Heron hurja turnausraportti

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Heron hurja turnausraportti

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 19.12.2011 22:57

Hero banneissa, mutta halusi postata silti rapsansa -> kyllä nyt kaveria jeesataan.

Kukkuu!
Kävin hieman pelaamassa lappua!
Valitettavasti sain bannia uusilta innokkailta moderaattoreilta, joten raporttini julkaisee tällä kertaan joku muu!

>Prologue
Jo perjantaina minun piti osallistua firman pikku jouluihin, jotka alkoivat jo kello 12:00 – huh! Hans Välimäen ravintolassa syömässä ja juomassa, antoi hyvän olon huomiselle. Huomenna olisi PoroMagian turnaus! Jippii. Viimeistä kertaan vanhoissa tiloissa.

Kekkonen oli puhunut, että hän tulisi yöksi jo perjantaina. Olin ihan okei asian kanssa, kunhan ei tulisi liian aikaisin tännepäin. Päästyäni viimein kotiin Nokian kekkereistä aloin kasaamaan pakkaa. Pakaksi olin valinnut Jäädigimon / Metalliporo, koska olin saanut sillä todella hyviä tuloksia. Myös Steven toinen sija vaikutti päätöksen tekoon.

Saatuani Juustolta hänen listansa, se ei eronnut kuin muutamalla hassulla lapulla. Suurin eroavaisuus oli PETM-tech, jota olin pelannut. Ajattelin sen olevan turha, koska hei! Pakassa on neljä Electrodea, joten luulisi että ne nousisivat sieltä.

Pakkani oli lopulta tämänlainen:
Spoiler:
ORJAT
3 Metalliporo
3 Jäädigimon
3 Voltorb
4 Electrode ex
1 Elekid
1 Cleffa
= 15[;12 Basic]

RAINERIT
4 Holon Mentor
3 Misty's Wrath
2 Professor Oak's Research
4 Rocket's Admin
1 Desert Shaman
4 Evolite Pokémon Tool
3 Item Finder
2 Gust of Wind
2 Pokégear
3 WC Toilet Papers
1 Night Maintenance
= 29

ENERGIAJUOMAA
8 Water Energy
4 Metal Energy Special
4 Metal Energy Basic
= 16 [;4 Special]


>Presidentti Kekkonen & Kanslia
Kekkonen viimein soitteli illan suussa, että hän saapuisi keskustasta kulmilleni. Kävin hakemassa Kekkosen tänne, ja hetken arvuuttelin oliko pakkavalintani oikeat. Olin kasannut sunnuntaille Klinklong-pakan, koska halusin kokeilla sitä. Valitettavasti en voittanut sillä yhtään peliä, joten purkuun. Puolestaan Metalliporolla sain jotain tuloksia, ja olin ihan ”sujut” asian kanssa. Olin kuitenkin aikaisemmin onnistunut kohtuu hyvin pelaamaan pakalla..

Minulla oli Poroon Metalliporo ja sunnuntain pakka oli vielä auki. Olin luvannut Rai-chanille osia Zekromistani, joten en voinut pelaa sitäkään. Ajattelin delegoida homman Shadow Lugialle, joka inspaa ja kasaa pakkoja.

>Tuo kylmän ja kuuman suuri saari.
Aamulla vyörysimme Kekkosen kanssa kohti bussia, jolla pääsisi Pasilaan PoroMagiaan. Pienen matkan jälkeen päädyimme Pasilaan. Kekkonen ilmaisi, ettei ollut koskaan käynyt PoroMagiassa – wut! Kaikki ilotulitukset ja sääilmiöt olivat jääneet häneltä väliin.

PoroMagian tilojen sääilmiöt eivät tälläkään kertaan jättäneet kylmäksi tai kuumaksi - toisella puolella älyttömän kuuma tai älyttömän kylmä. Jäin idlaamaan kuumalle puolelle, ja ihmettelemään kun Riksumiehen porukka taas ryssinyt aikataulut. Minun piti saada lappuja lainaan, ja lopulta jouduin lainaamaan muualta. Viime minuuteilla hekin saapuivat, ja turnausta päästiin viimein aloittelemaan. Pääsin myös lainaamaan roppakaupalla lappuja lainaan, joten toivon että sain ne kaikki takaisin..

>Metalliporo & Jäädigimon.
Pääsimme viimein pelaamaan, enkä edes kuvitellut että minulle kävisi näin..


Round 1 – Korttihai – Typhlosion / Tulidigimon
Käännämme pokémonit ympäri, ja ryhdyimme pelaamaan.
Sain hyvän alun, laitoin Voltorbeja penkille ja latailin manuaalisesti Jäädigimoneja. Metalliporoille ei ollut ollenkaan tilaa tässä pelissä.

Korttihai puolestaan alkaa vääntää omaa peliä kasaan. Tässä kohtaa ne ongelmat alkoivatkin kasautua. Korttihai saa pelin pystyyn, ja alkaa mättää turpaan. Käsin ladattu Jäädigimon alkaa työstää lumisadetta Typhlosioneiden ja Tulidigimonien niskaan. Vahinkoa leviää ympäri peliä, mutta Electrodeja ei näy missään.

Alan raivoisasti etsimään Electrodeja. Pokégearilla seitsemän päälimmäisen joukossa on kolme Electrodea putkeenn – ja se tuntuu niin hyvältä! Toisella Pokégearilla sama juttu, vaikka sekoitin huolella pakan.

Pelin viimeisillä vaiheilla saan Electroden ja räjäytän, jolloin saan energiaa ympäriinsä. Olin jo joutunut antamaan neljä prizea eteen ja vielä Electroden räjäytys mukaan lukien. Häviän pelin lopulta.

0-1


Olin hieman ragena, kun pudotin PETM:n pois, ja tässä oli tulos. Huoh.


Round 2 – Zhaituki – Sähködigimon
Odotin taistelusta tulevan yhtä sensaatiomainen tapahtuma kuin muinainen
SiaBBo VS Argentiina –ottelu. Luojan kiitos, ettei vastustajani jäänyt ulisemaan ja aukomaan päätään samanlailla kuin Argentiina. Onnekseni, hän istui vieressäni ja ulisi kahdenkin pelaajan edestä..

En muista kuinka ottelu alkoi. Molemmat saivat hyvät alut, ja päädyin nopeasti levittämään vahinkoa ympäriinsä. Suurena pelkona Sähködigimonin Outraget. Revin enuttomia isoja lihoja eteen, ja jatkoin levittelyä.

Pelissä ei esiintynyt minkäänlaisia ongelmia, kun sain rauhassa levitellä vahinkoa ympäriinsä. Voitin lopulta pelin.

1-1


Sain ensimmäisen voittoni, ja ajattelin että noh, 0-1 –tilanteesta on aina hyvä nousta ylöspäin. 1-0 on hieman huonompi, mutta näillä eväillä oli hyvä jatkaa eteenpäin!


Round 3 – Roxu – Typhlosion / Magnezone / Tulidigimon
Pääsimme taas nahistelemaan välejämme puhtaaksi. Viimeksi Roxu oli minut voittanut, ja oli minun aika voittaa hänet!

Okei, Roxulta kääntyy Cyndaquil ja Magnemite. Mitäh?
Hetken olen hieman hämilläni mitä Roxu oikein pelaa?
Homma jatkuu, kun yritän jälleen kerran nyhtää epäonnistuneesta alusta tehdä hyvää. Roxu pyöräyttää peliä käyntiin Magnezonen ja N:n voimin. Pleh!

Ottelu alkoi kallistua reippaasti Roxun puolelle. Sain Metalliporon hyökkäämään, lähti se Typlosionin tai Tulidigimonin voimin pois tieltä. Jos toin Jäädigimonin, Magnezone tuli rankomaan. Electrodejen räjäyttely ei hirveästi lohduttanut tilannetta. Lopulta aikakin loppuu kesken, enkä kerkiä levittämään vahinkoa tarpeeksi ripeästi.

1-2


Ruokatauko pärähti, ja minun piti lähteä Hesburgeriin, mutta ulkona satoi aivan kaatamalla. En uskaltanut lähteä enää rynnimään niin pitkälle, joten otin Lidlin porukan kiinni. Kaupassa kuitenkin porukka vaihtui jos toiseenkin. Lopulta päädyin kaupasta ulos Dragin kanssa. Samalla onnistuin ostamaan jonkun niin karmean einesleivän, etten uskaltanut syödä sitä. Pullotteli kaasuista ja ynnä muista. Varmaan selviytyisi ydinpommistakin. Ehdin napsia muita eväitä naamariin, ja piti jo alkaa pelailee!


Round 4 – Bloodbane – Tulipekoni / Magnezone / Tulidigimon
Voi ei.. Sieltä tulee lähes samanlainen ottelu kuin Roxun kanssa. Magnezone niittää Jääidigimonit alas. Typhlosion korjaa Metalliporot talteen. Kiitos ja terve.

1-3


Ottelun jälkeen yritin etsiä mihin jätin einesleipäni, kun yritin selvittää olisiko se syötävää. Löydettyäni sen, päädyin taas pelaamaan uutta paria vastaan. Kukas muu sieltä voisikaan tulla Roxun jälkeen..


Round 5 – Ms_Punk – Kynttilä
Jee! Jälleen kerran – Iris. Jota en ole vielä kertaakaan voittanut.
Iris tempoo Vileplumet nopeasti peliin, ja jään nysvää vessapapereiden kanssa. Saan kuitenkin räjäyteltyä muutamat Electrodet. Saan viimein Jäädigimonin levittämään vahinkoa. Iriksen setup oli vielä onneksi niin levällään, mutta Vileplumejen lukko teki pelaamisesta hieman hankalaan.

Olin joutunut pelaamaan Cleffan että Elekidin peliin, joka suretti hieman. Iriksen Kynttilä rankaisee Jäädigimonejani, ja lopulta päädyn Metalliporolla Iron Breakkaamaan. Valitettavasti Kynttilöiden Abilityt juoksivat Metalliporoista läpi. Viimeiset prizet nostettiin babyista – pfff..

1-4


Sain lahjottua Miskan syömään leivän, koska se oli aivan niin hirveää kuraa..


Round 6 – Luffy McAnkka – Jäätelö
Sanoin jo heti alkuun, jos Luffy pelaa Jäätelöä voin scooppaa suoraan.
Paralyzea trainer-lukossa, ja spreadit hiilataan. Metalliporot kuolivat tupla headseihin – jahuu.

1-5


>Aono VS Roxu
Turnauksen jälkeen oli hyvä “fiilis” pakasta. En edes tiedä mitä oisin voinut tehdä paremmin, kun kaikki pelit oli aikamoista sotkemista. Tuntui kuin luistelisi ostoskärryillä jäällä.

Juusto oli haastanut minut ”Minun tiimi VS sinun tiimi.”
Junapojat: Hero / Ms_Punk / Shadow Lugia / Kekkonen
Maitomiehet: Juusto / badganondorf / Roserasse (La: Rasse / Su: Roseanni) / Ironlion
Hupiin osallistuivat vielä:
GHETTO: SP. ja hänen pakolla värvätyt ihmiset: Hai, Tatti ja Zaro (jotka eivät halunneet osallistua tähän.)
Team Roxu: Roxu, joka värväsi PoroMagiassa: Miskan, Kumiksen ja Tonun.

Oma tiimini oli niin loistava, että Iris oli paras pelaaja ja Kekkonen droppasi 1-2 –tilanteessa. Tuntui niin hyvältä!

Turnauksen after lifestyle –menot jatkuivat yllättävän nopeasti kuulokkeilla leikkimisellä. Onnistui myös rikkomaan iPod Touchini – RIP. Minun, Dragin ja Iriksen (nolot) Skullcandyn luurit olivat vertailuissa. Harmikseni en saanut luukutettua musiikkia omasta iPodista, niin piti kokeilla vain minun Nokian puhelinta.

En edes muista olin viimeksi päässyt pelaamaan turnauksen jälkeen pokémonia. Hirveästi kiinnosti pelailla turnauksen jälkeen pokémonia. Iris tuli itkee pelaisinko häntä vastaan, ja sain yllättävän nopeasti Hain Typpiksen alleni. Muutaman pelin jälkeen Iris pääsi draamailee Juuston kanssa Kynttilästä, joten pelikaveri vaihtui toiseen.

Yllättävän nopeasti pelit loppuivat, ja pääsimme Retardin / Hannun suklaansyöntikilpailuun. He jotka eivät tiedä taustoja. Roxu ja Aono tappelivat Hannun kanssa, että onhan se mahdollista syödä läjä suklaata 12 minuuttiin! Niin no, Lefan jakamassa videossa näimme kuinka se on mahdollista. Roxun ”patukkailmeet” ja Aonon cola-turvotukset. Roxun maha oli kuulemma hyvin kipeä seuraavana päivänä.

Linkki vielä videoon, jos syystä missasitte sen.
Aono VS Roxu


>Tuo Helsinki, kuinka hankalaa siellä on liikkua?
Turnauksen jälkeen lähdimme suurella porukalla pyörimään kohti keskustaan päin. Tarkoituksemme oli ruokailla Kaisaniemessä, mutta yhden lipun ostaminen oli varmaan hyvin hankalaa tovereiden mielestä. Saimme lopulta onnistuneesti heille liput. Alkuperäinen suunnitelma oli rushaa Kaisaniemeen syömään, ja siitä jatkaa metrolla kohti Itäkeskusta. Ehei! En muista kuka sai ideaksi käydä myös kaupassa – no jaa!

Kaisaniemeen eksyi kuin eksyikin minun lisäkseni: Murre, Shadow Lugia, Iris, Juusto, Rasse, Esa, Anni, Matius, SP, Hai, Tatti, Roxu, Miska, Kumis, ja Lars (ja vielä ihmisiä jotka unohdin.) Suuren ruokailupelleilyn aikana pääsin kokemaan Juuston, Miskan ja Matiuksen kanssa kuinka opiskelijat vain katsovat vierestä kuinka syöt ruokaa pöydässä. Osa ruokailijoista kävi Hesburgerista, koska oli ”liian” kallista käydä nuudelibaarissa syömässä.

Ruokailuhetkien jälkeen pääsin johtamaan hurjaa porukkaani seuraavalle etapille. Varastin itselleni Julian, Iriksen, Shadow Lugian, Murren ja Miskan. Perässämme tuli SP:n ghettoporukkaan kuuluvat Hai ja Tatti. Päästyämme rautatienasemalle ihmisille oli vaikeuksia käydä kaupassa ilman minun tai Julian huolenpitoa. Päädyimme Miskan ja Murren kanssa Robertsiin! Luulin että se olisi ollut jo kiinni, muttei ollutkaan! Saimme Julian kanssa piparminttulatteet.

Saatuamme latteet, oli aika ottaa lapset kiinni (tuntui että olimme Julian kanssa tarhaopettajia.) Pääsimme kauppaan turvallisesti, ja saimme ostokset tehtyä. Tultuamme kaupasta ulos, pääsimme taas halailemaan lippumaattei, ja opastamaan lippujen ostoa.

>Itä-Helsinki – Idän ihmeet.
SP jatkoi porukkansa kanssa ghettoon. Me loput: Iris, Julia, Miska, Kekkonen, Jaxi ja Shadow Lugia ja Murre jatkoimme kämpilleni. Täällä Julia sai motivoitua ihmisiä leipomaan. Me loput yritimme inspaa kasaan sunnuntai-pakkaa. Minun piti pelaa Klinklangia, mutta se oli jöötikakka. Olin ragennut porossa jo aikaisemmin, kuinka pelaan Zekromia ja kuinka jeesustelu oli nyt hanurista. Miska tarjosi ideaa pelaa Sähkömiestä, koska hänen pikku veljensä pelasi sitä. No, löimme kasaan Sähkömies / Zekromin. Pelasin yhden pelin, ja voitin T2 sen. Se riitti minulle, ja siirryin leipomaan. Onneksi Kekkonen teki testipelit, ja totesi että pakkaa voisi pelaa. Minä ja Keksi pelasimme samaa listaa – jee!

Ilta / yö jatkui pelaillen ja spurdoillen. Lefa ja Jaxi päättivät scooppaa pelleilyt jossain vaiheessa, ja jatkoimme hassun hauskaa iltaa yömyöhään. Totesimme myös ettei Roxu ole ikinä selvin päin.. Myöhemmin yöllä Rai-chan eksyi vielä tänne. Loppuyön Rumblen jälkeen laitoin lapset nukkumaan, ettei heillä olisi paha olo aamulla Espoossa. Nukuimme sentäs neljä vai viisi tuntia?

>Otaniemi – Espoon oma huvipuisto.
Aamulla oli hyvin vaikeaa. Siivosimme yhdessä kämppäni, ja painelimme kohti jokeri-linjaa. Lefa hyppäsi Viikissä mukaan. Bussimatka taittui lagaillen, ja rageilinkin matkan SP:n vieressä SP:lle.

Noin tunnin matkailun jälkeen saavuimme iki-ihanaan Espoon omaan huvipuistoon Otaniemeen! Hurraa!

Pelasin siis tämänlaista listaa:
Spoiler:
ORJAT
3 Sähködigimon
4 Sähkömies
2 Siittiö 30 HP
2 Siittiö 40 HP
4 Ankerias
= 15 [;11 Basic]

RAINERIT
4 Holon Mentor
4 Misty's Wrath
4 Professor Oak
2 Rocket's Admin
4 Turvakypärä Pokémon Tool
4 Item Finder
4 Gust of Wind
1 Revive
2 Pokégear
2 Switch
= 31

ENERGIAJUOMAA
14 Lightning Energy
= 14


Turnaus alkoi väsynein mielin.

Round 1 – Ironlion – Typhlosion / Tulidigimon
Kummatkin saivat hitaan alun. Yritin alkaa mättää mahdollisimman nopeasti Zekromeilla Matiuksen Orjia neniin. Raahailin Cyndaquilit eteen ja napsin helpot prizet alta.

En muista hirveästi pelistä mitään, mutta Matius sai viimein Typhlosionit peliin ja Afterburnailu alkoi. Kivikypärillä Zekromit / Sähkömiehet puolustautuivat ja Matiuksen orjat ottivat vahinkoa. Tiukan ja tasaisen väännön jälkeen onnistuin voittamaan Gusteilla pelin.

1-0


Round 2 – Roseanni – Sähködigimon / Skymin / Pachirisu
Tiesin että Anni oli pelannut yhtä paljon lapuilla kuin minä viime aikoina – eli ei yhtään.

Anni kääntää Shayminin – anteeksi? Aloin miettimään kovasti mikä pirun pakka pelaisi Shayminia. Peliin tulee Dual Ball – oikeasti? Anni hakee Zekromin ja jonkun toisen. Aloin miettii, ei kai nyt oikeasti kukaan pelaa enää ZPS:ää? Anni vissiin.

Suuren sirkuksen jälkeen, kun vein Annia kuin pässiä narussa. Muut nauraa vieressä, ja Anni pelleilee jonkun aikaan. Lopulta hän scooppaa, kun ei jaksa.

2-0


Malk kuuluttaa yllättäen, että nyt on ruokkis! Jahuu. Ei kun juoksu jalkaa muiden kanssa Alepaan. Ostin Play Maitoa. Olin jo valmiiksi ostanut Alepasta Play Maidon, mutta olin unohtanut sen jääkaappiin aamuhulinassa. No, turnauspaikalle kirjaimellisesti juoksu jalkaa Alepasta Roxun kanssa.. Just, hyvä me. Play Maitoa naamariin, ja seuraavaan matsiin!


Round 3 – Roxu – Sähködigimon / Pilvimies / Ankerias
Ahaa! Taas kolmannella kierroksella Roxu. Roxulla oli nyt yksi voitto enemmän kuin minulla. Joten paineet olivat kovat.

Roxulta kääntyy Sähködigimoneja ja Pilvimies. Hän oli siis luopunut eilisestä läjästään – jesh! Räjäytän Sähkösiittiöistä Ankeriaat peliin, ja alan jyräämään yli. Roxun peli kääntyy jossain vaiheessa hyväksi, ja laittaa tiukasti kampoihin.

Pokémonien kypäräpakko laittaa kampoihin, ja Roxun pokémonit tippuvat ohko-rangelle. Pilvimiehet lähtevät Sähkömiehillä, ja Roxun Sähködigimonit lähtevät omilla alas. Ottelu oli kyllä oikeasti hyvin tasaista, mutta parempi voitti tällä kertaan.

3-0


Roxu ulisi kuinka minun piti tuhota muut, koska olin tuhonnut hänet. Ah, vanha Roxuni.

Ulisin Kekkoselle kuinka buginen pakka oli. Kylmä hiki oli vain valunut edellisissä matseissa ties minkä bugien takia..

Round 4 – Luffy McAnkka – Sähködigimon / Pilvimies / Ankerias
Kummankin alku yski hyvin pahasti. Luffy pääsi Juniperilla roskaamaan lähes kaikki supporter-nostonsa. Muutaman vuoron päästä täytyi jo laskea hänen discistään, mitä siellä oli. 3 Sagea ja 2 Juniperia ainakin mennyt. Minun ongelmani oli saada käsienuja, koska Dynamotorit eivät olleet valmiina. Omat Sage nostot olivat hirveitä, koska en pystynyt roskaamaan tiettyjä kortteja, jolloin sähköenergiat lensivät armotta roskiin.

Viimein saan pyöräytettyä Ankeriaita peliin, ja Luffyn peli yskii vielä enemmän. Alkupelaamisen jäljet alkoivat näkyä loppupelissä. Pystyin surutta raahaamaan tavaraa eteen, ja paukuttamaan ohkoja Zekromilla tai Sähkömiehellä.

4-0


Iris oli käynyt kannustamassa minua matsin aikana – ihanaa.
Kuulin kuinka hyvin Keksi ja Shadow Lugia kiskoivat pisteitä tiimini pussiin – 0-4 ja 1-4?

Minua kuumotti hyvin paljon 4-0 –tilanne, koska en ollut tänä kautena päässyt tuollaiseen tulokseen. Muut pelaajat tulivat minua kättelemään kuinka minun pitäisi nujertaa Argentiina tai Zhaituki. Minua kuumotti vielä enemmän joku perunakala, josta minulla ei ollut mitään hajua. Noh, luotin vahvasti siihen että jompikumpi evottaisi kuitenkin..

Oli myös hienoa kuulla tässä vaiheessa Miskalta, ettei pakka ollutkaan hänen pikku veljen. Pakka oli suunniteltu Miskan pikku veljen kaverille! Pluspoweritkin oli poistettu ettei hän voisi tehdä liikaa selfdamagea Zekromilla. En tiennyt pitikö itkeä vai nauraa… Rly.

Pairingsit ilmestyivät seinälle:
En aivan odottanut kohtaavaani häntä.


Round 5 – Blueblue – Jäädigimon / Metalliporo
Se että olin jo edellisissä peleissä havainnut suuria ongelmia pakassa. Suurin ongelma olikin taas edessäni. Jäädigimonille en uskaltanut hakea heikompia siittiöitä, joten vahvimmat esiin. Kappas, 40 HP Siittiöt lymyävät prizeissani – ”hups.” Ei auta itku markkinoilla, vaan heikommat kehiin. ’Yllättäen’ Jäädigimon jakaa pientä lumisadetta.

Ongelmat eivät loppuneet aivan helposti. Yritän syöttää penkille Zekromeita kypärillä varustettuina, jotka voisivat ottaa Jäädigimonin lumimyrskyjä vastaan. Outrage-suunnitelma tietenkin kariutuu hyvin nopeasti kolmen Zekromin vuoksi. Sähkömiehet lähtivät turhan vikkelään alas, ja siittiö-pelleilyt olivat jo antaneet liikaa prizei.

Viimeisenä kruunaa 130 HP Jäädigimon Evolitellä – Niin no, sitä on vaikeaa ohkottaa. Ottelun jälkeen Esa tuli jotain kommentoimaan pelin kulkua, mutta en nyt oikeasti muista miten se oikein meni. Saatoin jo ryssiä voittomahdollisuuteni pelaamalla 30 HP Siittiöitä peliin, siinä toivossa että jäisivät eloon.

4-1


Jep, minulle seliteltiin kuinka minä olisin jo jatkossa. En oikeasti jaksanut uskoa sanaan piti. Pokémonissa ei pidä mitkään muut kuin sliviit korteissa. Ajattelin että voitan seuraavan matsin, jotta olisin varmasti jatkossa. Ja niin…


Round 6 – badganondorf – Kynttilä
Ei terve. Kynttilä oli niitä pakkoja joita vastaan en ollut pelannut (mod Iristä vastaan) tai pelannut itse sillä. Minulla ei ollut todellakaan mitään käryä missään vaiheessa mitä piti tehdä.

Esa heittää peliin Doduon, 2 Oddish, 2 Kynttilä. Noh, lähden purkaa pakkaa ihan perstuntumalla. Doduo orpona on helppo paikka ampua, ja ilmainen retreat lähtee pois. Oddishien ja Kynttilän ampuminen olisi kai ollut turhaa?

Doduon ampumisen jälkeen ja armottoman rynnimisen jälkeen Esa jakaa vain damage countereita. Kypäröidyt pokémonini eivät tee mitään, koska Esa ei hyökännyt pelissä kuin muutaman kerran. En tiedä oliko minulla edes missään vaiheessa oikeasti mitään jakoa.

Pieksin ja mätin Esan pokémoneja ja yksi vai kaksi prizea taisi jäädä. Esa oli kai laskenut juuri tismalleen, että Jirachin devoluutio ottaa lopulta kaksi vikaa prizea. Valitettavasti en pystynyt juoksemaan nopeammin Zekromeilla kuin Esan Kynttilän Abilityi vastaan. Lopuksi Esa vain devolvaa muutamat prizet – jee.

4-2

Istuin masistelemaan katsomaan pokémon-tyttöjen peliä: Milla VS Laura. Oli hauskaa katsoa vihdoin jotain viihdettä, kuin omaa kakan kankeaa pelaamista joissa hauskuus oli kaukana.. Meh. Tuli hyvä olo katsoa tyttöjen viihdyttävää ottelua.

Joo, minulle taas kerrottiin kuinka olen varmasti jatkossa ja niin poispäin. Noh, seuraavaksi julkaistiin jo parit, ja se oli sitten menoa!


Round 7 – Ra2xse – Kynttilä
Zhaituki.. Roos.. Juusto, mutta ei. Saan kynttilän jälleen kerran riesaksi.
Esan ottelun jälkeen ajattelin kokeilla vaan mättää damagea niin paljon kuin lähtee. Minulla ei ollut mitään Black Beltiä tai vastaavaa millä saisin tapettua mitään. Spreaditkin yleensä ovat voittaneet ylikuormittamalla pakkaa damagella. Oletin aluksi että Rasse pelaisi 1-1 Blissey, mutta 2-2 linja siellä taisi olla?

Peli 1
Ensimmäinen setti lähtee yhtä viistoon kuin Naton ohjus. Yritän vain vääntää omaa peliä pystyyn, ja Rasse saa nopeamman alun. Damagen lentely alkakoot. Yritin välttää Sähkömiesten pelaamista, koska 110 HP. Tällä kertaan sain kuin sainkin 40 HP Siittiöt alle, etteivät lähde niin helposti pois pelistä.

Zekromeiden ja muut paukut eivät riittäneet tappamaan mitään. Olin jäänyt liikaa jälkeen pelissä, ja damageita vain sateli. Baw.

0-1

Peli 2
Yeah, saan hyvän alun. Rasse kai saa semi-hyvän? Gustin jonkun Doduon muistaakseni ja tapan sen. Ilmaiset retreatit alta pois. Aktivoin Twinssit heti vuorolla kaksi, ja trainerlukkoa kehiin.

Lähdin kirjaimellisesti vain rynttää Zekromeilla muutaman Bolt Striken alle, jotta Outragesta tulisi tarpeeksi damagea. Johdin peliä reippaasti, vaikka Rasse pääsi hiilailemaan Blisseyllä. Joku 100 damagea Outragesta tuntui varmaan hyvältä.

Peli jatkuu hyvissä merkeissä, kunnes Rasse tuo Pichun ja baby sleep. Noh, kunnes tulee yksi heads vuorolleni, pääsen jatkamaan dominointia. Ehei, Rasse onnistuu Seekeröimään Blisseyn, jonka jälkeen Chansey, ja sitten hiilaus. Oliko Pichu turvallisesti nukkumassa joku neljä vuoroa? Hiilauksen jälkeen oli jo mahdotonta voittaa peliä. Enkä tiennyt olisiko kolmannesta tullut edes mitään.

0-2

Ottelun jälkeen Milla kävi taputtamassa päätäni, ja kertoi kuinka oli pitänyt peukkuja pystyssä. No, mikäs sen parempaa kuin tyttöjen kannustaminen (vissiin kaikki kai kävi päivittelemässä päivän aikana – jee.) Tosin, Julia oli tullut kannustamaan minun ja Esan väliin molempia. Lopulta hän vain kannusti Esaa. Noh, Esahan on hyvä pelaaja niin why not?

>Pokémon Rumble!
Rassen hävittyä, muutamat jäivät päivittelemään tilannetta. Millalta sain sympatiaa – yay. Ajattelin repäistä Rumblet pöytään. Yllättäen suurin osa ihmisistä innostui pelailemaan Rumblea ja tappamaan aikaa. Julia nukkui vieressä, ja myöhemmin sain sovittua että lähtisimme samalla jokerilla kohti itää.

Rumbleilujen jälkeen saimme Julian kanssa värvättyä muutaman ihmisen lisää porukkaamme. Rasse, Keksi, SP ja Lefa ilmoittivat halukkuutensa tulevan mukaan kohti kauppaa. Kauppareissun aikana Anni soittelee kuinka Julia unohti lompakkonsa – hyvä.. Me muut kävimme kaupassa sillä välin. Rasse lupasi huolehtia Kekkosen keskustaan ja Lefa ja SP jäi odottamaan Juliaa. Julia saapui kaupalle aika nopeasti.

Eksyimme nelisteen väsyneinä bussiin, ja matka kohti itää. Julia jäi Pohjois-Haagaan ja Lefa Viikkiin. Jatkoimme SP:n kanssa kahden Itäkeskukseen, josta SP kaappasi metron Vuosaareen. Itse kipitin kotiin päin. Rankka pokémon-viikonloppu oli takana!

Kiitän, ja kuittaan seurasta.

PRÅPS
+ Nokian pikku joulut
+ PoroMagian turnaus – viihdyttävä
+ Suklaansyönti – side-event!
+ Sain molempiin turnauksiin haluamani pakat
+ Pääsi hieman lätkimään lappua Espoossa
+ Zhaitukin pelaaminen ei ollut samanlaista kuin Argentiinan pelaaminen
+ Promo-Kynttilät kuva on aika aw.
+ Pokémon-tytöt (for real): Milla, Iris, Laura ja Julia.
+ Oma ”jengini” läpi viikonlopun – yay
+ Minun ja Juuston nk. jengitaistelu (jotka taisi ratketa turhan helposti.)
+ Pokémon Rumblaaminen seurassa.
+ Herp VS Roxu

Niin no, Hyvinkäällä nähdään!
Viimeksi muokannut LefaLefa päivämäärä 19.12.2011 23:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heron hurja turnausraportti

ViestiKirjoittaja Tonu » 19.12.2011 23:29

Jee!

Piti sanoa jotain rakentavaa mut unohdin rapsaa lueskellessa. Filleriks heitän sit et pikkujoulu ja pikkuveli on yhdyssanoja. ;P
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heron hurja turnausraportti

ViestiKirjoittaja Roseanni » 21.12.2011 01:19

Mjoo oon pelannut viimeksi syyskuussa, en oo koskaan pelannut Zekromilla ja nytkin mulle tungettiin toi Zekrom ilman yhtäkään NV-korttia käteen. : s Että näin.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Heron hurja turnausraportti

ViestiKirjoittaja Hero » 24.12.2011 01:27

Toivottavasti ottelukuvaus ei ollut loukkaavaa, mutta aikamoinen sirkus se oli.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron