Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

ViestiKirjoittaja Hero » 15.05.2016 16:34

Olin ilmoittanut Jaxille, että voisin tulla vähän läpsyttelee pahveilla. Olin sopivasti Kallion hoodeilla pyörimässä.
Perjantai-iltapäivä oli venynyt lauantain aamutunneille. Oli ihan hyvä puistoilusää.

Herään lauantai-aamuna puskasta kello 9.00.
Kuva

Lähetän Jaxille viestiä Internetin ylitse "Olen tulossa! Älä anna mun pakkaa pois"

Nostan pyöräni vierestä ja siivoon housujen päältä oksia ja muuta. "Nyt pojat mennään legendiin!"

Turnauspaikalle päästyäni riensin suorastaan Rai-chanin luokse. "HALUUN VIELÄ ILMOTTAUTUU"
"Laitoin jo just parit jakoon"
"MUTTA KUN"

Pääsin turnaukseen mukaan. Parasta oli huomata, että jotkut kyseli ihmeissään "Miten voi päästä turnaukseen mukaan, jos päätuomari on pistänyt osallistumisen jo kiinni?!"
Samalla hetkellä tajusin, ettei turnauksessa ollut ihmisiä joita tuntisin. Vanhat kehäraakit olisivat kohauttaneet olkapäitään tai muuta.
Joku oikeasti kyseenalaisti jotain tällaista. Kaikkea sitä kuulee.

Seuraavaksi kiiruhdin Jaxin luo. "Missä mun pakkaa?!"
Näin kuinka Jaxi otti tyhjiä suojia ja alkoi lyttää kaikkia kortteja siihen. Tämä oli selkeästi se minun pakkani.
Ihmettelin missä minun pakkani oli. Siinä oli kuulemma Sceptile ja muuta.
"Joo, luultiin ettet tuu niin annettiin toiselle"
"Mut mä lähetin sulle viestinkin?"
Jaxi näyttää hänen vuodelta kivi ja keppi tasoista puhelinta. "Aha. Tossa ei ole siis mitään pikaviestitintä.."
Herran vuosi 2016 eikä älypuhelinta.

Kaivoin repustani palan paperia ja aloin rustaa. Sain siihen pokémonit ja energiat. Oman nimeni ja ensimmäisen luvun PopID:stäni.
"Ensimmäinen kierros alkaa!"

Ookoo.

Heitin listan Mewstorille ja huutelin "Tässä mun lista. Kattele mun pakka joskus."

Olisin halunnut tietää, miten tähän olisi reagoitu uusien pelaajien puolesta.
Olin kai onnekas, kun sain vedellä edelleen etuoikeutetusti suhteilla. Tosin, olinhan kiusannut Mewstoria ja Rai-chania viimeiset 10 vuotta. Tsih.


Ensimmäinen kierros alkaa. Selasin pakkani pokémonit läpi. Neljä Ho-OH EX ja joku Smeargle. Okei.
Katson nopeasti parit. Näyttäisi siltä, että pelasin tuttua vastaan. Kiitos Jeesus.


Taistelu numero yksi - Korttihai ja Joltik
Sekottelin pakkani ja nostelin lappuja. Luojan -kiitos- että ensimmäinen vastustaja oli vanha pieru, joten oli aikaa pelleillä ja tutkia kortteja.
Pelasin väärin vain melkein kaikki Trainer-korttini. Jouduimme oikomaan oman käden oikeudella "mites otetaan nyt backia?" Kun Max Ether ei antanutkaan kuin yhden
energiakortin ja vielä -penkille- ei aktiiviselle.

Huomasin myös kuinka näitä uusia junioreita on tullut törkeästi lisää. Olisi ollut kauhean tärkeää kutsua Rai-chan paikalle. Täytyy uskaltaa kutsua tuomari paikalle. Diipadaapa.
Noh, ehkä näin vanhanliiton jätkinä saatiin nämä haudan vakavat ottelut oiottua oikein ja läpsyteltiin lappuja. Vanha kunnon Korttihai pelasi jotain yömarssi-vemputtelua.
10 minuutin pasianssia ja "noh 180" ookoo. Omaa pakkaa pelattiin tasolla "Liitä energia, iske jos isket."

Naurettavinta oli, että Ho-Oh ei mukamas rebornaa tai mitään? Mikä Ho-oh tää nyt oli? Vielä joku BRIGHTFUL WING penkkilämää? Ennen pokémoneissa oli jotain PERSOONAA. Tuo Ho-Oh olisi voinut olla mikä tahansa geneerinen pokémon.
Joku Enteikin olisi soveltunut paremmin tulijyräksi kuin arvokas Ho-Oh. Please. TÄSSÄ on oikea Ho-oh.

Yllättäen tällainen 10-15 minuutin Dominion-pasianssipakka voitti minut puhtaasti 2-0. Olen niin kiitollinen tästä pakasta..

0-2


Taistelu numero kaksi - Joku Shadow Lugian kaveri ja Joltik
Ai toinen yömarssi?
Ei jumalauta. Kaveri kyseli pelaako Shadow Lugia aka TONI Pokémonia tai tuntisinko häntä.
Niih.
Team Lahti.
Niih.
Mitkä vanhat kehäraakkien tiimit, joita ei enää ollut olemassa tai nimellisesti ehkä.

No mutta. Tilulii. Samoilla sävelillä meni tämä ottelu kuin ensimmäinenkin. Joku 30 HP hämähäkki lyttää ja myllertää suuren ja mahtavan legendaarisen Ho-Ohin.
Miettikääpä sitä kontrassia tässä. En nauti, eikä maistu. En tiedä miksi tässä pakassani oli näin paljon turhia kortteja. Kiitos Jaxi, että syöksit pakkaan 60 sattumanvaraista lappua.

0-2


Taistelu numero kolme - Joku uusi tuttavuus ja Wailord-EX
"Ai niin, mun Ho-ohilla on vesiheikkous"

Kelasin että nopeasti tapan Wailmerit ettei tule 250 HP jyrää. Peli alkaa ja kaveri kääntää -basic- Wailord-EXän 250 HP.
Miitää?

Vanhanliiton Juusto, Jouni, mikä sen nimimerkki onkaan ollut. Tuli kytikselle katsomaan kuinka Wailord kirjaimellisesti vain stallasi.
Yllättäen koko ottelu meni aikaan, kun ottelussa ei tapahtunut -mitään-. Ei -mitään-.

Luovutin ensimmäisen ottelun suoraan, kun mähläsin jonkun supporter-kortin, joka ei ollutkaan suora Mr. Briney kopio.

Parasta ottelussa oli katsoa, kun joku minua 10 vuotta nuorempi juuri mastereihin päässyt henkilö "opastaa" pelaamaan Pokémonia.
Ensimmäistä kertaa jouduin näyttämään oikeasti "no basic" alut ja tekemään tismalleen sääntöjen mukaisesti. Kuulemma Prof. Birch kortissa täytyy
ensimmäisenä sekoittaa käsi pakkaa, jonka jälkeen heität noppaa. Ei toisinpäin.

Kaksi ottelua oli suhteellisen suloista katseltavaa. Ei niin Wailordia vastaan pelaaminen, mutta henkilö jonka kanssa nahistelin.

1-1


Taistelu numero neljä - Jokukuuluisashowjäbähuhujenmukaan ja Seismic Toad EX (tai joku)
Joo no. Vesiheikkous Ho-Oheilla ja kaveri tekee 60 tai enemmän damagea ja päälle joku lukko.
Moro.

0-2

Tässä vaiheessa lähdin hakemaan päänsäryn tappaajaa. Kympillä jäätävän kokoinen bulled pork setti. Olen täynnä nautintoa pojat.


Taistelu numero viisi - Tyynis ja Jolteon-EX, Vileplume
Team Pottu WTF, Team Hyvinkää, Team Turku, Marstio, Team Kekkonen ja sen varajäsen ja niin edelleen.
Kuulostaako jotenkin tutulta? Vissiin ei.

Tyynis on ollut ihminen, joka on vain kerännyt ja muuta. Ironista kuulla, että kasuaalista oli tullut kunnon metagame-pelaaja.
Oli myös ilo kuulla, kun en turnauksesta tuntenut kuin murto-osan niin uudet nassikat ryhtyneet pystyttämään omia rajoja.
Samoja rajoja, joita olimme vaalineet vuosia, vuosia takaperin. Ehkei Team Pottu ollut samanlainen edustusryhmä minun aikanani, mutta vissiin jonkilainen rajashow oli "meilläkin" pystyssä.

Ottelun aikana heittelin Jolteon-EXää vastaan Ho-Ohejani. Voitte ihan vitsillä arvata miten hyvin se ottelu meni. Voitin tosin yhden kerran, kun pääsin Jolteon-EXiin käsiksi penkin kautta.

Muinaisjäänne badganondorf olisi ylpeä, jos olisi nähnyt uudet lapset tappelemassa omien tiimiensä puolesta. Sitä samaa saippuasarjaa, mitä joskus ehkä itse jaksanut elää.

Hävisin ottelun yllättäen, koska joku Jaxi ei laittanut mitään evoluutiota tai jotain Jolteon-EXiä vastaan. Ji-huu!

1-2


Taistelu numero viisi - Bye
Boom zakalajakaa.

2-0


Pyörin vielä tunnin mestoilla kiusaamassa ihmisiä. Taisin ennen viittä lähteä suhaamaan kohti uusia seikkailuja. :B
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

ViestiKirjoittaja Hero » 15.05.2016 16:38

IRCissä on Jakkin mukaan joku tyttö huhuillut perääni. Joten moi hänelle. ;)
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

ViestiKirjoittaja R0xu » 15.05.2016 18:50

Vanhan koiran Myllytykset jäivät nähtävästi vaisuiksi, pakka oli selkeästi antimetaa.

Meidän pitää treenata paremmin ensi vuotta varten!
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

ViestiKirjoittaja Rai-chan » 17.05.2016 16:53

En onneks ollu ehtiny tehä ekoja pareja. En ois siinä kohtaa kyllä jaksanu laittaa uusiks :D
Avatar
Rai-chan
Poromagian Liiga-Leader
 
Viestit: 820
Liittynyt: 31.08.2010 21:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Tää on mun turnausraportti Porocon SM16

ViestiKirjoittaja Hero » 17.05.2016 20:13

Joo en tiiä oliks ne oikeesti tehty. Ainakin oli suljettu just ilmottautuminen ;_;
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron