Lähes iloiset SM-kisat. :3c

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Lähes iloiset SM-kisat. :3c

ViestiKirjoittaja Hero » 09.06.2013 20:30

Heippa, ja viimeistä kertaa hei.

Minulla on aina ollut punch-line aloituksessa. Tälläkään kertaan en aio jättää sanomatta mitään ympäripyöreää, typerää tai muuten vain tyhjää horinaa. Oli kyse Weedle.orgin Battletoads tai Superviljamin myllytys kyseessä. Olen lähes poikkeuksetta kirjoittanut aina turnausraportin.
Pidän niiden kirjoittamisesta ja varsinkin oman hölmöilyn raportoinnista.

Tällä kertaan olin saanut käteen pelattavaksi Flariadoksen.
Pelasin Flariadoksella ensimmäistä kertaa. En tiennyt siitä muuta kuin muutaman jutun.
1. En ole pelannut koskaan Flipparilla.
2. En ole koskaan joutunut Flipparia vastaan.
3. Ainoa asia mitä tiedän on saada Flareon penkille, ja Ariados eteen.
Helpoin lasipala - ever.

Turnauksen flippailun tuskaan ei helpottanut edes Kumiksen italiansalaatit.

Vaihteen vuoksi sain Marstiolta lainaan jotain superia, koska Innokas Pelaaja oli kussut Mew deltalla Juntusta vastaan. Marstion Kalleboom twistillä oli erittäin huono idea. Tällöin oli hyvä huomata, ettei Marstion pakat voittanut edes Alvista Trin Hotdogin kanssa.

Joskus sitten aloitin punchlinen Jukan kakaralla Iriksellä. Onneksi sain tuotavaksi lasipalasen Palokasta.

Pääsin myös aloittamaan Miskan Energy Switcheillä leijumisen. Whiscash kuitenkin arvosti Miskan tukea Tampereella. Miten hienoa oli Diamond & Pearl -setti silloin? Ei varmaan hirveästi lämmitä nykyään Siili-Empoleonit.

Gallade & Gardevoir kauden hirveydet mihin ei liittynyt muuta kuin Miskan kasaama Miettisbliss. Fyi.

Miltä tuntui 0-3, ja drop Raxiin? Sitä ette tule koskaan tietämään!

Ette tiedä myöskään miltä tuntui saada Toxilta GE Beedrill swarm pakkoja. Ette myöskään tiedä miltä tuntuu istua kylmässä Roseannin sorsassa talvipakkasella, kun saa pelkää kuoleeko pakkaseen vai siihen kun Kumis ja Roseanni tappelee.

Hypetykseni useammasta pakasta sai aina hyvät aloitukset. Miten olisi Blastoise / Palkia G, Whiscash, Kabutops-lock, Steelix tai Despotar Prime?

Tai muuten vain ylenpalttinen viha Tamperetta kohtaan?
Hero kirjoitti: HEI!
Oletko sinäkin kyllästynyt kaupunkisi kulttuuriannoksiin? Eikö kotokaupungin taide ole enää kivannäköst? Ja mäkkäri haisee pahalta?
EI SE MITÄÄN!
Voit nytten viettää mukavan (xiiit!) päivän TAMPEREELLA!
Nyt elämysmatkailu TAMPEREELLE! VAIN YSIYSIYSI EUROA! + ruoka!
Jumalauta! VAIN YSIYSIYSI EUROA! Junakin haisi pahalle! : D
Saat kaupan päälle seuranasi Intersialla MISKAN, RASSEN, ja PEEKOON! UU MAMA! Miten voisitkaan kieltäytyä!

Nyt kun maksat vielä KYMMENEN EUROA lisää! Saat kaupan päälle virallisen kaupunkioppaan PANDEMIN!
Asemalla oli vastassa pandem, hurray! Joka kertoi ettei turnauspaikalle pääse vasta kuin 11.00 - LOL!
Tampereen kohokohtina ovat mm. STOKKA!, suljettu Tilt.tv-kauppa josta on loppunut VUOKRASOPIMUS! HOW COOL IS THAT?!
No, tältä tuntui ottaa pataan 0-3 Kingdralla.

Hyvin usein olen kyllä postannut väkisin muiden ihmisen kautta turnausraporttini, kun olen ollut bannissa. Olen hirveän paha ihminen.

Lainauksia tuli käytettyä aloituksessa. Pelkästään että hengasit Superviljamin kanssa, niin et voinut välttyä sammakoilta.

"Ei ole rahasta kiinni, mutta onks jääkuutiot jälkiruokaa kun ei ole rahaa muuhun?" -Suomipoké

[17:26:30] <+Keksik> pelaaminen on yhtä juhlaa

[12.6.2010]
SiaBBo sanoo (18:33):
huomenna on uskomattoman jännittävä päivä!

Ja SM-kisathan ovat aina uskomattoman jänniä päiviä. Kiitos SiaBBo tuestasi. Puheenvuoro takaisin minulle.

[22:32:23] Jaxi: niin eli
[22:32:46] Jaxi: en halua, että postaat sen listan, koska harkitsen pelaavani kortilleen samaa listaa sm-kisoissa
Sinähän et minua määräile!

Pokémon
1 Victini-EX
2 Rayquaza
3 Rayquaza-EX
4 Tynamo
4 Eelektrik
1 Mr. Mime
= 15 [11 Basic]

Energy
5 Fire Energy
8 Lighting Energy
= 13

Trainer
4 Professor Juniper
4 N
3 Bianca
1 Computer Search
4 Random Receiver
4 Ultra Ball
3 Level Ball
3 Super Rod
2 Energy Search
4 Switch
=32

Pelasin Rayquazaa. Olin kauden alussa sijoittanut rahaa neljään Rayquazaan. Ajattelin pelaavani kyseisellä pakalla koko kauden. Onnistuin siinä suhteellisen hyvin, paitsi että olisin voinut käydä turnauksissa. Selattuani vanhoja turnausraportteja, huomasin kuinka luova on voinut olla muinoin - tai sai edes useamman pakan kasaan kuin yhden. Propsit badganondorfille, joka rakensi Hyvinkään liigaan jopa kuusitoista erilaista pakkaa.

Olin jo lintsaamassa koko SM-kisat. Pakastani puuttui suurin osa korteista, varsinkin Computer Searchin hankkiminen kasvatti minulle harmaita hiuksia. En yksinkertaisesti jaksanut nähdä sitä vaivaa hankkia pakkaani kortteja. Hirveästi motivaatio lappujen hankkiminen ei kohdannut iloista pelaamista. Toisaalta, pelkästään Roxun pöllyttämisen ajatus antoi aina lisävoimia. Kysyin muutamalta ihmiseltä lappuja lainaan, ja hupsis. Meitsi on jälleen radalla! Kuuntelin sunnuntaihin asti voimabiisiä Kumiksen Mauri Viikki. Tahdoin vielä yhden kerran nähdä kuinka paljon Roxun hiukset pystyivät pöllyämään.

Dat random senior aka Poweri oli tullut yöksi. Kuulemma Pälkäneen perukoilta ei tulisi tarpeen viisaasti yhteyksiä Pasilaan asti. Ei ollut ainakaan pelkoa, että olisin nukkunut pommiin, koska hän oli innokkaampi pokémon-kouluttaja kuin minä. Kaivelin vielä unihiekkaa aamulla, kun iloinen lauantai tuli vietettyä Hyvinkään perukoilla.
Aamulla kahvit naamariin, ja kohti suurta turnausta. Tässäkö se kaikki olisi viimein? Vuoden 2006 keväällä ensimmäisissä SM-kisoissa pelasin ensimmäistä kertaan - taas. Olin saanut hulppean Salamence d DS ja Metagross DX. Pelasin pakalla lopulta 2-3. Voitettuani Kivikeron ja Mewstorin sen aikaisen poikaystävän Tompan. (Kaikki muistaa sen vihreän psyduck-kaverin. Pls.)

Matkalla turnauspaikalle tuli toivottua, että pelaisin edes paremmin kuin silloin Kampissa.

Itse turnauspaikalla alkoi heti hirveä myrsky hankkia Mr. Mime pakkaan, koska yllättäen Potuilla ei ollut kortteja hollilla. Onneksi Keltaisen Rayquazan joku kaveri lainasi sen minulle. Yeeaaah!
Lopulta Mr. Mimesta ei ollut edes kovin paljon hyötyä.

Turnaus alkoi 10 minuuttia myöhässä, ja oli aika ottaa turnausta sarvista kiinni! Qahwi oli leijunut techillään.. Hän ei tietenkään suostunut kertomaan mikä se oli.


Taso 1
Hero
[Rayquaza] VS Niilonator [Darkrai / Landorus / Roserade / Sigilyph]
Uusi pelaaja, okei mitä? Tässä vaiheessa kuolevaa peliä joudut vielä tutustumaan uusiin pelaajiin. Noh, itse saan ihan hyvän Victini-aloituksen. Muutama energia kehiin, ja menoksi. Yllätykseksi vastustajallani oli Sigilyphiä suojina, etteivät suuret Rayquazani pystyneet hyökkäämään. Iloksi pokémon oli jakanut minulle niin hienon käden, että toinen normaaleista Rayquazoista oli prizeissa. Eli lähtöasetelmat olivat hyvin vakuuttavat.

Tähän kaiken päälle Life Dew pyöri ympyrään Sigilyphillä, enkä saanut hirveän usein palkintokortteja Rayquazalla otettua. Palkintokorttini olivat jotain neljä vai viisi. Vastustajani neppaili vähän nopeammin palkintoja kuin minä. Hieman harmitti, ja kuumotti voittaisinko ottelua. Mausteena oli mysteeri-Roseradet, mitä en edes tiennyt mitä ne osasivat. Ennakko-odotukset olivat Gliscor Lv.X:n kaltainen Ability. Yllätykseksi sieltä ei tullut mitään poisonia, vaan Roserade haki yhden vapaavalintaisen kortin pakasta. Okei, mitäh?

Ottelu tietenkin iskeytyy rankasti aikaan. Itse pyöritän ympyrään Rayquaza-exiä, koska niitä ei saada alas niin helposti. Onnistuin hyvin pelaamaan aikaa, koska vastustajani keskittyi lähinnä nostamaan aggressiivisesti kortteja ylös. Lopulta aika loppuu, ja minulla on vuoro nolla. Vastustajallani oli yksi tai kaksi korttia, joten oli helppo laskea milloin voittaisin.

Olisin todennäköisesti hävinnyt ottelun, jos vastustajaltani ei olisi loppunut kortteja pakasta.

Voitto!


Eniten kaipasin koko Team Kekkosta, ja Team Kekkosen varajäsentä Steveä. Kukapa ei muistaisi Steven fiksaatiota Tangela-pakkaan, ja kuinka hän oli aina neljäs. Kautena milloin ei saanut lasipokaalia 4. sijalta. Itse Team Kekkosen ainoa jäsen Kekkonen on ollut yötöissä, eikä päässyt paikalle vaikka kuinka halusi. Baww'w. Jouduin taistelemaan yksin ja toivomaan pääsisinkö pian Roxua vastaan.


Taso 2
Hero
[Rayquaza] VS Luffy McAnkka [Blastoise / Keldeo]

Aloitimme ottelun. Sain ihan hyvän aloituksen Rayquazalla. Luffy rynnistää karkki Blastoise. Okei, ei mitään hätää. Huomaan kolmen Tynamon olevan palkintokorteissa. Luffy ottaa eteen yhden Tynamoistani penkiltä, ja tappaa sen.

Ottelussa ei kauheasti pyöritty, kun kolme Tynamoa palkinnoissa ja yksi roskiksessa.

Tappio!


Laahustellen pitkin Poron tiloja. Mieleeni juolahti mitähän kuuluu Dark Ho-ohille ja hänen ulkomaalaiselle poikaystävälleen? Varsinkin kun toisella heistä oli peniskammo. Ehkä joku voisi soittaa ja kysyä! Itseäni ainakin kiinnostaisi jatko-osa Mesikämmenelle ja HK-siniselle.


Taso 3
Hero
[Rayquaza] VS DR4GiK4RP [Mewtwo / Ho-Oh / Terrakion]

Ei hitto. Paprikainen vastassa. En muista hyvin ottelua, kun lähinnä meni raivotessa Dragin pelaamista. Ottelu oli yllättävän tasaväkinen Dragin laahusteluista huolimatta. Terrakionit tuottivat hieman vaivaa, koska niistä sai vain yhden palkintokortin. Muuten ottelu oli aika peruskauraa.

Rayquazani ottivat palkintoja, ja niin otti myös Dragin Mewtwot. Ho-Oh tuli loppuvaiheissa pelottelemaan. Toivoin ettei Dragi olisi nostanut yhtä energiaa. Totta kai hän nosti sen, ja vaikeutti minun peliäni. Rayquazan Shredillä sain pehmitettyä Dragin Ho-ohin ja Mewtwon. Viimeisellä vuorolla molemmilla oli 90 jäljellä, joten noh, voitto oli helppo niittää talteen.

Voitto!


Vatsa kurnii. Täytyy tyydyttää alkukantaiset tarpeet ruualla, eli ruuan metsästykseen. Valitettavasti Maurinkoinen ei edelleenkään lämmittänyt ajatustani. Muutaman euron lätty, mitä saat jonottaa neljännen kierroksen alkuun ja ylikin hieman.

Kiiruhtaessani hakemaan ruokaan mielessäni pyöri video Marstiosta asuntoautossa. Tietäjät tietää, ja tietämättömien pitäisi tietää. Marstio on kunnon eräretkeilijä nykyään! Hän seikkailee asuntoautollaan ympäri lappia, ja odottaa kun Mikko "Peltsi" Peltola rynnii auton sisään haastattelemaan häntä. Voi Marstiota.


Taso 4
Hero
[Rayquaza] VS Hakuryu [Rayquaza]

Mulligoin monta kertaan. Lopulta sain Tynamon, ja vastustajani kääntää Rayquazan. Hänellä oli yllättäen energiakin kädessä. Jesss.

Tappio!


Tapoin aikaa ihmetellessäni Samppa123:n pelaamista. Jonnet eivät muista, kun suurin jonne ikinä saapui Hyvinkään liigaan. Samppa123, mies joka laittoi rivit suoraksi, ja teki selväksi ettei hänelle naureta. Jonnejen jonne, joka pyöri paikalle ES-tölkit kolisten repussaan ja megasipsipussiensa kanssa. Varmasti silloin liigan miehisin mies.


Taso 5
Hero
[Rayquaza] VS Welmu [Darkrai / Sableye / Absol]

Aamulla olin etsinyt kissojen ja koirien kanssa Mr. Mimea, että voisin voittaa Darkrait helpommin. Nyt pääsin Darkraita vastaan! Viimein minulla oli käyttöä sille. Level pallolla hakuun, ja se on palkintokorteissa.

Ottelu lähti hieman hitaasti käyntiin. Käynnistyttyä alkoi samanlainen sota kuin ennenkin. Rayquaza pumppaa itseään täyteen, ja Darkraita rakennetaan penkille varaksi. Sableye Junk Huntailee, ja Night Spearit vilisee penkille. Omat lonkerot hajoilivat pikku hiljaa, koska Mr. Mimea ei ollut. Hieman ikävää.

Minun pakastani alkaa ensimmäisenä loppua yty, ja Welmu tekee viimeistelyliikkeitään. En saa enää mitään aikaiseksi, ja otan nekkuun. Ensimmäistä kertaa jopa reilussa pelissä!

Tappio!


Selasin pakkaani läpi. Harmitti hieman ettei pakka ollut samanlainen mihin olin tottunut vuosien varrella. Mihin olivat jääneet Steelixillä pelleilyt, tai erittäin huonot Kumiksen Shiftry-pakat? Pakassani ainoa siisteys oli Victini-EX, mikä oli oikeasti toimiva asia. Fyi!

Annan noottia Team Tattilahdelle, mikä ei vaivautunut paikalle. Olisitte edes päästänyt Miskan puolustamaan MM-titteliään! Turnauspaikalla ei ollut tarjolla edes - jo läpän näköiseksi muodostunutta keskusteluparia Juustoa ja Istoa. Niin no, Isto oli paikalla, mutta häneltä puuttui keskustelukumppani.


Taso 6
Hero
[Rayquaza] VS Rohan [Landorus / Garbodor / Mewtwo]

Jes, ensimmäinen spurdoiluottelu. Ei tarvinnut todellakaan vakavasti pelaa. Harmiksi en ollut päässyt Juusto Jr. aka Xeanrottia aka Anteroa vastaan, tai Roxua. Baww.

Aloitamme säätelemään ottelua. Vastustajani hakee penkille roskasäkkei, ja itse aloitan nopeaa buildaamista. Ennen kuin tulee lukkoa, niin on hyvä kasaa roskat ladatuiksi. Hain varmuuden vuoksi Mr. Mimen suojelemaan, kun pelotti liikaa Landoruksen snipuilut.

Vastustajani kohokohtia oli Mewtwo-ex ja kaksi DCE:tä sillä. Hieman ikävää, mutta onneksi Rayquaza siistii paikat. Lukkoa ei tule koskaan kehiin, joten Mr. Mime tekee tehtävänsä Landorusta vastaan.

En muista oliko ottelussa mitään kohokohtia tai ihmeellisyyksiä. Ottelu ei ollut edes tiukka tai mitenkään erikoinen. Mikään ottelu ei ollut erikoinen tai jännittävä. Voitan ottelun palkintokorttien nosteluun.

Voitto!

Olin pelannut 3-3. Voi vitsit! Kaksi ottelua olin hävinnyt niin, etten pystynyt vaikuttamaan ottelutulokseen. Qahwin Rayquaza oli tainnut olla ainoa, mikä edes menesty. Hurraa.

Loppuaika meni pyöriessä Anteron ja muiden vanhahomojen kanssa. Viihdyttävää, ja aika kului yllättävän nopeasti swissien jälkeen. Sain myllyttää Roxun vielä viimeisen kerran, niin kovaa että tukka lähti ja takajeejee kasvoi uusiin mittasuhteisiin. Minulle selvisi myös että Qahwin tech oli lopulta Keckleon. Jaxi! Miksei minulla ollut Keckleonia, vaan joku Mr. Mime! Fyi!

Kävimme turnauksen jälkeen syömässä Pieten ja muiden Anteron kyytiläisten kanssa. En muista koska olisin ollut viimeksi syömässä turnauksen jälkeen. Kebab oli ihan ok, ei hirveän hyvää, mutta oli pakko saada jotain syödyksi.

Raportin viimeiseen osaan liitetään aina plussat ja miinukset. En tee tässä raportissa poikkeuksetta, joten viimeiset raportin viipaleet.

Props
+ Team Pottu WTF


Kaikki alkoi, kun Tox kysyi 2005-2006 -kaudella
"osasitsä pelaa pokemonia lapuilla?"
Sitten oltiinkin turnauksessa pyörittämässä pahvilappuja.

Kaikki päättyy tähän kauteen 2012-2013.
02:57:02 <+feebas_> hero on suurlähettiläs
02:57:05 <+feebas_> suuri diplomaatti
02:58:00 <+feebas_> maltillisuuden ääni

Lopetan raporttini tähän jo tunnettuun satuun. He jotka ovat missanneet iloisen oranssin hiekkalaatikon tarun.
Oranssin värinen hiekkalaatikko

PP
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lähes iloiset SM-kisat. :3c

ViestiKirjoittaja badganondorf » 09.06.2013 22:14

ebin juttu superviljami. Oli vaan liian lyhyt ja suomenkieli liian selvää.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: Lähes iloiset SM-kisat. :3c

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 10.06.2013 01:27

5/5

Paitsi että voisin sanoa että Niilonator ei ole niin uusi pelaaja hän oli kuitenkin kans pari vuotta sitten Hyvinkään SM:ssä mukana. :P
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron