SM-kisat 2018

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

SM-kisat 2018

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 04.08.2018 22:43

Meillä siis oli tänään Poromagiassa SM-kisat. Jos et ollut siellä, niin ei hätää - tästä voit lukea, miten pärjäsin. Kannattaa lukea siltikin, vaikka olisitkin ollut! :D

SM-kisat 4.8.2018

Tällä kertaa varmistin, että herään ajoissa kisaan. Aamulla oli pieni tenkkapoo, kun mietin, pukeako päälle tyylikästä vai mukavaa? Tyylikkyys vai mukavuus? Päätin valita molemmat, ja puin päälleni Pikachu-paidan. Mukavaa JA tyylikästä. :)
Aamiaisen söin rivakasti ja sitten lähdin HSL:n ihmeelliseen maailmaan.

Pasilassa kävi vähän nolosti, kun tulin junasta ulos, ja olin ottamassa ekaa askelmaa portaisiin, jalkani lipesi ja lensin nurin. Toivottavasti minua ei pidetä ilolientä ottaneena! Nousen äkkiä jaloilleni, ja mihinkään ei tunnu sattuvan. Se nyt vielä olisi puuttunut, että olisin murtanut sormeni tai ranteeni. Pieni naarmu sormenpäässä, mutta ei se kummempaa. Onneksi!

Pääsen Poroon, annan listani ja pakkani Lauralle, ja saan Jonilta Remoraidin ja Octilleryn. Buzzwole ei olisi fiksu pakka ilman niitä. Vaihdan kuulumiset Matiaksen ja Mikaelin kanssa ja heitän outoa läppääni. Mikael olisi tarvinnut yhden Lelen enemmän, ja olisin sen voinut hänelle heittää, ellei hän olisi jo käynyt deckcheckissä.
Mauri muistuttaa vielä, että turnaus on maksullinen, ja olisin sen todennäköisesti unohtanutkin ilman muistutusta. Maksan äkkiä, ja Laura kääntää jo koneen, jossa näkyy ensimmäisen kierroksen parimme.
Noniin Buzzwole ja koirat! Tämä on viimeinen mahdollisuus pelata teitä järkevästi ennen rotaatiota. Sen jälkeen ette ole enää mahtavia. Tehdään se!

Round 1 – VS. Elisa – Sylveon mill

Elisa on melko uusi pelaaja, ehkä puoli vuotta pelannut. Elisa on mukavan oloinen nuori nainen, ja hänen pakkansakin on tuttu. Ekassa pelissä en saanut hyvää lähtöä, jumitan nostojeni kanssa, nostan vain kuollutta massaa pakastani. Kysyn Lauralta ajan, ja puolen tunnin kohdalla päätän skuupata. Tokaan peliin annan Elisan aloittaa, ja toivon, että hän aloittaisi vain Eevellä, jonka voisin mahdollisesti donkata. Elisa aloittaa Hoopalla, ja minä pikku-Buzzwolella. Saan toisen pikku-Buzzin ja Buzz GX:n penkille, lataan kaksi vuoroa, ja Elisa ei saa penkkipokemoneja, joten tulen ja donkkaan Hoopan!
Kolmannessa pelissä nostan taas kuolleesti, mutta pelin ollessa 1-1 ei voi muuta kuin pelata loppuun. Elisa poistelee energioitani, jotka lataan Super Rodilla takaisin. Otan alas hänen Eeveensä ja Sylveoninsa, ettei hän saisi niitä enää peliin. Elisan misplayt koituvat hänen tappiokseen, sillä hän ottaa kaksi pikkuistani alas, joten hänen prizensä ovat nyt neljässä, joten petokiekot toimivat! Lataan Buzzwole GX:lle enut, ja Sylevon, jolla on jo 60 damagea päällä, kaatuu, ja nostan viimeiset prizeni! Voitto! 1-0-0.
Yhden kerran huomasin, että hän käytti Pal Padin, ja saman tien Magical Ribbonin. Huomasin, mihin kohtaan hän laittoi Pal Padilla hakemansa Supporterit, ja mainitsin, että kannattaa sekoittaa pakka ennen Magical Ribbonia, jos hakee ne Pal Padilla, koska muuten näen, ottaako hän juuri ne kortit, jotka pani pakkaan.

Round 2 – VS. Juho – Buzzwole/Lycanroc

Olen pelannut Juhoa vastaan lukuisia kertoja. Challengeissa, Cupeissa, harjoituksissa… Osaamme molemmat pelata Buzzrockia hyvin, voitto on yleensä paljolti kiinni siitä, kumpi saa paremman startin, ja osuuko Max Elixir kohteeseensa. Juho on kuitenkin hyvä pelaaja, en saa tehdä virheitä nyt!
Ekassa pelissä Juho manaa, kuinka paljon inhoaa Max Elixirejä, koska ne eivät osu. Ja hän eplaa kolema Float Stonea, ja sekään ei ole riitävästi! Minä pelaan kahta, ja se kuitenkin onnistuu riittämään. :D Paradoksaalista!
Juhon kanssa pelatessa käy niinkuin ajattelinkin: kumpikin voittaa yhden pelin ja vika menee ajan huutamisen jälkeen tasapeliin. Äh, olisin halunnut voittaa! Mutta kai se on tappiota paremmin…
Nyt tilanne on 1-0-1.

Round 3 - Patrik – Hoopa/Yveltal

Patrik on hyvä tyyppi ja hyvä pelaaja, mutta en onnistunut vakoilemaan hänen dekkiään. Se kuitenkin selviää minulle, kun hän kääntää Yveltalin ja Hoopan. O-ou, se on millidekki. Apua, miten tätä vastaan pelataan?! Hyödynnän parhaani mukaan resurssejani, mutta edes Hoopan kiviweakki ei juuri hyödytä. En saa tarpeeksi prizeja ennen kuin pakkani loppuu. Pakkani kaksi viimeistä korttia ovat jäljellä, kunnes Patrik heittää Handiworkilla headsin, ja menemme seuraavaan. Tässä pelissä olen yhden prizen päässä voitosta, mutta Patrik poistaa energioitani, ja kun ei ole Super Rodia jäljellä, en saa enuja pakkaani takaisin enää. Muutama minuutti jäljellä, en voi voittaa peliä yhtään mitenkään, pakko myöntää tappioni. Tilanteeni huononi juuri erittäin paljon: 1-1-1.

Round 4 - Esa – Buzzwole/Lycanoroc

Esaa vastaan en olekaan ennen pelannut. En ole koskaan luultavasti nähnyt häntä, joten en tiedä hänen pelityylistään mitään. Hän on kuitenkin hyvin ansioitunut pelaaja, josta olen kuullut, joten paras olla varuillaan.
Ekassa pelissä nostan ÄÄRETTÖMÄN surkeasti, joten muutamassa vuorossa peli on ohi. Seuraavassa pelissä saan pikkuisen paremman startin, mutta – DAMN – alan prikata jossain vaiheessa, huomaan, ettei minulla ole outteja, vastustaja voittaa millä tahansa, mutta voisiko olla mahdollisuus, ettei hän huomaisi sitä itse? Edes ihan pikkipikkiriikkinen? Pliis?
PAM! Se oli siinä… 1-2-1.

Tässä välissä päätän käydä hieman ulkona, ja huomaan Esan istuvan Kuutiokivellä liikkeen ulkopuolella. Istun hänen viereensä, ja alamme jutella niitä näitä. Nautin pienestä kesäsateesta, ja tihkuaa maahan. En edes muista, miltä pikku sade tuntuu kasvoja vasten ja viileä kesätuuli hyväilee ihoani siinä istuessani. Pian ulos tulevat Hero ja Ökä. Ökä jää kauemmas polttamaan tupakkaansa, ja Hero tulee syömään subileipäänsä metrin päässä seisten. Teen hänellekin tilaa, jotta hänen olisi mukaavampi syödä, mutta hän päättää seistä, ja kommentoin, että leivän säilyttäminen maassa onkin hyvä paikka sille.
Ökä kertoo, että Ökäleiri on kuulemma peruttu, mutta minkäs teet. Menen sisään, ja pian saadaan viimeisen rundin parit.

Round 5 – Marika – Ho-oh/Volcanion

Vikalla kierroksella saan vastaani meidän ihanan foorumin adminin, muten tiennyt, ennen kuin Matias kertoi sen minulle. Mewstorilla ei ollut varmaan paineita, kun innoissani selitin: ’’Sä vaihdoin mulle silloin pokemonin, jolla oli pokerus! Mä muistan sen!’’ Mewstor: ’’Voi olla, en muista kaikkia vaihtoja, joita olen foorumilaisten kanssa tehnyt.’’
Kuolen pikkuisen sisältä. Kuinka hän ei muista minua? MINUA? ENKÖ OLE ERITYINEN?! (Hahah, leikki leikkinä tietysti!)
Kumpikin voittaa yhden pelin, ja kolmas ei tule ratkeamaan. Tasapeli jälleen. 1-2-2.

Viidellä pisteellä en edes haaveile toppaamisesta, joten aika palauttaa ja kerätä lainatut kortit. Kumis palauttaa kortit, jotka olen hänelle lainannut jo jonkin aikaa sitten. Taisin saada kaiken, tai ainakin kaiken relevantin. Kortit saatuani ostan uuden, tänään julkaistun setin Elit Trainer boxin, josta saan Latios ja Latias prismat ja Reiska GX:n. Taidanpa tulostaa proxyjä, sillä sain juuri mahti-idiksen, miten tätä pelataan. Täytyy enää testata, onko ideani hyvä. Kokoanmme Matiaksen kanssa post-rotaatio dekkejä,kokeilen, miltä Buzzwole vaikuttaa rotaation jälkeen, mutta Buzzwole ei pärjää post-rotaatio VikaBululle. Tarvitsen uuden dekin siis.

Parin testin jälkeen alan kerätä kamppeitani ja hyvästelemään porukkaa, kun Esa tulee luokseni, ja ojentaa voittamansa boosterit ja pelimaton minulle. Kiitän, ja otan mielläni ne vastaan. Pelimaton ansioista voin nyt muistaa hänet aina, kun katson sitä. Sain uuden kaverin ja se tuntuu tosi kivalta! ^^

Aika lähteä, hyvästelen kaikki, jotka sen kuulevat, kukaan ei tunnu vastaavan hyvästeihini. Ulkopuolella näen Hermannin puhelimessa, ja tajoan hänelle suklaapatukkani loppuja. Hän ottaa sen ja vilkutan hyvästeiksi ja lähden kohti asemaa. Hyvä, että lähdin, noin kaksikymmentä minuuttia kotiin saapumiseni jälkeen alkaa sataa rajusti. Onneksi säilyin kuivana!
---

Plussat:
+Se, kun on aina hauskaa pelata kanssanne!
+Vaikken päässyt kauhean hyvään sijoitukseen, nautin suuresti peleistä, jotka pelasin!
+Uusi kaveri!

Miinusket:
-Nälkä!
-Muutama misplay. Ups!
---

Ensi vuonna pärjään paremmin sitten.
Haluan vielä sanoa lopuksi:
Onneksi aloitin tämän harrastuksen! Kiitos, että jaatte sen kanssani! ^^


PS: En jaksa oikolukea, joten nauttikaa typoista! :D
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron