Kesän League Cup 16.6.2018

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Kesän League Cup 16.6.2018

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 16.06.2018 23:18

Heipä hei, taas tuli pelattua Cupissa, joten laitan vähän jälkipyykkiä fiiliksistäni ja ajatuksistani peleissä. Muiden raporttien lukeminen on kivaa, toivottavasti teistäkin! :3
Pakkani oli Buzzwole-Lycanrock ja kavereiden kanssa pelaaminen on aina hauskaa! ^_^
---

League Cup 16.6.2018

Herään aamulla, laitan aamiaista tulemaan ja laittaudun ja puen päälleni. Huomaan, etten ennätä, jos en lähde saman tien bussille. Jätän syömisen kokonaan välistä ja kiirehdin pysäkille. Bussini tulee 9.01, ja toivon, että kerkeän paikalle tarpeeksi ajoissa ilmoittautumaan.
Teen pakkalistan metrossa sisälläni asuvan kiinalaisen akrobaatin kykyjen avulla, jotta pääsen suoraan deckcheckiin. Missaan 9.42 laiturista lähtevän junan, vaikka juoksen hädissäni.
Menen viereisen radan junaan, joka lähtee 9.51. Perillä Pasilassa ollaan 9.55. Älä petä minua nyt, VR, jäämällä teknisen vian tähden keskelle matkaa.
Onneksi pahin skenaarioni ei tapahdu, vaan olen perillä 9.55. Taivas, joudun juoksemaan tosissani Poroon. Pyysin muita kertomaan Lauralle, että ei sulje ilmoittautumista ennen kello kymmentä. Taidan olla juuri tasan kymmeneltä paikalla ja rojahdan selälleni pöydän päälle kuolemaan. ’’Älä kuole’’, Matias sanoo. ’’Älä sä kerro mulle kerro, mitä mun pitäis tehdä’’, huohotan ja rohisen. Taivas, Usain Boltkin olisi kateellinen juoksijan lahjoilleni.
Annan Lauralle pakkani, ja listani, Laura käy läpi sen ja huomaa nurinpäin käännetyn kortin. ’’Se on Beast Ring, saan noi kortit kohta’’, röhkötän kuoleman partaalla. Kerroin myös muut proxyt, ja Julle antaa minulle puuttuvat kolme korttia. Laura on super ihana ja hyväksyy pakkani. Mietin, nyt kun tulin, niin aloitetaan, taisin olla viimeinen. Saan tietää, ettei Julle ollutkaan vielä valmis, ja luon ’’ARE YOU SERIOUS BRO?!’’ -katseen. Oikeesti MINÄ jouduin JUOKSEMAAN, että ehtisin. Kiitti vaan.
Pakkani on Buzzwole-Lycanroc, metan kovin pakka minunlaisellani pehmolla :3

1. peli
VS – Aarni – Lurantis/Tapu Bulu
Aarni on meidän ainut juniori, ja olen pelannut häntä vastaan aiemmin. Hän pelaa taas Lurantis-Bulua. Mikäs siinä, jos on hyvä yhdellä pakalla, pelaanhan minäkin Buzzwolea jo varmaan viidettä-kuudetta kuukautta. Why to fix it if it’s not broken?

Ekassa pelissä menee hyvin, ja kumpikin nostaa prizeja hyvään tahtiin. Olen hieman niskan päällä ja ylipäätään oppinut ennakoimaan vastustajieni seuraavan vuoron liikkeitä. Voitan matsin hyvin pelatuilla liikkeillä.

Ekan pelin jälkeen kaivan laukustani juomapullon, ja huomaan, että se on tyhjä, mutta pakko saada vettä kurkun rohinan lopettamiseksi. En voi nousta täyttämään kesken pelin, joten kukas sen BYE:n muuten sai?
’’Julle!! Haluaisitko olla hyödyllinen, ja voisitko täyttää tän?’’ Ja Julle on kiva ja tuo minulle pullossa vettä. ’’Kiitos! :)’’

Tokassa pelissä prikkaan, ja joudun aloittamaan vain aktiivisella Rockruffilla ja diskimällä Sycamorella aloituskäteni, jossa on paljon hyviä kortteja – mutta ei basiciä. ’’Mulla on olo, että kuolen seuraavalla vuorolla, jos en saa basiciä peliin.’’ Joten, diskin kortit, ja nostan Buzzwolen, ja pikku-Buzzwolen ja liitän vuoroenun ja jätän Rockruffin eteen. Onneksi, Aarni saa nimittäin Lurantis GX:n ja hakkaa Rockruffin. Hyvä, että luotin tuntemuksiini. Saan pelin käyntiin ja voitan.
1-0-0.

2. peli
VS – Jesse – Golisopod & the Gang
Juttelen hieman Heron kanssa ennen pelin alkua: ’’Oon alkanut kiinnittää nyt enemmän huomiota mun sufflaus-tyyliin, kun sä siitä viimeksi mainitsit.’’ ’’Toivottavasti on tullut paremmaksi.’’
Heron kanssa olen aiemminkin pelannut, sekä liigassa, että turnauksissa.

Hero pelaa Golisopodia, jossa on monia techejä, kuten Mewtwo, Latios, Marshadow ja Mysterious Treasure.
Molemmilla menee hyvin, ja Hero voittaa ekan pelin pelaamalla paremmin. Tokassa pelissä Hero prikkaa, ja joutuu jopa passaamaan T2, koska ei saa tehtyä tai pelattua mitään. Hän prikkaa totaalisesti ja lopulta voitan pelin. Aikaa on jäljellä muutamia minuutteja, ja sovimme, että otamme tasapelin kolmannesta, niin molemmat saavat yhden pisteen, eikä kummankaan tarvitse hävitä ja jäädä pisteittä.
1-0-1.

3. peli
VS – Joni – Malamar/Ultra Necrozma
’’Joni, sua ei ole näkynyt pitkään aikaan!’’ totean ja Joni kertoo olleensa kiireinen, eikä pääse kauheasti käymään näillä main. Olikohan Joni viime Cupeissa? Vai näinkö hänet peräti Lontoossa viimeksi? Joni on kuitenkin hyvä pelaaja, ja pitää olla tarkkana nyt.

Ekan pelin saan käyntiin – toisin kuin Joni. Tokan vuoroni jälkeen Joni skuuppaa, kun saan heposti Inkayn alas ja toiseen 30 damagea.
Toisessa pelissä hänellä menee paremmin. (Haluan kuitenkin mainita taas aloittavani diskimällä Sycamorella kaikkea kivaa ekalla vuorollani. Mur, tämä peli ei tykkää minusta, vaikka minä tykkään siitä.) Joni saa pelin käyntiin ja hakkaa pokemonini.
Kolmannessa pelissä molemmat pelaavat hyvin ja katson, että Jonilla on 4 prizea, ja teen riskiliikkeen, koska siten voitan. Joni tuleekin omalla vuorollaan aggressiivisesti Ultra Necrozmalla, ja voittaa pelin, koska todellisuudessa hänellä onkin kaksi prizea! Katson, että mitäh, saatoinko katsoa muka noin väärin! Hävisin siis, koska tein virhearvion. Hups!

(Note to self – tarkista näkö pian!)
1-1-1.

4. peli
VS – Juho – Buzzwole/Lycanrock
Me siis pelaamme mirroria. Olen hankkinut enemmän kokemusta mirrorin pelaamisesta, ja olen aika hyvä siinä jo. Tiedän, että vastustaja pitää pakottaa pelaamaan oma GX-iskunsa mahdollisimman aikaisin, ja että oman Lycanrockin GX-isku tulee säästää kriittiseen vaiheeseen, jos mahdollista.

Ekassa pelissä Juho kertoo prizanneensa Diancie prisman ja Octilleryn. Voi kurja. Teidän, millaista on, kun peli ei kulje, mutta aion silti pelata tosissani. Juho missaa tarvittavia kortteja, ja minä nostan Sycamoresta Choice Bandin ja voitan ekan pelin, kun nostan vikan prizeni.
Tokassa pelissä Juho on taas prizannut tärkeitä kortteja ja missaa pari korttia. Nostan jälleen Sycamorella voittokortin, eli Strong energyn ja voitan pelin. Juholla oli huono tuuri molemmissa peleissä.
Juho vaikuttaa aika suolaiselta, paras liueta paikalta…
2-1-1.

5. peli
VS – Ilya – Lucario/Zoroark
Voi itku. Tämä oli skenaario, jonka halusin välttää. Ilya on tosi hyvä pelaaja. Juttelen hänen kanssaan, ja hän kertoo Venäjän turnaussysteemistä ja, että on pelannut kymmenisen vuotta Pokemonia. Auts. Olen kuulemma jo neljäs Buzzwole tänään hänelle. :D

Set-uppaamiseen menee melko kauan, koska pohdimme, voimmeko kumpikin topata 2-1-2 recordilla, olisko mahdollista päästä TOP 4:ään ID:llä? Toteamme, että emme voi molemmat päästä, pakko saada siis voittaja. Ilya ehdottaa, että jos kolmannessa pelissä ajan huutamisen jälkeen se, jolla on vähemmän prizeja, tai nostaa ensin prizen, voittaa. Se sopii kyllä minulle,sillä joka tapauksessa jomman kumman on pakko voittaa. Viimeiseen peliin siis, panoksena TOP 4.
Ekassa pelissä prikkaan ihan tyystin. Taas klassinen ''Sycamorella hyvät kortit diskiin'' -alku, ja prikkaus jatkukoon. Ilya voittaa melko helposti. Tokassa pelissä saan T1 Brigetten, ja Ilyan Lucarion alas melko pian, hänellä ei ole muita ladattuja ja minulla on energiaa vaille valmiit Buzzwole ja Lycanrock penkillä aktiivisen Buzzwoleni lisäksi. Ilya skuuppaa, ja menemme viimeiseen peliin.
Kumpikin pelaa hyvin, mutta Ilya saa paremman startin. Aika huudetaan. Olemme molemmat sydänkohtauksen partaalla. Nyt on DOKIDOKI-fiilis! Voin jopa oikeasti voittaa tämän! Yritän lopettaa pelin toisella vuorolla ajan huutamisen jälkeen. Jos saan Guzman, voitan. Yritän nostaa Octilleryllä Guzmaa, mutta todennäköisyys on liian pieni, olen jo diskinyt alkupelissä 3 Guzmaa. Otan Mewtwon alas ja minulle jää vielä yksi prize. Voin vain toivoa, että Ilyalla ei ole comebackiä. Ilyalla on kaksi Puzzle of Timea, joilla hän hakee DCE:n ja bandin ja lataa Lucarion ja voittaa. 2-2-1.

Sinne meni TOP 4. Niin lähellä, mutta niin kaukana. Melkein yletin, mutta se livahti sormieni välistä. Ilya ja minä kiitämme toisiamme pelistä. Olen itkun partaalla, mutta päätän kuitenkin antaa hymyni.
En voi olla kuitenkaan hirveän pettynyt, olen kehittynyt vuodessa huimasti, ja nämä pelit opettivat taas paljon uutta, mitä voin hyödyntää tulevissa peleissä! :)


Ehkä ensi kerralla pääsen toppeihin, ei kai se mahdotonta olisi? :) Jatkan siis harjoittelua ja kohtaan kaikki vastukset! Nähdään taas ensi kerralla! Desu! :3

Plussat:
+Kiitos Laura, että odotit ihan tasan kymppiin asti! :3
+Kaikki pelit, joissa jouduin koville ja käyttämään hoksottimiani selvitäkseni.
+Kaikkien kanssa hauskan pitäminen.

Miinukset:
-Omat misplayt, tosin niitä oli kyllä tällä kertaa vain ihan yhden käden sormilla laskettavaksi! :o
-Hirveä nälkä, en kerennyt syömään lähtiessä, enkä pelien välissä. Olin vähän huolissani verensokeristani ja käsieni tärinästä…
-Top 4:n missaaminen. :(

Huomenna VGC:tä, eli tämä yö menee tiimini viimeistä pokemonia breedatessa! :P
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron