SM-kisani: Pelastusliivit

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Hero » 27.05.2012 18:10

Heipparallaa!

Aluksi oli hieman nihkeää motivoitua SM-kisoihin. Suurin syy oli 60€:n liput junalla. Ehkä puolitoista viikkoa sitten varmistui ”kotikyydistä” paikka. Ensimmäinen ongelma oli ratkaistu. Seuraavana oli pakka! Olin jostain syystä huhtikuun lopussa kinunnut pakkalistaa. Yllättäen Esa sitten jakoi oman UG-listansa Empoleonista. Ajattelin etten ikinä saisi pokémon-exiä kasaan, joten Empoleon tuntui mahdollisen halvalta pakalta. Durant ei ollut vaihtoehto, koska en todellakaan maksa itseäni kipeäksi automaattipakasta. Zekrom oli toinen vaihtoehto, mutta siihen olisi vaikea saada Zekrom-EX, Raikou-EX tai Mewtwo-EX –lappuja. Hngg.

Okei, kasataan Esan antama lista! Seuraavaksi tuli hankkia DEX-kortteja, koska en ollut ostanut kyseistä settiä yhtään.. Onneksi tämä prosessi oli kivuttomampaa kuin kyydin hankkiminen Tampereelle. Yllättäen kukaan ei ollut halukas pelata Empoleonei, joten lainasin Tonulta ne pois! Ja Mewstor onneksi lainasi loput puuttuvat laput.

Seuraava musiikkivideo kertoo minun viime kuukausien harjoittelusta:


Pakkalista:
Spoiler:
Okei viimeksi olen pelannut Hygen turnauksessa Landorus/Terrakionia.. SM-kisat olkoon minun testipelini tällä pakalla!

Pokémon
4 Piplup DEX
2 Prinplup DEX
4 Empoleon DEX
2 Terrakion NVI
1 Cleffa HS/CL
1 Pichu HS
1 Virizion NVI
= 14

Trainer
4 Professor Juniper
4 N
2 Exp. Share
1 Eviolite
3 Junk Arm
4 Rare Candy
3 Random Receiver
3 Ultra Ball
1 Pokémon Communication
3 Pokemon Catcher
2 Super Rod
1 Max Potion
2 Switch
= 33

Energy
8 Water Energy
5 Fighting Energy
= 13


Viimeisenä iltana kysyin varmuudeksi Esalta, että pitääkö tätä läjää muokata? Lopputulos oli se, että Esa postasi sen käyttäjien arvuuteltavaksi! Sain monta hyvää kritiikkiä Roxulta, Bloodbanelta ja muilta.
Tärkein oli Jaxin toteamus IRCissä.
16:15:58 <+Jaxi> ei kai kukaan tollasta pakkaa voi pelaa
Niin..

Selitetään vielä Operaatio: Pelastusliivit.
Aikoinaan oli ideana, että kasataan Rain Dance -pakka joka velvoittaa pelaamaan pelastusliivit hukkumisvaaran vuoksi. Jokainen Pottu ottaisi Rain Dance -pakan ja pukisi pelastusliivit. Valitettavasti Feraligatr prime oli susikortti olemassaolonsa takia, joten tätä ei koskaan saatu toteutettua. Ajattelin Empoleonin Mass Attackin olevan sen tyyppinen, että olisi vaarana hukkua veteen!


SM-kisoja edeltävä yö oli aivan kamala. Olin käynyt hammaslääkärissä, kun ikeniä ja hampaita piti ronkkia kuntoon. Kiitos tästä, en saanut yhtään unta yön aikana ja kaikki särkylääkkeeni olivat loppuneet. Sain nukuttua hyvällä tuurilla kaksi tuntia. Joten aamulla termariin kahvia ja bussilla ”Kotiin.”

Heti kun olin päässyt ”Kotiin” lähdimme matkaan. Onneksi Tonun äidillä oli särkylääkkeitä, joten lainasin yhden sellaisen! – Jesh. Kyydin lähdettyä nukahdin saman tien autossa. Harmi että JaniK yritti jotain soitella, joka keskeytti nukkumiseni hetkeksi. Matka meni muuten univelkojen kuittaamisessa.

Pääsimme turnauspaikalle. Minulle selvisi, ettei turnaus edes alkaisi 9:30. Kello oli vasta 8:45, ja olimme mielestäni lähteneet turhan aikaisin liikenteeseen. Edes kauppa ei ollut vielä auki! Todella nihkeää. Idlasimme Lefan kanssa erään kaupan ulkopuolella sen 15 minuuttia, jotta pääsimme ostamaan aamupalaa.

Mitä kaupasta? Siellä oli kolmella eurolla mahtavia lihapiirakoita. Mitä hittoa? Jossain lähikaupassa oli kunnon jättilihapiirakoita, johon sai makkaraa ja paistettua kananmunaa. Kolmeen euroon vielä kuului sinappia ja lihapiirakan lämmitys. Voi vitsit! Ihan kuin olisi ollut krapula, ja saisi ensimmäisen kerran kunnon rasvaista mättöä. Nomnom..

Sillä välin turnauspaikan ovet olivat auenneet, ja kiiruhdimme Lefan kanssa muiden perään. Itselläni oli pakka vielä levällään, joten oli aika kasata se! Poukkoilin ihmismassan lävitse hakemaan lappuja Mewstorilta. Yaay! Kiitos Mewstor. Löin pakan kasaan ja jonoon. Jonossa taisin ohittaa kaksi ihmistä, kun kukaan ei ollut huomannut Mewstorin deckcheckiä, joten ohi vaan.

Rai-chanilla oli minulle PS one ja karkkimasiina! Candy Grabber on varmasti paras ostokseni ikinä! Ja se maksoi vain 15€. Jouduin hieman organisoimaan repun sisällön uudelleen PS onen ja tavaroiden vaihtelujen jälkeen. Viimein kun olin saanut vaihdettua reppuuni uudet tavarat sisään, oli aika hakea Rai-chanin tuomat pelastusliivit. Ensimmäiset hetket pelastusliivien kanssa ei tuntunut järin hyvältä. Ajattelin että niiden pitäminen koko päivän olisi enemmän tuskaa kuin huviksi pitämistä. Pienten säätöjen ja motivaation palauttamisen jälkeen sain viimein ahdettua ne sopivaksi päälleni! Jouduin vielä poseeraa muutamaan Rai-chanin kuvaan niiden kanssa. Hngg!

Turnauspaikalle oli saapunut vanhoja sankareita, joita ne ollut nähnyt aikoihin. Muutamien kaverihalausten jälkeen oli aikaa kierrellä turnauspaikkaa. Vaihtelin usean henkilön kanssa kuulumiset.

Lopulta en edes huomannut, että turnaus alkoi. Varmaan ensimmäinen kerta aikoihin, kun ei tarvitse odottaa ja napista milloin turnaus alkaa. En edes tiedä alkoiko se ajoissa!


Round 1 – Steve – Taisteluporo / Lugia Legend
Juuri ennen turnauksen alkua olimme heittäneet juttua pelaamisesta, eikä kumpikaan ollut oikein harrastanut sitä aikoihin. Alku meni niin hyvin kuin olin olettanut. Testasin muutaman testishufflauksen ennen turnauksen alkua, mutten ollut saanut yhtään Basicia aloitukseen. Hyvästä pelistä oli kyse. Steve ei myöskään onnistunut saamaan aivan heti omaa Basicia alkuun.

Muutaman mulliganin jälkeen pääsimme vauhtiin. Ensimmäiset askeleeni tuntuivat hieman haparoinnilta, koska jouduin tarkistamaan pariin otteeseen mitä uudet kortit tekivät. Steve lähti liikenteeseen aggressiivisena hakemaan Lugia Legendiä peliin. Itse pyöräytin parit pingviinit penkille. Tietämättömyys jatkui pelissä. Huomasin heti alkupelissä, etteivät Steven Taisteluporot olleet heikkoja vedelle vaan ruoholle. Olisi kai pitänyt opetella niitä vanhempiakin kortteja. Tämän tajuttua tajusin, että tästä ottelusta tulisi pitkä. Kaiken kruunasi vielä Lugia Legendin resistancen taistelu-pokémoneille..

Pääsimme viimein vauhtiin pelissä. Olimme reippaasti jäljessä aikataulua, koska alkupelleilyyn oli mennyt ihan liikaa aikaa. Iskin ensimmäisen hyökkäyksen Lugiaan. Lugia vastasi Elemental Blastilla. Ottelua juoksutettiin hyvin Elemental Blasteilla. Yritin ohittaa mahdollisimman hyvin Gusteilla ohi 130 HP:isista Lugioista tai Taisteluporoista, jotka yrittivät stallia aikaa. Aina kun Lugia löi Elemental Blastin, tuli Pingviini heittämään Attack Commandin yhteen pokémoniin Gustin kanssa. Steve heitteli SSU:lla Lugia Legendiä takaisin käteen, kun Junk Armailin Gusteja takaisin käteen. Steve Legend Boxaili tai sai Lugia Legendin powerilla suhteellisen hyvin ladattuja Lugioita peliin ilman mitään suurempia ongelmia.

Prizejen vaihtelu päättyi lukemiin 2-2. Nappasin yhden prizen lisää yhdestä Steven orjasta. Kummallakin alkoi jo pakkojen resurssit hiipua. Onneksi olin syksyn käyttänyt aikaa Lugia-pakkojen rakenteluun, joten tämä loppupelin vaikeudet eivät tulleet yllätyksenä! Olenhan Lugia Legend –rakentaja Pro.

Muistaakseni tässä kohtaan meiltä loppui aika. Istokin innostui huutelemaan katsomosta ”Pelastaako pelastusliivit tästä?!” Sehän nähdään pian! Stevellä oli pakkotilanne saada minulta Pingviini alas jollain ilveellä. Olin juuri Super Rodilla hakenut takaisin tavaraa pakkaan, etten deckaisi. Muistaakseni minulla oli jotain viisi korttia pakassa jäljellä. Steve aloitti turbottamaan pakkaa lävitse, jotta saisi puristettua jostain yhden prizen lisää. Jos minulta tippuisi tämä Pingviini, niin olisi suhteellisen vaikeaa saada 1-1 tilanteesta se viimeinen prize.

Pienen pyörittämisen jälkeen Steve ei saanut revittyä uutta Lugiaa peliin. Muistaakseni ohitin Lugia Legendin, ja nappasin helpon prizen puolikuolleella Pingviinillä. En olisi uskonut, että tämä ottelu olisi mennyt näin tiukoille..

1-0


Vissiin minun hype-topic oli tehnyt tehtävänsä. Usea henkilö tuli päivittelemään kuinka olin pärjännyt ensimmäisessä ottelussa, ja kuinka minun pelastusliivit toimivat. Ihanaa ihmiset!
Nauratti ottelun aikana, kun huomasin että Ginka oli päässyt keskustelemaan huutavan pääjudgen Kettusen kanssa missä yleisö saa olla ja missä ei.

Round 2 – Mint Nature – Typhlosion / Mewtwo-ex
Ei vitsit. Keskustelimme ottelun alussa siitä kuinka olimme aina vastakkain. Jos kohtasimme viimeisellä kierroksella, minä voitan aina ja jos kohtaamme keskellä swiss-kierroksia, hän voittaa. Ensimmäinen oletukseni oli, että Ökä pelaa taas Magneboaria tai vastaavaa..

Molemmat saavat Basicit alkuun suhteellisen nopeasti. Katselin alkukättäni miten pahalta se näytti, joten asialle piti tehdä jotain. Huudettiin että sai aloittaa. Käänsin Piplupin ympäri, ja Ökä käänsi kaksi Cyndaquilia. Noin kolmen sekunnin hiljaisuuden jälkeen naurahdimme molemmat kuinka typerä ottelu tästä on tulossa.

Ökä sai luvan aloittaa, ja hän lataili ja muuta perustoimintoja. Tuli minun vuoroni ja katson vain hirveää alkukättäni. Nostin Cleffan käteen ja minulla oli yksi energiakortti kädessä. Ensimmäinen vaihtoehto olisi karkaa Piplupilla ja Eeeeeeekkaa. Toinen vaihtoehto olisi Randomittaa Supporteria käteen. Noh, lähdin hakemaan Supporteria ja taisin nostaa Juniperin. Minulla olisi se yksi energiakortti kädessä, ja käytin Junk Armin. Uhrasin energiakortin Junk Armiin ja uusi Random Supporter – jaa, Juniper. Pakko kai uhraa koko käsi ja yrittää pelleillä. En nosta taaskaan mitään. Passaan vain vuoron Ökälle.

Ökä taituroi itselleen Sagella Mewtwo-exän penkille, energiaa roskiin ja käteen ja vielä kaupan päälle Typhlosionin penkille. Katsoin vain Cleffaa ja Piplupia jotka olivat minulla pelissä. Ökä raahaa Cleffan eteen Gustilla ja teurastaa sen pois Mewtwolla. Okei, vuorokortti! Nostin energiakortin – eih. Kiinnitin Evoliten Piplupille, jos se selviäisi yhdestä vuorosta..

Taas Ökälle vuoro. Voitte arvella kuinka helposti hän sai energiaa Mewtwolle, ja hän otti ainoan Pipluppini alas. Harmittaa hieman, että piti lähteä taituroimaan aggressiivisena nostoa käteen, ja se kostautui tällä tavalla. Parempi voitti!

1-1


Ottelun jälkeen siirryin isompaan aulaan odottelemaan ja hetkeksi rauhoittumaan. Riisuin pelastusliivit päältäni, koska olivat hieman alkaneet hiostaa selkää vasten. Kerkesin jopa ulkona käymään happihyppelyllä! Palattuani takaisin huomasin JaniK:n ja Dragin tulleen sohville. JaniK näytti enemmän zombielta kun terveeltä ihmiseltä. Dragi puolestaan nukkui univelkojaan.

Aikaa kuluu ja enemmän ihmisiä saapuu paikalle. Piete ja pandem innostuvat tappelemaan liivistä, kuka saa pitää niillä päällä seuraavan kierroksen. JaniK taisi viedä lippikseni, koska häneen piti ”fuusioittaa” mahdollisimman monen Potun asioita. Hän taisi silti hävitä seuraavan ottelunsa!


Round 3 – Skede-Pasi – Magnezone / Tulipekoni
All right! Aletaan pelata vähän lappua! Skede-Pasi ei hirveästi ollut juttutuulella, joten en vaivannut häntä sen enempää. Katselin sitä pitkää pöytää missä pelasin, niin en rehellisesti tunnistanut sillä nopealla katseella muita kuin aonon. Kysymys kuuluu: mistä näitä filler-pelaajia yllättäen oli saapunut paikalle?

Skede-Pasilla oli pelissä muutama Magnemite ja Pikku porsas. Itse aloitin Piplupeilla. Taisteluporoa en uskaltanut pelata peliin, koska kuitenkin joutuisi Gustilla eteen.

Pyöräytän suhteellisen nopean startin itselleni, ja ei mene aikaa kun pelissä on jo useampi Pingviini pelissä. Kiitos Ökälle, jota vastaan olin tinttaroinut edellisissä turnauksissa hänen Magneboaria. Aloin systemaattisesti repiä Pikku porsaita alas, kiinnostanut yhtään jotkut Magneetit jotka tulivat lopulta peliin. Ilman Tuliporsaita Skede-Pasi ei tehnyt kirjaimellisesti mitään. Latailin rauhassa Taisteluporoa peliin viimeistelemään nuo 140 HP:iset Magneetit.

Yhtään Lost Burnia ei ottelussa pelattu, ja tapoin viimeiset Magneetit Taisteluporoilla. Hieman ikävä läpiajo, muttei voi mitään.

2-1


Yaay! Ruokatauko.. Mikä olisikaan parempaa kuin hakea ihanainen lihapiirakka lähikaupasta? Sen sain jopa syötyä loppuun asti. Aamuinen lihapiirakan jämä meni Miskalle, joka itsekin totesi sen olevan aika hyvää. Harmi ettei lähikaupassa ollut muita jäätelöitä kuin jotain Fazerina-tuuttei, joten päätin kokeilla sitä. Oli aika mielettömän pahaa, joten sen passasin Rai-chanille.

Pyörähdin vilkaisemaan kuka minua vastassa olisi seuraavalla kierroksella. Minulle paljastui, että vastassa oli Kumis ja hänen häröpallopakkansa. Huomasin yhden fägäriringin. Juoksin huutelee heidän joukkoonsa ”Kuka tietää mitä Kumis pelaa?!” Isto oli kai kyykytetty niin huolellisesti, että häneltä sai hyvän analyysin mitä pitäisi tehdä.


Round 4 – Kumis – Darkrai-ex / Mewtwo-ex / Skymin-ex / Mismagius / Vileplume
Hieman kuumotteli saada Kumis.dec vastaan. Sitä vastaan et vain osaa pelata – ikinä. Muutenkin yksi tappio aikaisemmin hieman painosti pelaamaan tosissaan. Ikävää.

Pyöräytin Piplupit kehiin, ja Kumis ei kai ollut odottanut Empoleonia tulevan turnauksessa vastaan. Ainakin hänen ilmeensä kertoi niin.

Kumis pelasi peliin muutaman Oddishin ja Misdreavuksen. Vileplume ei onneksi ollut suurin uhka, koska pystyin suhteellisen hyvin pelaamaan ilman trainereita. Misdreavuksien Energy Switch oli tiedossa, mutten alkanut käyttää resursseja pikku Basicien tappoon. Sain oman setupin aika nopeasti pystyyn. Käytin onneksi ensimmäisiin Pingviineihin Rare Candyja, ja Prinplupit pystyi säästämään late-gameen. Kumikselta tuli hyvin nopeasti Bileplume peliin, kun tapoin Gustilla toisen Oddishin. Seuraavat vuorot menikin vain N:ien pelaamisessa. Pelasimme kai viisi vuoroa putkeen N:iä?

Matka jatkuu. Olin onneksi saanut Exp. Shareja leviteltyä pokémoneilleni, joten pelini oli hyvässä turvassa. Ainoa mikä suretti, oli aggressiivinen nosto Pingviineillä. Minulla ei ollut hirveästi vaihtoehtoja jättää ottamatta kaikkea mitä saisin käteen. N:t olivat menneet alkuvuoroilla, joten anti-deckaaminen ei ollut vaihtoehtona. Peli ajautui hieman siihen, että kaikki tai ei mitään.

Minun onnekseni ei tarvinnut muuta tehdä kuin pitää omaa penkkiä suurena, jotta sain hyökättyä joka vuoro 100–120 damagea Pingviinillä. Kumiksen oli pakko pelata täyttä penkkiä kokoajan. Ottelun ajan en tehnyt muuta kuin pitänyt yhtä energiakorttia Pingviinillä ja puristin damagea peliin. Ilman Soludigimonia Kumis ei pystynyt siirtelemään damage countereita niin kuin olisi halunnut.

Kumpikin nappailee prizeja tosi vaikeasti. Kumis ei pysty pitämään Pokémon-exiään yhtä vuoroa pidempään edessä, koska he ottavat heti 120 damagea nassuun. Seekeröinti hieman hidasti minun kaatojani, muttei kovasti. Kumis ei pystynyt tappamaan minulta yhtään Pingviiniä yhdellä iskulla. Jokainen pystyy varmasti kuvittelemaan, minkälaista vääntöä ottelu oli.

Ottelu ajautui aikaan, mutta tämä ei ratkaissut mitään. Minulla oli kolme prizea jäljellä ja Kumiksella kaksi. Minulla oli puolikuollut Pingviini edessä ja takana Exp. Sharellla Taisteluporo. Olin voitostani varma. Jokainen Kumiksen pokémon olisi ohkon päässä. Olin laskenut, että Taisteluporo viimeistelisi yhden pokémon-exän, jonka jälkeen Kumiksen pitää tulla iskemään Taisteluporo alas uudelleen Bileplumella tai puolikuolleella pokémon-exällä. Minulla oli edessä Pingviini jolla oli kaksi energia kiinni, joten sillä oli mahdollisuus päästä karkuun. Jostain syystä olin saanut Pingviinille Exp. Sharen kiinni. Taisteluporolla oli puolestaan kiinni kaksi vesienergiaa ja yksi taisteluenergia. Laskin discin läpi. Huomasin ettei minulla olisi enää yhtään taisteluenergiaa jäljellä pakassa. No voihan nakki.

Okei Plan B! Jouduin vain iskemään Pingviinillä eteen. Ottelu vain ajautui lopulta prizejen vaihtoon niin päin, että hävisin. Nyyh.

Peli oli silti päivän paras.

2-2


Huhhuh, mikä ottelu! Voisin sanoa hei hei Top-cutille, koska 4-2 –tuloksella olisi mahdotonta päästä top-cuttiin. Onneksi en kerinnyt kauheasti suremaan ottelun tulosta, koska seuraava kierros alkoi aika nopeasti.


Round 5 – Ginkan Poikkis(?) – Dark Dodrio / Zorro
Vastassani oli ihminen, jota en ollut aikaisemmin tavannut. Ajattelin kysyä mikähän hänen nimimerkkinsä on foorumilla, jotta voisin käyttää sitä turnausraportissa. Vissiin aihe oli herkkä, kun tuli hullu tilitys, ettei hän jaksa käyttää foorumia jossa vain trollataan. Taisin vain vastaa ”Okei..” Tämä ei kai riittänyt hänelle vastaukseksi. Seuraava tilitys kuuluikin, ettei hän harrasta foorumeja, kun hänellä on parempaa tekemissä elämässään. Hieman oudoksutti tämä käytös, koska en ollut koskaan nähnyt henkilöä aikaisemmin. Herppanan ystävällisyyskin loppuu aikanaan, joten muistaakseni iskin pöytään ”Minäpä harrastan foorumeja!” Ja jotain muuta älytöntä. Anni taisi naurahtaa vieressäni. Ihan sama, aika myllyttää 6-0 tämä kaveri.

Aika usein pääsee ystävälliseen sävyyn juttelemaan uusien ihmisten kanssa, varsinkin jotka ovat ensimmäisiä kertoja turnauksessa. Kaveri pelaa peliin kaksi ”sen-dark-loharin-ensimmäisen-muoto” –pokémonit peliin. Valitettavasti pääsin pelaamaan toistamiseen tässä turnauksessa tosissaan. Pyöräytin suoraan Taisteluporot peliin, ja muutaman Pingviinin. Muutamalla peliliikkeellä Pingviinit olivat jo kehissä, ja Exp. Share –kypärät Taisteluporojen päässä.

Vastustajani nysvää Zorroja peliin, kun Gustin eteen Pingviinien syötäväksi. Jossain vaiheessa pelissä, kun olin nostanut jo kolme prizea yhdellä Pingviinillä, vastustajani alkaa ulista että nykyinen meta-game on todella huono. Katsoin hetken kieroon, ja vastasin ”Sanoo ihminen joka on pelannut viisi kuukautta pokémonia.” Hän onneksi aloitti vuoronsa mukisematta sen enempää. Vilkuilin hieman sivusilmällä Annin peliä, koska hänellä oli mukanaan joku muu pakka kuin Durant. Huomasin samalla, että vastustajallani oli deckbox jonka päällä luki ”Ginka.” Noin kolmessa sekunnissa syntyikin ajatus, että oliko Ginka opettanut herralle kaikki hyvät puolet foorumista, metagamesta ja vielä minusta.

Bitch please. Show must go on. Vastustajani sai viimein peliin yhden Dark Dodrion, mutten antanut sen häiritä. Parantelin Max Potioneilla sniputettuja pokémonejani. Gustin aina eteen Dark Dodrion Stg-1 muotoja eteen, ja siistin ne kauniiseen pinoon.

Itse Dark Dodrio sai tehdä aika hyvin mitä halusi, kunnes viimeistelin sen alas Taisteluporon Hard Crushilla. Jesh.. Lopulta vastustajani sanoi ”En oikein odottanut, että joku pelaisi taistelupokémoneja turnauksessa..” Ilmeeni oli sanoinkuvaamaton, ettei Ginka ollut edes opettanut Taisteluporojen mahtavuutta.

3-2


Hieman hämmentynein fiiliksin ajauduin johonkin joukkoon. Seuraava kierros alkoi taas aika nopeasti.


Round 6 – Tatti – Darkrai-ex / Zorro / Weavile
Minun läheisyydessä oli Tatin lisäksi Revo, Shadow Lugia, SP ja Lefa. Päivittelimme erilaisia aiheita alkuottelun ajan. Miten SP kuitenkin onnistuisi epäonnistumaan ja kuinka tämä ottelu olisi vain turha.

Molemmat saavat aivan kaamean alun. Tatin pakka ei ota ollenkaan käynnistyäkseen ja iskee Sneaselin Beat Upia. Itse sain väkisin väännettyä yhden Pingviinin peliin. Tämä riitti molemmille, ja ottelun voittaja oli suhteellisen selvä. Tatti ei kuitenkaan scoopannut, vaan keskittyi oman pakkansa deckaamiseen. Itse vain siivosin porukkaa kasaan Pingviinillä. PP.

Tatille jäi kai kolme korttia, kun niittasin hänen Darkrai-exän kumoon.

4-2


Okei! Tämä kausi olisi nyt pulkassa. Purin pakastani Mewstorin lainalaput, ja muistin jopa palauttaa ne. Tonulle oli ihan sama Pingviinien kanssa. Jäin odottamaan kuka olisi top-cutissa. Joukossa oli muutama hieman outo nimi, mutta muuten joukko vaikutti normaalilta.

Siirryin vonkumaan aonon kanssa palkintoboostereita ja muita promoja. Availin ihmisten kanssa palkintoboostereita auki, ja huomasin taas miten kurasetti oli kyseessä.

Steve oli velkaa minulle 5€ turnausmaksusta, joten Steve kuittasi velkansa ostamalla kaksi boosteria minulle. En nostanut mitään niistä! Joku casual-tyttö (joku senior kai?) pyöri innoissaan korttiensa ympärillä. En muista kenen kanssa pyörin, mutta taisin sanoa ”Näin saat casual-pelaajat iloisiksi!” Länttäsin ostamani boosterit hänelle, kun mitään niistä ei ollut noussut. Hän vaikutti suhteellisen iloiselta ilmaisista pokémon-korteista.

Seuraavana oli häröilyä Steven ja aonon kanssa PoroMagian kiloboxien luona. Myös Korttihai eksyi joukkoomme. Meidän piti löytää kiloboxeista Pipluppei yms. roinaa, kun parilla eurolla sai 40 korttia. Itse bongasin shiny Pedopallon 20 sentillä – pakko ottaa. Tähän taisi mennä oikeasti paljon aikaa, mutta se oli sen arvoista! Meidän fägäri aono vei kaikki Piplupit ja Prinplupit jotka löysi.. Hän saa varmaan hyvät rahat niillä.

En nähnyt aonoa hetkeen, ja seuraavaksi hän olikin jakamassa ostamiaan kortteja kaikille – jaahas! Sanoin Rai-chanille ja Mewstorille, että jos haluaa foileja ja penkoa niin kannattaa käydä kääntää Poron kiloboxit läpi. Olin käynyt lainaamassa kolikoita, jotta saisin ostettua muumi-limua. Menin ostamaan sitä limua niin kenet näinkään kiloboxeilla..

Loppuaika meni suunnitellessa Pottukommuunia Trin, JaniK:n, Rai-chanin ja Dragin kanssa. Keskusteluumme liittyi myöhemmin pandem ja Piete. Finaali alkoi yllättävän nopeasti, ja yhtä nopeasti se loppuikin.. HB Esa.

Kimpsut ja kampsut kasaan, aika lähteä kotiin päin! Lähdin kävelemään yhdessä Jaxin, Tonun ja Lefan kanssa kohti juna-asemaa, josta meidät tultaisi hakemaan. Yllättävää miten nätti sää oli! Aurinko paistoi ja plussia riitti! Oli hyvin viihdyttävää kävellä halki Tamperetta. Harmittaa etten päässyt käymään jollain torimarkkinoilla, joilla oli teemana Ranska – damn.

Pääsimme Mäkkäriin idlaamaan hetkeksi. Minulla oli aivan kaamea nälkä, enkä oikein innostunut pikaruuasta. Pakko oli tilaa jotain syötävää, joten tyydyin Team Box Nuggetteihin! Minulle tuli joku todella suloinen myyjä, ja tilasin team boxin. Hän sanoi kysyi ”Niin mikä on team box? Tai mikä kokoinen se on?” Vastasin ”Niin se on isoin niistä.” Ja hän vastaa minulle hiljaa ”Minä en tiedä vielä näitä kaikkia slangisanoi…” Aww! Miten suloista! Pääsin pöytään niin minulle tuli mieleen, että oliko muka ”Team Box”-sana tai termi suurimmalle nugget-koolle vain Helsingissä? Muistaakseni siitä oli hullut mainoskampanjat aikanaan.. Dunno!

Kotikyyti saapui ja pääsimme vihdoin autoon. Ei mennyt kauheasti aikaa, kun nukahdin siltä istumalta. Olin kuitenkin nukkunut kaksi tuntia yöllä, ja noin puolitoista tuntia aamulla autossa. Paluumatka taittui yllättävän nopeasti. Lähdimme kiiruhtamaan bussipysäkille Lefan kanssa, ja keskustelimme siitä kuinka aina onnistuu tulemaan turnauksesta niin, että bussia joutuu odottamaan vähintään 15 minuuttia. Jumalan on pakko olla olemassa, koska kun astuimme pysäkille, minun bussini tuli juuri samalla minuutilla. Yaaaaayyy!

Kiitokset kaikille viihdyttäville persoonille kivasta turnauksesta! Vähään aikaan ollut näin hyvää turnauskokemusta tällä kaudella. Tämä kausi ollut muutenkin todella ikävä formaatin takia, enkä ole itse hirveästi jaksanut motivoitua pelailemaan.

PRÅPS
+ Operaatio: Pelastusliivit
+ Pääjudge Kettunen
+ Pokémon-tytyjä everyhwere!: paitsi mm. Suicu Azul, lars, Essillore loistivat poissaolollaan
+ Esan antama decklist
+ Mewstorin ja Tonun lainalaput
+ Lähikaupan lihikset
+ Rai-chan (joka toi mm. tavaroita minulle)
+ Kauden ”Kotikyyditykset”
+ ”Kotikyytiläiset:” Tonu, Jaxi, Lefa
+ Hype-topicin vaikutus itse turnauksessa!
+ Hirveän moni vanha pieru jaksoi tulla paikalle!
+ Pottukommuuni
+ Team Orjiksen/Potun hyvät tulokset
+ Mäkkärin myyjä.. *__*
+ 550-bussi joka tuli juuri ajalleen

Ensi kaudella uudet kujeet, ja toivon että nämä n. 20 uutta casual-pelaajaa löytää tiensä ensi kauden turnauksiin! Enkä usko siihen, että kovin moni vanha pieru lopettaisi ensi syksyllä pelaamista!

[17:26:30] <+Keksik> pelaaminen on yhtä juhlaa
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 27.05.2012 18:13

Voin solvata Ginkan poikkista, koska hän ei käy foorumilla! Olet hieman tyhmä!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Tonu » 27.05.2012 18:34

Asiallinen rapsa; kiitokset siitä.
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Innokas pelaaja » 27.05.2012 19:02

Hero kirjoitti: Ajattelin etten ikinä saisi pokémon-exiä kasaan, joten Empoleon tuntui mahdollisen halvalta pakalta. Durant ei ollut vaihtoehto, koska en todellakaan maksa itseäni kipeäksi automaattipakasta.


Miten voit maksaa itsesi kipeäksi mahdollisimman halvasta pakasta :3?

Hero kirjoitti:+ Hirveän moni vanha pieru jaksoi tulla paikalle!


Ironiaa vai ei? Vanhoista kehäketuista puuttui ainakin DH, Tom R., Essillore, Kim R., Suicu Azul, Tox, Rasse, Master Entei, SiaBBo, Slayer ja Scrupture... mälsää.
Innokas pelaaja
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2010 17:02

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Hero » 27.05.2012 19:04

Innokas pelaaja kirjoitti:
Hero kirjoitti: Ajattelin etten ikinä saisi pokémon-exiä kasaan, joten Empoleon tuntui mahdollisen halvalta pakalta. Durant ei ollut vaihtoehto, koska en todellakaan maksa itseäni kipeäksi automaattipakasta.


Miten voit maksaa itsesi kipeäksi mahdollisimman halvasta pakasta ?


Viittasin lähinnä VR:n junalippuihin yms. kuluihin Tampereelle ja Tampereella.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja R0xu » 27.05.2012 19:07

VR:n junaliput tais olla 9e suunta hesa-tree kunhan osti 17. päivään mennessä tms :D

Itken kun ei kohdattu, noh itikseen kesällä!
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Hero » 27.05.2012 21:22

Poweri kirjoitti:poistettu


Joo, avasin sen nuggetti-laatikon ja sanoin ääneen "Noh, silmät kiinni ja nassuun. 8)"

Oho, ehdit vastata just ku poistin viestin. Oli sen verran kovaa kamaa ettei voinu vaan jättää tänne pyörimään. Sorry! (Hyviä videoita muuten noi :p) -Mewstor
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Mewstor » 27.05.2012 21:42

Hyvä Hero! Liivit oli komeet. Ihmettelinkin Raille sitä mistä hitosta se on ne oikeen repässy XD

Jee olin pråpseissa! :D
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Ginka » 28.05.2012 08:04

Hah toi kertomuksesi Tonia vastaan (Ginkan poikkis) toimii :D Hienoa spekulointia xD Faktahan on kun ei ole itsekään pelannut pokemonia pitkään aikaan niin mitä voi olettaa. Tosiasiassahan Toni pieksee minut jos saa hyvän pakan käteensä. Eikä ollut ensimmäinen turnaus hänelle mutta anygays. Itse on himotella tuo Empoleon koska Jumpluff 2.0 x)
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: SM-kisani: Pelastusliivit

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 28.05.2012 22:23

Joo ihan vaa tohon sun team boxiin niin kyl tuusulassa eli "landellakin" käytetään tota nimitystä niistä ylihinnotelluista kananpaloista =D Ja joo 4 ekaa peliä oli semmonen god mode on ja sit kun jaxi leikkas pakan niin mikään ei halunnut löytyä käteen =(
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron