KORPPI ON OIKEUS 2010-2011

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

KORPPI ON OIKEUS 2010-2011

ViestiKirjoittaja JayEm » 16.05.2011 23:31

Kun en kerran SMistä jaksanut vieläkään tehdä rapsaa, niin ajattelin että tehdään sitten saman tien koko kauden tunnelmat kattava rapsa.

Keväällä 2010 SM-kisoissa rupsautettuani näyttävästi 2-4 Promo D-railla aloin hyvin vakavasti miettimään ensi kauden pakkaa. Koska en pääsisi pelaamaan suhtkoht hyvää lempipopeani (ainakin ilman lv Xää se tuntui turhalta), piti kehitellä jotain yhtä "pelottavaa". Sitten huomaankin että Mr. Pandalta löytyi pari kappaletta Gengar SFää. Kuka olisi tuolloin arvannut että tämä pieni ihminen otti yhden ehkä hauskimmista metagamepakoista koko kauden pakaksi.

Syksyn BRt
Ja niin ankaran kesän ja alkusyksyn 2010 jälkeen JayEm (silloinen Jaakko Horna) aloitti seikkailunsa Battle Roadeista.
No eihän sitä muista tarkkaan, miten nuo pelit menivät yksityiskohtaisesti, mutta ainakin Jyväskylä ja Hyvinkää tuli käytyä, Jyväskylässä taisin pelata Dusknoiria, sillä olin lainannut McAnkalle Gengarin (koska luulin judgettavani, toisin kävi), ja kierrosten jälkeen taisi Jkylässä olla tulos 3-2 tai toisin päin... Hyvinkäällä sitten tuli 3-3, mikä oli silloin henkilökohtainen ennätykseni

CCt
Citareissa sitten aloin osoittamaan suurempaa aktiivisuutta Pokémonin suhteen, sillä reissut tuli tehtyä Turku-Tukholma -viikonlopulle, Seinäjoelle ja Tampereelle. Jyväskylässä ei sitten pidetty CCtä, kun ei löytynyt sopivaa aikataulua
Turku-Tukholman aikoihin tapahtui myös muuta merkittävää kuin uusi ennätystulos, sillä kyllästyttyämme nykyisen Vaajakosken liiderin Zamin törttöilyyn löimme parin liigalaisen kanssa enemmän tai vähemmän viisaat päämme yhteen, otimme kohtalon omiin käsiimme ja hups, minusta tuli sitten "oikeasti" kilpailullisen liigan vastaava. Eli pikaisesti tilat hakuseen, ilmot asianomaisille ja niin ees päin.

Turku-Tukholma -viikonloppuna oli paljolti hauskaa, eikä vain siksi että pelit meni hyvin, vaan että seurakin oli enemmän tai vähemmän siedettävää (please don't kill me!), Zami kuskina, minä hytin varaajana ja Mr. Panda sekä Justware siinä siivellä. Turussa 3-3, Tukholmassa mainitsemani uusi ennätys, 4-2. olin ihan että wut, synnyinkö Gengar-pelaajaksi alusta alkaen?

Sitten koittikin jouluaatto ja... hei, unohtuikos jotain? Niin, Seinäjoen CCt, jotka olivat osa Seinäjoen viikonloppua. Zamin, Sam The Onionin ja TheAllun kulkiessa paikalle autolla päätimme Mr. Pandan kanssa olla riskeeraamatta henkeämme ja lähteä junalla lauantain liigan jälkeen Seinäjoelle. Kuultiin sitten että 2 hirveä oli törmännyt Zamin autoon, huhhuh.
Pelailtuamme lauantai-illan Brawlia sekä Meleetä (uintikisasta propsit, boot to da head Mr. Pandalle Bowser-spämmistä joka jatkuu yhä) ja kasailtuamme pakkoja ja pakkalistoja heräsin sunnuntaina pelailemaan vain muutaman tunnin yöunilla. Parhaiten muistamani peli taisi olla Kivimäki malea vastaan, kun donkkasin hänen Unown Qnsa. Kun olin donkannut, kuului että saa aloittaa (olin kuullut että sai aloittaa setupin jälkeen ) ja siihen päälle huusin että "Voitin!"
Kuinka ollakkaan, kun 5 kierrosta swissiä oli mennyt ja saldo taisi olla 4-1, kävin pelaamassa pari erää Brawlia toisessa huoneessa, sitten tullaan jo nykimään hihasta että olet sitten top4, ala pelata. Aononononoa vastaan, olipas kivaa kun vastassa Machamp. Mikä suurempi voima minua ohjasikaan, niin huomasinkin sitten istuvani finaalissa Esaa vastaan. Olin hävinnyt jo swisseissä Esalle, joten mietin että miten tässä sitten taas käy. Ensimmäinen peli armotonta vääntöä iki-ihanaa Luxchompia vastaan, ja jäin prizen päähän. Dood. Toinen peli, jonka lopputuloksesta olen saanut kuulla Mr. Pandalta jo kyllästymiseen asti, oli hirveä. Alkuni oli niin surkea, että Esan ollessa toisen vuoroni jälkeen valmis lähes kirjaimellisesti nylkemään minut, nostan turhan topdeckin, vilkaisen kättä, pöytää, kättä, pöytää, lyön kortit pöytään ja scooppaan. Mut, hei, 5-2 ja finaaleissa ekalla topcutillani, ei paha. Tosin, turnauksessa ei ollut loppujen lopuksi paljoa pelaajia, mut hey, voitto, mikä voitto. Olo oli niin mahtava että uhmasin jopa kohtaloa istumalla kotimatkan Zamin kyydissä.
Sitten vuodenvaihdoksen jälkeen kävikin reittini kohti Tampereen CCtä, josta kietaisen semihyvän 4-2 tuloksen. Olipahan alamäki, ajattelin, kauankohan tällaista kestää?

Statet
Ja kuinka ollakkaan, alamäki päättyi ja tie alkoi nousta pystyyn. Järkkäämissäni Jyväskylän Stateissa pelailin itsekin kaikkien puuskuttaessa suhtkoht ahtaassa tilassa, vaikka oli tullut varattua 3 "tilavaa" huonetta käyttöön, ja tulos oli 1-4. Eikä oloa helpottanut se, että olin lopulta ypöyksin klo 18 jälkeen siivoamassa tiloja ja järkkäämässä pöytiä paikalleen, kun seuraavana aamuna pitäisi olla matkalla Tampereelle. Noh, porukoilta oli jäänyt pulloja, jopa lähes täysi Mountain Dew löytyi, että tuntui kuin vaivannäköni palkittiin edes jotenkin.
Tampereella tulokseksi tuli sitten edes 3-3, joka vähän helpotti surkeaa oloani.
Mutta eihän rimanalitus ja odotusten pettäminen tähän loppunut, vaan Helsingin ja Hyvinkään statet alkoivat pudottaa minun Ratingiä ihan liian alas. Noh, vastapainona huonojen tulosten aiheuttamalle pahalle ololle oli automatkat, joilla hääräsin kuskina. Eikä vain siksi, että sain siitä rahaa, vaan myös siksi, että oman käsitykseni mukaan oli aina hauskaa, oli se sitten musiikkimausta riitelyä, yleistä rölläilyä tai ruoka-annosten arvostelua taukopaikoilla. Helsingissä tulokseni oli jo kirosananani oleva 2-4 ja Hyvinkäällä uusi ruma sanani, 1-5.

Kevään BRt
Näihin en muistaakseni valitettavasti vain jaksanut lähteä, kun jo liigan pyörittelyssäkin sai lätkiä kav... siis korttia tarpeeksi.

Suomen Mestaruudet 2011
Joulun ja synttäreiden lisäksi ehkä eniten odottamani päivä koitti viimein. Sain edellisenä yönä jopa kuutisen tuntia unta, isältä rämisevän Nissanin CD-soittimella lainaan ja Gengaria hiottua niin, että odotukseni kummituksen viimeiseen seikkailuun olivat suuret. Lähdimme aikaisin Jkylän Matkakeskukselta McAnkan, Onionin, Steven ja Pandan kanssa kohti Hyvinkäätä, ja paikalle päästyämme pahin hälinä ja kiire ei ollut vielä alkanut. Decklistit valmiiksi, räjähtänyt aamulook reilaan ja suojien tarkistukseen! No ne meni sitten vaihtoon, onneksi olivat uudet suojat odottaneet ainakin pari kuukautta avaamattomassa pakkauksessa käyttöönottoa. Eteenpäin, holonegatiivit!

Koska olen niin kana-aivoinen, en muista hirveämmin matseista mitään, mutta muutamia kohtia pitänee huomauttaa:
  • Ruokatauolla en syönyt, koska 0-3 vei ruokahaluni
  • Hävisin JPlle koska Smeargle sprayattiin
  • Pokemous ei pelannut turnauksessa vaan rölläili kaikille
  • Voitin vain viimeisen pelin päästen tulokseen 1-5

Koska sitten eräs nimeltä mainitsematomalla henkilöllä *kröhSamTheOnionkröh* oli "kiire" Jyväskylään, jouduimme jättämään Topcut-pelit ja eeppisen finaalin väliin ja ajamaan kotiin.

No huhhuh. Tulipa kerrankin tehtyä loppuun asti. Liigakausi lähestyy loppuaan, ensi lauantaina vedän Jyväskylässä prelikan ja sitä seuraavana viikonloppuna pidetäänkin kunnon päättäjäiskerta. Tuntuu siltä, että olen tehnyt paljon tämän liigahomman eteen.
Voisi tähän loppuun iskeä vähän propseja ja saappaita päähän...

+ Kausi 2010-2011
+ Ihmiset joihin pääsin tutustumaan enemmän kuin että sanotaan vain moi ottelun alussa
+ Liigapelurista liigaliideriksi päälle vuodessa (aloitin joskus keväällä 2009)
+ Paras kauteni tähän mennessä
+ Gengar/VileGar/LostGar/VileLostGar, palvelit minua hyvin
+ Automatkat ajokortin saannin jälkeen
+ Just You Know Why...
+ Pinocchio (Ti Titi Titititititititititi Titi...)
+ Uusi foorumi
+ Taisin rökittää enemmän Luxchomppeja kuin hävisin niille?
+ Ensimmäinen topcut
+ Ihmiset jotka kannustivat minua
+ Mr. Panda jonka kanssa olemme lyöneet viisaat päämme yhteen useasti
+ Luffy McAnkka joka veti minut tähän hommaan mukaan
+ TheAllu, lupaavin seniori Jyväskylässä?
+ Uudet Fantsun tilat Jkylässä
+ Poromagia
+ jtn?

- Loppukauden tie nousi pystyyn
- Mr. Pandan rölläykset jotka tekivät elämästäni vaikeaa *snif*
- En vieläkään kauheasti tunne joitakin tunnettuja pokepiirissä kulkevia
- LostVileGar ei toiminut niin hyvin kuin VileGar
- Fantasiapelien toimintametodit
- jtn?

Kiitos vielä kaikille ja nähdään ensi kaudella uusin kujein ja pakoin, siihen asti...
KORPPI ON OIKEUS!!
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: KORPPI ON OIKEUS 2010-2011

ViestiKirjoittaja Zami » 17.05.2011 11:09

JayEm kirjoitti:Kuultiin sitten että 2 hirveä oli törmännyt Zamin autoon, huhhuh.

Eikö se vieläkään muistu mieleen kunnolla?! Toinen niistä kahdesta hirvestä tömähti auton takakulmaan ilman jälkiä. x3

Mut, johan oli kausirapsa. Alussa sulla kaikki asiat oli NIIN hyvin ja sitten ne alkoikin mennä päin prinkkalaa. :/ Do better on next season.
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron