Living the dream! (TRE SPT 2. sija)

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Living the dream! (TRE SPT 2. sija)

ViestiKirjoittaja Waker » 14.11.2011 15:02

Hei.

Päätin sitten mennä häpeällisen Tammerkosken koulun tiloihin pelaamaan sytykeliuskapeliä. Oli ihan mukavaa, erityisesti kun pelasin omasta mielestäni mielenkiintoista Ross-deckiä. Liian vähän liikkuvia osia pakassa ei luo minulle jännityksen tunnetta, ja parhaat tulokseni ovat tulleetkin säätöpakkojen kautta >:D (aka Regigigas, Gyara yms).

Mutta lässytys seis, listani oli tällainen:

3-0-2 Bileplume
3-2-2 Reuniclus
2-2 Donphan
1-1 Blissey
1-2 ES-Leganda
2 Zekrom
1 Reshiram
2 Pichu
1 Cleffa

4 Twins
4 Sage
3 PONT
3 Collector
2 Seeker
3 Commu
3 Candy

4 DCE
4 Rainbow
2 Fire
1 Fighting

Kuten tästä näkee, modasin listaa hieman enemmän Typpistä vastaan voitokkaaksi. Se, että ES-legendaa on 1-2, auttaa jo jonkin verran sitä, että molemmat palat löytyisivät. Fire-enuja on luonnollisesti enemmän siitä syystä, että kyseisessä matchupissa saa yhden energian lisää hyökkäämiseen ESL:llä.


Peli 1 (Typhlosion+Reshiram) Joni-orja

Aloitin pelkällä Pichulla, en nostanut muuta. Joni aloittaa ja saa peliin 2 Pluspoweria, mutta fire energia ei nouse edes Juniperin kautta. PP Jounille, loppupelin pyöritin niinkuin Rossdeckillä pyöritetään. Muistaakseni Plume tuli melko pian peliin joka tietenkin haittasi Jonia jonkin verran.

1-0

Peli 2 (luultavasti Zekrom+Tornadus)

Varmasti formaatin helpoin matchup, jos ei joudu donkatuksi. Sotanorsu tankkina edessä heti kun olen saanut sen 3 enua sille kiinni, Tornaado lyö sen 60 dmg ja Zekrom 80, Zekrom kaatuu OHKOlla ja Tornaado 2HKOlla, joten ei mitään hätää.

2-0

Peli 3 (lultavasti Reshiram+Tulipossu mutta en ole täysin varma)

Toinen melko triviaali matchup, kunhan saan setupin. Mukavaa on erityisesti se, että donkki ei ole kovin yleinen. ESL OHKOaa ja kestää kaiken tässä matchupissa joten setupin jälkeen peli meni mukavaan tahtiin eteenpäin.

3-0

Peli 4 (luultavasti Zekrom+Tornadus)

Samanlainen kuin edellinen jos muistan tämän oikein. Jälleen kerran saan seupin, ja selvitän tämän matchupin ongelmitta. Haluaisin varmennusta näihin epävarmoihin jos joku muistaa :L

4-0

Tässä välissä peruin isoisän luokse menemisen, toppipaikka kun oli melko selvä.

Peli 5 (Typhlosion+Reshiram) Tonu

Peli pyöri ihan kivasti ja silleen, tarkoitukseni oli saada Tonu tappamaan minun Duosionini. Näin tapahtuikin, mutta huomasin vasta hieman myöhemmin että pakassani ei ole toista Duosionia ja Pluem oli pelissä. Ei voinut mitään, tästä ei olisi kuitenkaan tullut mitään joten scooppasin.

4-1

Peli 6 (Typholosion+Reshiram) Isto

Isto selvästi tiesi hyvin, miten hänen täytyy toimia minua vastaan, eli antaa prizejä minulle Cleffoista ja samalla knockata minun Oddishejani. Kävi kuitenkin niin, että kun Isto antoi minulle prizen, nostin Vileplumen. Seuraava topdeck oli candy joten sain setupin pystyyn. Tämän jälkeen sain pelattua pikku hiljaa itseni voittoon, antaen Istolle pricejä jottei tule Black Belttiä.

5-1

Noniin, nyt oli hyvät fiilikset koska topit. Tämä tulee tietämään palkintoja ainakin jossain mittakaavassa, siksi olin melko innoissani.


Top8 (Reshiram+Tulipossu+Zoroark tech)

Peli 1:
Kun huomasin Zoruan penkillä, huomasin, että nyt täytyy olla varovainen ESL:n suhteen. Zoroark tulisi muuten tappamaan minun penkiltäni Reunicluksen joka taas pilaisi pelin minun osaltani. Setuppailin rauhassa ja hankin Rainbowenergiat ESL:lle, jotta saisin Zoruan tapettua penkille. Sillä oli tietenkin Rescue-energia, joten jouduin knockaamaan sen uudelleen samalla taktiikalla.

Peli 2:
Melko lailla sama kuin edellinen, pidin huolen Zoruan poissaolosta. Meinasin sitten deckata turhaan Twinssin käyttöön, mutta onneksi nostin prizeistä Cleffan, joka esti deckaukseni lopulta.

6-1

Ja sitten top4 peleihin. Edelleen hyvä fiilis, tosin odotin häviötä seuraavasta (Typhlosion+Reshiram), koska Suddenin voittaminen olisi minulle täysin mahdotonta.


Top4 (Typhlosion+Reshiram)

Peli 1:
Se perussetti, sain setupin, molemmat stallasivat joka kääntyi lopulta siihen, että vastustajani stallasi. Minä en voinut antaa hänelle Black Belttiä eikä hän minulle damagea. Lopulta peli loppui kun vastustajallani ei ollut energiota Cyndaquilin retreattaamiseen.

Peli 2:
Scooppasin pelin melko pian sillä 2 Reuniclusta prizeissä.

Peli 3:
Sama alku kuin aiemmin, aikaraja oli tulossa vastaan ja kumpikaan ei voinut tehdä mitään. Lopulta ESL:n tankkiominaisuus oli ratkaiseva tekijä, sain prizen nostettua ajan loppumisen jälkeen vuoro 3:lla - Black Beltin käyttämistä varten ei siis ollut enää vuoroa.

7-1

Ja sitten selviää, että Finaalissa on rossdeck mirror. Minua ei kovin paljon innostanut koko ajatus. En muista edes miten peli meni, Jouni voitti ensimmäisen kirkkaasti, toisessa olin vähällä voittaa, mutta Jouni nosti viimeisen tarvittavan Rainbow Energian topdeckistä ja sniputti reuniclukseni penkille.

7-2

Ja näin. Ihan hieno juttu, mitalia ja lappuja kuitenkin tulossa.


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
+Rossdeck
+Isoahot
+1-2 ESL (Jounilla 2-1 lol)
+Juustohampurilaisessa maistui pippuri joka teki sen ihan ok hyvänmakuiseksi.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Hieno plussataulukkoni ei toiminut foorumilla :C
-Garbodoria ei voi pelata
-Perus-gang jossain muualla
-Ilmeeni kun mirror
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: Living the dream! (TRE SPT 2. sija)

ViestiKirjoittaja Hai » 14.11.2011 16:29

Höhö Operation Urd success~ Joo pidä lippu korkealla, mitäs jos tulisitki Hesaan pelailee. xD
Avatar
Hai
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01.11.2010 19:22

Re: Living the dream! (TRE SPT 2. sija)

ViestiKirjoittaja hevi arska » 14.11.2011 16:32

Hb, hywin pelasit ja onnittelut toisesta sijasta (en kai muistanut paikanpäällä onnitella?).
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Living the dream! (TRE SPT 2. sija)

ViestiKirjoittaja Flyffel » 14.11.2011 17:20

Kyllä se taas tuli todistettua että "joskus tarvitaan hieman enemmän totuutta". (Ross-deckin virallinen nimi on "The Truth".)
Onnea! 83
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron