Lapin porojen turnaus - Kauden viimeinen turnaus!

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Lapin porojen turnaus - Kauden viimeinen turnaus!

ViestiKirjoittaja Hero » 28.08.2011 19:34

Heippa!

Osallistuin taannoin Poro-Magian hupiturnaukseen (Huomioi: Kauden viimeinen turnaus.) Ainoastaan Roxun saapumisen takia. Olisihan se hyvä maksaa viisi euroa Roxun myllyttämisestä! Olin henkisesti varautunut 3-4 swiss-kierroksen mittaiseen turnaukseen. Kävin torstaina Tasin kanssa Poro-Magian liigassa. Heitin SP:lle pakkani pelattavaksi. Hän voitti kolmesti Jaxin Lugian putkeen - Hyvä! Olin nyt varmistanut pakan toimivuuden. Olin ulissut Ironlionilta Tropical Beachia, enkä uskonut että hän lainasi. Hieman nihkeästi vastaili. Olin muuten hyvin pelannut tämä sopimiseni. Unohdin kokonaan turnauksen heti perjantaina. Vaikka menin Hyvinkäälle pällistelemään uutta pokémon-sceneä. Loligoottien ja muiden kusetusten jälkeen olin pahoittanut mieleni. Matius kuitenkin antoi päivän päätteeksi Tropical Beachin lainaan - w00t. Kiitos tästä!

Lauantai-iltana olin sopinut meneväni huomenna vanhemmilla käymään. Joskus yöllä aloin oikeasti pohtimaan olenko unohtanut jotain? Totta! Se yksi poro-turnaus, joka onkin huomenna! Iskin herätyksen ja menin nukkuu. Aamulla oikeasti pamahti tämä todellisuus, että minun oli mentävä Pasilaan. Kaivoin pakkani kortteja sieltä täältä (hieman levällään.) Pakkalistaa ei tarvinnut, joten en jäänyt sen kummemmin ihmettelemään mitä pakka oikeasti sisälsi.

Pakka oli lopulta tällainen:

Orjat
4 Sähködigimon
3-4 MegaYanma
2 Lentävä Sonic
3 Pachirisu
1 Manaphy
1 Cleffa

Ruoskat
3 Fieldworker
4 Professor Oak
4 Desert Shaman
1 PONT
1 Spiaggia Tropicale
3 Plus Power
3 Item Finder
3 Defender
2 Pokémon Reversal
1 Pokégear
1 Pokémon Trader
4 Dual Ball

Energiajuomani
12 Lightning Energy

Turnauksen alku sujui mallikkaasti. Kumiksen deck kadoksissa, pahveja ei ollut kellään, Tonu ei ollut paikalla jne. Soitimme Tonulle neljä kertaa ja kyselimme missä on mitkäkin pahvit. Löysimme lopulta Kumiksen ja muiden pakkoihin puuttuvat kortit. Aikaa kului muunmuassa Roxun ja Samppa123:n kohtaamiseen - Olet nyt missannut paljon! Turnaus alkoi n. viisi minuuttia myöhässä.

VS Luxuss [Donphan / Zoroark / Yanmega]
Heti ensimmäiseksi Norsulaumaa vastaan. Megayanmat pitäisi saada peliin pyörimään. En nosta mitään moneen vuoroon, sen sijaan Lauri pelaa supporteria toisensa perään. Laurille kasaantuu Yanmaa, Zoruaa, babyja jos toinenkin. Ensimmäinen Norsu lähtee järistelemään maata. Pyörittelen muutamaa korttia kädessäni, enkä ollut saanut vieläkään yhtään supporteria käteen. Ei se menoa ollenkaan haitannut! Sain pyöriteltyä Megayanmoi edestakaisin, koska Norsun EQ tekee vain 40. Ensimmäisen EQ:n jälkeen lähti nätisti Yanmoi penkiltä (50->40->Oho kops.) Toisen EQ:n jälkeen pystyin rauhassa napsimaan penkiltä prizei, koska "yllättäen" Lauri ei kyennyt hyökkäämään EQ:ta, koska kaikki babyt lähtisivät jälkijäristyksistä.

Vein Lauria aika hyvin kuin pässiä narussa. Iskin helppoja prizeja penkiltä pois, ja annoin Reversalilla raahattujen orjien mennä disciin. Myös Defender-Skymin kävi kovistelemassa edessä, jotta saisin lisää MMegayanmoi penkille. Ottelun loppupuolella aloin saamaan Judgeja viimein käteeni. Vaikka Lauri yritti kovasti saada kättä mahdollisimman pieneksi tai suureksi, sain aina saman määrän kortteja käteen (ilman Judgea.) Lopulta viimeisissä prizeissa oli pakko Judgettaa ahkerasti, jotta pystyin pehmittää Laurin Norsuja. Laurilla oli enää jäljellä vain kaksi Norsua, enkä pystynyt Zekromilla käymään Revengaa Yanmegojen kuoleman jälkeen.

Kahden puolikuolleen Norsun jälkeen, Lauri päättää Switchaa toisen kuolleen terveeseen. Toivoen etten saa tapettua edessä olevaa Norsua. Tässä vaiheessa heitin Reversalilla Switchatun Norsun eteen, ja Judgetin. Laurin jälkipyykkiin kuului mm. "En nostanut mitään" (Silti enemmän Supportereita meni kuin minulle.) "Kaikki oli prizeissa" (Silti tantereella hillu lähes 2-3 Norsua, 1 Zoroark, ja muutamat Yanmat.) Ja lopuksi "Heitit vaan kaikista headsei!" (Vaikka heitin kahdesta Reversalista Heads, ja muutamista Dual palloista tupla tailsit.. Hän kuitenkin taisi viskoa enemmän headsei babyista ja Reversaleista. En tiedä.~)

1-0

VS Shadow Lugia [Magnezone / Yanmega / Kingdra]
Alkuni on yhtä hyvä kuin edellisessä. Onneksi sain Tropical Beachin mahd. aikaisin, jotta pystyin nostamaan lisää, lisää ja vielä kerran lisää pahveja käteen! Shadow Lugia pyöräytti pelinsä hyvin nopeasti käyntiin. Minähän jäin näin ollen liian helposti jalkoihin. Zekromit istuivat penkillä ilman Shayminei ja Pachirisuja. Hikisesti yritin kovistella Outragella edessä olevaa Absolia. Absolilla karkuun, ja Magnezone aika hyvin puhdistaa pöytää tyhjäksi. Dual pallot vääntäytyivät useasti tupla tailsiksi, jolloin en saanut enää minkäänlaisia karvaturreja peliin. Baw! Hävisin ottelun aika hyvin.

1-1

VS Innokas Pelaaja [Zoroark / Cinccino / Zoroark]
Nostin käteeni kolme sähköenergiaa, kolme yanmegaa ja yhden Zekromin - oi hurraa! Ei sen puoleen, IP sai myös todella huonon alun. Alku meni muutenkin dAcktorin kanssa Black & White -teeman ihmettelyyn. Ensimmäinen supporter oli Professor Juniper - ei hitto. En uskaltanut disciä kaikkia Yanmegoja, joten kävin hakemassa Cleffan. Zekromilla karkuun ja EEEEEEEK!

IP:n alku yski yhtä paljon kuin minunkin. Sain viimein Zekromit ladattua ja muutama Yanmegan. IP lähti ensimmäisenä Do the Wavettaa, jolloin peli alkoi menemään kiskoilla alaspäin. Zekrom tappaa Cinccinon, Zoroark tappaa Zekromin jne. Olin jäänyt häviölle, joten päätin tulla kolmella Defenderillä suojattu Zekromilla. Vähän sekoitti peliä, mutta IP kusetti Reversalilla ohi Zekromista.

Zoroarkilla oli 50 damagea päällä, ja penkillä Zoroarkilla DCE kiinni. Tulen Pachirisulla hyökkäämään 50 - uuh! Pachirisu oli ainoa joka ei lähtisi omasta hyökkäyksestä.. No huoh! Reversal ohittaa ilkeän oravan. Se siitä sitten.

1-2

VS Kumiskeppi [Typhlosion / Entei & Suicune Legend / Raikou & Entei Legend / Blissey / Donphan]
Kumis mulligoi 4-5 kertaa. Aloitan pelin Pachirisulla. Pelleilen: Pachirisulle kaksi energiaa kiinni. Vuoroenergia edessä olevalle kiinni. Uudelle Pachirisulle kaksi energiaa kiinni. Pelaan kolme Dual palloa, jotta saisin edes kaiken. Zekrom penkille, ja Shayminilla siirtelyä. Pachirisulla karkuun, ja Zekrom eteen - 120.

2-2

Katselimme Kumiksen kanssa vieressä menevää Jaxi VS Argentina -ottelua. Jaxi tietenkin evotti Seeker / Lugia -combon, ja hävisi.

VS Eppu[?] [Samurott / Feraligatr]
Pääsin jotain senior-luokan pelaajaa vastaan. Pienen lapsen sekoittelu näytti hieman tuskaiselta, joten huusin iloisen judgen paikalle. Totta kai dAcktor oli innokas shufflailemaan vastustajan pakkaa. Ottelussa ollut oikein "mitään" siistiä. Ottelu meni muutenkin ainoastaan lapsen opettamiseen dAcktorin kanssa. Nyt tämä lapsi on paljon viisaampi (ass)Masters-sarjan käytännöistä. Hän ei oikein halunnut osallistua keskusteluun minkälainen Samurott tai Pachirisu ovat kuvissaan. Voitin pelin lopulta Pachirisujen pyörittelyllä.

3-2

Turnaus selvittiin loppuun asti. En odottanut mitään palkintoja, mutta sain 6 Porokredua. Olin pantannut 5e sisään, ja jäin yhden euron voitolle. Ajattelin ostavani muutaman boosterin. Tämä tehtävä osottautui hankalaksi, koska en edes oikein halunnut mitään. Lopulta ostin Zekrom-tinboxin 9e:n hintaan + 6 porokredua. Boostereista nousi mm. foil tulidigimon, ability-sika ja Zoroark. Olin tyytyväinen ostoksiini. Lähdin Porosta lopulta Roxun ja Powerkreeperin kanssa Pasilan asemalle. Sieltä otin junan Koivukylään!

Pråps
+ Tropical Beach
+ Ironlion
+ Porokredui - wat
+ dAcktorin sekoilut
+ Ottelut ihan "ok."
+ Sain State-mitalini, joka on ruma.


Näihin kuulemiin voin päättää hyvin tämän kauden, ja aloittaa kauden 2011-2012 Hyvinkään Battletoadsissa! Sinne siis!

Byee!~
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lapin porojen turnaus - Kauden viimeinen turnaus!

ViestiKirjoittaja Tonu » 28.08.2011 20:09

typotit Eeeeeekkiisi yhden e-kirjaimen liikaa. hb
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron