Poron Victory Truck

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Poron Victory Truck

ViestiKirjoittaja Hero » 16.09.2012 21:28

Heippa kaikille!

Poron BR avaa uuden turnauskauden. Tämä olisi järjestyksessään minun seitsemännen(?) kauden – hyhhyh. Minulta oli jäänyt kolme – neljä viimeisintä settiä ihan kokonaan välistä, ja olin hieman ”meh” jaksaako lähteä kun ei ollut korttejakaan. Katsoin kuitenkin uusimmat skannit Dragon-setistä, ja siellä oli sellainen kuin Registeel-EX! Tätähän on aivan pakko pelata! Ensimmäisenä tuli takapakkia siitä, että sp. metallit eivät ole enää formaatissa – hngg!

Anyways, muutaman erilaisen registeel-version jälkeen Ho-Oh / Registeel / roskaläjä oli mielestäni paras versio Registä. Suurin takapakki oli ettei kenelläkään ollut Ho-Oh-EXiä. Oikeasti? Minulle ei ollut ikinä tullut vastaan tilannetta, etten olisi pystynyt pelaamaan pakkaa jota halusin pelaa. Olin joutunut kerjäämään Suiccalta Registeelei lainaan, koska niitäkään ei ollut kellään. Hyvä kun ihmisillä on Reiskoi, D-raita ja muita yllin kyllin..
Rakensin sitten jonkun perunakala / groudon / roskaläjä –deckin, joka oli aivan umpisurkea. Ei yhtään jaksanut. Viime yö meni hikisesti treenatessa Steven kanssa pakkojen kanssa, ja pakkani oli vain surkea. Noh, tällä sitten..

Yön aikana tulee iloinen tekstiviesti ”Kettusella taitaa olla Ho-Ohei.” Omg! Aamulla huutelin Tonulle, että anna lappuja – pakka meni uusiksi! Valitettavasti edellisestä versiosta jäi Terrakion ja perunakala kummittelemaan pakkaani. Tämän bugin huomasin 2. roundin jälkeen, että minulla oli fighting pokéja, ja yksi fighting energia koko pakassa. Hyvä minä.

Tällaisen sitten rakentelin:
Spoiler:
Pokémon
3 Registeel-EX DRX
2 Ho-Oh-EX DRX
3 Trubbish NVI
3 Garbodor DRX
1 Terrakion EPO
1 Stunfisk DRX
= 13 [;10 basic]

Trainer
4 N
4 Professor Juniper
3 Cheren
1 Bianca
2 Giant Cape
4 Eviolite
4 Pokémon Catcher
4 Ultra Ball
1 Heavy Ball
3 Energy Switch
4 Switch
= 35

Energy
1 Grass Energy
1 Fire Energy
1 Water Energy
1 Lightning Energy
1 Psychic Energy
1 Fighting Energy
1 Dark Energy
5 Metal Energy
= 12


Kaivoin vielä kettupaitani, jotta voisin kosiskella Kettuselta lappuja lainaan.

Lähdimme Helsingin itäisestä lohkosta kohti Pasilaan yhdessä: Dragin, Tonun, Jaxin, Steven, Powerin ja Qahwin kanssa. Tarkoituksena tietenkin valloittaa Poron taistelutie!

Turnauspaikalle päästyäni rundaan silti ihmisiltä kyselemässä olisiko jollain nyt herran jumala Ho-Oh-EX. C’mon, ei voi olla mahdollista ettei yhtä tiettyä lappua voi löytyä. Yllättäen Argatnilla oli yksi Ho-Oh-EX (uh <3) – eli puuttuisi vielä toinen samanlainen. Pienen lepäämisen jälkeen pöydällä huomaan Kettusten tulevan – uh uh. Saan Kettuselta toisen Ho-Ohin ja olen valmis tähän turnaukseen! Jee!

Turnaus alkaa ihan himosti myöhässä. En edes itse huomannut ajankulkua, kun olin niin lääkepöllyssä flunssalääkkeistä – yh.

Round 1 – Juusto – Empoleon / Terrakion / Mew-EX
Pyyhin unihiekat simmukoistani, ja tervehdin vastustajaani. Vastassani oli tuo ihanainen inttipoika Jusu. Olin aika vielä tillintallin vahvoista flunssanappuloista, joten tiedossa oli riemastuttava ottelu.

Juusto pelaa Pipluppei ja Mewei penkilleen. Itse isken roskakasoja penkilleni ja kaivan perunakalan. Juusto reagoi tähän nopeasti ja yllättäen hyökkää Mewillä perunakalan hyökkäystä minun roskasäkkeihin. Hyvä missplay heti näin aluksi. Tämä pieni kikkailu aiheutti kaaosta minulle, koska nyt minulla olisi pikkaisen kiire hankkia abilitylukkoa päälle.

Se että sain käteen isommat roskasäkit, niin jätin kuitenkin toolin pelaamatta, koska tarvitsin Ho-Ohin latausta. Olin jäänyt niin paljon jälkeen Juustosta. Juustolla oli jo Pingviinei ja muita shaibaa – hyi hyi. Tässä oli toinen missplay – Mew käyttää Abilityä – ei Copyn kaltaista hyökkäystä. Omalla vuorolla tietty lukot päälle, ja Mewit lähtevät karkuun.

Triple Laserointi ei hirveästi tuottanut tulosta, ja Ho-Ohien water weak oli enemmän kuin ikävä puoli tässä ottelussa.

Häviän aika pystyyn Juustolle lopuksi. Vähän turhaa missailua – meh.

0-1


Round 2 – luxuss – Darkrai-EX / Hydreigon
Jooh. Ottelu vähän meni aivopieruiluksi ja en nostanut mitään. Piti pelaa kädestä Ho-Oh penkille.. Meh.

0-2


En edes huomannut, että oli joku ruokatauko. Lagasin niin pahasti flunssan vuoksi – hyh. Protip: ei kannata olla kipeä.


Round 3 – R0xu – Thundurus / Elelektrik / Rayquaza-EX / Rayquaza / Victini / Shaymin-EX
JESH! Turnauksen ainoa tavoite oli myllyttää Roxu Registeelillä, koska Registeel on terästä. Kummalakin ottelu alkaa hyvin heikosti. Roxu vammailee Thunduruksien kanssa, kun itselläni on pieniä vaikeuksia saada pakka käyntiin.

Saan Registeelin ladattua ihan kiltisti ilman ongelmia. Myös roskakasan abilitylukko tulee tervehtimään Roxua. Roxu vammailee vieläkin Thunduruksien kanssa, kun alan suorittamaan kirurgisia toimenpiteitä Triple Laserilla.

Registeelin spreadi alkaa kuormittaa kovalla vauhdilla Roxun kolmea Thundurusta. Roxu ei oikein saa mitään aikaiseksi ability-lukon vuoksi, joten ottelu menee aika hyvällä vauhdilla voittoa kohti. Muistaakseni Rayqauaza-EX käy halimassa jotain pokémoniani, mutta ei sillä ole enää mitään väliä. Roxu murisee että hänen Victini-techinsä oli prizeissa ja hävisi siihen. LOL!

Lopuksi nappailen muutamassa vuorossa kaikki kuusi prizea – jahuu! IN YOUR FACE!


Olin saavuttanut tavoitteeni turnauksessa. Voisin tässä kohtaan vain droppaa turnaukseen ja lähteä kotiin hyvin mielin. Hurraa minulle!


Round 4 – Zhaituki – Garchomp / Altaria
Olin jo asennoitunut siihen, että tulen häviämään. Registeelillä on hieman vaikeuksia voittaa Garchomp.. Noh, lähdetään yrittämään.

Saan melkein heti lukon päälle, ja Zhaitukin Dragon Callit jäävät vain haaveeksi. Ultra palloilla Ho-Ohit disciin, mutten saa niitä oikein missään vaiheessa ylös. Joten lukottaminen tuntui ihan hyvältä vaihtoehdolta.

Muutamassa vuorossa olin ladannut Registeelin valmiuteen ja lähdin rankomaan Zhaitukin Gabitei ja Altarioita. Oikein kunnolla sitä damagea ei tule missään vaiheessa, kun Eviolite suojaa muutaman kympin pois ja Altariat eivät boostaa.

Tehokkaalla spreadilla saan huomattavia tuloksia aikaan. Zhaitukin Gachompit hyökkäävät sen max. 80 nassuun. Johonkin väliin Zhaituki saa kuitenkin gustittua roskakasan eteen ja ohkotettua sen pois tieltä – Ho-Ohit nouskoon esiin!

Ability-lukkoa ei oikein enää tarvinnut loppuvaiheilla, koska kaikki kolme Garchompia olivat 30 damagen päässä. Laseroinnin jälkeen alkaa prizei nousta. Zhaitukille ei jää mitään. Pientä nysväämistä tapahtuu, mutta Registeel rankaisee takaisin.

[2-2


Jooh, luulin että tämä olisi ollut turnauksen viimeisiä kierroksia.. No ei ihan ollut juu.


Round 5 –Malkmagius – Empoleon / Accelgor / Mew-EX
Jees jees, ja seuraavaan matsiin. Malk kääntää aloituksessa jonkun Shelmetin? ja Piplupin. Minulla ei ollut mitään käryä miksi Shelmet edes kehittyy. Lähdin siis kiskoilla soutaa eteenpäin – eli Registeeliä pöytään ja ability-lukko pystyyn. Tällä kertaan muistin Juuston pelistä, että Mew toimii Abilityllä – ei iskulla..

Muutaman parahuijauksen jälkeen taisin tietää mitä tuo pakka yrittää vääntää. En kyllä tiedä miksi siellä on Empoleon, joten eteenpäin vain. Registeelillä kunnon pumppauksen, ettei Mewit yllätä. Jälleen kerran tarkkaa kirurgin työtä vastustajan penkille ja kaikki ottavat raskaasti damagea niskaan. Piti kuitenkin heitellä damagea sinne tänne, koska kaikki ötökät eivät pääse karkuun kuitenkaan.

No matsi jatkuu eteenpäin. Alan pumppaa Ho-Ohia penkille, jotta voisin ottaa alas vikan prizen. Registeel painaa päälle, kun saan ability-lukon päälle. Malk ei pysty kierrättää ötököitä ympyrään, kun Empoleonin ability on jäissä. Ability oli jäissä vain muutaman vuoron, mutta se riitti minulle.

90 HP:iset ötökät alkavat kuolla pystyyn ja ainoa Empoleonkin on sopivasti 30 damagen päässä. Otan taas muutamassa vuorossa kaikki prizet – jee.

3-2


Round 6 –Shadow Lugia – Zekrom / Raikou-EX / Terrakion / Elelektrikt
Kikkailen aloitukseen perunakalan fighting energialla. Koko ottelu oli surkuhupaisuudessaan siinä. Kala ei hievahtanut mihinkään, eikä sitä pystynyt tappamaan mitenkään. Päälle vielä ability-lukko, ettei SL pystynyt lataamaan mitään.

Perunakalalla eteen 40 ja 20 taakse. Olin flippaillut Ho-Ohin penkille, ja latailin sille energiaa. SL ei yksinkertaisesti tee mitään, koska perunakala suojaa sen 40 damagea kaikista hyökkäyksistä. Alan mättää 80 eteen ja gustin kaikkea mukavaa eteen.

Saan Ho-Ohin ladattu ja RAINBOW BUURN 140 damagea Raikou-EXään – k mo.

4-2


Oho lol. Sain positiivisen tuloksen lopulta. En kyllä itse arvosta tulosta 0-2 -> 4-2, koska römyyt kaikki filler-pelaajat läpi jumbopöydissä..

No anyways, tämä turnaus meni kipeänä hieman huonommin. Viimeksi kun olin näin kipeä, olin riehumassa Magnezone SF/primellä Espoon Otaniemessä. Ihana Magnezone..

PRÅPS
+ Lainalabbuja: Suicca, Argatni, McKettu, Tonu
+ Roxun myllyttämiseen ei koskaan kyllästy
+ Ho-Ohilla leikkiminen

SLÅPS
- 0-2
- flunssa
- Kahden ekan rundin missplayaamiset – hngg
- lagailin otteluiden välissä
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron