Pokemonin SM-kisat 14.6.

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Hero » 17.06.2014 17:43

Zami kirjoitti:Herosta kun puhuin, niin itse olen ainakin kuullut sinun olevan täällä foorumilla "trollina" lähinnä.


Kuva
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 17.06.2014 22:41

Yleisenä kommenttina nyt todettakoon, että vaikka Malk ei olisi neuvonutkaan lastaan, niin en ihmettele yhtään, jos jotkut ovat tällaisen kuvan saaneet, mikäli siellä pelipöydän vieressä on tullut vietettyä paljonkin aikaa. Jotta tällaisia tilanteita ei syntyisi, niin tuomareina toimivien vanhempien ei tulisi tuomaroida lastensa pelejä. Tämän pitäisi mielestäni olla melko itsestään selvä asia. Siinä kohtaa, kun kyseessä olisi turnauksen ainoa tuomari, niin okei, silloin tuomarointi on luonnollista, mutta muuten tuomarointi tulisi jättää muiden tuomareiden vastuulle (lukuun ottamatta mahdollisia päätuomarin toimeen kuuluvia poikkeuksia, mutta joo...). Tässä nyt pistää erityisesti silmään Malkin puolustautuminen, että hän ei edes toiminut tuomarina, vaan järjestäjänä, joten miksi hän sitten on pyörinyt edes pöytien luona ja ajoittain tuomaroinut tilanteita? Suomessa ollaan yleensä oltu melko lepsuja pelien seuraamisen suhteen (mitä en pidä huonona asiana), mutta SM-kisat ovat olleet tässä pienehkö poikkeus. Vaikka Malk ei olekaan mikään random vanhempi, niin oltaisiinko sitten random vanhempien myös annettu seisoa lastensa vieressä seuraamassa peliä (en ollut paikalla joten voinut mahdollisesti tapahtuakin)? En usko tähän.

Saatujen pelaajakommenttien perusteella Malk ei ilmeisesti olisi neuvonut pelaamisessa (skeptikko tosin huomauttaa, että Masse sai pidettyä orjat hiljaisina siihen asti, että asiat levisivät käsistä...), mutta kuitenkin Malk on itse synnyttänyt tämän tilanteen/keskustelun. Pelin fair play säännöistä luulisi löytyvän asiaa käsittelevä kohta (tosin eipä olisi ensimmäinen rikkonainen asia tässä pelissä...), mutta kuten totesin jo aiemmin, niin ei tätä varten tarvittaisi edes sääntöä, vaan asian pitäisi olla itsestään selvä.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Caccis » 17.06.2014 23:17

Miksi minua ei tullut kukaan auttamaan? Olin ihan hukassa pakkani kanssa ja näytin kysyvää naamaa Judgeille jotka eivät viittineet tulla auttamaan kun oli vissiin kiire suosikkiensa kanssa. Onneksi Hero-sama tuli näyttämään kädestä miten tätä loistavaa videopeliä pelataan ja voitinkin lopulta kaikki vastustajani. Oma lempikohtani turnauksessa oli noppien heitto ja judgejen dissaaminen nurkassa miettien minkälaisen anakondan pääsen väätämään Poron vessaan. Onneksi itseäni tälläiset Judgejen pikkuset kädestä pitämiset eivät haittaa vaan otan ne avosylin vastaan, koska se parantaa pelin laatua ja tekee tästä uskottavampaa touhua. Olen onnekas ja pystyn pelaamaan tätä peliä pari kerran päivässä, se päästää paineet ulos kehostani ja maapallo täyttyy hyvästä tunteesta jota tämä peli saa aikaan, vaikka joidenkin mielestä se ei ole kiva juttu, juu.

Image
Avatar
Caccis
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Taffel » 18.06.2014 00:42

Caccis kirjoitti:Miten tätä loistavaa videopeliä pelataan

>Videopeliä
Oikea elämä videopeliä asdfasdf
Avatar
Taffel
 
Viestit: 11
Liittynyt: 01.04.2012 18:10
Paikkakunta: Kokemäki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.06.2014 00:43

LefaLefa kirjoitti:Pelin fair play säännöistä luulisi löytyvän asiaa käsittelevä kohta (tosin eipä olisi ensimmäinen rikkonainen asia tässä pelissä...)

Kyllä löytyy:
2014 Play! Pokemon General Event Rules kirjoitti:6.3. Judge Responsibilities

Judges are expected to administer impartial rulings and assist the Tournament Organizer and
Head Judge in running a quality tournament. Whenever possible, judges should avoid ruling on
games where their own family members are involved
, as this creates a perception of
impropriety. Judges are expected to encourage good sporting behavior at all times.
POP supports the rulings of its judges, where those rulings were made impartially and are in the
best interests of the Spirit of the Game.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Edellinen

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron