ÄSSÄMM kisat

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

ÄSSÄMM kisat

ViestiKirjoittaja Hero » 14.06.2014 23:08

Hei,

Esan unohtaessa pakkansa Tampereelle, hän pakotti minua kysymään Jaxilta kortteja hänen SM-kisapakkaansa.
“Esa tarvii korttei, onks sulla?”
“Joo, mutta mun pitää rakentaa meille pakat.”
“Ei meist kukaan kuitenkaan pelaa..”
“Jaxi, Tonu, Tri, Qahwi, Hero, Lefa, pandem, SP ja Kumis.”

Hetkonen? Minä?
Jaxi oli kasannut puolelle meidän remmille pakat - ilman että siitä oltiin meille kerrottu. Jos meille oli kerrottu, niin olin unohtanut sen kokonaan tai mennyt ohimennen.
Noh, pienes känkyräs aamulla liikahdus bussiin ja hoplan.

Olin kuulemma toivonut joskus pakkaani Snorlaxin Scramble Switchillä. Oh, okay!

Pakkani
Spoiler:
Pokémon
3 Lugia-EX
2 Thundurus-EX
4 Deoxys-EX
1 Snorlax
= 10

Trainer
4 Professor Juniper
3 N
3 Skyla
2 Colress
2 Shauna
1 Bianca
2 Lysandre
1 Scramble Switch
2 Ultra Ball
2 Team Plasma Ball
2 Switch
1 Float Stone
2 Muscle Band
2 Startling Megaphone
3 Colress Machine
2 Frozen City
1 Professor’s Letter
= 35

Energy
4 Lightning Energy
4 Prism Energy
3 Double Colorless Energy
4 Plasma Energy
= 15

= 60


Turnauspaikalla pääsin vaivattomasti maksamaan ja ilmoittamaan itseni turnaukseen. Pakassa ei ollut mitään vikaa ja eikä ongelmia ollut.
Oli hauskaa nähdä kuinka vessajono kasvoi, kun Roxu ja Kumis kävivät vuorotellen huuto-oksentaa sieluaan vessanpöntön syvään nieluun.

Also, Jaxi ja Laura muuttavat yhteen - iii-hanaa.


vs HEVI ARSKA
[Turbotechbug / Ruohopororitari]

Laahustaessani ensimmäistä ottelua muistin rökittäneeni tämän kauden toisessa turnauksessa.
Viime turnauksessa olin ollut Team Kekkosen johtajan Kekkosen kanssa rökittämässä ihmisiä ja pelasin lähes samaa pakkaa silloin.
Muistin Snorlaxin tekevän höpöä tässä ottelussa, joten lähdin heti kärkkymään lukkoa Ruohoporolle.

Valitettavasti tällainen pelleily ei tullut kuuloonkaan. Ottelu lähtiessä hieman sivuun ja kiinnostuksen tippuvan nollaan, niin ainekset otteluun olivat hyvät.
Thundurus alkua ei näkynyt missään ja huonon latauksen yhteisvaikutuksena ottelut eivät olleet järin kiinnostavia.

Hieman olin kiristellyt hampaita Qahwille, että otteluiden pelaaminen maistui puulta. Paukuttelin maukkaasti toisessa ottelussa Lugia-EXillä mallikkaasti ötököitä napaan, mutta tämä nyt ei vain riittänyt.
Nykystantardeilla jos saa ulos vain 120 vahinkoa. Tähänkin pakkaan oli survottu joku Muscle Band pumppaamaan lisävahinkoa, mutta kun ei.

Genesectit puskivat omin voimin kumoon pokémonini helposti ja Snorlaxista ei ollut tietoakaan. Nostoni lenteli kuin Roxun huuto-oksennukset konsanaan ja mistään ei tullut mitään.
Droppaus vaihtoehto hilkulla ja kaikki pyllystä. Parasta tässä oli että swissit olivat paras kolmesta. Nami nami. Ei maistununut nyt salami vaikka kerran onnistuin voittamaan.

1 - 2
Buu


Ottelun meni aikaan ja valittelin miten puupäist touhua pelaaminen oli. Ei yhtään hauskaa.


vs PAAVO
[Mega Stantler EX / Burleskifairy / Wigglytuff]

Juuh elikkäs, teemapakka vastassa? Valitettavasti turnauksen jälkeen selvisi, että kyseinen pakka oli pelattavin fairy-tyypin pakka. Okay?

Vastustaja pelaa ulos Neon aikaisen Pokémon Fun Clubin ulos. Wait what? Kyseessä oli pakko olla Rosvorotan juoni, koska miten kyseinen lappu pystyi olemaan formaatissa.
Kuulemma lappu oli päätetty painaa uudelleen jossain setissä. No hurraa!

Ensimmäinen ottelu ei edes kestänyt pitkään - vain 40 minuuttia. Alkuni valskasi hyvin paljon ja vastustajan Mega Stantler (huom ei EX) latasi näppärästi roskaa penkille.
Okei, ei mitään hajua mitä tuossa tulee käymään. Itse latailin Deoxykset penkille ja ryhdyin rullaamaan Lugia-EXää ulos.

Kun minun starttini oli hidas ja odotin mitä vastustaja tekee, niin ottelu ei saanut kunnolla tuulta allensa.
Viimein kun tuli ulos jonkinlainen Mega Stantler EX, niin pamautin Snorlaxin sisään.

PUSH THE PANIC BUTTON!
Kuva

Ottelu jatkui tuosta Deoxys EXän vemppaamisella ja lopulta Stantlereiden pieni armeija mureni käsiin.

Toisessa ottelussa sain järjettömän rakettialun. Lugia rullasi noin kolmessa vuorossa itselleen kuusi palkintokorttia ja se oli siinä.

Oliko otteluissa ideana saada toiselle huono alku, että pääset itse voittamaan ottelun helposti?

2 - 0
Jee


Jäädessä hieman aikaa, niin Roxu kirjaimellisesti haisi kuolemalta. Se krapulahiki oli sekoittunut sukkahien etovaan löyhään mihin kulminoitui vielä öyskäröidyt vatsahapot suun kautta ulos. Hyi.


vs QAHWI
[Turbotechbug / Ho-Oh / Ruohoritariporo / Keckleon / Musta kotka]

Okei. Ottelut menivät todella nopeasti ohitse. Qahwin pakka yski liian paljon, eikä saanut mitään nostettua peliin. Vaikka omat alut olivat huonot, niin sain silti väkisin survottuu Lugian ulos riehumaan pienellä viiveellä.

Valitettavasti ottelut olivat olemattomia kuin Roxun hiukset lippalakin alla. Nostelin kaksi ottelua putkeen nopealla Lugian tahdilla kaikki palkintokortit ylös ilman mitään suurempia ongelmia. Meh..

2 - 0
Jee


NÄLKÄ! Juostiin Qahwin kanssa kohti kauppaan. Onneksi tässä välissä oli kiva ruokatauko, kun Qahwin kanssa oli ottelu mennyt niin nopeasti.
Ulkona meidän kanssa pyöri jyväskylää ja iki-ihana Steve. Meillä oli myös Paula-vanukkaita. Jee.


vs ”EN KERRO”
[Musta kotka / Roskasäkki]

Kysyin vastustajaltani nimimerkkiä tai nimeä niin vastauksena tuli “en kerro.” Vissiin oli joku AKSELI.

Turnauksen nihkeimmät ottelut. Kun vuoden 2007 hikistelyt eivät olleet enää muistissa, niin oli ihan viihdyttävää nähdä, että joku edes pelaa tätä tosissaan.
Oletin että hän halusi voittoa kovemmin kuin minä!

Ottelussa tuli muutamia yllätyksiä. Mustan kotkan heikkous oli Thundurukseni, joten Lugiat eivät olleet välttämättömyys.
Megaphonella sain näppärästi aina puhdistettua Roskasäkin puhtaaksi ja Deoxykset pystyivät pumppaamaan minua. Ottelussa oli hyvin tiukkoja hetkiä. Jouduin pelaamaan!

Vastustajani oli pari kertaa kyykytyksen alla, kun levittelin vahinkoa Thunduruksilla Mustiin kotkiin. Olivat viittä vaille Lugiaa, joten vastustajani joutui oikeasti vemppailee voittoaan.
Mustan Kotkan aka Dark Mewtwon Energy Ball ladattiin sisään. Aina jollain vippakonstilla tuli 170-180 naamariin ja siinä oltiin helisemässä.

Elin heikkoja hetkiä, vaikka välillä voittaminen oli selkeästi puolellani. En ehkä halunnut voittaa niin paljon enkä osannut pelaa niin hyvin.

0 - 2
Buu


vs RingMaster
[Mega Kangaskhan / Maapilvimies / Sähködigimon]

Pakka, josta minulla ei ollut mitään käryä. En tiennyt edes Mega-pokémonien mekaniikkaa. Luulin aina sen olevan Pokémon Lv.X tyyppinen, muttei ollut lähellekkään. Okei, riittää minulle.

Peruspelleily kaksi ekaa ottelua. Kun minä en nostanut kauhean hyvin, niin Miska myllytti 230 HP Mega Kangaskhanilla liian helposti. Miten pirussa tuollaisen pystyy edes tappamaan?
Pakkani löi maksimissaan Snorlaxilla Muscle Bandin varassa ja neljällä Deoxyksella tuon 230. No, saanko tuollaista helposti kasaan? En.

Miska hävisi, kun hän ei nostanut hyvin - tai energioita ja Mega Kangaskhan korttei ei näkynyt. Huuhaa!

Kolmas ottelu oli jo todellista bisnestelyä. Hyvinkään torilla tavattu Pokémonin MM-voittaja jääkasvo Miska Saari loisti nyt suoraan historian kirjoista.
Sanaakaan sanomatta ryhtyi myllyttämään itselleen voittoa ja sätti että pelaan hitaasti. Yhyy. Paha mieli.
Yllättäen pienellä väännöllä Lugioilla ja muilla pilipaleilla en saanut hirveän hyvää tulosta aikaiseksi. Maapilvimies pisti yksinään Thundurukseni kasaan ja Lugiat kaatuivat Sähködigimoniin. Yhyy.
Tähän päälle Mega Kangaskhan EX 230 HP.

1 - 2
Buu


VS Roxu
[Tulipossu / Tulidigimon / Psychic firefox]

Frozen City VS stadiumiton tulipossu

Kuva

Kuva

2 - 0
Jee

Ma olen voittaja!


PRÅPS
+ Turnaus loppui

Jee, kiva kiitti hei.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: ÄSSÄMM kisat

ViestiKirjoittaja Caccis » 14.06.2014 23:14

Hyvä Jesse! Oot aina mun lempi pokemonkorttipelipelaaja.
Avatar
Caccis
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: ÄSSÄMM kisat

ViestiKirjoittaja RingMaster » 17.06.2014 23:44

Tulispa sulta useammin rapsoja. Nää on aina niin viihdyttäviä. :D
Maailmanmestari on puhunut.
Avatar
RingMaster
 
Viestit: 82
Liittynyt: 01.11.2010 16:30


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron