Sipilä ja Metagross-psykoosi

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Sipilä ja Metagross-psykoosi

ViestiKirjoittaja Hero » 22.10.2017 18:45

Perjantai meni myöhään. Viestittelin turhaa roskaa Tykon kanssa vielä puoli yhdeltä yöllä. Katsoin kelloa ja kerkeisin nukkua noin viisi tuntia.

Herään ennen kuutta ja reppu selkään. Matkalla metroasemalle pohdin onko tässä reissaamisessa mitään järkeä?
Suunnata Turkuun niin aikaisin, että joudun heräämään kuudelta. Ehkä tästä päivästä tulisi hyvä.
Pohdin pakkavalintoja viikon alussa. Greninja olisi kelvannut, mutta Roxulla tai Tykolla ei ollut Greninjaa tai Greninja Breakei.
Toinen vaihtoehto olisi ollut Solgaleo ja Metagross, mutta en jaksanut. Liikaa suoria tappioita. Kolmantena olisi ollut Zoroark GX ja Metagross GX, mikä oli osottautunut ihan päteväksi.
Poromagian Matilla oli yksi Zoroark GX, mutta en tehnyt yhdellä mitään. Noh, ehkä sama Metagross-temppu menisi läpi kuten viime kerroilla. Tein muutaman muutoksen Garbodoria vastaan.

Rullaan Onnibussiin. Onneksi viereeni ei tullut ketään, koska tuntui kuin olisi matkustanut sikalassa. Olin maksanut vielä muutaman euron lisää, että mahtuisin penkkiin.
Yllätyin miten ahtaat Onnibussin penkit olivat. Onneksi viereeni ei tullut ketään, niin mahduin olemaan vinossa ja sain nukuttua pari tuntia lisää. Kello on 9:40 ja olemme Turussa.

Tuo Turku. Hesburgerin kotikaupunki. Ulkomaille mentäessä haluan aina tutustua kulttuuriin ja ruokiin mitä saa.
Tieni erosi Matiaksesta ja Tykosta nopeasti. He halusivat tukea kapitalistista superyhtiötä Subwayta. Se on niin amerikkalaista.

Suuntasin Hansaan, mikä on Turun suurin kauppakeskus. Katsoin kuinka toreilla pyöri tämän maan asukkaita. He myivät perunoita ja muita matkamuistoja.
Kello oli 9.45 ja mikään ei ollut auki. Ei mikään. Olen liian helsinkiläinen tänne, koska käytännössä kaikki aukeavat 8.00.

Gamestop aukesi sopivasti 10.00 ja ostin Shining Legends laatikon. Ei Zoroark GX:ää, joten taidan pelaa normaalia Metagrossia. Yh.

Sain vihdoin kahvin ja aamupalaa. Löysin Mewstorin ja Matiaksen. Tuo turkulainen näytti meille tien missä oli turnauspaikka.

Ensiksi suoraan Fantasiapeleihin, mistä takaoven kautta ulos, mistä rappuset alas bunkkeriin, jossa sokkeloa pitkin pieneen kirjaimelliseen bunkkeriin.
Kelaan ajatuksiani noin kolme tuntia takaisinpäin ja pohdin onko tässä mitään järkeä?

Pudotin pakkalistani ja pakkani näytti tältä:

Pokémon
1 Alolan Vulpix
3 Tapu Lele GX
2 Necrozma GX
4 Beldum
3 Metang
4 Metagross GX

Energy
5 Psychic Energy
6 Metal Energy

Trainer
1 Brigette
4 N
4 Professor Sycamore
2 Skyla
3 Guzma
3 Field Blower
3 Choice Band
3 Rare Candy
4 Ultra Ball
1 Professor's Letter
3 Max Potion
1 Rescue Stretcher


Huomasin ettei ollut pöytänumeroita ja päätimme vallata Ökän kanssa muutaman pöydän itsellemme.

Kerkesin ennen kierrosten alkua kiskomaan kaksin käsin kahvin ja Red Bullin.
Kahvia juodessa ja Tykon juttuja kuunnellessa taas perusmeininki.

Kuulen sulosoinnut ja samat virret kuin muissakin turnauksissa.
"Kuinka monta Metagrossia?"
"Metagross sitä"
"Metagross tätä"
"Metagross.."
ja niin edelleen.

Onneksi turnaus alkoi nopeasti, niin pääsen taas jyräämään.


Kierros 1 - Tyttö goottiloleissa - Gardevoir GX / Charizard GX

Peli 1
Vastustajalla on Alone Vulpix ja itse saan Tapu Lelen, mikä lyö tämän alas.

Peli 2
Ultra Ball, Tapu Lele ja Brigette palkinnoissa.
Hienoa.

Joudun Alola Vulpixilla tekemään järjestelyt. Vastustajalla oli hieman hitaampi alku ja sain rauhassa noin viisi vuoroa vemputtaa Beaconia.
Vastustaja lähti suoraviivaisesti hakemaan Safeguard Ninetalesia. Itse olin muuttanut pakkaan kolmannen Metangin, jos tulee Ninetales-pakkoja vastaan.

Charizardin tuleminen myös kuumotti eli Metagrossin muutaman hieno heikkous. Guzma onneksi haki varhaisessa vaiheessa Charmeleonin ja pois vain.
Lopulta oli vain Ninetales ja olin pitänyt penkillä Beldumia, mistä pyöräytin Metangin ja energiat kiinni.


Huomasin että Roxu oli saanut pelattua ottelunsa ja päädyin häiritsemään häntä. Olin yrittänyt painostaa häntä pelaamaan Metagrossia, koska sillä sai hyvän psykologisen otteen vastustajasta.
Julle tuli Sipilän ottein kuin hallitusneuvotteluihin. "Tekö siis vaihdoitte pakkojanne keskenänne torstaina?"
Vissiin Mauri Soinin ja Jesse Orvon vastaukset eivät kelvanneet niin siteeraan menneisyyden itseäni tässä raportissa.

Hero kirjoitti:Puhuin joskus Roxun kanssa mitä pelataan seuraavissa turnauksissa.
Hänen vakava ehdotus oli, mitä jos vaihdetaan pakkoja keskenään?



Kierros 2 - Pitkätukkainen turkulainen - Golisopod GX / Garbodor

Peli 1
Alussa tulee peliin Golisopod ja Trubbish. Sellainen pakka.
Olin muuttanut pakkaan toisen Skylan, jotta saan Wind Blowereita helpommin haettua.

Ottelu oli erittäin tasaväkinen. Blowereilla tuuletin Toolit pois ja pyrin hakemaan nopeita palkintokortteja Guzmalla.
Sain onneksi revittyä kahdella Guzmalla neljä palkintokorttia ohi Golispodeista. En saa kunnolla Golisopodeja alas, joten Guzmat olivat rakkaus.

Olin ladannut takapenkille valmiiksi seuraavaa Metagrossia ja Tapu Lele pöytään. Jaa. Kolmas Guzma onkin palkintokorteissa.
Jouduin venyttämänä peliä ja painamaan Metagrossin hyökkäyksillä 150 jokaiseen eteen tulevaan Pokémoniin.

Aikaa paloi, mutta lopulta sain viimeiset palkintokorttini.

Peli 2
Vastustaja aloittaa pelin. Itsellä on Beldum edessä ja kädessä energiaa, Choice Band ja Necro.
Nostan kolme vuoroa ei mitään.

Peli 3
Aikaa oli palanut liikaa. Lopetin toisen pelin ajoissa, ettei tulisi mitään aika-huuteluita.
Huono alku ja Sycamore-nosto verottivat ihan liikaa pakkaani. Vastustaja saa ihan kivan pelin pystyyn.
Lasken mielessä monta Bloweria ja Guzmaa hukkui matkan varrella Sycamoreihin. Jouduin pelaamaan loppu päässä aggressiivisesti.

Tiesin etten tulisi selviytymään kyseistä matsista, jos en kirisi täysiä. Viimeisen Blowerin käytettyä mietin voinko voittaa tätä?
Strategiani toimi kuitenkin mukavasti. Mättäsin 150 kaikkialle mitä eteen tuotiin. Guzma-etua ei ollut.

Aikaa huudeltiin ja ennen ajan huutoa vastustaja pelasi Toolinsa kiinni Garbodoriin. Pam.
Pakkani oli kuin täi tervassa. En kyennyt tekemään mitään. Vuoroja olisi nollasta kolmeen ja vastustajalla oli kaksi palkintokorttia jäljellä.

Harmillisesti en ollut tähän peliin kyennyt lataamaan Necrozmaa, mikä olisi kyennyt lopettamaan pelin.
Pyöritin muutaman kerran lihamuurei, mutta vastustajan iskuvoima oli liikaa ja sai vuorojen puitteissa nostettua viimeiset palkintokorttinsa.


Mewstor kysyi haluisinko paikkakuntalaista ruokaa?
Vastasin kyllä.


Kierros 3 - Juho(?) - Golisopod GX / Garbodor

Peli 1
Sekottelin pakkaani ja Ökä oli istunut koko turnauksen ajan vieressäni. Hän sai vastaan Greninjan ja huokasin helpotuksesta, ettei osunut minuun.
Itse sain vastaan uuden Golisopodin. Jeaa!

Alotin Tapu Lelellä, mikä on ihan ok.
Käytän Ultra Ball. Kaksi Tapu Leleä palkinnoissa. No niin!

Kummallakin oli älyttömän hidas alku. Yritän Alolan Vulpixilla saada riviä täyteen Metagrosseja.
Vastustaja pinnistelee Garbodorin ja Golisopodin kanssa. Kummallakaan ei ole yhtään synergyä pakassa vaan teemme mitä pystymme.

Ainoa tehtäväni oli tuulettaa Blowereilla Garbodoreja. Pidin kahdella Metagrossilla energiat kierrossa. Sain vihdoiin ensimmäiset palkintokorttini.
Tapu Lele! Jes!

Seuraavista palkintokorteista nousi Sycamore. Vastustajan peli murentui hiljalleen Metagrossien alle.

Peli 2
Uutta peliä putkeen.

Sain Metagrossilla nopeamman alun. Onneksi.
Alolan Vulpix on MVP.

Saan niin järjestelmällisen Metagrossin ulos, ettei mitään rajaa.
Pyöritän ympyrää ja lyön 150. Annoin Ability-lukon välillä olla, koska pystyin lyömään Metagrosseilla välillä lukon alla.
Sain Blowerilla kaksi Toolia pois aina. Tiesin että tulen häviämään Blower vastaan Tool sodan.

Ottelu meni kokoajan kylki kyljessä. Minun Metagrossit alkoivat rakoilla Golisopodin ja Garbodorin mahdin edessä.
Kaivoin varasuunnitelmani - Necrozma!

Latasin salaa penkille manuaalisesti Necrozmaa. Vastustaja keskittyi Metagrossien nujakointiin. Katsoin kuin hän haki kaikki tarvittavat kortit.
Hitsi.
Tarvitsin yhden kortin itse. Olin täysin unohtanut varmistaa oliko Professor's Letter pakassa. Skylalla vaan hakuun.
Siellähän se!
Yksi energia kiinni Necrozmalle ja käyt pamauttamassa Golisopodin alas yhdellä hyökkäyksellä. Huh.
Vastustaja näytti että hänellä oli Guzma ensi vuorolle, mutta olin nopeampi.


Kierros 4 - Joku turkulainen - Greninja / Tapu Fini GX

Peli 1
Voisin varmistaa jatkossa olemiseni voittamalla tämän matsin. Greninja.
Aha.

Riitti että vastustaja haki yhden Greninjan ja piti peliä Ability-lukossa.
Vastustaja käytti Moonlight Slashia. Okei.
Katsoin että minulla olisi mahdollisuuksia vääntää peli itselleen. Vastustaja vaikutti kokemattomalta ja ei tietävästi tiennyt mitä Metagross tekisi.

Suunnitelmat uusiksi. Lähdin aggressiiviselle linjalle. Nopeasti kolme Metagrossia peliin ja menoksi.
Metagross taivutti sammakot uusiin muotoihin, koska Breakeja ei näkynyt.

Peli meni tahdikkaasti minun pussiini, mutta aikaa paloi kuuden erillisen palkintokortin nostossa. Vastustajalla ei näkynyt yhtään kahden palkinnon Pokémon-GX:iä.

Peli 2
Aikaa oli palanut älyttömästi ensimmäiseen peliin ja toivoin, ettei vastustaja hoksaisi miten pelata Greninjaa.
Lähdin samanlaisella strategialla. Vastustajani pyöritti ääneen löikö hän 40, 60, 80.

Metagrossit taittelivat sammakon jalkoja, mutta valitettavasti useampi Greninja Break ilmestyi peliin. Yhh.
En saanut näitä alas Choice Bandin, Necrozman Black Rayn tai Metagrossin hyökkäyksillä alas. Peli hidastui huomattavasti.

Puolen välin jälkeen vastustajani hoksasi, että hän voi vain käyttää Ability-lukkoa etten saa energioita roskakorista takaisin.
Jeesus kristus olin nyt lirissä.

Suunnitelma B, aikaa oli poltettu kummassakin matsissa ja en kyennyt voittamaan tätä enää palkintokorteilla. Onneksi Ökä sentäs seurasi vierestä intensiivisesti tätä tärkeää ottelua.
Pyrin vain pitämään täysissä voimissa olevaa Metagrossia edessä, koska Greninja ei pysty tappamaan nopeasti. Olin niin lukon voimissa, että Guzmasin Tapu Lelen eteen että saisin aikaa.
Yksi vuoro kun hän ei käyttänyt lukkoa, niin en tajunnut käyttää omia Abilityjä että saisin energiaa roskiksesta. Toinen minkä Ökä huomautti oli, että olisin voinut Choice Bandin kanssa nostaa muutaman palkintokortin. "Hups."

Kaikki meni miten suunnittelin. Greninjalla meni ikuisuus saada minulta mitään alas. Odotin kuumeisesti missä kohtaan huudetaan aika.
Pyöritin edelleen ja yritin saada aikaa poltettua. Jostain kumman syystä kuulin päätuomarin taikasanat "Oho, voisi huutaa aika."
Tämä lause kantautui tuomaripöydältä suoraan minun ja Ökän privaattipöytään. Missä olin odottanut ikuisuuden sanaa "aika."

Ja yllättäen. Aika huudettiin ihan liian myöhään ja minulla oli jo liikaa vahinkoa Metagrossien päällä. Vuorot nollasta kolmeen ei auttanut, koska vastustajalla oli yksi vuoro liikaa.
Kiitos tuomarille. Peli meni tasapeliin noin 20-30 sekunnin vuoksi, koska et kyennyt katsomaan kelloa.


Toisen pelin kohdalla nälkä alkoi olemaan niin kova, että tuntui nyrkiltä vatsassa. Onneksi Mewstor oli tuonut ruokalähetyksen.
Kerrosateria ei ollut koskaan maistunut niin hyvältä.


Kierros 5 - Joku turkulainen - Gardevoir

Peli 1
Paineet oli hyvän tuntuiset. Ökä seurasi taas intensiivisesti vieressä, kun pelasin.
Tapu Lele pöytään ja Brigette hakuun. Palkinnoissa. Kriittisellä hetkellä.
Onneksi olin oppinut, että yksi Metagross riittäisi.

En saanut mitään. Kaksi Gardevoiria jyräsi minun ylitseni.

Peli 2
Ei paineita. Aikaa taas palanut ensimmäiseen otteluun, vaikka otin täysillä nenille.
Alolan Vulpix ja menoksi!
Sain vuoroon kolmeen mennessä Metagrossit pöytään. Naista tukasta kiinni ja pitkin seiniä.
Kiitos Metagross. Kiitos. Sovinismi oli lähellä sydäntäni jälleen.
Voitin.

Peli 3
Tasapeli ei voisi olla vaihtoehto, koska tippuisin kahdeksan parhaan joukosta ulos.
Sain täydellisen alkukäden. Alolan Vulpix hakee tavaraa ja Brigette kädessä.
Vuorolla kolme saan kolme Metagrossia peliin. Vastustajalla Clefairy ja Remoraid.

Kiitos sovinisti-Metagross.
Voitin.


Menen ulos happihyppelee Ökän kanssa raitista ilmaa. Itse vedän kylmää kahvia ja ranui, että jaksaisi vielä pelata.

Pelien jälkeen supinaa miten lähtee useammalta Gardevoirit vaihtoon ja niin edelleen. Okei.


Kierros 6 - Julle - Volcanion

Näin kalliolaisena vihervasemmistolaisena en pystynyt ymmärtämään Sipilän ajamaa Kiky-sopimusta.
Antaisiko se meille tavallisille duunareille minkäänlaista arvoa, että olisimme paikoillamme viisi minuuttia lisää työpäivän aikana?
Eliitin mielestä tämä olisi nyt oikea tapa käyttää meidän aikaa.

Lopulta itse presidentti ryhtyi toputtelemaan tätä heiluvaa keskustalaista menemään paikoillensa.
"Helppoa kuin heinän teko" oli keskustan mottolause, kun sai vetää Metagrossia turpaan.

Noin viiden minuutin päästä pääsin - tai pääsimme aloittamaan.

Peli 1
Tai näin luulin. Yllättäen eliitille ei kelvannut minun duunarinoppani, vaan sitä täytyi lähteä hakemaan vanhoilta presidenteiltä.
Ihmiset kaivavat aina historiaa esiin, kun tulevaisuus tuntuu pahalta. Entinen presidentti antoi uudelle poliitikolle uusia voimia.

Läpinäkyvä noppa.

Kuulin tyhjiä lupauksia ja pyöreitä sanoja. Näin muutamme maailmaa. Kättelyä ja muuta hölynpölyä. Irvistelin rivimiehenä tätä ilotulitusta.
Avaan pelini Necrozmalla, mikä jumittaa minun pelini. Volcanion saa Max Elixit osumaan nappiin. Tulee oma torstain pelaaminen mieleen.

Ei mene kauaan, kun Metagross on nujerrettu maan rakoon. Tätä ilotulitusta. Kiky-sopimuksen juhlaa. Metagross murtuu Volcanionin edessä.
Psykoosi on kohta taitettu.

Peli 2
Sipilän yhteistalkoot onnistuivat kuin populismi rasistiin. Sain ihan hyvän alun, mutta en nostanut Necrozmaa, mitkä taittaisivat Volcanionit.
Uuden trendin mukaan jokaisessa Volcanionissa olisi nyt Ho-Oh GX ja Turtonator GX - ja useampi kuin yksi kappale.

Max Elixirit osuvat oikein. Volcanionit rullaa. Pääsen jopa heittämään ylävitosta kun vastustajani peli onnistuu, mutta ei minun.
Okei. Outoa.
Ehkä Sipiläkin teki hallitusneuvotteluiden jälkeen soten ja kikyn kanssa muiden kanssa vähän ylävitosia.

Yllättäen Metagrossini suli Volcanionille, kun en saanut Necrozmia pöytään pehmentämään.

Tipuin peleistä ulos. Ainakin olin taas päässyt Metagrossilla kahdeksan parhaan joukkoon.


Keräsin kamani ja huomasin Lassen. Lasse heilutteli vesipulloa, mikä maistui mintulta.
Kysyin voisinko maistaa? Olimme pienessä kyyryssä kuin verkkarikansa Venäjältä.

Tämä oli päiväni kohokohta.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron