MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja badganondorf » 26.07.2011 22:25

Tänä vuonna en tälläistä topicia ollut muistanut/ehtinyt tehdä vaikka joka vuosi aiemmin olen tehnyt. Eli MM-kisajoukkueen kokoonpanoa tässä mietiskelin ja en edes ollut varma, ketä on lähdössä!

Junior:
Aino
Elina

Senior:
Martikkala
Ökä
Heikki
Niko

Master:
Tri
Esa

Grindaajat:
Anni
Milla
Miska
Matius
Jouni
Matti
Terhi
Janina
Joni

Staff:
Isto

Lista näyttää siltä, että taitaa olla pienin MM-kisajoukkue sitten vuoden 2006 - jos siis ei Grindaajia lasketa. Itse kisoissa on ennätysvähän pelaajia. Kivimäistä en ole kuullut mitään koko kesän aikana, joten mikäli joku tietää heistä niin saa infota myös.

Yleistä turnaukseen lähtijöille:

Tärkein asia, mitä kaikki eivät välttämättä muista/tiedä kun ovat Jenkkeihin lähdössä on ESTA. https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ ESTA on lupa, joka täytyy hankkia, jotta sinun päästetään USA:han sisään. Se maksaa 14 dollaria, joten maksu on vain nimellinen, mutta käsittääkseni maksun pystyy hoitaa vain luottokortilla, joten tarvitset vanhemman hoitamaan maksun, mikäli sinulla ei ESTA:aa vielä ole. Tämä siis pitää tehdä jokaisen perheenjäsenen erikseen, jos maahan haluat päästä. Jos et ole siis vielä tätä hoitanut, hoida se heti. ESTA on kerrallaan voimassa kaksi vuotta, joten muistathan myös uusia hakemuksesi, mikäli olet tehnyt sen viimeksi yli kaksi vuotta sitten!

Toinen asia mikä koskee erityisesti inviten saaneita turnaukseen lähteneitä on inviten saamisen vahvistaminen. Täältä: http://www.pokemon.com/us/news/op_world ... 011-07-19/ löydät ohjeet siihen miten otat inviten vastaan. Muista, että takaraja on 1. elokuuta - eli aivan pian!

Kolmanneksi Foxiin tulijat varmistakaa viimeisen kerran, että kaikki ruokanne ovat oikein, sillä nyt on vielä viimeinen mahdollisuus muuttaa niitä ja ylihuomenna ne on lyöty lukkoon. Aika siis torstaina kello 19.00 Foxissa Hiltonin alakerrassa.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 26.07.2011 23:12

Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä. Mitä tapahtuu jos yrittää maahan ilman tuota ESTAa? En itse tiennyt mitään tuosta ja olisin iloisesti vain lähtenyt matkalle. Käännytetäänkö sitten vain tylysti takaisin? :/
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja badganondorf » 26.07.2011 23:59

Mewstor kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta pitää kysyä. Mitä tapahtuu jos yrittää maahan ilman tuota ESTAa? En itse tiennyt mitään tuosta ja olisin iloisesti vain lähtenyt matkalle. Käännytetäänkö sitten vain tylysti takaisin? :/


Worst case scenario, kyllä. 2007 joku oli unohtanut ja oli saanut vain kauheat huudot maahantulovirkailijalta Amerikasta, mutta jotenkin se oltiin saatu silti sovitettua ja ihmiset pääsivät maahan. Saattaa toki olla, että nykyään tämän kanssa ollaan entistä tiukempia, sillä silloin se oli aivan uusi säännös. Voi siis hyvin ollakin, että nykyään lopputulos olisi sama asia kuin yrittäisit venäjälle ilman viisumia(mod. lahjontamahdollisuus).
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Roseanni » 27.07.2011 00:06

Käsittääkseni nykyään ei päästetä edes Suomessa lentokoneeseen, jos ESTA ei ole kunnossa ja pyrit Jenkkeihin. Tai vähintäänkään ei päästetä enää siinä maassa, josta vaihtolento Jenkkeihin lähtee.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja dAcktor » 27.07.2011 02:31

Sapuska on oikein ja olen ilmoittanut järjestäjille, että olen tulossa.

Multa kysyttiin lentokentällä ESTA:aa kahteenkin kertaan. Ei tosin tarvinnut näyttää lappua missään vaiheessa. Kannattaa muistaa, että lentokentällä haastatellaan jokaista, joka on menossa USA:aan. Kysymykset ovat tyyliin, kuka on pakannut laukkusi ja kuinka kauan olet omistanut laukut jne jne... Ihan suosiolla kannattaa olla normaalia aikaisemmin paikan päällä, kun 1.5h ennen koneen lähtöä pyydettiin ihmisiä siirtymään lähtöportille.

Nähdään parin viikon kuluttua San Diegossa.
Kuva
dAcktor
 
Viestit: 33
Liittynyt: 31.10.2010 16:48
Paikkakunta: [insert]-avaruus

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja kivimakij » 27.07.2011 16:52

Mis kivimäet? tulossa tietenkin MM:iin :)
kivimakij
 
Viestit: 27
Liittynyt: 02.11.2010 22:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 27.07.2011 18:10

Roseanni kirjoitti:Käsittääkseni nykyään ei päästetä edes Suomessa lentokoneeseen, jos ESTA ei ole kunnossa ja pyrit Jenkkeihin. Tai vähintäänkään ei päästetä enää siinä maassa, josta vaihtolento Jenkkeihin lähtee.

Tuota juuri mietin, että ilmoitetaanko tästä missään ennen kuin menee varaamaan lentoja. Aika P:mäistä jos ostaa vaan liput ja koittaa lähteä matkalle joka perutaan koska et tiennyt tästä uudesta säädöksestä. Itse en ole mistään koskaan kuulut tästä ja olisin ollut yhtä vihainen kuin ne maahanmuuttovirkailijat kun lentolippurahat menivät hukkaan. Valistetaanko tästä oikeasti missään? Pystyykö tuon tekemään jotenkin kentällä, jotta pääsisi lennolle silti?

Olen itse vain täyttänyt paperisen version tästä ESTA:sta lennon aikana, mutta jos se ei enää nykyään käy vaan on tehtävä netin kautta, taitaa multa jäädä tulevaisuudessa Amerikanmatkat väliin :/ (Ellen hanki luottokorttia.)
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Tonu » 27.07.2011 19:42

Mikäli muistan oikein niin viime vuonna ESTA oli vielä maksuton ja hommasin tuon pari viikkoa ennen kuin se muuttui maksulliseksi. Tämän lisäksi piti koneessa täyttää jokin kyselylappunen jossa kysyttiin esim "oletko terroristi" (selvä kompakysymys!), ym tyhmää. Mikäli ei ole mitään luottokorttia niin sit varmaan vois olla vähän PP. Kannattaa googlaa ja yrittää kattoo et saaks jostain jonkun paperillisen version jonka voi maksaa jossain päin suomea. :s
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja dAcktor » 27.07.2011 22:15

Muistaakseni lentolippua bookatessa muistutetaan ESTA:sta.Teksti tosin hukkuu kaiken muun roskan keskelle ja saattaa jäädä joillain huomaamatta. Maksua varten luottokortti on helpoin tapa ja debit-kortin omistaminen nykyään on ihan suositeltavaa. Tuolla kortilla ei voi edes elää yli varojen, kun kaikki maksut veloitetaan suoraan tililtä. Muutenkin netistä voi tilata halvemmalla krääsää, joten miksi ei?

Se mikä täytetään koneessa on ihan muu lappu kuin ESTA. Yleinen lappu, jossa kysytään tuomisia (hedelmiä, eläimiä jne), rahamäärää ja missä asustelet. Lisäksi ennen oli vihreä lappu, jossa kysyttiin samoja kysymyksiä kuin ESTA:ssa, mutta nyt ei näyttänyt olevan enää tuota.
Kuva
dAcktor
 
Viestit: 33
Liittynyt: 31.10.2010 16:48
Paikkakunta: [insert]-avaruus

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Roseanni » 27.07.2011 23:07

ESTA:a tehdessä kysytään noita Natsi-Saksa kysymyksiä jne. myös, ja ne kysytään koneessa uudestaan siinä vihreässä lapussa. Ja tosiaan tuon voi maksaa vain ja ainoastaan credit-kortilla, debit ei käy. Mutta luottokortin ei tarvite olla oma, itsekin maksoin äidin kortilla. Ja ainakaan minun tietääkseni ESTA ei kylläkään ole mikään kovin uusi juttu?
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 27.07.2011 23:33

Roseanni kirjoitti:ESTA:a tehdessä kysytään noita Natsi-Saksa kysymyksiä jne. myös, ja ne kysytään koneessa uudestaan siinä vihreässä lapussa. Ja tosiaan tuon voi maksaa vain ja ainoastaan credit-kortilla, debit ei käy. Mutta luottokortin ei tarvite olla oma, itsekin maksoin äidin kortilla. Ja ainakaan minun tietääkseni ESTA ei kylläkään ole mikään kovin uusi juttu?


No 2006 matkustin viimeksi ja silloin ei ollut tietookaan mistään ESTA:sta.

Ja harmi kun ei ole kenelläkään lähisuvusta credit-korttia :/ Ihan ite joudun oman hankkimaan jos meinaan tuon saada, jos aion matkustaa USA:an. (Ja nyt en jatka tästä enää. Menee henk.koht. vinemiseksi kun en halua luottokorttia...)
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Tonu » 28.07.2011 00:11

ESTA säädökset tuli kait vuonna 2007. Saa korjata mikäli olen väärässä.
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja dAcktor » 28.07.2011 03:33

Roseanni kirjoitti:Ja tosiaan tuon voi maksaa vain ja ainoastaan credit-kortilla, debit ei käy.

Mulla on vain debit-kortteja ja ihan kiltisti meni läpi. :)
Kuva
dAcktor
 
Viestit: 33
Liittynyt: 31.10.2010 16:48
Paikkakunta: [insert]-avaruus

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Roseanni » 28.07.2011 11:54

Mun debitiä se ei hyväksynyt vaikka muuten on kyllä verkkomaksuissa toiminut. :s Aika kummallista.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Welmu » 31.07.2011 18:20

Pooka pyys starcraft sivusto kautta teiän sanoo sille terveiset siellä (tais koskee etenki juntusia)
-000-
Avatar
Welmu
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2010 07:59

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Poromagia » 01.08.2011 13:49

Sen verran kommentoin vielä, että ESTA on kyllä vanha juttu mutta aiemmin se on ollut nimenomaan semmoinen vihreä lappunen joka täytellään koneessa (olen tälläisen täyttänyt joskus 2000-luvun alussa jo). Debit-kortteja on monenlaisia, esim. visa electronin voi monesti ujuttaa luottokortiksi mutta perus pankkikortti ei aina kelpaa :).

Hannu
Avatar
Poromagia
Korttipeliliike Pasilassa
 
Viestit: 150
Liittynyt: 04.11.2010 21:57

Re: MM-kisajoukkue ja muuta matkaan lähteville!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 09.08.2011 13:09

Ulkoasiainministeriön USA:ta koskevat matkustusohjeet
Tuo kannattaa USA:han matkustavien lukea läpi jos jokin on epäselvää.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron