Pokemon-maraton Porossa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Pokemon-maraton Porossa

ViestiKirjoittaja Hero » 26.01.2014 17:16

Viikko takaperin vanha Team Kekkosen kapteeni Kekkonen kysyi ja manipuloi minut tulemaan Poron turnaukseen. Noh, kai sitä voisi kun suunnitelmissa oli muutakin sille päivälle. Ajattelin samalla hakee Porosta Small Worldin, jota olin kuolannut jonkun aikaa.

Turnauspaikalla sain käteeni jonkun Deoxys, Lugia ja Thundurus pakan. Siinä oli mukana kasa tech trainereita ja Snorlax! Kuulemma Lugialle energiat kiinni Thunduruksella ja menoksi. Kuulostaa helpolta. En tiennyt mitä pakkoja edes pelataan.

Säännöt olivat muuttuneet hyvin paljon. Luulin pelaavani kolme tai neljä kierrosta ja ulos. Nyt täytyi pelata paras kolmesta jokaisella kierroksella. Oh my.. Tästä tulisi piiitkä päivä.

Turnaus alkoi yllättävän nopeasti, kun saavuin paikalle 10.15 Subin kanssa ja 10.30 varmaan aloitettiin?

Taso 1
Pokegamer
[Genosect / Virizion]
Ensimmäinen ottelu loistavalla Jaxin ylitechatulla pakalla. Ensimmäinen peli meni hieman haparoiden ja hakien näppituntumaa pakan toimintaan. Lopulta pakalla pelaaminen oli yhtä helppoa kuin heinänteko.

Thundurukset löivät Genosectei tasaisesti ja haki energiaa mukavasti penkkipokémoneille. En tiedä mitä vastustajan pakka edes teki, mutta myrkkytykit tekivät liikaa vahinkoa. Float Stoneilla oli mukavaa lähteä karkuun. Kuumottelin ehkä turhaan Genosectien Abilitya, koska sitä ei käytetty kertaakaan. Ei se sitten kuulunut pakan toimivuuteen. Itse otin Lugioilla nopeita palkintokortteja. Lugian ottaessa kolme palkintokorttia oli aika painaa paniikkinappulaa! Snorlax vyöryi sisään kuin Riksumies konsanaan litran maidon ja usean kilon lihan mättämisen jälkeen.

Snorlax vain hali Virizionit kumoon. Myös Snorlaxin Ability esti Virizioneiden karkaamisen, jotta sain ladattua Lugiat jälleen kuntoon. Ottelut eivät tuottaneet vaikeuksia ensimmäisen tappion jälkeen.

Tulihan sitä kerran lyötyä Snorlaxilla neljällä energialla vaikka hyökkäys vaatii viisi energiaa.

2-1


Taso 2
Hevi Arska
[Deoxys / Thundurus / Lugia]
Kumpikin näytti tasan siltä, ettei tiennyt mitä ihmettä pakat tekevät. Muutaman sekoituksen jälkeen touhu lähti ihan hyvin nousuun. Kyseessä taisi olla mirror, muttei ihan. Muutaman korttien heitot sinne tänne. Itselläni kaksi Lugiaa ja Snorlax, kun toisella puolella oli vain yksi Lugia.

Näistä otteluista ei olisi selvitty ilman Snorlaxin tehokasta voimaa. Jaxi ei koskaan kertonut mitä sillä oikeaoppisesti olisi kuulunut tehdä. Heittelin tehokkaasti sen aina sisään Lugian kolmen palkintokortin oton jälkeen riehumaan. Deoxyksien avustuksella tuli hyvin kasaan 160-170 damagea. Mikään ei pysäyttänyt sitä!

Mirrorin vääränlaisessa kulussa raavimme Thunduruksilla toisiamme. Ei ihan kauhean tehokasta ja mukamas täytyisi saada kaksi ottelua kasaan 50 minuutissa. Otteluiden hidastempoisuus haittasi hieman eivätkä Lugiat päässeet kunnolla näytille riehumaan. Samalla selvisi että Lugian heikkous oli sähkö, mikä vain hidasti enemmän. Hevi Arskan Thundurukset kärkkyivät penkillä Lugioitani, joita en uskaltanut tuoda peliin.

Gustin muuttuessa Reversaliksi, niin pakan rakennus muuttui samalle tasolle kuin vuosia sitten. Yksi Reversal siel täällä, jos niitä oli yhtään. Itseltäni löytyi yksi Reversal techattuna. En tiedä oliko siitä kauheasti hyötyä. Kerran sillä yhden palkintokortin.

Pelattuamme kaksi ottelua ja aikaa jäljellä viisi minuuttia. Sovimme suoraan että sekotetaan hitaasti pakat, koska ei ollut mitään ideaa aloittaa turhaan kolmatta peliä. Yllättävän nopeasti huudettiin “Aika!” Jee.

1-1


Taso 3
Freze
[Darkrai / Sableye / Roskasäkki]
Oon niin kova luu, että pääsin Rätyä vastaan. En kyllä tiedä millainen on uusi Darkrai, koska jonkinlainen roskasäkki pyöri penkillä. Muutenkin tuntui että pakassa olisi liikaa jekkuja. Yllättävän nopeasti esiin paukuteltiin joku Silver Mirror Sableye. Ok, pakka ei tee mitään. Uutta ottelua vaan kehiin.

Uuden kortin jälkeen uuteen nousuun. Järkeä tällää turhaa aikaa ensimmäiseen otteluun. Toista en muista muuten kuin nopeaa takomista ja palkintokorttien nostelua.

Viimeisen ottelu meni vielä rivakammin. Lopulta scooppasin, koska meh. “Hei, pelasin taas tasapelin ja sain jonkun pisteen.”

0-2


Taso 4
Korttihai
[Blastoise / Black Kyurem / Poni]
Blastoise-linjalla väärä heikkous. Awesome!
Tietenkin Squirtlella on suojaus minun Kyuremin penkin hakkelushyökkäykseen ja hieman epätoivoista saada Blastoisea alas. Yhdellä Reversalilla pärjäsi oikein hyvin. Onnistuin jopa yhden kerran hiuksen hienossa suunnitelmassani saada Blastoise penkiltä pois. Nopeasti se tuli myös takaisin.. Meh.

Ottelussa Lugiat ja muut eivät pärjänneet kovin mallikkaasti riehuvaa Black Kuyremia vastaan. 200 nekkuun jokaisessa käänteessä ja liian hidas energian lataaminen vaikeuttivat pelaamista hurjasti. Oma Stadium piti auttaa minua, mutta Korttihailla taisi olla kolme Stadiumia pakassaan. Minulla oli vain kaksi, joten se aiheutti myös pään vaivaa.

Olisin saanut pelattua paremmin aikaa itselleni tehokkaammalla Snorlaxin käytöllä Ponin edes hetkeksi jumiin Frozen Gymin avulla. Tietenkin Snorlax oli ratkaisevilla hetkillä palkintokorttien seassa, joten sekään suunnitelma ei toiminut.

Taisi olla ensimmäinen taistelupari, jonka kanssa ei mennyt 50 minuuttia täyteen.

0-2

Taso 5
Suomipoke
[Empoleon / Leafeon]
Noh, viimeistä viedään ja Suomipoke vastassa. Hurjaa!

Sieltä kääntyy joku Eevee. Okei, mitä? Myöhemmin paljastuu Piplup. Valitettavasti minun pakallani oli ylilyönti Empoleoneihin. Snorlaxia ei edes kaivattu otteluissa ja Thundurus pystyi yksin rynnii koko pakan läpi. Varmasti nopeammat pelit kuin äsken, koska en muuta edes tehnyt kuin hakannut Thunduruksella menemään kaikki Empoleonit tieltäni. Jaxi oli vain pettynyt Superviljamin toimintaan.

2-0

Noin viiden tunnin maratonin jälkeen pystyi huokaisemaan miten paljon tuli pelattua. Ei ihan hirveästi hetkeen kiinnosta pelaa. Ehkä jotain hengähdystaukoi olisi ollut kiva olla, mutta putkeen 5x 50min peliä. Juuh, kiitos ei.

Hirveästi käteen jäänyt mitään ja Kekkosen hävittyä Zarolle lähdimme kohti uusia seikkailuja.


Pråps
+ Deckist
+ Karppijakkijoku myi CIB FireRedin
+ Team Kekkonen
Viimeksi muokannut Hero päivämäärä 26.01.2014 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemon-maraton Porossa

ViestiKirjoittaja Pokegamer » 26.01.2014 18:29

Mä olin vastustajasi ensimmäisellä kierroksella.
Avatar
Pokegamer
 
Viestit: 619
Liittynyt: 04.11.2010 17:03
Paikkakunta: Espoo


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron