Pikkujoulurapsa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Tas » 13.12.2011 01:25

Kirjoitin suuren painostuksen vuoksi ensimmäisen rapsani koskaan tänne foorumille. Ihan ettei kukaan vahingossakaan hämääntyisi, niin tämä ei ole mistään virallisesta turnauksesta, mutta koska kuitenkin pelasimme pokemonia, löin sen tälle alueelle!

Lauantai 10.12.11

Edessä olisi pikkujoulut Heron luona, joten aloitin huolellisen valmistautumisen tuohon koitokseen istumalla heti herättyäni koneen ääreen koomaamaan. Seuraavana oli vuorossa suihku ja tarkkaan suunniteltu ja ajoitettu ruokailu, jotta saisin ajoitettua kuntoni iltaa varten oikein optimaalisesti. Tämän jälkeen vielä viimeinen tietokonepyrähdys ennen kuin pakkasin reppuni ja lähdin kauppaan ostamaan pari suklaalevyä lahjarulettiin. Sitten suunnistamaan kohti kuningaskuntaa.

Perille saavuttuani näinkin heti ensimmäisenä illan päävastustajani, Jesse Mäntylän. Hänet täytyi voittaa jokaisessa pelissä, tavasta piittaamatta. Olin hieman pettynyt koska toinen rivalini, Caccis, ei päässyt tulemaan koska kokonainen armeija pidätteli häntä. Pääsin kuitenkin pettymykseni yli pelatessani aluksi Alviksen kanssa vähän CTR:ää ja aonon herättyä aloimme pelaamaan hänellä ja Tonulla vahvistettuna Castle Crashersia Heron viihdyttäessä joitain kahta randomia keittiössä.

Jossain vaiheessa sitten muitakin ihmisotuksia alkoi valumaan paikalle. Saapuneiden joukossa oli mm. joku Esa, joka kuulemma on kovakin pelimies, ja hänen mukanaan tuoma kolmen naisen haaremi. Sitten Hero kaivoi jostain makkarinsa kätköistä vielä yhden Lapista asti saapuneen vahvistuksen ja ilta pääsi alkamaan. Tai ainakin melkein. Ensin piti hakea pizzaa. Helsingissä on muuten Suomen huonoimmat pizzeriat.

Alun muodollisuudet, joihin sisältyi lahjojen jako ja ilmeisesti myös pannarien ja torttujen ja joidenkin muiden syötäväksi tarkoitettujen ruokien teko, hoidettiin nopeasti alta pois ja sitten oltiin oikeasti valmiita laittamaan tapahtuma todenteolla käyntiin. Eli Wiihin lyötiin jotain niinkin huonoa kuin Happy Dance Collection ja minun teki jo mieli juosta itkien ulos koko talosta. Tätä tuskaa kesti onneksi vain hetki ja tilalle laitettiin joku Mario Party. Harkitsin itsemurhaa. En kestänyt tätä enempää, joten nostin pöydältä jonkun lahjaksi saaman Aliaksen ja revin sen yhtään omistajan tunteista piittaamatta ulos papereista. Yhtäkkiä kukaan ei enää pelannutkaan Mario Partya, kun kaikki huomasivat minun kehittävän muuta tekemistä. Ei ole helppoa olla näin suosittu.

Aliakset laitettiin käyntiin. Pareiksi arvottiin Alvis & aono, badganondorf & Vanille, minä & Lars ja kaikkien kavahtama Hero & Roseanni, joka sijoittuikin Heron käsittämättömien selitysten ja totaalisen tietämättömyyden vuoksi (Mikä ***** on konduktööri? Kuka ******** on Karl Marx?!) aivan odotetusti viimeiselle sijalle. Jollain ihmeen kusetuksella Esa ja Milla onnistuivat voittamaan minut ja Lirunderin vaikka olimmekin oikeasti paras pari. No illan ekasta pelistä toinen sija oli ihan hyvä alku.

Seuraavaksi oli vuorossa kaikkien rakastama Piirrä ja Arvaa. Sain parikseni ehkä ennakkoon kovimmaksi peluriksi rankatun Heron. Odotukseni olivat siis jossain viimeisen sijan ja alkuruutuun jäämisen välillä, mutta osoittauduimmekin aivan loistavaksi pariksi ja sijoituin taas toiseksi aivan selvällä erolla seuraavaan pariin! Tällä kertaa edellisessä pelissä kunniaa niittänyt suomenmestari olikin aivan vastaantulija ja turhautti Lapista saapuneen vierailijamme taiteellisella lahjattomuudellaan.

Kaksi suuria ponnisteluja vaatinutta lautapeliä osottautuivat odotettua rankemmiksi ja näiden jälkeen suurin osa naiskansasta kopsui väsymyksen taltuttamina. Suuresta uupumusepidemiasta selvinneet soturit päättivät sitten viettää lopun iltaa pelaten jotain rohkeimpienkin sankarien pelkäämää Rumblea. Itsehän en ole koskaan elämässäni koskenutkaan mihinkään tuon kaltaiseen ja kartoin ajatusta, että osallistuisin korttipeleihin, mutta lopulta muu kansa sai puhuttua minut ympäri. Tähän titaanien taistoon osallistuivat siis minä, aono, Hero, Esa ja Milla. Tonu oli mukana ekassa pelissä, mutta luovutti tajuttuaan minun murskaavan potentiaalin.

Ensimmäinen peli meni ihan testattuessa, koska en tiennyt mistään korteista mitään. Minua käskettiin asettamaan panokseni jollekin laudalla olevalle pokemonille, mutten tiennyt mikä niistä olisi paras. Koska muistin joskus lukeneeni foorumilta Zhaitukin hehkuttaneen Basculinia, päätin panostaa tuohon kovanaamalta näyttäneeseen kalaan ja johonkin muuhun yhtä badassiin kaveriin. En välittänyt toisten nauruista vaan pelasin itseni vakuuttavasti heti debyyttimatsissani finaaliin asti lyöden luun kurkkuun kaikille epäilijöille.

Seuraava peli ei sujunut aivan yhtä hyvin, mutta sain kerättyä itseni ja tästä lähtikin aivan uskomaton putki. Seuraavista neljästä pelistä voitin kaksi, pelasin tasan kerran ja sijoituin toiseksi kerran. Seitsemännessä ja viimeiseksi jääneessä pelissä toiset päättivät lopulta liittoutua minua vastaan, koska he eivät huonoina häviäjinä kestäneet taidokkaan noppapelaamiseni tuomaa nöyryytystä (tein kaikki päätökseni nopalla). Jäin sitten ensimmäistä kertaa sitten alun haparoinnin finaalin ulkopuolelle. Tämän jälkeen aiemmin kopisseet tytötkin hilippaa lukuunottamatta pääsivät ylös sängystä ja päätimme hurjan pikkujoulu/Castle Crashers/alias/piirrä ja arvaa/rumble -illan jokseenkin väsyneeseen kotimatkaan.

Ihan jotta kaikki pääsisivät ihailemaan käyttämäämme summassa valikoimaani pokemon-listaa liitän sen nyt tähän:
Spoiler:
B&W:
Emboar #19
Darmanitan
Dewott #29
Zebstrika #43
Galvantula #46
Munna
Scraggy
Stoutland

EP:
Cottonee
Lilligant
Virizion
Simisear
Basculin #24
Woobat
Whirlipede
Gothita #44
Roggenrola
Throh
Sawk
Liepard
Vullaby
Ferroseed
Klinklang
Tranquil
Watchog
Minccino

NV:
Leavunny
Karrablast
Crustle
Amoongus
Volcarona
Vanillite
Tirtouga
Victini #43
Solosis
Trubbish
Beheeyem
Gigalith
Timburr
Golurk
Axew
Bisharp
Stunfisk
Zweilous


Oli hieno ilta ja koska kuulin, että jokaisen rapsan lopussa pitää olla plussia ja miinuksia heittelen tähän jotain:

+ Olin ihan ylivoimainen kaikissa peleissä, jopa Castle Crashersissa johdin Tonua leveleissä useaan otteeseen
+ Ei kuunneltu joulumusiikkia
+ Tuli nähtyä uusia naamoja ja jopa pepender raahautui jostain Lapista asti miittiin
+ Olin varautunut kauheaan säähän ja otin varasukat ja villasukat mukaan!
+ Saamani joululahja

- Huono pizza
- Keli
- Mario Party ja HDC
- Ihmiset kopsui niin aikasin
- Huonot häviäjät, jotka liittoutuivat minua vastaan
- Caccis ei päässy
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja aono » 13.12.2011 01:35

Jäämme odottamaan Castle Crashers jatkoja! Oli kyllä varsin mainio ilta ja nauraa sai niin rapsaa lukiessa kuin itse paikanpäällä.
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Roseanni » 13.12.2011 01:39

Ui hitsi, jaksoit tehdä raportin! Hyvä rapsa oli ja hauskaa luettavaa. :D
HDC! <3
Kivaa oli!
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja badganondorf » 13.12.2011 03:09

Mario Partya ei ollut kuin 6 vuoroa jäljellä petturit! Voitimme Annin kanssa Aliaksen edelliselläkin kerralla, kuka uskaltaakaan olla hallitsevan ja jatkuvan mestarin pari ensi kerralla...
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Lars » 13.12.2011 03:21

Jee, oli mahtavat itiksen (eeppiset) pikkujoulut! :D Oltais todellakin voitettu, jos oisin nukkunu enemmän kuin kaks tuntia edeltävänä yönä - consider yourself lucky this time, Esa!

Harmi että kopsuin "noin aikaisin", ois muuten ollu hauska osallistua Rumbleenki. Noh, ens kerralla sitten. Hyvä debyyttirapsa Valdo!
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Hero » 13.12.2011 10:54

Annin kanssa oltaisiin päihitetty kaikki, jos olisimme nostaneet parempia lappuja! Oli aika epäreilua! :<
Onneksi pärjäsit hyvin aloittelijaksi Pokémonissa, niin ehkä uskallat vielä osallistumaan uudelleen upeisiin pokémon-taisteluihin.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Tonu » 13.12.2011 12:55

Tas kirjoitti:Tähän titaanien taistoon osallistuivat siis minä, aono, Hero, Esa ja Milla. Tonu oli mukana ekassa pelissä, mutta luovutti tajuttuaan minun murskaavan potentiaalin.


^ Tämä. (Ja se, että Hero oli tunkenut Rumblen täyteen flippilappuja. xD)

Todella viihdyttävää lukemista ja aivan mainio rapsa. Unohdit kyl mainita lahjarulettiswapin mistä gettasit paremman lahjan Aliaksen tilalle. ;P
Hyvät CC sessiot ja muutenkin hyvät miitti oli. Ens miitis varmaan sit toi CC loppuun asti sillä sen finishaamisesta jäi varmaankin se ~30% läpäisemättä. :>
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pikkujoulurapsa

ViestiKirjoittaja Tas » 13.12.2011 16:08

Tonu kirjoitti:Unohdit kyl mainita lahjarulettiswapin mistä gettasit paremman lahjan Aliaksen tilalle. ;P
Hyvät CC sessiot ja muutenkin hyvät miitti oli. Ens miitis varmaan sit toi CC loppuun asti sillä sen finishaamisesta jäi varmaankin se ~30% läpäisemättä. :>

Shh. Mikä swap? Suoraan tuli hyvä lahja mulle. Ja joo ens kerralla CC loppuun. Pääsen taas leikkii sillä hivenen lasisella piraattininjalla. Ja kiitoksia kaikille kehuista!
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron