Tequila, sitruuna ja suola

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Tequila, sitruuna ja suola

ViestiKirjoittaja Hero » 14.09.2017 22:10

Hei,

Näin aloittelevana pelaajana askartelin töissä ensimmäisen Pokémon-korttipakkani. Tämähän oli varsin upeaa.
Menin Poromagian liigaan harjoittelemaan pakallani, koska turnauksia oli tulossa.
Sain ensiksi kuulla ivallisen lauseen "Eiks sulla oo edes energioita?"
Kiitos. En edes saanut häneltä energioita ilmaiseksi.

Ei ollut tervetullut olo.


Onneksi tutustuin tarhatätiin nimeltä Mauri, joka lupasi tilata kortteja että pääsen pelaamaan. Jihuu.
Pokémon-korttien hinnat pyörivät eurosta viiteen euroon. Paitsi suuri Tapu Lele maksoi peräti seitsemänkymmentä euroa.
Jeesus.

Onneksi olemassa on avuliaita ihmisiä, joiden ansiosta sain kaikki kuusikymmentä korttia lainaan. Jihuu.

Pakkani näytti tältä:
1 Mimikyu
1 Alolan Vulpix
4-2-4 Metagross GX
2 Necro GX
2 Tapu Lele GX

Energy
6 Psychic Energy
5 Metal Energy

Trainer
4 Sycamore
4 N
2 Brigette
2 Guzma
2 Skyla
3 Choice Band
3 Max Potion
2 Rescue
4 Rare Candy
1 Professor's Letter
4 Ultra Ball
2 Field Blower

Ajattelin että tästä tulisi loistava turnaus.
Kuva


Kierros 1: Julle / Tapu Bulu ja joku sähkö-ötökkä

Epäilin että ottelu menee samanlailla kuin liigassa. Minua kutsutaan Mauriksi noin viidentoista minuutin sisään useamman kerran.
Olin väärässä.

Alkuni oli erittäin huono. Lähdin hakemaan vanhaa kikkaa ja Bulut Necron rangelle. Vastustajani kuiskasi erittäin huonon äänekkäästi Ökälle, että ötökkämuodot olivat prizeissa.
Yllättäen haen kehitetyn sähkö-ötökän eteen ja paukutan alas. Ottelu menee mukavasti minun pussiini. Valitettavasti en nähnyt ottelussa kertaakaan Max Potionia ja Choice Bandia.
Pieksin Metagrosseilla raiteilla Bulut rangelle, jotta Necro voisi ne hakea.

Olen huomannut, ettei kukaan oikein noteeraa Necron GX-hyökkäystä. 100 vahinkoa käytännössä jokaiseen pelissä olevaan Pokémoniin. Miksi ei?
Laskin vahinkoja ja sain nätisti koko pakan ajettua nurkkaan. Hain viimeisillä vuoroilla Sycamorella ja N:llä Max Potionia, että voisin parantaa yhden Metagrossista vahingot pois. Se olisi varmistanut voittoni. Tietenkin koska suola on aiheellista, niin vastustaja nostaa päälimmäisestä kortista Tapu Lelen ja noutaa Guzman.

"Yllättäen" hävisin. Ökä huomautti pelin jälkeen, että seuraavalla vuorolla Necro olisi nostanut viimeiset neljä palkintokorttia.


Kierros 2: Tessa / Pikachu ja Magnezone

Olin liigassa pelannut muutaman kerran tätä kaunista animetyttöä vastaan. Hänellä oli kivikoiria. Ok.
Hän paljastaa aloituspokémonin ja siellä on Tauros.

Okei.

Itsellä ihan järkyttävä alku. Alotan Necrolla ja seuraavilla vuoroilla penkille Vulpix ja Mimikyu. Ei tietoakaan Beldumeista tai Brigetestä.
Vastustajallani oli epäselvyyksiä Necron Abilityn suhteen, joten Tauros löi nollaa ja sain lisävuoroa. En uskaltanut lähteä Necrolla karkuun, koska Tauros olisi tappanut Vulpixin surutta pois.

Necro sai Tauroksen pudotettua alas. Vastustajallani oli Pikachu-exiä ja stadium, mikä vähensi vahinkoa sähkö-pokémoneilta. Okei.

Muistan että sain väkisin runnottua kaksi Metagrossia lopulta peliin. Valitettavasti olin käynyt Vulpixilla Choice Bandin kanssa pehmentämässä Pikachuja, jotta Metagrossit pudottaisi ne. Vastustajallani oli jokin Magnezone ja Pikachu variaatio. Magnezone tuli liian myöhään peliin, kun Metagrossit paukuttivat Pikachut yksitellen alas.


Kierros 3: Jesse / Garbodor

Vastustajallani oli roskasäkki alussa ja itse starttasin Beldumilla.
Roskasäkki poistaa kaunistii Skylat pakan päältä pois ja kun haen Brigetellä penkkipokémonit, niin Metangit palkintokorteissa.
No niin.

Vastustajani lyö Garbodorilla jotain Trashlancella nollaa ja Beldumit nätisti resistancevat alemman hyökkäyksen.
Itselläni oli suuria ongelmia saada Rare Candy ja Metagross samaan käteen. En voinut oikein muuta kuin lyödä eteen niin kauan pikku Pokémoneja kunnes nostin kyseisen yhdistelmän.

Sain lopulta ja viimein yhden Metagrossin ulos. Noh, yllättäen oma lumipallo ryhtyi ottamaan kiinni ja napsi yksi kerrallaan kaiken pois tieltä.
Jouduin antamaan neljä palkintokorttia eteen, kunnes sain oman pelin pystyyn. Hienoa.


Kierros 4: Ökä / Gardevoir

Noh, tiesin että Ökällä oli oma variaatio Gardevoirista.
Jos joku muu olisi ollut vastassa Gardevoirilla, niin helppo homma.

Kummallakin oli ihan järkyttävä alku. Pelasimme vuorotellen N:ää ja toivoimme parasta.
Ökä aloitti Tapu Lelellä, kun itse aloitin Beldumilla ja Mimillä. Yllättäen yksi Metang palkintokorteissa, enkä nostanut mitään.

Pelin avaustekijä oli, että kävin hakemassa Tapu Lelen alas Mimillä. Hienoa.
Ökä toi Vulpixin eteen ja haki Pokémoneja. Itse tein perässä Mimillä. Tätä jatkui vähän aikaa - oikeasti.

Ökällä pyöri Raltsit penkillä ja minulla Beldumit. Kumpikin yritti vaan saada jotain ulos.
Itse sain ensimmäisenä Metagrossin ulos (kiitos luoja.) Ökä sai perässä Gardevoirin, mutta oli jo jäänyt hieman jälkeen.

Palkintokorteissa tietenkin oli kaikki hyvä tavara, mutta kun ryhdyin pudottamaan Pokémoneja alas niin "palaset loksahtelivat."
Ökällä oli hyvä sauma voittaa, mutta ymmärtääkseni palkintoihin oli mennyt DCE ja muuta.

Arvostan että meidän liigapelit oli ihan toista maata. Tämä oli pohjanoteeraus.


Kierros 5: Matias / Tapu Bulu ja joku sähkö-ötökkä

Ohhoh.
Taas tämä.

Vastustajani tärisi kuin maapora ja mietin, että jos tulee samanlainen show kuin Gamesta niin luikin pois.

Sain ehkä parhaimman alun koko turnauksessa, mutta silti se oli ihan pohjanoteeraus.
Vastustaja veti kiskoilla peliin ötökän penkille ja itse kärkyin Mimi ja Guzma yhdistelmää.
Huomasin miten nätisti sait yhden ötökän pois pelistä, kun vastustaja lyö 120 hyökkäyksen ja Mimillä vaan hakemaan.

En ollut enää tässä vaiheessa turnausta yllättynyt, etten saanut Max Potioneita tai Choice Bandeja.
Pienellä aggressiivisella nostolla sain muutaman Metagrossin peliin, mutten tietenkään saanut toista Metalli enua roskiin.
Hienoa.

Jouduin hieman kikkailee muilla Pokémoneilla, että saisin pehmennystä aikaiseksi Metagrosseja varten. En ymmärrä miten en nosta perusnostolla yhtä Choice Bandia.
Pelikuvioni olivat täysin Mimin tai Lelen varassa, kunnes sain tosi myöhään Metagrossin liikenteeseen. Professor's Letter pelasti minut neljässä pelissä. Tässäkin siitä oli hyötyä, mutta ihan liian myöhään.

Vastustajani pelasi kiskoilla ja sai näppärästi puolikuolleita Metagrosseja eteen.

Jihuu.


Voisinko saada yhden tequila-shotin Tessan tarjoilemena tämän suolamäärän kanssa?
Kiitos.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron