Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja JayEm » 02.07.2013 00:08

Herlou kaikille, se on ainakin foorumin puolella pitkästä aikaa.
Ajattelin nyt viimeinkin tänne kirjautua puhumaan vähän asioista jotka ovat omalta osalta vaikuttaneet liigatoiminnan ylläpitoon ja pelaamiseen, ja kertoa lopullisesta päätöksestäni.
Ensinnäkin, turnausskene. En ole ollut siinä aktiivinen suurimmalti määrin viimeisen vuoden. Kerron muita syitäni tuonnempana, mutta tätä sivuavana syynä voin heittää pari:

Tasapaino
Olen pelaillut viime aikoina paljon pelimekaniikalta tasapinoa vaativia pelejä, eli sellaisia joissa paikkaillaan aika ajoin hahmojen välisiä voimasuhteita sun muita jne, ja mitä olen tämän ja edellisen kauden seuraillut formaattia, tämä peli rykii sen puutetta. Aika paljonkin. EXät liiskaavat kaiken mikä liikkuu eikä ole EX, Stageilla ei ole mahdollisuuksiakaan Rare Candyn heikentämisen ja esimerkiksi sellaisen kuin BTSn puutteen takia, isoja vahinkoja pienellä vaivalla, flippi päättää usein voittajan, EXän counteroi useimmiten joku sysiouto ability tai toinen EX joka on luotu sitä varten... Tästä pelistä on tullut sellainen tasapainoton peli, jota en nykyään diggaile pelata paljoa. Tasapainoa järkyttää myös se, että kaikilla ei ole varaa ostaa formaatin parasta pakkaa, vaan joudutaan tyytymään joko kämäisesti kasattuun rogueen tai pakkaan joka käy metagame-rimalla morjenstamassa.

Aloittelijaystävällisyys
Tämä peli ei ole sellainen. Kaikki eivät ole rahallisesti ja pelillisesti samalla viivalla, vaikka lainailtaisiin kortteja jne jne. Isoin rima on varmasti pelaajien keski-ikä sekä tietynasteinen sulkeutuneisuus (<-tuohon minulla olisi parempi sanavalinta mutta lapsiystävällisellä foorumilla sitä ei voi sanoa), joka voi säikäyttää nuoret pelaajat, nuo tulevaisuuden toivot pois skenestä ennen kuin ovat päässeet edes alkuun.

Anteeksi, mutta ei kiitos. TCGstä on mennyt maku. Olin kyllä uhannut pelaavani niin kauan kunnes voitan jotkut kisat, oli ne sitten BRt tai jopa SMt, mutta se ei onnistu näillä näkymin, koska:

Raha
Osalla on tämä "mamma/pappa betalar"-tilanne, osa on jo hyvin tienaavassa työssä, osa kituuttaa opintotuen ylijäämillä sun muilla. Ensimmäiseen en suostu koska en halua olla yliriippuvainen vanhemmistani omillanikaan, toinen skenaario ei ole vielä toteutunut kohdalleni, joten tipun väkisin kolmanteen kastiin. Mutta siltikään minulla ei ole rahallisia resursseja tämän harrastuksen tukemiseen, koska paljon rahaa kuluu muuhun. Näistä yksi ja ehkä tärkein asia on...

Parisuhde
Elokuussa 2012 olin parin kompastelun jälkeen tavannut erään aivan ihanan tytön, joka oli paljolti kiinnostunut samoista asioista kuin minä, nimittäin videopeleistä ja japanilaisesta kulttuurista. Kohta tulee täyteen vuosi yhdessä, mutta parisuhde vaatii tiettyjä ponnistuksia pysyäkseen kasassa. Suurimmalti osalti tämä on tarkoittanut minun kohdallani joidenkin harrastusten vähentämistä, tässä tapauksessa Pokémon TCG-toimintaa. Ja rahaa minulla ei mene tuhottomasti tyttöystävään, ei, mutta aina silloin tällöin täytyy jollain omaa kultaa muistaa. Parisuhteessa olevat varmaan ymmärtävät paremmin, ja ehkä tosi hyvät kaveritkin joita minulla on näissä piireissä.

Opiskelu
Olen viimeiset pari vuotta suoraan sanoen vätystellyt opintojeni kanssa. Aloitin viime syksynä pohtimaan opintojani ja alkanut panostaa niihin enemmän, ja panostan vastakin että valmistun itselleni määritetyn aikataulun mukaisesti. Tälläkin hetkellä olen työharjoittelussa, jonka lisäksi aion saada rästiin jääneitä kursseja alta pois ja kerätä opintopisteitä. Eli toisin sanoen myös opiskelu on iso syy miksen osallistu TCGhen niin aktiivisesti.

YouTube
Tämä on ehkä isoin syy miksi en ole ollut aktiivinen TCG-pelaaja. Sain viime kesän aikana aloitettua uudelleen YouTube-kanavani toiminnan vuoden tauon jälkeen (joka johtui huonosta ATK-raudasta), ja mukavaa kasvua on ollut, pikkuhiljaa. Koska tykkään editoida jonkin verran videoitani, minulla menee materiaalin nauhoittamisen lisäksi editointiin aikaa. Aina ei voi nauhoittaa, aina ei voi editoida, mutta jokin tahti videoissa on säilytettävä.
Kaiken lisäksi olen saanut mukavasti kavereita tämän harrastuksen kautta, yhden ainakin tunnette foorumeiltakin ja YouTubesta, ei pitäisi olla vaikea päätellä jos on seurannut kanavaani.
Aina on pyörinyt mielessä taka-alalla josko joskus nauhoittaisin TCG-pelejä YouTubeen, mutta se jää vielä nähtäväksi...

Tuossa on nyt kaikki mitä tupsahti mieleeni klo 12 illalla, halusin vain vihdoinkin saada tämän pois harteiltani. Päätökseni siis on, että
jätän tämän sotatantereen taakseni vähintään vielä seuraavaksi vuodeksi.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että hylkäisin skenen kokonaan, sillä osa ainoista Jkylän kavereistani ovat tässä mukana, ja haluan yhä pitää toimintaa mahdollisena Jyväskylässä hoitamalla kasaan liigatilat, turnausjärjestelyt sun muut ns. hallintopuolen asiat paremman henkilön puutteessa. Saatan ostaa ja myydä kortteja sitä mukaa kun löytyy rahaa ja prelikoitakin sun muita, mutta pelaaminen jää nyt vain taka-alalle. Mikäli minulta halutaan siirtää Jyväskylän liigaliiderin kruunu tämän takia, ehdotan että se siirtyy Mr.Pandalle tai Luffy McAnkalle, Panda on ollut oikea käteni näissä hommissa aina roolini saamisesta asti, ja McAnkkalla on melkeinpä yhtä hyvät mahikset tuolle paikalle.

Ja muistakaa, en ole lakannut pitämästä Pokémonista, odotan innolla uusia 3DSlle ilmestyviä Xää ja Ytä, mutta TCGtä suoraan sanoen karsastan tällä hetkellä, kun Japanin tahi Amerikan päässä ei tajuta tasapainottaa järkevästi peliä.

Jos oikeasti jaksoit lukea tämän loppuun asti, hyvä, esitä asiallinen kommenttisi asiaan liittyen.

Niin, ja kiitos teille kaikille hienoille ja ihanille ihmisille joihin tutustuin tämän kautta, pidetään toki yhteyksiä yllä, en minä täältä foorumilta tai facebookista tai mistään katoa. Ehkä jonain päivänä tapaamme jälleen taistelukentillä napit vastakkain tai rinta rinnan, comrades.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 02.07.2013 00:16

Tälläisiä ei daa postailla
Koko juttu lukoon

E// Toivotavasti pystyt jatkamaan pokemonia
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Niilonator » 02.07.2013 06:52

Ei tuo mitään lukotusta vaadi, mies puhuu asias js selittää kantansa hyvin. Minäkään en tcg:n nykytilasta pahemmin piittaa ja siksi siirsinkin jo pääpainon pelaamisessa täysin metagamen ulkopuolisiin pakkoihin (stage2 pakat sun muut ihme härvelit)
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Hero » 02.07.2013 10:55

Juuh elikkäs, onkohan tällä nyt oikeasti mitään painoarvoa?
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.07.2013 17:32

Hirveän ylidramaattinen otsikko mutta ihan normisyitä.

En tiedä miten teidän piirreissänne toimitaan aloittelijoita kohtaan, mutta selvästi piirienne asenteessa on roimasti parannettavaa.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 02.07.2013 20:56

I am disappoint koska et maininnut sarjakuvien piirtämistä ollenkaan. Ehdotan Zamia meidän kuninkaaksi ja Mestari Nallea tai minua hänen oikeaksi kädekseen, joka turvaa hallitsijaamme Jyväskylää uhkaavilta voimilta.
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Zami » 03.07.2013 18:31

Luffy McAnkka kirjoitti:I am disappoint koska et maininnut sarjakuvien piirtämistä ollenkaan. Ehdotan Zamia meidän kuninkaaksi ja Mestari Nallea tai minua hänen oikeaksi kädekseen, joka turvaa hallitsijaamme Jyväskylää uhkaavilta voimilta.

1 tykkää. Kyllähän voin tietty jatkaa näitä hommia, jos kukaan muu ei niitä halua ottaa painolastikseen. :P En ole varma, miksei JayEm itse tosiaan ehdottanut minua jatkajaksi, mutta en valita...
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja mr.Panda » 03.07.2013 19:19

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
En tiedä miten teidän piirreissänne toimitaan aloittelijoita kohtaan, mutta selvästi piirienne asenteessa on roimasti parannettavaa.

Mistä näin päättelet?
"Jumala antoi ihmiselle yhden pelimerkin nimeltä elämä" - Seto Kaiba

Pandan TCG Vaihtoluola -> viewtopic.php?f=26&t=211
Avatar
mr.Panda
Jyväskylän Liiga-Leader
 
Viestit: 235
Liittynyt: 01.11.2010 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Flyffel » 03.07.2013 22:37

mr.Panda kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:
En tiedä miten teidän piirreissänne toimitaan aloittelijoita kohtaan, mutta selvästi piirienne asenteessa on roimasti parannettavaa.

Mistä näin päättelet?

Tästä:
Isoin rima on varmasti pelaajien keski-ikä sekä tietynasteinen sulkeutuneisuus (<-tuohon minulla olisi parempi sanavalinta mutta lapsiystävällisellä foorumilla sitä ei voi sanoa), joka voi säikäyttää nuoret pelaajat, nuo tulevaisuuden toivot pois skenestä ennen kuin ovat päässeet edes alkuun.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja mr.Panda » 04.07.2013 18:10

Tuo on JayEmin oma mielipide asiasta, se ei siis tarkoita että muutkin liigassa kohtelisivat aloittelijoita samalla asenteella/tavalla :0 .
"Jumala antoi ihmiselle yhden pelimerkin nimeltä elämä" - Seto Kaiba

Pandan TCG Vaihtoluola -> viewtopic.php?f=26&t=211
Avatar
mr.Panda
Jyväskylän Liiga-Leader
 
Viestit: 235
Liittynyt: 01.11.2010 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Viimeinen korsi joka tuhnautti kamelin selkään

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 05.07.2013 23:46

mr.Panda kirjoitti:Tuo on JayEmin oma mielipide asiasta, se ei siis tarkoita että muutkin liigassa kohtelisivat aloittelijoita samalla asenteella/tavalla :0 .

Niin, ja luottaisin Karhun sanaan enemmän koska se oikeasti oli liigassa tälläkin kaudella.
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron