Ommmmmmm...

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Ommmmmmm...

ViestiKirjoittaja dAcktor » 16.04.2012 16:17

Turku ja Tukholma raportti

Joka keväinen Turku-Tukholma turnausmatka pokemon ystävien kanssa. Vielä muutama kuukausi sitten en ollut edes varma olenko tähän aikaan edes Suomessa. Jossain vaiheessa tein periaatepäätöksen, että tapahtui mitä tahansa, niin tälle reissulle lähden vaikka harmonisena yksikköpallona. xD Tästä alkoi operaatio "läksiäismatka", sillä tarkoitukseni oli kadota Atlantin toiselle puolelle toteuttamaan operaatio yksikköympyrää.

Lauantai ei alkanut mitenkään järkevästi, kun valvoin klo 4 asti, kun jäin suustani tai oikeastaan näppäimistöstäni kiinni kaverin kanssa. Mitään en tietenkään jaksanut pakata, joten aamulla piti pakata roskat mukaan. Ei onnistunut tuokaan kovin sujuvasti, kun datistelin ja ohjaaja ahdisteli mua erinäisillä kysymyksillä kuten "oletko tehnyt korjaukset artikkeliin? Onko artikkelista kuulunut mitään?". Vastaukset olivat kärjistettyinä "ei ja ei"... Lupasin kuitenkin korjata artikkeli viikonlopun aikana. Eli laivalla joutunen tekemään töitä. Ei tää ole mitenkään uusi tilanne.

Kiireellä tuli pakattua ja rushattua junaan ja Lars oli toki sitten myöhästynyt. xD Pasilassa huomasin, että olen unohtanut kortit. Tonu tulisi taas pitämään tästä. :D Ei mun tarkoitus ollut pelata ollenkaan, kun pokemon on kuitenkin PP enkä ole pelannut yhtään peliä sitten MM-kisojen. xD Junamatka meni ihan kivasti ja yllättävän nopeasti. Nähtävästi 2h junassa ei tunnu enää oikein missään, kun on joutunut kestämään 9h lentoja. xD

Turussa Lars ja Lefa feidasivat tai oikeastaan kaikki feidasivat toisensa. En jaksanut kävellä suoraan turnauspaikalle, joten pyörähdin keskustassa nopeasti. Turnauspaikalla ihmiset olivat "mitä hittoa sä täällä teet?". :D Harva oli edes olettanut, että olen tulossa, kun en mä jaksanut edes ilmoittaa hyttikokoonpanoa foorumille. Aloittelin siinä sitten syömään roiskeläppää aamupalaksi, kun ihmiset itkivät, että nyt lähdetään Amarilloon syömään... Kaipa sitä piti sitten mennä syömään lounas heti perään. Amarillossa pistin elämäni risaiseksi tilaamaan jättiburgerin ja kannullisen vettä. =P Samalla tuli tieto, että Lars feidaa turnausmatkan, kun tuli mukamas kipeäksi. Todennäköisesti kyseessä oli vaan nestevajaus, jonka olisi pystynyt hoitamaan tankkaamalla vähän nestettä...

Hero rehvasteli miten _hän_ on aina kävellyt satamalle. Tällä kertaa orja kyllä matkusti bussilla kuten moni muukin. Olisin itse voinnut kävellä kanssa satamalle, kun eipä ollut mikään kiire. Satamassa stallaamista samalla kun Hero ragetti etanan (Tonun) ja luikun (Jaxin) takia, kun olivat missä olivat. xD Itse odottelin Lefaa ja Ökää. Orjien saavuttua käytiin lähtöselvityksessä, jossa virkailija kyseli, että tapahtuuko Tukholmassa jotain, kun sinne on menossa niin paljon nuoria miehiä (young men)... Vastasin pokkana, että me mennään pelaa pokemonia. :D Virkailijan ilme oli aika priceless. Oli kuulemma kysynyt joltain toiseltakin ja vastaukseksi oli saanut hetken empimisen jälkeen "harrastustoimintaa". xD

Rushaus laivaan ja hytit olivat mukamas jo siivottu. Tuli varmaan paras hytti pitkään aikaan, kun ei ollut pääkäytävän vieressä vaan viimeisessä nurkassa. Katselin illan tapahtumia. Eipä tuossa ollut muuta kuin Saara Aallon esitys. Kukaan pokemon pelaaja ei taida seurata näitä tosi-tv roskia, kun eivät tunnistaneet nimeä. xD Sitä odotellessa Tax Freehen hankkimaan kola-juomaa ja etsimään ihmisiä käsiin. Peruspaikoista löytyi turkulaisten porukka, jossa eräs heppu kysyi multa "olenko mä pokemon pelaaja Suomesta?". Kerrankin näin päin, että joku ei tunnista mua, kun yleensä turnauksissa ihmiset tunnistavat mut, mutta itselläni ei ole mitään käsitystä kuka oli kyseessä. Paljastui kuitenkin, että kyseessä oli foorumin legenda - Tommi Norjasta. :D Sain tarpeeksi pottujen metsästyksestä, joten päädyin hyttiin tekemään töitä. Sain kirjoitettua yksikköympyrä roskaa ihan mukavasti eteenpäin. Jotain roskaa tässä pitää muokata sujuvammaksi, mutta hytissä ei hirveästi innostanut viilata jotain desimaaleja... xD

Keskiyön aikaan piti raahautua baariin kuuntelemaan musiikkia. Lefan ja Tonun kanssa tuli puhuttua matikasta. On jotenkin hämmentävää huomata miten ihmiset kävelivät heiluen edes takaisin, mutta kuitenkin polku mitä pitkin kävelivät olivat selvästi suoristuvia... xD On aika ihme, että kävin jossain baarissa ja vielä ihmeellisempää oli se, että kaverit feidasivat mut kolme kertaa... Ei se mitään, kun netti pelasti tilanteen ja datistelin kännykällä oman aikani. TikTakin Heilutaan -coverin jälkeen n. klo 1 päätin lähteä nukkumaan. Nukkuminen oli pitkälti jotain torkkumista ja aamulla tuli noustua myös yllättävän ajoissa - toki väsyneenä. Olin myös evottanut herätyskellon äänen. Ei tullut rickrollausta tällä kertaa, josta pahotteluni Ökälle.

Tukholmassa perinteisesti heitettiin laukkuja kaappeihin ja suunnattiin kohti Mäk... uimahallia. Tällä kertaa perinteinen tie oli tukittu, joten piti kiertää hiukan. Muista poiketen, tie mäkkäriin tuntuu kerta toisensa jälkeen lyhyemmältä enkä mä tällä kertaa lagannut yksikseni kuunnellen musiikkia. Mäkkärin luona ihmiset vain seisoskelivat ulkopuolella, kun sisältä levisi ulos kuuma lämpöaalto. Joka tapauksessa tällä kertaa pääsi samantien tilaamaan sapuskat ja otin peruskombon, jossa jauhekaakao ei ollut erityisen hyvää. Olen ehdollistanut makuaistini liikaa Starbucksin kaakaolle MM-kisojen aikaan. :/ Yritin perinteisesti lagata oman aikani pöydän äärellä, mutta mun piti kuulemma harjoitella pelaamista. Noh kai se on pakko, kun kerran haastettiin. Ensin kysyin mitä tässä pelissä saikaan tehdä ekalla vuorolla, jos aloitti. :) Parin pelin jälkeen koko poppoo heitettiin pois "siivoamisen" takia. Okei jossain vaiheessa oli mukamas lattioiden pesua, mutten jaksanut tällä kertaa tuijottaa sitä ja napsia kuvaa. Tiesin, että tekisi oikeasti mennä siivoamaan, kun ne eivät muuta tee kuin siirrä sitä kuravettä edes takaisin lattian kiillotuslaitteella jne jne...

Käveltiin vanhan kaupungin läpi kohti turnauspaikkaa. Paikallisesa lohikäärmeenluolassa bongasin "The Art of Science" lautapelin - ruotsinkielinen. :( Kyselin tiskiltä, että olisiko ollut englannin kielistä versiota varastossa. Myyjä totesi, että quick start voisi olla suomeksi, mutta kysymykset olisivat silti ruotsiksi. :D Ei ehkä toimi ennen kuin parannan ruotsin kielen taitoani. =P Maksoin osallistumismaksun ja kirjoitin decklistin ja muut perusroskat.

Pelasin jotain muurahaiskekoa. Siis tää on oikeasti autopilottipakka. Nosta kortti, pelaa kortti. Mitään ei oikeastaan tarvitse osata. Ihan toista maata verrattuna viime kauden techattuun Gigasiini, jossa piti oikeasti osata pelata jo pelkästään metagamen takia.

1. kierros
Mauri "Roxu" Viikki (PeruS) [Lihapullasankari, Celebi]


Voi itku, tuli persu vastaan... Pelattiin samassa paikassa kuin vuosi sitten, mutta istuttiin toisinpäin. Aloitan enkä saa mitään aikaiseksi. Roxulta tuli lihapullasankari pyörittelemään orjaani BBQ-kastikkeen kautta roskikseen. Pidemmän tauonkin jälkeen Pokémon on PP. :)

0-1

2. kierros
Juusto [joku kiviötökkä]


Aloitan ja saan kusiaisia peliin. Yksi taisi olla prizeissa, joten pääsin kierrättämään pahveja Rotomin avulla. Viskoin ban hammereita minkä ehdin, mutta niistä tuli koko ajan parittomia. Joo, ei tästäkään tullut oikein mitään valmista. Ehkä ennen turnausta olisi pitänyt uhrata pari noppaa suurten lukujen laille.

0-2

3. kierros
Joel (svensk) [Tatti, Eevee, Houndoom]


Ruotsalainen vastassa, tätä ei ole varaa hävitä olkoon käytössä kuinka luokaton pakka tahansa. Sain nyt nopeahkosti kusiaisia peliin, mutta viimeinen kaveri oli piiloutunut prizien joukkoon. Kierrätin prizeja Rotomilla, kunnes selvisi, että murkku oli viimeinen kierrätettävä prize. Onnistuin discimään ruotsalaiselta 2 Houndoomia, 3 Seekeriä ja tatteja eli kortit mitä se tarvitsi voittoon...

1-2

Ruokatauko eli viereiseen ICA:aan etsimään jotain ruokaa. Tuli otettua jotain leipää ja wrapeja. Tuli heti tuttu turnaus tunne, kun ruoka on pahaa, väsyttää ja silti pitäisi jaksaa... Hirveää itserääkkiä tää pelaaminen.

4. kierros
Jari "Jaxi" K. [Gigas, Celebi, M2ex]


Katsoin pairingseja ja totesin, että kuka random nyyppä tää on - ai oli Jaxi. Enhän mä ole tuntenut Jaxia kuin muutaman vuotta. :D Koskaan en ole kuullut oikeaa nimeä. =P Discin murkuilla roskaa ja ban hammeroin enut ja viskoin special enuja nolla-avaruuteen. Ei tässäkään tapahtunut mitään erikoista.

2-2

5. kierros
Petri "Kumis" Tommila aka Tommi Petrilä [M2ex, Celebi, Gigas]


Kumis aloittaa ja liittää enun. Oma käsi on aika jäätävä, kun ei ole mitään. Nostan top deckistä ban hammerin ja olin käyttää aloituskädessä olevaa, mutta piti käyttää ensin deckistä noussut - heads. T2 ja Kumis pistää DCE:n ja basic enun kiinni ja löi hurjat 80, josta muurahainen kusetti 50 dmg blockin. :D Top deckasin Level Ballin, jolla hain toisen muurahaisen peliin. Lost Remover ja heads ban hammerista ja Kumiksen enut tipahtivat taas nollaan. T3:lla nostin Collectorin ja Kumis scooppaa... Mun prizet olivat 2 Collector ja 2 Twins ja muuta jännää... Tuli naurettua taas kippuraan ja Malk totesi, että ymmärrän nyt miksi sait edellisenä vuotena varoituksen liiallisesta hauskanpidosta - pokemon. :)

3-2

Standingsit ja olin surkein 3-2 tilaston orja ja sijoitus oli 11. Tonu jatkoi topeissa, kun orjat feidasivat ja menivät animekauppaan. Animekauppa oli pikemminkin jonkinlainen fanstasia- / scifikauppa. Yritin tiedustella täältäkin The Art of Science -lautapeliä, mutta löytyi Loharin tapaan vain ruotsinkielinen versio. :(

Kaupan jälkeen syömään. Feidasin Lefan kanssa muun porukan ja mentiin Mäkkäriin. Ruokailessa katsoin, kun pari aasialaista käveli kiellettyä ovea kohti. Jotenkin aavistin sen, että kohta tapahtuu kauheita. Avasivat oven, vaikka ovessa luki, että ovea ei saa avata ja avaaminen aiheuttaa hälytyksen. "Kivaltahan" tuo hälytys kuulostikin. Olen taas yhden kokemuksen rikkaampi. =P

Satamalla oltiin jo hyvissä ajoin ennen laivan lähtöä. Viime aikojen päivärytmi sekoitettuna heikentyneeseen turnauskestävyyteen on ottanut veronsa ja sammuin joksikin aikaa penkille, ihmisten pelatessa mahjongia. Neuvoin kuitenkin muutaman kerran Iristä, joka mietti, että kannatti muhun uskoa. Kuitenkin poppoo kasaan ja check-in.

Laivalla huomattiin, että hytti oli pääkäytävän vieressä eli se siitä hiljaisuudesta. Pokemon porukan hytit olivat muutenkin ihan toistensa vieressä. Lisäksi laivan oli valtannut myös joku ruotsalainen opiskelijaryhmä, joilla oli valkoiset haalarit. Osa näistä kaveruksista yrittivät päästä pallomereen sulkeutumisen jälkeen. Mutta joo, kotimatkan perusostokset eli suklaata ja juotavaa. Tämän jälkeen menin sitten tekemään töitä, kirjoittamaan raportin alkua. Muu porukka sitten kerääntyivät pelaamaan mahjongia, pokeria, go:ta ja ties mitä muuta. Herokin tajusi jossain välissä, että laivalla on langaton verkko... xD

Nukkuminen onnistui tällä kertaa vähän paremmin enkä jaksanut säätää mitään herätyskelloa tällä kertaa. Turussa pois ja Malkin kyydillä Espooseen, jossa oli hirveä räntäsade. Olen kerran mennyt kouluun Turku-Tukholma turnausmatkan jälkeen ja sekin oli 2010 regionalsin jälkeen. Tällä kertaa meni oikeastaan yhtä hyvin, olo oli hirveän sekava enkä oikeasti tiennyt mitä tuli puhuttua. Ruokailun jälkeen himaan nukkumaan 14:30 - 18:30 väliseksi ajaksi. Vähäisen lagaamisen johdosta lagasin koko loppuviikon ja olin vähän pihalla maailman menosta. xP

Oli kuitenkin loistava reissu. :D

+ Ihmiset tulivat toteamaan "säkin olet täällä". :D
+ Työnteko laivalla.
+ Loistava sää Tukholmassa.

- Muurahaiset.
- Pelasin.
- Mäkin uimahalli.
- Alvis ja Lars lintsasivat.
- Raportin julkaisu viivestyi "hiukan". =P
Kuva
dAcktor
 
Viestit: 33
Liittynyt: 31.10.2010 16:48
Paikkakunta: [insert]-avaruus

Re: Ommmmmmm...

ViestiKirjoittaja Tonu » 16.04.2012 21:32

GLHF.

Murkrowit mainittu kahteen kertaa! (en usko et moni tajuu) Kiva et pääsit käymään turnaukses viel tän kauden aikana. :>
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron