Turku CC - Durant, 1. sija

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Regimeta » 04.12.2011 02:26

Viikkoa ennen Turun CC:tä sain kuulla turnauksesta vasta ensimmäisen kerran. Pokémon TCG oli jäänyt hyvin vähäiselle kiinnostuksen puutteen ja koulun takia. Alussa ajattelin skippaavani koko turnauksen, mutta päätin kuitenkin osallistua hyvän seuran ja palkintoboostereiden takia. Dekkiä ei ollut ollenkaan kasassa, ja kyselin Rädyltä mesessä että mitäs sitä pelais. Räty ehdotti Durantia, ja aluksi ajattelin Rädyn sanovan Durantin vitsillä, mutta hetken miettimisen ja pakkalistan kokoonsaamisen jälkeen Durant näytti todella hauskalta pakalta, jolla saattaisi jopa voittaa matsin tai pari. Ajattelin etten voi menettää mitään, joten kasasin Durantin ja lähdin hyvin mielin turnaukseen.

Paikalle saapuessani kävin lainaamassa Marikalta kaikki pakkaan kuuluvat NV-kortit ja setin Crushing Hammereita. Aika ennen turnausta kului arvuuttelemalla ihmisten pakkoja ja vaihtamalla proxit kortteihin. Koska lähdin turnaukseen nollalla testipelillä ja vähän ihan sama-meiningillä, ajattelin että yksikin voitto olisi tarpeeksi.

ROUND 1 - Eppu Määttänen(?) - Serperior/Zoroark
Minä aloitan ja saan T1 neljä Durantia penkille, aktiiviselle Eviolite ja Special Metal. Aloin deckaamaan vastustajaani rauhassa ja estin Eppua hyökkäämästä Crushing Hammereilla ja Pokémon Catchereilla. Peli loppui todella nopeasti, deckasin 4 korttia vuorossa joka vuoro ja Eppu sai vain yhden prizen lähellä pelin loppua.

WIN, 1-0

Ensimmäisen kierroksen jälkeen olin ihan täpinöissäni Durantista. :p Olin aikaisemmin valittanut nykyistä formaattia tylsäksi, mutta Durantin ansiosta sain intoni takaisin.

Ennen toista kierrosta pelasin Samppa123:n kanssa matsin Durant vs. ReshiTyppis. Sain jälleen kerran T1 neljä Durantia ja aloin rauhassa diskailemaan Sampan pakkaa. Heitin pelin aikana ainakin 9 headsia putkeen, jotka olivat 5 Crushing Hammer ja 4 Dual Ball. Pitelin Samppaa hyökkäyskyvyttömänä aika kauan, mutta Samppa onnistui kuitenkin lopulta saamaan yhden Typpiksen peliin. Ennen kuin peli ehti loppua, pairingsit tulivat näkyviin.

ROUND 2 - Mikael Hämäläinen - T1 Zekrom/Tornadus
Peli alkoi osaltani jälleen kerran hyvin, T1 kolme/neljä Durantia joista yhdellä Special Metal ja Eviolite kiinni suojautuakseen Tornaduksen hyökkäykseltä. Aloin deckaamaan Mikaelin pakkaa, ja aina kun hän oli saamassa Tornadustaan hyökkäämään, käytin Crushing Hammerin diskiäkseni enun. Yhdellä vuorolla en kuitenkaan saanut Tornaduksen enuja diskittyä ja Tornadus rankaisi 2 PP Hurricanella. Tämä kuitenkin vain auttoi minua, sillä sain nyt Twinssin käyttööni ja pääsin diskaamaan viimeisenkin DCE:n. Mikaelilla oli vaikeuksia Zekromin saamisessa hyökkäyskuntoon ja loppupeli hoitui nopeasti.

WIN, 2-0

Tässä vaiheessa olin todella innostunut Durantista, sillä voittaisin koko turnauksen jos vain voittaisin viimeisen pelin. Vaikutti kuitenkin siltä, että tulisin saamaan vastaani ReshiTyppiksen.

ROUND 3 - Samppa123 - ReshiTyppis
Peli ei alkanut niin hyvin, koska molemmat mulligoimme tyyliin 4 kertaa putkeen. Lopulta saimme basicit peliin samalla sekoituskerralla, mutta erehdyin nostamaan yhden mulligankortin, sillä menin sekaisin mulliganien määrässä. Judge kutsuttiin paikalle ja Samppa sai valita katsomatta kortin kädestäni ja käskeä sekoittamaan se pakkaani. Peli lähti osaltani muistaakseni T1 kolme/neljä Durantia pelissä ja aloin diskimään kortteja. Samulla oli hieman ongelmia saada peliä käyntiin, sillä hänellä oli vain 2 Cyndaquilia saatavilla ja Typpisten diskiminen oli hyvinkin mahdollista. Onnistuin häiritsemään Reshiramia Crushing Hammereilla ja selvityä parista Outragesta Eviolitellä ja Special Metallilla. Kun ensimmäinen Durantini kaatui, hain sen heti Revivellä takaisin ja sain vielä Twinssinikin käyttöön, jolla sain pakastani lisää häirintäkortteja. Lopulta Samppa oli nostanut vain kaksi tai kolme prizeä ennen kuin sain deckattua hänet.

WIN, 3-0

Olin todella iloinen, sillä olin juuri voittanut ns. "comeback-turnaukseni" Durantilla. :p Sain intoni Pokémoniin takaisin ja lupasin alkaa panostaa enemmän Pokémoniin, sillä senioreita on nykyään hyvin vähän ja boostereidenkin voittaminen saattaa olla helpompaa. Ennen turnauksen alkamista valitin, ettei ole rahaa ostaa NV:tä, sillä olin ostellut paljon pelejä ja Mario-fanituskamaa netistä, ja lopulta voitan puoli boksia(?) NV:tä.

Turnauksen loputtua omalta osaltani jäin hengailemaan paikalle ja syömään eväitäni. Juttelin Marikan, Mikaelin ja Aapon kanssa ja kävin Valintatalossa Mikaelin kanssa. Kun tulin takaisin, kuulin heti New Super Mario Brosin ääniä, ja näin Sinin pelailemassa Epun kanssa. Liityttiin Mikaelin kanssa mukaan ja aloitettiin pelaamaan minipelejä neljästään, joka oli muuten tosi hauskaa! Ens kerralla uudestaan. Pelasin myös parit Mario vs. Luigit ja hengailtiin loppuaika jutellessa. Lopulta lähdin turnauspaikalta neljän aikaan.

Plussat ja miikat:
+ voitin turnauksen ja pidin hauskaa Durantilla
+ Mikael oli 2.
+ mahtava seura!
+ minipelien nelinpelit
+ Marika lainasi kaikki tarvittavat kortit
+ aloitin jokaisen pelin, kaikki vielä Durantilla, lähes täydelliset flipit, ei Duranteja prizeissä
+ sain 3D Pokédexini kahta Pokémonia vaille täyteen! Tarvitsen enää ainoastaan kevät-Deerlingin ja -Sawsbuckin.
+ DURR DURRRR... Durant

- Aapo droppasi
- saan palkintoboosterini vasta myöhemmin, joudun odottelemaan NV:tä hieman kauemmin
- turnauksenjälkeiset tärkeät menot, jonka takia kirjoitan rapsaani yhdeltä yöllä
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 04.12.2011 15:10

Durant oli kyl niin trolli pakka et vois jopa kokeilla ite, onnea voitosta! :3

Regimeta kirjoitti:kuulin heti New Super Mario Brosin ääniä

^reps
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Registeel » 04.12.2011 16:22

Dark Ho-oH kirjoitti:Durant oli kyl niin trolli pakka et vois jopa kokeilla ite, onnea voitosta!

Regimeta kirjoitti:kuulin heti New Super Mario Brosin ääniä

^reps

Durant ei ole trolli pakka...
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Zororakz » 04.12.2011 19:38

Minä olen Eppu Määttänen voit listata.. Durant on kyllä niin troll pakka.. (Victory Road Durant hakkaus jatkui turneenkin jälken.... :) )
Vaihtikseni >>> viewtopic.php?f=26&t=557 Sieltä löydät:Lost World,Lost Remower,LV.Xiä,Primejä,Legendejä.

(Lanit >> http://youtu.be/lcb8uafr0cw << Lanit)
Avatar
Zororakz
 
Viestit: 233
Liittynyt: 19.11.2010 18:36
Paikkakunta: Salo

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 04.12.2011 21:24

On se trolli kun voitat discimällä vastustajan pakan :P
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 04.12.2011 21:44

Suora hyökkäily = Ei trolli
Traikku lukko = Trolli
Traikku lukko+Para haaaaaax = Super trolli
Vastustajan käden/pakan/enujen discaus = Wannabe trolli (Kyllä typpiksen käyttö lasketaan)

Näin on minun silmissäni pakat. Ja tämä on oma mielipiteeni.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Turku CC - Durant, 1. sija

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 05.12.2011 08:22

Zhaituki kirjoitti:Suora hyökkäily = Ei trolli
Traikku lukko = Trolli
Traikku lukko+Para haaaaaax = Super trolli
Vastustajan käden/pakan/enujen discaus = Wannabe trolli (Kyllä typpiksen käyttö lasketaan)

Näin on minun silmissäni pakat. Ja tämä on oma mielipiteeni.

Wat? Really?
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron