League Cup 6.1.2018

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

League Cup 6.1.2018

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 06.01.2018 23:53

Tein taas rapsan kisastani. Se on taas omasta näkövinkkelistäni kirjoitettu, ja taas saatan korostaa omia mieleenjääneitä yksityiskohtia ja kokemuksia. Toisten raportteja on aina kiva lukea, toivottavasti minunkin raporteistani pidetään, vaikka tämä nyt ei ole hirveän pitkä tai yksityiskohtainen! :)
Osallistuin loppiaisen League Cupiin Volcalla. Minulla oli siinä yksi Ho-Oh ja Kiawe. Lista on sama kuin Eemelillä Lontoossa!
---

Lähden aamulla ennen päivänvaloa kohti Helsinkiä, takana huonosti nukuttu yö.
Poroon saavuttuani laitan pakkani listan mukaiseen järjestykseen ja olen ensimmäisten joukossa ilmoittautumassa. Ilmoittautumisen jälkeen mietin omia asioitani, vaihdan Lontoosta saatuun Silvally-lippikseen ja päätän käydä vessassa ja täyttämässä pikkuisen juomapulloni. Vessajonossa seistessäni sisään kävelee nuori kaveri, joka katsoo minua. Hän kysyy ’’Mehän pelattiin Lontoossa, eikö pelattukin?’’ ’’Ööö, saattaa olla, mitä pakkaa pelasit?’’ ’’VikaBulua.’’ ’’Aijoo, nyt muistan!’’ Jos olet lukenut Lontoo-rapsani, siellä lukee lauantain kohdalla, että skuuppasin VikaBulua pelanneelle pojalle nälän takia. Emme silloin tosin huomanneet kumpikaan toistemme olevan Suomesta, koska puhuimme englantia toisillemme. Hauska sattuma! :D
Juttelen myös Eemelin kanssa, kerron hänelle pelaavani hänen listaansa Lontoosta, ja että kasattiin se kavereiden kanssa eilisiltana ja takana on vain muutama testipeli. Varmistan myös Eemeliltä, että hän kuuli minun ja Hermannin kannustuksen Lontoossa. Kuuli kyllä, hyvä siis ettei kannustuksemme mennyt hukkaan! :D

Sitten alkoivat pelit, ja pelaan Volcaa:

Round 1 VS. Janne

Janne pelaa outoa rogue-pakkaa. Tajuan kyllä pian, mihin tällä pakalla pyritään, mutta se ei ehkä ole ihan tähän kisaan. Tässä pelissä misplayaan kerran melko pahasti. Liitän Fighting Fury Beltin väärälle Volcalle! Jos vastustajalla olisi comeback, häviäisin. Onnekseni vastustaja ei saa knockattua aktiivista Volca EX:ni. Pelaan seuraavalla kierroksella Guzman ja otan jonkun heikon poken eteen ja voitan.
Seuraavassa pelissä saan hyvän setupin ja vastustaja ei nosta enua. Voitan siis! 1-0-0

Round 2 VS. Eetu

Voi ei, Greninja BREAK! Traumoja Lontoosta… Voitan ensimmäisen pelin ottamalla alas Froakiet, ennen kuin vastustaja kehittää ne Greninjoiksi. Vastustajalla ei ole oikein muuta, joten menemme seuraavaan peliin. Toisessa pelissä pelaan mielestäni hyvin, ja prizet ovat 2-2. Hän saa nostettua vikat prizet Volcanion EX:stäni. Olemme juuri sekoittamassa pakkojamme kolmanteen peliin, mutta juuri sillä hetkellä Laura huutaa ’’aika!’’ Päätämme olla aloittamatta kolmatta peliä ja otamme tasapelin, vaikka minulla voisikin olla mahdollisuus donkata hänen aloituspokemoninsa. Onhan tasapeli aina tappiota parempi. Nyt olen tuloksessa 1-0-1.

Round 3 VS. Konsta

Tämä peli on naurettavan surkea jopa naurettavuuden historiassa. Konsta donkkaa Buzzwolen GX-iskulla Volcanion EX:ni, jolla on Fighting Fury Belt kiinni. (Okei, nyt jälkikäteen vähän huvittaa, mutta silloin ei juurikaan.) Toinenkaan peli ei ole huippuhetkiäni, nostan ihan JÄÄTÄVÄN huonosti. Konsta saa alas pikku-Volcani ja Tapu Leleni Buzzwolella. Traumatsoidun syvästi tästä ottelusta. D: Tulos 1-1-1.

Tässä välissä kerkeän kuitenkin syödä nuudelikupilliseni ja jutella Lauran kanssa Traconista.

Round 4 VS. Jaxi

Jaxi pelaa Buzzwole-Zoroarkia, mikä on juuri nyt suosittu pakka. Voitan ekan pelin guzmaamalla. Toisen pelin voittaa Jaxi. Pelaamme kolmatta peliä, mutta tiedämme, että ajan huutamisen jälkeen, kumpikaan meistä ei saa knock outia toisesta, joten sovimme tasapelin. Tulos paloauto: 1-1-2.

Round 5 VS. Henri

Henri on Jannen poika, joka pelaa senioreissa. Hänenkin pakkansa on Lyca-Zorro. Ensimmäisessä pelissä saan tosi huonon alun, minulla kestää saada kunnon set-up. Vastustajan Zorro GX:t nopeuttavat tämän peliä. Poika vie ensimmäisen erän.
Toisessa pelissä saan paremman lähdön, ja saan ladattua Volcia hyvään tahtiin. Toisen pelin voitan ajan viimeisellä kierroksella. Taas tasapeli! 1-1-3 nyt.

Round 6 VS. Innokas Pelaaja

IP pelaa VikaBulua. Eka kierros sujuu minulla ihan unelmasti: hän ei saa Vikavoltia, eikä ladattua Tapu Bulua. Itse onnistun saamaan Ho-Ohille Kiawen, jonka avulla guzmailen kolmesti Tapu Bulut. Mutta kuten unet yleensä, ei tämäkään kauan kestä, vaan jo toisessa pelissä IP antaa köniin minulle. Menemme kolmanteen peliin, enkä nosta juuri mitään. IP voittaa. Lopullinen tulokseni on 1-2-3.

En ole pettynyt tulokseeni. Opin taas hyvin paljon pelistä, pelaajista, pakoista ja pelitaktiikoista.
Päätän jäädä finaaleihin asti hengailemaan ja seuraamaan. Tässä välissä taas nälkä yllättää ja käyn subissa. Syömisen jälkeen Hermanni opettaa minua pelaamaan Lycanrock-Zoroarkia. Harkitsen pakan rakentamista, koska minulta löytyy paljon sopivia kortteja. Kysyn ensi viikolla toisten apua liigassa. Pelin jälkeen menemme seuraamaan TOP 4-pelejä. Finaaliin selviytyvät Konsta ja Julle.
Konsta on mukava kaveri, mutta Julle on läheisin kaverini liigassa, joten olen TeamJullessa.

Ennen peliä Konsta sanoo haluavansa selvitä ottelusta tunnissa, jotta ehtisi saunaan. Pelistä selvittiin luultavasti alle tunnissa, ja Julle voitti koko Cupin! Olen tosi iloinen hänen puolestaan. Konstakaan ei vaikuttanut hirveän pettyneeltä toiseen sijaan; ainakin hän kerkeäisi saunaan! :)
---

Minulla oli jälleen kerran tosi kivaa, tosissaan pelaaminen on mahtava tunne. Nähdään taas tulevissa turnauksissa!

Plussat:
-40 osanottajaa!!
-Hauska sattuma se aamuinen kaveri, jonka en tiennyt olevan suomalainen!
-Ökän kertoma roisi vitsi finaalipelien aikana :D
-Jullen voitto, ehdottomasti!
-Lauran kanssa Traconista juttelu.

Miinukset:
-Omat misplayt.
-Hukkasin SubWaystä ostamani keksin. Päätyi ehkä roskikseen? Joten tämän rapsan lukemisesta ei saa keksiä :(
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: League Cup 6.1.2018

ViestiKirjoittaja R0xu » 07.01.2018 00:10

Lontoo vastus olikin suomalainen 8)

Kiva rapsa, hyvä jos tuntuu kehitystä
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa

cron