltä jotain positiivista palautetta. : DD

Toki ennen Tukholmaan lähtöä pelailtiin turnaus Turussakin, jossa onnistuin topcuttaamaan Gyaradoksella. Valitettavasti jouduin läpi kauden usein toistuneen teeman mukaisesti seuraamaan Magikarppieni teurastusta Matin Luxchomppia vastaan top8:ssa, listassani kun ei tuolla kertaa ollut oikeastaan mitään Luxchomppia vastaan.

Seinäjoki-viikonloppu houkutti seikkailijansieluani, olin nimittäin kuullut että siellä on paljon käännyttämistä kaipaavia pakanoita, jotka eivät vielä olleet löytäneet sisäistä pokemonkouluttajaansa. Machinae Supremacyn keikan takia jätin moisen kuitenkin väliin, ja on pakko sanoa etten katunut yhtään.

Muissa citareissa suoriuduin mielestäni jopa yllättävän hyvin. Tampereella olin 4. pelattuani jälleen turnauksen Gyaradoksella, onnistuen voittamaan aonon galaktiset pokemon-ystävät Dialgan ja Garchompin top8-ottelussa. Top4-peli mamma-Kettusen Gengar/Vileplumea vastaan oli todella, todella tiukka ja siitä kiitokset Terhille. Tampereella meinattiin myös päästä Heron kanssa pelaamaan lattialle alkukierroksilla, mikä meinas hiukkasen naurattaa. Jostain syystä saatiin kuitenkin pöytäkin sitten jostain.

Pälkäneella sitten ei taistelut mennykään ihan niin hyvin, pelasin nimittäi 1-4, voittaen kuitenkin Jaxin Sharpedo ”Strippibaariin!” -pakan. Kerran tai kaks mut donkattiin, Tompan luxchomppia vastaan all-in -taktiikka kusi nilkoille ja Riikkaa vastaan tein kauden komeimman evotuksen topdekattuani voittoon tarvittavan energian belt uxielle. Retreattasin sitten kuitenkin UnownQ-Uxieen Belt-Uxien sijaan ja virheeni tajuttuani ilmeeni oli kovin samankaltainen kuin tällä kaverilla.. http://www.youtube.com/watch?v=s0hTmj3f ... re=related

Helsingin ja Espoon citareissa viihdytin itseäni koulutettuani itselleni mielettömät uudet sotanorsut: Mewin ja Rhyperior Äxän. Kutsuin tätä lasten dekiksi haukuttua pakkaa ystävällisessä hengessä Pervorotaksi ja tein siitä kivan listan jossa pelasin mm. alun perin DH:n ehdotuksesta lisäämiäni Pokegeareja, joiden uskon muuten ensi kaudella olevan aika kovia pahveja.

Lasten dekki MewRhyperiorilla pelasin kahden turnauksen aikana swissit 5-1 ja 4-2, häviten Helsingissä swisseissä aonon hyvin pelittäneelle Machamp/Donphanille, joka pääsi liian usein pelaamaan Smirkulla Palmerin kädestäni, sekä topcutin Iston Luxraylle kolmannessa ja ratkaisevassa pelissä aloitettuani pelin Dialgalla = peli hävitty. Espoossa missasin topcutin Matiuksen donkattua minut R1 ja diskittyäni myöhemmällä kierroksella Toxin Drapionia vastaan viikonlopun ainoan 0 enun Hard Crushin täyteen ladattua Drapion äxää vastaan. Tilanteesta irtos hyvät naurut joka tapauksessa! Lasten dekillä 9-3 swissit ja Iston hermostuneet venkoilut topcutissa ryyditettynä suoraan sydämestä tulleella ”Hitto että mä vihaan tota sun pakkaa” ovat jääneet pysyvästi mieleeni, ahh ;_;<3

Kaiken kaikkiaan olin citariseikkailuihin ihan tyytyväinen.



Osa 2 - Keksi ja kalat/lonkerot stateissa

Olin todella epäinnovatiivinen ja jatkoin Stateissa samalla linjalla, jolla olin aiemmankin osan kaudesta ollut; pelailin Magikarppeja. Muut dekit eivät tarjonneet niin huimia elämyksiä että olisin halunnut vaihtaa pakkaa. Köh.. lukuun ottamatta Tangelaa, jolla pelasin oikeasti aika mahtavien testitulosten jälkeen 0-5 Jyväskylän stateissa. Parin evottamalla sählätyn pelin jälkeen onnistuin vielä 0-4:ssä saamaan up pairingin Matiuksen Magnezone/Regirockia vastaan, ja voin sanoa että tuon päivän jälkeen en Tangrowth-pakkaan ole koskenut.

Erityisen miellyttävää oli hävitä Luffyn Gyaraa vastaan massiivisen comebackin jälkeen, kun sieltä kädestä löytyikin sitten 3 PlusPoweria, joita en nykymuotoisista Gyara-listoista enää tajunnut odottaa. Lol. Tangrowth päätti että tänään ei nosteta mitään, ja sen linjan se kyllä sitten pitikin.

Motivaatio piiskata vanhat orjani, Magikarpit, entistä hurjempaan suoritukseen Tampereen stateissaolikin siis erittäin kova. Motivaatiotani pitkin turnauspäivää lisäsi vielä Jyväskylän liigaliider Zamin asialliset kommentit ”meinaakos Kekkonen pelata tänäänkin 0-5?” yms., joita oli jossain vaiheessa pakko tulla esittämään jopa kesken pelini.

Luffyn misplayattua T1 donkkinsa mirrorpelissä ja muutaman hyvän pelin jälkeen huomasin kalistelleeni Magikarppien sapeleita tarpeeksi hyvin, että olin päässyt topcuttiin tonnikaloillani. Tästä sain kiittää erityisesti Kimiä, jonka Regigigasta vastaan olin alkukierroksilla pelannut erittäin tiukan pelin, häviten kuitenkin lopussa drag offiin kun enuni olivat jo roskissa muiden resurssien kanssa, Giga Blaster kun osui kahteen energiaan. Kim siis nosti prosenttejani pelaamalla hyvin. Pahoittelut myös Kivimäelle, jonka Luxchompin onnistuin kauden ainoan kerran voittamaan, toki tälläkin kerralla T1 90 donkilla Lucario GL:ään, mikäli oikein muistan XP

Top 8:ssa kohtasin Roxun Luxchompin, jota vastaan taisin pelata 2-1? En aivan varma ole. Aikaan kuitenkin meni kolmas peli, ja paremman alkuni takia olin praissijohdossa. Roxu vähän evotteli snap attackia enulliseen sableen jne., ja oli myös hieman närkästynyt kun valitin pelitahdistaan tuomarille. XP Pokemon-kouluttajan on tehtävä, mitä Pokemon-kouluttajan on tehtävä. Top4 oli lol, Heron Tyristä vastaan donkkasin ekan pelin kai T2 Heron kurakättä vastaan, toisen pelin hävisin loppumetreillä koska en pysynyt enää läskiliskojen perässä ja kolmannessa pelissä donkkasin taas T2 tai T3. Woo! Aika ylvästä.

Finaalit Esan Genkkua vastaan oli kumpikin peli aikamoista kituuttamista, vaikka kohtalaisen jännittävä peli saatiin aikaiseksi kun Esa heitti kaikki Fainting Spellit tailseiksi. Mewilliseen versioon verrattuna tuo tavallinen Gyara oli kuitenkin niin tavattoman munaton, että osaavaa pelaajaa vastaan en saanut oikein mitään aikaan, vaikka kuinka topdekkailinkin tärkeitä kortteja. Toinen sija oli kuitenkin kauden ja itse asiassa muutenkin kaikkien aikojen parhaani, joten olin ymmärrettävästi ihan tyytyväinen merenelävieni taisteluihin päivän aikana.

Isosena toimimiseni takia jouduin missaamaan Turku-Tukholma -stateviikonlopun ja eteläisen Suomen statejen missaaminen taisi mennä ihan vain pihiyteeni ja laiskuuteen, joten kamppailuni aluekilpailuissa jäivät näihin kahteen kovin erilaiseen turnaukseen.



Osa 3 - Sm-kisat

Joo. Mitäs tähän nyt sanois. Koin että sm-kisat tulivat suorastaan puskista ja aikaa testaukseen ei ollut enää kovin paljoa joten koin asiallisimmaksi vaihtoehdoksi päivittää Gyaradokseen Mewit ja kaikki niiden mukana tulevat tykötarpeet. SSU:t ja muut flippikortit jäivät pois, mikä osaltaan loi kyllä mukavuutta pakan pelaamiseen.

Testitulokset alkoivat tuntua erittäin miellyttäviltä viimeistään siinä vaiheessa kun pistin sisään Lookerin, ja olin tyytyväinen pakkaan. Sekä Gengar että Luxchomp tuntuivat vastustajasta riippuen olevan joko suosiollisia tai taitaviakin vastustajia vastaan tasaisia tai vain hiukan miinuksella. Mitään autolossejakaan en keksinyt ja lista oli mielestäni hyvin varma, joten lähdin luottavaisin mielin liikenteeseen.

Viime vuotiseen tapaan valmistauduin sm-kisoihin Miskan luona, mistä jälleen kerran suurkiitokset Miskalle ja äidilleen. Aamusta iltaan kestäneen Hyvinkäälle matkustamisen jälkeen oli todellakin jälleen paras tapa valmistautua turnaukseen vain pelailemalla muutama peli, korjaamalla pakat ja painumalla aikaisin pehkuihin.

Ennen Miskalle suuntaamista miittasin kuitenkin Riihimäellä Tonyn, Kumppelin, Juuston ja Larssin, joiden kanssa käytiin vähän syömässä pahaa ja ylihintaista kebua Bodrumissa ja Kumis oli iloisella tuulella. Riihimäellä nähtiin toki jo heti ensimmäisessä pusikossa asemalta pois kävellessä paikallisia hortonomeja, jotka tutkivat pensaikkoa hyvin suurella mielenkiinnolla kilisevien pullojensa kanssa. Riihimäki ja Peltosaari, voivoi…

Tosiaan, Hyvinkäälle suunnattuani vei rohkean ritarin tie turnauspaikalla pyörähtämisen kautta Herkuleksen kotikartanoon, jossa sain nähdä Miskan huikean Luxchomp-listan, ja pakkaani muokattiin Black Belt sisään. Miska löysi niin loogiset perusteet yhden poistettavan kortin valinnalle että en voinut olla kuin kiitollinen etten joutunut päätöstä tekemään yksin. Parin testipelin ja syömisen jälkeen alettiin olla aikalailla valmiita yöpuulle. Aivan mahtavaa oikeasti nukkua kunnolliset yöunet ennen turnausta, imo kun väsyneenä pelaaminen on jotain aivan hirveää.

Turnauspäivä

Aamulla vähän murua rinnan alle ja suihkun kautta valmiina päivään. Sleevasin pakan Miskalta ostamillani uusilla punaisilla Dragon Shieldeillä ja kirjoitin pakkalistani. Hurautimme turnauspaikalle juuri passelisti, ei liian aikaisin mutta ei liian myöhäänkään. Oli kovin hauskaa nähdä paljon sellaisia naamoja, joita ei pitkään aikaan ollut nähnyt. Kauheasti aikaa ei peeloiluun jäänyt, kun jo saatiinkin pairingsit ekalle rundille.

Satuin helpommaksi haukuttuun kakkoslohkoon. Heitin läpällä ennen pairingseja että jaaha, kuitenki SP samassa lohkossa että pääsee donkkaamaan mut R1 niinku Jyväskylässä. NO OHO!

Round 1 - Suomipoke (Gyarados/Mew)

Hups! Epäilin listani olevan mirrorissa vähän heikommilla kuin SP:n, mutta ihan kohtalaisen tasaisesti kumpikin alko setuppaamaan. SP oli saanut listaansa sekä warpin että Reversalin, joten kahdella Gyaralla pelaaminen ei estänyt SP:tä ottamasta paria helppoa praissia mun penkiltä. Pelasin pelin aikana useamman Sagen nostamatta Warp energiaa, joten pelattuani Expert Beltin ohkotakseni Gyaran kun SP:llä oli pieni käsi, ottamani riski backfiretti ikävästi kun SP nosti vuorollaan recoveryyn tarvittavat kortit ja pamautti 90 beltilliseen orjaani. En vemputtamallakaan onnistunut saamaan Warp Enua ja SP pääsi johtoon ja voittoon, IIRC viimeinen praissin Warp Pointilla ottamalla. Baww. GG joka tapauksessa.

0-1

Nyyhky. En todellakaan halunnut aloittaa turnausta 0-1, mutta kokosin joukkoni ja päätin unohtaa koko pelin että pystysin paremmin keskittymään seuraavaan peliin, 0-2 kun ei olis enää mitään jakoa mihinkään. En varsinaisesti ilahtunut kun näin seuraavan parin…

Round 2 - Antero (Luxchomp)

Miellyttävää. Kumpikin aloitti ihan ok, sain nopean Gyaran ottamaan praissin jostain ja pelasin joko T1 tai T2 Cyruksen, jolla hain Psy enun ja Gainin, alkukädessäni kun oli Promocroak. Jälkikäteen Antero sanoi ettei tiennyt dekissäni olevan Croakkia, joten hän ajeli ekan Gyaran päältä Luxrayllä, jolloin tulin Revenge Killaamaan Promocroakilla. Tämän jälkeen peli jatkui kohtalaisen tasaisena vääntönä, ja Antero napsi myös praisseja penkiltä kasatessaan uutta Luxraytä. IIRC ammuin toistakin Luxraytä Promocroakilla ennen kuin se joutui manan majoille.

Tässä vaiheessa taisin myös yrittää pissiä Anteroa silmään Lookerittamalla hänen kätensä pois, mutta kuulemma annoin vain paremmat laput tilalle, nöööyyy! Antero pelas Dialgan eteen ja Deafenitti kun mulla oli 1 praissi jäljellä. En saisi Dialgaa ohkolla alas. No, ajattelin että siellä on varmasti Spray kädessä, joten Regi Move saattais failata. Kädessä oli kuitenkin Seeker ja Anterolla jo 2 Spraytä roskissa, enkä uskonut neljännen Sprayn olemassa oleen joten kysyin varovasti hennolla tytön äänelläni ”Regi Move?” Antero katsoo käteensä, ”oho ei mulla ollukaa Spray”. GG!

1-1

Kivi vierähti sydämeltä, toivo ei ollu vielä menetetty! Tossakin pelissä meni kohtalaisen kauan joten melkein heti tuli käsky kolmannelle kierrokselle.

Round 3 - ”Miettis-liigan Laura” (Gengar SF/Vileplume)

Donkin pelossa aloitin pelin Magikarp penkillä ja kun huomasin että jaha, Genkku vastassa, niin hidas alkuni hidastui entisestään. Jouduin käyttämään resursseja siihen että pelastin tuon Magikarpin Seekerillä penkiltä. Cursed Droplets pelotti pikkusen liikaa. Koko pelin aikana en sitten kyllä nähnytkään yhtään Genkku Primea vaan SF-Genkkuja.

Alkuni oli tosiaan hidas, mutta kävin kuitenkin lostaamassa Mewillä Gyaran myöhempää käyttöä varten. Annoin kai kaks praissia Regicestä ja Sablesta, minkä jälkeen otin 5 praissia yhteen menoon. Pystyisin ohkoamaan Genkun vain jos Laura ampuisi Poltergeistin isoon käteeni ja vika karppi menisi roskiin sillä tavoin, Regice roskissa kun en Seeker-vemputuksillakaan saisi ainakaan nopeasti neljättä karppiani roskiin. No, Laura onneksi ampui Gyarani alas Poltergeistilla ja toin Mewin lyömään 120.

2-1

Olo oli varsin helpottunut, olisin vielä mukana turnauksessa! Pyörin hetken ympäri kysellen muiden tuloksia, Lefa oli 3-0 Luxrayllä, wooo, ja Miskakin oli 3-0. Lähdin Lefan ja jonkun muun(?) kanssa kauppaan, josta ostin kivasti itselleni eväitä että jaksaisin loppupäivän taistella urheiden pokemon-ystävieni kanssa. Olin valmis ja kova uho päällä menossa seuraavalle kierrokselle.

Round 4 - Kysyjä (Steelix)

Hmm, Steelix ei tosiaankaan olisi välttämättä mikään helppo Matchup. Varsinkaan kun aloitin ilman supporteria. No, onneksi alussa oli Smeargle, ajattelin että tästä saisi vielä jotain aikaan. Kysyjän kädessä ei kuitenkaan ollut mitään portraitattavaa, Twinsiä lukuun ottamatta. Kysyjä kuitenkin topdekkasi itselleen Collectorin ja sai orjat peliin ja alkoi lataamaan energiaa Steelixilleen.

Kysyjä pelasi jo ensimmäisellä tai toisella vuorolla resistanssit poistavan gymin pöytään, joten tiesin että jaaha, tässä pelissä ei todellakaan pelata BTS:ää peliin, tuo gym kun mahdollistaisi sen että Mew pystyisi ehkä ohkoamaan Steelixit Black Beltin yms. Kanssa.

En useampaan vuoroon nostanut supporteria, ja Smeargleni istui poisonissa edessä. Onneksi Kysyjä ei pelannut Twinsiään pois kädestään vaikka IIRC Junk Armin pelasikin ja myös Blissey istui pöydässä. Pelasin Combeellä Smearglen takaisin peliin sen tiputtua ja tulin pelaamaan Twinsin. Siitä aloin pikkuhiljaa setuppaamaan, kädessä VS Seeker ja Black Belt ja penkillä pari Mewiä ja Regice.

Jouduin hitaan alun takia antamaan monta praissia eteen ennen kuin Gyaralla ammuin Black Beltin kanssa ensimmäisen Steelixin alas. Toinen Steelix tuli spördöämään Beltin kanssa tilanteessa jossa mulla oli 4 praissia jäljellä ja Kysyjällä 2. Edessä mulla tais istuu Mew, ja mietin että olisiko kenties pelaamani Lookerin jäljiltä Kysyjä jostain ihmeen syystä päättänyt jättää Twinsin käteensä, niitä kun ei ollut discardissa edelleenkään ainuttakaan vaikka Blissey istui pelissä. Retreattesin Mewini edestä, tuli Smearglella Portrait ja olin jo aivan fiiliksissä - Twins! Kuvittelin saavani Expert Beltin Mewilleni ja se Black Beltin kanssa riittäisi ohkoamaan beltatun Steelixin, ja Kysyjälle ei jäisi mitään pöytään. Kahta crobat droppia kun en saisi aikaan, toisen Twinsin lapuista kun pitäisi olla Warp enu että pääsen iskemäänkin.

Aloin selaamaan pakkaani ja hoksasin että kappas, kummatkin Expert Beltit on tuolla neljän praissin joukossa. Jooh. Warp enutin Smirkkuni pois edestä ja iskin. Kysyjä healaili jonkun verran ja latasi DCE:n blisseylleen. Mew kops, ja vuorollani Lookeritin kysyjän käden pois ja kopsutin beltti-Steelixin. Oho, topdeck DCE ja Blissey ampui mewin alas, Gyaraakaan kun en saanut enää peliin. HNgh.

2-2

Olin kohtalaisen ärsyyntynyt pelin tuloksesta, totta kai nuo beltit olis pitäny tajuta tarkistaa pakasta jo aikaisemmin mutta silti olin valmis laskemaan pelin PP-kertoimen piikkiin. Toisaalta ilman Twinsin käteen jättämistä, no-resistance gymiä ja muita evotuksia en olis tolla alulla päässyt edes setuppaamaan, joten yllättävän pitkälle pääsin kuitenkin comebackissäni! Pakkovoitto olisi edessä, ja toivoin hyvää peliä kun näin seuraavan vastustajani.

Round 5 - Korttihai (LostGenkku/Plume)

Jöö. Aloitin kaks Gyaraa kädessä ja kämmättyäni ekan mahdollisuuteni Gyaran lostaamiseen huomaan pakkaa selatessani että jaa, se kolmas Gyara on Azelfin kanssa praisseissa. No, ajattelin että hätä ei ole tämän näköinen vaan tulen seuraavalla vuorolla Sableyella Impersonateemaan Beben -> Gyara takaisin lähes täyteen pakkaani. Tapsa näytti setuppaavan orjiaan ihan Genkulle tyypilliseen tyyliin, ja arvelin että on jo kiire saada karppeja roskiin ja alkaa iskemään. Ajattelin että jee pääsen viimein See Offaamaan Gyarani avaruuteen. NO OHO! Topdeckaan sen Gyaran takaisin käteen vuorokorttinani ja puntaroin hetken vaihtoehtoja nauramisen ja ragequittaamisen välillä ja päädyn jonnekin välimaastoon.

No tulenpa sitten uudestaan Sablella ja tällä kertaa Impersonateen Lookerin että saan Gyarat dekkiin. No oho! Nostin sen pakan viimeisen karpin käteeni. Oho! Tapsa tulee falcon punchaamaan karppini avaruuteen, vaikka poker faceni oli varmasti aivan lyömätön. Ei vaan uskaltanut nostaa vähempiä kortteja kun pelissä pitäis vielä pystyä tekemäänki jotai ton jälkeen, mutta näköjään onnetar halus potkasta korkkarilla naamaan kaks vuoroa peräkkäin.

Pelissä ei luonnollisesti ollut enää mitään tolkkua, Gyaran setuppaaminen kun ei näitä pelejä ollut testatessakaan koskaan voittanut, ja kun Mewin pelaamine failas noin monumentaalisesti niin en saanu mitään aikaan. Peeloilin kuitenkin yhä denial mode päällä jotain ja pian mulla oli 6 orjaa avaruudessa ja Lost World löyty kädestä. Göö.

2-3

Vähän ikävä maku edellisestä pelistä jääneenä mietin vaan että vika peli pitäis voittaa, 2-4 ois liian karua kun pakka kuitenkin oli tähän asti toiminut niin hyvin.

Round 6 - Isoaho (Akseli?) (Probopass G/ERL/Shedinja/Pluff/????)

Setuppailin ihan rauhassa kun ajattelin että vastustajan pakassa ei välttämättä iskutehoa ihan kauhean pitkälle riittäisi Gyaraa vastaan. Jostain kuitenkin peliin revittiin beltattu Jumpluff, joten jouduin antamaan praissin eteen ennen kuin aloin rageemaan päin. Otin praisseja ja lopussa tuli ERL pelottelemaan mutta sepä tekikin vain Isoaholle selfdestructin antaen mulle loput praissit ja päästäen vastustajan kahteen praissiin. Pakko nostaa hattua kyseisen herrasmiehen pakoille : D

3-3

Semmoset sm-kisat! Team Kekkonen failas, sekä minä että Steve pelattiin 3-3, nöööyyy. En kuitenkaan angstannut tai tuntenut oloani ängyksi vaan aloin harrastamaan sosiaalista kanssakäymistä paikalla olevien mukavien ihmisten kanssa seuraillen samalla topcut-pelejä. Ne olikin jopa yllättävän mielenkiintoisia, erityisesti Miska vs. Eelis -suddeni top16 aiheutti vähän sydämentykytyksiä, onneksi Miska kuitenkin sai invitensä tappiosta huolimatta!

Parasta viihdettä kuitenkin tarjosi pelien jälkeen Kumis, jonka ”hullu pultsari” -imitaatio oli niin autenttinen että melkein pelotti. Tätä ja muuta sieneilyä seuratessa aika kului hienosti. Myös finaalien seuraaminen ja kommentointi kirvoitti hyvät naurut muiden keskustelujen lisäks.

Perus stallimista ja höpöttämistä turnauspaikalla muutama tunti ennen kuin lähdin Pantsun, Rohanin ja Karpin seurueessa kohti Tamperetta, jossa suuntasin siskoni luo. Vietin vielä mukavan päivän sisko-veli -aikaa sunnuntaina Tampereella mm. syöden erittäin herkullisen metsästäjänleikkeen ravintola Zarillossa (jota muuten suosittelen lämpimästi kaikille seudulla liikkuville).

Sunnuntai-iltana suuntasin kotiin kohtalaisen väsyneenä, eikä väsymystäni helpottanut se että junassa saman vaunun valtasi jokin kuoroporukka… loput voitte päätellä. Eräskin neiti puhui aivan taukoamatta yli puoli tuntia kuin papupata, jonka jälkeen totesi että ”EI NÄÄ MUN RAUHOITTAVAT LÄÄKKEET TAIDA KYLLÄ TOIMIA KUN EN OO TÄN RAUHALLISEMPI”. En voinut kuin revetä ääneen : Dd Että semmosta tällä kertaa.



Osa 4 - loppusanat ja massiivinen lista propseja ja ehkä muutama slopsikin

Kyllä. Kulunut kausi oli tähän mennessä pelaamistani viidestä kaudesta paras. Sekä tuloksellisesti että muutenkin. Yhdestäkään turnausreissusta ei ole jäänyt paha maku suuhun, mikä johtuu varmasti pääasiassa tämän pelin loistavasta harrastajaporukasta Suomessa.

Yksi niistä syistä minkä takia Pokemonia aloin pelokkaana ja pienenä seiskaluokkalaisena pelaamaan vuonna 2006 oli se, että Pokemon-porukoihin pystyi tulemaan millaisena vain ilman pelkoa siitä, että olisi tullut kiusatuksi tai syrjityksi. Imo tässä viiden vuoden kohdalla on ihan hyvä paikka vähän miettiä, että mitä on tullut tehtyä.
Mielestäni samantyyppinen hyvä yhteishenki on säilynyt näihin päiviin asti, vaikka pelaajakunnan keski-ikä onkin noussut samankaltaiseksi kuin vaikka rapakon takana. On ollut hauska seurata monien naamojen vanhentumista ja ihmisten kasvamista, Pokemonin pysyessä koko ajan osana kuvioita. Valtava määrä hyviä ystäviä ja sosiaalisia kontakteja on syntynyt viiden vuoden aikana ja niistä olen paljon kiitollisempi kuin turnaustuloksista, sattuivatpa ne sitten olemaan hyviä tai huonoja. Loppujen lopuksi kun on aivan selvää että Pokemonia jaksaa pelata oikeastaan pelkästään näiden ihmisten takia, ei rakkaiden pokemon-ystävien. (Anteeksi pokemon-ystävät, älkää jättäkö ;_;)

Vaikka PP ottais välillä kovastikin päähän, niin kuitenkin ne muistot jotka tästä lajista jää mieleen pidemmäksi ajaksi on niitä hetkiä pelien välissä, turnausten jälkeisillä jatkoilla ja ennen turnauksia hyvässä seurassa, ja ne on ne samat muistot jotka joka vuosi yllyttää uudestaan ja uudestaan lähtemään täältä metsän keskeltä pelaamaan korttia eri puolille Suomea.

Lopuksi propseja ja pari kpl slopseja ja pahoittelut niille jotka olen unohtanut, koko kauden propsien listaaminen kerralla vie hetken. Ei tärkeysjärjestyksessä. Lisään näitä varmasti sitä mukaa kun muistan enemmän.

PRÖPS OCH SLÖPS

+ turnausjärjestäjät ja judget, koko kauden turnaukset on vedetty imo aika mallikkaasti
+ Tonun pakat ja koko hieno mies ja hienot esitykset läpi kauden (Octrolleryyyyyy)
+ Jyväskylän liigan tason nousu
+ Kettusten ja Juntusten tekemä suuri työmäärä pelin eteen
+ PoroMagia
+ Miska kun otti yöks ennen sm-kisoja
+ jättipatongit
+ ”ONKO POJILLA SIMAA”
+ Martikkala voitti sm-kisat Gyaradoksella, woo!
+ Esan ja Tompan sm-finaali oli äärimmäisen jännittävä
+ humaalinen Kumis
+ kauden suurin yllättäjä ROXU! YOU GO GIRL!
+ uudet mukavat ihmiset kuten esimerkiksi aono ja Lars aka. Lirunder
+ Jesse-miitti ennen Espoon CC:tä (vaikka Roxu työnski jalkansa mun suuhun yöllä)
+ VICTREEBEL!
+ MewRhyperior
+ Magikarpit
+ Steve pelas sm-kisoissa Tangelaa kolmannen kerran
+ Lars osti mulle pipon ;_;
+ Turku-Tukholma -reissu oli mahtava
+ Team Kekkonen
+ Potut
+ DH ilmesty tyhjästä pelaamaan Top8 sm-kisoissa ;_;<3
+ Hero on viimein löytänyt naisen itselleen ja maailmassa on rauha
+ U-U-U-UU-UU-UU MAURI VIIKKI!
+ kaikki mukavat ihmiset joita en erikseen mainitse

- Lefa karsiutu 4-0 -tilanteesta sm-kisoissa = oikeusmurha
- State-mitaleita ei saada kai koskaan perille, bawww. Minkä korun minä nyt laitan kaulaan kesän juhlissa : (((
- kirjoitin liian pitkän rapsan eikä kukaan kuitenkaan lue tätä kokonaan
- valtavat määrät koulutöitä odottaa tekijäänsä ja käytän aikaani tällaiseen, voi jeesus

Pahoittelen asiavirheitä ja kirjoitusvirheitä, en jaksa tällä hetkellä oikolukea tätä.
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 15.05.2011 20:43

Kekkonen kirjoitti:Pahoittelut myös Kivimäelle, jonka Luxchompin onnistuin kauden ainoan kerran voittamaan, toki tälläkin kerralla T1 90 donkilla Lucario GL:ään, mikäli oikein muistan XP

Muistan ton pelin kun istuin vieressä pelaamassa, osuit Portraitatulla Sagella 2 karppiin xP.

Oli hieno rapsa, luin kokonaan. Onnee hyvin menneestä kaudesta, varsinkin Tampereen statejen 2. sijasta!

Btw, se Victreebel oli hieno. Pahoittelen kun voitin sut vikalla kierroksella silloin Tukholmassa kun olisit sillä voinut topcuttaa ;__________;
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja R0xu » 15.05.2011 21:17

uuu, sain monta mainintaa.
Vessapaperini ei vieläkään arvosta ragekäyntiäsi, jota et maininnu ;o

Nähään taas ens kaudellakin keksimies <3
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 15.05.2011 21:20

SL: Kiitos! Ja joo niinhän se Luxchomppi menikin, aika hemmetin hävytön munkitus
R0xu: Olinki jo unohtanu ton, se kyl ansaitsi kamalan kohtalonsa : B Ja toki nähdään!
Viimeksi muokannut Kekkonen päivämäärä 15.05.2011 22:15, muokattu yhteensä 1 kerran
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Tonu » 15.05.2011 22:09

Mahtava rapsa. En edes ollut tajunnut ettet ollut vielä postannu tätä. Hienot yhteenvedot turnauksista ja pari tärkeemmän kuulosta peliä on kanssa ihan mukavasti kuvailtu. PP kyl ettet pärjännyt SM:ssä hyvin vaikka veikkasin sun voittoos. Olisit voittanut ilman noita PP-kertoimia (huonot nostot, ei kovin kivat matchupit). xP

Kiitokset kauden hauskimmasta pelistä, Victreebel vs. Octrollery (peli menee aikaan ja pelissä lyödään yhteensä noin sata damagea). Vaikka hävisinkin tuon matsin "kunnialla" oli se siltikin hienoimpia häviökokemuksia ikinä. xD
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 15.05.2011 22:17

Tack Tonu. Ja joo Victreebel vs. Octrollery oli aika hieno, 30 minuuttia pelattu ja yks praissi otettu? : D Ja ku en spotannu sil disci-iskulla sieltä kädestä sitä ainutta korttia jolla pystyit viel tekee jotain XP
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Tonu » 15.05.2011 22:21

Kekkonen kirjoitti:Tack Tonu. Ja joo Victreebel vs. Octrollery oli aika hieno, 30 minuuttia pelattu ja yks praissi otettu? : D Ja ku en spotannu sil disci-iskulla sieltä kädestä sitä ainutta korttia jolla pystyit viel tekee jotain XP


Jep, oli aika reps ku selaat kättä sen 30 sek ja sanon et on menny jo reilusti yli 15 sek. :D
Kauhee rushi mun ~20+ kortin käteen viel pari kertaa ja nappasit sen tokaparhaan lapun sielt. Joku Uxie tjv oli kait 10-20 dmg päässä et olisin päässy tasaprizeihin. Yks oma vuoro lisää olis kyl kans auttanu. :P
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja The Miikku » 15.05.2011 22:47

Hieno rapsa, hieno mies(oonks kuullu tän jostain?)

Kiitokset Turku-Tukholma reissust joka kyllä oli ikimuistoinen viimmeistään illan pokeripöydistä :P
Original ~~
Avatar
The Miikku
 
Viestit: 39
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Nurmo/Seinäjoki

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Lars » 15.05.2011 23:26

KEKSIIIIIIIiiii ;_; Oli onskein rapsa kaikista! Ihanaa, että jatkat pokemonia, kun itse kuitenkin vasta aloitan ensi kaudella. Nähdään kebabshippingissä!
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Steve » 16.05.2011 17:32

OOOOOOH!
Nojoo~~~
Steve
 
Viestit: 16
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja aono » 16.05.2011 19:35

Oli kyllä todella mahtava kausi sinulta, ja meidän pelit oli kyllä tosi tiukkoja ja hyviä pelejä aina. Oli mahtavaa tutustua sinuun (ja myös kaikkiin muihin) kauden mittaan! Olet hieno mies ja majoitan sinut koska vain luokseni (mikäli pokemon turnaus osuu hyvinkäälle tai lähimaastoon tai mikseipä vaikka ihan muuten vaan!)
Oli kyllä hieno kausirapsa, olet kyllä loistava tarinoiden kertoja ja jutuillesi saa aina vahintään hymyillä ^^
P.S ja jos tarvitset laukunkantajaa joskus, you got my number ;D
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Hero » 16.05.2011 22:29

Kekkonen kirjoitti:+ Hero on viimein löytänyt naisen itselleen ja maailmassa on rauha

Ei ole koskaan rauhaa, niin kauan kun nainen on samanlainen peelo.. Tosin en ole enää keksinyt mitään uusia jekkuja.

HB rapsasta.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kekkosen kausirapsa 10-11 (SEIKKAILUA&VAAROJA!)

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 17.05.2011 00:24

Miikku: Samat sinne ja onnea vielä mestaruudesta!
Lars: Kiitos. Kai? : Dd onskiuden käsite on taas niin vaikea analysoida..
Steve: OOOOOOHHH gagaah
aono: Kiitos, pistän mieleen ;_;<3
Hero: joo tuol oli typo, pitäs lukee että "Inka on viimein löytänyt naisen itselleen ja keittiössä on Hero"
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron