Alolan Vulpix ja pari techiä *not clickbait*

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Alolan Vulpix ja pari techiä *not clickbait*

ViestiKirjoittaja Hero » 05.10.2017 21:45

Kävin Subwaysta hakemassa nopeasti purtavaa.

Nyt olisi aika käydä heittämässä läppäpakalla yksi turnaus.
Pakka oli lasisempi kuin itsetuntoni. Energiat loppuvat heti, resurssit eivät riitä pakkoihin joissa ei saa kolmella hyökkäyksellä kuutta palkintokorttia ja Volcanion kyykyttää vaikka olisi miten huono pelaaja tai pakka. Huh.

Roxu oli pohtinut pelaisiko hän Metagrossia vai ei.

Otin Roxua olkapäästä isällisesti kiinni ja sanoin.
Hei.
Suomi100vuotta. Lampaat seuraavat toisiaan ilman paimenta.

Roxu pelasi lopulta Metagrossia mihin laittoi Espeon-GX, Oranguru ja Drampa-GX

Sain Rai-chanilta yhden pienen puuttuvan kortin, mitä en omistanut.

Sitten mentiin.


Pelasin tänään turnauksessa Alolan Vulpixia muutamalla tech-linjalla.

Pokémon
2 Alolan Vulpix
2 Cosmog
2 Solgaleo GX
4 Beldum
3 Metang
4 Metagross GX
2 Tapu Lele GX

Energy
10 Metal Energy

Trainer
1 Skyla
2 Brigette
4 Professor Sycamore
2 Hala
3 N
3 Guzma
3 Max Potion
4 Ultra Ball
1 Rescue Stretcher
3 Field Blower
1 Professor's Letter
4 Rare Candy

Kierros 1 - Kalastajahatulla varustettu mies - Gardevoir GX, Sylveon GX

Vastustaja saa hieman kuivan alun. Itse räjäytän vuorolla kaksi galakseista astelevan metallileijonan. Auringon voimalla kerään metalliroskaa magnetismilla toimiville orjilleni.
Pyöräytän pelin nopeasti käyntiin ja ryhdyn räiskimään 460 vahinkoa keijuihin. Huomasin välittömästi että penkkini meni tukkoon, kun jouduin pelaamaan ylimääräisen Pokémonin. Penkillä vain Metagross ja Solgaleo. Edessä riehui Metagross. Yksi Sylveonin isku, niin koko penkkini olisi kuollut. Laskin hieman, että jos Solgaleo ja Metagross joutuvat pakkaan, niin Metagross pystyisi yksin kääntämään tämän voitoksi.

Ymmärsin että nyt oli tullut Amerikoista saakka aaltona pelata Sylveonia ja Chaos Toweria. Näillä kahdella yksinkertaisella kikalla onnistut laihduttamaan vastustajan penkin tyhjäksi. Mahtavaa.

Koskaan tätä kenttäkorttia ei tullut, joten tyydyin ihmettelemään Sylveonia. Valitettavasti vastustajani oli saanut heikon alun, että yksinäinen Gardevoir ei pystynyt tätä suosta nostaa. Pamautin Metagrossilla Sylveonin tieltä ja seuraavaksi Gardevoirin.

Meh.


Kierros 2 Hurmaava ja komea mies - Gardevoir GX

Myönnän että olen kuutamolla kaikkien trendikorttien suhteen. Varsinkin kun ihmiset ovat rummuttaneet Gardevoirin hyvyyttä. Hinnat ovat tapissa.
Okei.

Galakseista astelee Solgaleo rankaisemaan kaikkia.
Ongelmalliseksi muodostui, kun vastustajani ei saanut Gardevoireja peliin. Jouduin napsimaan yksittäisiä palkintoja Solgaleolla ja Metagrosseilla.
Valitettavasti moottorini ei toiminut niin hyvin, että olisin saumattomasti pyörittänyt Metagrosseja kehää, vaan jouduin aina pelaamaan yhden energian kädestä kiinni.

Matsi pyöri hyvin minulla. Vastustajani sai aina väkisin kaadettua muutaman suuren Pokémonini, mikä ajoi tilanteen siihen, että vastustajallani oli kaksi palkintokorttia kädessä.
Itse olin joutunut hiki hatussa työstämään energiaa hyökkäyksiin, että saisin palkintoja. Olin nostanut jo viisi palkintokorttia ja tätä pakkaa ei oltu suunniteltu niin pitkään otteluun.
Pakassa resurssit olivat erittäin rajalliset ja Solgaleo pystyy hyökkäämään vain muutaman kerran koko pelin aikana.

Katselin kun vastustajallani oli mahdollisuuksia voittaa. Valitettavasti hän oli heittänyt aikaisessa pelissä muutaman Gardevoirin roskiin ja yhdet pelastuspaarit. En usko, että kovinkaan moni pakka pelaisi kahta?

Octillery ei nostanut kaivattua korttia, joten pamautin tämän pois Metagrossilla.


Kierros 3 Tonu - Ninetales-GX, Ninetales, Tapu Rotom, Espeon-EX

Pitkästä aikaa mukava pelata Tonua vastaan. Siitähän on jo aikaa.

Tiesin että Vulpixista saattaisi tulla Ninetales, mille en mahda mitään. Muista Metang pitää pelissä.
Arvaa vaan pidinkö?

Pyöräytän vuorolla kaksi Solgaleon. Pam. Metallia, niin paljon metallia käsissäni.
Rautakausi on alkanut.

Tonu pyrkii levittämään vahinkoa Tapu Rotomeilla. En nähnyt missään Espeonia ja pohdin oikeasti onko sitä edes tuossa?
Ninetales GX lentää roskiin ja on mahdollisuus kurkkaa mitä se tekee. Okei, levittää vahinkoa.

Napsin ihan hyvällä tahdilla palkintokortteja. En käyttänyt Solgaleolia oikein missään kohtaan.
Huomasin miten Tonu yritti painostaa penkkiäni vahingoilla. Piti lähteä tarkistamaan missä on mitäkin.
Tietenkin unohdin säilyttää Metangin ja rukoilin, että Tonu ei pelaisi missään kohtaan Ninetalesia.
Jouduin valitettavasti polttamaan Guzmat Vulpixeihin, jotta en eivät kehittyisi.

Ottelu oli vähän liikaa minun puolellani. Kävin kerran pamauttamassa Solgaleolla 230, koska oli jo 60 vahinkoa päällä.
Riittäisi yksi Espeon, niin lähtisi muutama Metagross ja Solgaleo energioineen kuuseen.

Loppu silaus oli, että Tonu toi eteen Tapu Lelen josta sain kaksi palkintokorttia ja kädessäni oli Guzma.


Kierros 4 Lippalakkinen maailmankävijä - Ötökkä-GX, Garbodor

Okei.
Pakassani oli kolme Field Bloweria, joten ei pitäisi olla mahdoton temppu.

Trust me, I'm the guy.

Pamautan Solgaleon pöytään ja energiat kehiin.
Guzmalla saan vielä yhden Ötökän pois pelistä.

Jes.

Yllättävästi koko pakkani ei nosta yhtään Max Potionia tai Field Bloweria.
Metagross ja Solgaleo jumittaa edessä, kun joudun lataaman manuaalisesti.
En edes saanut Skylaa.

Field Blowerit nousivat putkeen loppupuolella, kun niistä ei ollut enää mitään väliä.


Kierros 5 Matias - Volcanion

Noh, olin ajatellut että ennen turnausta mahdollisesti joudun huonolla tuurilla yhtä Volcanionia vastaan.

Olin etukäteen sahannut Tycon kanssa useamman tunnin Volcanionia vastaan Metagross/Solgaleo-setillä, joten noh prosentit eivät olleet puolellani.



Yllätyin positiivisesti, että voitin enemmän kuin hävisin. Volcanionia on vaikea laskea, koska se oli suora tappio jokaisessa skenaariossa.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alolan Vulpix ja pari techiä *not clickbait*

ViestiKirjoittaja R0xu » 06.10.2017 10:08

>Valitse metagross
>voita 3/4 gardevoiria
>ole 4.


Aika winfiilis
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Alolan Vulpix ja pari techiä *not clickbait*

ViestiKirjoittaja Hero » 06.10.2017 20:12

Onneksi voidaan pelaa huomenna samoilla pakoilla ja katsoa kumpi on oikea Pokémon-kouluttaja.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron