OMG! Raportti

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja badganondorf » 17.08.2011 18:22

Lupasin Helsinki-Vantaan lentokentällä ihmisille kaikkien aikojen pisimmän turnausraporttini. Katsotaan pystynkö lunastamaan lupaukseni, sillä jetlagissa kirjoittaminen on aina haastavaa. Totta puhuen huijaan ehkä vähän, sillä kyseessä ei ole tällä kertaa vain turnausraportti vaan koonti menneistä ajoista. Kuudet MM-kisat käyneenä voin jo rehellisesti sanoa, että olen nähnyt kaiken, mitä tällä pelillä on tarjota. Tämä raportti onkin jaettu osiin. Ensiksi tulee luonnollisesti turnausraporttini. Turnausraportin jälkeen löydät Top5 listani erinäisistä asioista ja siitä miten olen ne kokenut. Lopuksi kirjoitan vielä kerran näkemykseni pelin tilasta ja siitä mihin peli ja minä sen kanssa olen menossa. Eli ensiksi klassiseen turnausraporttiin.

Ja varoitus jo ennen kuin alat lukemaan. Valmistaudu viettämään seuraavat 2 tuntia koneesi ääressä lukemassa tätä tai älä edes yritä lukea koko settiä kerralla. Järjestyksellä ei ole väliä, kunhan luet kokonaisuudet aina kokonaan.


MM-KISA RAPORTTI


SM-kisojen jälkeen

Välittömästi SM-kisojen jälkeen purimme kaikki MD-on pakat ja olimme varmoja, että HGSS-on tulee olemaan MM-kisoissa, MD-on kun olisi BW säännöillä harakiri kilpailullista pelaamista kohtaan. Innoissani odotin uutta formaattia, josta tulisi luovempi, monipuolisempi ja vanhanaikaisempi kuin vanhasta formaatista. Rakensimme monta pakkaa ja tuntui kuin oltaisiin jälleen kultaisella 2005–2006 kaudella. Mikään pakka ei ollut ylivoimainen ja pelit olivat aina tiukkoja. Parhaaksi pakaksi nousi tässä kohtaan Stage1 variaatio ja Zekrom/Yanmega. Alkuhuuman jälkeen kortit laitettiin sivuun, jotta pystyin keskittymään pääsykokeisiin ja muihin tärkeämpiin asioihin.

Kettusleiri part 1.

Leirillä oli kuolemanhiljaista, sillä suurimpaa osaa ei motivoinut tulla pelaamaan, koska oli erinäköisiä coneja, pottumiittejä etc. Osanottomäärä jäi erittäin vähäiseksi ja itsekin taisin pelata enemmän SC2:sta öiden aikana kuin Pokémonia päivän aikana. Ajattelin, että ihmisiä ei kiinnostaa muutenkaan koko MM-kisat, joten oletin, ettei koko Miskaleiriä tulisi edes tänä vuonna osallistujapuutteen takia. Pyysinkin Miskaa tekemään topicin ja lopputulema olikin vain, että 1. Kettusleiri ”feilasi” sen ajankohdan takia. Sain kuitenkin Matilta SixPrizes käyttäjän, jolla pystyin sitten katsomaan SixPrizesin maksullista puolta. Olin aina halunnut nähdä kuinka laadukasta kaman täytyy olla, jos siitä joutuu maksamaan. Maksaa – Theorymonista, hurdur.

Kansainvälisten Natsien jälkipyykki

Koko Amerikka meni aivan sekaisin kun Kanadassa Zekrom voitti ja Yanmegoja lenteli ihan joka puolella. Magneboarin piti olla formaatin paras pakka, mutta se osoittautuikin autolossiksi Yanmega variantteja vastaan. Suuri osa Jenkeistä vaihtoikin hetkessä Yanmegan pakkoihin, Yanmegan hinta 3-kertaistui hetkessä ja Yanmegojen määrä USA.n mestaruuskisojen top128:ssa oli loppujen lopuksi isompi kuin Garchomp C LV.X:n viime kaudella – yli 50% pakoista pelasi Yanmegaa.

Tästä viisastuneena rakensin miljoona Yanmega pakkaa Miskaleiriä varten, jossa sitten pääsisi todenteolla kokeilemaan mikä Yanmega varianteista oikeasti olisi pelattavin. Stage1 oli kuitenkin hävinnyt USA:n Natseissa vain kolikonheittoihin. Näytti siltä, että Yanmega olisi menossa kaikkiin pakkoihin, sillä sen ilmainen energiacosti oli liian kova juttu suurimpia osaa pakoista vastaan. Onneksi olin ostanut 12 huomattavasti ennen hypen alkua.

Miska-leiri

Miska-leiri ei tänäkään vuonna pettänyt odotuksia. Vietin koko viikonlopun perjantaista sunnuntaihin kaikkien hienojen ihmisten kanssa ja paikan päällä tuntui siltä kuin se olisi ollut paras Miska-leiri tähän mennessä. Pakkatestausten osalta näytti siltä, että päätin pelaavani Magnezone/Yanmegaa, sillä saadessaan T2 Magnezonen, Judgen ja Reversal headsin se voitti 100% ajasta. Ei se tietenkään puolia ajoista saanut ihan näin unelma-alkuja, mutta jos auto muuttaa minkä tahansa pakan autowinniksi niin pakka ei voinut olla huono. Kingdra/Yanmega match-up oli ainoa, joka huoletti, mutta näytti erittäin vahvasti siltä, että pakka oltiin jo lyöty lukkoon.

Miska-leiri on aina siitä ainutlaatuinen tapahtuma, että siellä on kivaa vaikka ei korttia pelaisikaan. Mielestäni Miska-leirin tapaiset yhteisön kokoontumiset ovat suurin syy miksi suurin osa tätä korttipeliä pelaa. Minä ainakin. En edes muista, mitä kaikkea Miskaleirillä tehtiin yleisen grillaamisen, saunomisen ja uimisen lisäksi, mutta tärkeintä onkin se, että kivaa oli. Jounin ilmaveivi vielä kruunasi täydellisen viikonlopun(videota kehiin pakkis!)


Väliviikko

Tutkin SixPrizesia koko ajan tasaisin väliajoin ja huomasin, että Magneboar oli unohtunut täysin ja Yanmegaa oli laitettu joka paikkaan joka pakkaan. SixPrizesia lukiessani minua nauratti se, että vaikka maksullisen sisällön pitäisi mielestäni olla edelläkävijämäistä, oli se minun mielestäni lähinnä perässähiihtämistä. SixPrizesissa ei ollut koskaan lähes mitään originaalia ja jos oli jotain originaalia, se tuli myöhässä ja jossain Pokegymillakin puhuttiin jo siitä. Tämän jälkeen kun vielä paljastui, että SixPrizesin maksulliset kirjoittajat olivat pantanneet tietoa Yanmegan hyvyydestä ennen USA:n Natseja, saatiin sielläkin kunnon draamat aikaiseksi.

Jos olet tilannut SixPrizesista joskus maksullista materiaalia, suosittelen lopettamaan tähän paikkaan ja jatkamaan sitten mikäli olet menossa MM-kisoihin ja sinun pitää tietää Amerikan metagamesta ja techeistä jotain erittäin tarkkaa, sillä normaalin kauden aikana SixPrizes ei ole vain yksinkertaisesti sen arvoinen. Ehkäpä joku päivä saamme Suomeen tai Amerikkaan kunnollisen blogin, jossa on kunnon deckilistoja ja analyyseja, kuten esim. Japanissa. Iston blogi oli tässä asiassa askel oikeaan suuntaan, mutta senkin huonon vastaanoton takia olemme Suomessa yhä vailla kunnon tietolähdettä osaaville pelaajille.

Kettusleiri part 2.

Viikko meni ja viikko tuli. Sitten tuli viikonloppu ja kettusleiri part 2. Osallistujamäärä oli tuplaantunut edellisestä Kettusleiristä ja meno oli muutenkin paljon railakkaampaa. Ensimmäisenä yönä nukkumaanmeno venyi Julian läsnäolon takia ja lopputulos oli, että vaikka menimme Julian kanssa vähän Annin jälkeen autoon nukkumaan, ei nukkumisesta tullut yhtään mitään. Jossain kohtaa yötä tuli niin hirveä jano, että kävin hakemassa juotavaa sisältä ja en odottanut, että ihmisiä oli vielä hereillä sisällä jossain 6 aikaan aamusta. Ihmisten ilme oli näkemisen arvoinen kun pompin sisään pelkissä boxereissa ja sandaaleissa ja Jouni kysyikin ”niin, mitä te oikein teitte siellä?”. Nauroin ja kävelin pois.

Lauantain pelitestaus näytti siltä, että Yanmega/Magnezone otti koko ajan turpiin Reshityppikselta ilman Ninetalesia. Tuntui, että vaikka tulisi monta Reversal headsia ja Typpis toimisi hyvin,niin Magnezone silti häviäisi. Silloin totesin, että Yanmega/Magnezone on pakko hylätä. Minua ei kiinnostaisi mennä pelaamaan pakalla, joka ei pysty voittamaan ilman Reversal Headseja. Magnezone/Yanmega oli siis pois vaihtoehdoista, myöskään Reshityppista en kokenut omakseni, joten jäljelle jäi Stage1. Stage1.lläkin oli henkisiä ongelmia nopean Reshityppis alun jälkeen ja alkoi tuntua vähän siltä, että formaatti on lotompi kuin koskaan. Ottelun lopputuloksen määrää monta eri asiaa yhdessä, mutta mikään niistä ei ole asia nimeltään pelitaito. GG.

Anni oli ottanut koripallon mukaan Kettusleirille, koska halusi pallotella jonkun verran. Menimme ulos ja ehdimme heitellä pari kertaa kun Miska tulee perässä heittelemään. Ei aikaakaan kun Matius saapuu myös mukaan. Yhtäkkiä huomaankin, että koko talo tyhjenee ja kaikki haluavat pelata korista. Mikäs siinä, valitsemme Annin kanssa joukkueet ja alunrynnistyksen jälkeen huomaan, että Anni olikin ottanut enemmän joukkuepelaajia kuin minä ja joukkueeni jäi pahasti jyrän alle. Edes atleetti-Jounin vahvistus joukkueelleni ei tuonut tarpeeksi hyvää lopputulosta. Pelasimme korista siihen asti kunnes oli yksinkertaisesti liian pimeä, jotta peliä olisi voinut jatkaa. Lopputulos oli jotain 28-23 Annin joukkueen hyväksi. Fägärit. Yöllä suihkuun menevät sankarit onnistuivat vielä laittamaan koulun hälyt päälle, mutta onneksi ketään ei tullut paikalle.

Sunnuntaina pelasimme vielä turnauksen ja harjoituksen vuoksi halusin pelata Magneboaria. Lopputulos oli teoriassa itsestään selvä Reshiram/typpis Metagamessa. Puhtaat 5-0 swissit. Emme pelanneet turnausta loppuun, mutta en pystynyt olla miettimättä sitä kuinka haluaisin pelata RDL:aa siinä pakassa, mitä ikinä tulisinkaan MM-kisoissa pelaamaan. Magneboar oli autowin Reshityppista vastaan juuri tämänä kyseisen kortin takia, joten se yhdistettynä muihin kivoihin kortteihin, voisi olla erittäin hyvä pakka. Rakensin kesän aikana varmasti yli 10 erilaista RDL rogueta, mutta en mitään niistä sitten edes jaksanut harkita pelaavani, koska totesin, että haluaisin nyt pelata jotain pakkaa joka on metagamea eikä mitään ERNU:ilu schaissea. Ernuilu olisi ollut mahdollista tässä metagamessa, mutta yksinkertaisesti aika ja testaaminen ei kiinnostanut niin paljoa, että olisin saanut todennäköisesti rogueita toimimaan tarpeeksi hyvin, vaikka Ninetales/RDL toimikin kiitettävästi.

Viikonloppu ei selventänyt pakkavalintaani lainkaan – päinvastoin olin entistä enemmän turhautunut ja ymmälläni.

Viikko taukoa

Päätin, etten tuhlaa aikaani pakkojen rakentamiseen, pelaamiseen tai mihinkään muuhunkaan vaan hoidan Vaasan muuton asunnon etc. ”tärkeät” asiat ensin ja sitten jos on aikaa, niin voin tehdä muuta. Noh, tietenkin jostain sain taas aikaa ja rakensin/Emboar/RDL/Ninetalesin ja olin ihan fiilareissa vaikka pakka oli yksinkertaistakin yksinkertaisempi idea. Toisaalta se toimi, mutta päätin dumpata senkin. Kävin viikolla vielä katsomassa Hesassa huono elokuvan ihmisten kanssa (Green Lantern). Kesä oli ollut siitä poikkeuksellinen, että olin käynyt katsomassa ennätysmäärän elokuvia(mm. Harry Potterin 2 kertaa) ja olin lähes joka viikko ollut Hesassa sen takia, Särkänniemeenkin piti mennä, mutta se jäi aikatauluongelmien takia väliin. Nyyhykybuuh.

Päivät kuluivat kuitenkin kuin siivillä ja kohta olikin jo tiistai – päivä jona lähtisimme jenkkejä kohden.


Tiistai 09.08.2011

Suomi


Lähtöpäivä. Isto oli neuvonut, että kannattaa valvoa 4 yöllä, joka ei ollut ongelma, sillä pärisin Oton ja Sepon kanssa Skypessä aamuneljään asti, jonka jälkeen oli helppo nukahtaa pariksi tunniksi. Aamulla Matiuksen äiti tuli hakemaan minut ja Annin meiltä aamulla ja lähdimme lentokentälle. Lentokentällä jouduin tavanomaisesti erityistarkistukseen, sillä reppuni oli röntgenissä aivan yhtä epäilyttävän näköinen kuin aina ennenkin. Turvavirkailija muistutti etäisesti Kimi Räikköstä ja aloittikin keskustelun.

- Onks näille joku kisakin?
- Joo, San Diegossa.
- Okei, odota hetki.
Hetki kuluu ja kaveri tulee takaisin.
- Jaa, että jenkkeihin asti pelaamaan Pokémon korteilla.
- Joo.
- Noh, onnea vaan sinne kisoihin, on se varmasti hehkeämpää hommaa kuin tää.
Naurahdin ja kävelin pois.

Menimme porttien viereen odottamaan lentoa ja kävin katsomassa olisiko kaverini töissä lentokentän kahvilassa juuri sinä kyseisenä aamuna, mutta näköjään sinä päivänä ei ollut hänen aamuvuoronsa. Jouni pelaa Reshityppista Istoa vastaan ja katselen kun aloitusflippi melkein määrittää kaikki matsit taas vaihteeksi.

Lento

Lentoreittimme on Helsinki-Kööpenhamina-Chicago-San Diego ja mukanamme siis ovat minä, Anni, Matius, Jouni, Isto, Milla ja Iston kaveri Moisio. Lentomatkat sujuivat nopeasti chicagoon asti, jossa sitten jonotimme maahantulotarkastukseen tunnin verran. Tuntuu, että maahantulotarkastus löystyy joka kerta enemmän ja enemmän, sillä tänä vuonna vastaanottovirkailija puhui koko tarkistuksen ajan tiskin toisella puolella olevalle kollegalleen, eikä kysellyt mitään meiltä. Chicagossa kävimme ostamassa ruokaa ja pienen sekaannuksen takia päädyin syömään kaksi Big Mac –ateriaa.

Chicago-San Diego väli oli järjettömän nopea, sillä nukuin lähes koko matkan. Silmäni eivät yksinkertaisesti pysyneet enää auki. Kerran heräsin matkan aikana karmean huonoon oloon ja totesin, että taisin syödä pari Big Macia liikaa ennen lentoa.

San Diegoo – unelmiesii kaupunkiii

Oikeastihan kyseessä oli siis Saffron City. Joka tapauksessa San Diegossa otimme kaikki tilataxin menimme hotellille, Check-innasin sisään kun Iston porukka jäi aulaan odottelemaan Tria. Törmäsimme Trihin kuitenkin jo hotellin hissien alapäässä ja menimme siitä pienen chattailun jälkeen huoneeseen. Huoneemme numero oli helppo muistaa ja luultavasti sen takia koko matkan ajan huoneessamme oli vähintään 6 ihmistä koko ajan – 2233.

Majoitin siis huoneeseeni Jounin, Matiuksen ja Miskan. Tänä yönä Matius ja Jouni saivat kuitenkin nauttia tilastaan sängyssä, sillä Miska saapuisi vasta huomenna täyttämään viimeisenkin tilan poikien sängystä. Huoneessa tein, mitä tehdään aina ensimmäisenä kun saavutaan Hiltoniin – avataan TV! Olin luvannut itselleni, etten seuraisi talousuutisia viikkoon, mutta en voinut vastustaa kiusausta kun 3 kanavaa putkeen puhui 24/7 pelkistä talousasioista. Päädyinkin siis tuijottamaan CNBC:ta parikymmentä minuuttia, sillä aikaa kun muut tekivät erinäisiä asioita.

Lentomatkalla oli kuitenkin jostain syystä ihmisiä nukuttanut niin hyvin, että yöllä emme saaneet heti unta. Levotonta juttua lensi vähän joka suunnasta ja nauroimme varmaan vähintään tunnin verta ennen kuin saimme nukutuksi.

Keskiviikko 10.08.2011

Heräsin virkeänä aamulla puoli 7, muut olivat heränneet ja melkein valmiita jo lähtöön. Kävimme aamulla syömässä aamiaisen Starbucksissa, kiersimme vähän hotellia ja menimme takaisin stallimaan huoneeseen. Minun täytyi maksaa Foxin ruokailu etukäteen, joten pääsimme lähtemään vasta 11, ja kaikki muut porukasta olivat lähteneet jo puoli 11, koska eivät olleet jaksaneet odottaa meitä.

Lähdimme nelistään kohti kauppakeskusta, joka sijaitsi San Diegon keskustassa ja, jossa vain piipahdimme viime kerralla. Viime kerralla kun kävimme siellä, Victoria’s Secret oli kiinni, mutta tällä kertaa päätin, että se olisi ensimmäinen kauppa mihin menisimme. Tiellä oli kuitenkin vielä yksi mutka – kukaan meistä ei muistanut missä mall tarkalleen sijaitsi. Itselläni oli pientä muistikuvaa paikasta ja suunnasta ja lähdimmekin sinne päin kunnes hortoilimme ympäriinsä tuloksetta. Päätin soittaa Istolle ja selvisikin, että olimmekin oikeassa suunnassa. Isto ei kuitenkaan osannut sanoa mitään järkevää suuntaa ja jatkoimme hortoilua Horton Plazalla.

Vihdoin näimme tutulta näyttävän parkkihallin ja menimme sen sisälle heilumaan. Lopulta löysimme sisäänkäynnin kauppakeskukseen joka on järkevästi piilotettu parkkihallin sisään… Menimme Annin kanssa Victoria’s Secretiin ja Matius ja Jouni menivät omille teilleen. Ensimmäinen elävä olento jonka näin Victoria’s Secretissa oli Isto – lollahdin. Lyllersimme Victoria’s Secretissa jonkin aikaa ja jatkoimme matkaa muihin kauppoihin.

Ostolistaani kuului järkevännäköisiä t-paitoja, uudet kengät, jotain random vaatteita ja uusi lippis. Vaikka kiersimme ennen lounasta kymmeniä kauppoja, ei kunnon vaatteita kuitenkaan tuntunut löytyvän, löysin vain yhden syystakin ja huivin 2 tunnin shoppailun aikana. 2 tuntia oli siihen mennessä ennättysshoppailu aika allekirjoittaneelle.

Olimme sopineet, että näemme Matiuksen ja Jounin kanssa tiettyyn aikaan ja menemme syömään mallin ylimpään kerrokseen . Näytti kuitenkin siltä, että kaikilla muillakin oli tullut yhtäaikaisesti nälkä, niin suomalaisilla kuin kaikilla muillakin, jotka olivat Mallille saapuneet.

Söimme jossain paikallisessa pizzeriassa mitäs muutakaan kuin hampurilaista ja jatkoimme shoppailua, sillä ulkona alkoi tulla niin käsittämättömän kuuma, ettei auringossa huvikseen halunnut heilua. Olimme juuri päässeet kenkäkauppoihin ennen ruokailua ja olinkin löytänyt Foot Lockerista juuri sopivat kengät, jotka halusin ostaa. Katselin vähän lisää ruokailun jälkeen ja löysin vielä siistimmät kengät, ostinkin lopulta suht tyyriit Jordanit.

Olin tyytyväinen ostoksiini ja vielä yhden kaupan jälkeen olin ihan naatti. Shoppailukuntoni petti lopullisesti ja menimmekin etsimään muita ihmisiä isoilta shakkilaudoilta, missä he sanoivat olevansa jossain kohtaan. Löysimme lopulta suurimman osan porukasta jättimäisen shakkilaudan ympäriltä, jossa en muista ketkä pelasivat vastakkain. Minulle oli jäänyt traumoja Shakin pelaamisesta kun vuosi sitten Miskan synttäreillä hävisin Sepolle 4. siirron evotukseeni ensimmäisen shakkipelini 6 vuoteen. Sen jälkeen en ollut shakkiin koskenut – en kai halua pelata peliä, missä häviää omaan mokaan!

Freshi muuvi

Naiset lähtivät kiertelemään vielä kauppoihin, mutta raavaimmat miehet jäivät pelaamaan tätä miesten peliä – shakkia. Lopulta ylipääsin traumani ja suostuin pelaamaan Johanneksen kanssa. Aloitin pelin kuten Isto aina aloittaa minua vastaan ja Miikku evosi samoin tavoin kuin itse evosin Seppoa vastaan pelin ensi siirroilla. Tästä alkoikin Miikun alamäki. Pitkän pelin jälkeen Miikku siirsi kuningatartaan(?) sillä tavoin, etten osannut sitä odottaa. Jäin hieman ihmeissäni katsomaan pöytää kun olin ollut aikaisemmin lähes varma, että tulen voittamaan pelin. Nyt näytti siltä, että häviäisin pelin. Isto huomaa samaten kuinka siirto oli oikeasti peliä muuttava ja totesikin ”aika freshi muuvi”. Katsoin lautaa vähän pitempään ennen seuraavaa siirtoani ja huomasinkin, että kiitos ”freshin muuvin” sain matin kolmella siirrolla. Jäimme nauramaan freshi muuvi kommenttia ja se jäikin elämään koko loppumatkan ajaksi lähes jokaiseen lauseeseen tarkoittaen jotain, joka vaikuttaa hetken mielijohteesta hyvältä ajatukselta.

Voitin tämän jälkeen vielä Jounin hienolla linnoituspuolustuksellani ja lopulta vastaani asettui.

Final Boss

Isto. Niin, en ollut hävinnyt Istolle shakkipeliä miesmuistiin ja olinkin ohimennen haukkunut Istoa aikaisemmin päivällä huonoksi pelaajaksi (kai nyt jos häviää 15-vuotiaalle pikkuveljelleen). Peli oli tasainen, mutta lopussa lähdin aggressiivisemmin kuin Isto hyökkäämään ja tämän jälkeen evosin yhden siirron, joka johti lopulta tappiooni.

En ollut muistanutkaan kuinka virkistävä peli shakki oikein on. Häviötä ei voi selittää nopan heitolla, pelin aloittajalla (haluan itse aina olla mustat) tai millään muullakaan tuurimomentilla. Aina kun häviää pelin, voi aina sanoa, että se oli oma moka tai että on huonompi pelaamaan. En useinkaan ollut sitä miettinyt, mutta nykyinen formaatti sai shakin vaikuttamaan maailman parhaalta peliltä – ei turhia tekosyitä, vain omia vikoja.


End of the day

Naistenkin shoppauskunto alkoi loppua. Korjaan, miehet eivät jaksaneet enää olla Mallissa ja pääsimmekin viilenevään San Diegon iltaan. Menimme hotellille Grocery Storen kautta, josta ostimme juotavaa ja syötävää iltaa ja loppupäiviä varten. Coca-Cola oli yllättäen ylivoimaisesti halvinta, joten mitä muutakaan kuin hampaita pilaamaan. Miska oli tällä aikaa jo saapunut hotellille ja oli spämminyt Annia tekstiviesteillä 10 minuutin välein ”missä ootte”, ”20 minuuttia menny jo” etc.

Menimme kärsimättömän Miskan luokse siis hotellille ja majoitimme hänet huoneeseemme. Animehörhöt saivat lisää keskusteltavaa, sillä aikaa kun itse kanavasurffailin vähän lisää talouskanavien ja rebublikaanien presidenttivaaliehdokkaiden paneelin välillä. Shoppailu ja jetlag kuitenkin saivat sen aikaiseksi, että alkoi ramaista hyvissä ajoin jo 9 jälkeen ja nukahdinkin jo ennen 10. Pojat olivat poikia ja valvoivat kuulemma erittäin pitkään yhtä levottomilla jutuilla kuin eilenkin, mutta en ollut näitä onnekseni kuullut.

Torstai 11.08.2011

Torstaina aukesi 24/7 Open gaming room sekä loput kilpailijat saapuivat hotellille. Menin Open Game Roomiin pelailemaan niiden kanssa, jotka eivät menneet animekauppaan ja/tai eläintarhaan ja katselin kaikkia pakkoja. Pakat olivat kaikki samat kuin ennenkin, ei mitään uutta. Ja miksi olisi, koska formaatin card pool on niin pieni, että kaikki uusi olisi käytännössä vanhan kierrättämistä. Pelailen vähä niillä ja näillä pakoilla ja oma pakkavalintani on edelleen auki, mikään pakka ei tunnu voittavan kaikkea kun jotkut flippiehdoista päättyvät tarpeeksi hyvin vastustajalle. PF on PF.

Päivässä oli kuitenkin jotain erittäin positiivista. Isto sanoi, että Matius ja Miska oltiin kuin oltiinkin hyväksytty virallisesti turnaukseen sisään ja näin kaksi grindaajaa saivatkin varman MM-kisapaikan vaikka olivat 9. ja 10 Sm-kisoissa. Mukavaa sinänsä, sillä Miska ja Matius molemmat todellakin ansaitsivat paikkansa MM-kisoissa, kuten he itse kisoissa todistivatkin.

Päivä menikin tietynlaisessa lagissa ja otin vähän varaslätöä Foxiin syöden Fox Burgerin päivällä odottaessa päivän kohokohtaa, eli illallista Foxissa kello 7. Näimme torstaina vihdoin loputkin suomalaiset, jotka olivat tulleet paikalle ja kun seikkailijat saapuivat kaupungilta takaisin hotellille, olikin pian ilta.

OU-MAAII-GAAD!

Menimme Foxille ja huomasinkin, että olimme viimeiset, kaikki muut olivat tulleet hyvissä ajoin. Kävin ilmoittamassa, että porukkani on saapunut ja meidät ohjattiin pöytään. Nauroin kun yksi tarjoilija hoiti käytännössä koko pöytämme. Ruoka tuli suht nopeasti ja viimeisenä tuli Moision OMG! Burger. Burger oli kieltämättä aika OMG! Pix – it did happen. Kuvia tulee heti kun, joku miljoonasta kuvan ottajasta uppaa ne.

Itsehän tilasin Hickory Smoked BBQ Bacon Cheddar Cheese Burgerin, joka oli luonnollisesti parempi kuin Fox Burger. Positiivisinta oli, että pihvin kypsyys oli juuri oikea vaikka sitä ei oltu edes kysytty. Moisio onnistui vetämään OMG! Burgeristaan yli 1/3, joka oli mielestäni aivan järkyttävää sen kokoon verrattuna. Itse en jaksanut vetää edes Hickory Smoked BBQ bacon Cheddar Cheese Burgeria kokonaan sen koon takia.

Jälkiruokana oli aina yhtä hyvä Skillet Cookie, jota en myöskään jaksanut syödä kokonaan Jetlagin ja järkyttävän makeuden takia. Olisi ehkä pitänyt jättää se Burger syömättä päivällä…

Illalla olin niin täynnä, että kävely hotellihuoneseen ja etenkin hissi sain pahan olon aikaiseksi. Kanavasurffaillin loppuillan lagaten sängylläni lopulta nukahtaen jälleen ennen 10.


Perjantai 12.08.2011

Perjantai oli suuri päivä. Monelle muulle, muttei minulle. Jännittävintä päivässä oli minulle se, että mitä japanilaiset pelaavat. Kävin scouttimassa Grinderin kahden ekan kierroksen aikana Yonedan ja Yamaton pakat ja kuten oletin ne olivat uusia, mutta kuten en olettanut ne olivat umpihuonoja. Yoneda pelasi Cinccino/Kingdra/Yanmegaa, joka siis oli autolossi formaatin pelatuimmalle pakalle –Reshiplosionille. Yamato taasen pelasi Lanturn Prime/läjää, joka oli hänen tavalleen uskollinen, mutta pakan nähtyäni olin lähes varma, ettei Yamato tule tänä vuonna pääsemään läpi Grinderista. Lanturn Prime on teoriassa täydellinen metagame counter, mutta sen HP-määrä ja weakness tekee siitä yhtä hyvän kortin kuin esim. Scolipede.

Yksi toisensa jälkeen suomalaiset tippuivat Grinderista(Anni sudden deathin aloitusheittoon, Jouni Judgeen, josta nousee kaikki 4 korttia mitä tarvitaan, Matti 100% heads Reversal flippeihin) ja Joni 5 peräkkäiseen Reversal tailsiin samalla vuorolla. Ainoa, joka ei joutunut huonon tuurin kohteeksi, oli Milla, joka sen sijaan sai myös positiivista tuuria puolelleen saaden kaksi ilmaista voittoa Game Losseihin(Vastustajat sekoilivat) ja ei yhtäkään huonoa alkua. Milla vetikin lähes puhtaan Grinderin(10-1) ja oli todennäköisesti parhaiten pelannut Grinder pelaaja Masterissa. Jollain ihmeen ilveellä Yamatokin vei itsensä jatkoon. Jos katsoo Millan vastustajia niin todnäk. Yamaton Grinder vastustajat ovat seonneet jo kun ovat nähneet pairingsit ja luovuttaneet jo silloin. Yamato olikin ainoa japanilainen, joka pääsi Grinderista sisään MM-kisoihin ja lopputuloksena se, että ainoat japanilaiset Masterissa tulisivat olemaan Tomaatti ja Komatsuda. Sinänsä lol, että nämä kaksi henkilöä ovat ainoat MM-kisahistoriassa, jotka ovat voittaneet MM-kisat voittamalla kaikki ottelunsa.

Perjantai-ilta ja en ollut päättänyt pakkaani vieläkään. Katsoin Grindertuloksia ja totesin, että se on edelleen aivan sama mitä pelaan, jos Yamato pääsee kaakelilla Grinderista jatkoon häviämättä matsiakaan, voisin itse pelata Teemapakkaa ja vetää sen ainaisen 4-3. Lupasin ihmisille, että jos saisin Yamaton listan, pelaisin hänen läjäänsä, mutta en saanut scoutittua sitä, joten tyydyin Reshiplosioniin, koska se olisi ainakin varma…Loput voittekin arvata. No, kopioin pakkalistani Miskalta, joka oli myös identtinen Millan listaan ja näytti tältä.

Pokemon:

1x Manaphy
1x Cleffa
4x Cyndaquil
2x Quilava
4x Typhlosion Prime
3x Reshiram
=15

Trainer:

4x Professor Juniper
3x Sage’s Training
4x Pokémon Collector
2x Pokegear 3.0
4x Pokémon Communication
1x Copycat
4x Junk Arm
4x Rare Candy
1x Pokemon Reversal
1x Pokemon Circulator
1x Switch
1x Revive
2x PlusPower
1x Lost Remover
=33

Energy:

3x Rescue Energy
9x Fire Energy
=12


Ainoa asia, mistä en ollut listassa varma oli Switch, jonka vaihtamista mietin 3. PlusPoweriksi. Turnauksessa kuitenkin oli selvää, ettei tama vaihto olisi kannattanut. Metagame teki Plussista lähes turhia. Oloni oli luottavainen, sillä pakassa ei ollut kauheasti flippiä(minimimäärä mitä tässä metagamessa voi olla). Mielestäni mitään pakkaa ei voi järkevästi pelata ilman Cleffaa ja kutsua sitä varmaksi samalla tai olla pelaamatta Reversalia ja sanoa, että pakka on kilpailullinen. Menin listan kirjoittamisen jälkeen nukkumaan ja nukahdin heti.



Lauantai 13.08.2011

Heräsin aamulla virkeänä 7, kävin suihkussa ja söin aamiaisen Starbucksissa. Menin turnauskerrokseen ja etsin käsiini muut suomalaiset. Menimme istumaan ja katsoimme kummallisen avajaisshow’n, jossa soittajina livebandissa oli Pokémon pelitunnarrien ja leffa sekä ohjelmamusiikin säveltäjiä ja laulajana joku random japskinainen, joka oli pukeutunut kuin Fergie(koko bändi kyllä näytti muutenkin Black Eyed Peasilta). Sekoittelin pakkaani koko avajaisseremonian ajan ja halusin olla häviämättä siihen, ettei pakkani ole sekaisin. Nopeammin kuin koskaan ensimmäinen kierroksen pairingist tulivat ja lyllersin pöytääni, joka oli aivan aitauksen vieressä, pelini siis näki hyvin.

1. kierros Edward K. (Kanadan mestari) Zekrom/Pachirisu/Shaymin

Katsoin, että vastassani oli kanadalainen. Muistin myös, että Kanadan Natsit oli voitettu Zekromilla. Olisi siis hyvin mahdollista, että vastassani oli Zekrom. En muistanut Kanadan mestarin nimeä, mutta jotenkin minulla oli haju Zekromista. Olin itse rakentanut toimivan Zekromin viikko takaperin ja totesin, että aloittaessaan ja saadessan T1 se pystyi voittamaan ReshiPlosionin, muuten tulisi aina ongelmia. Noh, aloitan pelin ja kaveri kääntää kaksi Zekromia. Käytän Juniperin, saan disciin kaikkea järkevää ja pelaan penkille edessä olevan Cyndaquilin lisäksi Cleffan, Reshiramin sekä Cyndaquilin. Kaveri käyttää Juniperin ja discii energian, ihmettelen ettei hän liittänyt sitä, mutta oletan, että hänellä on Energy Retrievaleja pakassa. Juniperin jälkeen hän antaa vuoron ja katson hetken, että wat. Hän ei liittänyt edes energiaa, no w/e. Käytän Sagen ja en nosta mitään, saan energian eteen Cyndaquilille ja isken Beatin. Hän käyttää PONT:n ja liittää DCE:n. Tajusin, että Lost Remover voisi olla erittäin kätevä tässä ottelussa. En kuitenkaan ollut sitä vielä nähnyt. Noh, hän Outragee 30 ja antaa vuoron. Saan vihdoin Typpiksen peliin ja tiedän, että kunhan olen kärsivällinen hänen resurssinsa loppuu ennen kuin minun, joten annan hänen ottaa prizen Zekromilla. Tämän jälkeen lähdetään prizen vaihtoon, joka on tämän formaatin ihanuuksia(aivot narikkaan ja iskemään) johtaa lopulta siihen, että itselläni on 2 prizea ja kaverilla 3, koska hän ei pystynyt yhtenä vuorona OHKO:amaan Reshiramiani takaisin. Sitten tuli jotain mitä en olettanut. 2 Defenderia täysiladatulle Zekromille. Olin joutunut discimaan Juniperilla Junk Armin disciin, joten tiesin, että mikäli 2 Defenderia tulisi 3 kertaa putkeen olisin ongelmissa, sillä Circulatorini loppuisivat kesken. Päätän kuitenkin toivoa, ettei näin kävisi ja lähden tappaamaan penkkiä Circulatorilla. Seuraavalla vuorolla 2 Defenderia tulee uudestaan, totean, että olen ongelmissa. Katson pelipöytää ja tajuan, että hänellä on vain 2 korttia pakassa. Toteankin siis iskeä eteen vain Reshiramilla ja antaa vuoron. Kaveri Iskee reshini pois ja tuon Typpiksen eteen. Kaverilla siis 1 kortti pakassa ja noin 5 korttia kädessä. Annan vain vuoron tarkistaen discin, ettei siellä ole kuin Circulator eikä Reversalia ollenkaan(pelissä oli siis kaksi täysi HP:sta typpista. Kaveri heittää vielä Defenderin ja käyttää Judgen nostaen pakkansa viimeisen kortin. Tiedän mitä hän hakee, mutta en usko, että hän kuvittelee oikeasti minun olevan niin tyhmä. Hän käyttää Junk Armin, jolla miettii tarkkaan minkä etsii ja näyttää Circulatorin. Lollasin. Tuon Typpiksen eteen ja hän kättelee tietäen deckaantuvansa.
1-0

Jouni toteaa pelin jälkeen, että herra oli kuin olikin Kanadan mestari, joka minun tietenkin olisi pitänyt muistaa nimestä, mutta koska sukunimi oli joku Keung, en osannut yhdistää sitä Kanadan mestariin. Noh, yli puolet suomalaista voitti muutenkin ensimmäisen kierroksen, joten normaalilta näytti.

2. kierros Matius Hurskainen(Mirror)

Oikeasti, mitä (FYS/(FHGSU(FGHIUFRHW=RJWRIOJRWIOWRMIORWNIURWNIURWNRIMRWLÖMKMKR huono vitsi on huono vitsi. DH:ta vastaan pelatessani olimme sentään 2-0 molemmat, joten todennäköisyydet ovat tuplasti isommat, mutta tämä… Noh, Matiuksella oli molemmat Ninetalesit prizeissa, aloitan pelin, saan T2 Typpiksen ja Matius ei saa yhtäkään Typpista peliin koko pelin aikana. PP on PP.
2-0

Lounastauko. Kuulin, että samainen Kanadan mestari pelasi 2. kierroksella Millaa vastaan ja hävisi hänellekin – mahtoi olla kova metagame valinta tuo Zekrom. Käyn Starbucksissa katselemassa mitä ihmiset ovat kirjoittaneet foorumille ja kirjoitan itsekin viestin sinne. Kellään ei ollut nälkä ja itse ainakin halusin pelaamaan, jos vaikka joutuisin ajattelemaan jossain tämän päivän ottelussa. Miskan kanssa kiroamme puolentoistatunnin ruokataukoa, mutta jotenkin sekin kului.

3. kierros Random Grindaaja(Meksiko) Mirror

Nostan alkukäteni ja näen loppuni jo lähenevän. Cyndaquil, Typhlosion, Junk Arm, 4 energiaa. Normipäivä MM-kisoissa. Kaveri aloittaa Smearglella ja nauran kun hän käyttää Juniperin jälkeen Portraitin. Seuraavat 3 vuoroa kaveri käyttää joka vuoro Juniperin discien kaiken pakastaan disciin, vaikka olisi voinut PONT:atakin tai Sagea, ja ei tunnu saavan mitään aikaisekis. Facepalmailen itsekseni samalla kun en nosta mitään 18 nostosta tai 2 starteristani. Peli kestää lopulta järkyttävät 10 vuoroa, koska vastutajallani ei ollut mitään käryä mitä tehdä.Enkä muuten nostanut yhtäkään noista 20 kortista koko pelin aikana. Hävetti oikeasti hävitä niin huonolle pelaajalle.
2-1

Herra Kanada oli saanut 3. kierroksella vastaansa Trin tällä kierroksella, mutta Tri ei viitsinyt pahoittaa kanadalaisen mieltä enempää ja antoi hänelle voiton. Kaikki suomalaiset Masterit olivat ”onneksi” 2-1 paitsi Tri. Onneksi siksi, että kaikilla meni hyvin, valitettavasti siksi, että Miska ja Milla tietenkin pääsivät toisiaan vastaan 4. kierroksella(oikeasti mitä ihmettä, systeemi haistattaa koko Suomen joukkueelle pitkät). Itsehän.

4. kierros Dylan LeFavour(USA) Mirror

Maailmanmestari vuosimallia 2008 muistaakseni. Miska voitti hänet 1. kierroksella. Noh, mirror on siitä idioottimainen, että se kumpi ottaa ekan prizen voittaa 98% ajasta. Arvatkaapa kumpi otti ekan prizen Jouduin tuomaan Cleffan T2 eteen, sillä käteni oli roskaa ja hän nosti ilman Ninetalesia Ninetalespakalla T2 Typpiksen ja enut disciin(GG) noob schell. Heitin tietenkin Cleffa Sleepin headsiksi heti, joten peli oli sinetöity kun kaveri tiputtaa Plussan ja Outragee Cleffan alas. Seuraavalla vuorolla näyttää kuitenkin siltä, että vastustajani meinaa antaa minulle mahdollisuuden kun meinaa tuoda Circulatorilla Cyndaquilin eteen, mutta tuokin Cleffan loppujen lopuksi. Tämän jälkeen pääsemme aivottomaan prizejenvaihtoon, joka päättyy 1-0 hänen hyväkseen ”yllättäen”. Kaveri fägäili jotain nopanheiton kanssa, mutta en jaksanut välittää, sillä tiesin ettei headsini olisi vaikuttanut peliin mitenkään.
2-2

Miska voitti Millan ja Herra Kanadakin pääsi jotain muuta henkilöä vastaan.

5. kierros Con Le(Kingdra/Yanmega/Magnezone/Jirachi)

Mitä kertoo, että tässä kohtaa 2-2 oli mm. Yamato, Con Le, Yuta Komatsuda. Kaikki, jotka pääsivät TopCut Invitationaliin. En edes halua tietää missä Klanzyscki ja Justin Sanchez olivat. Ainiin, Klanzysckihan ei edes päässyt MM-kisoihin! Mahtoi pelata huonosti Grinderissa… Kaikesta huolimatta olin iloinen, että ehkä pääsisin tässä ottelussa jopa pelaamaan. Vastassani oli myös arvostettu jenkki, joka oli voittanut taitopakalla USA:n natsit(Sablelock). Peli alkoi molemilla aika tavallisesti, hän repi T2 Magnezonen ja Yanmegan kun itse sain T3 kaiken. Tiesin kuitenkin, että matsi on minulle suosiollinen. Hän heitti myös 1/3 reversal heads, joten en hävinnyt siihen. Con tuli vähän liian aggressiivisesti Magnezonella ja kun katsoin hänen disciaan kättään ja pakkaansa totesin, että hän oli polttanut resurssejaan turhaan ankarasti. Pakotin hänet lostimaan kaikki energiat Magnezonella Typpikseen, jonka jälkeen kasvatin käteni vain suureksi ja toin Reshiramin eteen seisomaan. Outragesin, jotta hän kuvittelisi, että lähtisin ottamaan pelissä vielä prizeja. Tavoitteeni oli kuitenkin selvä, hän ei voinut kasvattaa kättänsä yhtä isoksi kuin minulla, koska olisi deckannut muuten ja laskin, ettei hänellä olisi enää energioita tarpeeksi saadakseen Magnezonella 2 prizea Reshiramista tai Typpiksesta. Olin törmännyt tähän ongelmaan liian usein Magnezone/Yanmegalla ja näytti siltä, että se oli pakan yleinen ongelma. Iskin Outragen vielä toisen kerran kunnes aloin antamaan vuoroa. Hänen kasvoonsa oli näkemisen arvoinen kun annoin vaan vuoron. Hän käytti viimeisen Junk Arminsa Switchiin ja käteni oli n. 4 korttia isompi kuin hänen. Hän yritti vielä saada pakkaan kortin Communicationilla, muttei päässyt iskemään. Lopulta hän nosti viimeisen korttinsa kun annoin vain vuoroa tarpeeksi monta kertaa ja totesi ”you got it man”. Taisi olla turnauksen ainoa ottelu, jota voi otteluksi kutsua, mutta tämäkään ei olisi mennyt tällaiseksi pelleilyksi, mikäli en olisi joutunut discimaan T1 Juniperista kahta Typpista.
3-2

Seniorissa Martikkala ja Niko olivat saaneet toisensa vastaan. Luonnollisesti olihan kyse Downer pairingsta…Wait wat. Joo, kyseessä oli muutenkin läpimmät MM-kisat koskaan, niin mikään ei osannut yllättää.


6. kierros Alex Fields(USA) Noctowl/Weavile/Zoroark/Yanmega

Joo, tämäkään kaveri ei tainnut saada yhtään mitään pelin aikana. Hänellä oli hyvä nosto, näin yhden Supporterin pelin aikana. ja Zoroarkikaan ei koskaan päässyt iskemään Lost Removerin takia, jonka nostin 1. prizesta…
4-2

Vasta tämän kierroksen jälkeen sain varmistuksen siihen, että olisi oikeasti top16. Nauroin sitä, että sopihan top16 päätös näin isossa turnauksessa formaatin henkeen – idioottimainen. Jos yli 66% otteluiden voittaminen jatkoon pääsemiseen ei riitä, niin en tiedä minkä pitäisi. Mieluummin 6 kierrosta ja top32, jos se ajasta on kiinni, sillä swissit ovat aina paljon tuuripitoisempia kuin Top-matsit. Mitä vähemmän toppeja, sitä suurempi todennäköisyys, että jotain aivan randomia tulee pääsemään finaalipöytiin, koska se ei yksinkertaisesti saa kaikkea mahdollista vastaansa. Swisseissa mikä tahansa pakka voi voittaa minkä tahansa kuitenkin huonosta alusta johtuen.

7. kierros Yacine Sekkoum(Brittien mestari) Yanmega/Kingdra/Magnezone/Jirachi

Formaatissa ei käytännössä ollut kuin Reshit, nämä ja loput pakat. Enkä ihmettele, tämä pakka oli hyvä kaikkea muuta kuin Reshiplosionia vastaan. Peli kuitenkin ratkesi jo ennen kuin peli alkoi. Odotamme 10 minuuttia kun top16 kuulutusta kerrotaan jokaisella kielellä ja Yacine pyysi minua sanomaan kun tulee kieleni. Matti aloittaa translationin normaalisti, kertoo kuinka on top16 ja pakat pitää luovuttaa henkilökunnalle jos pääsee jatkoon etc. ja sitten aistini heräävät, Matti jatkoi virallisista kuulutusta: ”Taivas varjele, sieltä tulee heads!”. Naurun hörötystä kuuluu randomisti ympäri salia. Noh, hän aloitti. Yanmega vs. Reshiplosion mtach-upeissa aloittajalla on aivan liikaa merkitystä, sillä Yanmega pystyy tappaa koko set-upin mikäli saa aloittaa ja Reversal heads. Noh, taivas varjele, sieltä tuli heads Cyndaquiliin T2 ja toinen heads T3 Typpikseeni. Typpis jää eteen, koska en ole saanut energiaa disciin ja kädessäni on vain Junk Arm ja 2 muuta korttia. Käytän Junk armin Geariin toivoen supporteria, joita en ole käyttänyt kuin yhden pelin aikana. Tietenkin juuri nyt Pokegear ei anna mitään ja kädessäni ei ole yhtään korttia. Annan vuoron. Draw passaan seuraavat 5 vuoroa kun hän snipuaa penkkiäni ja jollain ihme skillimuuveillani ja hänen fresheillämuuveillani pääsen yhden prizen päähän voitosta. En oikeasti ymmärrä, miten peli päätyi siitä tilasta ja niistä headsien määrästä riippumatta siihen, että olin iskun päässä voitosta. Toivon, että Yacinella oli vain huono päivä, eikä Pokémon pelaajien yleinen taso oikeasti ole näin huono.
4-3


4-3 – vaihteeksi. Katselin viimeisellä kierroksella vieressäni kun Fulop voittaa Ross Cawthonin ja kun ihmiset tulivat sanomaan, että Ross voitti olin ihmeisseäni. Rossilla oli pelissä yksinäinen Phanpy ilman energiaa, Fulopilla Magnezone kahden energian kanssa, Yanmega Prime ja 2 Pokémonia penkillä. Kyseessä oli siis toinen vuoro. Tällöin he kättelivät, kai se Phanpy on sitten vain imba.

Matius ja Miska vetivät molemmat 5-2 ja olivat parhaat Masterit, joka on huvittavaa sinänsä, sillä eihän heidän edes kuullut päästä MM-kisoihin. Hienoa kuitenkin, että pääsivät, ei mennyt rahat hukkaan. Kävin vielä tarkistamassa sijoitukseni standingsien tullessa ja katsoin, että olin 34. Harmistuin kun olin kuitenkin niin lähellä 3. 32. sijaani MM-kisoissa, mutta no can do. Laskin, että olisin ollut 17. Opponent’s Opponent percenteilla juuri Rossin kanssa, jos olisin voittanut viimeisen otteluni. Silloin Fulopilta olisi oikeasti lähtenyt pää. Nyt lähinnä säälittää sitä 17. jonka olisi kuulunut päästä jatkoon.

Lauantaina menimme vielä illalla syömään Foxin ja tungimme Miskan nukkumaan Iston huoneeseen, sillä halusimme valvoa pidempään. Minulla ei ole mitään muistikuvaa moneen valvoimme, mutta varmasti yli Miskan nukkumanmenoajan.


Sunnuntai 14.08.2011

Sunnuntaina heräsimme pirteänä 8 – oikeasti, haluan tällaisen rytmin Suomeenkin, enkä mitään 3 nukkumaan, 12 herätään. Menimme Annin kanssa Hiltonin Ökyravintolaan aamiaiselle, jossa aamiainen oli kallista, mutta vieläpä pahaa. 1½ desia appelsiinimehua maksoi 4,5 dollaria

Kävin netissä Starbucksissa ja kulutin aikaa kunnes suomalaisten toppimatsit alkoivat – ja päättyivät. Niko hävisi 0/4 reversal headsiin, Miska 7/8 reversal headseihin ja Martikkala mirrorissa siihen, että kaveri aloitti vikan matsin. Pokemonz.

Saamme onneksi aikaa sunnuntaille sitten tehdä jotain oikeasti rakentavaa ja menemme takaisin Horton Plazan Mallille shoppailemaan. Shoppaillesta tullessa oli vielä TCG ja VCG turnaukset kesken ja menimme katsomaan missä vaiheessa oltiin.

Juuri kun saavuin, pääsin todistamaan, kuinka maailmanmestaruus ratkeaa formaatin tyyliin sopivalla tavalla - Sudden Deathin aloitusflippiin. Rossin alkukäsi muodostuu sellaisista korteista, että hän saisi T2 Vileplumen ja Donphanin jos aloittaisi. Davidin käsi on T2 Magnezone jos hän aloittaisi. David aloitti ja loput tiedättekin. VCG-finaalissa lihapullasankarit hakkasivat toisiaan ja siellä oikeasti parempi taisi voittaa sillä muistaakseni yhtään Critical Hittia ei tullut suuntaan tai toiseen. VCG finaalin voi aina katsoa, vaikka pelistä ei mitään ymmärtäisikään, sillä tunnelma on paljon hienompi kuin TCG finaalissa, jossa ihmiset istuvat hiljaa möllöttämässä kun liigakaverit pelaavat MM-kisafinaalia.


Pelasimme illalla myös Draftin Emergin Powersilla Open Game Roomissa, jossa oli varmasti huomattavasti laadukkaampia pelejä kuin samassa huoneessa samaan aikaan pelatussa Top Cut Invitationalissa. Pelasin formaattin henkeen sopivaa pakkaa.

Pokémon:

4x Audino
4x Goottityttö 1.
4x Goottityttö 2.
1x Lihapullasankari(Tornados)
2x Apinoita Collectilla
1x Ba ”Reshiram counter” sculin
=20

Trainer:
1x Cheren
=1

Energy:

3x Water Energy
17x Psychic Energy
=19

Pelasin 1-2, 2-1, 1-2 ja HÄVISIN FLIPPEIHIN! Pariin sleepiflippiin, kaverin metalukko flippeihin ja omiin audinoflipeihin. Enpä ainakaan pelannut huonosti

Illalla päätimme, että valvomme niin pitkään kuin inhimillisesti mahdollista ja kävimme altaallakin, jotta aikarytmiin olisi sitten helppo päästä takaisin kiinni. En tainnut itse onnistua valvomaan kuin 1-2, joka johti lopulta siihen, että en saanut koko lentomatkojen aikana unta vaan katselin leffoja ja luin DaVinci-koodin loppuun Tukholman lennolla.

Saavuimme lopulta Helsinkiin väsyneinä, mutta tyytyväisinä hauskaan matkaan. Jälleen minun piti valvoa koko tiistai mm. raporttia kirjoittaen, mutta huomasin, ettei se ollut inhimillisesti mahdollista ja siksi tämä tuleekin vasta tänään foorumille. Nukuin lähes koko eilisen.

Plussat:

+ Anni
+ 6. MM-kisat
+ OUMAIGAAD – Burger
+ Matka kokonaisuudessaan
+ Sain ostettua kaikkea kivaa
+ 8. MM-kisapromot
+ Suomalaiset, jotka pääsivät Toppeihin
+ Milla grindasi sisään
+ Matius ja Miska pääsivät turnaukseen sisään
+ Koko Suomen tiimi
+ Taivas varjele, mikä sieltä tulee, sieltä tulee heads!
+ Heads, joka tuli
+ J-Wittzin rapsan plussa
+ ”Freshi muuvi”
+ Miska on mun idoli
+ Hienot setit lähes joka ilta
+ Drafti ja draftipakka
+ Deckasin 2 pelaajaa
+ Hickory Smoked BBQ Bacon Cheddar Cheese Burger
+ Hyvä peli on hyvä peli
+ Miska, Jouni ja Matius pelasivat Citadelsia Yamaton kaverin kanssa
+ VGC finaali



ESAN TOP5

Olen aina ollut suuri listojen, kuvioiden ja graafien ystävä. Ne ovat olleet mielestäni aina kiinnostavia. Olen kokenut niin paljon hienoja asioita tämän pelin matkan varrella, että Top5 on asiasta kuin asiasta lähes mahdoton muodostaa, siten, että en jättäisi jotain oleellista listasta pois, mutta silti se on oikeastaan kattavin tapa, koska siinä on vain oleellinen ja vain oleellinen.

Caveat: Listat kuvastavat minun ja vain minun mielipiteitäni kyseistä asioista.

Top5 pelit

Listassa on pelejä, jotka ovat olleet jotenkin OIKEASTI kymmenistä tuhansista peleistäni joukosta merkittäviä. Tähän syitä voi olla monia. Syy voi olla se, miten olen pelannut tai mihin pelin lopputulos on johtanut etc.


5.

VS

Marko Uimonen(Slaking/Blaziken) 2005 SM-kisojen top4 ottelu


Tämä oli ottelu, joka ei vain jatkanut tapahtumasarjaa, joka johti nykyisen pokemonskenen syntyyn vaan ottelu, joka käänsi sen suunnan täysin. Uimonen kuitenkin synnytti lähes yksin lähes koko Suomen Pokémon yhteisön vaikka suurin osa häntä ei tiedäkään kuin nimellä ”Masse” tai ”Marstio”. Toinen erikoinen tässä ottelussa on omalta osaltani se, että tämä on pelihistoriani ainoa ottelu kun käytin säännöissä kiellettyjä keinoja ottelun voittamiseksi. Kun aikaa oli 10 minuuttia jäljellä, hidastin pelitempoani juuri sallitun rajoille, jotta voittaisin aikaan. Pelitemponi on aina ollut nopea, mutta tässä pelitemponi hidastaminen oli tahallista, joten se oli säännöissä kiellettyä. En ole ylpeä teostani, mutta todennäköisesti tekoni vain kertoo siitä, kuinka kovasti halusin voittoa.



4.

VS

Tom Roos(Luxchomp) 2011 SM-kisafinaali


Monella teistä on tämä hermojaraastava peli vielä tuoreessa muistissa. Top5:een tämä peli pääsi siitä yksinkertaisesta syystä, että tämä oli ensimmäinen kerta koskaan kun olen voittanut pelin sellaisesta tilanteesta, että mielessäni on oikeasti käynyt luovuttaminen. Olin luonteenlujuuteni päässä SM-kisafinaalitappiosta tässä pelissä. Tässä pelissä on myös se erityistä, että tiedän pelanneeni 3 peliä niin täydellisesti kuin on mahdollista. Olisin voinut laittaa vaikka itsensä Yamato-saman pelaamaan saman ottelun ja väitän, ettei hänkään olisi sitä välttämättä voittanut.

3.

VS

Alex Brosseau(Empoleon/Bronzong) 2008 MM-kisat top32


Tämä ottelu ei sisällä mitään suurta taitoa. Ellei Candyn ja Empoleonin discimista 6 kortin kädestä lasketa taidoksi. 3. se pääsee sen takia, että ottelu on legenda monella mantereella. Alex oli ollut voittamaton siihen mennessä MM-turnauksessa sekä Grinderissa(yhteensä 15-0 siis) ja näytti siltä, että kukaan turnauksen pelaaja ei häntä pystyisi pysäyttämään GG:lla tai mirrorissa. Olihan hän hoidellut jo turnauksen aikana niin Yamaton GG:n kuin Fulopin Empoleoninkin. Jollain ilveellä väänsin kuitenkin voiton tästä ja pysäytin hänen voittoputkensa sekä olin ensimmäinen ulkomaalainen, jolle hän hävisi koskaan. Estin legendan syntymisen.


2.

VS

Ari Taitto(Rain-Cloud Castform, muita Castformeja, muuta en muistakaan) 2004 SM-kisa finaali


Pakkani oli huono ja peli pelattiin paras kolmesta. Olin myäös huono pelaaja. Peli oli siitä huolimatta turnauksen ainoa, jonka voitin suoraan 2-0. 2004 SM-kisat oli ensimmäinen turnaukseni koskaan ja olin silloin 14 vuotta vanha. Vain ani harva teistä pelasi tällöin ja moni ei uskokaan kun sanon, että jos en olisi voittanut tätä peliä, todennäköisesti kukaan 2004 vuoden jälkeen pelin aloittaneista ei olisi koskaan tätä peliä aloittanut. Ensimmäinen SM-kisavoittoni käynnisti tapahtumasarjan, joka johti suomalaisen Pokémon skenen syntyyn. Ilman tätä voittoa, en olisi edes itse tässä nyt kirjoittamassa tätä. Elämä on pienestä kiinni.




1.

VS

Yuta Komatsuda(Palkia G mirror) 2009 MM-kisojen ensimmäinen kierros


Katsoin pairingseja ja totesin random japski. Näin kirjoitin myös raporttiini. Tämä random japski kuitenkin oli ollut 2006 MM-kisojen top4:ssa, matematiikan olympialaisissa, veti samaisen turnauksen 6-1 häviten vain minulle ja top32:ssa jollekin sekä vetäen ainoana Yamaton lisäksi Luxchompillaan 2010 MM-kisoissa täysin puhtaan turnauksen voittaen jokaisen ottelun. 2010 pelin taso oli noussut niin huikeasti 2004 verrattuna, että Komatsudan suoritus on 10000x arvokkaampi kuin Yamaton. SP saattoi olla aivan arsesta ja se oli liian kauan formaatissa, mutta kaikesta tästä huolimatta, tämä peli ei koskaan ole kokenut mitään niin taitopainotteista kuin alku SP:den mirrorit. Luxchomp mirrorit pystyi hyvin opetella ulkoa, mutta Luxray/infernape sekä Palkiamirrorit olivat jostain ihan eri atmosfääristä kuin Luxchomp mirrorit, siksi arvostan tätä voittoani kaikista eniten. Voitin SP mirrorin ilman yhtäkään flippiä, taisasilla aluilla, tasaisilla nostoilla vain ja ainoastaan siihen, että käytin resurssini paremmin. Paremmin kuin henkilö, joka on saavuttanut tuon kaiken. Pelaajan, jonka arvostan koko pelissä taitotasoltaan kaikkien aikojen parhaaksi.



Top5 suomalaiset pelaajat


Muut asiat sivuunlukien ja vain ja ainoastaan pelitaidolla listattuna. Itseäni ette tule listassa näkemään.


5.

Tia Toppari


Monella varmasti pullistuvat silmät päästä ja osa ei edes tiedä kuka Tia on. Tia on niitä harvoja suomalaisia, jotka ovat grindanneet sisään Masterissa. Samana vuonna Tia oli MM-kisoissa top8:ssa Masterissa johon on pystynyt vain kaksi suomalaista hänen lisäkseen. Tia on myös old school pelaajakantaa, että osaa rakentaa erilaisen pakkansa itse, joka tuntuu ollut jo lähes kadonnut taito uusimmilta pelaajilta. Henkilöltä löytyy taitoa, kun hän niin haluaa, mutta nykyään halua ja sen myötä taitoakaan ei enää löydy niin paljoa kuin potentiaalia olisi. Viimeinen syy, joka nosti Tian ohi erään toisen tälle listalle, oli 2009 MM-kisaleirin testipelit, jolloin ensimmäisen(ja ainoan kerran) tunsin itseni täysin voimattomaksi (kaksoismerkitykset aside). Tällöin pakkani lensi aika suoraan Tian näköä päin. Ainoa kerta kun olen oikeasti turhautunut noin pahasti testipeleissä. Noh, lähtipä pakka ainakin vaihtoon.

4. Tomi Sjöblom

Vaikka DH:n nousukausi oli viime vuonna, hän oli silti voittamaton SM-kisoissa tänäkin vuonna. Hän on julkkis jo kaiketi joka mantereella ja vaikka pakat ovatkin aina samoihin Pokémoneihin perustuvia, ei se minusta vähennä DH:n taitotason arvoa. Jos löytää jotain omaa ja toimivaa, miksei pelaisi sillä. Tämän vuoden Italianmestari sanoi minulle osuvasti tämän vuoden MM-kisoissa. ”Haluan tavata hänet” Kysyin miksi. ”Haluan tietää miten pelata lempipokemoneillaan 4 vuotta putkeen!”. Kun DH tarttuu johonkin muuhun metagamepakkaan, ei lopputulos ole välttämättä kauhean hyvä, mutta erikoistuminen riittää tässä pelissä ja sen DH osaa paremmin kuin hyvin.

3. Tom Roos

Toinen Suomen maailmanmestareista. Tom ei olisi listalla, jos ei olisi tänä vuonna SM-kisoissa osoittanut sopeutuvansa huippunopeasti metagameen ja pakanrakentamiseen. Mielestäni se todisti jo sen, että Tom on ehdottomasti Suomen parhaita pelaajia. Tom kuuluu myös vanhaan koulukuntaan, jotka rakentavat pakkansa 100% itse ja luottavat lähes vain ja ainoastaan omiin testituloksiinsa. Omalaatuisuus on aina hyödyllinen asia tässä pelissä ja Tomin pakat ovat aina jollain tavalla omalaatuisia.

2. Sami Gustafsson

Tox lopetti aktiiviuransa kaiketi jo 2007 SM-kisoihin, jonka jälkeen on lähinnä vain läiskinyt pahvia ja rakennellut sienipakkoja, mutta Toxissa on eräs puoli, joka puuttuu useasta pelaajasta ja erottaa hänet heikommista. Tox pelaa lähes erheettömästi (niin kauan kun on koskenut kortteihinsa viimeiseen 2 kuukauteen) ja mikä tärkeintä ymmärtää mitä vastustajan puolella tapahtuu. Ei ole mitään niin tärkeää tässä pelissä kuin ymmärtää mitä sinulla on vastassa kuin se, mitä omassa pakassasi on. Oman pakan ymmärrys ei vain yksinkertaisesti riitä, jos vastustajan pakka on parempi kuin sinun. Täytyy iskeä heikkoihin kohtiin. Tox on paitsi pelaajana myös pakanrakentajana erityslaatuinen Suomessa – hän osaa rakentaa toimivia, oikeasti turnauskelpoisia pakkoja. Tox:lla on myös Suomenmestaruus Masterissa, joka on vain kolmella henkilöllä Suomessa sekä hän oli ainoa, joka voitti minut 2006 SM-kisoissa.

1. Miska Saari

Maailmanmestari, kuten puhelimessani lukee. En tiedä, miten Miska tekee sen, mutta liigassa hän vaikuttaa huonommalta kuin Pertti peruspelaaja ja on monia liigakertoja, kun Miska ei voita minua kertaakaan. Erityisen huonoa pelitestausseuraa normaalina liigakertana. Joskus Miska ei voita yhtään ottelua liigan aikana(kuten ennen maailmanmestaruuttaan), mutta kaikesta tästä huolimatta hänellä on 3. eniten Scholarshippi palkintoja maailmassa(14500 dollaria) sekä järkyttävät 4 Top16 sijoitusta MM-kisoissa. Tämän lisäksi Miskalla on Suomenmestaruus ja monta Toppisijoitusta SM-kisoissa. Miska ei ole lähelläkään täydellistä pelaajaa, mutta hänellä on jotain mikä korvaa sen – halu voittaa.




Hyvinkään liiga

Ajattelin ensin tehdä top5 listani hienoista ihmisistä, vähän kuin tuo idolisi foorumilla topic, mutta totesin, että se on turhaa, sillä kaikki todnäk olisivat Hyvinkään liigasta. Siksi täytyykin mainita erityisesti Hyvinkään liiga, joka on vaikuttanut enemmän kuin paljon jokaisen siellä koskaan käyneen elämään. Joku Hero voi rauhassa vihata Hyvinkään liigan sisäsiittoisuutta etc. mutta Heronkin kaikki asiat mitkä hän on tästä pelistä oppinut, ovat kaikki lähes kokonaan siitä kun hän kävi Kumiksen kanssa 2 vai 3 vuotta Hyvinkään liigassa.

Liiga on ollut siitä asti kuin se perustettiin jollain tavalla erityinen osa kaikkien elämää. Monta vuotta se on ollut monen ihmisen lempikohta viikosta. Jotkut odottavat viikonloppua, jotkut känniperjantaita, jotkut sitä, että pääsevät kavereidensa kanssa liigaan. Itsehän ymmärsin, että Hyvinkään liiga on osaltani historiaa kun sain Vaasan Yliopistolta kirjekuoreen, sen tajuaminen vain vei liian pitkän aikaa. Hyvinkään liiga on käsite, joka jättää auttamatta elämään aukon, joka on täytettävä. Se, miten täytän sen, on vielä kysymysmerkki, mutta se on onnistunut muiltakin, miksei siis minulta.

Useasti ihmiset ovat lähtemisen jälkeen tulleet vähän ajan päästä takaisin liigaan. Joko viha ei ole ollut pysyvää, on ymmärretty, että tämä on oikeasti kiva harrastus ja kaveripiiri tai sitten on vain todettu, että ”kokeillaan vielä kerran tuleeko siitä mitään”. Usein siitä tulee. On huvittavaa ajatella, ettei Hyvinkään liigassa ole alkuperäisiä jäseniä lähtöni jälkeen kuin Miska, tuntuu kuin kaikki sen jäsenet tällä hetkellä ovat olleet ikuisuuden liigassa. Mutta kuten jo Einstein sanoi, aika on suhteellista.


What is this, I don’t even….?


Kuten todettu tässä, lähden Vaasaan. Vaasasta lähin liiga on 80 kilometrin päässä Seinäjoella, jonne kulkee huikea Diesel juna. 50 eurolla pääsen Vaasaan, Hyvinkäälle ja takaisin ja aikaa kuluu vaivaiset 10 tuntia. Ei siis mikään päivän kotimatka. Vaikka voisin todeta dramaattisesti, että lopetan pelin, valehtelisin niin itselleni kuin teillekin. Vaikka peli on aivan hirveässä kunnossa juuri tällä hetkellä ja vaikka se menisi vielä hirveämpään suuntaan, en silti lopettaisi peliä. Ihmiset ovat olleet pääsyy jo vaikka kuinka ja kauan minulle pelata tätä peliä, eivätkä ihmiset lähde tästä pelistä ennen kuin muut ihmiset lähtevät, joka tulee todennäköisesti tapahtumaan iän myötä.

Tämän vuoden MM-kisoissa voin vihdoin sanoa päässeeni tasolle, jota Jason Klanzcyscki haki vuoden 2006 MM-kisavihossa. Jos joku muistaa tämän hän tietää, mitä tarkoitan. Jos ei, kysykää joltain viisaammalta. Jos sillä tasolla ei päästä kuin 4-3 tulokseen MM-kisoissa, kertoo se minulle siitä, että on aika etsiä uusia haasteita elämässä ja keskittyä nopan heittämiseen vähän vähemmän.

Olen saanut peliltä enemmän kuin koskaan kuvittelin saavani kun ensimmäisen kerran astuin SM-kisoihin 7 vuotta sitten, mutta on peli myös vienyt aikaani. Tärkein voittoni oli todennäköisesti saada omat vanhempani pelin puolelle, ennen Suomenmestaruuttani vanhempani halusivat lähinnä polttaa korttini roviolla tai laittaa ne lukkojen taakse, koska ne vievät aikaa kaikelta ”Järkevältä” (ks. koulu). Tähän yleiseen asenteeseen olen törmännyt tämän 7 vuoden aikana Pokemonin parissa aivan liian usein ja tämä vika ei korjaannu ennen kuin vanhemmille selitetään asiat. Katsoin vierestä 4 vuotta kun Isto avasi yhdessä Uimosen, Lauran, Matin ja monen muun kanssa vanhempien silmiä tälle pelille. Haluan ilmaista, että en arvosta mitään tai ketään tässä pelissä niin paljoa kuin henkilöitä, jotka tekevät tätä – ilman taka-ajatusta tai edes taka-ajatuksen kanssa. Minulle kävi lottovoitto, että Amerikanmatka selitti tämän asian puolestani vanhemmilleni, mutta tämä minun lottovoittoni mahdollisti sen niin monelle muulle ihmiselle ilmankin Amerikanmatkaa, että en voi olla kuin iloinen heidän puolestaan.

Mitä sitten? Niin. En tiedä. Minulla on aina ollut sisäinen tarve kirjoittaa, joten voi olla, että alan pitämään Pokémon blogia (Iston idea, joka kaatui viime vuonna, en tiedä tarkkaan mihin). Se olisi ainakin helppo ja nopea tapa viedä ajatukset pois Pokémonista, ja kirjoittaa samalla ja toisaalta keskittyä vain pienissä annoksissa Pokémoniin. Toisaalta voisin vihdoin kirjoittaa kirjani loppuun. Mitä ikinä teenkään en tule tätä yhteisöä tai sivua jättämään vielä pitkään aikaan, mutta joku muu Masteri saa ensi vuonna mahdollisuuden SM-kisavoittoon – sen voin luvata.

Jättäkää kommentteja, kysymyksiä, ehdotuksia, mielipiteitä ihan mitä vaan, mitä tästä sekasotkusta nyt heräsikään. Oliko jossain jotain aukkoja,jos oli täyttäkää? Onko ajatuksissani edes mitään järkevä vai olenko vain jetlaginen. Kokonaisuus oli varmasti niin sekava, että otetta oli vaikea saada tekstistä, mutta yritin parhaani.

Kiitos.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Hero » 17.08.2011 19:09

inb4 "Jee olin plussissa."

Olisin varmasti jättänyt muuten vastaamatta mitään, mutta Hyvinkään liiga.
Tosiaan, olinhan minä viisi vai kuusi vuotta Hyvinkään liigassa kieriskelemässä ties millon missäkin roolissa tai asemassa - joko olin banneissa Massen puolesta tai olin vain joku Hero. Kuitenkaan en oppinut pelaamaan tuon paremmin kuin lapsenakaan. Oli Hyvinkään liiga sitten jossain hevon tuutissa Martissa, tai renkaiden keskellä Royal Toyssissa. Aina piti tulla vähän harrastamaan pokémonia. Hyvähän harrastushan se on - niin kauan kuin ihmisiä pyöri. Hyvinkään liigan perushahmoja ei voi korvata toisilla. Yleisestikkin harmittaa että ns. eliittikasti SiaBBosta Anniin vaihtui helsinkiläiseen ympäristöön, jossa pelaaminen ei ole ehkä lähes samanlaista kuin pohjoisemmassa. Kuka nyt ei muistaisi iki-ihania Anni VS Isto, Anni VS Kumis, Anni VS SiaBBo, Anni VS vähän kaikki? Annikin oli yhtä tärkeä hahmo kuin meidän pieni Matiuskin. SiaBBo tarvitsi jonkun aktivointilelun, kun jamssi on jo kaluttu puhki. Vetoat aina teksteissäsi ihmisten tunteisiin liikaa. Miskan hiekkakakutkin ovat vaihtuneet lolityttöihin, Matius on kasvanut alphaurokseksi, SiaBBolle on kasvanut kaksi maitohaiventa leukaan, jamssi sai ajettua tukkansa jne. Nyyh. Hyvinkään liiga nevö förged. Torstain salaliigailut olivat kyllä parempia kuin viralliset lauantait tai wannabe-torstai -perjantait.

Hyvinkään liigassa ei varmaan edes jaksa käydä tulevaisuudessakaan, kun Suicu Azul muuttaa lähemmäksi (jee pelikaveri) ja sinä pelkuri lähdet karkuun Vaasaan! Shame on you! Mut hei jäbälle kiitokset monen vuoden liigailuista! <3~ Vaikka rakastuitkin monesti, ja tykkäsit jakaa omaa DNA:ta pitkin katuja ja mantuja, eihän se menoa hiljennä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 17.08.2011 19:14

Se oli hieno stoori.
+Ajatukselle uudesta PTCG blogista, sinulla ainakin on kirjoittaminen handussa D:
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja R0xu » 17.08.2011 19:15

Lukemiseen meni vain 40min

Kiva Esa, arvasin että oot eka joka kirjoittaa rapsan mm-reissusta. Kivaa oli lukee
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Hai » 17.08.2011 19:16

6/5, ei mitään rajaa.. xD Jätkä heittää kyllä parhaat rapsat mitä vaan on.
Avatar
Hai
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01.11.2010 19:22

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 17.08.2011 19:26

Hai kirjoitti:6/5, ei mitään rajaa.. xD Jätkä heittää kyllä parhaat rapsat mitä vaan on.

Komppaan. Näitä rapsoja on aina mukava lukea, joskus tekee mieli lukea rapsa uudestaan xP. Onnea vielä MM-kisasuorituksesta.
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Tonu » 17.08.2011 19:36

Meni vähän alle tunti lukea tämä. HB kaikestä mitä olet saavuttanut. inb4 Vaasan liiga.

PS: Henkka oli toka SM:ssä 2004 (Masquarain/Crobat pakalla), Rapu ei ole ollut top-4 sijoituksella missään SM-kisoissa, enkä kyllä muista juuri nyt mitään tuollaista deckiäkään... :o

Edit:
Nyt kuin selailin scanneja niin tais olla Swampert/Castfor Water/Fire/Ice

Edit2:
btw, Gustafsson kirjoitettu väärin.
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Roseanni » 17.08.2011 20:00

Tulipa jotenkin tyhjä olo, kun sain luettua tämän loppuun. Niin paljon kaikkea kurjuudesta elämän parhaisiin kokemuksiin on tullut koettua tämän viiden vuoden matkan aikana etten löydä parempia sanoja kuvaamaan sitä kuin HUHHUH!

Oma pelimotivaationi ei ole tätä kautta ennen ollut yhtä korkealla kuin 2006-2007 jolloin tarinani Pokemonin parissa oli juuri alkanut. Tuosta kaudesta en muista juuri muuta kuin että puhuin kanssasi ensimmäisen kerran vasta sitten kun olin jo ollut liigassa 5 kuukautta (olit aina niin luotaantyöntävän näköinen ja pelottava ettei uskaltanut!!), pääsin top4:ään Flariadosilla Hygen CC:ssä (ja olisin voittanutkin koko roskan, muttaaaahhh..) ja MELKEIN voitin Toxin SM-kisoissa, jos en olisi muistuttanut tätä heittämään asleepia (josta tuli heads).

Joskus tuona keväänä alettiin myös kaveeraamaan ja vaikka jouduitkin katselemaan menoani, arvostan sitä, että olet jaksanut sitä kaikista pisimpään ja loppujen lopuksi vienyt minut parempaan suuntaan viimeisen vuoden aikana. Tiedän vain, että ikävä tulee olemaan valtava niin pelin suhteen (sinulta kun on saanut ehdottomasti parhaat pakat ja neuvot!) kuin henkilökohtaisellakin tasolla. Saapi nähdä kuinka aktiivisesti jaksan seuraavan kauden pelata kun et ole apunani enkä välttämättä ole se toivotuin henkilö Hesan liigoihin muutaman ihmisen takia. Enkä valitettavasti pääse Hyvinkään liigaan joka viikko, joka on sinänsä sääli, koska sinne olen aina ollut tervetullut ja toivon että jatkossakin tulen olemaan. Yritän kyllä tulla Hyvinkään liigaan aina silloin, kun sinäkin tulet!!

Raporttisi oli kaikessa kattavuudessaan loistava, ihana ja kaikinpuolin tarttuva. Onneksi jetlag-aaltopituuden takia en huomannut varmastikaan kaikkia bugeja vaikka muutama silmiin osuikin, mutta ei sen väliä. MM-kisareissu oli hyvin pitkälti sinun ja huoneeseemme majoittuneiden hormoonihirviöiden ansiosta ihana kokemus, jota en toiseksi vaihtaisi. Sääli että reissun piti olla niin lyhyt ja sitä varjosti PP.

En enää keksi mitään muuta järkevää sanottavaa kuin kiito, kiitos ja KIITOS!!! Olet hienoin mies evah, paras kaveri evah, paras PELAAJA evah, ja kaikkea sitä, mitä en usko kenestäkään muusta yhdestä yksittäisestä henkilöstä löytyvän.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Juusto » 17.08.2011 20:42

Wild hormonihiiri appeared!
Moi.
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 17.08.2011 21:09

Miska on ihan huono pelaa. Otti multakin aina turpaa SP-mirrorissa, turnauksissa.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Slayer » 17.08.2011 22:49

Olen vaikuttunut. I'm impressed. Highly. True dat. Joskus tulee kausia itselleni ainakin, ettei esim nyt jaksa poksua, joskus en jaksa jotain toista korttipeliä. Totuus on, että pokemonin kautta alkoi todellinen kilpauluhenkinen pelaaminen. Pitkän tauon jälkeen ajattelin yrittää taas. Vaikken olekkaan lähelläkään mm tasoa, vielä, ehkä, tunnen että pystyn siihen jos haluan. Ainakin artikkelisi manipuloi minua ajattelemaan niin Meni siinä hetki lukiessa, mutta härkää sarvista sai kaiken informaation sisään. Eikä sinänsä, pakkopullaa se olisi jos se olisi ollut huono. Onneksi ei ollut. Ala toki pitämään blogia. Oletko katsellus vaasasta lähintä liigaa? Poksuliigojahan on vähän joka niemessä ja notkelmassa ainakin käsitykseni mukaan. Huono mäihä ellei. Kiitos ja kumarrus tästä rohkaisevasta artikkelista.

EDIT: lukuvirhe. Ratkaisu, perusta liiga vaasaan :D Menestys on taattu.
True Fighter never gives up. He/She is true victor in the end.
Miun vaihtarit
Blogini
Avatar
Slayer
 
Viestit: 146
Liittynyt: 16.01.2011 16:42
Paikkakunta: Apinoiden planeetta

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Ironlion » 17.08.2011 23:59

Hienoin raportti mitä olen koskaan lukenut. Kiitos upeasta reissusta ja ennen kaikkea menneistä ja toivottavasti myös tulevista yhteisitä vuosista. Mikäli se minusta riippuu, Hyvinkään liiga ei ole päättymässä vielä pitkään aikaan.
Unchanging, the moon gazes down upon me
But it has never yet granted me a reply
Avatar
Ironlion
 
Viestit: 68
Liittynyt: 01.11.2010 22:09
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.08.2011 00:14

badganondorf kirjoitti:Ja varoitus jo ennen kuin alat lukemaan. Valmistaudu viettämään seuraavat 2 tuntia koneesi ääressä lukemassa tätä tai älä edes yritä lukea koko settiä kerralla. Järjestyksellä ei ole väliä, kunhan luet kokonaisuudet aina kokonaan.

Luin koko setin kerralla, oli sen verran mahtava raportti, siinä ei ollut yhtään pitkästyttävää kohtaa, vaikka se ennätyspitkä onkin.
Btw, ei sen lukemisessa edes mennyt tuota kahta tuntia.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 18.08.2011 07:19

Badis, lähtee kauas pois, nyyh. Hieno raportti. Pistä Johannes pelaamaan Shakkia minun kanssa joskus, vieläkin 3-0 voittoputki siinä Kettusleirillä.
Ja nauran pienille osille Annin ja Heron kommentteja, tiedätte kyllä mille. Ja kerro nyt oikeasti mitä te teitte siellä Kettusleirillä.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 18.08.2011 08:45

Ai niin, myllytinhän Esan aika pahasti shakissa. Vinetäppä joskus revanssi niin siirryn pian 2-0 johtoon. :>
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja luxuss » 18.08.2011 09:30

GZ menneestä kaudesta , hyvästä rapsasta ja onnea opintoihin . Toivottavasti saisit myös minusta parempaa vastusta , kun uudestaan kohtaamme PS Pälkänteen FT 2 -1 ilmais voitto sulle :P.
Avatar
luxuss
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.11.2010 14:01

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja JayEm » 18.08.2011 11:40

No huhhuh, pää ehti täyttyä kaikesta tiedosta jota rapsassa oli... Kuitenkin sain sen kuvan että hauskaa oli ja paljon tuli tehtyä.
Onnittelen menneestä kaudesta sekä tästä hienosta rapsasta, jonka lukemiseen uskalsin uhrata puolisen tuntia (ja se kannatti!). Toivon että päästään pian taas vastakkain jossain kisoissa.
Niin ja onnea tuleviin opintoihin.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 18.08.2011 17:30

No pitäähän todeta että ei olisi niin hienoja miehiä olemassa ilman Esaa.... Sinäänsä olet se minkä takia minäkin tätä viestiä nytten kirjoitan ja 2 MM-kisat takana olevalla pelaajalla minun pitää antaa propsit siitä mitä olet antanut minulle viimeisen 2 vuoden aikana. Koska olen hirvee newcommeri niin en pakaakaan osaisi rakentaa jos ei olisi esaa...

Nääkin mm-kisat ois ollu toosi PP jos et olisi tilannut meille 10 kiloa foxin ruokaa... oon aika nyyppä kun en osaa kirjoittaa mitään...
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 18.08.2011 17:36

Mint Nature kirjoitti:No pitäähän todeta että ei olisi niin hienoja miehiä olemassa ilman Esaa.... Sinäänsä olet se minkä takia minäkin tätä viestiä nytten kirjoitan

Mietin, että miten Esa tekee ihmisistä hienoja miehiä? ;B
Viimeksi muokannut SiaBBo päivämäärä 18.08.2011 21:05, muokattu yhteensä 1 kerran
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: OMG! Raportti

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 18.08.2011 19:12

Tässä taisikin olla paras rapsa, jonka olen lukenut. Congrats!
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna

Seuraava

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron