Switcheroo

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Switcheroo

ViestiKirjoittaja Hero » 19.10.2017 22:18

Pohdin alunperin jaksaisinko torstaina pelata mitään Pokémonia vai menisinkö pumppaa rautaa?
Torstaina on usein muutenkin ikävää pelata, koska työpäivät pitkiä ja työn laatu on huonoa.

Puhuin joskus Roxun kanssa mitä pelataan seuraavissa turnauksissa.
Hänen vakava ehdotus oli, mitä jos vaihdetaan pakkoja keskenään?

Pelaisin siis Volcanionia? Olin lähes aina epäonnistunut kyseisen pakan kanssa, koska en oikeasti luottanut sen toimimiseen.
Onneksi ammattilaispelaaja Tyko opetti minut Volcanionin salaiseen maailmaan.
"Jos et saa takapenkille heti tulemaan toista, kun sinulta lähtee aktiivinen Pokémon niin häviät."
Kiitos.

Roxun neuvo oli parempi.
"Max Elixir, jos menee ohi niin häviät."

Olin kerennyt pelaamaan muutaman ottelun Volcanionilla, mutta se tuntui aina niin väärältä ja poissa paikoiltaan olevalta.
Mauri myöhemmin opasti, että Max Elixir on aikuisten oikeasti pakan suola ja selkäranka. Aha.

Pidin enemmän vemputtelu- ja kontrollipakoista. Muinaiset Uxie ja Shuppet -pakat olivat kaukana niistä, missä piti lähinnä vain nostaa ja toivoa.
Volcanionissa oli samanlainen tunne. Jouduit kokoajan venyttämään käsikorttejasi aina "yhden enemmän." Kun sinusta tuntui, ettei mikään riitä niin piti aina saada yksi energia enemmän ja yleensä epäonnistuit siinä.

En ole todellakaan hyvä Pokémon-korttipelaaja ja analyysini ovat yleensä metsässä.

Mietin että häviän näille pakoille todennäköisesti suoraan; Gardevoir, Ninetales ja Greninja.
Vesi-heikkous vie kaiken yhdellä iskulla, ellen saa Ho-Ohia.
Gardevoiria en voi edes voittaa, ellen ahtaa väkisin Ho-Ohia energioilla ennen kuin Gardevoir on pelissä.

Juuh jaah. En tiedä mihin olin taas lupautunut.

Lopulta pakkani näytti tältä

Pokémon
1 Oranguru
2 Turtonator GX
2 Ho-Oh GX
3 Volcanion EX
2 Volcanion
3 Tapu Lele GX

Energy
14 Fire Energy

Trainer
4 Guzma
4 Professor Sycamore
3 N
2 Kiawe
2 Po Town
2 Fighting Fury Belt
1 Choice Band
2 Float Stone
2 Field Blower
4 Ultra Ball
3 Max Elixir
1 Energy Retrival
1 Super Rod

Olin tosiaan rakentanut alunperin korjatun Solgaleo-pakan, mutta olin suostunut Roxun vetoon.
Uskaltaisinko astua kuumaan höyrysaunaan?


Astuin Poromagiaan ja huomasin minkälainen höyrysauna se oikeasti oli.
Yllättäen ihmisiä oli paljon. Turnaukseen osallistujiakin oli paljon, mutta onneksi vain viiteen kierrokseen.
Kuudes olisi ollut tappoa.

Käyn pikaisesti kaupassa, kun saan Roxun kanssa korttiasiat hoidettua.
Palattuani takaisin Laura olikin jo ottamassa pakkalistoja vastaan.
Annan sen ja odotan millon pääsen nöyryyttämään itseäni.

Olin sanonut Roxulle ja Tykolle edellisenä päivänä, että katsokaa kun aloittelija pelaa 1-4 tuloksen.


Kierros 1 - Jenni - Ninetales GX

Jenni sekoittaa pakkaansa ja sieltä vilahtaa vahingossa yksi vesienergia.
Jaa.

Ensimmäisenä pohdin Greninjaa, mutta onneksi olin väärässä. Alolan Vulpix pyörähtää peliin ja hänellä näyttäisi olevan vaikeuksia.

Itse saan ihan hyvän alun - tai niin hyvän alun kun pystyn saamaan tällä.
Nostan sattumanvaraisesti kortteja käteen erinäisillä vemputuksilla ja pyrin lataamaan penkki-pokémoneja Volcanionilla.

Jenniltä tulee pöytään Ninetales-GX ja pyrkii tekemään eteen 50 vahingon hyökkäystä, mikä nopeasti nousi 100 vahinkoon.
Yritin pitää Ho-Ohia hengissä, koska ainoa jolla ei ollut vesiheikkoutta.

Harmillisesti Guzmailuni ei osunut aina Ninetalesiin. Joko Ninetales oli edessä ja Guzma, että sain Volcanionin pois tieltä tai Ninetales oli penkillä ja Ho-Oh GX edessä.
Ninetales kävi kerran hakemassa palkintokortteja, mutta ottelu ei ollut kovin ihmeellinen.

Tuntui että olin rakentamassa taloa hiekalle. Max Elixit olivat se pakan "ponne," jolla oli tarkoitus saada jotain aikaiseksi.
Kiawe tuntui lähinnä ainoalta kontrollilta koko pakassa. Pelkäsin muutaman kerran, että häviän kun ei aina ollut valmiina seuraavaa Pokémonia.

Voitin lopulta.


Kierros 2 - Matias - Gardevoir GX

"Huh! Et pelaakkaan Metagrossia."
Olen yleinen vitsi.

Rehellisesti ainoa pakka, jota vastaan en ollut kunnolla pelannut. Jonkinlainen käry oli.

Noh, Gardevoir tuntui vetelevän kiskoilla matsia. Vaikka sain aina energiaa tarpeeksi, että löisin niin Gardevoir Guzman kanssa tiputti minulta pois Pokémoneja.

"jee"

Hävisin.


Kierros 3 - Pokémon-hatullinen Pokémon-kouluttaja Pokémon-pallo -korttisuojilla - Volcanion

Juuh. Olin ravannu Tykon kanssa hieman Volcanionia vastaan.

En pelannut helppoja palkintokortteja ja vaan keskityin saamaan Ho-Ohit pöytään.

Ottelu ei sillain herättänyt kovia tuntemuksia. Sain aika helposti pyöritettyä peliä Ho-Oheilla ja Volcanion kävi hakemassa energiaa, jos oli tarvetta.

Voitin.


Kierros 4 - Savage-pojan paluu - Gardevoir

Valitettavasti vessajono oli ollut niin pitkä, että jouduin hetken odottamaan päästäkseni virtsalle.

Sillä aikaan tämä pieni kelmi oli kerenny jo ruikuttaa Lauralta, että voittaisi ottelun koska vastustajaa ei näkynyt.
Hän muisti miten viime kerralla kävi.

Käänsin Volcanionin ja lapsi huokaisi helpotuksesta. "Et pelaakkaan Metagrossia!"
Juuh. Ei tänään ei.

Julle kävi paukuttelee henkseleitään, miten olen vaihtanut Metagrossin Volcanioniin koska hävisin Golisopodille.
Okei. Tämä selvä.

Tapu Lelellä Brigette hakuun ja palkinnoissa. Gardevoirin käynnistys näytti hieman heikolta.
Mitä olin pelannut Matiasta vastaan niin turbo päälle. Myönnän ohipelaamiseni, koska en hallinnut pakkaa sen enempää kuin pakka olisi hallinnut tätä peliä.

Kiawe hakee Volcanion-EXälle tulivoimaa ja Guzmalla haen järjestelmällisesti Raltsei alas.

Ottelu oli hieman pitkä, koska sain vain yhden palkintokortin kerrallaan ja toivoin, että tämä järjestelmällinen tapa tuottaisi tulosta.

Gardevoirista oli loppumassa höyry mutta minä olin vasta alkamassa tämän kanssa. Kriittisessä kohdassa olisin halunnut N:n, mutta nostin Sycamoren. Ikävää.
Gardevoirin Sylveon nostelu tuotti viimein tulosta ja yksi Gardevoir kävi rökittämässä kaksi Pokémonia minulta. Vastustajalla ja minulla oli vain kaksi palkintokorttia.
Minun olisi pitänyt venyttää Guzma ja kaksi tuli energiaa. Kiitos Volcanion.

Tuon eteen lihamuurin ja toivon, etten häviä. Hermanni pyrki hidastaa vauhtiani. Katsoin käsikorttejani ja tilanne oli tiukka. Joko epäonnistun ja häviän tai onnistun ja voitan.
Turtonatorilla eteen ja energiaa hakuun. Tapu Lele hakee Sycamoren ja Sycamorella seitsemän korttia. Vastustajani pyytää näyttämään yksi kerrallaan kortit, koska peli oli aika selvä.
Muistaakseni viides kortti oli energia ja voitin pelin siihen.

Taito pakka.

Hieman harmitti vastustajan puolesta, koska en todellakaan osannut arvostaa Volcanionia. Tuntui ettei sinulla ollut mitään hallinassa ja nostelet sattumanvaraisesti synergyssä kortteja - ja niin Max Elixir.


Kierros 5 - En valitettavasti tiedä nimeäsi - Greninja

Jaa. Greninja. Sitten taas mietitään miten Volcanion voittaa edes tämän.

Vastustajani kääntää orvon Froakien ja tarvitsin kuusi tiettyä korttia, että tiputtaisin sen.

Sen kerran kun Max Elixir olisi ollut hyödyllinen, niin en nostanut sitä. Kiitos.

Greninja pyörähtää peliin kivasti, mutta tuntui että olisin hävinnyt suoraan Ability-lukkoon.
Tätä hyökkäystä ei kauheasti systemaattisesti käytetty vaan pyrittiin venyttämään maksimi vahinkomäärä.
En tiedä miten Greninjaa nykyään pitäisi pelaa, mutta nämä ovat lähinnä omia tuntemuksiani.

Greninja pääsi kyllä niskan päälel ja lujaa. Vastustajallani oli kaksi palkintokorttia ja päräytän N:n pöytään.
Vauhti loppui kuin seinään. Nostin ensimmäisen palkintokorttini Ho-Ohilla. Sain myös penkille toisen samanlaisen.

Pelissä en oikeasti tehnyt muuta kuin Guzmannut kiltisti aina Greninjan eteen ja Ho-Ohilla 180 vahinkoa.

En ole varma, mutta Starmiella olisi kai saanut puuttuvat energiat? En kerennyt katsomaan vastustajan roskapinoa, että oliko siellä sitten niitä energioita?

Tuntui hieman väärältä voittaa, koska minulla oli heikkous pakkaan ja pysäytin sen yhdellä N:llä. Huomasin miten vaivallollista oli saada Greninjasta kuusi palkintokorttia, kun ei oikein niitä Tapu Lelejäkään ollut pelissä.

Voitin lopulta ja vastustaja käänsi vielä yhden kortin "Tässä on sycamore!" Noh, siinä oli tosiaan Sycamore.



Olin positiivisesti yllättynyt, että voitin tällaisella venäläisellä ruletilla. Turussa voisin läpällä ottaa ensimmäisen sijan.

Sain kolmannen sijan Raichu-kortin. Jee.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Switcheroo

ViestiKirjoittaja tammis » 19.10.2017 22:44

Tämä oli hyvä raportti. Kiitos siitä.
Avatar
tammis
 
Viestit: 48
Liittynyt: 29.11.2015 20:43
Paikkakunta: Helsinki / Nummela, Vihti

Re: Switcheroo

ViestiKirjoittaja Lasbee » 20.10.2017 11:56

Hieno raportti, 6/5, voisin melkein lukea uudestaan.
Lasbee
TCG-turnausjärjestäjä
 
Viestit: 31
Liittynyt: 26.12.2012 00:17
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron