Täydellinen loppiainen

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Täydellinen loppiainen

ViestiKirjoittaja Hero » 07.01.2018 15:24

Kuva

Tervehdys,

Kävin pelaamassa Loppiaisena yhdessä PoroMagian turnauksessa.
Pakkavalintani oli joku Golisopod ja Zoroark variaatio. Huomasin ilokseni Mew EXän, mikä pitäisi parantaa mahdollisuuksia Buzzwolea vastaan.
En valitettavasti ottanut Mewiä pakkaan, koska 120 HP:ta ja jos jouduit alottamaan niin hei hei.

Valitsin pakkaani kolmeen tyhjään kohtaan Energy Loton, Parallel Cityn ja Float Stonen.
Energy Loto oli hieman kyseenalainen, mutta sillä sai pakan ollessaan ohut sen tarvittavan DCE:n.
Parallel City puolestaan tappoi ja tuhosi minkä tahansa pakan, jos siellä ei ollut pelkkää Tapu Lelee penkillä.

Pahimmat olivat Zoroarkit ja Gardevoirit. Parallel City auttoi kummasti. Float Stone auttoi hyvin saamaan lisää ilmaisia vaihtoja Tapu Kokon lisäksi.

Lopulta pakkani näytti tältä.

##Pokémon - 19

4 Zorua SLG
1 Zoroark BKT
4 Zoroark-GX SLG
3 Wimpod BUS
2 Golisopod-GX BUS
1 Tapu Koko PR-SM
1 Mewtwo EVO
3 Tapu Lele-GX GRI

##Trainer Cards - 34

2 Professor Sycamore
4 N
1 Parallel City
2 Enhanced Hammer
3 Acerola
4 Puzzle of Time
3 Brigette
4 Guzma
1 Float Stone
4 Ultra Ball
2 Choice Band
3 Field Blower
1 Energy Loto

##Energy - 7

3 Grass Energy
4 Double Colorless Energy

Pakkani oli hieman samanlainen kuin sen norjalaisenkin. Pakassa oli erittäin paljon potentiaalia.
Lähinnä huolestutti miten pakka häviää, ellet saa itseäsi kiilattua väliin pelin alkuvaiheilla.
Tiesin että jos menen loppupeleihin esimerkiksi Gardevoirin kanssa niin häviän. En häviä suoraan, mutta erittäin vaikeaa.

En ymmärrä vieläkään miksi kuulin turnauksessa useasti mainitsevan sanan Metagross.
Ökä on pelannut enemmän Gardevoiria kuin minä Metagrossia ja silti olen saanut leiman. Nyyh.


Turnaus alkoi hieman myöhässä, joten kerkesin lipaisemaan kahvin tauluun.
Otteluiden välissä ei ollut taukoja, koska jokainen ottelu oli mennyt käytännössä aikaan.


Ensimmäinen ottelu Mauri "R0xu" Mauri - Gardevoir / Gallade

Peli 1
Pohdin pitkään että toivottavasti saisin lämmittelyvastustajan.
Tietenkin saan vastaan heti kättelyssä Maurin ja pääselle taistelemaan.
Harmillisesti en halunnut pudottaa Mauria näin alkuvaiheissa, mutta se oli tehtävä jossain kohtaan turnausta.

Arvostin kun olin koko viikon pommittanut Mauria eri pakkavariaatioilla ja lopulta päätynyt tähän rakennelmaan.
Mauri tiesi etukäteen ehkä minun kikkani, millä mursin evoluutiopakkoja. En uskonut, että se haittaisi minun peliäni.
Tietenkin yllätyselementtejä ei ollut.

Mauri oli tuskaillut pelaako hän Golisopod ja Garbodoria vai Brickfestivaalia. Noh, hän oli ilmeisesti päätynyt jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Kuulemma tulipakat huolestuttivat ja paljon. Ennen vanhaan tällaista mentaliteettia ei suvaittu, että ryhdytään massapsykoosiin huhuista.
Vielä syöpäsempää oli, että Suomessa on edelleen Volcanionia. Miksi?

Brickfestivaali osottautui nimensä veroiseksi. Itse kiskoin Remoraidin tyylisiä tukipilareita välittömästi alas.
Onneksi olin vaihtanut yhden Brigetten täysikuvaksi, niin se painoi enemmän kuin normaali Brigette. Näin saisin heti alkuun Brigetten, koska kiiltävämpi ja painavempi sekottuu aina pakan päälle.
Olin aikaisemmin suostutellut pelaamaan Golisopodia.

Räjähdysmäinen alkuni pieksi Gardevoiria miten halusin. Gardevoirilla vaan korot kattoon ja tukasta kiinni.
Mauri lopulta luovutti leikin ja siirryimme seuraavaan otteluun.


Peli 2
En vain tajunnut Gardevoiria. Se oli hyvä pakka. Katsoin kuinka Zoroarkit nousivat ja pyrkivät pieksemään jälleen tukipilarit pois.
Muistelin menneyttä syksyä, miten oli siistiä piestä Gardevoiria. Ihan herkistyin. Onneksi metalli-pokémonit saavat lisää tavaraa seuraavassa setissä.

Ai niin, Glaceon? Metallille heikkous? Huutonauraen kaivamaan kahden ja puolen dollarin arvoisia Metagrosseja roskapinosta.d

Zoroarkia pelatessa Gardevoiria vastaan, tässä kulminoitui hyvin nykyajan Pokémon.
Hyökkäykset ovat joko lyö jokaisesta energiasta mikä on liitetty itselle, kaverille, aktiivisislle, penkille, vierustoverille, mummollesi, roskiksessa ja niin edelleen.
Jos tämä oli liian geneerinen hyökkäys niin toinen vaihtoehto on, hyökätään niin monesta Pokémonista mitä löytyy omasta penkistä, vastustajan penkistä, kaverin penkistä, käsikorteista ja niin edelleen.
Mistä nämä kerroinhyökkäykset ovat yllättäen tulleet niin yleiseksi?

Vanhassa Gardevoir ja Gallade pakassa osattiin hieman erilailla. Gallade lyö 20 vahinkoa jokaisesta kääntämästäsi palkintokortista ja Gardevoir lyö Poké-Power lukon.

Ajatusten lomassa huomasin miten Maurin peli vain sulaa. Vaikka hänellä oli Gardevoireilla vastustus pimeyspakkoihin, niin ei se haitannut menoa.
En muutenkaan pysty tekemään 230 vahinkoa, niin piti aina käydä pehmittämässä.

Voitin.


Toinen ottelu Jaxi - Buzzwole / Lycanroc / Sudowoodo

Peli 1
Lopetin Pokémonin viimeksi miten suoraviivaiseksi se meni. Next Destinyssä julkaistiin Mewtwo ja formaatissa oli Gust of Wind.
Voi pojat.

Nyt kun katsoin uusia Ultra Beast -kortteja. Buzzwole muodostui erittäin suureksi ongelmaksi. 190 HP:ta ja lyö heti yhdellä energialla.
Oikeasti? Miksi?
Pakallani ei ollut keinoja saada suoraan lyötyä tuota määrää. Minulla oli vielä heikkoudet. Olin harjotellut Zoroark ja Lycanroc -pakkaa vastaan.
Vaikutti ihan hyvältä matsilta eikä se niin paljon tuottanut ongelmia.

Jaxi käänsi Pokémoninsa ja ei tullut Zoruaa. Okei? Onko tässä oikeasti vain Buzzwole, Sudowoodo ja Regirock?
En saa mitenkään Buzzwolea alas. Tapu Koko saisi pehmittää - aha palkinnoissa.
Okei, no Golisopodit palkinnoissa.

Selvä. Neljä Zoruaa saisi hoitaa homman kotiin. Buzzwolen vahingon levitys sattui erittäin paljon. Sain nopeasti Zoroarkit peliin ja ryhdyin painamaan taistelumatoja alas.
Tajusin ottelun aikana, että jos epäonnistun tässä ottelussa niin en tule saamaan voittoa. Ottelun tempo oli erittäin tahmeaa. Pitäisi ehkä siirtyä samanlaiseen strategiaan.

Sain ottelua heilutettua, kun pudotin aktiivisen Pokémonin ja löin Parallel Cityn peliin. Jaxilta tippui samantien kolme Pokémonia pois. Sudowoodolla oli perusenergiaa kiinni.
Se tuottaisi ongelmia. Lopulta olin ajanut itseni erittäin kinkkiseen tilanteeseen. Buzzwole piti saada yhdellä alas. Laskin että Mewtwon pitäisi pudottaa se.
Laskettuani väärin, Buzzwolelle jäi henkiin ja minun piti ratkaista että käyn hakemassa sen pois pienemmällä hyökkääjällä.

Olin hieman ongelmissa. Jos hyökkään First Impression, niin Sudowoodo pudottaa. Jos hyökkään pienemmällä, niin Sudowoodo ja Guzma ei pudota minun Zoroarkia.
Noh, yllättäen en nostanut energiaa ja minun piti pakolla hyökätä Buzzwole alas. Muuten Buzzwole olisi ottanut viimeiset palkinnot.

No en ole edes yllättynyt, että Tapu Lelettömässä pakassa nousi Guzma.


Peli 2
Jotkut paremmat ihmiset kertovat miten Rick & Morty -televisiosarja kertoo nihilismistä.
Kaikki ovat miten älykäs sarja se on ja kuinka wubba lubba dub dub kertoo kuinka millään ei ole mitään merkitystä.

Tässä Jaxin ottelussa ajattomuus kosketteli minua sisältä. Ensimmäisen ottelun tahmaisuuteen oli mennyt aikaa.
Millään ei ollut mitään merkitystä. Jim Carreyta lainatakseni, olemme vain matkustajia tässä aikajanalla.
Sinun tai minun elämälläni ei ole merkitystä koko universumissa. Aurinko tulee sammumaan ja avaruus jatkaa laajentumistaan.

Rick & Morty -televisiosarja yrittää valistaa meitä, siitä miten wubba lubba dub dub on merkityksetön.
Älä mene huomenna töihin tai kouluun. Sinun työpanoksella ei ole mitään virkaa, ellet käytä sitä aikaa tarkkailuun.
Tarkkaila vastustajaasi, koska hän ei ole enää hengissä noin 100 vuoden jälkeen. Hän oli vain matkustaja.

Ai niin, hävisin aikaan koska turha edes olettaa että saat kurottua tässä tahdissa mitään aikaiseksi.


Kolmas ottelu Jäi nimi saamatta - Greninja / Espeon / Tapu Fin

Peli 1
Vastustajani käänsi Espeonin. Myöhemmin Froakien.
Maailmanmestari Miska Saari oli aikaisemmin hakannut minun kanssani Greninjaa.
Olin yrittänyt neuvoa häntä oikealle raiteelle pakan suhteen, mutta neuvot eivät olleet tarpeeksi hyviä.
Tiesin jota kuinkin miten piti kyykyttää Miskan Greninja, joten tätä voisi soveltaa parempiin Greninjoihin.

Miskan puhe omasta Greninjasta kuulosti Trumpilta. Hänen Greninjasta oli nerokkain, älykkäin ja tasapainoisin.
Minun Greninjani oli paras ja muiden Greninja-ratkaisut olivat tyhmiä.
"Miksi et pelaa tätä? Tämähän on rikkinäinen kortti Greninjassa."

Onneksi vastustajani oli paljon valveutuneempi Greninjasta kuin Miska.

En ollut koskaan nostanut yhtä hyvää alkua.
Vastustajaltani tulee N.

No niin.

Huolimatta sain nopeasti useamman Zoroarkin peliin. Olin taiteillut pakkaani Parallel Cityn Greninjaa, Gardevoiria ja Lycanrocia vastaan.
Pistin Parallel Cityn heti peliin ja vastustajani oli pienissä ongelmissa. Espeon vei tilaa ja Water Dublicates eivät tuoneet tarpeeksi sammakoita.

Hoitelin ottelun nopeasti pussiin. Vastustajani luovutti suosiolla ja siirryimme seuraavaan otteluun.


Peli 2
Seuraava ottelu olikin hieman vaikeampi. Vastustajani menee suoraan lukkoon, eikä jää ihmettelemään.
Olinkin pudottanut Max Potionin pois, koska en ajatellut tarvitsevani sitä. Useammassa ottelussa tänään olisin tarvinnut sitä.

Greninjat pudottelivat 60 vahinkoa sinne tänne ja huomasin köyden kiristyvän kaulani ympärillä. O-ou.
Hän oli vielä aloittanut Espeonilla, joten ei tullut hirveän puskista takaisinpäin kehittyminen. Golisopod ja Zoroarkit lensivät käteen ja aikaisemmat muodot tippuivat.

Olin ongelmissa ja pakkani ei enää näyttänyt siltä miltä piti. Lähinnä keskityin puristamaan viimeisellä Golisopodilla, Tapu Kokolla ja Tapu Leleillä palkintoja.
Espeon oli helpoin kohde koska 170 HP. Kerrankin tämä pakka ei ollut pettänyt minua, kun olit jumissa.

Minulla oli liikaa vahinkoa penkillä ja matematiikka tuli vastaan. En kyennyt enää nousemaan, kun Espeon tiputti viimeisen Wimpodin.
Tapu Lele olisi tarvinnut yhden energian, DCE ja Choice Bandin että olisin saanut Espeonista viimeiset palkintokortit.

Hävisin ottelun.


Peli 3
Sisäinen Wimpodin pelkuruus vapautti kaikki voimani. Sain Golisopodin nopeasti eteen heittelemään sammakot pois tieltä.
Pelissä ei ollut hirveästi mitään ihmeellistä. Löit 200 joka vuoro. Se oli siinä.


Neljäs ottelu Tuntematon - Volcanion / Turtonator / Ho-Oh

Peli 1
En ollut mielestäni nähnyt kyseistä pelaajaa ennen. Lähdin Zoroark-strategialla liikkeelle.
Harmikseni huomasin tässä ottelussa yhden heikkouden. Tempo.
Pelin nopeus oli samaa luokkaa kuin Jaxin kanssa. Jos jotenkin möhlin tämän ensimmäisen ottelun, niin en saa voittoa.

Irvistelin mielessäni tätä tilannetta.

Lähdin liikkeelle Brigetellä. Kolme Zoroarkia palkinnoissa.
Kiitos. En ole edes uskovainen, mutta kiitos Marstio tästä.

Vastustajani luki mitä korttini tekivät. No niin.
Ilmainen voiittoni kaatuisi nyt tähän.

Päätin kuitenkin saada Acerola pyörityksen käyntiin, mutta epäonnistui resurssien puutostilassa.
Olin törsännyt aikaa ja päätin luovuttaa.

Siirrytään suoraan seuraavaan.


Peli 2
Tarkastan välittömästi Zoroark tilanteen ja kaikki käytettävissä.
Nopeasti kolme Zoroarkia peliin ja nosteluun. Saan kaiken tarvittavan resurssin kyykyttääkseen yhden Suomi Volcanionin.

Volcanion ei saa 210 vahinkoa ja Acerola pyörittää aina turvaan. Voitettu.

Peli 3
Kymmenen minuuttia aikaa jäljellä. Pohdin miksi en vain luovuttanut ensimmäistä ottelua nopeammin.
Tässä se nyt taas kostautuu.

Ottelua ei yllättäen käyty loppuun ja se oli siinä.

Tasapeli.


Viides ottelu Robin - Gardevoir / Gallade

Peli 1
Olin liigassa näyttänyt Robinille miten epäonnistuin aina Zoroarkilla. Nyt olin tykin edessä. Nyt oli aika todistaa pakan hyvyys.
Hänellä oli Gardevoir, joten mennään samanlailla kuin Maurin kanssa. Tukipilarit alas ja voitan pelin.

En saanut mitään alkua. En mitään. Robinin kanssa vielä vaihdeltiin sanoja miten hän ei halunnut pelaa Lycanroc ja Zoroarkia.
Tässä oli juuri se esimerkki miten tämä pakka jää aina suohon kiinni. Teoriassa pitäisi mukamas saada kaiken heti alussa.

Luovutan pelin, koska katson päälimmäisen kortin ja sieltä ei tule yhtään mitään.


Peli 2
Saan hyvän alun.
Vihdoin.

Yritin fokusaa mielessäni "Hän Robin, minä Batman ja Mauri on Alfred. Voitat tämän. Pystyt siihen."

Robin saa nopean alun ja kaikki resurssit käytettävissä. Aha.
Siinä ei hirveästi nokka tuhissut, kun Gardevoirit ja Gallade pyörivät sisään ryminällä.
Kenelläkään ei ollut Double Colorless Energyä kiinni, joten en saanut mitenkään hidastettua tätä feminismistä tumblr raivoa.

Lopulta minulla ei ollut pelissä enää mitään jäljellä ja häviän.


Kuudes ottelu Toinen mafiaveljes - Lycanroc / Zoroark

Peli 1
Zoroark-pelit olivat mielestäni vaikeimmat. Max Potionin piti taittaa Acerola vaihtelu.
Noh, olin poistanut sen joten mennään raiteilla. Tärkeintä oli olla hassaamatta resursseja, koska loppuvaiheilla se tulee kostautumaan.

Paljastus. Kumpikaan meistä ei säästänyt mitään. Kilpailua siitä kumpi pääsee ensimmäisenä niskan päälle.
Poistelen kivikoiria ettei tule yllätyksiä. Suurin yllätys oli se miten tämä ottelu meni niin pitkälle. Pyrin laskemaan kokoajan mitä meni vastustajan roskikseen.
N:t ja Guzmat olivat ne mitkä tulisivat ratkaisemaan tämän.

Ottelussa vaihdeltiin 120-150 vahinkoa Zoroarkista toiseen. Acerolat pelastivat ja N:t palauttivat pakalle paksuutta. Tätä jatkui niin kauan kunnes energiat olivat loppumassa.
Vastustjaaltani loppuivat nämä nopeammin kuin minulta. Minulla oli kolme korttia pakassa ja hänellä oli yksi.

Lopulta tilanne ajautui siihen, että Tapu Lele joko tiputtaa Zoroarkini ja hän jää eteen. Minulta tulee DCE ja Zoroark ja pam.


Peli 2
Seuraava peli olikin vähän rivakampi. Lycanrocit toimi hieman paremmin kuin edellisessä pelissä. Nopeasti minun Zoroarkit sulivat pois, kun ei ollut Golisopodeja pakassa.
Ohhoh. Yksi Wimpod Brigetellä ja toivot ettei lähtisi. No sehän lähti. Loppu ottelu menikin tasolla, Lycanroc raahaa eteen ja Zoroark tippuu.


Peli 3
Noh, tällä ottelulla ei ollut enää mitään merkitystä. Aikaa oli huudeltu ja ensimmäinen peli oli vienyt melkein koko 50 minuuttia.
Maurikin tuli peeloilemaan ja itseltä vähän katosi jo motivaatio tähän touhuun. Peli meni "yllättäen" aikaan ja "yllättäen" tuli tasapeli.



Sain niin geneerisen tuloksen, että eiköhän tää ollut nyt tässä. 2/2/2

Raportti on osoitettu Mauri "R0xu" Maurille, joka halusi tämän raportin tapahtuvan.
Se oli hänen viimeinen toiveensa. 1966-2018

Kunnioittaen, minä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron