OLIN MELKEIN ENSIMMÄINEN [Poropäivä 4.8.2018]

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

OLIN MELKEIN ENSIMMÄINEN [Poropäivä 4.8.2018]

ViestiKirjoittaja Hero » 04.08.2018 20:30

Juodessani fedora päässä viskiä pohdin yhteiskunnallisia muutoksia kentällä. Ennen vanhaa oli jatkettu loputtomalla syötöllä Juntusen kautta ikuisesti kansan toiveesta.
Juntunen, Juntunen, Juntunen, Juntunen, Juntunen, Juntunen ja Juntunen.

Yllättäen likainen oikeistolainen Mauri "Mauri" Viikki oli keksinyt, että jos hän saisi vielä yhden kauden presidentti Juntuselle. Edesmenneet muut hyvät ehdokkaat olivat olleet ja heistä ei nää kuulunut mitään.
Kuka tätä ideaa vastusteli? Uuden huomisen toivot olivat jo kasvaneet ja unohtaneet historian. Jo kauan sitten mennyt suuri filosofian harrastelija Jouni" Juusto" Jouni oli todennut lauseen "Historia toistaa itseänsä, kun se unohdetaan."
Tässä tapauksessa oli jo käynyt näin. Äänioikeudellinen viehkeä kiinalaisia piirrettyjä harrastava Tessa "En tiedä lempinimeäsi" ilahtui, kun sai tavata Mewstorin. Tällaiset ihmiset eivät enää muistaneet hirmuhallitsijoita Juntusesta Juntuseen, mutta Mauri halusi avata tämän pandoran lippaan.

Miten Mauri olikaan väärässä?

Huomatessani miten Esan vallan jano nousi. Mauri oli jo todennäköisesti huomannut oman virheensä ja yritti pidätellä Esan valtaa tyrkkäämällä Zoroark ja Lycanroc pakan. Esa ei suostunut tällaisiisiin pilipali vaihtoehtoihin ja hän oli suoraan Buzzwolen kimpussa. Herra auta meitä.

Itse tuskailin +30 asteen lämpötiloissa mitä itse pelaisin? Olin hieman kyllästynyt Zoroarkin veivaamiseen ja siihen, että todennäköisesti Buzzwole olisi paljon tehokkaampi pakka. Valitettavasti omista oikein mitään muuta kuin ne kolme Buzzwole-GX:ää. Heräsin kahdesti vain viime yönä, kun oli niin tautisen kuuma. Hiestä märkänä ja lämpöhalvauksen kourissa - Zoroark ja Garbodor se on siinä.

Pokemon - 19
4 Zorua SLG 52
4 Zoroark-GX SLG 53
3 Trubbish BKP 56
2 Garbodor GRI 51
1 Garbodor BKP 57
3 Tapu Lele-GX GRI 60
1 Kartana-GX CIN 70
1 Latios SLG 41

Trainer - 34
3 N FCO 105
3 Guzma BUS 115
2 Brigette BKT 134
1 Cynthia UPR 119
1 Professor Sycamore BKP 107
1 Acerola BUS 112
1 Delinquent BKP 98
4 Ultra Ball SUM 135
4 Puzzle of Time BKP 109
3 Field Blower GRI 125
1 Evosoda GEN 62
1 Mysterious Treasure FLI 113
1 Rescue Stretcher GRI 130
1 Enhanced Hammer GRI 124
3 Float Stone BKT 137
2 Choice Band GRI 121
2 Parallel City BKT 145

Energy - 7
4 Double Colorless Energy SUM 136
3 Unit Energy LPM UPR 138

Suihku, kahvi naamaan ja bussiin. Bussi joka oli myöhässä eikä tilanteeseen auttanut, kun Mauri kyselee missä oon? Turnaus alkaa varttia vaille.

Riensin paikalle turnaukseen. Lunastin paikkani ja oli aika myllyttää tätä formaattia yhden kerran vielä.


Ensimmäinen vastustaja Robin ja Zoroark / Garbodor

Olin vahingossa törmännyt edeltävänä päivänä rankedissa Robinia vastaan. Onlinessa muutenkin typerin vastustaja oli aina Zoroark ja Garbodor. Käytännössä kilpailua kumpi lykkää ekana sen kolme Zoroarkia ulos ja lukko päälle. En edes jaksa kirjottaa erillisiä otteluita. Voimme kuvitella näin. Tämä seuraava metafora on minun ja Robini helmeilevästä kolmesta ottelusta jotka koimme yhdessä.

Jos Lahden osuuskuntaa pyöritti aikoinaan Tapsa "Korttihai" Keinonen ja hänen rikolliskumppaninsa Tatista Zaroon. Jokaisella oli yhtä monta nallekarkkia. Eräänä päivänä tällainen idyllinen Lahden stereotypinen mafiameininki ei enää toiminutkaan. Yleensä osuuskunnassa jaetaan tasapuolisesti jokaiselle saman verran resursseja eikä ulkopuolisilla ole mitään valtaa sanoa tähän. Kuten esimerkiksi Hyvinkää harrasti täydellistä tyranniaa, missä yhdellä oli valta. Se mitä meidän ottelussa tapahtui oli hieman sama asia mitä kävi Lahden ja Hyvinkään välisille suhteille. Kuului megafonista kuuluisat "Juntunen, Juntunen, Juntunen..." Samaan aikaan pienellä osuuskunnalla ei ollut mahdollisuuksia lähtemään taistelemaan vastaan, koska Juntunen ei kannattanut naisille äänioikeuksia. Tilastollisesti Lahden osuuskunnassa oli enemmän naispelaajia kuin Hyvinkään tyrannian alla.

Ei hätää! Itse kuitenkin voimaannuin siitä miten näin Juntusen hikoilevan tässä Poromagian omassa ilmastonmuutoksessa. Minun on nyt tehtävä tämä. Sen sijaan että olisin antanut Robinille tilaa, niin heiluttelin Garbodoria Toolien kanssa. Kuin olisin ravistellut pieneltä lapselta irti karkkirahoja. Miten olikaan siistiä, kun tyranniassa kuunneltiin yhtä ihmistä mutta osuuskunnassa on tärkeää demokratia? En tiedä.

Valitettavasti meidän ottelu painautui kolmannelle kierrokselle, missä minulla oli hyvä olla hetken aikaa niskan päällä. Täytyi huomioida, että itse näin feministinä kannatan ihmisoikeuksia mutta häviän suoralle faktalle. Tässäkin tapauksessa Robin toimitti kylmää faktaa ja minun Twitter-kirjoittelut tasa-arvosta ei vienyt minua mihinkään. Olin hieman suruissani.


Menin Poromagian vessaan lattialle istumaan ja laitoin polvet suuhuni. Tuuditin itseäni sanoilla "Älä tee sitä, älä tee sitä, älä tee sitä." Kunnes joku tuli paukuttaa ovee, että pitää päästä vessaan. Reipastuin tästä ja lähdin toiselle kierrokselle.


Riensin katsomaan uusia pareja. Lainaten Maurin kuuluisia sanoja "NANI?!" Olin tippunut suoraan pöytään 12. En edes muista koska näin oli ollut! Olin kerennyt droppaamaan turnauksesta ennen tällaisia katastrofeja. Noh, riensin pöytään ja toinen vastustajani oli lapsi nimeltä Aarne.

Pyörä pyörähtää käyntiin ja näen Tapu Bulun. Voihan pöhnävatsa. Käytännössä Tapu Bulu lyö kaikki Zoroarkit alas yhdellä lyönnillä. Jos törmäät tällaiseeseen ongelmaan, niin minulla on apua juuri sinulle. Tapu Bulu on hieman heikko kortti, eikä sitä oikein näe muualla kuin senior-luokassa. Jos sinulla on nämä ainekset, niin pärjäät voittoon. Tarvitset vain 250 grammaa voita, kaksi desiä sokeria, kolme kananmunaa, 3 ja puoli desiä vehnäjauhoja, 2 teelusikallista vaniliinisokeria, kaksi teelusikallista leivinjauhetta. Raidoitukseen vain yksi kolmasosa kakkutaikinaa, kolme ruokalusikallista kaakaojauhetta ja kolme ruokalusikallista kevytkermaa. Leivitykseen rasvaa ja korppujauhoja.

Miten näistä aineksista löytyi voitto tätä pientä miesoletettua henkilöä vastaan?

Ensiksi vaahdotat huoneenlämpöisen pehmeän rasvan ja sokerin. Lisää vaahtoon munat yksitellen samalla hyvin vatkaten. Sekoita vehnäjauhoihin vaniliinisokeri ja leivinjauhe ja sekoita vaahtoon tasaisesti. Ota 1/3-1/2 taikinasta toiseen kulhoon. Sekoita toiseen osaan kaakaojauhe ja kerma.

Levitä voidellun ja korppujauhotetun rengaskakkuvuoan pohjalle puolet vaaleasta taikinasta. Levitä päälle tumma taikina ja tämän päälle loput vaaleasta taikinasta. Painele kiertäen haarukalla taikinan läpi muutamia kertoja, niin eriväriset kerrokset raidoittuvat kauniisti.

Paista tiikerikakkua uunin alatasolla 175 asteessa noin tunti. Varmista kypsyys cocktailtikulla. Kumoa kuumana, pari minuuttia uunista ottamisen jälkeen, anna jäähtyä rauhassa.

Lopulta vastustaja nosti Orangurulla liikaa kortteja. Jälkeenpäin tuntui hieman hupsulta kutsua tuomari, mutta en tiedä oikeasti sääntömuutoksista. Antakaa anteeksi.

Kirjoitan raportteja, jotta niistä olisi hyötyä muille pelaajille. En itse harrasta yksityistämistä, koska jokainen pelaaja on arvokas. Tietoa on jaettava näin pienessä kommuunissa, jos sellaista on!
Voitin ottelun lopulta puhtaasti kaksi nolla.


Ilma oli erittäin tiukkaa sisällä, joten riensin ulos hetkeksi ottamaan happea. Tuuli oli niin mukava, niin suljin silmäni hetkeksi. Ajattelin olevani ottamassa aurinkoa korkealla, kunnes tuuli kutsui minua lähemmäksi ja kysyi kysymyksen reunalla "Pystyykö tuuleen nojaa?" Havahduin ajatuksistani, kun joku huusi sisällä että uudet parit olivat arvottu.


Kuulin jo tuon verbaalilahjakkuuden huudot. Selkeästi kolmas ottelu oli vihdoin ja viimein Hermannia vastaan.

Valitettavasti ja ehkä onnekseni tämä oli minun lempiotteluni päivän aikana. En jaksa edes antaa kiitosta Roxulle, koska hänet usein jyräsin jokaisessa ottelussa. Itsessäni on niin paljon ylpeyttä, että usein tituleeraan jokaisen Mauri-ottelun parhaaksi kokemuksekseni päivän aikana. Tämä aika oli ohi. Onneksi olkoon Hermanni.

Oli nöyryyttävää, että olin joutunut pelkästään junior-sarjan pelaajia vastaan.

Oikeasti meillä oli ihan kivaa.

Ensimmäisessä ottelussa meillä oli vain Zoroark vastaan Zoroark. Omat Garbodorit olivat prizeissa ja Hermannilla oli Lucariot. Olen ammattipelaaja.

Koska ihmisoikeustuntemukseni on kiivenny suurimmalle tasolle, missä en näe sukupuolta, rotua tai ikää. Niin minusta on hieman ikäsyrjintää, että Hermannia ei päästetä pelaamaan topcuttiin muiden ammattipelaajien kanssa. Kyseessä on vain yhteiskunnallinen este, missä on määritetty fyysinen ikä vuosien avulla. Tällä elementillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, kun mitellään kuka on paras? En vain ymmärrä tätä tasapäistettyä kulttuuria Suomessa. Toisen ottelun aikana esittelin Hermannille uusia vaaliteemoja, joiden avulla hän tulisi nousemaan ammattilaiseksi tässä yhteiskunnassa. Hänen maineensa tulee nousemaan. Ymmärrän nyt miksi Mauri on halunnut lastentarhaan töihin. Hän näkee toivoa. Minä näen tuhoa. Kuin Yveltal ja Xerneas konsanaan. Toivottavasti saisimme vihdoin ja viimein Hermannille oikeuden pelata muiden pelaajien kanssa, eikä niin että hän joutuu olemaan syrjässä, koska sattuu olemaan vain tämän ikäinen. Sama asia kuin meillä olisi miesoletetuille ja naisoletetuille omat sarjat.

En oikein pysynyt Hermannin pakan perässä ja vielä itse tunaroin lopussa, niin että varmisti tappion. Vaikka pelivirhettä ei olisi tullut, niin olisin todennäköisesti hävinnyt. Pakka vain murtui.

Hävisin tämän kerran. Enkä usko että voin näyttää kasvojani enää Poromagiassa.


Riensin vessaan taas huutamaan polviin.


Minulla oli näytön paikka. Katsoin että kyseessä oli ilmeisesti tutun venäläisen kaveri. En valitettavasti muista nimeä. Putin? Neljäs ottelu alkoi ja sieltä tulee 130 HP:iset Buzzwolet.

Olin iloinen. Imeskelin ikeneni yhteen ja minun mielessä välähteli talvisodan hirveydet. Olin kuitenkin nähnyt tuntemattoman sotilaan kuusi kertaa ja Kaurismäen version vähintään kolmesti. Minä pystyn tähän! Olin nähnyt miten perussuomalaiset rajakriitikotkin yhtyvät yhteen ja leikkivät rajoilla. Minussa oli toivoa ja voimaa! Aki Kaurismäki-san anna minulle tämä mahdollisuus.

Punaiset panssarivaunut vyöryvät rajojen ylitse ja selkeästi tässä oli annettu aivan liikaa voimaa. En pystynyt mitenkään kukistamaan näitä. Voi ja ei. Miksi minun Garbodorit lähtivät hetkessä alas. Sirppi ja vasara liput heiluivat kun Buzzwolet vasaroivat ylemmällä ja alemmalla sirppi heilui kahden nopan avustuksella. Kiersin näppärästi neljän palkintokortin muurin, missä Buzzwole olisi lyönyt ihan liikaa. Parhaat taktiikat oli käydä Trubbishilla näpäyttää 20 vahinkoa. Valitettavasti Latios oli kummassakin pelissä palkintokorteisa. Voi Mannerheim, miksi jätit minun pelikenttäni?

Hävisin niin lujaa, että en edes ymmärrä miten Zoroarkit voittavat näitä otteluita.


Olin saanut Subwayn käteen Natolta. Riensin ulos missä Juntunen-san ja Tessa-chan istuivat. Olen pahoillani Tessa, mutta olen kokematon. Jos olisin koskaan koskettanut vastakkaista sukupuolta, niin en olisi mennyt jumiin. Muistan aina sanasi mitkä sanoit minulle ja Subwayllani. Toivottavasti pystyn korvaamaan tilanteen joskus myöhemmin tulevaisuudessa. Pidätkö runoista tai kukista? Voimme myös mennä Subwayhin. Olen pahoillani, että Juntunen-san joutui todistamaan kyseisen kiusallisen tilanteen.


Olin unohtanut droppaa turnauksesta. Voi ny vit-


Viidentenä oli Zoroark ja Alolan Ninetales.
Tähän kulminoitui tämän formaatin viimeinen matsi.
Juntunen on pilalla, suomiscene on pilalla, pakat on pilalla
Pelkkää pashaa tilalla
Pasila - pilalla, Tampere - no se on pilalla, koko ympäristö - pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Testipelaaminen - pilalla, netdeckaus - pilalla, Juntusen vinkit - pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Zoroark - pilalla, Puzzle of time - pilalla, Wally - pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Mewstor - pilalla, Karhumies - pilalla, Marstio on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
The Deckout - pilalla, pokégym - pilalla, lukutaidot - pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Maksumuurit - pilalla, tekstiartikkelit - pilalla, lukeminen on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Asenteet - pilalla, argumentit - pilalla, toteutus on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Korttien saatavuus - pilalla, boosterit - pilalla, toteutus on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Dragonshieldit - pilalla, Ultraprot - pilalla, hyvien tuotteiden tuotanto on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
DP-on - pilalla, BW-on - pilalla, nykyformaatti on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
SM-on - pilalla, DX-on - pilalla, retroturnaus on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Nuoret pilalla, lopettaneet - pihalla, pelaajarakenne on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Kuppikunnat - pilalla, hyvinvointi - pilalla, Discord on pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Team Lahti - pilalla, Team Kekkonen on pilalla, Team Pottu on pihalla.
Pelkkää pashaa tilalla
Oma onnistuminen yksityiselämässä on tosiaan pilalla, joka kulminoituu mukamas hetkellisiin onnistumisiin tällaisessa lasten pelissä -ajattelun on täysin pilalla.
Pelkkää pashaa tilalla.

Pelkkää voittoa tästä ottelusta.
[Nokkelimmat pokkelimmat ehkä ymmärsivät että kiersin sensuurin]


Lähdin pois, kun pudotin mikrofonin lattialle.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: OLIN MELKEIN ENSIMMÄINEN [Poropäivä 4.8.2018]

ViestiKirjoittaja R0xu » 04.08.2018 22:21

Minuakin itketti kun Dmitryn punaiset panssarivaunut musersivat minut alleen kuin suomalaista kengänpohjan kuraa.

Hävisit pelin minun pelaamalle listalle, joten käytännössä voitin kaksintaistelumme. Kiitos ja kumarrus
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: OLIN MELKEIN ENSIMMÄINEN [Poropäivä 4.8.2018]

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 04.08.2018 22:31

Nauroin ihan huolella tälle rapsalle! Loistavasti kirjoitettu! :'D
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron