Bakacon/Bakaconin Unlimitedturnee-rapsa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Bakacon/Bakaconin Unlimitedturnee-rapsa

ViestiKirjoittaja Kumis » 16.05.2011 21:18

No jeesh, kävin bakaconissa hieman unlimitediä sitten pelaamassa.
Kun kerran voitin ja muutenkin meni "loistavasti", niin kaippa ihan pitää rapsakirjoittaa...

Vähän sellai alustusta...

9.5 Miettisliiga

Olinpahan saanut kuulla Minnakkeelta, että bakaconissa olisi unlimited-turnaus, juuri minun formaattini.
Huippukouluttajat SuomiPoke ja Evil-Roxu olivat myös tulossa joten haastetta voisi olla.
Siinähän sitten Miettisliigaan olin kasaillut jo SM-kisoissa Porygon2/Seeker/TakeAway-unli viuhumisen, jonka ainoaksi heikkoudeksi osoittautui spiritomb/vileplume yhdistelmä.
Pakka pyöritti neljää Regice LA:ta yksittäisiä spiritombeja vastaan, mutta kahden tuleminen peliin tarkoittaisi varmaa häviötä.
Sableye SF ja uudet hienot BW säännöt mahdollistivat pelin voittamisen ennen kuin vastustaja sai edes vuoroa.
Anim... Spiritombin pelko jätti yöuneni vähiin.


12.5 Poronliiga

Suomipoke oli valmistautunut minua vastaan ja techannut Gengariinsa kaikkea mahdollista.
Hävisin jokaisen pelin jossa SP:llä, oli spiritomb alku ja vaivuin hetkeksi epätoivoon.
Suomiporken pakka pyöräytti Gengar AR:än aina penkille jättäen spiritombin eteen ja toisen penkille.
Muutin pakkaani ja radikaalisti, jonka jälkeen voitin myös spiritombin, että vileplumen.
Pelastukseni löytyi niinkin yksin kertaisista korteista kuin PKMN Collector, Dialga G Lv.x ja Unown Q.
Sableyen avulla sain nopeasti Collectorin ja Oraclen avulla Dialgan peliin ja 2d-naisarmeijani juoksemaan (Erika/Mary/Prof. Oak).

Olin valmis raskaaseen koitokseen ja lopullinen lista oli...

Pokemonz: 16
1 Drifblim UD
1 Drifloon MD
1 Porygon 2 GE
1 Porygon GE
4 Sableye SF
1 Dialga G PT
1 Dialga G Lv.x PT
1 Rattata TR
1 Celebi Ex POP 2
1 Uxie LA
2 Azelf LA
1 Unown Q MD

Energiat: 2
2 Boost Energy

Supot: 6
4 Seeker
1 Pokemon Collector
1 Oracle

Stadikat: 2
2 Broken Time-Space

2D-naiskoneistoni(aka. trainerit): 34
4 Professor Oak
4 Erika
4 Mary
1 PokeDex Handy910is
1 Misty's Wrath
4 Poke Drawer +
4 Computer Search
4 Item Finder
4 Scoop Up
1 Luxury Ball
1 Pokemon Retriever
1 Gust of Wind
1 Erika's Perfume

14.5 Bakacon Pieksämäellä - 1päivä

Herään varttia vaille 5 ja olen väsynyt, jääkiekko edellisenä iltana. Olen kaukana kotoa, mutta onneksi kaikki tarpeellinen on mukana.
Vähän yli tunti aikaa siirtyä Rekolasta Tikkurilaan, mutta kappas. Ei busseja eikä junia.
Istun yli puoli tuntia odottamassa junaa ja saavun myöhässä Qahwi-kyytiini, joka myös vaikuttaa väsyneeltä.
Matkan aikana kuuntelimme heikkoa musiikkia ja teimme reissun suurimman urotyön, pelastimme yksinäisen taimenen keskeltä autotietä.
Perillä turhaantunutta stallausta, NES:in Chip and Tale rush, KiBiltä hali, karu häviö Street Fighter turnauksessa sekä huonot uutiset.
Roxu ei tule, turnaus vasta seuraavana päivänä ja SP ei täten osallistu. Pahimmat haastajani... poissa...
Kuitenkin, Minnake & Co. pokemon-paja on kuitenkin onnistunut ja muutamat ihan mielenkiintoiset pelitkin tuli pelattua paikalla tarjolla olleilla lainapakoilla.
Myös peliopetusta oli tarjolla aloittelijoille, jota en muista aikaisemmista coneista...
Pienet discot illan päätteeksi, jotka olivat viime vuotisiin verrattuna huomattavasti heikommat (missä minun Wily's Castle teknoni?) ja autoon nukkumaan...

15.5 Bakacon - 2päivä

Legendaariset aamubileet epäonnistuivat ja ainut asia mitä oli tarjolla oli odottaminen.
Sain vielä Qahwin mukaan turnaukseen ja huimat 8 pelaajaa yhteensä oli nyt "innoissaan" odottamassa turnauksen alkua.
Testipelailin Qahwin kanssa ja lopputulos oli; mikäli voitan aloituksen, voitan, mikäli en ja aloituskädessäni ei ole tärkeää pokemonia ja nostan pakan päältä nostokortin, voitan. Muutoin häviän. Voitin pelit 8-2 muutamassa minuutissa.
Minnake ylpeänä turnauksenpitäjänä ilmoittaa kuinka toimitaan, 4 kierrosta ja top-4 paras yhdestä.
Mikäs siinä sitten, pelaamaan...

Round-1, joku tyttö w/ semmonen vihreä poro ja joku toinen vihreä BW ukko

Vastustajalla 1 penkki poke.
Käännän Sableyen ja kädestäni löytyy laputusta, että Computer Search.
Selitän Sableyen bodyn ja tarkistan Computer Searchillä pakkani, kaikki löytyy.
Seeker ja parin Oakin päästä saan Drifblimin Boostilla eteen viemään aktiivisenkin pois.
Voitto!!! 1-0

Tyttö hetken ihmeissään ja saan kättelyn sentään.
Kuin veisi karkin lapselta~~

Qahwi pelasi pelin pakalla, joka oli tarkoitettu SP:lle ja Lost Zonetti ensimmäisellä vuorolla 6-8 pokemonia vastustajan kädestä Gengar Primellä.
Hän toteaa, ettei halua pelata pakalla ja ottaa erään Minnakkeen lainapakoista, Tangelajtnjtnjtn.
Arvostan päätöstä ja häpeän pakkani ylivoimaisuutta.


Round-2, Ritarismies w/ jtn oldSchoolpokeja ja traikkuja

Vastustajalla ei penkkipokeja ja itsellä taas sableye.
Taas selitän sableyen ja Oracle/Erika hakee tarpeita ja Prof. Oak nostaa loput.
Take Away...
Voitto! 2-0

Hetken Ritarismies osoittaa vihaa minua kohtaan eikä suostu edes kättelemään, ymmärrän häntä ja pelaan häntä vastaan pari peliä Minnakkeen lainapakoilla.
Voitan ja nyt saan kättelyn.

Round-3, Qahwi w/Tangelajtnjtnjtn

Näytän Sablen ja nostokortin ennen kuin saamme edes aloittaa ja Qahwi scooppaa.
voitto 3-0

Round-4, Random Mustaletti w/jtn

Sablestartti, ei penkkipokemoneja vastustajalla, nostoa kädessä.
Nostelen Take Awayhin kortit...
voitto... 4-0

Olen Top-4, jee...
Puhtailla swisseillä, jee...


Top-4, Random Mustaletti

Vastustaja 1 penkkipokemon...
Nostan aloituskättäni ja... 4 korttia ja unown Q ainut pokemonini. Sydän hakkaa 9001FPS...
Ei noussut sablea, mutta dialga G ja tuon sen aloitukseen, Q penkillä. Voitan Hi-Rollin ja pääsen aloittamaan.
Heti alussa joudun pelaamaan Oakin ja discaamaan boost enun kädestäni, Tupla Drawer paljastaa toisen olevan prizeissä.
Pelaan Item Findereiden avulla 6 Erikaa ja Celebi EX pelastaa Boostin discistä takaisin käyttöön.
Seeker ja Take Away, kiitos ja kumarrus.
... voitto... <_<

Olen finaalissa, toisessa top-4 pelissä Qahwi häviää Ritarismiestä vastaan, koska tämän uskomattomat Energy ja Super Energy Removalit tuhoavat Qahwin Tangelat täysin...
Ritarismiehen seuralainen heiluttelee tämän proppipuukkoa kurkullani... hnggg...

FINAALI!, Ritarismies w/niitä jotain.

Nostelen aloituskättä ja Ritarismies juhlistaa kun saa kaksi aloituspokea eikä täten voi hävitä hänen mukaansa ensimmäisellä vuorolla.
Nostan itse Erikan ja Sableyen, pieni huokaisu.
Aloitan sablella ja nopeasti nostelen pakkaani, Seekereitä ei tunnu näkyvän.
Puolessa välissä pakkaa kuitenkin nostan Seekerin ja ilmoitan mitä se tekee. Ritarismies osoittaa pientä ragea ja Take Awayaan.
Tällä kertaa kuitenkin saan kättelyn jopa, koska sentään finaali!
...voitto...

Pelasin puhtaan turnauksen, jossa ei mitään palkintoja luvassa. Ei niinkään hyvä mieli tullut lasten ja vasta-alkajien höykyttämisestä, mutta tuli pahan todettua että unlimited on puhtaasti /kukin itsepäättäköön oman mielipiteensä/...

Noh siinä sitten loppu Con iloisemmissa merkeissä ja loppulta ensimmäisinä jonottamaan päättäjäisiin.
Tässä välissä Minnake tuo suru-uutisia, ehkä mahdollisesti palkintoja luvassa turnauksesta.
Siinä sitten päättäisiä seurataan, cosplaypalkintojen jako...
Sitten tulee eeppinen... "täällä myös pelattiin pokemonkorttipeliturnaus josta myös palkintoja luvassa parhaille"
Koko top-4 kutsuttiin lavalle seisomaan yleisön eteen ja saimme paidat, kännikkäpussukan ja kevätsipulia (ja mitään näistä ei Esa saanut).
Siitä sitten Qahwikyydillä kotia kohti ja jääkiekkoa. Ja mitä! Tylsä peli lopulta, mutta Suomi voitti.



Propsit ja Slopsit, kuten aina.

+++ Minnakkeelle, turneen pitämisestä ja lapsiystävällisestä pelinopetuksesta
++ Aonolle edullisesta lipusta
++ Qahwi
++ KiBi, vaikka muuttuisi zombiksi, kuuluu aina plussiin

+ Voitin ja vielä ensi kertaa tällä kaudella
+ Pelasin unlimitediä ja sain paidan.
+ Pelasin turnauksessa 6 peliä, joissa yhteensä 6 vuoroa, joissa tehtiin 0 damagea, nostettiin 0 prizeä ja vastustajani eivät pelanneet yhtään vuoroa.
+ Kalan Pelastus Operaatio
+ Ne pari muuta, Rai/Oona
+ Jack Sparrow osti kossua (toivottavasti myös rommia) juovan hirviön Reweltä. o.O

- SP/Roxu/Aono, missä olette? :s
- Yleisesti heikompi kokonaisesitys Conilta kuin viime vuonna.
- Unlimited



Loppusanoja:
Suuresti toivon, että immeiset osaa ottaa ne kohdat, jotka on tarkoitettu sarkastisiksi, sarkasmina. Unlimited ei ole missään nimessä pelattava formaatti, eikä sitä tuli missään nimessä suosia. Hupailuna; toki, mutta se taso mihin itse rakennan pakkani on vain surullista. Tähän turnaukseen sanottiin ettei ole mitään palkintoja luvassa ja ihan tyytyväinen olen että se lopulta sitten olikin vain vaivainen paita eikä mitään sen suurempaa. Ehkä joskus vielä pokemonin unlimited saa samanlaisia rajoituksia kuin MTG:n type-1, suuresti kuitenkin epäilen...
Con oli tietenkin hyvä, edellisvuotinen vain oli paras con missä toistaiseksi olen ollut.
Kumis
 
Viestit: 12
Liittynyt: 09.12.2010 21:49

Re: Bakacon/Bakaconin Unlimitedturnee-rapsa

ViestiKirjoittaja Tonu » 16.05.2011 21:29

Lol. Ajatella, melkein saatiin Porygon 2 ja Seeker samaan formaattin.

Grättis voitostas. Alan vast lukee rapsaa tän postauksen jälkee.
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bakacon/Bakaconin Unlimitedturnee-rapsa

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 16.05.2011 21:56

Hyvin pelattu Kumis! :DD
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Bakacon/Bakaconin Unlimitedturnee-rapsa

ViestiKirjoittaja Suetic » 16.05.2011 22:44

Hyvä Kumis. Näin pitää pelata Unlimitediä xD
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron