Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 14.04.2012 23:16

Tämä taisi olla minun osalta viimeinen turnaus tältä keväältä koska formaatti on mielestäni syvältä. Pelasin vähän erikoisempaa pakkaa koska ei jaksanut metagame pakoilla pelata. Tämän oli tarkoitus counterata durantit, mewtwo:t ja muut EX:ät mutta kun turnauksessa ei ollut kait yhtään Celebi/Mewtwo pakkaa niin vähän harmitti. Ja durant matsikaan ei mennyt kovin hyvin. Ainakin testipelailut meni hyvin, turnaus ei niinkään mutta kuitenkin... Jouduin ostaa uuden Emboar tinin kun en ollut varma olisiko joku lainannut kun ei postissa vielä ollut tullut tilaamani reverse possu.

Listani oli siis tälläinen:
Spoiler:
Pokemon
3 Darumaka (BW 24)
1 Darumaka (ND)
3 Darmanitan (ND)
3 Tepig (BW 15)
1 Pignite (BW 17)
3 Emboar (BW 20)
2 Reshiram EX
2 Victini (NV 14)
=17

TSS
4 Collector
4 Juniper
4 PONT

4 Heavy Ball
4 Rare Candy
3 Pokegear
2 Junk Arm
1 Energy retrieval
1 Switch
1 Catcher
=29

Energy
4 DCE
10 Fire Energy
=14


Noh lainasin jonkinlaisen määrän lappuja Argatnille duranttiin, samalla huomasin että oli aika montakin duranttia turnauksessa että oli aika hyvä olo. Pian sitten turnaus alkoi ja pairingsit tuli näytille.

Round 1 - Viljami "SP." S. (Durant)
Pakan sekoituksen jälkeen jo oli jo aika voitto fiilis koska Reshi EX alkukädessä ja enuja, tiesin että vastustaja pelas duranttia. Saan aloittaa ja alan jo latailemaan reshi EX:ää energioilla. Saan prizen sekä T2 että T3, luulin jo että voitin. Mutta sitten sieltä pamahtaa lost removereita sekä crushing hammer headseja. Joiden jälkeen ei enuja eikä nosto suppoja noussut. Sen jälkeen kun SP. Devourasi viimeisen DCE:n niin päätin scoopata. Prize tilanne oli 4-6
0-1

Round 2 - Timo Ma. (ZekEel)
Sain taas aloittaa, lähden heti polttelemaan vastustajan tynamoa Darumakalla, sitten kun evolvasin Darmanitaniksi niin heti ryhdyin paukuttelemaan alas, mutta vähän ajan kuluttua kuitenkin hän sai minulta ladatut darmanitanit pois, enkä vieläkään saanut Emboaria setupattua vaikka monta vuoroa mennytkin. Yritin stallailla darumakoilla mutta turhaan, laitoin reshin eteen ja toivoin emboaria tai enua mutta ei tullut. Olin jo hävinnyt aikalailla joten muistaakseni scooppasin. Tässäkään yhden pontin jälkeen juurikaan tullut nosto suppoja.
0-2

Round 3 - Mikko J. (Cobalion)
Sekoittaessa ihan vilaukselta huomasin vastustajan skarmoryn kun vastustaja sekoitti niin että näin pohjimmaisemman kortin, olin varma ettei kyseessä ollut durant. Noh ei ollutkaan. Sain aloittaa taas. Sen jälkeen kun näin cobalionit kentällä, en ollut varma että käyttäiskö Darmanitania vaiko Reshi EX:ää. Noh mutta rupesin käyttää Darmanitania kuten normaalistikin ei-durant pakkoja vastaan. Saan vastustajan Skarmoryn alas mutta sitten huomasin että tein pahan misplayn kun en muistanut Cobalionin energy pressiä niin neljä enuisilla darmaxitaneilla yritin paukutella alas, mutta flipit eivät suostuneet tarpeeksi hyviksi ja hän sai minun darmanitanit plussilla energy pressillä alas. Joten hän alkoi jo johtaa prizeissä. Sitten kun aloin käyttää reshi EX:iä, molemmin puolista taktikointia tapahtui catchereilla, iron breakeilla ja retreattaamisilta. Lopulta olisin outdeckannut koska olin käyttänyt ahkerasti nosto suppoja, joten scooppasin. En olisi enään voinut voittaa kun catcheroi emboarin eteen ja sitten passaili vuoroja.
0-3

Round 4 - Leo M. (ZekEel)
Vastustaja sai tällä kertaa aloittaa, hän aloittaa mewtwo:lla ja minä yksinäisellä ND Darumakalla. Tiesin että hän ei voisi mitenkään donkkaa 80hp basicciani joten otin rennosti. Hän latasi mewtwo:lle ruoho enun, ja hetken jo luulin että kyseessä on celebi pakka. Mutta sitten sieltä lentää pöytään kait Zekrom? Sen jälkeen ihmettelin miksi ruoho energia. En kyllä kysynyt. Noh sitten kun sain Darmanitanin penkille, olisin toivonut että switch olis noussut pontin jälkeen mutta ei joten jätin darumakani eteen stallaamaan 40hp jäljellä. Mutta sitten vastustaja heittää sieltä catcherin ja sitten toivo edes yhdestä voitosta pienen sweepin jälkeen hiipui, kunnes sitten viimein sain reshi EX:llä mewtwo:n ja zekromeita alas, sen jälkeen rupesin taktikoimaan kahden Reshi EX:än voimin. Vastustaja olisi kuitenkin tarvinnut loppujen lopuksi enään yhden prizen yhden Reshi EX:än kopsumisen jälkeen ja minä kaksi. Mutta vastustaja teki todella suuren mokan ennen ekan reshin kopsuttamista että laittoi Shaymin EX:än penkille, ja minulla kun oli catcher discissä ja junk arm kädessä. Vastustaja kopsutti Reshi EX:än ja laitoin uuden eteen jonka sitten latasin DCE:llä ja tuli enulla. Tutkailin ensin pokegearilla pakan viimeiset 4 lappua että onko enua, huomasin että oli se yksi tarvittava varmaan kopsuttamiseen. Käytin junk armilla catcherin ja catcheroin shaymin EX:än eteen, sitten käytin juniperin että saisin ne neljä lappua että saisin neljännen enun. Latasin sen neljännen enun ja kopsutin, Brave fire flippasi tails jopa fliptinin avustuksella mutta ei haitannut kun Reshi EX jäi 10 hp:n päähän. Voitto!
1-3

Katsottiin standingit ja huomasin että minä olin toiseksi viimeinen ja Argatni oli viimeinen. Päätettiin sitten että SM-kisoihin ei mennä koska formaatti ja kyytiä tuskin löytyy. Hetkellisen WoW korttipeli pelailun ja finaalin katsomisen jälkeen päätettiin häipyä.

Props:
+Hauska pakka vaikka melko random.
+Random yugioh booster ostoista nousi collection wanttejani joita puuttui.
+Argatni pelasi duranttia ainaisen zekromin sijaan.
+Argatnin seurassa aina mukavaa.

Slåps:
-Randomisuus ei ollut puolellani tällä kertaa.
-Paha misplay 3. erässä kun en ollut varma miten pelata matchuppia vastaan.
-Minun ja argatnin sijoitukset.
-Energiat ei noussut ekassa erässä mid-game/late-game
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

ViestiKirjoittaja SP. » 15.04.2012 00:59

Sm-kisoissahan on eri formaatti hermanni.
[15:13:37] <@Bumerangi-Hero> SP
[15:14]* Puhut nyt kanavalla #/nb/.

[17:39]<GumisGeppi> ei sellai mitään hirveetä kinostusta peliä kohtaan xP
Avatar
SP.
 
Viestit: 83
Liittynyt: 01.11.2010 11:43

Re: Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

ViestiKirjoittaja Hero » 15.04.2012 01:01

SP. kirjoitti:Sm-kisoissahan on eri formaatti hermanni.

Tämä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 15.04.2012 01:14

Ei se nyt varmaan nyt niin hirveästi muutu. Kyyti ongelma joka tapauksessa. :P
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Poron turnaus - Metagame counter ei counteroinut.

ViestiKirjoittaja Tonu » 15.04.2012 06:55

Lies. Sama formaatti mut uudella setillä (nyk formaatti on HS-on).

Aina ei voi voittaa. :<
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron