RS-pelisarjan Transsukupuolinen Gardevoir

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

RS-pelisarjan Transsukupuolinen Gardevoir

ViestiKirjoittaja Hero » 24.08.2017 21:46

Sain parhaimman idean ja se oli osallistua Pokémon turnaukseen.

Laitoin viestiä Jaxille "Heippatirallaa. Saanko deckin? :)"
"Et saa."

Jaxi en pidä asenteestasi.


Sen sijaan uusi ystäväni R0xu hankki minulle pakan kiertotietä. Katsoin listaa ja nyökyttelin kuin tietäisin jotain kyseisestä pakasta.
"Kyllä, kyllä, nämä ovat Pokémon-kortteja."

Tällä kertaa panostin enemmän kuin koskaan. Otin ensin selvää mitä edes pääkortti tekee ja tein myös pakkalistan etukäteen.
Ihmeellistä, eikö?

Nopeasti avaruusfoliohattuhakuselaimella hain "Gardevoir-GX, y is so b0rken?"
Sain useamman pakkalistan, mikä erosi huomattavasti minun kesälinjoistani.
Raaputtenin ammattikorkeasaaren kokoista partaani. Kuvittelin olevani logistiikkapuolella tupakkakopissa.
Mieleni huusi "Mauri Viikki, olet yksi iso pettymys."
Ei se mitään!

Vaikka vuosien varrella minusta on tullut enemmän vain anomuumihaamu, jota kukaan ei tunnista. Aivan uutta minulle.
Missä oli SiaBBo ja kumppanit? Ei enää missään. Hiekanjyvät pyöri kenkieni alla ja astelin varmempana kuin koskaan tähän uuteen haasteeseen.
Kukaan ei tuntenut minua ja minulla ei ollut kontakteja.

Wow. Tämäkö oli se tunne, kun et saakkaan kaikkia kortteja mitä tarvitset?
Ennen vanhaan sait Uxie LA:t ja Claydol GE:t jos tarvitsit.
Lähetin viime yönä savumerkeillä Otaniemen saareen intiaanipäällikkö Rai-chanille viestin.
"Minä epäonnistuin. Mauri epäonnistuin. Apua, veli auta."

Olisin saanut kaikki tarvitsevat kortit oranssin foorumin adminilta Mewstorilta, mutta nyt oli jo liian myöhäistä.
Rai-chan lupasi lainata minulle muutamia lappuja, mitä tarvitsisin. Ainoa oli etten saanut näin lyhyellä varoitusajalla Tapu Lele-GX (kuulemma oleellinen kortti.)

Yöllä hiki virtasi ja yritin puurtaa jotain pakkaa. En ollut rakentanut pakkaa viimeiseen viiteen vuoteen, joten tämä oli uusi kokemus minun Pokémon-kouluttajauran aikana.

R0xu vain kertoi, ettei Matiaksella ollut kortteja ja tämä on vähän niinkuin budjetti-versio. Lainasin Lauralta 1/6 korteista, mitä halusin lisätä pakkaani. Minulla ei ollut edes VS Seekereitä budjettipakassa.

Sain viimein puljattua kaiken. Riitti enää vain töiden jälkeen kieriä yhdet rappuset ylös suoraan Poromagiaan.


Tämä kunniallinen päivä saapui. Olin intoa täynnä. Matias kertoo että hänellä on kyllä kortteja, mitä olen lainaamassa Rai-chanilta.
"Ööööö, Mauri mitä vit-?"

Lopulta lainasin Rai-chanilta vain kaksi korttia ja 58 korttia Matiakselta. Amazing.

Pakkani oli valmis. Ainakin luulin niin. R0xu saapuu paikalle ja katsoo pakkaani. "Miksi sinulla ei ole tätä?" "Miksi pelaat tätä?"
Ahh, pakka meni vielä kerran uudelleen.

Pokémon
4 Ralts
3 Kirlia
3 Gardevoir-GX
1 Gallade
2 Diance
1 Remoraid
1 Octillery
1 Tapu Lele-GX

Trainer
4 Professor Sycamore
3 N
2 Guzma
1 Fisherman
1 Bridgette
4 Ultra Ball
3 Rare Candy
2 Rescue Strecter
1 Field Blower
3 Float Stone
1 Choice Band
4 VS Seeker
1 Super Scoop Up
3 Silent Lab

Energy
4 DCE
7 Fairy Energy


Huokasin helpotuksesta. Kunnes pieni lapsi kysyi "Missä sinun Wonder Energysi on?"
No niin.


Ensimmäinen kierros. En muista vastustajan nimeä, mutta pakassa oli Lapras-GX

Ihmettelin miksi R0xu painosti minua pelaamaan Silent Labin. Pelasin sen heti ja vastustaja vuorollaan pelasi Tapu Lele GX:n. Ei vissiin hakenut Supporter-korttia sillä. Huomasin miten tehokkaasti Gardevoir sai revittyä tason kaksi Pokémonit pöytään Diancella. En ymmärtänyt mitä vastustajan pakan piti tehdä. Syytän myös omaa kokemattomuuttani. Vastustajalla pyöri Lapras, Manaphy ja joku Tapu water GX.

Ymmärsin ettei vastustaja saanut kunnolla peliä pyörimään. Itse tein kiskoilla kaiken, mitä pakalla pitikin tehdä. Kerran houkutin vastustajan käyttämään GX-hyökkäyksensä yhteen Gardevoiriin. Kädessäni oli valmiiksi toinen Gardevoir tulossa.

Ottelu oli suhteellisen vaivaton. Jätti ehkä kysymysmerkkejä ilmaan.


Toinen kierros. En tiedä vastustajan nimeä, mutta pakassa oli XY Pöllö GX ja Vileplume.

Okei, lukkopakka. Muistelin että pakka kai halusi saada Vileplumen lukottamaan ja sitten levitti Pöllöllä vahinkoa. Itse lähdin aggressiivisesti tulittamaan trainer-kortteja pois kädestä. Vastustajalla meni hetki saada Vileplume peliin, mutta siinä vaiheessa minulla oli jo kaksi Gardevoir, Octillery ja Float Stonet kiinni.

Ottelussa ei mitään "suuria" käännekohtia käynyt. Houkuttelin kerran vastustajan Pokémonin ulos ja sain 120 vahinkoa Pöllöön. Myöhemmin pelissä voitin ottelun raahaamalla Pöllön eteen ja pam. Yllättäen tämäkin peli meni aikaan, huoh.


Kolmas kierros. Ökä ja Gyarados.

Tiesin ehkä etukäteen, että Gyarados hyökkäsi 30 vahinkoa jokaisesta vahingosta Magikarpien päällä. Myönnän että ottelu meni pelkästään oman kokemattomuuden piikkiin, koska minulla ei ollut mitään hajua miten tuota piti purkaa.

Sain hitaamman alun yllättäen ja taistelimme stadium-paikoista. Oletan että Ökällä oli 4 Stadiumia, koska lopulta voitti tuon nahistelun. Tiesin että Ökä pyrki turbottamaan pelin läpi. Itse yritin hakea Rare Candyjen voimalla Pokémoneja peliin, mutta jouduin antamaan aika paljon eteen.

En ollut hirveän väärässä. En ole varma loppuiko Ökältä höyryä kesken pakasta, mutta pelaaminen näytti hieman vaikemmalta aina. Itsellä oli puoliksi vahingoittunut Gardevoir penkillä, mitä Ökä yritti hakee. Octillery ja Gallade yhdistelmällä halusin Super Scoop Upin, mikä käytännässö pelastaisi minut. Onneksi sain kortin ajoissa ja totta kai tuli parillinen. Tämä notkautti hieman peliä ja pystyin keskittymään pelkkään aktiiviseen Gardevoiriin. 230 HP:ta on paljon ja Ökän Gyarados iskisi maksimissaan 150 vahinkoa, ellei yritä kikkailla yhden kierroksen enemmän.

Ottelu oli virkistävä. Tempon huomaa hieman, kun pelaa vanhojen kanssa koska peliä on sahattu kymmenen vuotta. Uudet aina menevät hieman kirjan mukaan (huom. teette oikein, me emme) ja aikaa kuluu. Se pelaaminen tulee jotenkin niin selkärangasta, eikä tarvitse pohtia ikuisuuksia. Mielestäni parhaimpia lappupeleissä on nopea tempo. Tietty jos tulee kiperää, niin jää miettii.

En valitettavasti voittanut Ökää, koska hänen pakkansa oli niin turboahdettu täyteen Trainereita. Sai lopulta kikkailtuu kolme kalaa penkille vahinkoineen ja pamautti minun Gardevoirin pois. Aikaan tietty.


Neljäs ottelu. Esa Juntunen senior eli Isto ja Gardevoir.

No en valita. Mitä sanoin Ökän ottelussa, että vanhojen kanssa tempo on nopeaa. Iston kanssa noh, vauhti on päätä huimaa.

Ottelu oli jees. Tietty mitä kämmäilin oli, etten varmistanut tarpeeksi pakan koostumusta. Yleensä peiliottelut menevät, että kumpi alottaa myös voittaa. Sitten vaihdellaan vain damagea vuoron ja toisin. Katsoin Iston polttavan VS Seekerinsä Ultra Balleihin, että saa alun. Minulla olisi erittäin hyvä sauma voittaa lopussa, koska hän ei saisi kierrätettyä Guzmoa tai muuta.

Oma alamäki valitettavasti alkoi, kun olisin saanut vain 180 vahinkoa Iston Gardevoiriin. Hänellä oli edelleen poltettuna VS Seekerit ja yksi Guzma. Noh, hieman kikkailin että saisin varmemman penkin, etten kaikki roiku yhden Gardevoirin varassa. Löin eteen Diancen, että Ralts kehittyisi Kirliaksi. Jaa, palkintokorteissa. Jos olisin katsonut, että yksi Kirlia ja yksi Gardevoir oli palkinnoissa niin olisi pitänyt hyökätä suoraan Gardevoirilla hieman aggressiivisemmin. Paareilla vaan kierrätystä. Jälkiviisaus on paras.

Isto sai nätisti yhden Gardevoirini pois. Minulla oli Gallade pelissä, jos Super Scoop Up siihen ja Kirlia Raltsiin. Tein näin. Diancella taas hakemaan Kirlialle Gardevoir GX:ää. Aha, palkinnoissa. Noh, nämä vähän heijastelivat ikävästi pelaamista. Yritin vielä sairaalapaareilla kiikuttaa yhden Gardevoir GX:n roskiksesta käteen. Noh, sekin jäi kyllä kauas. Isto sai vielä loppupelissä käytettyä yhden GX-hyökkäyksensä, mikä vähän niinkuin julisti hänen voittaneensa.

Meillä meni taas aikaan. Iston piti nostaa vain yksi VS Seeker, että voittaa. Ei mennyt tasariin ylläri. Hieman harmitti, mutta pee koo ämm änn.


Viides ottelu. Jenni ja Ninetales-GX.

Noh, vedetään nopeasti alta pois. Saan hieman ikävän alkukäden. Sycamore, 3 VS Seeker ja Ultra Ball.
Korjaan alkuani paremmaksi. Ultra Ball Tapu Lele ja kolme basicia penkille. Ongelmana oli, että Tapu Lele oli palkinnoissa.

Ihanaa.

Jouduin meneään hieman takaportin kautta. Diancella vuoro kerrallaan Octillery ja sitten Gardevoir-GX. Hieman hitaampi. Luin Ninetalesin ja se vissiin levittää vahinkoa, koska Jennillä oli myös Tapu joku sähkö mikä levittää vahinkoa. Ok.

Ninetales vaati paljon energiaa, että pääsisi hyökkäämään ja "vain" 210 HP. Hieman kuumottelin, että alku heijastelisi loppupeliin. Olin väärässä. Vaikka VS Seekerit olivat palaneet heti roskiin, niin pääsin yllättävän hyvin kannelle.

Gardevoiria ei tarvinnut hirveästi tankata niin päästiin jo hyökkäilemään.

Lopussa vastustaja teki yhden virheen ja liitti Tapu Lelelle DCE:n. Noh, Guzmo ja kaksi vikaa palkintokorttia siitä.

Mut hei, ei mennyt aikaan.


Rare Candyni jäivät vahingossa Matiaksen pakkaan. Hups.


+ pakkalaina
+ VS Ökä ja Isto
+/- Subway 15 senttistä voi verrata kengän pohjalliseen


Tiesitkö?
Peleissä Sapphire ja Ruby on mahdollista saada uros-puolinen Gardevoir, koska Gallade tuli vasta Diamondissa ja Pearlissa.
Tätä urospuolista voi siirtää aina uusimpiin Sun ja Moon peleihin asti, ilman että sukupuoli muuttuu.

Hyvää yötä.

PS. Tässä oli oma kontribuutio kyseiseen pakkaan.
http://i.imgur.com/0G8IGiL.jpg
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: RS-pelisarjan Transsukupuolinen Gardevoir

ViestiKirjoittaja R0xu » 24.08.2017 22:24

Wääh, ei kohdattu.

Onneksi kausi on vasta alkanut.
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: RS-pelisarjan Transsukupuolinen Gardevoir

ViestiKirjoittaja tammis » 25.08.2017 08:57

Raportteja on aina mukavaa lukea, kiitos, ja ole hyvä vaan pakkalainan osalta.

Hero kirjoitti:Rare Candyni jäivät vahingossa Matiaksen pakkaan. Hups.


Niin jäivät. Sen sijaan minun Rare Candyni jäivät vahingossa sinulle. Vaihdetaanko päittäin maanantaina?

Hero kirjoitti:Tiesitkö?
Peleissä Sapphire ja Ruby on mahdollista saada uros-puolinen Gardevoir, koska Gallade tuli vasta Diamondissa ja Pearlissa.
Tätä urospuolista voi siirtää aina uusimpiin Sun ja Moon peleihin asti, ilman että sukupuoli muuttuu.


Tiesitkö? Generaatioissa III–VI on mahdollista saada uros-Gardevoir level-uppaamalla male-Kirlia levelille 30. Galladen saa Dawn Stonella :D
Avatar
tammis
 
Viestit: 48
Liittynyt: 29.11.2015 20:43
Paikkakunta: Helsinki / Nummela, Vihti


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron