Tampesterin citariraportti

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Tampesterin citariraportti

ViestiKirjoittaja Reslandero » 01.02.2016 01:48

Nyt kun on tähän kirjoittamisen makuun jo kerran päästy, niin repäistäänpä jälleen lyhyt raportti Tampereen citareista. Ei nyt jaaritella alkuun enempää vaan mennään suoraan asiaan.

Olin taas kerran tylsä ihminen ja pelasin Sceptileä. Listaa muutin hieman Tampereen regionaaleista. En sitä nyt tähän(kään) jaksa pistää.

Kierros 1: Vs. Giratina/Seismitoad)

Tätä matchupia pelkäsin eniten, mutta olin sitä varten varustautunut, onhan tätä tahkottu ties kuinka monta kertaa. Sain mennä ensin ja aloittaa Virizion exillä. Alkukäteni oli oikein oivallinen. Jälleen sama eka vuoro: Ultra Ballilla Hoopa, sillä pieni Sceptile, mega ja Shaymin. Energia Virizionille, Sceptile pöytään ja Shayminillä nostetaan pari korttia. Sitten mennään metsään (hyvällä tavalla) eli pelataan ruohostadikka ja kehitetään mega saman tien. Vastustaja turboilee hyvän ekan vuoron, mutta heittää kaikki Seismitoadit roskiin (höh, nyt Sceptilet eivät saa lempiruokaansa). Myös vasarasta pamautetaan heads ja enu roskiin. DCE Giratinalle ja vuoro minulle. Top deckini ei voisi olla parempi: Jirachi! Se pöytään ja enu sille. Ja mites sattuikin, kädessäni on pakan ainoa AZ (peba), joten otetaan Virizion edestä käteen ja tullaan Jirachilla ripottelemaan Arttu Wiskarin tähtipölyä Giratinan niskaan, diskien DCE:n. Peli olikin oikeastaan jo ratkennut, koska vastustaja on aika pitkälti kriisissä, kun ei voi tehdä oikein mitään. Jirachi vaan hengaa ja lähtee tarpeen tullessa takaisin penkille. Plussaa oli myös se, kun penkilläni oli Virizion ex, estäen vastustajan pyssyt. Aina kun vastustaja laittaa lisää energiaa, niin Jirachi tulee antamaan lisää tähtipölyä. Jossain vaiheessa vastustaja saa Jirachin alas, mutta hyvin äkkiä saan sen takaisin käteen Virizionin (AOR) Bail Outilla. Peliä oli kulunut 40 minuttia, eikä mitään järkevää ollut tapahtunut. No kerran pääsin healaamaan kuoleman kielissä olevan mega Sceptilen toisella megalla. Kummallakin pelaajalla on pakassa alle 5 korttia jäljellä, itselläni vähemmän, joten dekkaisin ensin. Mutta ei hätiä mitiä, nostan viimeisen korttini ja pelaan Colressin, jolla nostan kolme korttia. Lopulta vastustaja dekkaa. Toista peliä ei ehditty kunnolla edes aloittaa, kun aika huudettiin tyyliin ekalla vuorolla.

Tulos: 1-0

Kierros 2: Vs. Treventant/Gengar

Hyi hyi, tämä matchup on paha, ellen pääse aloittamaan. No, pääsin aloittamaan, mutta alku oli aika nihkeä, koska starttikädessä ei ollut Ultra Ballia eikä supporteria. En saanut aikaiseksi oikein mitään. Pientä lohtua toi se, ettei vastustaja saanut Trevenanttia ekalla vuorolla. Top deckaan seuraavaksi Ultra Ballin. Mutta voihan nenä, Hoopa praiseissa. Ei hyvä, ei hyvä. Saan kuitenkin yhden megan peliin, mutta se oli laiha lohtu, kun vastustaja saa seuraavalla vuorolla Trevenantin. Ei siinä montaa tovia mennyt, kun vastustaja Lysandree poksuni yksi kerrallaan ja nostaa kaikki praisit. Mutta ei se mitään, matsia ei ole vielä menetetty. Sain aloittaa toisen pelin, ja tällä kertaa oli aivan unelma-alku. Saman tien Spinarak eteen ja kaksi pientä Sceptileä penkille. Sitten top deck Shaymin, Ultra Ball, Hoopa, sillä pari megaa ja Virizion ex. Sitten Shayminillä kolme korttia. Voiko enää täydellisempää olla: enu, Spirit Link ja metsä! Pam, kaksi megaa peliin ekalla vuorolla ja Colress viimeisenä korttina käteen! Tiesin jo, että tätä en voi enää hävitä. Enkä hävinnytkään, Ariados peliin, enu sille, karkuun, mega Sceptile eteen, Mega Turbo, Jagged Saber ja kaksi enua penkki-megalle. Vastustaja ei saanut koskaan lyötyä tarpeeksi ja aika nopeasti sain palkintoni nostettua. Tilanne 1-1. Kolmas kierros, vastustaja aloittaa, itselläni huonohko aloituskäsi. Vastustaja saa T1 Trevenantin. Minun vuoroni, top deckaan Ultra Ballin, juuri täydellisen kortin! Olen kuitenkin itemlukossa. Mutta ei se mitään, kädessäni sattuu olemaan pakan ainoa Hex Maniac! Pelaan sen, jotta saan pelattua itemini pois. Turboilen hiukan, saan pienen Sceptlen, Spirit Linkin ja enun. Sitten haen Ultra Ballilla Shayminin tyhjään käteen, jotta voin pelata sen sitten seuraavalla vuorolla. Vastustaja tekee vuorollaan jotain ja lyö Trevenantilla, muttei saa praiseja. Seuraavalla vuorollani nostan Shayminillä todella hyvin ja saan metsän peliin ja kaksi mega Sceptileä kerralla, käteen jää vain N. Seuraavat hetket ovat ratkaisevia, sillä toinen megani oli ottanut aika pahasti joulukuuseensa, ollen yhden lyönnin päässä kuolemasta. Toinen megani on lyöntivalmiina. Jos nyt tämä ensimmäinen mega kuolisi, oltaisiin kriisissä. Vastustaja ei saa sitä alas. Helpotuksen huokaus! Lysandre, Trevenant pois edestä. freshi mega Sceptile eteen, Energy Retrieval, Jagged Saber, kaksi energiaa toiselle megalle ja 180 vahinkoa healataan! Nyt ollaan turvallisilla vesillä, koska saan Assault Vestini kiinni toiseen Sceptileen, ja muutenkin käteni on hyvä. Vastustaja pääsee pari kertaa lyömään Gengarilla Dark Corridorilla yhteensä 160 vahinkoa, mutta poisonia ei tule, kiitos Virizionin. Näiden kahden lyönnin välissä pääsen eroon viimeisestä Trevenantista. No hätäkös tässä, retreat, toinen mega eteen, Energy Retrieval, Jagged Saber ja healataan se 160. Jee! Enää yksi palkinto jäljellä. Vastustajan seuraavalla vuorolla huudetaan aika, ja minulla on kaksi vuoroa aikaa. Ei haittaa, kädessäni on Vs Seeker, jolla otetaan voittava Lysandre. Sitten pelko toteutuu. Vastustaja ännää yhteen. Nostan ännästä Bunnelbyn... Voi ei, tuleeko tästä tasuri kuitenkin. Minun vuoroni. Top deck ... Sycamore!! Sain sillä jälleen voittokäden seuraavalle vuorolle. Mutta mutta... vastustaja ännää jälleen yhteen. Tällä kertaa nostan ännän siitä. Minun vuoroni. Viimeinen vuoro, jos en saa praisia, niin tasuri. Top deck ... Vs Seeker ja voittohan siitä tuli!

Tulos: 2-1

Kierros 3: Vs. Yveltal/Archeops

Tässä tulee paha mieli, jos vastustaja saa t1 Archeops. Pääsen aloittamaan Sceptilellä ja Virizion exillä. Kädessäni on mega. Annan vain enun ja vuoron. Vastustaja saa suureksi epäonnekseen niin ripulikäden kuin olla ja voi ja joutuu aloittamaan Sableyellä. Hän ei voi tehdä mitään muuta kuin pelata Ghetsiksen (eikä saa silläkään yhtään korttia) ja passata. Itse en tee seuraavalla vuorolla muuta kuin annan enun Sceptilelle ja kehitän sen. Vastustaja ei nosta mitään ja häviää. Toinen peli, vastustaja aloittaa. Itselläni on erinomainen aloituskäsi. Toivotaan, ettei tule Archeopsia. Vastustaja saa ihan hyvän ekan vuoron, muttei saa Archeopsia peliin. Huh! Minun vuoroni, metsä peliin, Ultra Ball, Hoopa ja sillä kaksi pientä Sceptileä ja yksi mega. Enu, Assault Vest ja mega peliin. Vastustaja ei saa seuraavallakaan vuorollaan Archeopsia peliin ja voin olla semi turvallisin mielin. Vastustaja setuppaa harakoitaan ja lyö, muttei saa vielä praiseja. Top deckaan toisen megan. Tämähän käy! Nyt on taas kaksi megaa pelissä ja toistaiseksi kaikki hyvin. Pari vuoroa myöhemmin kumpikin pelaaja oli ottanut neljä palkintoa, vastustaja otti omansa Shayministä ja Virizion existä, minä otin omani kahdesta Yveltal existä. Sitten alkoi todella jännittävä loppupeli. Pääsin pari kertaa tekemään Jagged Saberia ja healaamaan paljon vahinkoa. Olin jo dekata, mutta sain Colressilla tarpeeksi pienen käden enkä dekannut. Lopulta vastustajalta loppuu resurssit ja voitan.

Tulos: 2-0

Kierros 4: Vs. Yveltal/Dusknoir

Tästä pelistä otettiin ID, koska silloin kumpikin pääsee top 8:aan

Kierros 5: Vs. Vespiquen/Flareon

Tämän scoopasin ilman peliä, koska itse olin jo varmasti topeissa, ja vastustajakin pääsisi toppeihin. Tämä matsi olisi ollut varma häviö muutenkin.

Top 8: Vs. Arskan Blastoise

Tämä matsi oli aivan mielettömän hauska ja hieno! Vaikka minulla olikin suuri etu pokémonien tyyppien puolesta, se ei suinkaan tarkoittaisi mitään. Pääsin aloittamaan tavalliseen tapaan, Ultra Ball ekalla vuorolla. Haetaan Hoopa ja Hoopalla haetaan ...voihan nyt helkkari! Suureksi järkytyksekseni huomaan, että minulla on kaksi pientä Sceptileä praiseissa. Ja pisteenä iin päälle, myös Shaymin on praiseissa... Eikä kädessäni ole kuin kämäinen Lysandre. Ei ole muuta vaihtoehtoa kuin scoopata. Toisessa pelissä tilanne näytti paljon valoisammalta. Menin ensin, sain hyvän alun ja mega Sceptilen peliin ekalla vuorolla. Sitten alkaa hauskuus. Vastustaja saa t1 Arskan ja Blastoisen peliin. Vastustaja saa lisäksi aivan kaiken ja vielä enemmän. Sitten Mewtwolle laitetaan Muscle Band ja 3 energiaa ja lyödään pieneen Sceptileen varovasti 100 vahinkoa. No, se ei sinänsä haittaa, koska kädessäni on Spirit Link ja mega. Kehitetään penkki-Sceptile ja aktiivinen lähtee karkuun. Sitten kädestä energia megalle sekä Mega Turbo. Sitten Jagged Saber ja healataan toinen Sceptile. Vastustajan vuoro. Mewtwo tarvitsee 8 energiaa tappaakseen mega Sceptilen. Mikäpäs siinä, vastustaja tuuttaa käden täydeltä energiaa ja äkkiä Mewtwolla on se 8 energiaa. R.I.P mega Sceptile. Jaahas, nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Top deckaan Ultra Ballin. Ei voi olla totta, juuri mitä tarvitsen! Haetaan sillä iso paha Dedenne, annetaan sille enu ja lyödään aika monta vahinkoa Mewtwohon! Sinne meni yhtä vaille pakan kaikki energiat kerralla. Vastustaja saa seuraavalla vuorollaan toisen Blastoisen peliin. Sitten Superior Energy Retrieval, kaikki ne neljä energiaa Blastoiselle, joka tulee tappamaan Dedennen. Omalla vuorollani saan uuden mega Sceptilen peliin ja pääsen sillä lyömään Blastoisen hengiltä. Sitä ennen pelaan Hex Maniacin ikävien yllätyksien varalta. Vastustaja ei voi tehdä seuraavalla vuorollaan mitään tämän johdosta. Seuraavalla vuorollani Lysandretan toisen Blastoisen ja tapan sen. Vastustaja scoopaa ja matsi on tasan! Vastustaja aloittaa viimeisen pelin ja saa ekalla vuorolla Blastoisen peliin ja kaiken muun ja vielä enemmänkin. Omakin eka vuoroni on tosi hyvä, sillä saan yhden mega Sceptilen peliin, ja toinen odottaa seuraavalla vuorolla. Vastustaja tuuttaa seuraavalla vuorollaan Keldeolle 4 energiaa ja tappaa Shayminini. Olin erittäin tyytyväinen tilanteeseeni, kädessäni oli pari enua ja Mega Turbo. Nyt vain mega Sceptilelle energia kädestä ja Mega Turbosta.. Sitten pelaisin Hex Maniacin, tappaisin Keldeon, ja voitto olisi varma! Mutta, mutta, MUTTA! Olin huolimaton, roskissani ei olekaan energiaa! En pääsekään lyömään mega Sceptilellä, joka on edessä! Tämä suuren suuri virhe sitten maksoikin tämän matsin. Otti kyllä päähän, mutta hauska ja hyvä matsi kyllä oli!

Plussat ja miinukset:

+ Oma tulos
+ Virizion ex todella loisti tänään, ilman sitä olisi tullut paha mieli
+ Sain ihmisiltä hervottoman läjän Treeckoja, Grovyleja ja Sceptilejä kokoelmaani, kiitos kaikille!
+ Turnauksen ilmapiiri

------------------- Se typerä, kamala, hirveä virhe top 8:ssa, josta ei enää ikinä puhuttakoon!
This text is not very effective...
Avatar
Reslandero
TCG-turnausjärjestäjä
 
Viestit: 56
Liittynyt: 20.09.2015 21:23
Paikkakunta: Turku
(: This text is not very effective...

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron