Seitsemän tekosyytä

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Seitsemän tekosyytä

ViestiKirjoittaja Hero » 09.11.2017 23:52

Moi taas.

Porologue
Selasin vähäisiäni Pokémon-kortteja lävitseni. Huokasin.
En tiennyt mitä tekisin tai haluaisin pelata. Uusi setti oli ovella ja Lontoon kisat kohta.
Pohdin vielä yhtä kierrosta Metagrossin kanssa.

Minulla oli pieni läjä kortteja, mitä olin haalinut.
Vileplume, Solgaleo, Rayquaza..

Lopulta ideoin Roxun kanssa, jos pelaisin Greninjaa. Voisi olla tähän väliin loistava valinta.
Jennillä olisi kuulemma tällainen. Lähetin Roxun matkaan.

Roxu otti selvää ja mitä kuulin. Savageboi.
Kaikista maailman ihmisistä - tai siis Suomessa - tai siis Helsingissä - tai siis pienessä Poro-Pokémon skenessä.

Minuun iski kateus. Tätä pientä poikaa kohtaa. Hän oli hurmannut naispuolisen Pokémon-kouluttajan lainaamaan hänelle Greninjaa.
Valitsin minun kakkosvaihtoehto naiseni - Lasse-chan.

Yksi varmoista vaihtoehdoistani oli pelata Metagrossia ja Zoroarkia. Pelitestini oli osottautuneet huonoiksi.
Pakka kyllä toimi, mutta se ei tehnyt mitään suurta vahinkoa. Tällä hetkellä trendinä oli levittää vahinkoa sinne, tänne ja tuonne.
Zoroark ei toiminut Metagrossissa niin hyvin kuin ajattelin. Olin varannut Lasselta Zoroarkin ja minua alkoi harmittamaan, etten voinut ottaa häneen yhteyttä.

Olimme ennestään viettäneet yhden illan yhdessä Turussa. Illan suussa oli vain minä, Lasse-chan ja minttuvesipullo.
Olin unohtanut pyytää häneltä puhelinnumeroa, vaikka tämä oli yhden yön suhde..


Valittelin itsekseni Roxulle, miksei uusi setti ollut jo laillinen. Olin selannut muutamat Pokémon-GX:t lävitse.
Suosikeiksini olivat nousseet Kartana-GX ja Nihilego-GX. Nämä olivat avaimet ensi vuodelle. Metagrossista saattoi veto jo loppua viime turnauksessa, mutta onneksi Pokémon-GX:t toivat uutta puhtia pelaamiseen. Todellisuudessa jouduin valitsemaan uuden pakan, koska savageboi oli vienyt Greninjan. Olin edelleen hieman kateellinen.
Vaihtoehtojani olivat Rayquaza/Solgaleo, Metagross/Zoroark tai Metagross/Vileplume.

Vileplume oli tuntunut hyvältä viimeisinä päivinä. En tiennyt pelaisivatko ihmiset edelleen Volcanionia ja Tapu Bulua.
Vaihdoin viime hetkellä Vileplume-linjan ulos, koska Tyko ja Roxu huusivat minulle siitä. Savageboi kaiversi mieltäni edelleen.
En antanut tilaa omalle kateudelleni tässä vaiheessa enää.

Lopulta Roxu oli tehnyt minulle suhteellisen stabiilin Metagross ja Solgaleo pakan.
Minusta tuntui että nämä miespelaajat olivat Gardevoirin lumoissa ja antoivat himon vallata itsensä.
Joten päätin pelata puhdasta metallia.

Tässä oli viimeinen Metagross-lista ennen uuden setin virallista tuloa.

Pokémon
4 Beldum
2 Metang
4 Metagross GX
2 Alolan Vulpix
1 Cosmog
1 Solgaleo GX
3 Tapu Lele GX

Energy
1 Psychic energy
10 Metal energy

Trainer
4 Professor Sycamore
4 N
1 Skyla
4 Guzma
1 Brigette
1 Rescue Stretcher
3 Max Potion
4 Rare Candy
4 Ultra Ball
3 Field Blower
3 Choice Band

Kaivelin hampaitani vielä edellisenä iltana ja pikkulinnut lauloivat miten salainen pakka oli Zoroark ja Ninetales.
Tätä nyt kokeiltiin huomenna Porossa. Okei.
Uskoin silti Gardevoirin valovoimaan.

Astuin Poroon ja minua hävetti. Häpesin Turun aikaisia himojani ja viime kertaisia halujani Lasse-chania kohtaan.
Hän oli luvannut minulle Zoroark-GX:n. Hän oli myös tullut vain minua varten tuomaan Zoroarkin.
En enää tarvinnut sitä.

Olen pahoillani. Anteeksi Lasse-chan. Ahneuksissani olin varannut Zoroarkin, vaikka lopulta en tarvinnut sitä.


Näytin pakkani Laura-chanille ja hän hyväksyi minut.
Hän hyväksyi minut kaikkineen seitsemän vikojeni kanssa.


Turnaukseen

Astuin ensimmäiselle tasolle. Gardevoir.
En ollut yllättynyt, että heti ensimmäiseksi tapaisin miespuolisen pelaajan, joka oli himoissaani valinnut Gardevoirin.
Halvin, helpoin ja yllätyksetön kesämirri.

Vielä näin alkutalven kohdilla kesähoito innosti. Annoin anteeksi.
Käänsin ympäri talven luoman Vulpixin. Beacon. Nouskoon routa-aika.

Vastustajani tuntui olevan malttamaton ottelun kanssa. En olisi saanut sekoittaa pakkaani pile shuffle tyylillä.
Tuomariahan voi kutsua. En vain halunnut olla näiden kyyhkyläisen välissä. Nostin routaa pakastani.

Sylveon tanssi himokkaasti nauhojensa kanssa. 110.
Okei?

Metangit riehuivat malttamattomina minun komentoani. Hain Metagrossia pöytään. En ymmärtänyt, miksei GX-hyökkäystä koskaan käytetty.
Olisin hävinnyt jo heti kättelyssä, koska penkilläni oli vain kaksi Metangia ja yksi Beldum. Tämän jälkeen en olisi saanut mitään.

Ymmärsin että Sylveon oli kuuma. Minua tämä vaaleanpunainen kuumuus ei hellyttänyt.
Olin päässyt kesämirrien ylitse. Metagross - voisitko tehdä jotain?
Romantiikka on kuollut.

Gardevoirin sula hulluus oli sulattanut pelaajan sydämen. Professor Sycamoret olivat polttaneet pakan.
Toin eteen Metagrossia toisensa eteen. Tiesin että vastustajalla piti olla tietty määrä energiaa, että pystyi tiputtamaan Metagrossini.

Loppupuolella Octilleryn piti nostaa energiaa. Vaaleanpunaisia kortteja satoi Gardevoiriin kiinni. Olin joutunut antamaan palkintoja kesähimoille.
Haluille.

Gardevoir tiputti vihdoin tämän viimeisen Metagrossin.
Ehkä minun pitäisi vapauttaa halujani, mutta oli talvi. Kesämirrit odottakaa vain kesää.


Venyttelin hieman. Olin uupunut jo valmiiksi työpäivästä.
Vedin hieman itseni levyksi, kunnes Roxu ilmoitti että pelaamme.

Toisena oli Roxu ja hänen kesäromantiikkansa.

Universumi ei ollut tuonut vanhaa kunnon "Heroxua" yhteen. Lauralla meni hermot, kun olimme liian hitaita.
Anteeksi, mutta vanhuus ei tule yksin. Olen kohta 30-vuotias.

En tiennyt otinko ottelua miten vakavasti. Olin äsken joutunut katsomaan jo yhtä Gardevoiria. Seuraava ei tuonut yhtään yllätystä.
Metagross vastaan Gardevoir taistelu oli vähän väsynyttä jo. Roxu näytti Gardevoirin mahtia Sylveonin kanssa.

Ihmettelin suuresti miksei Sylveon tehnyt koskaan GX-hyökkäystä. Miksi?
Minulla oli taas muutama Metang ja Beldum. Sylveon keskittyi nauhoilla hakemaan täydellistä alkua.
Heittelin lunkisti kädestäni Metagrossit pöytään ja oli aika tuoda routa-aika pöytään.

Roxu oli jumissa Gardevoirinsa kanssa. Metagrossit pyrkivät läpi. Itse en tehnyt mitään. Koko pakka toimi automaationa.
Yksi Metagross riitti tuhoamaan Gardevoiria. Edellisessä ottelussa vastustaja oli saanut kolme Gardevoiria heti. Myönnän.
Se oli jo vaikea voittaa.

Ottelu liukui oman painonsa nojassa minun puolelleni. En tehnyt mitään. Sylveon nauhoitti Metagrossit pois pelistä yhden kerran.
Yllättäen Rare Candyt toivat ne takaisin. Kädessäni oli kolmas Metagross tulossa, minkä näytin Roxulle. En jaksanut pitää kortteja kädessäni.

Aika huudettiin. Haukottelin. Hieman tylsää.
Metagross pisti kolme kynttä nyrkkiinsä ja työnsi sen Gardevoirista läpi.


Venyttelin itseäni. Näin Jennin saapuvan luokseni. O-ou.
Greninja. Kolmas vastustajani oli tässä.

Minun suurin pelkoni oli pelata Greninjaa vastaan. Turun takaiset takaumat välähtelivät mielessäni.

Jennillä ei ollut valitettavasti muuta kuin Tapu Fini ja käsi täynnä turhia kortteja. Huomasin miten pieni viha ylettyi myös minun puolelleni.
Yksi turha ottelu, ilmainen voitto ja minä. Olin hieman pahoillani hänen puolestaan, koska hyvät ottelut toivat oikeasti sisältöä tähän peliin.
Turhat ottelut pahoittivat mielen. Ottelut missä ei tarvinnut tehdä mitään teki sinut laiskaksi.

Meren raivo pyöri Tapu Finin ympärilläni. Minulla ei ollut muuta kuin Alolan Vulpix ja Beldum. Minä hain maltillisesti kolmen kierroksen aikana Metagrossia pöytään.
Sain vihdoin Solgaleonin eteen hyökkäämään GX-hyökkäystä. Jostain syystä astuin suoraan ansaan. Tapu Fini käytti oman GX-hyökkäyksensä.
Minä myönnän. Olin hieman ällistynyt tästä, koska jotenkin tuntui että astuin vaan tähän eteen.
Oho hups.

Tajusin myös toisen kohdan. Jenni ei edes pelannut Greninjaa. Tapu Finillä oli kaksi Rainbow Energyä ja yksi Grass Energy kiinni.
Mietin mielessäni, mikä minua vaivaa? Olinko sivuuttanut omalla laiskuudellani Jennin pakan? Pakan jossa nähtävästi tuli läpi vihaisia Golisopodeja.

O-ou.

Ottelu oli ollut epäreilu. Metagrossit mätkivät pois tieltä palkintoja. Golisopod karkasi välillä penkille, mutta hain Guzmalla sen takaisin.
En tiennyt miten käsittelin Jennin vihaa ottelussa, koska tiesin ettei ollut helppoa. Itseäni harmitti usein, jos ottelu ei ollut tyydyttävä.
Miksi muuten tätä peliä pelaisi? Tai no, olin vaan vanha.


Viimeisenä näin Robinin. En ollutkaan koskaan pelannut häntä vastaan.
Neljäs ja viimeinen kierros alkakoot. Robin oli ymmärtääkseni voittanut kaikki edelliset kierrokset.
Hänen nälkänsä oli vissiin kasvanut edetessään, enkä varmasti pääsisi helpolla tästä.

Beldumit ja Alolan Vulpix pöytään. Robin heitti roskapussit ja Espeon-GX. O-ou.
Yritin saada Professor Sycamoreilla peliä pystyyn. Garbodorin ruokahalu vain kasvoi. Näin ettei tästä tulisi mitään.
Toinen Garbodor tuli pöytään ja lukitsi Abilityt. Beldumini eivät koskaan nousseet Metagrosseiksi. Metangit lähtivät Espeon-GX:n hyökkäys tiputti minulta viimeisetkin mahdollisuudet.

Olin kuin pika-ateria Robinille. Minussa ei ollut mitään vastusta hänelle. McDonaldsin BigMacissakin oli enemmän syötävää kuin tässä. Garbodor mätki minun Metangit ja Beldumit. En saanut yhtä Skylaa tai Wind Bloweria. Argh.

Olin pahoillani. Ehkä törmäämme vielä paremmissa merkeissä, koska en ollut saanut Robinista vielä hyvää ottelua irti.



Keräsin kamani ja pohdin valintaani. Ehkä olin ollut liian ylpeä Metagrossin kanssa ja onneksi uusi setti tuo uusia palikoita rakennettavaksi.
Oli aika luoda jotain uutta ja hylätä ylpeys.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seitsemän tekosyytä

ViestiKirjoittaja R0xu » 10.11.2017 00:56

Image
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa

cron