#000 Victini - atomipommipokémon

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

#000 Victini - atomipommipokémon

ViestiKirjoittaja Hero » 17.03.2013 19:35

Räyh!

Katsoin että bussini saapuisi Pasilaan 10.50. Siitä pieni kävely, niin olisin perillä. Turnaus alkaisi 11.00, joten kerkisin mainiosti. Minun ei tarvitsisi esimerkiksi vammailla turnauspaikalla, ja odottaa koska se alkaa. Olin tullut voittamaan. Roxu - ei jumala auta.
Nopeasti sain itseni sisään turnaukseen - ja päivän paras kohta.. Lasipullotettu limu. Ihanaa Poro - ihanaa.

Itse en kauheasti kerinnyt vaihtamaan kuulumisia. Turnaus alkoi melkein heti.

Round 1 - Bloodbane - Darkrai-EX / Sableye
Kiitos minun salaisen techini - Victini-EXän, olin varma voitostani. "This pokémon brings victory. It is said Trainers with Victini always win, regardless of type of encounter."

Itselläni oli Rayquaza-EX startti, ja vastustajallani muutama Darkrai-EX. Itse en muuta ottelusta oikein saanut irti kuin sen kuinka tahdikkaasti vastustajan pakka levitettiin pöydälle. Pelasin muutaman vuoron, ja pääsin nopeasti iskemään Shrediä Rayquazalla. Muutamassa vuorossa vastustajan tanner oli levitettynä hänen pakallaan, ja muutamia itku ulinoita "yy en nostanut mitään." Yllättäen pokémon oli ihan kakka peli, mutta silti piti tulla Poroon. Muutaman huonosti pelatun Etherin ja Pokédexin jälkeen Victini oli tehnyt tehtävänsä. Hän toi minulle voiton. Vastustajani luovutti kolmannella vuorolla, kun sain hyökättyä toisen kerran Shredin.

1-0


Ottelu oli hyvin nopeasti ohi, joten keskityin huutelemaan Roxun vieressä mitä hän nosti käteen. Harmikseni tämä ei edes auttanut vastustajaa mitenkään. Roxu voitti silti. Hitto.


Round 2 - Suomipoke - Rayquaza / Rayquaza-EX / Victini-EX / Sähkölonkero
Lol. Mirror.

Kumpikin aloittaa Victini-EXällä. Rynnin nopeamman alun kuin SP. Sain vielä bluffattua SP:tä minun pakkani buildilla. Pelasimme kuitenkin kortilleen samaa listaa, mutta sanoin muokanneeni muutamalla kortilla. Näin ollen muutamien korttien pelaaminen peliin jäi pelaamatta.

Minun voittoni oli hyvin varma, koska olin saanut SP:n ajettua nurkkaan. Itse olin lähtenyt Victini-EXän turbostartilla liikenteeseen, joten enerrgiakortit olivat jo jaettuna. Otin nopeasti kaksi ensimmäistä palkintokorttia. Valitettavasti jollain kepulikonstilla SP onnistui nousemaan ylös. Kaikki hänen tulienergiansa oli karkuteillä, mutta yhden Super Rodin munkitus käänsi pelin ympäri. Yllättäen minun ottamani johtoasemaani horjutettiin. Itselläni pyöri hyvin tasaisesti muutama Rayquaza, koska en uskaltanut pelata peliin Rayquaza-EXiä.

Kuitenkin onnistun töppäämään pelin viimeiset vuorot. SP on onnistunut ajamaan Rayquazani roskiin. Itselläni oli lähinnä vaihtoehtona Victini-EX. Raporttia kirjottaessa voin painottaa sanaa "EX." Ensiksi olin laskenut SP:n palkintokortit väärin. Toiseksi, Victini on EX vaikka korttisuunnittelu on samanlainen kuin toisella fullart Victinillä. SP:llä oli Rayquaza-EX, joka tuuppaisi 120 nassuun. Minun Victini-EX ja sähkölonkero olisivat mennyttä joka tapauksessa. Itselleni tuli yllätyksenä, ettei SP:llä ollut yhtä palkintokorttia vaan kaksi. "Oho." Minun olisi pitänyt antaa Sähkölonkero eteen, joka olisi tasoittanut palkintokortit 1-1. Elin hieman tulevaisuudessa jo - baw. SP otti Victini-EXän alas, ja nostaa kaksi palkintokorttia. Ottelussa olin laskenut väärin vielä Rayquazani. Yhyy.

1-1


Round 3 - McKettu - Mewtwo-EX / Taisteluporo / Maamies-EX
Ottelu oli aika hyvin sinetöity, kun Kettunen kääntää Landoruksen ja Mewtwon. Voihan nenä. Itse olin antanut neljä mulligania, mutta onneksi sain aloittaa. N tasoittaa molempien kädet, jotta pelaaminen olisi tasaväkisempää.

Yllättävän nopeasti huomaan ettei pakassani ole muutamaa Sähkölonkeroa ja Computer Searchia. Muutama pikku sähkömato kuolee nopeasti Mewtwo / Landorus-EX pelleilyyn. Jään mukavasti jälkeen.

Kahden sähkölonkeron dynamotoroinnilla ja Rayquaza-EXillä pyrin nostamaan itseni taas jaloilleni. Olisin ottelut hävinnyt jo dynamotoroinnissa, koska retreattasin ennen abilityn käyttöä. Sain tämän kriittisen liikkeen ottaa backia, joka johti siihen että sain paukutettua Landorus-EXän alas. Seuraavaksi sain nopeasti toisenkin Landorus-EXän pois pelistä.

Kettusella oli muutama Mewtwo-EX pelissä. Molemmat kuolisivat ellei Kettunen nostaisi jotain mikä pelastaisi tilanteen. Minun piti hamuta Pokémon Catcher, että voisin tuhota penkiltä Mewtwo-EXän. Kettunen nostaa Terrakionin ja Scramble Switchaa sen eteen. "No voihan nenä." Huomannut muutamassa turnauksessa miten Rayquaza nöyrtyy tuollaisten pikku lihojen edessä. Terrakionilla olisi 130 HP:ta - eli tarvitsisin saman määrän energioita kuin Pokémon-EXiin.

Kettunen saa rampautettua minun sähkömoottoroinnin. Itse olin jo tässä vaiheessa nostanut Sähkölonkeron palkintokorteista. Tässä vaiheessa oli turhaa edes haaveilla Super Rodeista, jotka olivat menneet alkupelleilyihin. Kiitos Juniper. Kettunen oli yrittänyt hakea viimeistä Landorus-EXäänsä pakasta - no ei ollut. Jos hänellä olisi ollut se pakassa, niin luultavasti olisin pissinyt ottelun.

Viimeisillä metreillä olin saanut kituuteltua viimeisen Rayquaza-EXäni peliin. Ottelu oli paukkunut aikaan, ja Kettusella oli jäljellä nuo muutama Mewtwo-EX. Itse en ollut vieläkään saanut Pokémon Catchereitä, joka itketti hieman. Tämän pitkän ottelun jälkeen, jota oli väännetty pitkin kynsin. Sain otettua viimeisen palkintokorttini. Plargh! Oli hyvin miellyttävä peli aikoihin. Ei ihan mennyt kuin Strömsössä, jossa vaihtelet palkintokortteja vuorotellen. Oikeaoppisesti olisin ottanut 6-0 nekkuun.

2-1


Huhhuh. Rankan ottelun jälkeen minulle pulpahti mieleen - missä oli aamukahvini. En ollut kerinnyt keittämään kotona kahvia, joten oli aika suunnata ostamaan nuorten suosimaan energiajuomaa. Taskulämmin RedBull kihelmöi mukavasti hampaissa.


Round 4 - Karhu - Darkrai-EX / Sableye / Dark Dodrio
Raavin päätäni. Ottelu oli suosiollinen minulle, koska Darkrai-EX / Max Potion pelleily ei kestä jatkuvaa Rayquaza-EXän hyökkäilyjä. Valitettavasti sain jäätävän alun, ja pieni hidastelu näkyi pelaamisessa. Pyrin pitämään Karhun Dark Dodriot ensimmäisissä muodoissa. En tiedä kumpi on parempi versio - dark vai dragon. Anyways, löin heikkouksiin helposti Rayquazalla.

Heti kättelyssä minun Super Rodini olivat roskissa. Olin melkein onnellinen, kun pakan resurssit olivat heti sidottuna. Tästä ongelmat alkoivat kasautua, kun Rayquazoi ei saanut takaisin peliin. Suurin virhe oli koko Victini-EX penkillä. Olin joutunut aloittamaan sillä, mutten ollut saanut energiaa peliin. Johtuen siitä, ettei minulla ollut missään vaiheessa edes saumaa hankkia Rayquazoi. Myöhemmin niitä alkoi esiintymään, mutta vähän liian harvakseltaan.

Darkrai-EXien saaminen nurin alkoi käymään työstä. Jouduin jekuttamaan Dark Dodrion eteen, jotta saisin enujen siirtelyn pois pelistä. Piti vaihtaa suunnitelmaa toisenlaiseksi, kun Rayquaza-EXät eivät tuottaneet tarpeeksi hyvää tulosta. Muutenkin Darkrai-EX oli helppo kuormittaa Rayquazojen Shredillä.

No suunnitelma toteutui jotenkin. Dark Dodrio lähti hyvin nopeasti energioineen pois pelistä. Karhulle jäi muutama Darkrai-EX - toisella oli muutama energia kiinni. Catcheroin nopeasti energiat pois pelistä. Vaikka yritykseni oli kova, niin kuitenkin jäin toiseksi tässä. Darkrai-EX otti nopeasti allensa muutaman energian. Victini-EX joka oli ottanut 30 vahinkoa tuli eteen - ja kops. Plerh. Tuntui kuin olisin hävinnyt nyt vasta ensimmäisen kerran oikeasti.

2-2


Plörh. Vähän jäi hieman vammainen olo, kun en hävinnyt omiin evotuksiin. Hävisin mukamas oikeasti.


Round 5 - Steve - Ho-Oh EX / Mewtwo-EX / Terrakion-EX
Jee, viimeinen matsi olisi hyvä. Luotin kovasti Team Kekkosen makuun kuinka taistella ja viihdyttää jumbopöydässä. Itse aloitin pelin pienellä lonkerolla, ja Stevellä oli Mewtwo-EX.. Ja hän aloitti.. Ja hänellä oli DCE.

2-3


Turnaus oli ohitse. Minun piti kirjoittaa muutama roska ennen maanantaita. Tämä piti tehdä jo perjantaina. Olin hieman ennustanut, että tulen kirjoittamaan itku silmässä sunnuntai-illalla kaiken. Seuraavaksi pitää varmaan aloittaa se kirjoittaminen.

Käteen jäi Victini-EX, jonka vuoksi otin nekkuun kahdessa matsissa. Saakeli. Mutta sain taas Kettusesta lypsettyä yhden hyvän ottelun.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: #000 Victini - atomipommipokémon

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 17.03.2013 21:30

Winesin lähin koska pakkani oli pelkästään nostoa ja sillä oli vain yksi tehtävä - ladata ne enut ja nopeasti - eikä pystynyt edes siihen. Et juuh.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: #000 Victini - atomipommipokémon

ViestiKirjoittaja badganondorf » 17.03.2013 21:39

Yksi (erittäin monista) viimeisen kahden formaatin ongelmista on ollut se, että "speed" pakka ei oikeasti ole yhtään sen parempi siinä, mitä sen pitäisi tehdä kuin ihan normaali samanlainen pakka. Tämä on erityisen totta kun kyse on Darkraista. Miksi MM-kisojen top8:ssa oli 7 Darkrai/Mewtwota, muttei yhtää Speed Darkraita? Koska Darkrai/Mewtwo pystyi lähes yhtä usein saamaan T1 ja vähintään T2 Darkrain kuin "Speed" Darkrai. Kuitenkin sillä erolla, että Mewtwo on vain imba, Ja Mewtwotahan ei "Speed" Darkrailla ole käytössä vaan pakka on täysin kädetön.

Sama juttu nyky "Speed" pakoilla. Oikeasti paras tapa saada nopeat enut Darkraille on vain aloittaa Sablella, pelata pakassa tarpeeksi enua, Computer Search, Ultra Ball ja 4 Dark Patchia ja Skylaa (aivan kuten ns. standardi Darkrai EX, jolla kuitenkin on myös lasereita käytössä). Etherdex tekee pakasta kuin pakasta epävarmemman ja yksipuolisemman.

Ironisinta raportissa on varmasti, että "paras" ottelu tuli ns. autoloss match-upia vastaan. Formaatti, onko sinussa vikaa?

Conclusion: oikeita speedpakkoja ei ole ollut olemassa Uxie-donkin kuoltua.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron