My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Hero » 23.03.2013 21:59

Räyh!

Kuva

Kävin heittämässä settiä Hyvinkäällä. Kaveri oli kutsunut edeltävänä päivänä yhdelle, joten katastrofin ainekset olivat kasassa. Aamulla katselin seiniä vessassa silmät ristissä. Tiesin että tästä tulee vielä todella mukava reissu.

Raahauduin "Kotiin" jopa ajoissa. Jaxikaan ei ollut vielä tullut! Huhhuh. Tällä kertaan "Team Koti" koostui Jaxista, Tonusta ja Miettislaurasta.

Hyvin väsyneenä pääsimme Hyvinkäälle asti. Ostin aamupärinäksi Battery Wild(?) Maistui liotetuilta nallekarkeilta - fyi. Yllättäen kaupalla oli tarjolla ilmaista hernaria ja mehua. Kiitooos!

Alku meni lähinnä sarjakuvien lukiessa. Olin hieman pettynyt ettei SiaBBo ollut tuomaroimassa. En pystynyt varmistamaan, ettei vastustajani huijaa. Piti myös lainaa omaan pakkaan taas Victini-EX ja tämän tueksi pöllin Roxulta Victinin paitani etutaskuun.

Anyways, alkuhärdellin jälkeen ihmiset juoksivat kuin päättömät kanat kun ei ollut pöytänumeroita.. Lopulta löysimme Tonun kanssa melkein oikean pöydän..
Pelasin siis samaa rupureiskaa kuten edellisissä turnauksissa.

Round 1 - Tonu - Mewtwo-EX / Landorus-EX / Tornadus-EX
Viime turnauksessa olin päihittänyt nipin napin Kettusen Landorus-pakan. Odotukseni eivät siltikään olleet järin korkealla, koska hieman pelotti liikaa pelata Tonua vastaan. Tainnut vieläkään voittaa häntä missään turnauksessa. Varsinkin Gyarados-ajanjaksolla, jolloin pelasin häntä vastaan lähes jokaisessa turnauksessa.

Pyöräytin peliin muutaman Tynamon ja Rayquazan. Kiskoilla raahaten Eelektrikei peliin, jotta voisin lähteä hyökkäämään Rayquaza-EXän hyökkäystä. Millään muulla ei hirveästi ollut merkitystä kuin HP-määrillä. Itse en hirveästi muuten seurannut Tonun touhuja paitsi Recycle-flipit olivat tails.

Muutama Mewtwo-EX nitisti minun pokémonejani. Vaikka näytti pitkälti siltä että Tonun peli takkusi yhtä pahasti kuin minulle, niin hän sai nätisti pyöriteltyä pokémonejaan. Itse lähinnä keskityin kiskomaan palkintokortteja Rayquaza-EXillä.

Useampien palkintokorttien vaihteluiden jälkeen Tonu ryhtyi ottamaan pelistä kiinni. Itse kun en ollut pystynyt muuta kuin räiskimään 180, niin Tonu taikoi itselleen muutamat viimeiset palkintokorttinsa. Hirveän löysä ottelu, kun Tonu heitteli tailsei. Oma pelaaminen oli lähinnä sooloilua, ja kolmen sähköenergian saantia Rayquaza-EXälle. Plöh.

0-1

Hyhhyh. Ei jäänyt hyvä fiilis tuosta pelistä. Lähinnä mietitytti Tonun Recyclet, mutta kai niillä oli joku funktio pakassa.

Round 2 - Energy - Victini-EX / Giratina-EX / Shaymin-EX / Garbador
Garbodor-lukko pyörähti hyvin nopeasti peliin. Itse olin jo luovuttamassa peliä suosiolla, koska ability-lukon alla pelaaminen on suhteellisen ikävää. Olin ehtinyt pelaamaan muutaman lonkeron peliin. Oma seikkailu alkoi vasta oikeasti alkaa lukon kohdalla. Ryhdyin manuaalisesti latailemaan Rayquazoja. Energyn pelaaminen näytti hieman oudolta. Hän säästi energioita, koska niitä ei ollut hirveästi pakassa? Okei. Victinin tarkoitus oli kai lataa Giratina-EX.

Latailin manuaalisesti aina Rayquaza-EXälle tarpeeksi energioita. Kävin muutaman kerran räjäyttää potin. Selkeästi Energy latasi itse myös manuaalisesti - ja hyvin hitaasti energiaa Giratina-EXälle. Onneksi tuolla kortilla oli dragon weakness. En tarvinnut kuin muutaman energian kiinni ja yhden Pokémon Catcherin. Ottelu oli Giratina-EXän tapon jälkeen ohi. Alku oli ollut hyvin takkuinen, koska Garbodor. Eikä Energy itse nostanut oikein mitään.

1-1

Tuntui että silmät muurautuisivat kiinni. Ei enää kauheasti innostanut pelata. Hieman jo utelin milloin Blood Bowl. Meidän piti korkata uusi lisäosa.


Round 3 - Kettunen female - Blastoise / Keldeo-EX
En edes ehtinyt aloittamaan peliä kunnolla, kun Blastoise oli jo pöydässä. Hieman märkää touhua oli tiedossa. Keldeo-EX otti hyvin nopeasti itselleen energiaa, millä kykeni pieksemään Rayquazojani. Itse pyrin pitämään tahtia yllä, ja hamstrasin nopeasti energiat Rayquaza-EXälle.

Ottelu oli yllättävän nopeasti ohitse. Salaisia miekkoja ja lohikäärmeen pyrähdyksiä vaihdettiin muutaman kerran. Olinkin yhtäkkiä nostanut kaikki kuusi palkintokorttia. Wow.

2-1

Hyvin käytetty ruokatunti. Juttelin lähinnä Shadow Lugian, Zaron, yms kanssa siitä että Blood Bowl voisi korkata. Voisin droppaa turnauksesta, kunhan saisin jotain syötävää. Zaro esitteli hieman hänen Pirkka thaikuutiota, joka ei näyttänyt järin hyvältä..

Lähdimme viimeisillä minuuteilla Shadow Lugian kanssa kauppaan. Kaupassa kello oli jo 12 yli, ja ottelut olivat alkaneet muutaman minuuttia aiemmin. Mietin että voisin jättää leikin kesken.

Jos minua vastassa ei olisi kiva tyyppi, niin drop mutta...

Round 4 - Roxu - Rayquaza / Rayquaza-EX / Eelektrik / Mewtwo-EX
..
MAAURI VIIIKKI!

Itse sain himoturbostartin. Victini-EX lataamaan, ja lonkeroita taakse. Lähdin hevosen lailla laukkaamaan. Roxulla ei ollut kyllä mitään mahdollisuuksia ottelun aikana, koska hän sai hieman kehnomman alun. Victini-EX auttoi todella paljon tässä.

En kyllä tiedä mitä ihmeellistä ottelusta sanoisi, koska ottelu oli hetkessä ohitse. Tykitin Rayquazoilla kaiken alas. Roxu nosti vain yhden palkintokortin. Huhhuh!

3-1

Valitettavasti en ollut saanut suurta mielihyvää Roxun päihittämisestä. Ottelu oli lähinnä megarush, ja voitto. Yhh. Kiitin kuitenkin povitaskussa olevaa Victini-korttiani, jonka olin ottanut Roxulta turnauksen alussa. Tämä korttihan toimi aika hyvin!

Viimeinen kierros paljastettiin, ja oli aika ottaa esiin secret weapon Victini. Sen pitäisi taata minulle voiton.

Round 5 - Freze - Sableye / Darkrai-EX
Tällä kertaan pakasta oli kai poistettu Etherit ja pokédexit. En ainakaan huomannut korttien käyttämistä. Sen sijaan poisontykki myrkytti pokémonejani. Minun matojani gustittiin hyvinkin ahkerasti eteen. Käytin Switchin ja hyökkäsin. En edes tajunnut ettei Bloodbanella riittänyt pokémonit. Yllättäen hänellä oli se yksi orpo Darkrai-EX edessä. Minulla oli Rayquaza-EX, jolla oli riittävästä energiaa. Tämäkin ottelu oli yllättävän nopeasti ohitse. Vastustajallani pysyi pakkakin tällä kertaan kasassa, vaikka hän oli vihainen tappiostaan.

4-1

No lol. Topcut. En vieläkään päässyt pelaamaan Blood Bowlia.

Top-4 - Jaxi - Mewtwo-EX / Reshiram-EX / Victini-EX / Garbodor
Kaikki päivän ottelut olivat menneet hujauksessa - tai lähinnä muutamassa vuorossa ottelut olivat ohitse. Jaxi oli tappo hidas, vaikka hän oli koko ottelun ajan niskan päällä. Nopea Garbodor-lukitus teki tehtävänsä. Pelaamiseni hidastui, enkä kerinnyt saamaan manuaalilatauksella mitään aikaiseksi. Kärkyin muutamia ratkaisevia kortteja, mutten saanut niitä nostettua ylös. Plarh. Palkinnoissa kaikki oleellinen.

Seuraava ottelu oli lähinnä surkuhupaisaa. Ottelutempo oli Rai-chanin tasoista touhua. Koko ottelussahan ei tapahtunut mitään ihmeellistä. Itse nostin turbostartin Victini-EXällä. Jaxi oli aloittanut Trubbishilla ja Reshiram-EXällä. Jouduin ainoastaan odottamaan loputtomalta kestäviä Jaxin vuoroja. Ottelussa ei tainnut olla vuoroja kuin muutama. Nopeammalla pelitemmolla ottelu olisi ollut ohitse nopeasti.

Kahden edellisen otteluiden olleen niin pitkiä ja hitaita, niin emme kerinnyt pelaamaan kolmatta matsia. Tämä vaihtui Sudden Deathiksi. Voihan nenä. Itsellä oli hullut riskit, koska Tynamo vastaan Mewtwo-EX. Itsellä ei kauheasti ollut vaihtoehtoja kuin yrittää turbottaa aloitus. Jaxi aloitti Mewtwo-EXällä, kun itse aloitin Rayquazalla ja Tynamolla.

Sudden Death oli enemmän peliä kuin edelliset ottelumme. Jaxi oli valitettavasti niskan päällä kokoajan. Poisontykillä naamaan ja Mewtwon Extra-Ball 40. Hyh. Vaihtelin Rayquazoi pois edestä, ja pyrin lataamaan Rayquaza-EXälle peräti neljä energiaa. Tehtävä osoittautui hieman haasteelliseksi. Valitettavasti suunnitelma vesittyi, enkä päässyt lyömään tarpeeksi Mewtwoon. Yksi Rayquaza-EX oli prizeissa, joten se siitä vaihteluista.

4-2

Jaxi ja Esa aloittivat finaalinsa. Tiedossa oli nopeaa toimintaa, niin ryhdyin käärimään kamojani kasaan. Loppuaika meni kivasti katsellen Annin jotain Digimon-animea. Uuh.

Yllättäen Jaxi voitti finaalin 2-0. Hänen hidas pelitemponsa kai oli aiheuttanut warningin. Lawl. Jaxi kuitenkin voitti sen hikisen noppansa.

Turnauksen jälkeen sain kaksi boosteria, josta ei noussut mitään. Yllättäen.
Ikävä puoli päivässä oli, ettei ollut tullut yhtään hyvää ottelua. Kaikki olivat ihan hirveitä.

Team Koti oli onnistunut oikein hyvin. Minä, Miettislaura ja Jaxi olimme Top-cutissa. Shame on you Tonu!

Kotiin paluumatka taittui ihan näppärästi. Alviksella ja Miettislauralle sovittiin sokkotreffit. :3c
Viimeksi muokannut Hero päivämäärä 23.03.2013 23:58, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Tonu » 23.03.2013 23:25

Tunnistan kyseisen piirroksen Vesihiiden tekeleeksi. Ei täs muuta. :P
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Hero » 23.03.2013 23:26

Ihana Vesihiisi. :3c
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Registeel » 23.03.2013 23:43

Hero... Ei ollut Mikko R5 vastustaja... Se olin minä. Mut joo olin vihainen häviöstä, koska a) Olin aloittanut 1 päivän aikana pelin b) Olisin voittanut ton pelin jos olisin aloittanut c) Pelisit N:n T1 ja poistit minun hyvän käden ja nostin roskaa koko pelin (ei pokemoneja tai suppoja) ja d) Nostit switchit AINA, kun tarvitsit niitä. Pakka ei ollut speed Darkrai tai mikään variaatio. Se oli ihan Darkrai/Sableye/Laser.
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Hero » 23.03.2013 23:57

Aijaa. En ikinä muista näiden lapsien nimimerkkei. :<
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja R0xu » 24.03.2013 20:19

Taistelu oli melkein hyvä.

Pitää rökittää takaisin sm-kisois
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: My Little Pokémon: Nukebomb is Magic

ViestiKirjoittaja Hero » 24.03.2013 21:59

Spark Tynamo -strategia oli melkein järisyttävä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron