Hero VS Roxu (vihdoin ja viimein)

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Hero VS Roxu (vihdoin ja viimein)

ViestiKirjoittaja Hero » 07.10.2017 20:07

Torstaina kävin heittää setit Galaksisella metallileijonalla, jolloin useamma oli Sylveon GX laitettuna Gardevoiriin.
Okei pojat ja tytöt.

Päätin kokeilla Metallikeijua Metagrossin kanssa, etten häviäisi ihmeelliseen roskaan.
Kasasin perjantaina pakkani ja tulostelin töissä huvikseni kalleimmalle paperille, mitä löysin.

Hei, paras pakka formaatissa, joten ansaitsee vain parasta.


Lauantaina termariin kahvia ja bussiin.

Kello on 9:20 ja poro ei ole auki. Mitä?

Kello on 9:30 ja poro ei ole auki.

Kello on 9:33 ja kahvini on loppu.

Kello on 9:35 ja poro on auki.

Kello on 9:40 ja Mauri viestittää "Haluuks kolmannen Tapu Lelen?"

Kello on 9:47 ja olen huutanut Maurille, miksi sulla on ykskaks ylimääräinen Tapu Lele?

Kell on 10:00 ja Mauri on kertonut, ettet voi ottaa toista Brigetteä pois.

Kello on 10:05 ja minulle on selvinnyt, että PoroMagian Matti on oikeasti Pokémon-kouluttaja.

Kello on 10:10 ja olen katsomassa ketä vastaan pelaan.

Pakkani näytti lopulta tältä

Pokémon
1 Alolan Vulpix
2 Necrozma GX
4 Beldum
2 Metang
4 Metagross GX
1 Magearna EX
3 Tapu Lele GX
16

Trainer
3 Guzma
4 N
4 Professor Sycamore
1 Brigette
1 Skyla
3 Choice Band
4 Rare Candy
1 Professor's Letter
3 Field Blower
1 Rescue Stretcher
4 Ultra Ball
3 Max Potion
33

Energy
5 Psychic Energy (basic)
6 Metal Energy (basic)
11

Kierros 1 - Tyttö goottiloleissa - Gardevoir GX / Ho-Oh GX / / Flareon-EX / Ninetales

Peli 1
Vieressäni on taas Robin ja Volcanion. Huh, väistin luodin. Vastustajani paljastaa Flareonin ja en tiedä mitä se tekee.
Fire Ball tappaa minut ja en voi tulla Metagrosseilla. Näin vilauksen Safeguard-Ninetalesin, joten sekin on uusi ongelma pelissä.

Aha okei.

Minulla oli nyt pakassa useampi Tapu Lele, joten päädyin niillä taistelemaan Flareonia ja muita tulityypin Pokémoneja.
Pyrin siivoamaan Vulpixeja pois pelistä, jotta ei tulisi ongelmia Ninetalesin suhteen. Metagross on onneksi yksinkertainen pakka.
Sain lopulta hyvin pyörimään Metagrossit, jotka syöksivät energiaa Tapu Lelelle.

Peli 2
Päräytin Metagrossit pöytään. Mietin vielä mielessä, että säästä yksi Metang, jos tulee Ninetales.
Tietenkin unohdin nopeasti sen, koska pyrin saamaan voiton nopeasti kotiin. Noh, ahneus.

Nappailin Pokémoneja vastustajalta alas Metagrosseilla, kunnes jäljelle jäi vain Vulpix josta tuli Ninetales.
Pohdin olisiko mahdollista saada stallattua aikaan asti, koska pelkälläö Ninetalesilla hän ei voi voittaa. Ainoastaan 80 vahinkoa, joten jouduin hieman keksimään uutta oikotietä voittoon.

Ninetales vain jäpitti ja teki 80 vahinkoa minuun. Käytin Max Potionin väliin ja mietin ettei oltu huudettu aikaa. Huoh, miten saisin tän voitettua.
Päätin uhrata yhden Metagrossin. Ninetalesilla meni noin kolme vuoroa saada tiputettua Metagross, jonka jälkeen hänelle tuli myös Ho-Oh GX penkille.

Tilanne oli hieman kimurantti, koska olin joutunut antamaan palkintoja eteen ja myös äsken Metagrossin. Saan Metangin Rescuella kikkailtua takaisin peliin.
Käyn iskemässä 160 vahinkoa ja seuraavaksi tulee Ho-Oh. Riitti vain yksi tulienergia Ho-Ohille, niin hän olisi voittanut. Heikkoudet ovat ikävä juttu Pokémonissa.

Onnekseni hän ei nostanut tulienergiaa, joten vaihdoin Metangin Necroon ja pamautin pulun taivaalle.

Voitin.


Kierros 2 - Julle - Gardevoir GX / Gallade

Peli 1
Torstaina Julle kertoi Tonun lainapakan kovaan ääneen, kun Tonu pelasi minua vastaan.
Tänään sain kuulla Jullen sanovan Ökälle, että hänellä on Remoraidit ja Skyla palkintokorteissa.

Okei.

Metagrossit räjähtivät käyntiin. Metagross lävisti Gardevoirit kuin kuuma veitsi voissa.
Julle ei saanut peliä oikein käyntiin, koska hänellä ei ollut Octilleryitä eikä Galladekaan käynyt pelissä.
Mälsää.

Peli 2
Julle sai aloittaa ja vuorolla kaksi hänellä oli Gardevoir joka pamautti ainoan Pokémonini pois.

Peli 3
Gardevoi pyörähtää yksin pöytään. Itseltäni nousee Metagrossit kunnon rautaisella otteella.
Onneksi Metagrossin pelaaminen ei tarvitse yhtään taitoa. Kunhan vain karkaat ja liität energiat eteen.
Miksi vaivaa päätään vaikeampaan pakkaan, kun voit tehdä tätä?

Vaihtelemme palkintokortteja keskenämme. Jullella oli hieman vaikeuksia saada Gardevoirit pysymään pelissä, koska Metagross.
Revin Gardevoirit eteen ja pannutan paistinpannulla naamaan. Kiitos sovinismi. Passitin Gardevoirit takaisin keittiöön.

Julle kutsui minua Mauriksi ja antoi arvostusta pelitaidoistani. Ymmärrän. Meillä on saman pituiset hiukset ja parta, niin se aiheuttaa usein hämmennystä.

Voitin.


Kierros 3 - Konsta - Gardevoir GX / Gallade / Sylveon GX

Peli 1
Tiesin että Ökä ainakin pelaa Sylvenionia. Tiesin mikä tämän uuden kikan funktio oli kyykyttää tasa-arvoisella feminismillä minun sovinismin.
Konsta kääntää Eeveen ja pohdin pitäisikö minun nyt hankkia Metallikeiju penkille. Tein sen virheen, että hain liian ajoissa Metallikeijun.

Tukin oman penkin muutamalla Tapu Lelellä, koska alkuni oli hitaampi. Konstalla oli jo haussa Sylveonilla kolme vapaavalinnaista korttia.
Brigette vai N?

Lopulta omilla pohdinnoillani ei ollut mitään merkitystä, koska kahdella Metagrossilla en pystynyt enää pitämään Konstan Gardevoireja kontrollissa.

Peli 2
Pyöräytän Pokémonit auki. Ei Tapu Leleä, ei Ultra palloa eikä myöskään Brigetteä.
Metagrossin typerin ominaisuus on, että vaikka et saa heti alkua pyörimään niin voit voittaa pelin!
Riitti että sait yhden Metagrossin eteen lyömään 150 eli 300 Gardevoiriin.

Odotin maltillisesti miten Metagrossini nousisi. Konsta oli hieman ongelmissa myös ja myönsi, että jos saisin Metagrossin niin voitan.
Konsta lataa Gardevoireja penkille, koska tarvitsee käytännössä kaikki energiat ja Choice Bandin, jotta yksi Metagross tippuisi.

Tuntui pahalta, koska minun voittaminen olisi vain käden heilautus. Gardevoir joutuu vääntämään koko pakasta kaiken voiman, että voittaisi.
Konsta laski Galladella, että saisi Choice Bandin. Valitettavasti ja myönnän, etten olisi saanut voittaa tätä.

Kaksitoista korttia pakassa ja kaksi Choice Bandia. Kumpikaan ei noussut ja sain voittoni.

Peli 3
Nostin alkukäteni ja huomasin, että nyt on täydellinen alku. Tiputan Tapu Lelen kädestäni ja haen Brigeten.
Hakisin Brigeten, jos sellainen olisi pakassa. Konsta saa puolestaan hyvän alun ja en tiedä onko mitään tehtävissä.

Feminismi otti minun kaulaparrastani kiinni. Kutsui minua betamieheksi.

Hävisin.


Kierros 4 - Epävarma herrasmies T-paidalla - Gardevoir GX

Peli 1
Minun vastustajani oli hieman epävarma hänen itsetunnostaa. Minusta tuntui pahalta. Joten tarjouduin viemään hänet Subwayhin.
Minulla on aikaa, minä voin päästä jatkoon. Vastustajani kädet hikoilivat ja hän pohti "Onko tämä uhka vai mahdollisuus?"

Totta kai jouduin pelaamaan. Ymmärrän, ettei vastakkaista sukupuolta edustavat henkilöt pidä minusta ja usein sanovat "Sinä? Eww.."
Mutta nyt myös minun sukupuolisetkin? Miksi?

Tulistuin tästä kieltäytymisestä. Metagrossien sovinistinen ote otti Gardevoirin naamasta kiinni. Pam 300 vahinkoa.
Sanoin "Hei tyttö, sinä kaaduit rappusissa."

Peli 2
Olin suututtanut koko Tumblerin. Gardevoirien määrä tuplaantui viime pelistä. Vaihdoimme palkintokortteja.
Jouduin hieman nurkkaan. Vastustajan Gardevoirit jakoivat energiaa toisillensa. Kun pannutin Metagrossilla Gardevoirin alas, niin seuraavaksi tuli tasa-arvolakikunnalta käsky "mene pois."
Ottelu oli todella nopea ja vastustajani sai Gardevoirillensa tarpeeksi energiaa ja Choice Bandin. Metagross helisi kuin joulukuusi Loppiaisena lattialle.

Peli 3
Hieroin pakkani päälimmäistä korttia.
"Jumala, Jeesus, Pyhä Henki, Paavo Pesusieni, Kananmuna jääkaapissani, Esa Juntunen, Mauri Viikki ja Pasilan nepalialaisen kaunis myyjä. Tarvitsen tämän."
Metagrossin rautainen käsi syöksyi ulos pöydästä ja kahmaisi Gardevoirista kiinni. Kuului vaan räjähdys. Vastustajani ymmärsi luovuttaa ja en päässyt vieläkään Subwayhin.

Voitin.


Kierros 5 - Savagepöydän kolmastoista parin toinen puoli savagepoika savagepakalla - Gardevoir GX / Gallade

Peli 1
Minulle riitti että Tessa sanoi minun olevan 33-vuotias ja nyt tämä pieni poika kertoi että olen 40-vuotias.
Kuulin pienessä mielessäni kuinka itsetuntoni sortui kuin Mauri Viikin hius päässä. Tyco kieri lattialla ja olin vain "Mutta minä tarvitsen tämän voiton."

Kuulin miten tämä pieni lapsi kertoi, ettei aio luovuttaa vaikka hän oli jo käytännössä voittanut koko turnauksen. Minun piti ansaita se.

Olet aivan oikeassa. Minun on aika nostaa ihmisarvot uudelle tasolle. Minusta piti tulla superliberaali. Minun on aika sisäistää, että iällä ja sukupuolella ei ole väliä.
Minä olen ollut ihmishirviö, koska olen tuominut koko päivän Gardevoirej. Tämä lapsikin oli pieni, mutta minun oli nyt päästä yli siitä.

Tämän lapsen on aika tuhoutua, vaikka hän on nuorempi kuin minä - ja paljon.

Metagrossit tulevat peliin kuten aina. Vastustajallani on kuulemma Gallade palkinnoissa, joten hänellä ei ollut mitään millä turvautua.
En ymmärrä miksei Gardevoirit pelaa kahta Galladea?

En huomannut mitään suurempia ongelmia. Käsitin että hän pelasi samaa listaa kuin Julle.

Peli 2
Pienen pojan polttava palaute oli jo niin kovaa, että Tyco oli palanut vierestäni tuhkaksi.
Olin yksin.

Sovinismi, sinun on pelastettava minut.

Ja, Metagross antoi tukkapöllyä Gardevoireille.

Voitin.


Top-8
Kierros 6 - Jaxin mafiaveljeksistä se toinen - Golisopod GX / Garbodor / Tapu Rotom

Peli 1
Uh ja oh. Ainoa pakka jota vastaan en ollut pelannut kunnolla. Tiesin "perusfunktion," mutta en ollut konkreettisesti ajatellut miten voitan.
Top-cutissa oli Volcanion, Roxu ja Gardevoirit. Sain ehkä sen huonoimman vaihtoehton.

Mietin että voisin vain yrittää polttaa Golisopodin kierrätykset. Necro pystyisi tiputtamaan nuo ykkösellä, mutta tarvitsisin paljon Blowereita.

Nostan alkukäteeni Beldumin, Necron, Guzman, muutaman energian.
Belduminin lähtee ja Necro jäi pystyyn. Noh, en tehnyt mitään. Vastustajallani on jo koko peli pystyssä Ability-lukon knassa.

Peli 2
Vastustajani runnoi läpi hyvän alun. Onnekseni sain myös hyvän alun, joten tästä lähtee. En oikein osannut pitää kontrollissa, mutta sain hyvin pudoteltua tavaraa.
Minulla oli kaksi palkintokorttia jäljellä ja tarvitsisin Guzma-vemputuksen. Lelellä saisin Guzman, mutta en saanut tarpeeksi energiaa kiinni jotta olisin saanut jotain alas. Plaah.

Hävisin ryhdikkäästi paremmalle pakalle.


Diu diu voitin kymmenen (10) euroa.

Hesburgerin kautta kotiin.


Olen askeleen lähempänä Esa Juntusen paluuta Pokémoniin.
Kuva
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hero VS Roxu (vihdoin ja viimein)

ViestiKirjoittaja R0xu » 07.10.2017 21:12

Gardet kaatuuuu...

Niitä nousemaan et saaa

Hienosti puhdistetty suomen metaa.
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron